Reg. datum: 13-11-2007
www.graphicvizion.com

www.graphicvizion.com
Zelfs zonder programmeer ervaring kom je best een eind. Er zijn veel kant en klare nodes en compounds(gegroepeerde nodes voor eenvoudig gebruik).quote:Scipionyx schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:00:
[...]
Ben me, na je vorige post over de verschillen tussen Softimage en 3ds Max, wat meer aan het inlezen/verdiepen in Softimage. Zie er al langere tijd leuke animaties/videos van. Lijkt me wel een interessant programma om mee te werken.
[...]
Alleen dit is nu jammer, aangezien ik 0,0 programmeerervaring heb.
Heb altijd met PFlow gewerkt in 3ds Max. Daar kun je ook in programmeren, maar ook zonder dat kom je een heel eind.
Is ICE met PFlow te vergelijken Yanik? Werkt het op die manier? (Event-driven)
De gun is gemaakt in 3ds max, Ik wou dat ik dat in zbrush konquote:milky schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 18:34:
[...]
gelukkig, dan ga ik gewoon verder met nieren neuken haha.
Je gun ziet er vet uit, zbrush toevallig?
Om te blijven mieren neuken heb ik als enige opmerkingen dat er soms putjes in je gun zitten zonder dat hier schroefjes of iets dergelijks inzitten. Op sommige plekken zitten er wel ringetjes in, op andere niks, dat lijken dan wat nutteloze gaten. Denk dat als je deze opvult het visueel wat makkelijker "leest".
Je hebt helemaal gelijk, erg praktisch is het wapen absoluut niet. maar zoals hierboven ook staat is het geen eigen ontwerp en de wapens worden gebruikt in combinatie met combat suites. wel een interessante tutorial trouwens.quote:Yanik schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 19:31:
[...]
Mooi wapen en netjes gemodelleerd. Ik zag laatst een videotutorial over het ontwerpen van sci-fi-wapens en er zaten erg bruikbare tips tussen.
http://cgcookie.com/concept/2012/03/20/drawing-guns/
Eén van de tips ging over de ergonomie en ik denk dat het met jouw wapen een probleem kan zijn bij het triggergedeelte. De achterzijde van de grip is hoekig waardoor je het niet goed vast kunt pakken met je duim. Ook kan het zijn dat de middelvinger niet fijn gepositioneerd kan worden aangezien daar wat minder ruimte is.
Je kunt er een simpele biped hand in plaatsen en kijken of alles werkt.
Andyk125 wijzigde deze reactie 23-04-2012 09:58 (5%)
Yanik, waarom render je in 3ds Max met DoF ipv een ZDepth te renderen en in Photoshop of AE het DoF-effect na te bootsen? 3ds Max is misschien accurater maar je bent wel 100x zo lang aan 't renderen.quote:

Wolfos wijzigde deze reactie 23-04-2012 22:40 (39%)
http://specs.tweak.to/18313
Natuurlijk doe ik het niet altijd op deze manier. Dit was gewoon lekker snel quick en dirty ingesteld als voorbeeld. Even wat chillen en toen ik terug kwam was de render al klaar. Scheelde mij wat compositing werk en het resultaat zag er wel ok uit.quote:Crazy-Mazy schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:02:
[...]
Yanik, waarom render je in 3ds Max met DoF ipv een ZDepth te renderen en in Photoshop of AE het DoF-effect na te bootsen? 3ds Max is misschien accurater maar je bent wel 100x zo lang aan 't renderen.
Ziet er mooi uit in de webplayer wolfos, hoe heb je die belichting trouwens gedaan?quote:Wolfos schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:23:
EDIT:
Webplayer gemaakt.
Even wat geoefend met UV mappen weer, planten zijn daar wel leuk voor.
[afbeelding]
141 faces, een enkele texture (deze dus), en een bumpmap.
http://cgtextures.com/tex...939iqrs8kaiuv1o15tvn097c6
[afbeelding]
Deze texture is niet helemaal netjes geëdit, had ik al opgelost maar blijkbaar niet in deze versie:
[afbeelding]

Wolfos wijzigde deze reactie 24-04-2012 17:41 (51%)

dat bepalen wij wel
De lijnen die je ziet liggen wel aan elkaar, als je dat bedoelt. Verder zegt wat jij noemt me niet veelquote:Senzuboon schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:53:
@ Camach, helaas heb ik geen verstand van Solidworks en heb ik verder ook geen flauw idee wat die termen betekenen. Ik zeg nu waarschijnlijk iets raars, maar zijn je vertices geweld / gefused of hoe het ook heet in SolidWorks?
dat bepalen wij wel
Je hebt PMquote:Camacha schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 22:46:
Ik ben nu al bijna de hele dag in Solidworks aan het klooien met iets dat vrij simpel zou moeten zijn, maar me met geen mogelijkheid lukt. Ik wil de volgende vorm als solid maken. Daarbij is het van belang dat ik de controle heb over de vorm van de outlines, omdat het in een andere vorm moet vallen. De vorm is asymetrisch. Filletten e.d. is dus minder geschikt. Ik heb een (al dan niet Guided) Lofted Boss Base, Boundary Boss Base en een Lofted Boundary Surface geprobeerd, maar allemaal levert het rare vormen op die meestal self intersecting zijn en sowieso onbruikbaar voor mijn doeleinden.
[afbeelding]
Ik weet even niet meer hoe ik het verder nog kan proberen, terwijl het toch echt niet zo'n gecompliceerde vorm is. Heeft iemand suggesties hoe dit aan te pakken?
DropjesLover wijzigde deze reactie 24-04-2012 23:21 (14%)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_
dat bepalen wij wel
Ik denk dat hier ook genoeg mensen zijn met 3D CAD kennis. Ik gebruik overigens solid edge voor me werk, maar die is erg met solidworks te vergelijken.quote:Camacha schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:06:
[...]
De lijnen die je ziet liggen wel aan elkaar, als je dat bedoelt. Verder zegt wat jij noemt me niet veel![]()
Hoe meer ik hier meelees, hoe meer ik me realiseer dat het twee bijna totaal verschillende takken van sport zijn. Nu zit er hier ook best wat spul dat de weg goed kent in Solidworks, dus daar heb ik mijn hoop een beetje op gevestigd. Ik weet het echt even niet meer, terwijl het toch echt niet zo moeilijk zou moeten zijn.
Ik heb dat op verschillende manieren geprobeerd, evenals een Swept Boss Base met guidelines (wat effectief hetzelfde is maar dan postief), maar beiden doen niet wat ik er van zou verwachten. Misschien begrijp ik iets van die functie niet, maar dat lijkt niet te gaan zoals ik het hebben wil. Zodra ik een guideline probeer aan te geven op de manier zoals ik dat bij lofts doe verdwijnt de preview omdat er blijkbaar iets invalid is.quote:Andyk125 schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 23:38:
Wat je wel kunt doen om tot een goed resultaat te komen is de bodem extruderen, en dan een sweep cutout maken en de drie doorsnedes gebruiken als guidelines. dus de twee opstaande en de ronding op het ondervlak.
Met surfaces heb ik nog nooit gewerkt, maar ik ga in ieder geval eens wat opzetjes maken om te kijken of dat een oplossing is. Ik heb nu een vieze oplossing, misschien dat ik in surfaces nog een nette manier vind.quote:In solid edge heb je de mogelijkheid om blue surfaces te gebruiken, en daarmee zou dit eenvoudig te maken moeten zijn. Als je ervoor zorgt dat alle punten goed aansluiten dan kun je van die surfaces direct een solid maken en deze verder gaan bewerken. Weet echter niet of Solid edge deze mogelijkheid heeft.
Camacha wijzigde deze reactie 25-04-2012 00:48 (5%)
dat bepalen wij wel

petrr wijzigde deze reactie 25-04-2012 02:34 (17%)
dat bepalen wij wel
Wat bedoel je precies met dat het weinig met 3DSMax te maken heeft?quote:petrr schreef op woensdag 25 april 2012 @ 02:42:
Vray.. Het heeft weinig met 3DS MAx te maken, zoals iemand eerder al aanhaalde, beide werkwijzen niet te vergelijken.
dat bepalen wij wel
petrr wijzigde deze reactie 25-04-2012 02:51 (9%)
Oh, zoquote:petrr schreef op woensdag 25 april 2012 @ 02:49:
Vage zin inderdaad. Ik bedoel: Werken in SolidWorks is niet met 3DS Max te vergelijken. Ik kan niet modelleren in 3DS Max en zou dus in principe elk ander programma kunnen gebruiken dat Vray ondersteunt (correct me if i'm wrong).
Maar aangezien jij ook in SolidWorks werkt, was de zin enigszins misplaatst.
dat bepalen wij wel

http://mark-schipper.nl
dat bepalen wij wel
De huid klopt, nog mee aan het stoeien. VraySSS shader blijft lastigquote:Stukfruit schreef op woensdag 25 april 2012 @ 21:36:
Maar hij heeft wel lippenstift op en de kleur van zijn hoofd is verder ook veel te fel. Die kleurverzadiging zou wel een flink stuk naar beneden mogen, imho
Zijn ogen zien er nog een beetje dood uit doordat oa. adertjes lijken te ontbreken, de iris te vlak van kleur is, de lichtreflectie wat raar is en geen schaduw hebben van de oogleden waardoor het lijkt alsof ze erachter zijn geplakt ipv dat het echt in de oogbol zit. Ik denk dat de iris sowieso veel te licht is trouwens. Donkerder bruin zou hem hier volgens mij een stuk stoerder maken, maar ik heb geen idee of het in je referentiemateriaal ook zo is dus het zou kunnen dat het zo hoort?
Verder lijkt er een lichtbron in zijn pak te zitten (ergens bij zijn nek - omhoog schijnend) en vind ik het pak veel te schoon en te weinig kleur hebben. Beschadigingen in metaal laten volgens mij niet alleen maar deukjes achter waarop de verf ontbreekt. Er mist sowieso nog iets aan het materiaal van het pak, maar wat het precies is kan ik m'n vinger niet op leggen
Verder natuurlijk hartstikke mooimaar die lippen en ogen zou ik wel echt even een hoofdpunt van maken. Vooral die lippen
#hopelijk #opbouwend

dat bepalen wij wel
Stukfruit wijzigde deze reactie 26-04-2012 08:07 (33%)
Model is niet van mij inderdaad, dit is een welbekend model van Lee Perry-Smith en wordt heel veel gebruikt voor render tests. Thanks for the link Stukfruit.quote:Stukfruit schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:04:
Hij moet er alleen wel even bij vermelden dat het model niet van hem is en dat veel van het realisme ook daar in zit
Voor mensen die er ook mee willen spelen: http://www.ir-ltd.net/royalty-free-high-quality-scan
Wolfos wijzigde deze reactie 26-04-2012 10:54 (59%)

TangledUniverse wijzigde deze reactie 26-04-2012 21:45 (13%)
Nico wijzigde deze reactie 26-04-2012 22:05 (70%)
Jazeker dat Terragen nog bestaatquote:Nico schreef op donderdag 26 april 2012 @ 22:00:
Bestaat dat nog?!?!
edit: is het mogelijk om HDRI maps van de environments te renderen vanuit terragen?

"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."
If then else matters! System
Portfolio! site
Dat loopt best wel uiteen, omdat het erg afhankelijk is van de samenstelling van de scene.quote:
Zal ik doen.quote:
TangledUniverse wijzigde deze reactie 27-04-2012 15:05 (12%)
Mij lijkt het erg interessante software en ik heb het nooit geprobeerd al ken ik de naam wel. Mijn vraag is wat de compatibiliteit is met andere software.quote:TangledUniverse schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 15:00:
[...]
[...]
Ik vind het leuk dat er blijkbaar toch enthousiasme is voor deze kleine niche van 3D graphics.
Ik ben een alpha-tester en ken de software zowat binnenstebuiten, dus als er nog vragen zijn dan hoor ik ze graag.
"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."

Dit is iets waar ik mij zelf ook wat meer in zou willen verdiepen aangezien mijn ervaring met andere 3D applicaties echt minimaal is.quote:JohnGalt schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 16:38:
[...]
Mij lijkt het erg interessante software en ik heb het nooit geprobeerd al ken ik de naam wel. Mijn vraag is wat de compatibiliteit is met andere software.
Stel ik genereer high-ress terain in Terragen, is er dan een workflow om een lightmap te baken zodat ik een low poly versie in een game kan gebruiken? Of normalmaps en displacementmaps?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
It's time to roll the dice...
Twitter
Oh sorry, ik dacht dat het misschien wat overzichtelijker zou blijven zo, maar ik zal er proberen rekening mee te houden.quote:Spike_wolf schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 17:32:
Dat ziet er best tof uit allemaal TangledUniverse.
Heb je misschien wat specifieke rendertijden voor een of een aantal van die afbeeldingen om een duidelijk beeld te krijgen?
En zou je de volgende keer je voorgaande post willen editen ipv meerdere posts achter elkaar te maken?
Erg gaaf allemaal, ziet er geweldig uit. Hoe lang doe je er over om zo'n scene te maken, vind ik iets interessanter dan de rendertijdenquote:TangledUniverse schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 18:00:
[...]
Oh sorry, ik dacht dat het misschien wat overzichtelijker zou blijven zo, maar ik zal er proberen rekening mee te houden.
De rendertijden die ik heb opgeschreven/onthouden zijn:
1e = 6 uur*
2e = 2 uur
3e = +/- 40 uur @ 7150x5000*
4e = 17 uur @ 2400x1800*
5e = 4,5 uur
6-8e = weet ik niet meer, iig < 10 uur
* = i7-2600k @ stock, anders Q6600 @ stock
Een ander belangrijk aspect is dat ik voor het renderen van stills veel hogere settings gebruik dan voor animaties. Helaas heb ik er weinig, aangezien de meeste gemaakt zijn onder NDA voor wat opdrachtjes.
Ik zal eens kijken wat ik er aan kan doen, mocht daar interesse in zijn.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
dat bepalen wij wel
Wolfos wijzigde deze reactie 27-04-2012 23:03 (12%)
Wat is daar mis mee?quote:
dat bepalen wij wel
Aangezien je het over splines hebt neem ik aan dat je met 3DS Max werkt.quote:Scipionyx schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 22:48:
Even een vraagje, ik kom er eventjes niet meer uit. Misschien is er een handigere methode:
Ik heb een logo (tekst) die ik om moet zetten in 3d. Nou is dit geen punt, dat is zo klaar (dmv splines). Probleem is dat het de vorm van een helm moet volgen. Ik moet hem dus iets buigen, zowel verticaal als horizontaal.
En nou komt het; omdat ik aan de voorkant van de logo/mesh weinig polygonen heb kom ik dus in de problemen als ik 'm ga buigen.
Ik zou tesselate kunnen doen maar dan moet ik de mesh eerst wat opschonen anders wordt het zo'n puinzooi. En eigenlijk is me dat ook teveel werk (voor hetgeen wat ik ervoor terugkrijg). Het moet dus makkelijker kunnen, maar toe?
Wie heeft ervaring met zo'n soort situatie?
Ik begin ondertussen maar met de logo over te trekken met een plane, oldschool boxmodelling dus
Wolfos wijzigde deze reactie 29-04-2012 10:01 (42%)

Klopt, 3ds Max.quote:Yanik schreef op zaterdag 28 april 2012 @ 00:15:
[...]
Aangezien je het over splines hebt neem ik aan dat je met 3DS Max werkt.
Zo ja, dan is het best eenvoudig. Extrude je spline object en gooi er vervolgens een "Quadrify Mesh" modifier over. Dat object kun je dan eenvoudig buigen zonder de problemen van werken met n-gons. Deze kun je mogelijk ook subdividen met Turbosmooth indien het er netjes uit komt te zien.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
http://planetside.co.uk/i...&id=40&Itemid=152quote:Wolfos schreef op zondag 29 april 2012 @ 10:00:
Non-commercial edition is gratis, ga het ook even proberen. Terragen classic gaat sowieso niet werken, zo te zien is dat een PowerPC applicatie
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site | My-Bookmarks
Twitter
Jij speelt vals, die laatste is een foto!quote:TangledUniverse schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:37:
Een google search leerde mij dat er hier vrijwel niets gepost wordt over Terragen of iets dat mbv Terragen gemaakt is.
Dus, bij dezen 4 stuks.
Cheers,
Martin
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Xiaomi MI-2 @MIUIAndroid 3.5.17... Chinese import like a baws!
Oh ja sorry, natuurlijk! Het is zó oud dat het niet eens gecompiled is voor Intel Macs...je hebt helemaal gelijk!quote:Spike_wolf schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:44:
Maar zoals Wolfos aan geeft verder alleen voor PowePC (Oude generaties Mac), op de Intel MAcs draait het niet.
Haha thanksquote:Mavamaarten schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:51:
[...]
Jij speelt vals, die laatste is een foto!

Twitter

Ziet er netjes uit. Nog wat meer decals etc. zou het idd verbeteren.quote:Hymn schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:07:
Lading dingen aangepast, de ogen lijken zo wel wat beter maar nog niet helemaal tevreden over.
Veel shaders aangepast, het metaal komt er zo wat beter uit imo.
Ook alles wat smeriger gemaakt en roest toegevoegd
[afbeelding]
De interface is compleet anders ja, maar zo te zien heb je al uitgevonden hoe altitude en slope restricties werken voor surface layers, dus dat begint al goedquote:lucifer-rebirth schreef op zondag 29 april 2012 @ 19:36:
Op aanraden maar eens TG2 geprobeerd
interface is in elk geval totaal anders ....
[afbeelding]
nog niet helemaal mee hoe die objecten zoals planten en bomen werken
TangledUniverse wijzigde deze reactie 29-04-2012 21:45 (13%)

lucifer-rebirth wijzigde deze reactie 29-04-2012 22:06 (28%)

www.graphicvizion.com
Leuk filmpje, Het idee is ook leuk.quote:Timmmeeehhh schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 22:44:
[video]
Gemaakt in 2 weken, had krappe deadline.
Voor het Rotterdams Alexander kamer koor voor bij hun optreden 10 mei.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Thanks!quote:geerttttt schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 23:08:
[...]
Leuk filmpje, Het idee is ook leuk.
Jammer dat het een krappe deadline was, als je betere textures en explosie footage had gehad en de modellen iets gedetailleerder had kunnen maken was het nog mooier geweest.
Vray, maar zoals ik al zei had ik maar 2 weken voor uitvoering + render + edit, en m'n processor is al 4 jaar oud (ga binnenkort een nieuwe halen) dus moest rendertijd inperken, vandaar niet echt veel raytracing of indirect illumination, dat vreet gewoon echt gigantisch aan je rendertijd =/quote:Wolfos schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 01:27:
Ja, mag ook wel een Raytracer bij gebruikt worden. Dit is een scanline renderer, niet waar?
Dat verdient een bloometje =Dquote:apNia schreef op zondag 29 april 2012 @ 17:00:
Guild Wars 2 beta weekend is gaande, ben het ff aan het uitchecken. Maar in 1 kamer werd ik zowat verblind. Ze mogen de bloomsettings wel wat omlaag cranken hier. How less is more
Pagina: vorige 1 ... 25 26 27 ... 43 volgende laatste
Populair: Asus Samsung Websites en communities Mobiele telefoons Laptops Sony Games Microsoft Consoles Microsoft Xbox One
© 1998 - 2013 Tweakers.net B.V. Contact Over Tweakers Jouw privacy Algemene voorwaarden Cookies
Tweakers wordt uitgegeven door De Persgroep en wordt gehost door True