Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help jij Tweakers Website van het Jaar te worden?

Tweakers is genomineerd voor beste website 2014 in de categorieën Nieuws & Informatie, Community en Vergelijking. Stem nu en maak kans op mooie prijzen!

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
desalniettemin schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:31:
Fx 9 beta 1 net geinstalleerd en al mijn extensies doen het 8) Start lekker snel op :)
Hier ook, alleen qua snelheid merk ik niets anders dan FF8 (die toch al snel was :P).

:+

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:37
Ik ook niet, maar vind ik minder belangrijk dan het gebruiksgemak. En dat is nog steeds beter dan met Chrome :)

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

Stabiliteit is voor mij factor 1, wat dat betreft was 7 voor mij gewoon een gedrocht (elke dag crashes), sinds 8 geen.

:+

• Bastien
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 12:53

Bastien

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Mist schroefjes

Vroeger (pre 8.0) kon ik via rechter muisknop-properties eigenschappen van bookmarks aanpassen. Nu krijg ik alleen maar een popup zonder enige info. Heeft iemand een idee om dat weer tot leven te wekken? Gebruik het best vaak om vage bookmarknamen even aan te passen.
Laat maar... probleem heeft zichzelf blijkbaar verholpen :)

Bastien wijzigde deze reactie 14-11-2011 19:57 (11%)

Dat je kijkt wil nog niet zeggen dat je ziet.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-09 14:38
quote:
Bastien schreef op maandag 14 november 2011 @ 11:45:
Vroeger (pre 8.0) kon ik via rechter muisknop-properties eigenschappen van bookmarks aanpassen. Nu krijg ik alleen maar een popup zonder enige info. Heeft iemand een idee om dat weer tot leven te wekken? Gebruik het best vaak om vage bookmarknamen even aan te passen.
Laat maar... probleem heeft zichzelf blijkbaar verholpen :)
Ik had dit probleem toevallig vandaag, en een paar in het verleden ook (maar volgens mij waren de vorige keren nog met FF3.6). Na een herstart van FF was het iig weg. Lijkt op een bug die maar zelden voorkomt.

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 15-11-2011 07:03 (3%)

Firefox add-on werkt niet meer na update van Firefox? -> Permanente oplossing.

• Odysseus253
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 30-09 16:10

Odysseus253

Metzonderzijwieltjes

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 23:57

J-P

Syntax erro....

quote:
Bogey Dope schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:40:
Aargh! Fijn hoor de continue major updates, Zijn WEER al mijn addon's niet geschikt voor deze versie.
Wordt er niet goed van.

[/einde pissige modus omdat ze een mooie browser verpesten met een versienummer]
Als reactie op mijn vorige post:
Firefox update addon

HP PPC - HTC TC - HTC Diamond - HTC Legend - Galaxy Nexus - Nexus 5

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 30-09 20:07
Hoe kan ik mijn default settings terugzetten van firefox? Als ik live.xbox.com bezoek krijg ik bad request, terwijl het op de andere computer prima werkt..

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Profiel verwijderen (of iig uit de profiel map weghalen) is volgens mij de enigste manier.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
Een nieuw profiel lost inderdaad veel van dit soort problemen op.

• Aham brahmasmi
quote:
Bogey Dope schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:56:
[...]

Als reactie op mijn vorige post:
[afbeelding]
Als je intelligentie genoeg hebt om zelf add-ons uit te kiezen en er dan hier over te gaan klagen dat ze niet meer werken na een FF update, dan moet je ook gewoon het advies dat hier gegeven wordt om Add-on Compatibility Reporter te installeren ter harte nemen. Dan ben je meteen van het gezeik af, afgezien van add-ons die écht niet compatible zijn omdat ze geen rekening houden met veranderingen in FF (afgezien van het versienummer).

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 15-11-2011 21:47 (4%)

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 15:18
Vreemd dat ik deze optie bij opties niet zie staan: altijd nieuwste pagina laden na opstarten (ookal hebje meerdere tabs van vorige keer). Zal wel iets in about:config zijn...........

Specs

• desalniettemin
Je kon altijd kiezen door alles te wissen na afsluiten. Dan laadde het altijd de nieuwste pagina's na opstarten :) Maar die optie is er niet meer? :?

desalniettemin wijzigde deze reactie 20-11-2011 12:18 (25%)

• brommer1
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 00:10
quote:
desalniettemin schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:17:
Je kon altijd kiezen door alles te wissen na afsluiten. Dan laadde het altijd de nieuwste pagina's na opstarten :) Maar die optie is er niet meer? :?
Dat kan nog wel onder opties, privacy, Geschiedenis, Firefox zal(kiezen)l: Aangepaste instellingen gebruiken voor geschiedenis, vinkje bij: Geschiedenis wissen zodra Firefox sluit, als je instelling aanklikt kan je instellen wat Firefox moet wissen.

brommer1 wijzigde deze reactie 21-11-2011 23:38 (7%)

• Sjah
Die toevoeging die je net maakte is wel nodig ook, meeste wat die wist willik helemaal niet, enkel de buffer moet weg.

Specs

• desalniettemin
Beta 3 is er en wat me opvalt, het start retesnel op 8)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

quote:
Krusher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:50:
Stabiliteit is voor mij factor 1, wat dat betreft was 7 voor mij gewoon een gedrocht (elke dag crashes), sinds 8 geen.
Ik ga gelijk updaten na het lezen van dit bericht :).

Update 1: WTF! mijn add-ons zijn weg. Dit zijn geen grappen meer :(.

Update 2: Bij nogmaals afsluiten en opnieuw starten van FF kreeg ik opeens tal van vensters of ik de add-ons wilde installeren die ik geïnstalleerd had staan bij FF7. Het is gelukkig weer voor elkaar :).

Update 3: Eerste vastloper door onbekende reden. Nog geen 2 uur na update naar FF8 :/.

Update 4: Geheugen verbruik is volgens mij ook niet afgenomen.

ChicaneBT wijzigde deze reactie 26-11-2011 21:52 (42%)

....911....

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-09 07:51
quote:
desalniettemin schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 19:13:
Beta 3 is er en wat me opvalt, het start retesnel op 8)
Ik merk echt 0 verschil :P .

• Quincy5
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 28-09 19:57
quote:
ChicaneBT schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 16:51:
[...]

Ik ga gelijk updaten na het lezen van dit bericht :).

Update 1: WTF! mijn add-ons zijn weg. Dit zijn geen grappen meer :(.

Update 2: Bij nogmaals afsluiten en opnieuw starten van FF kreeg ik opeens tal van vensters of ik de add-ons wilde installeren die ik geïnstalleerd had staan bij FF7. Het is gelukkig weer voor elkaar :).

Update 3: Eerste vastloper door onbekende reden. Nog geen 2 uur na update naar FF8 :/.

Update 4: Geheugen verbruik is volgens mij ook niet afgenomen.
Ik heb ook wat last van vastlopers in FF8 (vandaag 2 in totaal, waarbij de laatste zelf met taskmanager gekilled moest worden). Dit is onder Windows 7; op mijn werk, waar ik Ubuntu gebruik gaat het wel goed.

Nu ook met Ubuntu!

• desalniettemin
quote:
Waarom ik dan wel? :?

desalniettemin wijzigde deze reactie 27-11-2011 10:02 (33%)

• Cubic X
quote:
Verschil in gebruikte add-ons waarschijnlijk ;) .

• Freekers
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 29-09 16:49
Dit zit me irriteert me al een maand en vandaag heb ik eindelijk eens moeite genomen om het te posten, hopenlijk kunnen jullie me helpen:

Sinds FireFox 6 gebruik ik FireFox Sync om mijn favorieten en geschiedenis op alle 3 mijn PC's gescynt te hebben. Ik kan je zeggen: Dat werkt voor geen meter. Er wordt 9/10 keer gewoon niet gesynct en als ik mn FF afsluit ben ik m'n geschiedenis keer op keer kwijt op alle 3 de PC's. Zonder FF Sync heb ik daar geen last van. Wat doe ik fout?

Ook als ik mijn computer af wilt sluiten als ik FF nog open heb, komt 9/10 dat scherm met 'Afsluiten Forceren' in beeld. Ik moet FF dus geforceerd afsluiten anders sluit mijn PC niet af. Ik heb dat scherm al eens een uurtje zo laten staan maar er gebeurd gewoon niks...
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt?

Alvast bedankt

RTFM | Google is your friend | Don't fix it if it ain't broken | En ja mijn Nederlands zuigt.
Reageer ik niet meer in 'n topic? Dan ben ik 't vast alweer vergeten! Stuur me even een DM om me wakker te schudden :)

• Alex3
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-08 18:53
quote:
Freekers schreef op zondag 27 november 2011 @ 15:52:
Heeft iemand dit probleem al eens meegemaakt?
Ik gebruik het met versie 8.0.0 om wachtwoorden te synchroniseren tussen twee computers thuis en op 't werk, uiteraard met een hoofdwachtwoord, en dat werkt goed, ook met vorige versies. Favorieten houd ik apart, geschiedenis gebruik ik weinig, ik heb ingesteld dat bij openen alle tabbladen van de vorige keer weer hersteld worden.
Firefox is inderdaad niet direct uit het geheugen als je het sluit, in Taakbeheer blijft het nog even zichtbaar. Kennelijk worden dan je gegevens met de server gesynchroniseerd. Als je pas daarna de computer afsluit moet het zonder forceren lukken.

• BlackEyedAngel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:01
Nog steeds geen 8.0.1 via de firefox updater :?

I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:50
quote:
Son Goku schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:48:
Heb je ook niet zoveel aan, tenzij je op een Mac werkt of Roboform gebruikt (3rd party password manager). Op de Mac wordt hij gepushed, op Windows niet zo, kennelijk (ik kreeg hem ook niet)

- J.W. - wijzigde deze reactie 28-11-2011 17:05 (3%)

• Aham brahmasmi
quote:
Son Goku schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:48:
Ook nergens voor nodig. :)

• ChicaneBT
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

ChicaneBT

.:Porsche:.

FF8 is echt compleet ruk op dit moment. Loopt op de meeste vreemde momenten vast. Wat dan vaak helpt is om het proces plugin-container.exe te killen. Verder zijn veel add-ons nog niet compatible. Dit heeft mogelijk iets met die vastlopers te maken maar dat weet ik dus niet.

....911....

• desalniettemin
Fx 9 beta 3 geen crashes, snel, start snel op en al mijn extensies doen het 8)

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

quote:
desalniettemin schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:23:
Fx 9 beta 3 geen crashes, snel, start snel op en al mijn extensies doen het 8)
FF9 is merkbaar stabieler dan versie 8, maar het geheugengebruik is nog steeds hoog. Na een hele dag met gemiddeld 10 tabs zit ik op ~950MB. Zal het dan toch aan mijn plugins (met name ABP/Firebug) liggen? Ik heb een tijdje terug al eens lopen testen, en eerlijk gezegd heb ik nu geen zin om weer de boel te profilen.

• desalniettemin
525.88 MB met 13 tabs open, maar ik heb er geen last van ;)

• - J.W. -
Firebug is een notoire mem/slow/....-hog, maar ja, of dat bij jou het probleem is :?

Een probleem van FF is nog steeds dat het niet al het geheugen released en dus langzaam het geheugengebruik steeds verder stijgt. Ze zijn druk bezig met "zombie-compartments" etc, maar de jackpot moeten ze nog raken..

- J.W. - wijzigde deze reactie 28-11-2011 23:28 (20%)

• Cubic X
quote:
Bee.nl schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:31:
[...]

FF9 is merkbaar stabieler dan versie 8, maar het geheugengebruik is nog steeds hoog. Na een hele dag met gemiddeld 10 tabs zit ik op ~950MB. Zal het dan toch aan mijn plugins (met name ABP/Firebug) liggen? Ik heb een tijdje terug al eens lopen testen, en eerlijk gezegd heb ik nu geen zin om weer de boel te profilen.
Firebug uitzetten inderdaad. Ik had met 10 tabs inclusief Firebug ook rond de 850/900MB ram verbruik. Nu Firebug uitstaat heb ik met 10 tabs open ongeveer 350MB ram in gebruik :) .

• Aham brahmasmi
quote:
ChicaneBT schreef op maandag 28 november 2011 @ 22:09:
FF8 is echt compleet ruk op dit moment. Loopt op de meeste vreemde momenten vast. Wat dan vaak helpt is om het proces plugin-container.exe te killen. Verder zijn veel add-ons nog niet compatible. Dit heeft mogelijk iets met die vastlopers te maken maar dat weet ik dus niet.
Als je plugin-container.exe moet termineren dan is het hoogstwaarschijnlijk de Flash-plugin die steeds vastloopt. Hier heb ik ook last van. Firefox loopt zelf nooit vast bij mij, maar Flash dus wel. Als Firefox niet meer reageert dan is dat altijd als ik met Flash bezig ben (op play klikken bij een video) en ook opgelost als ik plugin-container.exe afsluit.

• Chris7
  • Niet online
quote:
Aham brahmasmi schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 15:44:
[...]

Als je plugin-container.exe moet termineren dan is het hoogstwaarschijnlijk de Flash-plugin die steeds vastloopt. Hier heb ik ook last van. Firefox loopt zelf nooit vast bij mij, maar Flash dus wel. Als Firefox niet meer reageert dan is dat altijd als ik met Flash bezig ben (op play klikken bij een video) en ook opgelost als ik plugin-container.exe afsluit.
Het kan ook aan een andere plugin liggen. Vooral Silverlight is bij mij naast Flash de boosdoener van een trage browser. Maar Flash is toch wel het ergste, als ik een Flash-site start is de CPU-load altijd 100% en daalt daarna weer een beetje. Hopelijk gaan meer websites over op HTML5, dat werkt een stuk beter imo.

• Alex3
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-08 18:53
Flashblock is ideaal daarvoor.

• Sjah
De nieuwe stats zijn weer bekend, Firefox is aan leeglopen, t lijkt ontstuitbaar, de vernieuwingen hebben geen zak uitgehaald, durf zelfs met droge ogen te beweren dat ze averechts hebben gewerkt.
Maarja wat wil Mozilla tegenover Google's marketing geweld (als je op Google komt in het hoekje een Chrome download-optie, plus op zeer veel sites een Chrome advertenite) zetten....iedere maand een nieuw versienr ofzo (?)..... LOL. :-(

Ok het gaat langzaam, maar er komt geen kentering, zelfs IE loopt deze maand niet leger, Fx dus wel... tja en dat is jammer.

Sjah wijzigde deze reactie 01-12-2011 15:03 (32%)

Specs

• desalniettemin
Chrome -O- Firefox *O*

• - J.W. -
quote:
Sjah schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:55:
De nieuwe stats zijn weer bekend, Firefox is aan leeglopen, t lijkt ontstuitbaar, de vernieuwingen hebben geen zak uitgehaald, durf zelfs met droge ogen te beweren dat ze averechts hebben gewerkt.
Hmm, ik weet niet, ze móesten wel vernieuwen, maar het ging zeker in het begin niet smooth. Van Google / MS kun je niet winnen, die hebben danwel een zeer populaire zoekmachine danwel een zeer populair OS tot hun beschikking (en nog veeel meer).
quote:
Ok het gaat langzaam, maar er komt geen kentering, zelfs IE loopt deze maand niet leger, Fx dus wel... tja en dat is jammer.
Nog steeds gebruiken 100en miljoenen mensen FF. Chrome zal nog verder groeien in de toekomst, FF zal in alle waarschijnlijkheid gewoon de 3e browser worden, met nog steeds vele vele gebruikers.

• Sjah
Ik vind het prima dat Chrome groeit, maar dan wel ten koste van IE svp. Wat je het laatste halfjaar ziet , is dat veel advanced Fx users naar Chrome zijn gegaan, DAT baart me zorgen. Tuurlijk zal Mozilla groot blijven , maar dan wel in de orde van 20-25% svp, en niet 10 a 15%.

Specs

• - J.W. -
Wat maakt het uit of het ten koste van FF of IE gaat?
IE6 is lang geleden, met de huidige IE9 is weinig mis en met de aankomende IE10 al helemaal niet.

Lastig inschatten waar ze op zullen stabiliseren, maar ook al heeft FF 'slechts' 10% in de toekomst, dan heb je nog steeds een userbase van jewelste.

• Sjah
quote:
- J.W. - schreef op donderdag 01 december 2011 @ 16:32:
Wat maakt het uit of het ten koste van FF of IE gaat?
IE6 is lang geleden, met de huidige IE9 is weinig mis en met de aankomende IE10 al helemaal niet.
Veel te groot marktaandeel, 50%+ vind ik niet ok. Tevens vind ik IE9 helemaal niet zo goed, zit nog steeds op 8, indien ik em gebruik. Maar dat verandert er niks aan.
quote:
Lastig inschatten waar ze op zullen stabiliseren, maar ook al heeft FF 'slechts' 10% in de toekomst, dan heb je nog steeds een userbase van jewelste.
Yup, en dan ben je een, weliswaar grote, niche-speler. Nee laten we maar de 3 grote browsers houden, en niet "de 2 giganten , en nog een kleinere 3e". :)

Specs

• - J.W. -
Eigenlijk zou ik het helemaal niet erg vinden als ze (weer) meer een niche speler zouden worden. Een grote speler zijn betekent ook concessies doen.

De hele discussie over het al dan niet verbergen van versienummers gaf dat al aan. Sommige developers vinden het al erger dat een omaatje van 90 per ongeluk op "about" klinkt en schrikt van "Firefox 8.01" ipv "U heeft de laatste versie" dan dat wat serieuzere gebruikers amper kunnen vinden welke versie ze hebben.

• Cubic X
Voor wat betreft snelheid (opstarten én browsen) is Chrome echt wel 10x sneller. Ik kan alleen niet wennen aan die minimalistische interface van Chrome, anders was ik ook al lang overgestapt.

• Sjah
Qua opstarten is die sneller jah, qua browsen zeggen de cijfers inmiddels anders....alhoewel ik op mijn 6 jaar ouwe laptop ook over ben op de Chrome, waar die idd sneller is. Qua minimalisme..... achja laatste half jaar is Fx ook flink uitgekleed, en het optiescherm van Chrome is niet meer minimalistisch zoals bij versie 1.0.
Maar op mijn desktop pc merk ik niks van een snellere Chrome, hier heerst Fx echt wel, blijkbaar is de winst (voor Chrome) op een Core i5-2400 en SSD niet "je van het" meer. Als de zaken zo liggen kies ik altijd voor Fx, gevoelsmatig, en mooier om te zien.

Specs

• desalniettemin
Gebruiksgemak vind ik veel belangrijker dan snelheid. Nogmaals Fx start bij mij net zo snel op als Chrome en IE. En snelheidsverschillen zijn zo miniem, dat ik ze niet ervaar. Tenminste niet op de site's waar ik altijd kom :)

• bdalenoord
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:59

bdalenoord

Als ontwikkelaar moet ik zeggen dat ik op dit moment nog steeds groot fan ben van Firefox. Vooral de nieuwe CSS3-animaties, transitions en blurs/gradients zien er in FF veel vloeiender uit als in Chrome.

Verder draait Firefox zelfs met Firebug prima en niet langzamer als Chrome.

Another good git command is git push -f : Push using fast mode (No need to fetch and merge/rebase).

• filenox
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 15:35

filenox

Intense lover

En het verwachte moment is aangekomen; Chrome heeft meer gebruikers dan Firefox (volgens statcounter toch); http://webwereld.nl/nieuw...Webwereld+%28Webwereld%29

filenox wijzigde deze reactie 02-12-2011 17:13 (6%)

"You've got enemies? Good, that means you stood up for something in your life." - www.filenox.net
Meest recente blogpost: Wakker worden met Python, PHP, AS, ….

• Sjah
OT: iemand al door hoe je de blauwe blak bij Google weghaalt? Damn, google begint evil te worden ,met dit pushen van Google+.

Specs

• nero355
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 30-09 18:52

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
There... I fix it for you, yes ;)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-09 10:56

Lizard

quote:
Sjah schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 01:10:
OT: iemand al door hoe je de blauwe blak bij Google weghaalt? Damn, google begint evil te worden ,met dit pushen van Google+.
Adblock icm de element hider addon? Werkt hier prima.

• Chris7
  • Niet online
quote:
Cubic X schreef op donderdag 01 december 2011 @ 19:20:
Voor wat betreft snelheid (opstarten én browsen) is Chrome echt wel 10x sneller. Ik kan alleen niet wennen aan die minimalistische interface van Chrome, anders was ik ook al lang overgestapt.
Zelfde hier, al vind ik Firefox, eenmaal opgestart, ook erg snel, maar Chrome is nog altijd iets sneller. En bij Firefox heb ik ook het gevoel meer opties te hebben, het werkt gewoon fijner, vind ik.
Ik denk dan ook niet dat Firefox een marginale speler gaat worden op de browsermarkt.
Ik ben trouwens ook best wel excited over de nieuwe ontwikkelfeatures in Fx 10, echt enorm mooi zoals die werken!

• Aham brahmasmi
quote:
Sjah schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 01:10:
Georganiseerde sociale netwerken zijn evil. Alles moet 'social' tegenwoordig.

• Renissi
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11-02-2012
Firefox is ook een fijn programma, maar ik baal ervan dat hij geen gif laat zien... Ja, het gif plaatje zie je wel, maar beweegt niet...
Iedere keer moet ik naar IE 8)7 om het gifplaatje bewegend te zien...

Voor de rest is firefox niet verkeerd.. Maar blijft toch een doorn in het oog dit kleine pin puntje

Lost forever in a happy crowd

• BlackEyedAngel
Hier werken animated gifs anders gewoon hoor, nooit anders geweest.

I am the hope of the Universe. I am the answer to all living things who cry out for peace. I am protector of the innocent. I am the light in the darkness. I am truth... ally to good, nightmare to you!

• Renissi
vreemd... mijn firefox is vanaf versie 5 of 6 begonnen met stilstaande giffies... Als ik een giffie in facebook plaatst staat ie gewoon stil..
Ga ik in IE dan beweegt ie wel.

Renissi wijzigde deze reactie 06-12-2011 10:03 (10%)

• Chris7
  • Niet online
Misschien een bug. Een nieuw profiel kan helpen, heb je dat al geprobeerd?

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
quote:
Renissi schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:02:
vreemd... mijn firefox is vanaf versie 5 of 6 begonnen met stilstaande giffies... Als ik een giffie in facebook plaatst staat ie gewoon stil..
Ga ik in IE dan beweegt ie wel.
Wellicht dat dit je kan helpen:
Animated GIF broken in Firefox

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

• Renissi
Als jij mij kan vertellen hoe ik dat moet doen dan doe ik dat.
Een nieuw profiel zegt mij niks en ik wist niet dat ik een profiel heb/had
Ik werk nu met 8.0
er staat:

8.0
firefox is up-to-date
U gebruikt momenteel het release-updatekanaal.

• Renissi
quote:
Ik ga even kijken... Tnx.

image.animation_mode - standaard - string - normal

Dus dat staat goed...
Evengoed bedankt...

Renissi wijzigde deze reactie 06-12-2011 11:26 (15%)

• kevinr1
  • Laatst online: 28-09 15:08

kevinr1

Dude?

Hey heb ook een probleem met Firefox, daarom Tijdelijk overgestapt naar Chrome // No hate intended.

Voorbeeld:
In hotmail kan ik geen bericht openen. Al klik op een bericht doet firefox niets???, gewoon niets, niets laden.
Wel kan ik inloggen / nieuw bericht maken. ..alleen een bericht openen werkt niet.
Dit probleem is niet alleen bij hotmail, maar ook bij andere sites.

Lijkt erop alsof firefox in een webpagine iets moet openen hij dat negeert?
Iemand zo 1.2.3. een oplossing?

http://tweakers.net/gallery/351644?wish_id=111265#tab:wenslijst

• Anthirian
  • Laatst online: 02:09

Anthirian

In Trance We Trust

Ik neem aan dat je de standaardmanieren al hebt geprobeerd?
  1. Zonder addons starten?
  2. Met een schoon profiel starten?

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

• Snippo
  • Laatst online: 30-09 20:20
Ik ben sinds een paar weken over gestapt naar Pale Moon en dat bevalt me een stuk beter dan de (nieuwste) Firefox. Pagina's laden iets sneller en de UI staat gelijk 'goed' na installatie. Met een minimale UI is niks mis, maar zorg dan wel dat de functionaliteit behouden blijft... (geen status bar, geen menu bar, home button aan 'verkeerde' kant, refresh knop weggewerkt... nee, niks voor mij :p).

Ik heb ook gelijk een hoop plug-ins weggelaten. Gebruik nu alleen nog NoScript en Adblock Plus, werkt perfect :) .

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 30-09 17:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

quote:
Snippo schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:38:
Ik ben sinds een paar weken over gestapt naar Pale Moon en dat bevalt me een stuk beter dan de (nieuwste) Firefox. Pagina's laden iets sneller en de UI staat gelijk 'goed' na installatie. Met een minimale UI is niks mis, maar zorg dan wel dat de functionaliteit behouden blijft... (geen status bar, geen menu bar, home button aan 'verkeerde' kant, refresh knop weggewerkt... nee, niks voor mij :p).

[...]
Je weet dat het een standaarfunctionaliteit van Fx is dat je dat allemaal gewoon kunt aanpassen? :?
Alleen statusbar heb je een add-on voor nodig, maar de menu-bar kun je gewoon aanvinken en buttons kun je verplaatsen zoals je wilt.

Hercules - Dionysos - Thor - Apollo
Rail Away!

• desalniettemin
quote:
kevinr1 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:09:
Hey heb ook een probleem met Firefox, daarom Tijdelijk overgestapt naar Chrome // No hate intended.

Voorbeeld:
In hotmail kan ik geen bericht openen. Al klik op een bericht doet firefox niets???, gewoon niets, niets laden.
Wel kan ik inloggen / nieuw bericht maken. ..alleen een bericht openen werkt niet.
Dit probleem is niet alleen bij hotmail, maar ook bij andere sites.

Lijkt erop alsof firefox in een webpagine iets moet openen hij dat negeert?
Iemand zo 1.2.3. een oplossing?
Probleem heb ik ook wel eens last van. Is op te lossen door naar opties, geavanceerd te gaan en te checken of Fx als standaardbrowser is ingesteld. Dan herstarten en dan moet alles weer goed zijn. Ook als het al als standaardbrowser is ingesteld ;)

• Obelink
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:53
Ik vind FF8.01 niet prettig werken. Het draait zeker niet soepeler dan oudere versies. Een aantal van mijn vaste add-ons doet het weer niet. Ook het tabblad add-on beheer is een complete draak, tergend langzaam. Cookies zijn alleen nog maar via een omweg en achteraf te verwijderen. Langzamerhand word FF net zo log en onsympathiek als zeg maar IE.

• desalniettemin
Ik gebruik altijd de beta's van Fx, nu dus Fx 9 beta 5, en de problemen die jij schetst heb ik geen last van :)

Heb je die problemen met Chrome en Opera ook?

• Snippo
  • Laatst online: 30-09 20:20
quote:
Mad Marty schreef op woensdag 07 december 2011 @ 06:32:
[...]

Je weet dat het een standaarfunctionaliteit van Fx is dat je dat allemaal gewoon kunt aanpassen? :?
Alleen statusbar heb je een add-on voor nodig, maar de menu-bar kun je gewoon aanvinken en buttons kun je verplaatsen zoals je wilt.
Ja dat weet ik. Ik bespaar me alleen de moeite om alles weer terug te zetten naar hoe het hoort te zijn (imo) en gebruik vanaf nu gewoon Pale Moon :) .

• Aham brahmasmi
quote:
Obelink schreef op zaterdag 10 december 2011 @ 08:59:
Ik vind FF8.01 niet prettig werken. Het draait zeker niet soepeler dan oudere versies. Een aantal van mijn vaste add-ons doet het weer niet. Ook het tabblad add-on beheer is een complete draak, tergend langzaam. Cookies zijn alleen nog maar via een omweg en achteraf te verwijderen. Langzamerhand word FF net zo log en onsympathiek als zeg maar IE.
Welke oudere versies heb je het over? Bij de overgang van FF7 naar 8 heb is het bij mij juist merkbaar sneller geworden, zowel in opstarten en responsiviteit. Al eens geprobeerd een nieuw profiel aan te maken? Dat kan een groot verschil maken.

Ik denk dat ik deze link maar in mijn signature ga zetten: Add-on Compatibility Reporter. Installeer dit en add-ons die het niet meer doen enkel omdat het maxVersion nummer nog niet geupdate is doen het weer. Als ze écht incompatible zijn dan merk je dat vanzelf en kun je alleen wachten tot de makers met een update/fix komen.

• Chris7
  • Niet online
quote:
Aham brahmasmi schreef op zondag 11 december 2011 @ 11:58:
[...]

[...]

Ik denk dat ik deze link maar in mijn signature ga zetten: Add-on Compatibility Reporter. Installeer dit en add-ons die het niet meer doen enkel omdat het maxVersion nummer nog niet geupdate is doen het weer. Als ze écht incompatible zijn dan merk je dat vanzelf en kun je alleen wachten tot de makers met een update/fix komen.
Add-on Compatibility Reporter werkt echt goed, gebruik het al een hele tijd. De meeste add-ons zijn incompatibel vanwege de maxVersion, en hiermee doen ze het weer. Heb nu één incompatibele add-on (IE Tab Plus) maar met de Reporter doet hij het prima.

• bitjesmaker
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 24-05-2012
Ik heb al erop gegoogeld, maar krijg iets andere hits dan ik zoek zoals addon highlight all maar dat blijkt voor source code te zijn.

Ik wil de kleur van mijn highlights veranderen in bijv felgeel ipv wit. Is het ook mogelijk dat zodra ik 20 paginas hebt ik door alleen pagina aan te klikken al meteen de zoekwoord met highlight wordt getoond zonder daadwerkenlijk te drukken op "volgende" (ctrl+F dus) ?

bitjesmaker wijzigde deze reactie 12-12-2011 01:22 (8%)

• Aham brahmasmi
Laat maar, verkeerd gelezen.

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 12-12-2011 09:23 (93%)

• - J.W. -
quote:
bitjesmaker schreef op maandag 12 december 2011 @ 01:21:
Ik wil de kleur van mijn highlights veranderen in bijv felgeel ipv wit. Is het ook mogelijk dat zodra ik 20 paginas hebt ik door alleen pagina aan te klikken al meteen de zoekwoord met highlight wordt getoond zonder daadwerkenlijk te drukken op "volgende" (ctrl+F dus) ?
Voor de kleuren, ik denk als je dit draadje leest wel eea moet lukken.

Het automatisch zoeken zou ik niet weten..

- J.W. - wijzigde deze reactie 12-12-2011 12:12 (10%)

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 30-09 10:56

Lizard

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Wat een lekkere addon :9

"Vandaag is het rood, de kleur van jouw zoekresultaten..." ;)

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• desalniettemin
Dit net gevonden op lifehacker.com:

http://lifehacker.com/586...er-users-guide-to-firefox

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Hm handig inderdaad, ook al was ik al op de hoogte van bijna alle tips. Dat je met shift+space een pagina omhoog kon gaan wist ik dan net weer niet. Of het nuttig is is een tweede.

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

Firesphere

Drop dead cynical

quote:
Sudden schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:01:
Hm handig inderdaad, ook al was ik al op de hoogte van bijna alle tips. Dat je met shift+space een pagina omhoog kon gaan wist ik dan net weer niet. Of het nuttig is is een tweede.
De shift-actie, is altijd de inverse van de gewone. Volgende-Zoeken (F3), vorige zoeken... jep, inderdaad.

Geldt trouwens voor heel veel programmas dat shift de inverse actie doet (behalve terminal programma's, helaas :( )

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• -Edwin-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17-09 17:59
Ik bedenk het me nu pas. In Firefox 8 was toch Twitter toegevoegd aan de search engine rechtsboven? Nu gebruik ik best vaak Twitter dus het lijkt me wel handig. Toch zie ik geen Twitter tussen de zoekmachines rechtsboven staan. Iemand die weet hoe dit komt?

• Sjah
Heb een storting gedaan aan Mozilla, zodat ik ze sponsor en een t-shirt kreeg. Wilde dit even melden, omdat het t-shirt groot valt, dus als je denkt niet genoeg te hebben aan de max. van 2Xl, het lijkt Amerikaanse maat, dus groot, en 't is geen prulkwaliteit.

Jammer dat het geen zomer is, dan kunnen we het shirt op straat showen. :9

Voor wie het ook wil, het gaat om 30 dollar dat ze willen, maar dat is de facto 23 euro. Kan de link even niet meer vinden, mocht iemand het willen, dan kijk ik nog even beter.

Sjah wijzigde deze reactie 18-12-2011 02:11 (3%)

Specs

• Winkey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:45

Winkey

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

http://tweakers.net/ext/f/sTDVdShnBwNnMzzkrhFtZXT7/full.jpg

Hij is er bijna, heb de release-versie hier al draaien. :9

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• Sjah
Count me in. :)

Hij lijkt weer sneller.....alhoewel. Nee over dat sneller almaar, op gegeven moment zitten we wel eens op de grens, veel sneller kan het dan niet meer....

Specs

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Sneller dan beta6, nee. Het is dezelfde build. Maar het is me toch snel joh! :D

Leuke donatie actie met het enige echte "official Firefox" T-shirt, ik steun ze graag.
Een large modelletje is dus nu onderweg... 8)

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 20:09:
[...]

De shift-actie, is altijd de inverse van de gewone. Volgende-Zoeken (F3), vorige zoeken... jep, inderdaad.

Geldt trouwens voor heel veel programmas dat shift de inverse actie doet (behalve terminal programma's, helaas :( )
Klopt, dat wist ik wel. Ik bedoelde meer dat ik de functie van de spatiebalk niet zo goed kende :)

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Morgen alweer FF9.0!

Edit:
Hierbeneden is nu dus ruimte om heeeeelemaal los te gaan over de update-cyclus van Firefox heden ten dage en hoe de wereld daardoor vergaat :+

Smultie wijzigde deze reactie 19-12-2011 12:20 (79%)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Drop dead cynical

quote:
Sjah schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:42:
Heb een storting gedaan aan Mozilla, zodat ik ze sponsor en een t-shirt kreeg. Wilde dit even melden, omdat het t-shirt groot valt, dus als je denkt niet genoeg te hebben aan de max. van 2Xl, het lijkt Amerikaanse maat, dus groot, en 't is geen prulkwaliteit.

Jammer dat het geen zomer is, dan kunnen we het shirt op straat showen. :9

Voor wie het ook wil, het gaat om 30 dollar dat ze willen, maar dat is de facto 23 euro.
Ze vallen inderdaad erg groot uit. Ik heb'n XL, gelukkig niet te groot, maar wel ruim.

Ik heb dat trouwens ook altijd, dat ik toffe t-shirts zie/koop op't moment dat ik ze niet meer kan showen :')

I don't have OCD. I have CDO. It's the same, but with the letters in the right order.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

He verdomme, klikte verkeerd waarna Firefox iets deed met het groeperen van tabs, daarna hele sessie weg. Nu is de vraag, wat had ik allemaal open staan....

En nee, Firefox heeft geen recente backup gemaakt van de sessionrestore file.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Smultie
  • Niet online
quote:
Raven schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:18:
He verdomme, klikte verkeerd waarna Firefox iets deed met het groeperen van tabs, daarna hele sessie weg. Nu is de vraag, wat had ik allemaal open staan....

En nee, Firefox heeft geen recente backup gemaakt van de sessionrestore file.
Als je niet meer weet wat je open hebt staan, zal 't ook wel niet zo belangrijk geweest zijn hè :P

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mwah, was nogal veel wat open stond. Mbv history heb ik de meeste weer terug :)

Ben trouwens niet de enige met dit probleem: http://forums.mozillazine...ic.php?f=23&t=2118017

Nu maar eens uitzoeken hoe ik dat "tabbladgroepen"-ding bovenaan de drop-down-list met geopende sites kan wegkrijgen. Of iemand moet het toevallig al weten ;)

Raven wijzigde deze reactie 19-12-2011 14:44 (8%)

Oscar Wilde

• Smultie
  • Niet online
Sorry, onderstaande wist ik niet.

Smultie wijzigde deze reactie 19-12-2011 21:54 (78%)

• Winkey
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:45

Winkey

Ik vind het altijd jammer dat er bij de nieuwe versies naar de ftp.mozilla.org word verwezen.

Terwijl de index.html op de FTP van mozilla.org toch duidelijk zegt:
quote:
Notice: This server is the only place to obtain nightly builds and needs to remain available to developers and testers. High bandwidth servers that contain the public release files are available at releases.mozilla.org. If you need to link to a public release, please link to the release server, not here. Thanks!
Gewoon even geduld hebben totdat die op releases.mozilla.org staat, weet je gelijk zeker dat de build goed is.

• bitshape
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
Winkey schreef op maandag 19 december 2011 @ 21:39:
Ik vind het altijd jammer dat er bij de nieuwe versies naar de ftp.mozilla.org word verwezen.

Terwijl de index.html op de FTP van mozilla.org toch duidelijk zegt:

[...]

Gewoon even geduld hebben totdat die op releases.mozilla.org staat, weet je gelijk zeker dat de build goed is.
Gebruik gewoon onderstaande officiële downloadlink als snelkoppeling in je bookmarks, je hoeft alleen versienummer (bvb: 9.0 of 10.0b1 of iets toekomstig) en de juiste taal (lang: nl of en-US of fy-NL) goed te zetten naar je smaak:

http://download.mozilla.org/?product=firefox-9.0&os=win&lang=nl

En dan krijg je netjes een officiële dowload-mirror:
http://tweakers.net/ext/f/qkv9aQEmhqsMLAwaCwl7K34s/full.jpg

• desalniettemin
Handig :) Meteen gedowned en geinstallleerd ;)

• BlackEyedAngel
En weer het typische klaagzangen op de FP die bij ELKE release weer terugkomen :Z
* veel geheugen :(
* m'n addons doen het niet meer :'(
* weer een nieuw versienummer :?

Jammer dat je dit soort reacties niet kan filteren met een addon of zo :P

BlackEyedAngel wijzigde deze reactie 20-12-2011 16:12 (4%)
Reden: tiepvouteuh

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nu je het over geheugenverbruik hebt, ik ben onlangs van v6 naar v8 overgestapt en merk geen verschil.

Plugins: download statusbar, exif viewer, imagehost grabber, showip, status-4-evar en een paar woordenboeken, niks bijzonders lijkt mij.

Het zou toch minder moeten zijn bij v8?

Raven wijzigde deze reactie 20-12-2011 16:29 (8%)

Oscar Wilde

• desalniettemin
Raar dat de iedereen steeds problemen heeft met de extensies :? Ik heb die problemen helemaal niet :)

Hopelijk komt de eerste beta van versie 10 snel uit :)

desalniettemin wijzigde deze reactie 20-12-2011 19:31 (22%)

• Firesphere
  • Nu online

Firesphere

Drop dead cynical

Hmmm, ik heb Private Memory van FF9 zo rond de 500.000k liggen... volgens mij is dat in theorie slechts 500MB... maar als ik firefox sluit, dropt m'n memory-usage met bijna 2GB.

Wat trouwens een enorme verbetering is ten opzichte van FF8, waar het volgens system-manager ruim 1.400.000k was, en de drop dik in de 4G lag.

• Anthirian

Anthirian

In Trance We Trust

Dat is nog eens een mooie addon. Bedankt voor de tip!

Pagina: 1 ... 18 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013