Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 04-07 22:43
Het geheugengebruik met FF6 loopt nog steeds de spuigaten uit (> 1 GB).
Inmiddels heb ik als proef FireMin draaien en die houdt de boel netjes rond de 34.000 kB. Maar dat moeten de ontwikkelaars van FireFox zelf toch ook kunnen?

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• - J.W. -
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07:02
quote:
PaulZ schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:31:
Het geheugengebruik met FF6 loopt nog steeds de spuigaten uit (> 1 GB).
Inmiddels heb ik als proef FireMin draaien en die houdt de boel netjes rond de 34.000 kB. Maar dat moeten de ontwikkelaars van FireFox zelf toch ook kunnen?
Op zich een oplossing voor het hoge gebruik, maar het blijft wel symptoombestrijding ipv het bij de bron aan te pakken (de leak zelf dus), maar dat zal van mozilla moeten komen uiteraard ;) Met geheugen gebruiken an sich is niks mis (overdadigheid daargelaten), het nooit meer releasen wel.
Ik heb weinig last van veel geheugengebruik sinds FF4, maar ik heb wel meer negatieve verhalen gelezen, hangt kennelijk van de overige software/hardware af.

Bij Mozilla zijn ze druk bezig met het memshrink programma. In FF7b2 landen er weer wat fixes. In de nightlies zitten die al geloof ik (?)

P.S. 34000 kb? Da's ťrg weinig, als ik FF opstart heb ik al het dubbele..
---

Hťt grote nieuws is imo dat Type Inference gaat landen in FF9 nightlies deze/volgende week! (grote javascript update met serieuze performance winst)

- J.W. - wijzigde deze reactie 25-08-2011 14:12 (16%)

• Chris7
  • Registratie: maart 2011
  • Niet online
quote:
BreadFan schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:00:
[...]

Ben ik de enige die hier last van heeft? Het ziet er nu zo uit:

[afbeelding]
Misschien helpt het om je profiel te resetten.

• - J.W. -
- De versienummers in about etc zullen blijven. Gelukkig maar, 't was een idioot idee imo..
- Firefox 7 beta 2 is gereleased

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Mooi, nu nog het tempo van de versienummers wat verlagen , of liever nog een 8.1 8.2 model, zodat add-ons weer meestal werken.

Specs

• - J.W. -
quote:
Sjah schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 09:55:
zodat add-ons weer meestal werken.
Dat gedrag gaat ook veranderen: Vanaf Firfox 9 zullen add-ons by default als compatible worden beschouwd en enkel als incompatible worden aangemerkt als daar aanwijzingen voor zijn (bijv. via users gemeld, vernomen van de add-on maker, falen van geautomatiseerde tests, etc).

- J.W. - wijzigde deze reactie 26-08-2011 11:01 (5%)

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
Ik heb altijd last gehad van een enorm geheugenverbruik van Firefox (ook 7 beta, welke ik nu draai). Gisteren toch maar eens besloten om een schoon profiel aan te maken (mijn 'oude' profiel was nog van versie 3.6), dat scheelt een hoop zeg! Voorheen zat ik na een dag browsen aan de 900MB, nu zit ik (met exact dezelfde add-ons als met mijn oude profiel, zelfs twee extra) na een dagje op 450MB :D .

Het is alleen kloten om al je add-ons en gebruikersgegevens op websites weer in te moeten voeren de eerste keer, maar het scheelt echt een hoop :).

• desalniettemin
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 11:45
Nieuwste beta zuigt, want iedere keer als ik een pagina open verschijnt er niets en moet ik iedere keer F5'en en dan pas verschijnt de pagina :? Niet bij alle pagina's overigens :)

Meer gebruikers last van?

desalniettemin wijzigde deze reactie 27-08-2011 09:37 (9%)

• Crp
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16-07 23:39
Hebben meer mensen last van dat niet alles goed werkt in maps.google.com ? de lagen zoals Photo's webcams en weather verschijnen niet, alleen traffic doet het bij mij. (Firefox 6)

Crp wijzigde deze reactie 28-08-2011 12:06 (3%)

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 07:40
quote:
desalniettemin schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 09:33:
Nieuwste beta zuigt, want iedere keer als ik een pagina open verschijnt er niets en moet ik iedere keer F5'en en dan pas verschijnt de pagina :? Niet bij alle pagina's overigens :)

Meer gebruikers last van?
Geen last van, gebruik hier ook Firefox 7 beta 2.
quote:
Crp schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 10:40:
Hebben meer mensen last van dat niet alles goed werkt in maps.google.com ? de lagen zoals Photo's webcams en weather verschijnen niet, alleen traffic doet het bij mij.
Ook geen last van met Firefox 7 beta, de lagen werken allemaal prima.

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-07 18:54

DerOllie

Master of Science

Firefox 6.0.1. uit.

Krijg hem net onverwacht binnen via de automatische update...

PSN = DerOllie | "GOTP" GTA Online Crew Member | www.youtube.com/DerOllie

• feep
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Heb net ook de update geÔnstalleerd.

Doet bij jullie LinkedIn het normaal?

Hij ziet er bij mij zo uit.
http://tweakers.net/ext/f/FlSHTHZNYs7CoFDNGvFZVvQL/full.jpg

Intel i7 920 - Scythe Mugen 2 - Gigabyte EX58-UD4P - 6gb Kingston 1333 - Vertex 2 60GB - 3 TB hdds - ASUS 285GTX - Cooler Master 690 - Cooler Master Silent Pro M700 - Samsung 2433BW - Panasonic 42PX80

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
feep schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:16:
Heb net ook de update geÔnstalleerd.

Doet bij jullie LinkedIn het normaal?

Hij ziet er bij mij zo uit.
[afbeelding]
Ziet eruit alsof je iets te veel hebt geblokt met AdBlock Plus ;)

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• feep
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
Smultie schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:18:
[...]

Ziet eruit alsof je iets te veel hebt geblokt met AdBlock Plus ;)
Bedankt. Adblock is idd de boosdoener.

Intel i7 920 - Scythe Mugen 2 - Gigabyte EX58-UD4P - 6gb Kingston 1333 - Vertex 2 60GB - 3 TB hdds - ASUS 285GTX - Cooler Master 690 - Cooler Master Silent Pro M700 - Samsung 2433BW - Panasonic 42PX80

• - J.W. -
"Type Inference" is gister geland in de nightlies (FF 9). Hoewel het een gigantische snelheidswinst geeft (+30% in zowel de Google V8 als Kraken benchmark), zitten er waarschijnlijk nog voldoende bugs in om nog even de kat uit de boom te kijken voor alledaags gebruik :)

Firefox 7 Beta 3 is ook gereleased.

- J.W. - wijzigde deze reactie 31-08-2011 13:22 (8%)

• desalniettemin
Hoera :+

• Sjah
  • Nu online
Nou, die moet ik hebben! :+

Specs

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:42

Lizard

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Met beta 4 werkt bij mij het openen van links in nieuwe tabs met de middelste muisknop helemaal niet meer.

browser.tabs.opentabfor.middleclick staat gewoon op true.
Veranderen hiervan helpt niets.

• - J.W. -
quote:
Lizard schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 23:58:
Met beta 4 werkt bij mij het openen van links in nieuwe tabs met de middelste muisknop helemaal niet meer.
Geen problemen hier, zowel onder Windows 7 64bit als XP niet.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Firefox (Nightly) is hier belachelijk willekeurig met onthouden van inlogsessies (vandaag al twee keer opnieuw moeten inloggen op Tnet) en paginagegevens zoals wachtwoordvelden. Gmail bv. Iemand een fix voor? Nieuw profiel? :/

En daarnaast, nog steeds heeft niemand gereageerd op 't verplaatsen vd tabs, het probleem dat ik niet meer kan slepen met tabbladen. Is dat nu non-existent of uniek op mijn pc??

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• Sjah
  • Nu online
En 6.0.2. is uit, neem aan dat het weer iets met de certificaten is...

edit: en idd............ Removed trust exceptions for certificates issued by Staat der Nederlanden (see bug 683449 and the security advisory)
Resolved an issue with gov.uk websites (see bug 669792)

Sjah wijzigde deze reactie 07-09-2011 01:01 (59%)

Specs

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04:56

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Heb hier ook het probleem met de niet werkende middleclick. Ik vraag me af of het zich bij mij ook gaat fixen. Het is in ieder geval behoorlijk irritant! :|

EDIT: Hmm vreemd. Bij mij is het in 6.0.2, zijn er misschien nog andere veranderingen doorgevoerd?

Patriot wijzigde deze reactie 07-09-2011 01:08 (25%)

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 13:42

Lizard

Ok, ik heb het probleem gevonden via: http://tmp.garyr.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=15046

Het is een conflict tussen Tabmix Plus en de nieuwe Greasemonkey (0.9.10)

Via https://addons.mozilla.or...asemonkey/reviews/310107/

Ben ik terecht gekomen bij https://addons.mozilla.or...on/greasemonkey/versions/

Waar je 0.9.11 kan downloaden die het probleem oplost.

• Patriot
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 04:56

Patriot

Fulltime #whatpulsert

_O_ Werkt perfect, bedankt!

Deze Tweaker zet geen actuele feitjes meer in zijn sig, die vergeet hij toch te verwijderen.

• Chris7
  • Niet online
quote:
Jejking schreef op woensdag 07 september 2011 @ 00:26:
Firefox (Nightly) is hier belachelijk willekeurig met onthouden van inlogsessies (vandaag al twee keer opnieuw moeten inloggen op Tnet) en paginagegevens zoals wachtwoordvelden. Gmail bv. Iemand een fix voor? Nieuw profiel? :/

En daarnaast, nog steeds heeft niemand gereageerd op 't verplaatsen vd tabs, het probleem dat ik niet meer kan slepen met tabbladen. Is dat nu non-existent of uniek op mijn pc??
Ik zou het niet weten, maar een nieuw profiel lijkt me wel het handigst. Ik heb in elk geval geen problemen. En je moet natuurlijk wel in je achterhoofd houden dat het een pre-alpha versie is, dus nog verre van stabiel. Anders zou je Aurora eens kunnen proberen, die draait bij mij ook probleemloos en crasht nooit.

• Blonde Tux
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-07 12:56

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

Ik probeer al een poosje te achterhalen wat Firefox achter voorkeur verstaat die je sync. Met name de vraag of dat ook je about:config veranderingen en userchrome tweaks zijn ben ik namelijk benieuwd naar.

Duckduckgo Tweakers bangs; Frontpage: !Tweakers, Pricewatch: !pricewatch, Forum/GoT: !got

• Aham brahmasmi
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 11-07 14:45
Iets wat me pas sinds kort is opgevallen bij FF6: de afstand (kerning?) tussen de hoofdletter T en bepaalde andere letters/tekens is te klein. Hierboven zie ik bijv. In Bonde Tux z'n naam de bovenkant van de u vastgeplakt aan de onderkant van de T. Bij To Te Ta Ts Tc staat de tweede letter steeds te dicht op de T, wat niet hoort. Hardware acceleration aan of uit maakt geen verschil (behalve dat alles waziger is als het aan staat :r). Het verschilt trouwens ook per font: in de tekst van dit bericht zit er wel genoeg ruimte tussen bij Tu, maar niet in Blonde Tux z'n naam.

Voor mensen die Gmail Manager gebruiken en niet meer kunnen inloggen: hier is de oplossing. Het lijkt er helaas op dat maker het onderhoud van deze extensie heeft opgegeven. Erg jammer. Eerst Gmail Notifier, nu deze weer. Hopelijk blijft het nog lang werken met deze fix...

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 09-09-2011 10:30 (37%)

Firefox add-on werkt niet meer na update van Firefox? -> Permanente oplossing.

• Raven
  • Registratie: november 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

In FF3.6 kon ik altijd mbv een paar keywords in de URL balk op de juiste site uitkomen.
Bijv. "naamvaneenfilm imdb" linkte direct door naar de juiste IMDB pagina.

Nu heb ik v6.0.1 en die doet dat niet, die laat Google zien met de keywords daar ingevoerd als zoekopdracht.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

keyword.enabled staat ingeschakeld en gezien het laten zien van Google kan FF de zoekmachine vinden, maar linkt niet door naar het 1e resultaat zoals FF3 wel deed...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• - J.W. -
Waar staat keyword.URL op bij jou?

Bij mij:
http://www.google.com/sea...btnI=Ik+doe+een+gok&q=

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Type: string
Waarde: staat niks :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• - J.W. -
Vul die waarde maar eens in dan, dan zal hij wel gaan werken waarschijnlijk.. :)

P.S. Dit is een custom setting, dus dat hij leeg is bij jou kan goed kloppen, alleen vreemd dat hij het dan bij jou vroeger wel deed.

- J.W. - wijzigde deze reactie 09-09-2011 13:08 (71%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.google.nl/sear...avclient&gfns=1&q= staat er nu in, vond die na zoeken op "keyword" in dit topic.

Werkt nu wel, zo nu en dan.
"tremors (tv series 2003) imdb" (exacte match) linkt naar Google, "tremors imdb" linkt door naar de IMDB pagina van de eerste film en een aantal andere zoekopdrachten doen het nu ook :)
Maar blijkbaar werkt het niet altijd.

Raven wijzigde deze reactie 09-09-2011 13:10 (5%)

Oscar Wilde

• Blonde Tux

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

Raven: Misschien niet helemaal naar waar je naar op zoek bent, maar wel een handige plugin.
Add to search bar, kan je ala google chrome sites toeveogen voor je searches in de url bar.

Duckduckgo Tweakers bangs; Frontpage: !Tweakers, Pricewatch: !pricewatch, Forum/GoT: !got

• Sjah
  • Nu online
Iemand hier enig idee dat als ik wat ns wat fout type, ik naar upc wordt doorgesluisd (zoeken.upc.nl)? Blijkbaar loopt upc als proxy mee te kijken en grijpt soms in. Irritant, hoop dat dit geen noobvraag is, heb het allang, maar stoorde me er ook niet zo aan (komt weinig voor).

Specs

• Aham brahmasmi
@Sjah: Dat kan te maken hebben met de DNS server die bij jou ingesteld is. Die kun je bij de IPv4 instellingen van je netwerkadapter instellen.

• Neverwinterx
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:51
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat Firefox af en toe blijft hangen. Windows toont "not responding", firefox reageert niet op clicks op knoppen gedurende een 10-20 seconden en daarna werkt het gewoon terug. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten wanneer het gebeurt: niet op specifieke websites, niet bij specifieke acties. Ik heb mijn cache al gecleared en al eens alle addons uitgezet, maar dat helpt niet. Ook al eens gegoogled en ik zie dat er recent nog een aantal mensen zijn met dat probleem:
http://forums.techguy.org...not-responding-issue.html
http://www.christianforums.com/t7588606/
Maar geen oplossingen.

Met firefox 6, vroeger met firefox 5 en eerdere versies had ik het probleem niet.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04 01:01

Darkstone

Het kan altijd sneller.

Ik begin ook steeds minder tevreden te worden over firefox.. op mijn stagebedrijf crasht hij om de dag, en wanneer ik iets download loopt firefox gewoon per definitie een paar seconden vast, zelfs met een SSD en virusscan van bestanden uit.. Ik snap niet waarom het download window niet in een aparte thread draait, aangezien hij zo slecht performt.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Sjah
  • Nu online
@Aham: toevallig een suggestie voor een snelle fijne dns? Want die van Kpn en Xs4all werken hier om een of andere reden niet...

Edit: hmmm, Google werkt wel, 8.8.8.8 :)

Sjah wijzigde deze reactie 10-09-2011 19:20 (14%)

Specs

• Propheticus
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 27-07 21:52
OpenDNS:

208.67.222.222

208.67.220.220

Google DNS:

8.8.8.8

8.8.4.4

• Sjah
  • Nu online
@hierboven, is openDNS "beter" ? Sneller zal die wel niet zijn, maar ik vraag me af of Google niet alles opslaat waarheen ik surf.

Specs

• Propheticus
Download DNSbench en zoek het zelf uit voor jouw verbinding. OpenDNS presteert hier als 1 van de snelste, na de provider-eigen DNS servers (als ze het doen).

• Sjah
  • Nu online
Ok, danke! (ns wat te tweaken, da's lang terug...)

Sjah wijzigde deze reactie 10-09-2011 19:33 (66%)

Specs

• desalniettemin
Heb nog geen enkele crash gehad met Firefox 7 beta's. Ben juist zeer tevreden ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

quote:
Neverwinterx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:08:
Ik heb nu al een tijdje het probleem dat Firefox af en toe blijft hangen. Windows toont "not responding", firefox reageert niet op clicks op knoppen gedurende een 10-20 seconden en daarna werkt het gewoon terug. Er lijkt niet echt een lijn in te zitten wanneer het gebeurt: niet op specifieke websites, niet bij specifieke acties. Ik heb mijn cache al gecleared en al eens alle addons uitgezet, maar dat helpt niet. Ook al eens gegoogled en ik zie dat er recent nog een aantal mensen zijn met dat probleem:
Maar geen oplossingen.

Met firefox 6, vroeger met firefox 5 en eerdere versies had ik het probleem niet.
Bij mij werd het bij v3.6.nogwat veroorzaakt door meerdere sessionstore files.

Oscar Wilde

• lars123321
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-02-2013
Opera > Firefox

• Sjah
  • Nu online
Dus je bent over van Opera naar Fx? _o_

Specs

• Propheticus
Hij zegt dat opera {is groter dan} firefox. Of was je sarcastisch?

• Aham brahmasmi
quote:
Fail comment van de dag. :*

• lars123321
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 02-02-2013
niet fail comment van de dag, ik geef mijn mening dat ik Opera een betere internet browser vind dan Firefox, snap niet wat er 'fail' aan is. maar goed, jij mag ook je mening geven ;)

• Sjah
  • Nu online
quote:
Propheticus schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:16:
Hij zegt dat opera {is groter dan} firefox. Of was je sarcastisch?
Nee had het niet helemaal door.

Specs

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Ik gebruik geen ad-blocker of wat dan ook, en heb wel eens van die pop-ups. Niks raars aan, en het stoort me ook niet. Altijd gewoon rechtermuisknop in de taakbalk, en close.

Maar sinds 6.0.2 crashed Firefox als je dat doet. Geen melding dat ik multiple tabs sluit, nada. Aangezien ik firefox sinds de update nog niet normaal afgesloten heb, kom ik automatisch weer op de what's new pagina.

Kijk nou, daar vliegt een dood vogeltje

• Propheticus
Mening is prima, maar in een topic over firefox zo'n losse comment plaatsen is gewoon trollen. Onderbouw op zn minst waarom en noem features die je in FF mist of waar Opera zoveel beter presteert...
quote:
Version 13 once again earns Google Chrome the Web Browser Grand Prix championship. Chrome's sheer number of wins nearly discounts its weaknesses.

With only one weakness and the highest number of non-winning strong scores, Mozilla Firefox is once again our runner-up. A bit of trouble in CSS performance, as well as a high number of merely acceptable scores, are all that hold back Firefox from taking the gold. Although the new rapid development cycle may be hurting Firefox in our reliability benchmarks, it also allows Mozilla to keep pace with Google Chrome on the performance front. Firefox 7 is supposed to bring improvements to both JavaScript and memory usage/management, which are two key areas that might allow Firefox to pull into a first-place finish.
[...]
http://www.tomshardware.c...andard-html5,3013-17.html

Drie keer raden wat ik gebruik.

Juist, FF 7.

• Aham brahmasmi
quote:
lars123321 schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 22:23:
niet fail comment van de dag, ik geef mijn mening dat ik Opera een betere internet browser vind dan Firefox, snap niet wat er 'fail' aan is. maar goed, jij mag ook je mening geven ;)
Natuurlijk wel. Je mening in 3 woorden verkondigen is op zich al een fail, want er valt niet serieus op in te gaan. Geef dan onderbouwing van je mening op een manier die nog enigszins constructief is, want anders is het net zo nutteloos als op een t.net nieuwsartikel reageren "tof man!" of iets soortgelijks zonder substantie.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:36

posttoast

quote:
Neverwinterx schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 19:08:
Maar geen oplossingen.

Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij werd het veroorzaakt door een te grote history (niet door cache, die heb ik uit staan). De "oplossing" is om alle history van langer dan een maand geleden weg te gooien.

Maar: begrijp ik goed dat je het probleem niet had in Firefox 5 en 6, maar wel in Firefox 7? Ik had het namelijk wel in Firefox 5 en 6 (en ben nu net naar Firefox 7 beta gegaan, daar is het nog niet gebeurd).

• Neverwinterx
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:51
quote:
posttoast schreef op zondag 11 september 2011 @ 14:43:
[...]

Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij werd het veroorzaakt door een te grote history (niet door cache, die heb ik uit staan). De "oplossing" is om alle history van langer dan een maand geleden weg te gooien.

Maar: begrijp ik goed dat je het probleem niet had in Firefox 5 en 6, maar wel in Firefox 7? Ik had het namelijk wel in Firefox 5 en 6 (en ben nu net naar Firefox 7 beta gegaan, daar is het nog niet gebeurd).
Heb mijn history eens gecleared, hopelijk helpt dat.

Ik heb het in firefox 6. Had het niet in 5 en eerder. Firefox 7 heb ik nog niet (mss eens proberen als het probleem blijft).

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Ik heb sindskort ook korte freezes van een 10-20 seconden met firefox 6.0.2 in OSX Lion. Daarnet maar even 6.0 geÔnstalleerd om te kijken of dat het probleem oplost. Irritant is het wel, dacht al bijna dat er wat mis was met m'n nieuwe ssd.. :P

• posttoast

posttoast

In Firefox 7 gaat het tot nu toe goed. Dus mocht het weer gebeuren, dan kun je die wellicht eens proberen. Ik draai normaal liever geen beta-software op mijn productiemachine, maar dit gaat eigenlijk perfect.

• -Edwin-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:20
Wow. Ik heb CCleaner gedraaid. En sindsdien werkt Firefox echt weer veel sneller. Starten gaat veel vlotter en ik heb geen last meer van hick-ups die af en toe voorkwamen. :)

• DerOllie
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 11-07 18:54

DerOllie

Master of Science

Dit zag ik ook net: http://www.geenstijl.nl/m...seert_firefox_3_2008.html

Dit gaat echt helemaal nergens over. Er wordt geklaagd dat er volgens ING moet worden gewerkt met FF3 (OK, oud) maar daar moet blijkbaar de nadruk op liggen, terwijl eigenlijk diegene die de mail heeft verstuurd niet echt goed op de hoogte is, want stelt dat dit de "meest recente versie is, en dus zeker prima werkt"! Nou FF 7.0 is nog altijd beta, en dus zeker NIET zeker werkt...

PSN = DerOllie | "GOTP" GTA Online Crew Member | www.youtube.com/DerOllie

• posttoast

posttoast

quote:
-Edwin- schreef op woensdag 14 september 2011 @ 00:26:
Wow. Ik heb CCleaner gedraaid. En sindsdien werkt Firefox echt weer veel sneller. Starten gaat veel vlotter en ik heb geen last meer van hick-ups die af en toe voorkwamen. :)
Wat heb je met CCleaner gedaan dan? Je cache leeggemaakt? En je history?

• Smultie
  • Niet online
Speedyfox kan je FF ook sneller maken door het optimaliseren van de SQLITE databases die FF gebruikt.
http://www.crystalidea.com/speedyfox

MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- Nexus 5 --- Synology DS213 --- RPi met XBian --- Nexus 7 (2013)

• CptChaos
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
Maranello schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:33:
Nog even naar aanleiding van een artikel wat ik gister las nieuws: Duitse privacywaakhond: Facebook overtreedt privacywetten, wilde ik toch nog even een add-on met jullie delen.
Ghostery is een erg fijne add-on, beter dan TACO die ik eerst gebruikte. Mooie aan Ghostery dat je sommigen juist kan toestaan omdat sites / applicaties anders niet werken. Hoe dat bij TACO zit nooit weten te vinden, bovendien vond ik die ook erg traag.
quote:
In de comments eronder word gesproken over Ghostery. Ik gebruik nu zelf een aantal dagen de Priv3 add-on voor Firefox welke zich specifiek bezig houd met het blokkeren van "like"-knop trackers van de grote social network sites: Facebook, Twitter, LinkedIn en Google+. Het doet verder niets af aan de functionaliteit van de knoppen. Optioneel zit er een tellertje bij voor het aantal gefilterde items. Bijvoorbeeld voor een Tweakers.net nieuwsartikel zijn dit er bij mij 29.
Je kunt voor T.net gewoon de social bookmarking e.d. uitschakelen. Waarschijnlijk scheelt je dat dus voor iig Tweakers.net. ;)

Zelf heb ik overigens sinds een paar dagen dat Webmail Notifier ook niet meer werkt (nadat GMail Notifier o.i.d ook niet meer werkte) van het ene op het andere moment. Ik heb voor de zekerheid mijn account instellingen gecontroleerd en het jusite wachwoord ingevuld, maar het blijft niet goed gaan. Een vriendin van mij heeft hier ook last van, ben dus niet de enige. Heeft dit te maken met een bug of moet er weer een andere add-on voor worden geÔnstalleerd?

CptChaos wijzigde deze reactie 14-09-2011 10:50 (4%)

[ Spotweb ][ BuG Community ][ Diablo ]

• Aham brahmasmi
quote:
CptChaos schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:44:
[...]

Zelf heb ik overigens sinds een paar dagen dat Webmail Notifier ook niet meer werkt (nadat GMail Notifier o.i.d ook niet meer werkte) van het ene op het andere moment. Ik heb voor de zekerheid mijn account instellingen gecontroleerd en het jusite wachwoord ingevuld, maar het blijft niet goed gaan. Een vriendin van mij heeft hier ook last van, ben dus niet de enige. Heeft dit te maken met een bug of moet er weer een andere add-on voor worden geÔnstalleerd?
Google heeft iets veranderd aan de inlogprocedure. Voor Gmail Manager is er een (handmatige) oplossing gevonden: http://forums.mozillazine....php?p=11225621#p11225621
Ik neem aan dat je dezelfde oplossing kunt gebruiken bij Webmail Notifier, maar dan zul je wel in de bronbestanden van de extensie moeten zoeken met een teksteditor (en een of twee strings vervangen).

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
Aham brahmasmi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:51:
Google heeft iets veranderd aan de inlogprocedure. Voor Gmail Manager is er een (handmatige) oplossing gevonden: http://forums.mozillazine....php?p=11225621#p11225621
Ik neem aan dat je dezelfde oplossing kunt gebruiken bij Webmail Notifier, maar dan zul je wel in de bronbestanden van de extensie moeten zoeken met een teksteditor (en een of twee strings vervangen).
Dan is dat de tweede keer, binnen een jaar dat de inlog procedure gewijzigd is. Ik zal vanavond even kijken of ik de plugin kan fixen, ik begrijp het principe. :)

Zijn er hier ook mensen die er interesse in hebben als het inderdaad blijkt te werken?

• Aham brahmasmi
Bij Gmail Manager had ik het in 5 minuten gefixed. Zoeken naar de oplossing duurde langer. ;)

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
Aham brahmasmi schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:13:
Bij Gmail Manager had ik het in 5 minuten gefixed. Zoeken naar de oplossing duurde langer. ;)
De fix die je gaf werkt ook voor Webmail Notifier:
• Zoek naar gmail.js
www.google.com/accounts en wijzig dat in accounts.google.com, alles wat eromheen staat laten staan.

Mochten mensen liever een kant-en-klare versie hebben, laat het even weten, dan upload ik een zipje met de inhoud, die dan alle bestanden overschrijven moet.

CptChaos wijzigde deze reactie 15-09-2011 16:08 (51%)

• desalniettemin

• bitshape
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

quote:
Die was al ruim een week via een officiŽle download-link verkrijgbaar.

FF 7 Beta 6 is nu verkrijgbaar: http://download.mozilla.org/?product=firefox-7.0b6&os=win&lang=nl

Workstation: bit 1.2 - OldSkool IBM: nibble 1.1 - netwerk & VoIP

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

Evanescent

Allround prutser

quote:
bitshape schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:49:
[...]

FF 7 Beta 6 is nu verkrijgbaar: http://download.mozilla.org/?product=firefox-7.0b6&os=win&lang=nl
Dat is wel de NL-versie. De Engelse versie is te krijgen door nl door en-US te vervangen:
http://download.mozilla.o...amp;os=win&lang=en-US

Evanescent wijzigde deze reactie 01-01-1970 00:00 (0%)

• Sjah
  • Nu online
Na een reinstall van Windows Fx weer aangeslingerd, en uiteraard Sync gedaan, ja bladwijzers en geschiedenis pakt die goed, maar wachtwoorden lijkt ie niet terug te zetten.... :( :X :'(

edit: oh, nu na een uur zijn ze teruggezet.... Niet allemaal mij nu doodschieten, want uur is rijkelijk lang dat die nodig heeft, toch...?

Sjah wijzigde deze reactie 18-09-2011 22:53 (29%)

Specs

• Blonde Tux

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

quote:
Smultie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:04:
Speedyfox kan je FF ook sneller maken door het optimaliseren van de SQLITE databases die FF gebruikt.
Hey Top! Heb hem gebruikt en Firefox start beduidend sneller!

• CptChaos
  • Niet online

CptChaos

It's a kind of magic

quote:
Sjah schreef op zondag 18 september 2011 @ 22:47:
Na een reinstall van Windows Fx weer aangeslingerd, en uiteraard Sync gedaan, ja bladwijzers en geschiedenis pakt die goed, maar wachtwoorden lijkt ie niet terug te zetten.... :( :X :'(

edit: oh, nu na een uur zijn ze teruggezet.... Niet allemaal mij nu doodschieten, want uur is rijkelijk lang dat die nodig heeft, toch...?
Jij hebt het tenminste werkend... :X Een uur is dan dus niet lang... ;)

• Maranello
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:08
quote:
posttoast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:00:
[...]

quote:
Smultie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:04:
CCleaner doet sinds dit voorjaar ook Compact Database voor Firefox. Dat is dus SQLite vacuum (defragmentatie). Speedyfox doet dat inderdaad ook. Ik heb zelf een hele tijd een Vacuum add-on. De eerste keer dat ik dat deed scheelde echt onwijs veel met opstarten en awesome bar lag. Nu houd ik het regelmatig bij en blijft het weg. Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar zelf vind ik een kleine add-on fijner dan een externe tool.

• Smultie
  • Niet online
quote:
Maranello schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:42:
[...]

[...]

CCleaner doet sinds dit voorjaar ook Compact Database voor Firefox. Dat is dus SQLite vacuum (defragmentatie). Speedyfox doet dat inderdaad ook. Ik heb zelf een hele tijd een Vacuum add-on. De eerste keer dat ik dat deed scheelde echt onwijs veel met opstarten en awesome bar lag. Nu houd ik het regelmatig bij en blijft het weg. Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar zelf vind ik een kleine add-on fijner dan een externe tool.
Vergeet echter niet dat de add-on alleen je places.sqlite file defragmenteert, terwijl de losse applicatie alle sqlite files defragmenteert. Overigens is places.sqlite in de regel wel veruit de grootste onder de sqlite files.

• Sjah
  • Nu online
quote:
CptChaos schreef op maandag 19 september 2011 @ 11:23:
[...]
Jij hebt het tenminste werkend... :X Een uur is dan dus niet lang... ;)
Klopt, ik mag tevreden zijn. Klote voor je dat het bij jou niet werkt..

Specs

• desalniettemin
quote:
bitshape schreef op zondag 18 september 2011 @ 19:49:
[...]

Vreemd dat ik dan geen update kreeg :?

• - J.W. -
Gebeurd gefaseerd... maar maakt ook niet uit, die anderhalve update die beta's tegenwoordig nog krijgen..

Dat er iets significants toegevoegd werd tussen beta 1 en beta 2 is eigenlijk niet de bedoeling (maar gezien de hoge performance winst vs klein risico hebben ze na lang onderling hakketakken een uitzondering gemaakt) en dan had je nog de diginotar affaire tussen beta 4 en 5

- J.W. - wijzigde deze reactie 19-09-2011 17:16 (10%)

• desalniettemin
Ik vind het ook zo waardeloos dat er nergens aangegeven staat welke beta je nu eigenlijk gebruikt :?

Of staat het wel aangegeven?

• - J.W. -
about:buildconfig en dan op het linkje klikken.

Mogen ze imho wel verbeteren idd.

[De reden is dat iedere beta een release candidate is]

- J.W. - wijzigde deze reactie 19-09-2011 17:05 (25%)

• desalniettemin
Beta 5 dus :)

Even updaten dus :+

desalniettemin wijzigde deze reactie 19-09-2011 17:08 (46%)

• -Edwin-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:20
quote:
posttoast schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:00:
[...]

Alles wat standaard aangevinkt stond in CCleaner heb ik zo gelaten.

• Blonde Tux

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

Momenteel ben ik een beetje aan puzzelen met Scriptish vs Greasemonkey.

De volgende pro's voor Scriptish:
- Nieuwe metadata keys
- Snellere code door weg laten legacy platform
- Extra API's

Momenteel heb ik Greasemonkey geinstalleerd en ben er gewoon content mee, maar ja je bent een tweaker of niet, dus blijf graag wat aan het klooien. Zijn er mensen die ervaring hebben met overstappen van GM naar Scriptish? Ik heb namelijk zo'n ~15 scripts die ik momenteel gebruik.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 26-07 10:54
Ik heb een keer geprobeerd over te stappen toen 4.0 uitkwam, omdat greasemonkey nog niet werkte en iedereen zoiets had van "OMG SCRIPTISH! greasemonkey is passe!"
maar al mijn scripts deden het voor geen meter in stylish. Heb toen gewoon greasemonkey weer geinstalleerd en nooit meer verder gekeken.

zcflevo.nl

• desalniettemin
Mozilla wil nieuwe Firefox nog sneller uitbrengen: https://secure.security.n...g_sneller_uitbrengen.html

• Chris7
  • Niet online
nieuws: Mozilla: tien maanden ondersteuning voor zakelijke Firefox
Goede zet lijkt me, hopelijk zullen meer bedrijven nu Firefox gaan gebruiken.

• Blonde Tux

Blonde Tux

ex bierhaler marketing

Applig

Toch de switch gemaakt van GM naar Scriptish. Merk geen verschil, van de 15 scripts gaf er een de brui aan, maar na een paar kleine aanpassingen werkt hij weer naar behoren.
Zelf merk ik geen verschil al ben ik eerlijk. Het enige merkbare verschil is het icoontje.

Ook maar even Ghostery erbij gedaan om eens te testen.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
Ik gebruik nu op het moment zelf Chrome, en mijn vriendin nog altijd Firefox.
Maar aangezien google al genoeg te weten komt, wil ik toch weer terug naar Firefox.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee icoontje op het bureaublad te hebben waarmee ik firefox kan opstarten. Eentje voor mijn vriendin, en eentje voor mijzelf. Maar dan wel met beide een eigen profiel. Zodat ik bijvoorbeeld niet elke keer haar bij facebook moet uitloggen, en mezelf weer inloggen, en visa versa.

Is dit mogelijk? En zo ja hoe dan? Want ik weet dat firefox inderdaad met een profiel achtig iets werkt. Maar of ik er hier ook meerdere van kan maken en hoe ik er dan voor kan zorgen dat een bepaald profiel geladen wordt weet ik dan weer niet.

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Gert-Paul
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-07 21:22

Gert-Paul

Rediscover the web!

quote:
l3art schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:11:
Ik gebruik nu op het moment zelf Chrome, en mijn vriendin nog altijd Firefox.
Maar aangezien google al genoeg te weten komt, wil ik toch weer terug naar Firefox.

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om twee icoontje op het bureaublad te hebben waarmee ik firefox kan opstarten. Eentje voor mijn vriendin, en eentje voor mijzelf. Maar dan wel met beide een eigen profiel. Zodat ik bijvoorbeeld niet elke keer haar bij facebook moet uitloggen, en mezelf weer inloggen, en visa versa.

Is dit mogelijk? En zo ja hoe dan? Want ik weet dat firefox inderdaad met een profiel achtig iets werkt. Maar of ik er hier ook meerdere van kan maken en hoe ik er dan voor kan zorgen dat een bepaald profiel geladen wordt weet ik dan weer niet.
Je kunt Firefox opstarten met de optie -p om de profielbeheerder te openen. Als je op die manier twee profielen aanmaakt/hernoemt kun je daarna de snelkoppeling van Firefox twee keer kopiŽren door het pad te wijzigen naar .../firefox.exe -p "Profilenaam" kun je dan beide opstarten via een snelkoppeling.

Door ook nog -no-remote toe te voegen kun je zelfs beide Firefox-profielen tegelijkertijd draaien..

• Aham brahmasmi
Wat Gert-Paul zegt werkt inderdaad prima (ik gebruik ook meerdere profielen met -P profielnaam -no-remote).

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 25-09-2011 21:54 (44%)

• l3art
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
Thnx, kreeg het niet direct werkend, omdat als ik het pad verander ik een foutmelding krijg dat hij vanaf daar niet kan opstarten oid.
Maar het probleem is wel opgelost, omdat hij nu elke keer profielbeheer eerst opstart, en je van daaruit dan het profiel kan kiezen. Enige is dat ik ze nu dus niet tegelijk kan draaien, maar dat zal toch nauwelijks voor gaan komen.

If you think it's expensive to hire a professional to do the job, wait unil you hire an amateur

• Aham brahmasmi
quote:
l3art schreef op maandag 26 september 2011 @ 06:54:
Thnx, kreeg het niet direct werkend, omdat als ik het pad verander ik een foutmelding krijg dat hij vanaf daar niet kan opstarten oid.
Dat komt waarschijnlijk doordat je de parameters binnen de aanhalingstekens gezet hebt. Je moet ze erachter zetten:
code:
1
"C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\firefox.exe" -P "profielnaam" -no-remote

-no-remote heeft trouwens als nadeeltje dat als je bijv. een link uit een skype chat wil openen, dat er altijd een nieuwe instantie van Firefox geopend wordt. Je kunt daarom het beste je meest gebruikte profiel zonder -no-remote gebruiken. (Of gewoon weglaten, alleen kun je dan niet allebei de profielen tegelijkertijd open hebben.)

Aham brahmasmi wijzigde deze reactie 26-09-2011 16:24 (6%)

• l3art
  • Nu online

l3art

Moderator Mobile
Ahhh dat zal het inderdaad zijn ja. :)

• - J.W. -
Vandaag is het weer release dag! :)

release: FF 7 (vandaag)
beta: FF 8 (over een week denk ik)
aurora: FF 9 (over enkele dagen)
nightly: FF 10

Ik ga denk ik maar eens het Aurora channel proberen vanwege de snelheidsverbeteringen in FF 9 (wegens type inference). Heb ook een nightly voor er bij, maar die vind ik niet altijd stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.

- J.W. - wijzigde deze reactie 27-09-2011 13:26 (15%)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hebben de beta-testers hier al wat positiefs te melden over v7 mbt geheugengebruik?

Oscar Wilde

• - J.W. -
Ja, zeker verbetering... ook volgens diverse benchmarks 20-30% minder geheugengebruik.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okido :)

Oscar Wilde

• Smultie
  • Niet online
Hij is al te downloaden: ftp://ftp.mozilla.org/pub/firefox/releases/7.0/
Geeft aan dat het de release is.

Pagina: 1 ... 15 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013