HTC Desire Z Accessoires |
Welkom in het HTC Desire Z accessoires-topic! Dit topic is bedoeld om te discussiëren over accessoires voor de HTC Desire Z Men kan elkaar hier ook wijzen op aanbiedingen / accessoires voor de HTC Desire Z. Ook kunnen hier vragen gesteld worden over de desbetreffende accessoires en gebruikerservaringen. Voor TechTalk / specificaties / reviews / gebruikerservaringen en andere posts die niet direct te maken hebben met accessoires en dergelijke moet je hier zijn: HTC Desire Z Voor vragen over abbo's en losse prijzen kun je hier terecht: [ABO] HTC Desire Z levertijden- en abonnemententopic Voor de volledigheid: Afmetingen • Lengte: 11,9 cm • Dikte: 1,4 cm • Breedte: 6 cm |
Even crossposten:
Ik zocht eigenlijk een hoesje zoals bij de HTC TyTN in de verpakking zat:

http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=204057
Maar ik hoop toch nog te vinden wat ik oorspronkelijk zocht...
Aangezien ik dat niet kan vinden is het voorlopig deze geworden:Joen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:38:
[...]
Nouja... Ik stop liever niet mijn telefoon zonder bescherming in mijn broekzak. Horizontaal aan mijn riem is hij beschermd en zit hij niet in de weg.
Mijn T-Shirt valt er toch altijd over heen en mijn sleutels hangen altijd aan de broekriemlus en dan in de broekzak. Dus erg nerdy loop ik er niet bij hoor.![]()
![]()
het beschermhoesje van mijn HTC TyTN die toen bij de telefoon zat was zo iets als dit:
Ik hoop dus zo iets ook voor mijn HTC Desire Z te kunnen vinden...

Jammer dat HTC er vanaf gestapt is om zoiets gewoon mee te leveren... Bij mijn Touch Pro zat zo'n hoesje twv 15 euro er gewoon nog netjes bij.
/Nederlander
Ik ga eerst eens bekijken of ik wel een hoesje nodig heb. Vind het toch onhandig om je gsm uit dat ding te pielen terwijl ie overgaat, ben de helft van de tijd te laat om op te nemen. Ik bewaar m'n gsm in m'n linker broekzak, zonder andere dingen (sleutels, whatever) erbij, dus echt beschadigen doet ie toch niet.
/Nederlander
Ik ga eerst eens bekijken of ik wel een hoesje nodig heb. Vind het toch onhandig om je gsm uit dat ding te pielen terwijl ie overgaat, ben de helft van de tijd te laat om op te nemen. Ik bewaar m'n gsm in m'n linker broekzak, zonder andere dingen (sleutels, whatever) erbij, dus echt beschadigen doet ie toch niet.
Nomen nescio
Beschadigen kan altijd door schuren van je broek of misschien dat er zand in is gekomen, zou hem toch niet graag zonder hoesje in mijn broek willen stoppen hoor.Brabo-Joossie schreef op maandag 08 november 2010 @ 13:11:
Jammer dat HTC er vanaf gestapt is om zoiets gewoon mee te leveren... Bij mijn Touch Pro zat zo'n hoesje twv 15 euro er gewoon nog netjes bij.
/Nederlander
HTC Desire Z Hard Shell HC C540

http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=203625
Ik ben deze tegengekomen, waarschijnlijk handig voor sommigen

http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=203625
Ik ben deze tegengekomen, waarschijnlijk handig voor sommigen
Even een vraagje, ik heb nog nooit een screen protector gebruikt en ik vroeg me af of het echt noodzakelijk is en of het niet te veel belemmerd een extra laagje erover dat de invoer slechter reageert bijvoorbeeld.
[ Voor 3% gewijzigd door disturbedmind op 08-11-2010 14:43 ]
Is het niet om de krassen dan is het wel om de vet- en stofresten aan je vingers waartegen ik de screenprotector gebruik.
Maar het is maar net hoe je er zelf tegenover staat. Ik zelf ben zuinig op mijn dure apparatuur en probeer het dus zo goed mogelijk te beschermen.
Maar het is maar net hoe je er zelf tegenover staat. Ik zelf ben zuinig op mijn dure apparatuur en probeer het dus zo goed mogelijk te beschermen.
Maar het belemmerd niet de nauwkeurigheid van het touchscreen?Joen schreef op maandag 08 november 2010 @ 14:58:
Is het niet om de krassen dan is het wel om de vet- en stofresten aan je vingers waartegen ik de screenprotector gebruik.
Bij die multitouchschermen vraag ik me dat ook af, maar daar kom ik vanzelf achter.
Bij die schermen die met een stylus bedient moeten worden heb ik mijn geval geen merkbaar verschil ervaren (HTC TyTN en Acer N310).
Bij die schermen die met een stylus bedient moeten worden heb ik mijn geval geen merkbaar verschil ervaren (HTC TyTN en Acer N310).
Zou die hardshell ook een bescherming voor het beeldscherm bieden? Dat vindt ik namelijk wel erg handig als dit erbij zou zitten ipv nog eens een screenprotector erbij te doen.
Als je ziet op die foto is het bij het scherm helemaal open kijk maar naar het hoekje van de achterkant die er door heen gaat, dus hij beschermt alleen de randen van de bovenkant.Gammro schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:34:
Zou die hardshell ook een bescherming voor het beeldscherm bieden? Dat vindt ik namelijk wel erg handig als dit erbij zou zitten ipv nog eens een screenprotector erbij te doen.
Anoniem: 379880
Zijn er mensen die al ervaring hebben van het gebruik van een screenprotector op een capacitive multitouch scherm?
Ik heb het alleen gebruikt op schermen die met stylus werkten, daarop ging het idd prima maar ben toch benieuwd hoe dat is ervaren met dit soort schermen.
Welk merk protector gaan mensen gebruiken? Brando?
Ik heb het alleen gebruikt op schermen die met stylus werkten, daarop ging het idd prima maar ben toch benieuwd hoe dat is ervaren met dit soort schermen.
Iets anders waar ik bij die hard-shell eerder aan denk is dat ik geen mogelijkheid zie voor het keyboard! Hoe moet je het keyboard uitklappen wanneer je Desire-Z ingesloten zit in die hard-case ?????Gammro schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:34:
[ Voor 14% gewijzigd door Haay op 08-11-2010 16:05 ]
Mijn zoon gebruikt al een tijdje DEZE op zijn Desire. Ik heb het aangebracht met een 'n sopje (klein beetje afwasmiddel in lauw water), was ooit een tip in Eigen Huis en Tuin.Anoniem: 379880 schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:58:
Zijn er mensen die al ervaring hebben van het gebruik van een screenprotector op een capacitive multitouch scherm?
Weet iemand welke winkel/webshop meestal de goedkoopste accessoires heeft? Ben op zoek naar een autolader en een screenprotector voor de DZ.
Is het niet toevallig de hele achterkant van 't toestel waar de toetsenbord aan hangt?Haay schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:03:
[...]
Iets anders waar ik bij die hard-shell eerder aan denk is dat ik geen mogelijkheid zie voor het keyboard! Hoe moet je het keyboard uitklappen wanneer je Desire-Z ingesloten zit in die hard-case ?????Of heb je dan gewoon twee losse kanten (voorkant en achterkant) die niet op elkaar vast klikken maar alleen ieder voor zich vastklikken op 'hun' kant van de Desire-Z?
dan lijkt het logisch
Aanbrengen gaat altijd dramatisch bij mij dus elke tip is welkom. Zou je wat meer kunnen vertellen over hoe je dat deed met dat sopje (krijg je dan niet waterschade???)Hakkie schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:56:
[...]
Mijn zoon gebruikt al een tijdje DEZE op zijn Desire. Ik heb het aangebracht met een 'n sopje (klein beetje afwasmiddel in lauw water), was ooit een tip in Eigen Huis en Tuin.In de praktijk functioneert het probleemloos.
thanks!
Ik had altijd hetzelfde probleem. Die protectors kleven van zichzelf natuurlijk een beetje, waardoor er altijd wel 'n bubbel ergens bleef zitten. Waterschade treedt niet op. Je moet het ook niet kleddernat maken natuurlijk. Het aanbrengen: ik heb eerst wat lauw, handwarm water in een mok gedaan. Daar 'n kneepje afwasmiddel in opgelost, eigen merk AH.
Vervolgens de protector in de hand, alsof je het volgens de standaard instructie gaat aanbrengen. Dan de kleverige kant afspoelen onder de kraan (ik deed het met koud water), daarna iets van het sopje over de gehele kleverige kant gieten. Ik heb daarbij geprobeerd de niet-kleverig kant zo droog mogelijk te houden. Dan even lichtjes (niet té droog maken) afschudden en aanbrengen in een 'golfvorm'. Daarmee bedoel ik eerst bovenaan oplijnen, eerste cm aanbrengen en dan als het ware afrollen naar beneden, snappie? Tot slot direct met een zachte doek eventuele bubbels naar de dichtsbijzijnde rand wegduwen en alles goed drogen. Bij mij leek het eerst niet helemaal bubbelvrij te zijn, maar als het sopje is opgedroogd zit alles prima! Zit nu al enkele weken goed.
Opmerkingen:
- Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade. Je doet dit op eigen risico.
- Ik heb de protector nog niet opnieuw te hoeven aanbrengen. Of er na het verwijderen een bij-effect van het sopje zichtbaar is weet ik niet. Het beeld is nu kraakhelder, dus het lijkt mij allemaal prima.
- Ik ga mijn Desire Z -als die eindelijk binnen komt- ook op deze manier doen.
Opmerkingen:
- Ik ben niet aansprakelijk voor eventuele schade. Je doet dit op eigen risico.
- Ik heb de protector nog niet opnieuw te hoeven aanbrengen. Of er na het verwijderen een bij-effect van het sopje zichtbaar is weet ik niet. Het beeld is nu kraakhelder, dus het lijkt mij allemaal prima.
- Ik ga mijn Desire Z -als die eindelijk binnen komt- ook op deze manier doen.
Lijkt goed, maar ik wil graag geen inbouw maar ééntje die je op je raam kunt 'zuigen'. Iemand daar nog wat goeds voor gevonden? Ik heb op dit moment deze in mijn auto:Anoniem: 344052 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:19:
ik zelf denk dat dit wel een goeie is.
http://www.pdaplus.nl/nl/...-512200-htc-desire-z.html
http://www.smartphoneshop...-holder-htc-touch-hd.html
Geniet, maar surf met mate!
Bedankt, ik ga het proberen, misschien wel handig dat ik er een verzekering bij afsluit ;-)
Bezorgen zij ook gratis in Nederland?Hakkie schreef op maandag 08 november 2010 @ 16:56:
[...]
Mijn zoon gebruikt al een tijdje DEZE op zijn Desire. Ik heb het aangebracht met een 'n sopje (klein beetje afwasmiddel in lauw water), was ooit een tip in Eigen Huis en Tuin.In de praktijk functioneert het probleemloos.
DealExtreme bezorgt ook gratis in Nederland. Houd wel een paar weken levertijd in acht, het moet van ver komen :-).Anoniem: 379880 schreef op maandag 08 november 2010 @ 22:40:
[...]
Bezorgen zij ook gratis in Nederland?
Geniet, maar surf met mate!
Edit: Ralphje was me voor
Nouuuuu, gratis..... Ik heb ooit $0,01 moeten betalen! En dat was 't hoogste wat ik daar aan verzendkosten heb betaald.
Houd er wel rekening mee dat je alleen met Paypal kunt betalen en dat verzenden soms tot wel 10 dagen duurt. Maar ach, voor die prijzen...
Nouuuuu, gratis..... Ik heb ooit $0,01 moeten betalen! En dat was 't hoogste wat ik daar aan verzendkosten heb betaald.
[ Voor 5% gewijzigd door Hakkie op 08-11-2010 22:58 ]
Deze carholder lijkt me wel iets, zit ook meteen een lader aan 
http://www.holdersandmounts.co.uk/htc-desire-z-brodit-active-holder-with-car-charger-512200.html
http://www.holdersandmounts.co.uk/htc-desire-z-brodit-active-holder-with-car-charger-512200.html
Ik had 2 weken terug http://www.htcaccessorystore.com/nl/p_htc_item.aspx?i=204057 besteld en toen was de levering nog -4 dagen maar het liep steeds weer op en nu is het alweer -8 dagen levertijd, jammer genoeg krijg ik hem pas veel later dan mijn telefoon dus moet ik ondertussen even een andere oplossing zoeken.
Ik vind het een hoop gedoe om de juiste montageunit voor je eigen auto te vinden en dan nog de montageunit en autohouder aan elkaar te monteren. Geef mij maar een juiste met een zuignap en waarbij de telefoon aan de zijkant nog steeds gevoed kan worden door bijvoorbeeld een ingebouwde lader of voldoende uitsparing voor de originele lader.svdhorst schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:09:
Ik heb nou ook zo'n soort lader/houder en die heb ik gewoon met dubbelzijdige plakband vastgemaaktJoen schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:36:
[...]
Ik vind het een hoop gedoe om de juiste montageunit voor je eigen auto te vinden en dan nog de montageunit en autohouder aan elkaar te monteren. Geef mij maar een juiste met een zuignap en waarbij de telefoon aan de zijkant nog steeds gevoed kan worden door bijvoorbeeld een ingebouwde lader of voldoende uitsparing voor de originele lader.
Het is wel wat gedoe, maar het zit tenminste wel goed vast en je hebt geen hinderlijke zuignappen aan je raam. Gelukkig is iedereen vrij om zijn eigen keuze te makenJoen schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 11:36:
[...]
Ik vind het een hoop gedoe om de juiste montageunit voor je eigen auto te vinden en dan nog de montageunit en autohouder aan elkaar te monteren. Geef mij maar een juiste met een zuignap en waarbij de telefoon aan de zijkant nog steeds gevoed kan worden door bijvoorbeeld een ingebouwde lader of voldoende uitsparing voor de originele lader.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Mijn probleem daarnaast dat ik geen eigen auto heb en dus sporadisch eentje leen. Dus een makkelijk demontabel systeem is voor mij een must. Een zuignap is dan het makkelijkste en een systeem die je aan een luchtroostertje kan hangen zijn dan dus de makkelijkste oplossing.
Interessant, dank.Anoniem: 344052 schreef op maandag 08 november 2010 @ 17:19:
ik zelf denk dat dit wel een goeie is.
http://www.pdaplus.nl/nl/...-512200-htc-desire-z.html
Begrijp ik nou goed dat je je toestel kunt draaien terwijl deze in de houder zit? Of moet je hem juist eruit halen en gedraaid weer terughangen?
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
@pven: ik denk dat het afhankelijk is op wat voor een mount je de houder zet.
"Using Brodit ProClip bracket mount, Brodit active holder can be installed as in-car dash mount, vent mount or as a tilt and swivel mount."
Geplukt van de deze pagina: http://www.holdersandmoun...h-car-charger-512200.html
"Using Brodit ProClip bracket mount, Brodit active holder can be installed as in-car dash mount, vent mount or as a tilt and swivel mount."
Geplukt van de deze pagina: http://www.holdersandmoun...h-car-charger-512200.html
Life is like living only without the peaches
Ik had ook een Brodit houder voor mijn Touch Pro II, degelijk spul maar de rand welke tussen scherm en toetsenbord in schoof was messcherp, en op de hoeken was het net een mespuntKingpinda schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:36:
@pven: ik denk dat het afhankelijk is op wat voor een mount je de houder zet.
Bovendien door het gepriegel om de telefoon erin te schuiven ontstond er na verloop van tijd een steeds grotere kier tussen scherm en tobo, wat het "wobble" effect niet echt ten goede kwam.
Dus nee, deze gaat het niet worden voor mij ook al ziet het er op het plaatje gelikt uit, in de praktijk valt het tegen. Daarbij komt dat ze nog best duur zijn ook.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat het ook voor deze houder geldt maar als ik zo de afbeeldingen bekijk denk ik van wel.
ps van mij hoeft een toestel met slide/swivel keyboard niet uitschuifbaar te zijn in de houder, alsof je onderweg gaat typen terwijl hij in de houder zit (dan haal ik hem er wel uit
[ Voor 7% gewijzigd door Pimmr op 09-11-2010 14:48 ]
Ondanks dat de order tot een paar dagen terug nog op "Wachten op leverancier - 8 dagen" stond kreeg ik zonet ineens een mailtje van Expansys dat het hoesje verzonden is.Joen schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:45:
Even crossposten:
[...]
Aangezien ik dat niet kan vinden is het voorlopig deze geworden:
[afbeelding]
Nouja, dan heb ik die misschien tegelijkertijd met mijn telefoon binnen.
Anoniem: 110340
bij mij hetzelfde inderdaad.Joen schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:15:
[...]
Ondanks dat de order tot een paar dagen terug nog op "Wachten op leverancier - 8 dagen" stond kreeg ik zonet ineens een mailtje van Expansys dat het hoesje verzonden is.
Ja bij mij ook hij is nu onderweg vanuit Marseille lol alleen maar 1 leren hoesje helemaal uit FrankrijkJoen schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 16:15:
[...]
Ondanks dat de order tot een paar dagen terug nog op "Wachten op leverancier - 8 dagen" stond kreeg ik zonet ineens een mailtje van Expansys dat het hoesje verzonden is.
trouwens over telefoon houders gesproken voor in de auto: Ik heb een universele telefoon houder van halfords voor 15 euro of zoiets.. die je in de schuifjes van ventilator klicked. je kunt hem iets draaien maar ook kantelen. onder zitten 2 pootjes waar hij op steunt en die kun je ook wat meer opzij of naar het midden schuiven zodat je voeding erdoor kan. aan beide kanten zijn ook 2 opstaande "pootjes" die je bijelkaar drukt om het toestel heen.
Mijn vriendins galaxy past er in en mijn htc touch pro (raphael) past er ook geweldig in zelfs met keyboard uitgeschoven! heb wel wat dunne viltjes (voor onder de stoelpoten) op strategische plekken op de houder geplakt zodat keyboard over de "pootjes" aan weerszijden heen kon. Werkt iig heerlijk. draaien en keyboard uitklappen in de houder.
Hopenlijk binnenkort kijken of mijn desire z er ook mooi tussen past. Ik zal het melden als het zover is!
Mijn vriendins galaxy past er in en mijn htc touch pro (raphael) past er ook geweldig in zelfs met keyboard uitgeschoven! heb wel wat dunne viltjes (voor onder de stoelpoten) op strategische plekken op de houder geplakt zodat keyboard over de "pootjes" aan weerszijden heen kon. Werkt iig heerlijk. draaien en keyboard uitklappen in de houder.
Hopenlijk binnenkort kijken of mijn desire z er ook mooi tussen past. Ik zal het melden als het zover is!
Never mind.....verkeerde topic
.

[ Voor 94% gewijzigd door DeOS op 10-11-2010 10:29 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Anoniem: 380648
Ik heb deze besteld! Benieuwd of het wat is, voor die paar euro zeker het proberen waard 
http://cgi.ebay.nl/WHITE-...uches&hash=item255ea13492
Let us know!Anoniem: 380648 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:32:
Ik heb deze besteld! Benieuwd of het wat is, voor die paar euro zeker het proberen waard
Zal ik doen!
Zelfde verkoper heeft trouwens ook goedkope screenprotectors speciaal voor de Z!
Ik heb m in ieder geval ook besteld, maar dan de crystal case uitvoering, voor €4 kan er weinig misgaan. Ook ik zal laten weten hoe hij bevalt.
Ooh die had ik nog niet eens gezien, die is misschien nog wel handiger...Gammro schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:23:
Ik heb m in ieder geval ook besteld, maar dan de crystal case uitvoering, voor €4 kan er weinig misgaan. Ook ik zal laten weten hoe hij bevalt.
Voor de geinteresseerden bij koopjessite.nl vandaag deze houder in de aanbieding voor €45,-svdhorst schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 10:09:
Interessant, dank je!newsgroupie schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:07:
[...]
Voor de geinteresseerden bij koopjessite.nl vandaag deze houder in de aanbieding voor €45,-
Is dat nou een houder die je 'landscape' kan draaien? Dat lijkt me ivm navigatie erg makkelijk.
Ah, ik zie dat je de ProClip er nog bij moet kopen, ik had gehoopt dat die erbij zou zitten ...
[ Voor 27% gewijzigd door pven op 11-11-2010 21:15 ]
Anoniem: 267367
ik heb em toch besteld.. deze dus:
http://www.broditcenter.n...tc-desire-z-sig-plug.html
komt waarschijnlijk eerder binnen dan toestel maar dat terzijde.
Hoesje + houder + broditclip is mijn verzameling assecoires
en binnen, en geinstalleerd.. het is wachten op het toestel nu..
ziet er verder wel goed uit die lader.. brodit clip zit redelijk.. onderaan wat losser, maar dat komt door het plaatsten van een nieuwe autoradio waarmee dashbord-stuk niet helemaal meer origineel zit en er wat meer speling zit. Bovenkant zit echter erg stevig vast, dus durf htc desire z er wel in te zetten.
geen gedoe met kabeltjes in en uitpluggen.. zit nu standaard al in sig-plug.
http://www.broditcenter.n...tc-desire-z-sig-plug.html
komt waarschijnlijk eerder binnen dan toestel maar dat terzijde.
Hoesje + houder + broditclip is mijn verzameling assecoires
en binnen, en geinstalleerd.. het is wachten op het toestel nu..
ziet er verder wel goed uit die lader.. brodit clip zit redelijk.. onderaan wat losser, maar dat komt door het plaatsten van een nieuwe autoradio waarmee dashbord-stuk niet helemaal meer origineel zit en er wat meer speling zit. Bovenkant zit echter erg stevig vast, dus durf htc desire z er wel in te zetten.
geen gedoe met kabeltjes in en uitpluggen.. zit nu standaard al in sig-plug.
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 267367 op 13-11-2010 16:24 ]
Kunnen de mensen die de Pouch PO S540 hebben besteld iets zeggen over hoe hij bevalt? En misschien wat foto's maken hoe hij er met het toestel er in uit ziet?
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Iemand al ervaring met aftermarket batterijen? De Mugen 1800 schijnt niet zo fantastisch te zijn, met de HTC EVO (4G) batterijen lees ik op XDA betere ervaringen, bijvoorbeeld/vooral met de Chichitec Reds..
http://forum.xda-develope...read.php?t=799183&page=10
(Mugen) batterij
Ik heb bij m'n G1 bijna vanaf het begin een Mugen batterij gebruikt, de 2600 mAh versie (destijds was dat nog 2450) met dikkere batterijklep. Na zo'n 12-18 maanden begon de capaciteit toch beduidend terug te lopen. Mugen gemaild en ze mailden terug met de vraag 'm op te sturen. Hij zou vervangen of gerepareerd worden. Het heeft wel een tijd (ca 2 maanden) geduurd en diverse mailtjes gekost maar uiteindelijk hebben ze een nieuwe gestuurd. Waren ze niet verplicht want volgens mij was de garantie 1 jaar.
Ik ga het zelf nu even aanzien hoe het met de batterij gaat maar als ik een extra batterij koop heb ik wel vertrouwen in Mugen, al zijn ze niet echt goedkoop.
Screen protector
Voor degenen die nog twijfelen, ik zou zelf sinds de G1 niet meer zonder willen zitten, de screen protector heeft voor mijn gevoel geen invloed op de touchscreen en de bescherming is erg goed. Heb 'm een keer met de originele screenprotector uit m'n handen laten vallen op straat, flinke buts
in de protector, maar dus totaal niet in het scherm. Zonder die protector had m'n scherm op z'n minst een flinke kras gehad. De screen protector vervangen met een Brando versie, ook heel goed, na zo'n anderhalf jaar laten een paar hoekjes een beetje los maar verder blijft ie prima zitten.
Bij shop.brando.com kan je een passende protector bestellen voor $10, en tot 30 november geen verzendkosten (wereldwijd!) anders $3 per bestelling.
Auto houders
De brodit houder hebben ze ook bij pdaplus, iets goedkoper dan broditcenter, al rekenen zij weer 5.95 verzendkosten (broditcenter 4.-), maar als je in de buurt van Naarden zit kan je ook gratis afhalen. Ze hebben er ook veel proclips op voorraad zag ik, in ieder geval die voor mijn auto wel, ook iets goedkoper dan broditcenter. Ik zit zelf nog te dubben, lijkt me wel prettig als het goed past allemaal dus de goedkopere universele opties lijken mij nogal wat gedoe om het goed te krijgen, maar ik ga nog wel even langs Halfords om te kijken denk ik....
Ik heb bij m'n G1 bijna vanaf het begin een Mugen batterij gebruikt, de 2600 mAh versie (destijds was dat nog 2450) met dikkere batterijklep. Na zo'n 12-18 maanden begon de capaciteit toch beduidend terug te lopen. Mugen gemaild en ze mailden terug met de vraag 'm op te sturen. Hij zou vervangen of gerepareerd worden. Het heeft wel een tijd (ca 2 maanden) geduurd en diverse mailtjes gekost maar uiteindelijk hebben ze een nieuwe gestuurd. Waren ze niet verplicht want volgens mij was de garantie 1 jaar.
Ik ga het zelf nu even aanzien hoe het met de batterij gaat maar als ik een extra batterij koop heb ik wel vertrouwen in Mugen, al zijn ze niet echt goedkoop.
Screen protector
Voor degenen die nog twijfelen, ik zou zelf sinds de G1 niet meer zonder willen zitten, de screen protector heeft voor mijn gevoel geen invloed op de touchscreen en de bescherming is erg goed. Heb 'm een keer met de originele screenprotector uit m'n handen laten vallen op straat, flinke buts
Bij shop.brando.com kan je een passende protector bestellen voor $10, en tot 30 november geen verzendkosten (wereldwijd!) anders $3 per bestelling.
Auto houders
De brodit houder hebben ze ook bij pdaplus, iets goedkoper dan broditcenter, al rekenen zij weer 5.95 verzendkosten (broditcenter 4.-), maar als je in de buurt van Naarden zit kan je ook gratis afhalen. Ze hebben er ook veel proclips op voorraad zag ik, in ieder geval die voor mijn auto wel, ook iets goedkoper dan broditcenter. Ik zit zelf nog te dubben, lijkt me wel prettig als het goed past allemaal dus de goedkopere universele opties lijken mij nogal wat gedoe om het goed te krijgen, maar ik ga nog wel even langs Halfords om te kijken denk ik....
Ik zit eraan te denken om deze Galilio 1800mah batterij te gaan proberen voor 12 Euro (2 stuks met wall charger, free shipping, lange levertijd).
Ook heb ik deze screenprotector besteld voor 2.25 (minimaal 2 stuks).
(Wat denk ik dezelfde is als deze van $1.27 op DealExtreme, maar dan moet je wel ~3 weken wachten!)
Ook heb ik deze screenprotector besteld voor 2.25 (minimaal 2 stuks).
(Wat denk ik dezelfde is als deze van $1.27 op DealExtreme, maar dan moet je wel ~3 weken wachten!)
[ Voor 6% gewijzigd door S0epkip op 15-11-2010 21:49 ]
Ik heb de Pouch PO S540 en ik moet zeggen hij is erg goed en duurzaam, er zit een een lint in die je aan de buitenkant kan aan trekken zo dat je telefoon omhoog schuift erg handig en dat lintje zit dan aan de buitenkant weer vast met een magneetje.DeOS schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:20:
Kunnen de mensen die de Pouch PO S540 hebben besteld iets zeggen over hoe hij bevalt? En misschien wat foto's maken hoe hij er met het toestel er in uit ziet?
1 nadeel vind ik wel dat hij er net niet helemaal in past een paar millimeter steekt er boven uit van de telefoon.
Ik zoek eigenlijk aan passieve houder voor de Desire Z, waar je wel een oplader in kunt steken indien nodig. Heeft iemand die al gevonden? Het zou mooi zijn om die in combinatie met een proclip te kunnen plaatsen.
Ik heb een screenprotector op mijn DZ zitten, merk er niks van. Bij de g1 merkte ik er ook niks van. Aanrader tegen kleine krasjes en vette vingervlekken etcAnoniem: 379880 schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:58:
Deze ervaring heb ik er nu ook mee na een paar dagen gebruik.lscsont schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:34:
[...]
Ik heb een screenprotector op mijn DZ zitten, merk er niks van. Bij de g1 merkte ik er ook niks van. Aanrader tegen kleine krasjes en vette vingervlekken etc
Zijn er hier mensen met een Desire Z die een universele car-holder gebruiken, zoals deze:

(dus zo eentje waarbij je de zijkanten kunt uitschuiven en je toestel dan tussen klemt)
Het lijkt me namelijk lastiger om die te gebruiken aangezien de micro-USB aansluiting aan de zijkant zit en daardoor misschien in de weg zit bij de houder.
Iemand met praktijkervaringen?

(dus zo eentje waarbij je de zijkanten kunt uitschuiven en je toestel dan tussen klemt)
Het lijkt me namelijk lastiger om die te gebruiken aangezien de micro-USB aansluiting aan de zijkant zit en daardoor misschien in de weg zit bij de houder.
Iemand met praktijkervaringen?
Ik ga wachten tot deze uitkomt. Heb van hetzelfde merk een houder voor een N97 en ik ben er erg tevreden over.
Ja wel een zuignap. Maar ik kan er elke auto mee in.
Ja wel een zuignap. Maar ik kan er elke auto mee in.
Zoiets?Sherlock schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:23:
Ik zoek eigenlijk aan passieve houder voor de Desire Z, waar je wel een oplader in kunt steken indien nodig. Heeft iemand die al gevonden? Het zou mooi zijn om die in combinatie met een proclip te kunnen plaatsen.
Ben hier zelf nog over aan 't twijfelen, omdat de Z niet opengeschoven hierin past, alleen dicht. Geen ramp, maar ik zou liever deze hebben zonder actieve voeding (want die zet ik om van m'n oude HTC, alleen ff micro-USB-kabeltje eraan ipv een mini).
Vind 't prijsverschil erg groot voor een plastic plaatje van een andere vorm, en een kabeltje van 6 euro...
[ Voor 6% gewijzigd door Bra-Jo op 16-11-2010 20:51 ]
Nomen nescio
Nu even getest met die universele houder van halfords waar mijn touch pro heerlijk in paste. Zal wel een fotootje maken binnenkort. morgen heeft mijn vriendin de auto.KvdnBerg schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:13:
lijkt me wel prettig als het goed past allemaal dus de goedkopere universele opties lijken mij nogal wat gedoe om het goed te krijgen, maar ik ga nog wel even langs Halfords om te kijken denk ik....
Ik moet aan de onderkant een blokje zetten denk ik,anders valt inderdaad micro-usb achter een pootje en drukt bovenste pootje op volume.
Touch pro en desire z schelen niet zo heel veel in gewicht maar desire is groter dus statief ook gevoeliger voor beweging aangezien ik statief kan draaien... dus zou kunnen gebeuren dat hij per ongeluk opeens op de kop hangt... met bevestiging in luchtkanaal is hij ook wiebeliger dan toen de touch pro er in zat... ga ik misschien nog wat vaster zetten... kijken of dat helpt. maarja het was maar een ding van 15 euro en heeft toch wel een jaar flink dienst gedaan met mijn touch pro. Even kijken of ik het beter krijg anders toch maar een duurdere halen

Ja, zeker zoiets! Als ik in de auto rijd wil ik niet eens in de verleiding gebracht worden om het toetsenbord open te schuiven, dus die passive holder (met uitsparing voor de laadkabel) is perfect, thanks!
Heb die chicitec reds besteld via ebay voor nog geen 30euro incl. verzendkostenS0epkip schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:20:
Iemand al ervaring met aftermarket batterijen? De Mugen 1800 schijnt niet zo fantastisch te zijn, met de HTC EVO (4G) batterijen lees ik op XDA betere ervaringen, bijvoorbeeld/vooral met de Chichitec Reds..
Heeft iemand al een docking station gezien over op het bureau?
Deze op Ebay?richair schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:13:
Heeft iemand al een docking station gezien over op het bureau?
Ik heb wel interesse in wat foto's van je setup. Zeker ook wat betreft de aanpassingen waar je het over hebt.Kingpinda schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:32:
Nu even getest met die universele houder van halfords waar mijn touch pro heerlijk in paste. Zal wel een fotootje maken binnenkort. morgen heeft mijn vriendin de auto.
Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de brodit houders. Ik neig zelf naar de passieve houder omdat ik niet permanent die kabels in m'n auto wil hebben.
Ik vraag me alleen af of deze kan kantelen naar landscape.
Ik had voor mijn touch pro een vent mount van haicom die me erg goed beviel. Heb al een paar mailtjes uit staan om te kijken of zij ook met een desire-z variant komen. Als ik reactie heb laat ik het hier nog weten.
Ik had voor mijn touch pro een vent mount van haicom die me erg goed beviel. Heb al een paar mailtjes uit staan om te kijken of zij ook met een desire-z variant komen. Als ik reactie heb laat ik het hier nog weten.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik ben van plan zoiets te kopen. Maar weet iemand of dit het scharniermechanisme blokkeert?
Denk niet dat iemand hier die al zal hebben...Gkhn schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:31:
Ik ben van plan zoiets te kopen. Maar weet iemand of dit het scharniermechanisme blokkeert?
Ik zou zeggen, bestel 'm gewoon. Voor € 3,50 zul je je er geen buil aan vallen, en dan kunnen wij hier gelijk beoordelen of 't ding € 3,50 waard is.
@Sherlock:
Graag gedaan.
Nomen nescio
Heb zelf vandaag een Brodit proclip en de actieve houder (dus met lader) besteld bij carkit stunter, de actieve gekozen omdat de kabel dan netjes aan de onderkant zit in portret stand in plaats van links, omdat ik de Clip rechts van het stuur doe. Daarnaast vond ik het toch wel prettig dat ie ook in landscape kan als het handig is/ blijkt. Ik laat het weten hoe deze bevalt.rajackar schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:37:
Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met de brodit houders. Ik neig zelf naar de passieve houder omdat ik niet permanent die kabels in m'n auto wil hebben.
Heb bij de aanschaf van de telefoon ook meteen deze leren pouch van Valenta meegenomen:

Past perfect (past er ook helemaal in), en er zit zo'n lusje aan waarmee je de foon makkelijk uit het hoesje "trekt".. Telefoon wordt er ook niet heel veel groter door. € 19,99, aanrader!

Past perfect (past er ook helemaal in), en er zit zo'n lusje aan waarmee je de foon makkelijk uit het hoesje "trekt".. Telefoon wordt er ook niet heel veel groter door. € 19,99, aanrader!
Ik heb deze case net besteld. Ik had er al enkele filmpjes van deze case op youtube gezien en het leek best goed te werken. En van die 4 euro met verzendkosten ga ik niet failliet..Ik zal mijn ervaring binnenkort wel posten.Gkhn schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:31:
Zou ik mogen vragen waar je deze case hebt gekocht? Mij lijkt het namelijk ook een hele goede, en het eventuele hinge-probleem in je broekzak is ook gelijk opgelost.ethereal81 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:58:
Heb bij de aanschaf van de telefoon ook meteen deze leren pouch van Valenta meegenomen:
[afbeelding]
Iemand een idee of ik de autolader (met kleine USB-stekker) van TomTom kan gebruiken om mijn Z op te laden? Ik durf het eigenlijk niet uit te proberen.
Ach, dom dat ik dat er niet heb bijgezet, haha.. Bij Belcompany! Ook te bestellen zie ik net, via de Belcompany site. Kan de link zo niet kopiëren en plakken helaas... Belcompany.nl -> Accessoires -> HTC -> derde pagina, de Valenta Pocket Luxe Maat 1. Althans, zo te zien is dat dezelfde. Kan daar alleen de maatvoering niet zien, dus wil je het zeker weten dan kun je beter even langs een fysieke BC gaan.StefanoDiBosso schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:04:
[...]
Zou ik mogen vragen waar je deze case hebt gekocht? Mij lijkt het namelijk ook een hele goede, en het eventuele hinge-probleem in je broekzak is ook gelijk opgelost.
Zo te zien ook te bestellen op http://javimedia.nl/shop/product.php?id_product=65.
Ik heb van dezelfde koper zowel een crystal hardcase als rubberen zwart hoesje gekocht. voor die paar euro wil ik ze allebei wel even testen. Misschien dat ik uiteindelijk helemaal geen case zal gebruiken omdat het je telefoon wel weer nog bulkier maakt (zwaarste en dikste telefoon die ik ik sinds HTc Pro en Qtek900nogwat heb gehad).Anoniem: 380648 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 12:32:
Ik heb ook een dock besteld uit hongkong aangezien dat eigenlijk de reden was dat ik dit topic bezocht. Er zullen vast in de toekomst nog wel mooiere te vinden zijn, maar deze deal is wel top. vrees alleen dat het net iets te mooi is om waar te zijn, of dat de douane me flink gaat narren weer. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=300492708449
Hoef dan alleen de Engelse stekker even te vervangen voor een Europese.
Kunnen de mense die de 1800mah batterijen noemden trouwens vertellen of je dan ook een ander uitstekend klepje krijgt, of zijn dit batterijen met precies hetzelfde formaat maar een hogere capaciteit? Als dat laatste het geval is begrijp ik uberhaupt niet dat een fabrikant als HTC dan niet gelijk probeert zoveel mogelijk er standaard in te proppen...
Dat is wel een mooi ding gezien je er een extra batterij erbij krijgt.soundwave070 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:36:
[...]
Ik heb van dezelfde koper zowel een crystal hardcase als rubberen zwart hoesje gekocht. voor die paar euro wil ik ze allebei wel even testen. Misschien dat ik uiteindelijk helemaal geen case zal gebruiken omdat het je telefoon wel weer nog bulkier maakt (zwaarste en dikste telefoon die ik ik sinds HTc Pro en Qtek900nogwat heb gehad).
Ik heb ook een dock besteld uit hongkong aangezien dat eigenlijk de reden was dat ik dit topic bezocht. Er zullen vast in de toekomst nog wel mooiere te vinden zijn, maar deze deal is wel top. vrees alleen dat het net iets te mooi is om waar te zijn, of dat de douane me flink gaat narren weer. http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=300492708449
Hoef dan alleen de Engelse stekker even te vervangen voor een Europese.
http://www.iwantonly.com/watch/207752/Kunnen de mense die de 1800mah batterijen noemden trouwens vertellen of je dan ook een ander uitstekend klepje krijgt, of zijn dit batterijen met precies hetzelfde formaat maar een hogere capaciteit? Als dat laatste het geval is begrijp ik uberhaupt niet dat een fabrikant als HTC dan niet gelijk probeert zoveel mogelijk er standaard in te proppen...
@pven: erm.. tomtom gebruikt toch mini usb en niet micro? mijn htc touch pro kon ik wel gebruiken met de tomtom sigaretten oplader. misschien met een koppelstukje maar naar mijn weten heeft tomtom dus mini en niet micro usb. stom dus ook dat iedereen opeens micro usb wilt terwijl htc juist al een goede stap had genomen om mini te gebruiken omdat andere apparaten dit ook al gebruikten. Moet ik dus WEER een nieuwe sigarretten oplader kopen... of een sigaretten oplader met gewoon usb en geen snoertje.. dat zou natuurlijk ook kunnen
Ik zoek een vertikaal lederen beschermtasje met riemclip voor m'n Desire-Z. Heeft iemand al iets betaalbaars gevonden?
Ik heb dezelfde voor mijn gewone desire. Ik heb de zilveren desire, na ongeveer een half jaar is de achterkant van mijn desire voorzien van een zwarte streep van het "trekkoordje".ethereal81 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:58:
[afbeelding]
Zie het als een waarschuwing.
[ Voor 29% gewijzigd door nzxtquad op 18-11-2010 12:02 . Reden: Typo,interpunctie ]
Is dit nou een pennetje?soundwave070 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:36:
[...]
Zeg maar gerust pen, je kunt net zo goed je dikke vingers of een bifi-worstje gebruiken om je scherm te bedienen!
Gisteren was deze binnen(dag na de telefoon),Gammro schreef op woensdag 10 november 2010 @ 17:23:
De case is niet goed afgewerkt(van die "afsnijrandjes" van het productieproces) en de screenprotector is onderaan de bol en past hierdoor in de bovenhoeken niet helemaal op het scherm.
Heb al een mailtje gestuurd naar de verkoper, en deze heeft aangeboden (gratis) een nieuwe te verzenden, ik hoop dat die van betere kwaliteit is.
Ook krijg ik van de week een screenprotector vanaf DealExtreme binnen, maar deze is voor de Desire en die gaat waarschijnlijk dus niet goed passen

[ Voor 9% gewijzigd door Gammro op 18-11-2010 21:33 ]
Ahja ...Kingpinda schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:40:
@pven: erm.. tomtom gebruikt toch mini usb en niet micro?
Ik heb die bij thephonehouse gekocht. 15 euro.ethereal81 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:18:
[...]
Ach, dom dat ik dat er niet heb bijgezet, haha.. Bij Belcompany! Ook te bestellen zie ik net, via de Belcompany site. Kan de link zo niet kopiëren en plakken helaas... Belcompany.nl -> Accessoires -> HTC -> derde pagina, de Valenta Pocket Luxe Maat 1. Althans, zo te zien is dat dezelfde. Kan daar alleen de maatvoering niet zien, dus wil je het zeker weten dan kun je beter even langs een fysieke BC gaan.
Zo te zien ook te bestellen op http://javimedia.nl/shop/product.php?id_product=65.
was wel nieuwsgierig naar jou autohouder(wil beslist geen zuignap)...staat hij misschien ook op de site van halfords?Kingpinda schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 23:32:
[...]
Nu even getest met die universele houder van halfords waar mijn touch pro heerlijk in paste. Zal wel een fotootje maken binnenkort. morgen heeft mijn vriendin de auto.
Ik ging altijd voor de passieve brodit, maar wissel zo vaak van telefoon dat dat niet echt meer rendabel is...dus ben nu op zoek naar een universele maar dus niet met zuignap voor op het raam.
[ Voor 22% gewijzigd door Michel242186 op 19-11-2010 01:11 ]
Ik heb een universele ventilatierooster houder van Hama gezien bij media markt op een demo paneel, viel me gelijk op dat dat roostertje behoorlijk beschadigd was, nou zit iedereen daar aan natuurlijk maar toch was ik daar echt niet weg van dus daarom ben ik toch maar voor de Brodit gegaan.
Just my 2 cents...
Just my 2 cents...
Mini USB to Micro USB Adapter: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.41527
Maar voor $0.20 meer heb je een hele kabel (http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48714), is toch wat netter. Heb zelf ook een aantal van die kabels besteld voor m'n telefoon (overigens nog geen Desire Z). Altijd handig om er één in de auto te hebben en in één in m'n tas die mee gaat naar werk/uni etc.
Mischien dat dit nog wat is om dit probleem te voorkomen? Ik zit er zelf wel aan te denken om hem te bestellen.KvdnBerg schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:16:
...omdat de kabel dan netjes aan de onderkant zit in portret stand in plaats van links, omdat ik de Clip rechts van het stuur doe. Daarnaast vond ik het toch wel prettig dat ie ook in landscape kan als het handig is/ blijkt.
Mijn vent houder voor m'n touch pro heeft er een behoorlijke tijd gezeten en ik had geen enkele beschadiging. Zal daar wel komen om dat bezoekers hem de hele dag eraf en erop doen.KvdnBerg schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:56:
Ik heb een universele ventilatierooster houder van Hama gezien bij media markt op een demo paneel, viel me gelijk op dat dat roostertje behoorlijk beschadigd was, nou zit iedereen daar aan natuurlijk maar toch was ik daar echt niet weg van dus daarom ben ik toch maar voor de Brodit gegaan.
Just my 2 cents...
De controllers van demo consoles zijn ook altijd stuk
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Bij de PDA shop kost de autolader van voor een Z maar liefst 29 Euro http://www.pdashop.nl/pro...der-microusb-cc-c200.html
Bij Redcoon kost deze lader maar 12 Euro
http://www.redcoon.nl/ind...43/cid/34009/HTC_CC_C200/
Wat een verschil zeg. (zie overigens bij de PDA shop ook de Brodit Pro clips voor 29 Euro staan terwijl die ook aardig wat goedkoper te vinden zijn).
Bij Redcoon kost deze lader maar 12 Euro
http://www.redcoon.nl/ind...43/cid/34009/HTC_CC_C200/
Wat een verschil zeg. (zie overigens bij de PDA shop ook de Brodit Pro clips voor 29 Euro staan terwijl die ook aardig wat goedkoper te vinden zijn).
[ Voor 15% gewijzigd door TVL op 19-11-2010 12:05 ]
PDA shop is dan met accessoires volgens mij ook een van de duurste winkels, belachelijke prijzen aangezien je ze bij andere winkels al voor een paar euro kan hebben, zelfs gewoon winkels zoals de Blokker.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Deze heb ik toevallig ook bij de BelCompany gezien, de Desire Z past er goed in.ethereal81 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:58:
[afbeelding]
De verkoper vertelde me echter dat zijn Desire Z "blauw uitsloeg" na deze zonder bescherming in zijn broekzak te hebben gehad en waarschuwde mij voor hetzelfde probleem met deze hoesjes. Ik vond het verhaal al een beetje raar, maar zou je hier uitsluitsel over kunnen geven? Het ging met name om de metalen hoekjes.
Coolblue is inderdaad niet erg goedkoop met accesoires, brando screen protector voor m'n oude G1 kost daar 18 euro, bij brando zelf $10 (en tot 30 nov geen verzendkosten!), ook die voor de Desire Z is ie $10. Heb nu een Brando op m'n G1 zitten, is erg goed bevallen.
Voor wie er nog micro usb kabels zoekt, heb zelf 3 van deze gekocht (nederlandse verkoper)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
€1.50 per stuk, verzendkosten voor 3 stuks was 2.24
Heb ze gisteren ontvangen, zijn nette kabeltjes, zien er niet goedkoop uit o.i.d. en getest met zowel laden als aan de PC, werkt prima.
Voor wie er nog micro usb kabels zoekt, heb zelf 3 van deze gekocht (nederlandse verkoper)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
€1.50 per stuk, verzendkosten voor 3 stuks was 2.24
Heb ze gisteren ontvangen, zijn nette kabeltjes, zien er niet goedkoop uit o.i.d. en getest met zowel laden als aan de PC, werkt prima.
Een paar posts omhoog werd een goedkopere genoemd: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.48714
€1,68 incl verzendkosten
€1,68 incl verzendkosten
Op die van dealextreme moet je weken wachten, terwijl je die van de Nederlandse ebayer binnen een paar dagen in huis hebt en het prijs verschil is nihil. Die kabels met 90 graden hoek zijn ook wel makkelijk voor de Z!
Mijn ervaring met DX is anders, laatste keer dat ik iets besteld heb was het er binnen een week, en als je meerdere kabels bestelt is dat het prijsverschil dus zeker wel waard. Maar oké, daar is dit topic niet voor bedoeld denk ik.Teuling schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:03:
Op die van dealextreme moet je weken wachten, terwijl je die van de Nederlandse ebayer binnen een paar dagen in huis hebt en het prijs verschil is nihil. Die kabels met 90 graden hoek zijn ook wel makkelijk voor de Z!
Ik kom op internet 2 soorten micro usb kabels tegen: "USB 2.0 A -> USB Micro-B" en "USB 2.0 A -> USB Micro-A", wat is het verschil en passen ze beiden op de DZ?
Heb nu het volgende in bestelling:
Screenprotector voor $10 inclusief verzenden bij de Brandonshop.
2 datakabeltjes voor € 4,58 inclusief verzenden
HTC CC-200 oplader voor € 12
HTC PO S540 voor € 14
HTC DC M410 Datakabel voor € 5
Houder voor in de auto moet ik nog eens naar kijken, heb nog een Richter zwanenhals met nap. Mischien dat ik wel een Brodit koop of deze http://i.expansys.com/i/b/b205814.jpg maar die vind ik nog een beetje duur.
Screenprotector voor $10 inclusief verzenden bij de Brandonshop.
2 datakabeltjes voor € 4,58 inclusief verzenden
HTC CC-200 oplader voor € 12
HTC PO S540 voor € 14
HTC DC M410 Datakabel voor € 5
Houder voor in de auto moet ik nog eens naar kijken, heb nog een Richter zwanenhals met nap. Mischien dat ik wel een Brodit koop of deze http://i.expansys.com/i/b/b205814.jpg maar die vind ik nog een beetje duur.
Zojuist de brodit proclip en desire z actieve houder die ik eerder vandaag binnen kreeg geinstalleerd. Ik ben er erg over te spreken, alles past heel goed en voelt solide aan zonder dat je bang hoeft te zijn dat de telefoon beschadigt/krast. Ben ook wel blij met het feit dat de actieve houder ook in landscape kan, heb het idee dat het bij navigatie duidelijker is.
Tip, ik vond het zelf best lastig om de schroefjes in de pro clip te krijgen als die al in de auto zit (zo demonstreert Brodit het zelf) , het plastic is best hard en ik was bijna een schroefje kwijt toen ie viel, heb uiteindelijk de clip weer losgehaald en het binnen gedaan en daarna de proclip weer geinstalleerd. Veel makkelijker.
Edit2: Fototjes

Edit: Oh ja, nog een tip wat betreft tasje, de Z past ook heel netjes in het originele G1 tasje, en die is vrij goedkoop wel op eBay te vinden (zoek naar "t-mobile g1 pouch" of "t-mobile g1 case"). Ik heb daar zelf ook vorig jaar een zwarte en een witte vandaan gehaald (de zwarte eerst om de verloren witte te vervangen en de witte vervolgens omdat ik toch de witte wel wilde hebben en ik die inmiddels ook op eBay kon vinden). En als je er nog een hebt liggen ben je gelijk klaar natuurlijk
Ik ga zelf nog wel eens op zoek bij een media markt o.i.d. naar iets anders maar voorlopig voldoet het voor mij.
Tip, ik vond het zelf best lastig om de schroefjes in de pro clip te krijgen als die al in de auto zit (zo demonstreert Brodit het zelf) , het plastic is best hard en ik was bijna een schroefje kwijt toen ie viel, heb uiteindelijk de clip weer losgehaald en het binnen gedaan en daarna de proclip weer geinstalleerd. Veel makkelijker.
Edit2: Fototjes

Edit: Oh ja, nog een tip wat betreft tasje, de Z past ook heel netjes in het originele G1 tasje, en die is vrij goedkoop wel op eBay te vinden (zoek naar "t-mobile g1 pouch" of "t-mobile g1 case"). Ik heb daar zelf ook vorig jaar een zwarte en een witte vandaan gehaald (de zwarte eerst om de verloren witte te vervangen en de witte vervolgens omdat ik toch de witte wel wilde hebben en ik die inmiddels ook op eBay kon vinden). En als je er nog een hebt liggen ben je gelijk klaar natuurlijk
[ Voor 64% gewijzigd door KvdnBerg op 19-11-2010 19:13 ]
kaashoofd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:22:
[...]
Mijn ervaring met DX is anders, laatste keer dat ik iets besteld heb was het er binnen een week, en als je meerdere kabels bestelt is dat het prijsverschil dus zeker wel waard. Maar oké, daar is dit topic niet voor bedoeld denk ik.
offtopic:
Soms kan het er heel snel zijn, maar ga er nu maar vanuit dat het vrij lang duurt (met de kerstdagen voor de deur etc). Als je alleen één kabeltje (of 2~3 besteld) die in een kleine envelop gaan dan zou het iets sneller kunnen gaan (die gaan ook veel sneller door de douane hier dan pakketjes/dikkere enveloppen), maar er zijn de laatste tijd problemen met verzending, voor (o.a.) NL gebruiken ze nu ook China Post, naast HK post. Zie ook het dealextreme topic
Soms kan het er heel snel zijn, maar ga er nu maar vanuit dat het vrij lang duurt (met de kerstdagen voor de deur etc). Als je alleen één kabeltje (of 2~3 besteld) die in een kleine envelop gaan dan zou het iets sneller kunnen gaan (die gaan ook veel sneller door de douane hier dan pakketjes/dikkere enveloppen), maar er zijn de laatste tijd problemen met verzending, voor (o.a.) NL gebruiken ze nu ook China Post, naast HK post. Zie ook het dealextreme topic
Zie Wikipedia: Universal Serial Bus en Wikipedia: USB On-The-Godisturbedmind schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:46:
Ik kom op internet 2 soorten micro usb kabels tegen: "USB 2.0 A -> USB Micro-B" en "USB 2.0 A -> USB Micro-A", wat is het verschil en passen ze beiden op de DZ?
Ik zou voor de zekerheid gaan voor een A-B kabel (A-A is nonstandard volgens Wikipedia: Universal Serial Bus)The Device connected to the 'A' end of the cable at start-up (known as the A-device) acts as the Default Host, while the 'B' end acts as the Default Peripheral (known as the B-device).