Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Firesphere

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

I'm not dead yet!

Ben benieuwd naar de sync-feature die er zou moeten zijn. Klinkt veelbelovend.

Evenals de "3d-pagelook" trouwens.

ok, 3D pagelook:
http://ragefac.es/faces/e189493b036abc631c15614a44070ed1.png
Of het bruikbaar is weet ik niet... maar rainbow-drool hiero!

Firesphere wijzigde deze reactie 14-03-2012 00:36 (41%)

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 20:23
hmm, plaatje laadde niet in 10, in 11 wel. In chrome laadde die wel. In ie8 laadt die ook.

sync, enlighten me? Die is er al... of jij doelt op iets anders?

Sjah wijzigde deze reactie 14-03-2012 00:50 (40%)

Specs

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I'm not dead yet!

quote:
Sjah schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:48:
hmm, plaatje laadde niet in 10, in 11 wel. In chrome laadde die wel. In ie8 laadt die ook.

sync, enlighten me? Die is er al... of jij doelt op iets anders?
Ik doelde op build-in addon sync:
https://twitter.com/#!/firefox/statuses/179710474995249152

Morgen maar eens testen of het ook echt zo goed werkt, maar ik vind het idee super.

*edit*
GoT in 3D!
http://img263.imageshack.us/img263/5870/tweakers.png

Is toch vet!

Firesphere wijzigde deze reactie 14-03-2012 00:55 (11%)

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I'm not dead yet!

Hmmm, ik krijg de 3D DOM niet aan de praat in Ubuntu, iemand die het wel lukt?

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 17-04 17:02
@bitshape: op downloadcrew.com: Firefox is one such example: the latest Nightly build is available in 64-bit, but we're at least six months away from it making the transition through Aurora and Beta to a final release :)

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
desalniettemin schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:19:
@bitshape: op downloadcrew.com: Firefox is one such example: the latest Nightly build is available in 64-bit, but we're at least six months away from it making the transition through Aurora and Beta to a final release :)
Thanks, inderdaad duurt dat nog wel even. Net op de FTP-site zitten kijken naar de nieuwe FF14 Nightly & FF13 Aurora, en alleen de Engelstalige Nightly (nu FF14) is beschikbaar in 64bit uitvoering voor Windows.
quote:
IkHouVanMijnPC schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 11:52:
[...]

Hoe willen de het aanpakken met de versienummers? Ze kunnen moeilijk ''Download nu Firefox 2131.2!'' neerzetten. ;)
Firefox 2131.2, dat is 245 jaar verder! :+
Een verse release om de 6 weken is prima, de versienummers die daarbij horen zullen mij een würst wezen!

bitshape wijzigde deze reactie 14-03-2012 23:40 (26%)

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Elke 6 weken komt er een nieuwe versie van FF.
Dus het duurt nog maximaal 18 weken voordat FF14 released wordt.

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• IkHouVanMijnPC
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 13-09-2012
quote:
bitshape schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:31:
[...]

Firefox 2131.2, dat is 245 jaar verder! :+
Een verse release om de 6 weken is prima, de versienummers die daarbij horen zullen mij een würst wezen!
Oke, bedankt. :P

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
Smultie schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 21:33:
Elke 6 weken komt er een nieuwe versie van FF.
Dus het duurt nog maximaal 18 weken voordat FF14 released wordt.
Dat ben ik met je eens, maar dat betekend niet dat het zeker is dat de FF14 release een 64bit Windows-versie brengt.
Over 6 weken kunnen we weer kijken of de 64bit Windows-versie van FF14 doorgaat naar het Aurora-channel.
Indien dat zo is, kan je voorzichtig concluderen dat nu over 18 weken (tijdens de FF14-release) Mozilla de eerste officiële 64bit Windows-versie van Firefox zal uitbrengen.

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• Zidane007nl
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-04 21:15
Heeft iemand trouwens het probleem dat als je naar de add-ons pagina van Firefox ga, je browser crasht?

• P-Storm
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-04 21:55
quote:
Zidane007nl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:05:
Heeft iemand trouwens het probleem dat als je naar de add-ons pagina van Firefox ga, je browser crasht?
Bij firefox 11 beta crashed hij niet.

Zelf heb ik iets waar ik me beetje aan stoor, als ik gebruik maak van tab groups, in combinatie met Windows 7 preview, dan laat hij tabs van alle tab groups zien, deze zou ik alleen de huidige tabgroup willen hebben.

Een volgende die gerelateerd is, als ik alle tabs sluit in een tab group, behalve de pinned tab, dan krijg ik niet een andere group, pas wanneer ik die pinned sluit dan krijg ik dat pas. Maar het probleem daar is dat ik dan ook van die tab group de pinned tabs sluit (die worden als ik het goed zie gedeeld over tab groups).

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? :)

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
P-Storm schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:56:
[...]

Zelf heb ik iets waar ik me beetje aan stoor, als ik gebruik maak van tab groups, in combinatie met Windows 7 preview, dan laat hij tabs van alle tab groups zien, deze zou ik alleen de huidige tabgroup willen hebben.

[...]
Wat dat eerste puntje betreft zou je even met Options -> Tabs -> 'Show tab previews in Windows taskbar' moeten spelen.

Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (36%)

• P-Storm
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 15-04 21:55
quote:
sjaakduhuuhl schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:06:
[...]

Wat dat eerste puntje betreft zou je even met Options -> Tabs -> 'Show tab previews in Windows taskbar' moeten spelen.
Helaas werkt dat niet, dan laat hij helemaal geen tabs zien, en wil juist de huidige tab group hebben. :(

• Orian
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online
quote:
Firesphere schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 00:52:
[...]

Ik doelde op build-in addon sync:
https://twitter.com/#!/firefox/statuses/179710474995249152

Morgen maar eens testen of het ook echt zo goed werkt, maar ik vind het idee super.

*edit*
GoT in 3D!
[afbeelding]

Is toch vet!
Ik probeer nu al een tijdje dit ook aan de gang te krijgen, maar als ik 'ctrl + shift + i' doe krijg ik wel de benodigde 'overlay', maar geen optie voor 3d. Is er bepaalde hardware nodig, of moet een bepaalde optie aanstaan om die te krijgen?

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• desalniettemin
Mozilla gaat Firefox stilletjes updaten vanaf april:

https://secure.security.n..._updaten_vanaf_april.html

O en Fx 12 beta 1 is uit :P

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I'm not dead yet!

quote:
Orian schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 09:57:
[...]

Ik probeer nu al een tijdje dit ook aan de gang te krijgen, maar als ik 'ctrl + shift + i' doe krijg ik wel de benodigde 'overlay', maar geen optie voor 3d. Is er bepaalde hardware nodig, of moet een bepaalde optie aanstaan om die te krijgen?
Dan moet je de tilt-plugin even installeren. Hij zit nu in Firefox ingebakken als't goed is, maar soms weigert'ie nog.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tilt/

• Orian
  • Niet online
quote:
Firesphere schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:53:
[...]

Dan moet je de tilt-plugin even installeren. Hij zit nu in Firefox ingebakken als't goed is, maar soms weigert'ie nog.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/tilt/
Bedankt voor de tip. Vreemd dat hij niet werkt. De enige knoppen die ik zie als ik inspect doe zijn HTML, verbergen met ABP (zelfs op site waar ik adblock uit heb staan) en Stijl. Geen 3d. Maar zo werkt het gelukkig ook :)

“You do realise this plan has me walking into hell too? Hah, just like old times...” - Mijn games collectie

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I'm not dead yet!

quote:
Orian schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 16:31:
[...]

Bedankt voor de tip. Vreemd dat hij niet werkt. De enige knoppen die ik zie als ik inspect doe zijn HTML, verbergen met ABP (zelfs op site waar ik adblock uit heb staan) en Stijl. Geen 3d. Maar zo werkt het gelukkig ook :)
Het is wel grappig, sinds ik't zag ben ik in de gaten gaan houden hoe websites renderen (ook met dank aan James "Internetsurfing" Jackson) en hoe diep de elements gaan. Sommige sites zijn gewoon wolkenkrabbers!
Hoe lager de stack, hoe sneller de site toch lijkt te laden.

En het is ook grappig om op te letten, goede hiërarchische CSS, van linksboven naar rechtsonder, zonder her-declaraties, zorgt voor een lagere laadtijd site. (verkapt kijk mij webdev zijn post)

• devilsnight
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-01 17:01
Wat is er ingodsnaam misgegaan met Firefox na de laatste recente update? Ineens krijg ik gezeur of ik het wel zeker weet wanneer ik naar sites ga, dan moet ik voor de beveiliging melden dat ik de site vertrouw, hinderlijk als de pest. Ik wordt er ook niet veel wijzer van wanneer ik bij de opties naar beveiliging ga. Maar dat is niet alles...

Ineens geen thumbnails meer bij google images, gaat lekker zeg.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
devilsnight schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 16:27:
Wat is er ingodsnaam misgegaan met Firefox na de laatste recente update? Ineens krijg ik gezeur of ik het wel zeker weet wanneer ik naar sites ga, dan moet ik voor de beveiliging melden dat ik de site vertrouw, hinderlijk als de pest. Ik wordt er ook niet veel wijzer van wanneer ik bij de opties naar beveiliging ga. Maar dat is niet alles...

Ineens geen thumbnails meer bij google images, gaat lekker zeg.
Ik zou het even bij jezelf zoeken. Als dit een probleem in Firefox was, had je er wel meer over gelezen.

• devilsnight
Ik heb echt niks veranderd in windows of Firefox en direct na de nieuwe update van FF begon ie zo raar te doen, dus tja...ik kan niet iets anders bedenken dan dit.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Heb je niet het vinkje "warn me when websites try to redirect or reload the page" aan staan?

http://imagecdn.maketecheasier.com/2010/12/stop-autorefresh-firefox-options.png

Of heb je gewoon een brakke anti-virus draaien? Of gewoon malware?

• devilsnight
Nee die optie staat gewoon uit hier. Ik gebruik voor anti virus Microsoft Security Essentials.

Ik had dit van het weekend ook, ineens geen thumbs meer en de hele tijd die irritante vraag. Wanneer ik het weer krijg maak ik er effe een printsrcrn van. Na een tijdje deden de thumbs het ineens weer, en nu ineens weer niet.

devilsnight wijzigde deze reactie 27-03-2012 16:40 (54%)

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Zoals wel vaker bij Firefox zou een nieuw profiel kunnen helpen: http://support.mozilla.org/nl/kb/Profielen-beheren
Dat heeft bij mij in ieder geval al vaker vreemde bugs opgelost.

• Bull
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 09-04 21:38
Sinds versie 11 is de plugin map verdwenen....Hoe kan ik nu handmatig plugins verwijderen?

http://tweakers.net/gallery/18583?inv_id=13912#tab:inventaris

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:41
Ik zou graag mijn Firefox willen 'locken' op een bepaalde website. Kan dat?

Het idee: binnenkort een feestje en die feestjes lopen altijd uit de hand. Das mooi, heel mooi. Maar op den duur gaan mensen zelf youtube-en en dan is het wel een beetje klaar. Ik zou dus graag mijn laptop willen gebruiken om http://www.fratmusic.com af te spelen, maar dus zo dat het scherm locked is binnen fratmusic.com. Binnen de site mag je van mij best bewegen en andere playlists aanklikken, maar daar je mag bijv. niet de website sluiten/ minimaliseren, andere tabs openen of een nieuw venster opzetten.

Kan dit? Er moet toch een scriptje ofzo voor zijn...

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 14:11

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mijn firefox heeft iets vreemds, als ik een h intype in de adresbalk dan maakt hij daar direct een w van :')

Ik heb autocomplete aanstaan, iemand bekend met dit probleem?

Lenovo Thinkpad W530 | 3720QM | 750Gb + 128Gb SSD | 8Gb | 1080p 95% RGB | K2000M | 9-cell | Win8 || Surface RT 64Gb

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:12

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
Barns schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 17:30:
Ik zou graag mijn Firefox willen 'locken' op een bepaalde website. Kan dat?

Het idee: binnenkort een feestje en die feestjes lopen altijd uit de hand. Das mooi, heel mooi. Maar op den duur gaan mensen zelf youtube-en en dan is het wel een beetje klaar. Ik zou dus graag mijn laptop willen gebruiken om http://www.fratmusic.com af te spelen, maar dus zo dat het scherm locked is binnen fratmusic.com. Binnen de site mag je van mij best bewegen en andere playlists aanklikken, maar daar je mag bijv. niet de website sluiten/ minimaliseren, andere tabs openen of een nieuw venster opzetten.

Kan dit? Er moet toch een scriptje ofzo voor zijn...
Zoiets noem je een kioskmodus, check deze addon:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/r-kiosk/

Twitter Feel free to follow. | Tweakers Gallery

• devilsnight
quote:
Chris7 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:57:
Zoals wel vaker bij Firefox zou een nieuw profiel kunnen helpen: http://support.mozilla.org/nl/kb/Profielen-beheren
Dat heeft bij mij in ieder geval al vaker vreemde bugs opgelost.
Thanks, die zal ik bookmarken. Ik heb na het verwijderen van cookies geen last meer van google images die niet laden. Echter blijf ik dit houden bij sites die ik voor het eerst bezoek en ik hoef die shit niet...iemand enig idee hoe ik dit kan uitzetten? --->

http://i43.tinypic.com/29bc1fm.jpg

• Barns
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:41
quote:
Thanks! Maar het is het nét niet... Als je met die kiosk mode aan op Fratmusic.com zit en je gaat met de muis naar de uiterste linker-, rechter- of bovenkant, dan stopt het java script lijkt het wel en stopt de player.

Ik ga nog even zoeken naar een andere kiosk-addon.

• devilsnight
Het is gvd nu zelfs zo erg dat ik niet eens kan inloggen op youtube of gmai;, wtf is dit zeg!!!! Ik krijg dat bericht wat je kunt zien in die link en vervolgens kan ik niet eens verder gaan, ik kan gewoon niet inloggen op youtube of google, echt zielig gewoon dit.

Ik heb de error gezocht op google en ik kan maar één 'oplossing' vinden

http://w.senior.nl/webcon...t.aspx?g=posts&t=5338

En die persoon zegt dat het met de computerklok te maken had, dat de datum/tijd verkeerd stond. Alles staat goed hier...ik weet het niet meer.

Enige wat geholpen heeft is een nieuw profiel aanmaken, maar lekker dan..nu mis ik al mijn add-ons,bladwijzers en recent bezochte sites.

devilsnight wijzigde deze reactie 28-03-2012 19:50 (11%)

• Outerspace
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 11:12

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

quote:
Barns schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:30:
[...]

Thanks! Maar het is het nét niet... Als je met die kiosk mode aan op Fratmusic.com zit en je gaat met de muis naar de uiterste linker-, rechter- of bovenkant, dan stopt het java script lijkt het wel en stopt de player.

Ik ga nog even zoeken naar een andere kiosk-addon.
Je kan kijken naar de full fullscreen plugin/addin

Twitter Feel free to follow. | Tweakers Gallery

• desalniettemin
Mozbackup bestaat dat nog eigenlijk?

desalniettemin wijzigde deze reactie 28-03-2012 20:34 (83%)

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11-02-2013

Racing_Reporter

Journalist en Schrijver

Ja.

HardwaReviews.net - Uw Recensies met een hoofdletter R.
HardwaReviews.net Configuratieservice - Hulp bij samenstelling van uw laptop en desktop-PC.

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:12
quote:
devilsnight schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 19:43:
Het is gvd nu zelfs zo erg dat ik niet eens kan inloggen op youtube of gmai;, wtf is dit zeg!!!! Ik krijg dat bericht wat je kunt zien in die link en vervolgens kan ik niet eens verder gaan, ik kan gewoon niet inloggen op youtube of google, echt zielig gewoon dit.

Ik heb de error gezocht op google en ik kan maar één 'oplossing' vinden

http://w.senior.nl/webcon...t.aspx?g=posts&t=5338

En die persoon zegt dat het met de computerklok te maken had, dat de datum/tijd verkeerd stond. Alles staat goed hier...ik weet het niet meer.

Enige wat geholpen heeft is een nieuw profiel aanmaken, maar lekker dan..nu mis ik al mijn add-ons,bladwijzers en recent bezochte sites.
Lijkt op een soort van man-in-the-middle attack waarbij je wordt omgeleid naar een site met een vals certificaat. :/

Download Tweakers en Dumpert voor Windows Phone | Meld je aan als Beta-tester van mijn apps.

• devilsnight
quote:
Whatson schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 22:26:
[...]

Lijkt op een soort van man-in-the-middle attack waarbij je wordt omgeleid naar een site met een vals certificaat. :/
Het gekke is,ik kreeg dat bij heel veel sites, en bij al die sites kon ik kiezen in die 'window' om de site toe te staan. Maar dit is dus allemaal shit wat helemaal niet bij Firefox hoort?

• Whatson
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 15:12
Firefox heeft vast gesteld dat de ssl certificaten die naar je worden gestuurd niet kloppen of niet zijn ondertekent door een bevoegd bedrijf.

Download Tweakers en Dumpert voor Windows Phone | Meld je aan als Beta-tester van mijn apps.

• devilsnight
quote:
Whatson schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:51:
Firefox heeft vast gesteld dat de ssl certificaten die naar je worden gestuurd niet kloppen of niet zijn ondertekent door een bevoegd bedrijf.
Ik heb echter geen idee hoe ik ervanaf kan komen, het enige wat geholpen heeft is een nieuw profiel aanmaken. Hopelijk dat dat nou wel goed blijft...anders weet ik het echt niet meer en dan ga ik denk ik maar een andere browser zoeken. Ik heb Spybot search & destroy erop af gestuurd en MS security essentials en volgens die progs zat het in orde met mijn computer...tja....wtf denk ik dan.

Heb ik net al mijn bookmarks geimporteerd in mijn nieuwe profiel in FF, en hoppa...gelijk dat gekke gedoe terug. Dus het moet een site zijn die ik in mijn bookmarks heb gegooid. Of komt het omdat ik iets heb geimporteerd(de bookmarks in algemeen) van het vorige profiel?

devilsnight wijzigde deze reactie 29-03-2012 19:20 (17%)

• Sjah
Zozo dat Sync werkt nu erg handig, met add-ons en voorkeuren ook onthouden. _/-\o_ Na een Win install, was ik snel up and running, vroeger was Fx instellen best wat werk.

Specs

• desalniettemin
@devilsnight: heb je ook al eens gescand met malwarebytes?

http://www.malwarebytes.nl/

• devilsnight
quote:
desalniettemin schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:18:
@devilsnight: heb je ook al eens gescand met malwarebytes?

http://www.malwarebytes.nl/
Ik zal het onthouden voor een volgende keer (hopelijk niet) want ik probeerde gisteren ook andere browsers uit zoals Chrome, en daar ging ook van alles mis. Ik vond het een goed moment om een format te plegen, nu draait alles weer lekker en goed. FF draait nu prima met adblock plus erop en geen problemen bij google images of ander gek gedoe.

Ik heb ook Avast anti virus draaiende nu, op aanraden van een vriend. Ik twijfel nog HEEL erg of ik wel mijn oude bookmarks moet importeren...dadelijk gaat het gelijk fout.

devilsnight wijzigde deze reactie 30-03-2012 23:06 (13%)

• HaTe
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online

HaTe

Now playing:

quote:
Sjah schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 14:01:
Zozo dat Sync werkt nu erg handig, met add-ons en voorkeuren ook onthouden. _/-\o_ Na een Win install, was ik snel up and running, vroeger was Fx instellen best wat werk.
Ik heb mijn Firefox profiel gewoon in mijn documenten map geplaatst (die gooi ik nooit weg). Als ik dan Windows opnieuw installeer, hoef ik enkel het Firefox profiel aan te passen en te verwijzen naar die map.
Dat kan door firefox.exe met het attribuut -p op te starten, waarmee je in de profielbeheerder komt.

Dan Firefox opstarten en je bent weer waar je gebleven was :)

-----
Over het virus gedoe.. Ik denk niet dat het aan je bladwijzers ligt.. die zitten slechts opgeslagen in een database.

HaTe wijzigde deze reactie 30-03-2012 23:46 (13%)

Specs

• devilsnight
dan ga ik dat morgen uitproberen denk ik. Ik maak voor de zekerheid wel even een restore point aan.

• desalniettemin
Iemand hier ervaring mee?

http://www.crystalidea.com/speedyfox

• Sjah
Geloof niet in dat soort dingen, k geloof wel in de ... tadaa.. SSD.

Specs

• desalniettemin
Zal wel het placeboeffect zijn :?

• Sjah
Misschien helpt het iets, het is gewoon een klein iets met hoop halleluja in mooie verpakking gestopt. Not worth the hassle.

Specs

• desalniettemin
Baat het niet, dan schaadt het niet ;)

• Sjah
Hebje gelijk in, zeker als je wat om handen moet hebben. Ach de tweaker in mij is nog niet dood, de fanatieke tweaker wel.

Specs

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 15:22
Wanneer ik in FF 11.0 op Youtube een filmpje fullscreen wil zien wordt 't een zooitje (zie afbeelding).
In andere browsers hier geen last van... Bekend probleem?

http://i40.tinypic.com/2rr5s1f.jpg

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• ThijsD
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:34
quote:
PaulZ schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:22:
Wanneer ik in FF 11.0 op Youtube een filmpje fullscreen wil zien wordt 't een zooitje (zie afbeelding).
In andere browsers hier geen last van... Bekend probleem?

[afbeelding]
Heb ik ook gehad, andere flash versie geinstaleerd toen werkte het weer goed :)

• Sjah
En de nieuwe marktaandeelcijfers zijn er weer. Firefox lijkt nu te stabiliseren, al 3 maanden op 25% van de pagehits, en 21% van de unieke browsers. Chrome groeit maar niet echt snel meer. IE verliest ook niet veel meer, ach het ligt er ook aan waar je kijkt, bij Statcounter (positief voor Fx en Chrome), of Net Applications (matst IE wat meer).
Maar goed, ik teken voor dit marktaandeel van Firefox. :)

Specs

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 07-02 15:22
quote:
ThijsD schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 23:26:
[...]

Heb ik ook gehad, andere flash versie geinstaleerd toen werkte het weer goed :)
Stom, had ik zelf ook wel kunnen verzinnen, maar was niet zo helder. Flash 11 geïnstalleerd en het is weer ok! Bedankt!!

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• desalniettemin
Kan geen link openen vanuit een mail met Firefox, maar als ik check of Fx standaard browser is (en dat is het altijd) en daarna Fx herstart, dan lukt het wel. Gaat weer een paar dagen goed en dan begint het weer opnieuw. Wat kan dat toch zijn, want ik snap hier niets van. Is al zo vanaf Fx 4. Ook na een alles wissen en dus een nieuw profiel :?

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

Ik heb net FF11 geïnstalleerd in de hoop dat dit een probleem wat ik sinds heel recent heb wegneemt, namelijk dat er stotterring ontstaat bij flash video's zoals te vinden op dumpert.nl en Youtube. Helaas neemt het installeren van FF11 en het deinstallener van de wmp11 plugin dit probleem niet weg :(. Nu dacht ik laat ik eens opnieuw de Flash plugin installeren maar ook dit maakt geen verschil. Ik denk toch dat er iets in de recente update van Flash zit wat ervoor zorgt dat mijn computer Flash via FF niet meer aan kan. Want even met IE getest en daar werkt dezelfde video in dumpert en dezelfde video in Youtube wel vlekkeloos. Iemand een idee wat ik verder kan doen om dit probleem op te lossen?

Edit: Oke ik heb het volgende gedaan. Ik heb gezocht op oudere versies van Flash en kwam deze pagina van Adobe tegen: http://helpx.adobe.com/fl...lash-player-versions.html Ik heb vervolgens Flash Player 11.1.102.63 gedownload en flashplayer11_1r102_63_win_32bit.exe geïnstalleerd. Hetzelfde filmpje van dumpert.nl draait nu weer goed :). Dus ik weet niet wat Adobe heeft veranderd in Flash 11.2 maar het komt in elk geval computers met minder rekenkracht niet ten goede.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 08-04-2012 17:34 (26%)

....911....

• Zeror
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:22

Zeror

Ik Henk 'm!

Om een andere reden heeft mijn Firefox een rode rand om de browser heen. De rand zit ook om alle vensters zoals options en about vensters.

Iemand een idee hoe dat gekomen kan zijn?

Edit: Wat stom van me. Ik had Firefox geopend in Avast sandboxmode. |:(

Zeror wijzigde deze reactie 17-04-2012 11:31 (32%)

Ik was Rakkerzero // Yumik (WoW) // Battle.net Tag: Zeror#2996
De 'Henk' knop! // Ik Henk dit: T.net BattleTag database

• desalniettemin
Die rand had je vroeger ook als je op de middelste klikte rechtsboven, als Fx gemaximaliseerd is ;)

• GSS
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 01-04 20:17

GSS

Firefox Evangelist

Sinds twee weken kan ik geselecteerde text/urls niet meer naar de URL bar slepen met de muis. Ik dacht dat eht een tijdelijke bug was, maar een paar updates later nog steeds niks! Google vind zo ook niks. In about:config kon ik hier ook geen preference hiervoor vinden.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik draai 13.0a2 (Aurora), laatste update was op 19 april.

• Smultie
  • Niet online
quote:
GSS schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:29:
Sinds twee weken kan ik geselecteerde text/urls niet meer naar de URL bar slepen met de muis. Ik dacht dat eht een tijdelijke bug was, maar een paar updates later nog steeds niks! Google vind zo ook niks. In about:config kon ik hier ook geen preference hiervoor vinden.

Hebben meer mensen dit probleem? Ik draai 13.0a2 (Aurora), laatste update was op 19 april.
De 11.0 doet het wel gewoon.

beta is beta

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:15
zijn er meer mensen die er last van hebben dat de browser altijd gelijk scrollt als je de pijltjestoetsen gebruikt? rete-irritant als je bijv. de 3e zoeksuggestie wilt selecteren bij google...

zcflevo.nl

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Ja, dat is inderdaad machtig irritant, maar volgens mij is het een bug van Google en niet van Firefox. Hij flikt dit geintje namelijk pas sinds een paar weken (of maanden). Lijkt alsof Google naar de resultaten springt als je een van de suggestions kiest.

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Nu online
Oké, ik gebruik FF al jaren. Zit nu op de laatste versie, maar ik begin me toch echt te ergeren aan de traagheid van het laden. Vergeleken met chrome duurt het soms 2x zo lang! Chrome voelt véél sneller aan.

Ik heb bookmarks en een een enkele add-on geinstalleerd. Zelfs als ik die add-ons allemaal uitzet schiet het niet op.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

Wat bedoel je met laden? Het opstarten of het renderen van websites?

Probeer eens een Nieuw profiel.

• desalniettemin
Traag met laden heb ik geen last van 8) Ligt meestal aan de website volgens mij :)

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 01:15
quote:
sjaakduhuuhl schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:51:
Ja, dat is inderdaad machtig irritant, maar volgens mij is het een bug van Google en niet van Firefox. Hij flikt dit geintje namelijk pas sinds een paar weken (of maanden). Lijkt alsof Google naar de resultaten springt als je een van de suggestions kiest.
Dan is het wel een Fx-only bug. Lijkt me dus eerder een bug (of instelling?) in firefox...

zcflevo.nl

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

quote:
GSS schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 14:29:

Ik weet het al, de torbutton plugin verhindert dit. Disablen lost het probleem op.

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

quote:
Freakster86 schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:40:
Oké, ik gebruik FF al jaren. Zit nu op de laatste versie, maar ik begin me toch echt te ergeren aan de traagheid van het laden. Vergeleken met chrome duurt het soms 2x zo lang! Chrome voelt véél sneller aan.

Ik heb bookmarks en een een enkele add-on geinstalleerd. Zelfs als ik die add-ons allemaal uitzet schiet het niet op.

Enig idee waar dit aan kan liggen?
Chrome begint de pagina al te renderen terwijl hij nog aan het laden is. Dat kan in Firefox ook, dat moet je handmatig instellen: zoek in about:config naar 'nglayout.initialpaint.delay' en stel deze lager in.
let op: het ziet er sneller uit maar uiteindelijk duurt het iets langer! Ik zit op een 100/100 verbinding op een snelle PC, heb m op 100 staan. Experimenteer hier maar eens mee!

Verder kan je HTTP pipelining aanzetten ('network.http.pipelining'), dat kan ook helpen.

Gebruik geen zgn versnel-addons! Meestal doen ze niks meer dan wat ik net heb verteld.

• desalniettemin
oeps excuses :)

desalniettemin wijzigde deze reactie 23-04-2012 17:32 (83%)

• desalniettemin
Pipelining wordt afgeraden op mozillazine: Although this preference may improve performance, it may cause problems loading pages from some servers.

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

quote:
desalniettemin schreef op maandag 23 april 2012 @ 17:31:
Pipelining wordt afgeraden op mozillazine: Although this preference may improve performance, it may cause problems loading pages from some servers.
nog nooit ondervonden, maar goed om in je achterhoofd te houden dunkt me

• desalniettemin
Het verschil schijnt trouwens maar heel minimaal te zijn ;)

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

I'm not dead yet!

Trouwens, FF12 zit in de release-channel:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/12.0/

As usual wat eerder dan de officiele release.

• desalniettemin
quote:
Firesphere schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 12:52:
Trouwens, FF12 zit in de release-channel:
ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/12.0/

As usual wat eerder dan de officiele release.
Hij is er 8)

https://tweakers.net/meuk.../mozilla-firefox-120.html

• westlym
  • Laatst online: 19:25
Waar kan ik de nieuwe beta van Firefox downloaden? Ik zoek al twee dagen en ik kan alleen deze pagina vinden: http://www.mozilla.org/nl/firefox/beta/

Volgens mij moet toch versie 13 een beta zijn?

• Ryan_
  • Laatst online: 14:31
Nee. 12.0.6 is de laatste beta. De folder van beta 13.0.1 staat al wel op de ftp server alleen is deze nog leeg.
Zal waarschijnlijk vandaag of morgen op de server staan.

ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/13.0b1-candidates/

Ryan_ wijzigde deze reactie 25-04-2012 10:40 (9%)

Nanos gigantium humeris insidentes.

• ppl
  • Niet online
Bij de release schuiven de diverse channels qua code op maar niet direct qua build. Dat laatste is iets wat ze daarna gaan maken waardoor het een paar dagen kan duren vooraleer je een update hebt van beta of aurora.

• westlym
quote:
Ryan_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:36:
Nee. 12.0.6 is de laatste beta. De folder van beta 13.0.1 staat al wel op de ftp server alleen is deze nog leeg.
Zal waarschijnlijk vandaag of morgen op de server staan.

ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/nightly/13.0b1-candidates/
wel, ze hebben wel een paar dingen in hun ftp mapje gegooid, maar tot nu toe niks voor Windows. Zie maar: http://ftp.mozilla.org/pu...13.0b1-candidates/build1/

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:35
quote:
westlym schreef op woensdag 25 april 2012 @ 23:43:
[...]

wel, ze hebben wel een paar dingen in hun ftp mapje gegooid, maar tot nu toe niks voor Windows. Zie maar: http://ftp.mozilla.org/pu...13.0b1-candidates/build1/
Wel waar, Firefox 13 beta 1 ;) .

• Altaphista
  • Laatst online: 14-03 17:01

Altaphista

1. check manual, 2. ask

Sinds 12.0 heb ik de vervelende issue dat als ik terugga naar een pagina via back-knop of swipe (bijv nu.nl lees ik een artikel, dan ga ik 1 stap terug) dan laat ie een oude cached versie van de pagina zien... iemand anders dit ook? (FF12.0, osx Lion)

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• Evanescent
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
Altaphista schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:09:
Sinds 12.0 heb ik de vervelende issue dat als ik terugga naar een pagina via back-knop of swipe (bijv nu.nl lees ik een artikel, dan ga ik 1 stap terug) dan laat ie een oude cached versie van de pagina zien... iemand anders dit ook? (FF12.0, osx Lion)
Dat is toch altijd? En anders is het een ding van de pagina zelf (cache headers).

• Altaphista
  • Laatst online: 14-03 17:01

Altaphista

1. check manual, 2. ask

quote:
sjaakduhuuhl schreef op donderdag 26 april 2012 @ 14:31:
[...]

Dat is toch altijd? En anders is het een ding van de pagina zelf (cache headers).
ja klopt, de laatste/vorige gecachete versie, maar ik krijg een nog oudere (willekeurig (?) die van gister of een paar klikken eerder...) en het is ook bij andere pagina'swebsites het geval.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

• desalniettemin
quote:
Is de 64 bits versie er ook al? Ik dacht namelijk dat vanaf Fx 13 er een 32 en een 64 bits versie zou zijn :?

• westlym
quote:
desalniettemin schreef op donderdag 26 april 2012 @ 15:35:
[...]

Is de 64 bits versie er ook al? Ik dacht namelijk dat vanaf Fx 13 er een 32 en een 64 bits versie zou zijn :?
wel voor linux: http://ftp.mozilla.org/pu...13.0b1-candidates/build1/
maar niet voor windows. wel jammer! ben wel benieuwd!

• desalniettemin
Je hebt wel Waterfox, maar om nou te zeggen: wow, nee :)

Net Fx 13 geinstalleerd. Geen blanco tab meer, maar een soort speeddial. En tabs waar je niet op bent zijn donker gekleurd, totdat je ze hebt aangeklikt. Die nieuwe tab hoeft van mij niet zo. Ik heb altijd tabs open staan die ik nooit sluit, dus is overbodig, maar is persoonlijk hè ;) En een totaal nieuwe thuispagina 8)

desalniettemin wijzigde deze reactie 26-04-2012 20:17 (118%)
Reden: aanvullende info

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

quote:
desalniettemin schreef op donderdag 26 april 2012 @ 19:36:
Je hebt wel Waterfox, maar om nou te zeggen: wow, nee :)

Net Fx 13 geinstalleerd. Geen blanco tab meer, maar een soort speeddial. En tabs waar je niet op bent zijn donker gekleurd. Die nieuwe tab hoeft van mij niet zo. Ik heb altijd tabs open staan die ik nooit sluit, dus is overbodig, maar is persoonlijk hè ;)
De speeddial kan je uitzetten, beter nog, je kan kiezen wat geopend moet worden op het moment dat je een nieuwe tab opent: about:config->browser.newtab.url. (je kan 'm dus terugzetten op about:blank)

• desalniettemin
Ben ik net achter gekomen :) Je kan de duimnagels trouwens ook verslepen 8)

• GSS

GSS

Firefox Evangelist

Drag 'n Drop makes everything better :)

• desalniettemin
De nieuwe thuispagina is ook handig en kan je pinnen 8)

Hier is te lezen wat de toekomstige uitvoeringen zoal gaan brengen:

http://www.softwarecrew.c...ase-channels-are-updated/

desalniettemin wijzigde deze reactie 26-04-2012 20:25 (65%)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07:51

Lizard

En net FF 13b1 binnengehaald via de firefox updater.

• westlym
quote:
Lizard schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:53:
En net FF 13b1 binnengehaald via de firefox updater.
en hoe werkt ie? stabiel?

• Lizard

Lizard

tot nu toe geen issues ontdekt, lijkt iets snappier, maar dat kan ook placebo effect zijn.

• ppl
  • Niet online
Ik heb de laatste tijd (zo sinds de Fx11 beta's) vrij vaak dat een nieuwere versie weer wat lekkerder aanvoelt. Gezien de vorderingen van de diverse projecten en andere zaken die ze hebben uitgezet om de algehele performance en gebruiksgemak van de browser te verbeteren is dat eigenlijk ook niet zo heel erg gek. Het zijn wel vrij minimale winsten.

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

quote:
Ze hebben het scrollen aangepast, want vloeiend scrollen stond opeens aan bij mij. Het voelt te indirect aan imo en heb het gelijk uitgezet. De newtab was ook geactiveerd, maar dat vind ik maar niks. Verder wat Lizard hierboven zegt.

• The Inquisitor
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:35

The Inquisitor

Greetings weaklings

Is het andere Tweakers opgevallen dat als je bij FF12 een afbeelding kopieert en deze plakt in WLM (Windows Live Messenger) er een afbeeldingsLINK geplakt wordt?

αlíєnwαrє m17 | Sony Vaio E-series | Creative T20 II | Logitech Performance Mouse MX | Sony Xperia P

• GAIAjohan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:13
Ik blijf problemen houden met Flash en Firefox. Nieuwste flash staat erop helpt niks. Dit is op alle drie pc's hier.
Youtube wordt groenig in fullscreen. En als het wel goed gaat schokt de video als de neten.
IE, Chrome en Opera hebben geen problemen..

Dit is inmiddels al een maand of 3/4 aan de gang.

Forza 4 & Horizon Car club leader: DGoT || PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || pc e7300@3.33, HD4850, 4GB, 2x 500GB

• Lizard

Lizard

Zou ook een ATI probleem kunnen zijn, bij known issues bij meuk: AMD Catalyst 12.4

staat:
quote:
Known issues
under the Windows 7 operating system

[..]

-A green screen may be triggered when playing back Flash content using Google Chrome and Firefox.

• desalniettemin
Ik heb de hierboven beschreven problemen niet. Nooit meer gehad ook nadat ik dit gedaan heb:

http://lifehacker.com/534...tube-jumpiness-in-firefox

• ppl
  • Niet online
quote:
Bee.nl schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:32:
[...]

Ze hebben het scrollen aangepast, want vloeiend scrollen stond opeens aan bij mij.
Dat klopt, gaat om het volgende punt: https://wiki.mozilla.org/Smooth_scrolling
Pagina: 1 ... 22 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.