Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 20:51

Kortfragje

......

@effect10 Ik heb een Mugen en voor zover ik kan zien doet ie er wel degelijk langer over. Ik heb in het custom roms topic al een aantal plotjes geplaatst en zal volgende week eentje met de mugen plaatsen.

Voor zover ik kan zien is ie nu (als ie om 6 uur van de lader gaat) om 23 op ~45 % waar de stock dan al < 15 was..

edit: ik weet ook neit of het reeel is om aan de hand van een enkele steekproef voor een random chinese accu alle after market accu's bij voorbaat af te serveren ;)

Lees ook maar is op XDA over after market accu's en dan speciaal mugen...

Las in het draadje op van dat linkje ook trouwens
PS
Sinds ik hem erin zette heb ik nooit meer de batterij hoeven te wisselen, maar ik zal mijn crystal-case ereens vanaf peuteren en ook de japanner "ontkleden"; nu, het is zover; mijn batterij ontdaan van zijn bekleding jongens, maar uit niets blijkt dat dit een "false" accu zou zijn; wellicht hebben jullie een nagemaakte GOLD? (zie afbeelding)

[ Voor 54% gewijzigd door Kortfragje op 06-05-2011 13:09 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
CDRK schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:54:
Nu zijn er ook mensen uit de US die een originele dock hebben gevonden voor de t-mobile G2.

[...]

meer foto's:
http://forums.t-mobile.co...ck-for-the-G2/td-p/711507

meer info:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=939191

[afbeelding]

Ziet er wel strak uit moet ik zeggen!!
Is er al bekend of deze ook in nederland verkrijgbaar is?
Of waar ik hem eventueel online kan bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

In Mugen heb ik wel vertrouwen; ik had een 2400 mah op de N900 en die ging werkelijk langer mee; nu las ik echter van een extra dikke Mugen van 3600 mah; iemand daar ervaring mee? De prijs ervan is wel erg hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03

_Apache_

For life.

Sherlock schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 10:17:
Ik heb de active versie van Brodit nu ongeveer een half jaar, en er is geen spoor van terug te zien op mijn telefoon. En hij gaat er vrijwel elke werkdag in en uit.

Deze dus:
[afbeelding]
Wel pittig geprijsd. :X

http://www.pdashop.nl/pro...-htc-desire-z-inbouw.html

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Met de 2400 mAh accu van CoolBlue (pdashop) gaat de Desire Z ruim 60 uur mee, met internet continu aan, bellen, laatste nieuws kijken, muziek luisteren (60 min) en ook wat youtube filmpjes. Met "battery monitor widget" is overigens goed controleerbaar wat de eigenlijke stroomvreters zijn (video en beeld oa.).

Stromen van 130 mA zijn dan geen uitzondering. een simpel deelsommetje en je weet meteen hoelang dan zelfs een 2400 mah accu meegaat.

Ruststroom van de htc desire z is (bij mij) met internet en sync aan: circa 27 mA.
De batterij 2400 mah is trouwens schappelijk geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
racinfo schreef op maandag 09 mei 2011 @ 07:29:
In Mugen heb ik wel vertrouwen; ik had een 2400 mah op de N900 en die ging werkelijk langer mee; nu las ik echter van een extra dikke Mugen van 3600 mah; iemand daar ervaring mee? De prijs ervan is wel erg hoog.
Ik heb daar nog eens naar gezocht. De verwachting is dat deze minstens twee keer (waarschijnlijk drie keer) zo lang mee gaat als de standaard-telefoon, maar een groot nadeel is wel de dikte van de batterij. Die dikke achterkant vind ik er echt niet uit zien, daarom ben ik nu naar de 1800mAh-versie aan het kijken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@pven
ik heb bij wijze van test gisteren de originele accu weer teruggezet; battery widget weer aangepast naar 1300 mah enz. Heerlijk dun is de Desire Z nu weer eventjes; eventjes ja, want wat valt dat tegen !! In plaats van 60 uur haal ik nu nog geen dag bemerk ik. Gisteren om 10.00 uur geheel opgeladen was ie gisteravond al bijna 20%. Alleen maar 2x 15 min Sygic Navigatie gedraaid, wat gespeeld met buienradar.nl en wat apps gedownload ivm het nog steeds niet kunnen afspelen van AVATAR (avi) welk het op mijn vorige N900 zo goed deed.

Summer, meridian, Meplayer, qq player, enz, enz. geprobeerd maar helaas geen resultaat. Maar om op de accu terug te komen, ik heb ook al naar de Mugen 1800 gekeken als tussen oplossing wanneer ik voor dagelijks gebruik toch liever de telefoon wat dunner wil hebben. De 2400 gebruik ik dan bijv alleen indien ik een dagje gaat toeren met Sygic aan of indien ik van plan ben in een duinpan wat films te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-06 16:51
Da's wel inclusief inbouwen hè.. Normaal gesproken ongeveer 80 á 90 euro geloof ik (inclusief proclip). Al zou ik hem wel netjes ingebouwd willen hebben, snoertje netjes achter het dashboard, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@pven
wat betreft de 1800 mah van mugen; ik heb zojuist besteld; voor 31 € met gratis verzending kun je toch geen pijn lijden?
http://www.mugen-power-batteries.com/
als je de recensies leest (zie link) en daarbij opgeteld mijn eigen ervaringen met de N900 2400 mAh denk ik een goede keus te hebben gemaakt. Uiteraard zal ik over enige tijd wat vergelijkingen met de original accu hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-07 17:16
racinfo schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 08:20:
@pven
wat betreft de 1800 mah van mugen; ik heb zojuist besteld; voor 31 € met gratis verzending kun je toch geen pijn lijden?
http://www.mugen-power-batteries.com/
als je de recensies leest (zie link) en daarbij opgeteld mijn eigen ervaringen met de N900 2400 mAh denk ik een goede keus te hebben gemaakt. Uiteraard zal ik over enige tijd wat vergelijkingen met de original accu hier neerzetten.
ik zit op de € 31.40 :P net ook maar besteld net wat grote accu is altijd wat fijner

ik ben zelf al heel erg te vrede over mugen power heb mijn andere pda htc pro 2 ook een accu voor besteld
maar dan een 3000 mAh versie die heb ik al ruim 2 jaar en werkt nog steeds goed

maar heb nu maar gekozen voor een 1800 mAh voor de desire Z natuurlijk :P
want wou misschien wel voor de 3000mAh gaan maar weet niet hoe het bevalt met vast houden en in en uit je broek omdat die batterij klep niet 1 geheel is

nu maar even afw8ten tot dat ik de accu binnen heb

en ik heb deze headset maar gekocht
http://www.digitalsonline...PM75J-B/hso-hpm75j-b.html
vooral ook voor de 90 graden aansluiting
heb alleen de oordopjes niet nodig die zullen denk wel verkocht worden
want heb me eigen Sennheiser ie6 die het nog steeds prima doen

zal me bevindingen nog wel laten weten

[ Voor 13% gewijzigd door NLMarcel194 op 19-05-2011 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

NLMarcel194 wrote:

want wou misschien wel voor de 3000mAh gaan maar weet niet hoe het bevalt met vast houden en in en uit je broek omdat die batterij klep niet 1 geheel is
Eerder al had ik de 2400 mAh met plastic achterklep (extra dik) in gebruik maar daarbij valt op dat al na enige weken gebruik een lipje nabij de speakeropening het gaat begeven met als gevolg dat het batterijluikje niet goed aansluit meer. Ook een der redenen voor mij om te gaan voor de 1800 mAh die te gebruiken is met de originele metalen achterklep van de G2.

PS
Bij mij was ie ook ietsje meer dan € 31,- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
racinfo schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 09:26:
[...]
Eerder al had ik de 2400 mAh met plastic achterklep (extra dik) in gebruik maar daarbij valt op dat al na enige weken gebruik een lipje nabij de speakeropening het gaat begeven met als gevolg dat het batterijluikje niet goed aansluit meer. Ook een der redenen voor mij om te gaan voor de 1800 mAh die te gebruiken is met de originele metalen achterklep van de G2.

PS
Bij mij was ie ook ietsje meer dan € 31,- 8)7
oke dat is wel jammer dat er een lipje er af (of is die alleen verbogen? )is misschien een goede rede om een 3000mAh te nemen:P
dan heb je weer een klepje

ik zit er misschien wel te overwegen om het te doen want als het voor mijn niks is kan ik het altijd nog verkopen hier want waar ik mee zit dat het niet een hele klep is zo als ik het bij me htc pr 2 had

maar probeer het even met de 1800 versie maar duurt nog 8 dagen zo iets en dan heb ik hem eindelijk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
ben ik weer
even een update

heb laats ook nog een Haicom houder bestelt bij koopjessite
3 in 1 vent mount/ bike mount/ en een gewone zuignap mount

leek me wel handig voor een keer op de fiets:P en de zuignap ding heb ik gewoon voor op de bureau

hier bij de foto`s
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1306175663.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1306175695.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1306175716.jpg
wat ik hier gedaan heb is dus een beetje vijlen :P moest wel anders past de lader stekker er niet in
hadden ze denk iets beter op moeten letten maar ja zo kan het ook :P
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1306175773.jpg

en ik had ook nog een headset gekocht wat ik al eerder vermeld had de
SonyEricsson HPM-75J Stereo Headset Metallic Black

maar die past dus blijkbaar niet echt goed er in waar door de mic van de headset niet werkt en geen goede audio geluid heb lijkt er dus op dat de zang stem zeg maar heel ver weg is

het probleem is dus wat je bij de foto kan zien is dat die verdikking bij de headset wat hoger(dikker) is
denk dat ik dat ook maar is ga vijlen of iemand moet zeggen dat het geen goed idee is want anders begin ik er morgen of overmorgen er aan :P
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1306176139.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door NLMarcel194 op 23-05-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Volgens de foto's heeft de sony-ericson een geheel ander soort stekker dan de sennheiser; de sennheiser heeft een normale stereo 3.5mm stekker (2 ringen(, maar de SE heeft er nog een contact bij (3 ringen); ik vraag mij af of dat wel goed gaat. Wordt er bij de SE iets kort gesloten bij aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
racinfo schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 08:46:
Volgens de foto's heeft de sony-ericson een geheel ander soort stekker dan de sennheiser; de sennheiser heeft een normale stereo 3.5mm stekker (2 ringen(, maar de SE heeft er nog een contact bij (3 ringen); ik vraag mij af of dat wel goed gaat. Wordt er bij de SE iets kort gesloten bij aansluiten?
tuurlijk zijn ze anders :P de sony-ericson heeft een mic er bij zitten hij gaat van mannetje 3 ring naar vrouwtje 2 ring zo dat ik me senheiser kan gebruiken snapje want bij de verloopje zit de mic en de knop voor het opnemen en ophangen

dus nogmaals wat ik ga doen is die verdikking ga verminder zo dat de maat het zelfde is zo als de senheiser
want als ik dat niet doe krijg ik geen goede stereo en de mic word niet herkend omdat die niet diep genoeg gaat

hoop dat het nu wel duidelijk is :P anders hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
De originele headset van de Sony Ericsson X10 gaf bij mij ook blikkerig geluid bij gebruik met Desire Z (was ook headset met extra mic-aansluiting). Jammer, want wilde die gebruiken i.c.m. in-ear doppen van SE (behorend bij HPM-70 headset), waar ik altijd zeer tevreden over was.

Heb er aan zitten denken om een losse kabel te kopen bij HTC (Audio Adapter HSU350), maar die vond ik te duur. Gebruik nu m'n hd-25 en die geeft prima geluid.

[ Voor 5% gewijzigd door Teuling op 24-05-2011 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Allemaal;
Vandaag mijn op 19 mei bestelde mugen 1800 mah accu ontvangen; per luchtpost notabene en dat allemaal voor die 31 zoveel !!
Volgens de bijgaande instructies moet ie 4 a 5x voor totaal 8-12 uur aan de main-lader, ook al geeft hij vol aan, hij moet die tijd minstens aan de lader. Ik vermoed dat de accu zich nog moet instellen. Hij past prima, het metalen (originele) batterijklepje gaat zonder problemen dicht en je behoeft ook niets af te vijlen of wikkels te verwijderen bij deze batterij zoals je weleens leest bij andere zwaardere modellen.
Uiteraard laat ik mijn bevindingen aan jullie weten.

@NLMarcel194
hoop dat het nu wel duidelijk is anders hoor ik het wel
Duidelijk Marcel, je hoopt erop door verdikking weg te vijlen (secure klus :) ) de microfoon tot leven te brengen.

Edit
Na ruim 10 uur standbye is accu nog 90%

[ Voor 16% gewijzigd door racinfo op 26-05-2011 16:39 . Reden: antw aan Marcel / update ervaringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@allemaal,
een dag later (30 uur verstreken) meet de accu nog 37%. vanmorgen intensief gebruikt, applicaties gedownload, handleidingen, reorganisatie schermen, teletetx gekeken, androidworld, enz, enz. Vanmorgen om 6 uur (24 uur gebruik) stond hij op 65%.

Edit (28/5)
Gisteravond 20:45 geraakte hij tot 13%.
Totaal met de accu gedaan: 39 uur, vooral de laatste uren intensief gebruikt.
Eigenlijk dus twee volle dagen gebruik met deze 1800 mah batterij.

Vannacht weer 10 uur lang aan de lader gehangen. Lader kan 1200 ma laden
maar met de battery monitor widget zie je alleen het eerste uurtje max 750 ma staan, daarna
steeds wat minder.

[ Voor 43% gewijzigd door racinfo op 28-05-2011 10:12 . Reden: Vervolg review batt mogen 1800 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds gisteren is mijn Mugen binnen, het eerst wat opvalt is dat de batterij idd langer mee gaat. :)

Wel vraag ik me af tot hoe ver de batterij de eerste paar keer leeg mag lopen. Is dat 5% ofzo of nog minder? Op de bijgeleverde instructie staat dat je hem de eerste vijf keer volledig op moet laden en leeg moet laten lopen, maar niet tot 0%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat vroeg ik mij ook af, de 1e keer heb ik gewacht tot 13%; de 2e keer tot 19% en vandaag voor de 3e keer 14%. De 3e keer (vanmorgen) aan lader; ongunstig, want nu moet ik de hele zondag overdag laden :( , maar ik heb de htc gisteren en vandaag heel veel gebruikt, met gps, sync en internet aan haalde ik op de 2e lading "slechts" 30 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik denk dat ik hem bij 5% maar aan de lader hang (ik zit nu op 14%). Wat is het beste moment om de battery-stats te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@pven, de battery-stats heb ik niet gereset omdat ik battery-monitor (gratis versie) gebruik. Ik heb daarin ook de accu waarde van 1300 naar 1800 aangepast om een goede indicatie te verkrijgen over de rest-capaciteit.

Ergens, ik weet niet waar heb ik eens gelezen dat de accu vanaf 20% geladen mag worden tot de volle 100% wanneer je je accu refresht; dit zou een ieder eens per maand moeten doen om de accu levensduur op te rekken. Vooral dan wanneer je bijv. dagen achtereen bij een nog half volle accu hem steeds weer bijlaadt

Vraagje: waar reset je de htc batterij status?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408401

Even een vraagje, ik heb een "oude oplader" (vorige foon) die ook een micro USB aansluiting heeft. Enige verschil is dat ie 0.15 mili-ampère levert ipv 0.20. Is ie toch "incidenteel" bruikbaar? (in nood)

En de oude datakabel?

Thanks! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Anoniem: 408401 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:53:
Even een vraagje, ik heb een "oude oplader" (vorige foon) die ook een micro USB aansluiting heeft. Enige verschil is dat ie 0.15 mili-ampère levert ipv 0.20. Is ie toch "incidenteel" bruikbaar? (in nood)

En de oude datakabel?

Thanks! 8)
lijkt mijn geen probleem want duurt alleen iets langer voor dat die vol is neem ik aan
want volgens mijn zijn alleen de volts die echt gelijk moet zijn

hoop dat iemand dit even kan backuppen:P voor dat ik wat verkeerd zeg

even op mijn headset terug komen :P heeft even geduurd maar had geen zin(geen tijd:P)

had het dus gevijld maar jammer genoeg word de mic nog niet herkent beetje jammer allemaal
ook aan gezien dat ik er al aan geknoeid heb :P kan ik hem nog moeilijk terug sturen naar de webshop
maar ja dat is de eigen risico

de mic word alleen herkent wanneer ik hem klein stukje er in doet maar dan heb ik geen geluid
maar dat had ik al voor dat ik er wat aan gedaan had

en als ik hem er gewoon helemaal in doe heb ik wel geluid maar geen stereo maar wel als ik de knop bij de mic ingedrukt houd die is het zelfde voor al na het vijlen beetje raar lijkt me

maar ik ga de mic stuk nog bewaren altijd nog makkelijk maar de in ears gaan de verkoop nog in heb ze nog niet gebruikt

zag vandaag deze aanbieding nog http://www.dealdigger.nl/...63&4dsid=5&4dkn=promo5web
de Philips SHH1610
zat te twijfelen om hem te gaan kopen maar wil nu geen risico nemen want ik kan alleen maar reviews vinden dat het samen met appel producten gebruikt word zo als de iphone en de ipod

maar ik ga dan toch kijken voor een htc headset http://www.neboweb.nl/web...udio-adapter-p-23009.html
gelukkig zit de zaak vlak bij mijn 2 min of zo, ga ze maandag even bellen en vragen wanneer ze hem in huis hebben dan kan ik hem daar gelijk uittesten schild weer een hoop gedoe

en PS heb de accu nog niet :S maar ja ben nog geduldig maar vind het toch raar dat racinfo hem al heeft zit wel een x aantal uur verschil tussen de bestelling maar toch zal van de week wel binnen komen

[ Voor 15% gewijzigd door NLMarcel194 op 29-05-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@NLMarcel194,
Accu nog niet binnen; Inderdaad vreemd, @pven heeft hem immers ook al binnen, wat is er mis met jouw bestelling?

Wel zonde van je moeite dat het niet gelukt is met de stekker aansluiting; je kan er van uitgaan (waarschijnlijk) dat de gebruikte ringen per hoofdtelefoon aansluiting verschillend zijn; dat is dus een risiko wanneer je zo'n ding aanschaft.

@Lanya
Wat de lader betreft, usb laders met micro-usb aansluitingen zijn altijd wel bruikbaar op verschillende telefoons; het zou immers toch universeel worden?De (te leveren) stroom is wel belangrijk wanneer je oplaadt, als voorbeeld: mijn gsm laadt met een max van 776 mA wanneer hij op circa 13% leeg is geraakt; elk tig minuten later wordt dat steeds minder.

De gebruikte lader is eigenlijk nog van mijn N97 (2 jaar geleden) en kan max 1200 mA (bij 5V) leveren; de originele htc lader die ik bij de htc kreeg heeft een max stroom van 1000 mA (bij 5V), deze gebruik ik eigenlijk nooit.

Je schrijft dat ie 0.15 mA levert; moet het misschien 0.15 Amp zijn? Anders is het wel erg weinig en zal de gsm meer verbruiken tijdens het opladen dan dat er lading bij komt, denk ik.

Als voorbeeld:
De ontlaadstroom van mijn HDZ is in stand-bye al 29 mA/h (zonder lader aangesloten). Met jouw oude lader a 0.15 mA zou daar weinig aan veranderen.

@All,
Wat betreft de 1800 accu, gisteravond op 19.00 van de lader gehaald; hij was toen 100%; nu (08:00h) is hij, na een nachtje standbye nog 87% ,valt mij eigenlijk wat tegen 8)7 , wel internet 3G continu aan, 234 mA verbruikt in 13 uur!

[ Voor 7% gewijzigd door racinfo op 30-05-2011 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was idd 0.15 Ampere (oude lader) versus 200 mili-ampere nieuwe, gedoe beetje door elkaar gemixed *bloost*

En tja, ben nooit zo goed geweest in electricteits berekeningen enzo (natuurkunde :P)

Dus het kan wel? heeft het nog nadelen behalve dat het langzamer gaat?

(ik kan me herinneren, ik had zo'n 5jaar geleden een HTC s710 en die laadde ook aan pc op, met usb kabel, Maar als je dat meerdere malen achter elkaar deed, liep hij heel snel weer leeg, itt via lader. En met heel snel, bedoel ik in een paar uur)

Bedankt Marcel en Racinfo!!

Ik heb ott hele draadje gelezen, maar kwam deze vraag nog niet tegen, vandaar.
Ook de data kabel zou ik gewoon kunnen gebruiken? (als ik hem kan vinden)

Scheelt ook weer wat centjes.

Ik heb overigens ook de Valenta Pouch erbij gekocht en "schrok" wel toen ik las van de zwarte strepen, dus nu ook maar op zoek naar een ander hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Lanya,
Langzaam- of snelladen heeft mi. geen enkele impact op de uiteindelijke accu inhoud, het duurt alleen wat langer eer hij vol is. Wat betreft je oude micro-usb kabel: natuurlijk is die bruikbaar (universeel toepasbaar).

Wat betreft de accu capaciteit, eerder gaf ik al aan dat het wenselijk voor (elke) accu is hem eens per maand vanaf (bijna) leeg door te laden tot 100% met de 220V mainlader en hem dan ook nog enige uren (8-12 uur) daarna aan de lader te hangen (echter nooit langer dan 24 uur).

[ Voor 42% gewijzigd door racinfo op 31-05-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand deze hoesjes al eens geprobeerd?

http://www.mobielbereikba...4-4a7b-ba90-f5420b510019#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@pven, ik weet niet wat jou ervaringen geworden zijn met de Mugen 1800 mAh accu maar bij mij voldoet ie prima. Incl een nacht van stand-bye haal ik toch best met allerlei gebruik de 30 uur per keer. Ik heb nu zelfs de energiewidget weer uit mijn homescreen verwijderd; alles (bluetooth, gps, sync, internet en scherm bedoel ik hiermee) staat dus gewoon continu stand-bye. Ook div. widgets zoals nieuws, Android enz.. Kortom deze accu vind ik een aanrader op mijn htc desire Z! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door racinfo op 05-06-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Hij voldoet idd prima! :Y

Ik gebruik mijn Z best veel en kom er nu wel de dag mee door, de oude batterij was meestal rond 14 uur al leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
zo ben ik weer beetje druk geweest weinig tijd maar heb me accu toch in huis gekregen op de 31-05 :P
gelijk ook maar foto`s gemaakt voor me zelf en andere

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1307477674.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1307477768.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1307477805.jpg

heb hem er nog niet er ingezet heb nog geen tijd voor die laad sessie maar dat heb ik wel aanstaande donderdag :P

en heb de headset getest bij me vriendin haar pda een samsung B7610 en daar doet die het wel gewoon goed op gewoon normaal stereo en kan de mic gewoon normaal gebruiken
dus best erg vreemd
maar hij gaat dus gewoon de verkoop in als werkend headset maar dan voor een mindere prijs dan ik hem kocht

heb van de week ook nog een usb lader in elkaar gezet overgekocht van een tweaker bij vraag en aanbod
en moet zeggen dat zo ding beter is dan de batterij laders die ik gekocht had want die konden niet overweg met oplaadbare batterijen en deze wel http://www.ladyada.net/make/mintyboost/solder.html#nogo

en was lekker bezig voor 10 min:P jammer genoeg had ik niet meer dingen om te solderen altijd leuk om te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@ NLMarcel194,
Leuke bezigheid zo'n lader in elkaar solderen; maar ik ben wel benieuwd of je de 1300 mAh accu daarmee vol krijgt. In het verleden heb ik voor de N900 (Nokia) ook al eens iets bedacht, echter zonder spanningsverdubbelaar en wat werkt op 4 gewone penlight batterijen, zie http://www.sygysweb.nl/n9...t=221&hilit=externe+lader

Over de 1800 (mugen) accu niets dan lof tot nu toe; ik haal bij standaard gebruik (dwz geen games e.d., maar wel nieuws kijken en RSS continu aan) en telef gesprekken bijna 2 etmalen! Daarbij ook nog 18 minuten de Google Navigatie erbij aan gehad; toch wel ideaal dat standaard proggie, je spreekt gewoon het adres in en seconden later kun je gaan rijden.

Eens per 2 etmalen dus een nacht aan de 220V lader. Tof. Want met de originele accu haalde ik ternauwernood de avond van de 1e dag. Mijn 2400 (7mm dikkere) mAh accu gebruik ik nu eigenlijk nog maar zelden. Ik neem deze op de dagelijkse ritten voor reserve wel steeds mee (ouwe gewoonte ;) )

[ Voor 49% gewijzigd door racinfo op 08-06-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
@racinfo

red die wel :P had hem dan wel vanaf 20% naar 100% geladen maar er is gewoon nog wat over in de batterij
hoeveel weet ik niet maar gebruik nu 2700mAh van sanyo er is past 2x in die laders dus dan heb je ruim 4500mAh aan gezien je altijd wat verliest

en dat je van 2x 1,2 volt dus 2,4 totaal en dat die dat weer moet brengen naar 5 volt als ik meet zit ik daar iets onder 4,98 volt (lekker belangrijk ) :P

dat heeft denk ik ook in vloed op echte inhoud van de lading denk ik zo ? heb er niet kaas van gegeten maar stel je heb 4500 mAh dan kan je alleen maximaal 4000 mAh over brengen toch ? of minder
weet niet hoe je dat uit moet rekenen wat voor verlies je krijg op volt verschil

en een extra accu mee nemen voor een lange dag of reisje is doet nooit kwaad denk :P
maar je heb dus nu 3 accu neem ik aan ?
je normaal / 1 van ebay toch? / en dan de mugenpower?

mijn normale accu gaat de verkoop in misschien in het weekend

en PS is er al iemand die al bezig is video out ??

[ Voor 29% gewijzigd door NLMarcel194 op 08-06-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@NLMarcel194
en een extra accu mee nemen voor een lange dag of reisje is doet nooit kwaad denk
maar je heb dus nu 3 accu neem ik aan ?
je normaal / 1 van ebay toch? / en dan de mugenpower?
De "normale" is volgens mij niet 100% meer; na het laden zakt ie bij het minste verbruik al naar de 74%, steeds weer, ook na zorgvuldig van 7% tot 100% laden. De 2400 mAh Veripart accu kwam van de Smartphoneshop.nl vandaan en de Mugen gewoon bij Mugen besteld. Via e-Bay vertrouw ik e.e.a. niet zo ;)

Wat betreft je vraag over de 4000 mAh capaciteit, is eenvoudig deelsommetje: als je laadstroom bijvoorbeeld 500 mA zou zijn dan kun je theoretisch 4000 : 500 = 8 uur opladen. Zou die na 2 uur bijgeladen zijn dan is ie goed voor 4 laadbeurten. Het is natuurlijk wel zo dat de laadstroom varieert; het eerste tiental minuten kan ie wel 750 mA zijn en vervolgens zakt de laadstroom naar gelang de tijd verstrijkt om uiteindelijk te stoppen wanneer de accu vol aangeeft.

Ik gebruik (naar tevredenheid) Batterij Monitor Widget waarmee je (instelbaar) elke x minuten de (ont)laadstroom kan aflezen in een lijst van gegevens vanaf het moment dat je de widget installeerde. Reuze fijn en handig programmaatje!

Over de klemspanning van 4.8 of 5 volt behoef je je geen zorgen te maken. Deze spanning wordt door de laadhardware in je telefoon immers aangepast tot de juiste waarde, waarbij opgemerkt dat 4.8V een iets lagere stroomsterkte (te verwaarlozen!) zal opleveren dan bijv. precies 5V.

[ Voor 52% gewijzigd door racinfo op 09-06-2011 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
racinfo schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:50:
@NLMarcel194
[...]
De "normale" is volgens mij niet 100% meer; na het laden zakt ie bij het minste verbruik al naar de 74%, steeds weer, ook na zorgvuldig van 7% tot 100% laden. De 2400 mAh Veripart accu kwam van de Smartphoneshop.nl vandaan en de Mugen gewoon bij Mugen besteld. Via e-Bay vertrouw ik e.e.a. niet zo ;)

Wat betreft je vraag over de 4000 mAh capaciteit, is eenvoudig deelsommetje: als je laadstroom bijvoorbeeld 500 mA zou zijn dan kun je theoretisch 4000 : 500 = 8 uur opladen. Zou die na 2 uur bijgeladen zijn dan is ie goed voor 4 laadbeurten. Het is natuurlijk wel zo dat de laadstroom varieert; het eerste tiental minuten kan ie wel 750 mA zijn en vervolgens zakt de laadstroom naar gelang de tijd verstrijkt om uiteindelijk te stoppen wanneer de accu vol aangeeft.

Ik gebruik (naar tevredenheid) Batterij Monitor Widget waarmee je (instelbaar) elke x minuten de (ont)laadstroom kan aflezen in een lijst van gegevens vanaf het moment dat je de widget installeerde. Reuze fijn en handig programmaatje!

Over de klemspanning van 4.8 of 5 volt behoef je je geen zorgen te maken. Deze spanning wordt door de laadhardware in je telefoon immers aangepast tot de juiste waarde, waarbij opgemerkt dat 4.8V een iets lagere stroomsterkte (te verwaarlozen!) zal opleveren dan bijv. precies 5V.
wat je aan gaf snap ik maar ik bedoel het wat anders. PS heb de app er maar ook op gezet ziet er wel handig uit ja :P

stel ik moet 1000mAh laden met een batterijpak van 4000mAh
dan zou je zeggen dat je alleen 1000mAh kwijt bent van de 4000 dus totaal 3000mAh
maar aan gezien je van 2,4 volt naar 5 volt moet kost dat meer mAh volgens mijn ??

dus je brengt niet alleen 1000mAh over maar maar misschien wel 1200mAh voor om een accu te laden van 1000mAh ik geef alleen een voorbeeld dus niet letterlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Naar mijn idee kost een spanningsverdubbeling (van 2.4 naar 5V) ook een stroomverdubbeling, vooropgesteld dat er geen verliezen zijn. Die zullen er ongetwijfeld wel zijn maar hoeveel is natuurlijk de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

dus je brengt niet alleen 1000mAh over maar maar misschien wel 1200mAh voor om een accu te laden van 1000mAh ik geef alleen een voorbeeld dus niet letterlijk
Ik begrijp wat je bedoeld maar die vlieger gaat niet op, want dan zou er zomaar capaciteit verdwijnen, in rook opgaan. Dus als je een batterij vult met 1000 mA in bijv een uurtje tijd dan heb je in de source accu 1000 mA(h) verbruikt; niet meer en niet minder!

Zou je de lader vullen met 2x duracell pro alkalinebatterijen (capaciteit circa 4000 mAh) dan heb je de beste levensduur van je lader, tot zeker 3x laden zal gaan lukken; maar vul je de lader met bijv. 2x 1.2 Metaal Hybride accu's van rond de 2000 mAh dan zal je geen 2x laden van 1000 mAh accu's bereiken. Doodsimpel door het feit dat het verdubbelen van de spanning in de lader ook capaciteit (=stroom) van de 2 batterijen zal vergen. Dit heb ik namelijk zelf al eens eerder gebouwd en uit geprobeerd (zie link in voorgaande posts), het beste werkte een lader met 4x pro cell alkaline batterijen (6Volt is geen bezwaar namelijk) en ik haalde bij de 1300 mAh accu van de N900 een laadtijd van minder dan 1.5 uur en kon dat ruim 3 x doen (de 4x mislukte omdat batterijen een te lage spanning hadden toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 07:54:
@Lanya,
Langzaam- of snelladen heeft mi. geen enkele impact op de uiteindelijke accu inhoud, het duurt alleen wat langer eer hij vol is. Wat betreft je oude micro-usb kabel: natuurlijk is die bruikbaar (universeel toepasbaar).

Wat betreft de accu capaciteit, eerder gaf ik al aan dat het wenselijk voor (elke) accu is hem eens per maand vanaf (bijna) leeg door te laden tot 100% met de 220V mainlader en hem dan ook nog enige uren (8-12 uur) daarna aan de lader te hangen (echter nooit langer dan 24 uur).
Hmm, had hem laatst op deze lader hangen en toen kon ik het scherm niet bedienen? Aan de eigen lader werkt dat wel gewoon. Vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Was je accu toevallig niet helemaal leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Ok- dit is dus helemaal nieuwe kost voor mij. Vroeger deden mijn accu;s het gewoon één of meer dagen (laatste Nokia E71). Maar sinds een paar dagen haalt mijn batterij het einde van de dag niet meer. Helemaal als ik ook nog eens een uurtje mijn GPS aansluit, kan ik het helemaal schudden...
De battery monitor geeft een gemiddelde discharge van 11h34m.

Is er nog iets aan resetten te doen; of moet ik aan een nieuwe accu (en kan ik dan ook nog even met HTC bellen? het toestel is ong 7 maanden oud?)

Dorus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Dareus, 7 mnd is nog erg jong; ik zou een claim proberen te maken via de garantie. Om de accu te resetten zou je hem tot 5% leeg moeten (laten) trekken en dan tot 100% laden; eventueel een paar keer achtereen. Helpt dat of de garantieclaim niet dan zul je domweg een nieuwe moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359583

racinfo schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 18:18:
[...] dan zul je domweg een nieuwe moeten kopen.
Ik wil ook een (reserve)batterij kopen en dus heb ik net dit hele topic doorgelezen. Ik zit niet echt in die batterijen-wereld, dus klopt het als ik tot de volgende conclusies kom?
- Mugen Power 3,7 V 1800 mAh: ong. 31 euro, geen verdikking/bult aan achterkant
- 2400 mAH van CoolBlue (PDAshop): ong. 34 euro, wel verdikking/bult aan achterkant
- 3500 mAH Ebay: ong. 7 euro, wel verdikking/bult aan achterkant

De bovenstaande volgorde is natuurlijk ook de volgorde van welke het langste meegaat. Toch?
En zijn er nog andere voor/nadelen die ik mee moet nemen in mijn afweging (behalve dus batterijduur, prijs en extra bult aan de achterkant)?

En is het de moeite waard om die extra batterij gewoon los mee te nemen en dan om te wisselen als ik even geen lader bij de hand heb? Of loopt zo'n 'reservebatterij' redelijk snel leeg als je 'm niet gebruikt?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 359583 op 24-06-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Je conclusies zijn juist, alleen bij de laatste zet ik vraagtekens; voor 7 euro kun je weinig goeds verwachten, ik zou als 3e mogelijkheid dan liever de Mugen 3600 mAh accu plaatsen (met dikke bult) en wel hoger in prijs.

Wat betreft de opbergtijd van Li-ion accu's, de zelfontlading is zeer gering, veel minder dan bijv. bij NiMh of Nicad accu's, maar deze zijn al lang niet meer toegepast in smartphones. Bij Li-ion is er zelfs na een jaar nog zeker 95% van de lading aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
De knoop doorgehakt en ook maar een Mugen 1800mah batterij gekocht voor mijn telefoon en met spoed laten verzenden. Ik verwacht mijn telefoon een paar lange dagen nodig te hebben van 6 t/m 9 juli tijdens een volleybaltoernooi waar ik een website voor onderhoud (foto's maken, scores bijwerken op de site, via Twitter en Twitpic verslag doen, etc.). 's nachts wel mogelijkheden tot opladen.

Tevens een cradle meebesteld waar ik mijn oorspronkelijke accu dan ook nog eens in zou kunnen opladen en mijn telefoon weer netjes rechtop kan zetten.

Ik ben benieuwd. :)

edit: Wel geinig trouwens dat je bij zo'n buitenlandse website toch met iDeal klan betalen. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Joen op 26-06-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

racinfo schreef op maandag 20 juni 2011 @ 12:04:
Was je accu toevallig niet helemaal leeg?
Nope. Hij was meer dan halfvol zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Joen schreef op zondag 26 juni 2011 @ 19:32:
De knoop doorgehakt en ook maar een Mugen 1800mah batterij gekocht voor mijn telefoon en met spoed laten verzenden. Ik verwacht mijn telefoon een paar lange dagen nodig te hebben van 6 t/m 9 juli tijdens een volleybaltoernooi waar ik een website voor onderhoud (foto's maken, scores bijwerken op de site, via Twitter en Twitpic verslag doen, etc.). 's nachts wel mogelijkheden tot opladen.

Tevens een cradle meebesteld waar ik mijn oorspronkelijke accu dan ook nog eens in zou kunnen opladen en mijn telefoon weer netjes rechtop kan zetten.

Ik ben benieuwd. :)

edit: Wel geinig trouwens dat je bij zo'n buitenlandse website toch met iDeal klan betalen. 8)
ze zitten volgens mijn ook nog steeds in NL ik weet het nog toen ik voor het eerst bestelde voor mijn htc pro 2
dus al iets langer dan 2 jaar terug had ik ze gewoon gebeld en gemaild naar ze
http://www.wielevert.nl/l...ries-europe-id556480.html
dus als deze nr nog goed is weet ik niet want ze kunnen al weg zijn of niet :P
maar dus vandaar dat je het met ideal kan doen. 2 jaar terug kon ik het alleen maar overmaken
kan toch een dag of 2 meer tijd kosten voor dat ze hem aan nemen je bestelling
dus ideal is echt veel beter
en dit is de oude site die weer gelinkt is aan de nieuwere http://www.mugenpowerbatteries.com/

want vond toen wel handig om te weten waar me accu was want we hadden toen heel veel last van sneeuw
en me pakketje zat beetje vast in rusland toen :P

en er is weer een aanbieding zal niet echt veel zijn maar toch het is maar een tientje :P voor 1000mAh
http://www.koopjessite.nl/index.php?c=cms&ref=1062

[ Voor 13% gewijzigd door NLMarcel194 op 29-06-2011 07:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
NLMarcel194 schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 07:11:
(...)

en er is weer een aanbieding zal niet echt veel zijn maar toch het is maar een tientje :P voor 1000mAh
http://www.koopjessite.nl/index.php?c=cms&ref=1062
Ik ben bang dat de linker hendel je volumeknopje ingedrukt zal houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Joen schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 12:17:
[...]

Ik ben bang dat de linker hendel je volumeknopje ingedrukt zal houden...
??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gisteren stond er een autohouder... Je bedoelde blijkbaar de accu van eergisteren heb ik nu pas door. Je linkje was niet helemaal handig dus... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Joen schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 20:32:
[...]

Gisteren stond er een autohouder... Je bedoelde blijkbaar de accu van eergisteren heb ik nu pas door. Je linkje was niet helemaal handig dus... :P
was wel handig als je elke dag kijkt natuurlijk :P lol maar ja helaas voor de mensen die hem gemist hebben
maar het waren denk toch slechte accu`s maar voor nood kan het handig zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@NLMarcel194 schreef:
ze zitten volgens mijn ook nog steeds in NL ik weet het nog toen ik voor het eerst bestelde voor mijn htc pro 2 dus al iets langer dan 2 jaar terug had ik ze gewoon gebeld en gemaild naar ze http://www.wielevert.nl/l...ries-europe-id556480.html dus als deze nr nog goed is weet ik niet want ze kunnen al weg zijn of niet ;)
Bij aanschrijven van de Nederlandse Mugenbatteries vestiging in Amstelveen ontving ik het volgende bericht(en).

In verband met gezondheidsproblemen heb ik mijn bedrijf per 01 Mei 2011 moeten verkopen. Mugen Power Batteries Europe is door een collega distributeur (Luxian Ned.) overgenomen.

Het hele Europese distributie centrum dat gevestigd was in Amstelveen en op Schiphol-Oost is nu samengegaan met het distributie centrum in Hong Kong. Daardoor zijn ook de hoofdwebsites mugenpowerbatteries.com en mugen-power-batteries.com (en ook mugenpowerbatterijen.nl) samengevoegd.

Hopelijk heb ik hiermee je vragen beantwoord, maar als je nog meer info nodig hebt dan hoor ik het wel. Voorlopig blijf ik nog wel als adviseur aktief, dus als er iets is kun je altijd mij een mailtje sturen.

Mei 2011
Xandrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:37

JB

Cédric roelt!

Heb de Mugen 1800mAh nu ook in mijn bezit, na de eerste keer opladen (8-12 uur), zit ik na 24 uur nog op 41%, als dit zo blijft dan ben ik zeer tevreden. Normaliter haalde ik het einde van de dag net wel of net niet en dat is vrij frustrerend als je een keer wat later ergens van thuis bent en het ding is plat.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb de Mugen 1800mAh accu nu ook plm. 2 weken in bezit. Ik merk zelf niet enorm langere gebruiktstijd, maar tochj wel degelijk iets. Ik kan het nu iets beter 1 dag lang volhouden op 1 acculading en tamelijk intensief gamen en internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Normaliter laat ik de accu spanning (van de Mugen 1800 mAh) nooit zakken tot onder de 5%, dat laat de HDZ ook niet toe want dan staat ie om de haverklap al te piepen dat hij aan de zuigfles wil ;)

Dus zodra ik in de buurt ben van een lader hangt ie er al aan, of in de boot of thuis of waar dan ook met een stopcontact in de buurt. Zelden komt hij onder de 40%. Dat mag en kan met een Li-ion batterij en ik maak daar dankbaar gebruik van.

Nu, met de tour de france actueel bezig elke dag zie ik mijn accu wel sneller leeglopen, ter wille van de zichtsterkte staat het scherm ook vrijwel 100% en met de laatste 30 km van elke etappe ben je toch gauw bezig zo'n 45 minuten full video te kijken met ook nogeens de 3G of H verbinding open. Toch heb ik geen enkele maal de finale behoeven te missen !!

Kortom, de 1800 Mugen is een aanwinst voor de HDZ, laten we het daar over eens zijn. Notabene heb ik ook nog de dikke 2400 mAh batterij van Veritas, maar die is al vanaf dat ik de dunne 1800 erin stopte niet meer in gebruik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:59
Ik heb de dikke 3500mAh batterij. Werkt prima, houdt het lang vol. Voor €6,44 ook een mooie aanwinst. Het is vooralsnog mijn reserve, nog geen bijpassende hoes gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Binnenkort verwacht ik ook eindelijk m'n HTC Desire Z te ontvangen en heb zodoende globaal dit topic eens doorgenomen. De Mugen 1800mAh accu is dus een aanrader. Wat ik me alleen nog afvraag;
Welke screenprotector raden jullie aan ?
En welke slip pouch ? (De originele van HTC ?)

Alvast bedankt !

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Freekers schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 10:42:
Welke screenprotector raden jullie aan ?
En welke slip pouch ? (De originele van HTC ?)
Ik heb m'n Desire Z sinds november 2010 zonder screenprotector en zonder pouch in gebruik, en het scherm is nog helemaal krasvrij (dit i.t.t. de achterkant van het toestel). Dat glas is erg hard tegenwoordig, dat krast niet. Persoonlijk vind ik het er alleen maar minder mooi op worden, zo'n laagje plastic op je scherm :) Dus ik raad je aan geen screenprotector te gebruiken.... Eens kijken wat de rest ervan vindt :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben normaal zelf ook niet zo van de screenprotectors en de hoesjes. Ik ben over het algemeen vrij zuinig op m'n spullen en dus ook op m'n mobiele telefoon. Ik doe er nooit m'n sleutels of iets anders bij.
Een vriend raadde mij echter een hoesje aan, omdat bij hem de Z altijd openklapt als hij hem zonder hoesje uit z'n broekzak haalt. Hij heeft gewoon zo'n originele HTC Slip Pouch aangeschaft. Hij heeft overigens ook (nog) geen last van slijtage op de achterkant van z'n toestel, zoals ik hier wel al vaker voorbij heb zien komen. (Tip: Kijk eens op ebay, daar kun je een nieuwe achterkant voor een paar euro kopen !)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Screenprotector ja of nee, Milly wrote:
Eens kijken wat de rest ervan vindt
Tot nu toe ook geen screenprotector op mijn hdz hoewel ik mij afvraag of bij gebruik ervan de leesbaarheid in vol zonlicht verbetert wat men beweert; zeker bij het geribbelde plastic van ZAGG protectie.

Het is natuurlijk wel zo dat je met screenprotector wat minder op hoeft te letten of zich geen andere voorwerpen samen met de telefoon in de (broek)zak bevinden, opzich al een voordeel. Op de N900 met zijn resistief scherm wel altijd een screenprotector gehad maar dat scherm is niet van hard-glas zoals op een capacitief scherm maar zacht, indrukbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 03:16
Even een vraag m.b.t. die Mugen 1800mAh batterij, die kun je toch wel gewoon met je telefoon opladen? Als dat kan dan bestel ik 'm, zal m'n vriendin blij maken die altijd een lege accu heeft. Dan heeft ze iig een reserve.

Ik heb al eens een batterij gekocht voor mn Milestone 2 en die weigerde om op te laden (beveiliging tegen niet originele accu's). Ik weet niet of de Desire Z ook zo'n beveiliging heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Mijn Mugen 1800mAh accu laad gewoon op in mijn telefoon.

En dankzij jouw post realiseer ik me dat ik mijn originele accu kwijt ben. * Joen zoeken gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Batterij kwijt? Daarin is natuurlijk zoals telefoon zoeken niet in voorzien (tot nu toe). Ik bewaar mijn oude (orig) accu altijd in mijn fototas, met daarbij de 2400 mAh Veritas batterij, maar ik geef toe: vanaf moment dat ik de mugen 1800 erin heb zitten heb ik nooit meer de batterij verwisseld voor de reserve.

Toch wel toppie, die mugen accu !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-07 03:16
Heb 'm zojuist gekocht bij Mugen zelf voor USD 44,95. Dat is ongeveer €31,-.
Bedankt voor de informatie, zonder tweakers was ik hier niet aan begonnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had de AKG Q460 hoofdtelefoon gekocht, omdat ie compatible zou zijn met de desire z.
http://www.pdashop.nl/pro...vemailer&utm_medium=email

Net ontvangen, maar van de afstandsbediening werkt alleen de telefoon opnemen. Volume knoppen doen helemaal niks, en de middelste knop zou dus moeten dienen als zowel forward (2 keer klikken) en previous (3 keer klikken), als telefoon opnemen (1 keer klikken).
In de praktijk? 2 keer klikken, bel je laatst gebelde nummer en hang je weer op. Raad maar voor 3 keer :P

Is er misschien iets wat je moet instellen in de foon zelf? Of werkt dit gewoon niet?
Bij de hoofdtelefoon zit niet echt info die dit aangeeft.

Weet iemand iets? Het was sowiso erg lastig om een hoofdtelefoon te vinden die en zoals deze geen dopjes zijn (kan ik niet langer dan 10 min verdragen) en een afstandsbediening heeft.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tenshi818
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-11-2022
Ik heb al vanaf het begin een Desire Z en ben nog steeds op zoek naar een goede landscape cradle.

Ik heb 2 "universele" cradles geprobeerd maar die gaan niet goed samen met de volume knoppen die aan de zelfde kant zitten als de usb poort.

Kan iemand mij een Desire Z landscape cradle adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Tenshi818 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:06:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolstation.nl/images/library/stock/webbig/45603.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
Tenshi818 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:06:
Ik heb al vanaf het begin een Desire Z en ben nog steeds op zoek naar een goede landscape cradle.

Ik heb 2 "universele" cradles geprobeerd maar die gaan niet goed samen met de volume knoppen die aan de zelfde kant zitten als de usb poort.

beetje laat maar goed zit nog met een defecte desire Z wat fout gegaan bij andere os software
maar goed

Accessoires voor de HTC Desire Z
van pagina 17 is zo iets wat je zoekt

was in de aanbieding toen 25 euro als ik het goed had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Ha ha, wel grappig. Toch vind ik die manier van een vorm maken met gips, plastic folie om de onderkant heen met de laadstekker (liefst een haakse - echt die zijn er!) te beschermen, kneden en boetseren, een verfje er tegenaan, een stevig metalen plaat eronder voor de stabiliteit DE BESTE oplossing.

Als er vraag is maak ik ze in serie... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20

avotar

P0werd by Black Coffee

Goed.. ik ga nog een domme vraag stellen.. De Mugen 1800mah batterij gaat er dus voor zorgen dat ik gewoon ruim een dag kan doen zonder te laden... en hij heeft het zelfde formaat als de normale batterij, dus ik hoef verder geen ander achterkantje te hebben oid?

Het is namelijk of zo'n nieuwe batterij.. of een autolader....
Koop dan liever het eerste geloof ik.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Zonder mijn telefoon echt veel gebruikt te hebben vandaag:
  • 6.00 uur van de lader af en Wifi aan om even Buienradar te checken (wel/niet paraplu mee voor de wandeling tussen thuis en bushalte en bushalte en werk)
  • Daarna overgeschakeld naar mobiele gegevens verbinding. Afhankelijk van het bereik 2G, 3G of HSDPA. Meestal 3G/HSDPA. Paar berichtjes van Wordfeud gehad dat ik een zet moet doen :P, verder niet echt gebruikt.
  • 15.40 uur mobiel internet uit gezet, Wifi aan gezet.
  • Nieuwere Hyves app geïnstalleerd, een respect en 2 reacties geschreven.
  • Nog 3 andere apps bijgewerkt.
  • 17.40 uur (nu): batterij op 95%. :9
Meestal als ik hem 's avonds nog een poosje gebruik met TweetDeck (Twitter, Facebook), wat internet, etc. kom ik aan het einde van de dag op plm. 60% tot 70%. Een enkele keer een uitschieter naar 40% als ik hem over de hele dag gezien wat meer gebruikt heb.

Ik kan wel zeggen dat ik na het plaatsen van de Mugen 1800mAh accu een verbetering zie ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

avotar schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:06:
Goed.. ik ga nog een domme vraag stellen.. De Mugen 1800mah batterij gaat er dus voor zorgen dat ik gewoon ruim een dag kan doen zonder te laden... en hij heeft het zelfde formaat als de normale batterij, dus ik hoef verder geen ander achterkantje te hebben oid?

Domme vragen bestaan niet.

Ik haal bij normaal gebruik (dus niet teveel films, muziek enz) ruim 24 uur op de 1800 mugen batterij. En inderdaad de afmetingen zijn exact tov het origineel. Dus geen dikkere achterkant zoals bij de 2400 mAh Veritas batterij. Daar krijg je overigens de nieuwe achterkant bij. Prijs is gelijk ervan aan de 1800 mugen (om je vraag voor te zijn) :*)

Bij de originele batterij haal ik de avond ternauwernood. Je hebt echt 1800 ipv 1320 mAh; circa 30% meer vermogen ter beschikking.

[ Voor 22% gewijzigd door racinfo op 13-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
avotar schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:06:

Ben niet zo'n zware gebruiker; dus met de originele batterij haalde ik soms twee dagen maar meestal net niet. Met de Mugen 1800 haal ik altijd twee dagen (dus: 1 nacht standby, 1 nacht opladen), en soms zelfs drie (15-20% op de 3e avond).

Ik ben erg tevreden met de batterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Wat is zwaar gebruik? Wanneer je continu wifi (en daarbij auto sync, bluetooth, email ophalen, updaten enz, hebt aanstaan en ook nog eens dan de hele dag (bijv. in weekend of vacantie) dan is het verbruik toch aanzienlijk, zelfs bij standbye. Gemeten is dat rond de 35-75 mA / uur. Deel je 1800 op dat gemiddelde verbruik van circa 55 mA dan kom je op 32 uur levensduur van je accu.

Elk belletje wat je pleegt, of als je ergens naar kijkt met het display aan dan schiet je stroomverbruik alras naar de 350 mA, als je muziek speelt of filmpjes kijkt kan het zelfs oplopen tot 550 mA. Samenvattend: 3 uur film kijken trekt je accu van 1800 mAh beslist in 3 a 4 uur geheel leeg. Het display alleen al trekt, ook afhankelijk van de ingestelde intensiteit al heel veel stroom uit je accu.

Of je muziek luisterd uit de ingebouwde speaker(s) of dat je dat doet met een licht headsetje maakt ook al verschil uit op de gebruiksduur. Zou je bijv. ook nog navigeren (continu display aan in hoge intensiteit) dan moet je niet gek opkijken wanneer de gewone batterij na 2 a 3 uur uitgeput raakt.

[ Voor 5% gewijzigd door racinfo op 14-10-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 23:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Dit topic lijkt een stille dood te zijn gestorven maar ik post mijn vraag/ervaring toch maar hier.

Nadat mijn oortjes (pricewatch: Creative EP-630 (Zwart)) het na lange tijd hadden begeven ben ik gaan uitkijken naar een in-ear headset voor mijn Desire Z. Tot mijn grote frustratie moest ik daarbij vaststellen dat bijna alle degelijke oortjes tegenwoordig ontworpen worden voor iDevices. Bovendien leken de ervaringen met headsets in combinatie met Android verdeeld, alsof de fabrikanten van Android-toestellen verschillende "standaarden" hanteren (tot toestellen onderling binnen eenzelfde merk toe). Maar over 1 ding leek wel zekerheid te bestaan: Apple heeft bij hun 3.5mm-aansluitingen ervoor gekozen om de contacten voor mic en ground om te wisselen. Dit betekent in veel gevallen dat headsets voor iDevices niet (volledig) werken op andere toestellen.

Tijdens mijn zoektocht ben ik wel op een paar headsets gestoten die specifiek voor Android-toestellen zouden zijn ontworpen maar zelfs daarmee leken de ervaringen van wisselende aard te zijn. Dat heeft mij doen besluiten een sprong in het onbekende te nemen en gewoon te kiezen voor de headset die mij het meeste aansprak: de pricewatch: Logitech Ultimate Ears 600vi (Zilver).

Wat werkt er wel:
  • stereo-geluid (logisch)
  • de middelste van de 3 knoppen (zoals verwacht)
Wat werkt er niet:
  • de 2 overige (volume)knoppen (was te verwachten en op zich geen ramp)
  • de microfoon (vreesde ik voor, en is een deal breaker; werkt overigens wel op mijn MacBook Pro)
Bovendien moest ik vaststellen dat de interne mic wordt uitgeschakeld wanneer de headset is ingeplugd. Dit betekent dat ik de headset steevast moet unpluggen wanneer ik een oproep krijg.

Na bijkomend onderzoek hoopte ik de mic van de headset werkend te krijgen met behulp van deze adapter, maar helaas: de mic werkt nog steeds niet en de adapter zorgt er bovendien voor dat het geluid hol klinkt. De laatste hoop vestig ik eigenlijk op deze adapter maar die lijkt al geruime tijd niet meer beschikbaar te zijn. Tenslotte las ik op het Logitech-forum (als ik mij niet vergis) dat de voorloper van mijn huidige headset, de SuperFi 5vi, wel goed zou werken op Android-toestellen. Maar die set heeft dan weer een rechte 3.5mm connector wat kabelbreuk waarschijnlijker maakt, en minder pasvormpjes. En in geval van defect onder garantie zou die door Logitech worden vervangen door de set die ik momenteel bezit.

Ik word er hoorndol van. Het vreemde is dat de bijgeleverde HTC-headset van de Desire Z 3 knoppen heeft en een mic die het allemaal doen, maar de geluidskwaliteit van die headset is gewoon waardeloos. Immers, eens je een setje in-ears hebt gehad wil je niks anders meer.

Mijn vraag is dus eigenlijk of iemand ervaringen of suggesties heeft want ik zie ondertussen door het bos de bomen niet meer. Ik neem aan dat ik lang niet de enige ben die tegen deze problemen is aangelopen. Dat de volumeknoppen niet werken, daar kan ik nog mee leven. Maar die mic moet ik wel werkend krijgen, anders had ik beter gewone oortjes gekocht...

[ Voor 6% gewijzigd door fanatic_david op 14-01-2012 16:57 . Reden: stukje toegevoegd over de voorloper van de 600vi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383432

De knopjes die niet werken, had ik ook last van bij mn Sennheiser headset.

Dit komt door HTC Sense, dat zorgt ervoor dat het niet werkt. De muziekspeler is ook niet compatible.

Als je Cyanogenmod of een andere custom ROM draait met de standaard Android muziekspeler, of een alternatief als PowerAMP werken de knopjes wel. Bij mezelf heb ik nu ook de microfoon én de PushToTalk knop van mn Sennheiser aan de praat gekregen.

Ik kan sowieso PowerAMP aanraden voor mensen met headset issues, in PowerAMP zitten veel instellingen die er bijvoorbeeld voor kunnen zorgen dat je headset beter werkt met de muziek, en natuurlijk een goeie equalizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-07 23:26

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik was vergeten te vermelden dat ik CyanogenMod (7.1) draai in combinatie met de standaard muziekspeler.

Bij de aanschaf van mijn headset heb ik de trial van Headset Button Controller even geïnstalleerd maar helaas kreeg ik daarmee noch de volumetoetsen, noch de microfoon aan de praat. Ik wil gerust even een andere muziekspeler proberen maar ik vrees dat het weinig zal uitmaken.

Verder ben ik nog een aantal zaken te weten gekomen. Volgens deze pagina gebruikt de Desire Z dezelfde pinout als de iPhone maar met de vermelding dat de "Apple mic" niet werkt op HTC-toestellen. Daarnaast is de 3.5mm-aansluiting van vele HTC-toestellen volgens deze post op XDA niet diep genoeg waardoor de contactjes niet perfect overeenkomen. Tenslotte heb ik wel een trucje gevonden om de interne mic van mijn Desire Z in werking te houden: door de 3.5mm-jack eerst gedeeltelijk in te duwen lijkt de headset te worden herkend als gewone headphones (kan ik niet met zekerheid zeggen want de theme, die ik gebruik, heeft geen aparte icoontjes voor headsets en headphones). Als ik vervolgens de 3.5mm-jack helemaal induw lijkt mijn toestel nog steeds te denken dat ik headphones heb aangesloten want dan werkt de interne mic. Als ik de 3.5mm-jack in 1 keer helemaal induw dan wordt de interne mic uitgeschakeld maar dan lijkt het indrukken van de volumetoetsen "geluid te produceren": in de app Geluidsrecorder gaat de VU-meter bij elke druk in het rood.

Zoals ik reeds zei vind ik het niet zo erg dat de volumetoetsen niet werken, maar het zou helemaal geweldig zijn als ik de mic van de headset alsnog aan de praat zou kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Hmm, de Mugen 1800 mAh batterij die ik voor m'n DZ had gekocht (en velen hier met mij...) begint kuren te vertonen. Het ding was net gloeiend heet, en m'n telefoon ging niet meer aan. Heb de batterij meteen verwijderd. Iemand soortgelijke ervaringen? Als ik de batterij terug doe start de telefoon wel gewoon op, dus de batterij lijkt de telefoon niet te hebben gemold. Maar ik geloof niet dat ik 'm nog normaal durf te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds een paar maanden heb ik de stock-ROM er weer op staan. Sinds die tijd valt het op dat mijn Mugen (ook 1800mAh) het niet lang meer uit lijkt te houden. Deze ochtend heb ik hem om 05:30 uur van de lader gehaaldm, er zit nu nog 49% in; dat is 10% eraf per uur. :/

Kan het zijn dat de levensduur van een Mugen ruim een jaar is waarna deze op is? De eerste weken dat ik hem had ging hij soms zelfs twee dagen mee, ook met de stock-ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
pven schreef op maandag 26 maart 2012 @ 10:42:
Kan het zijn dat de levensduur van een Mugen ruim een jaar is waarna deze op is? De eerste weken dat ik hem had ging hij soms zelfs twee dagen mee, ook met de stock-ROM.
Zou idd kunnen, die van mij heeft het een klein jaartje uitgehouden. Na mail contact met Mugen heb ik wel kosteloos (dwz alleen postzegels om m'n oude Mugen op te sturen) een nieuwe ontvangen. Kan ik weer een jaartje vooruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2022
EIk heb ongeveer dezelfde ervaring gehad met m'n G1 en Mugen. De batterij werd steeds minder (sneller leeg) en heb ze toen gemaild dat me dat wel tegen viel, toen kreeg ik ook een nieuwe. Voor de Desire Z heb ik er maar voor gekozen te blijven bij de stock batterij. Die doet het na anderhalf jaar overigens nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17

Niku

Alagaesii

Heeft er iemand ervaringen met dit apparaatje?
http://www.htcaccessoryst...spx?i=229011&phone=203872

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-07 14:29
Geen ervaring mee, echter op internet kun je talloze van zulke dingen vinden. Soms zelfs goedkoper en met meer power.
Zoals: http://www.amazon.com/900...e-Camcorder/dp/B0057LZA4I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:17

Niku

Alagaesii

Ik zit te twijfelen, ik wil graag de accuduur van mijn Z verlengen maar twijfel tussen een apparaatje als in mijn voorgaande post, of een nieuwe/andere accu.
Heeft er iemand advies voor me?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste