Logitech Harmony Advanced Universal Remote Series |
![]() Alweer het 3e topic over deze populaire universele afstandsbedieningen van Logitech. Deel1: [AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote Deel2: [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2] |
Waarom wil je een Harmony? |
Je hebt te veel afstandsbedieningen en als je een film wilt kijken moet je er minimaal 3 gebruiken om alles aan te krijgen en op de juiste broningangen in te stellen. De Harmony vervangt ze allemaal. Bovendien, je kunt activiteiten aanmaken. Deze zorgen ervoor dat je een complete set handelingen samenvoegt onder 1 knop. Een activiteit is een gecombineerde set van signalen waarmee je verschillende apparaten tegelijk bestuurd. Deze activiteiten kan je ontwerpen met de software. Een voorbeeld: Ik heb een mediacenter. Deze is aangesloten op de versterker en televisie. Als ik mijn mediacenter wilde gebruiken moest ik voorheen drie afstandsbedieningen pakken (of naar de set lopen). Ik heb een activiteit gemaakt, genaamd XBMC (naam kan je ook instellen). Als ik deze activiteit kies doet de Harmony het volgende: Zet de mediacenter aan. Zet de versterker aan. Zet de TV aan. Stel de versterker in op AUX. Stel de TV in op HDMI. Regel volume met versterker. Regel overig met mediacentersoftware. De volumeknoppen bedienen nu het volume op de versterker, de rest van de afstandsbediening is volledig gewijd aan bediening van mijn mijn mediacenter. De TV hoef ik verder niet meer te bedienen, maar dit is wel in te stellen als je dat wilt (elke knop is apart programmeerbaar als je dat wilt). De diepgang is dus enorm. Door de activiteit te stoppen schakel je de systemen ook ineens weer uit, tenzij je anders aangeeft in de software. Geloof me, en dat zullen veel hier beamen, zodra je een Harmony hebt aangeschaft en goed hebt ingesteld denk je: "Waarom heb ik dat niet jaren eerder gedaan?". Daarna zijg je neder en huil je stilletjes je tranen om daarna in harmonie verder te leven met al je apparatuur. |
Alle Harmony apparaten op een rij |
Logitech heeft een flink aantal modellen in het assortiment. De Amerikaanse Harmony's gebruiken andere typenummers voor dezelfde uitvoeringen. Voor elke portomonnee is er een afstandsbediening te koop: Van de 330i vanaf € 29,00 tot de 1100 vanaf € 297,00. Hier volgen een aantal Europese modellen op volgorde van typenummer/prijs. Harmony 300i ![]()
Harmony 515 ![]()
![]()
![]() Een ge-update versie van de 525. De belangrijkste eigenschappen:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() Het paradepaardje uit de Harmony serie. De belangrijkste eigenschappen:
![]() In combinatie met de 895, 900 en 1100 heb je RF-ontvangst op basis van Z-Wave signalen. Niet meer richten en kastdeurtjes openlaten om toch al je apparaten te kunnen bedienen. Harmony Adapter voor PS3 ![]() Deze is om alle IR (infrarood) versturende Harmony's (dus niet de 895, 900 en 1100) te kunnen gebruiken met de Playstation 3. |
De software |
Met de software kun je de apparaten toevoegen en verwijderen. Activiteiten instellen etc. Een vereiste is wel dat je een internetverbinding moet hebben. De software van Logitech maakt gebruik van een online database. De Logitech software: ![]() ![]() ![]() De Linux-software: ![]() Je hebt nodig in Linux: Concordance en Congruity. Install deze waar mogelijk met je packagemanager. Start vervolgens met Congruity. Hiervoor moet je je online aanmelden bij Logitech. (TIP: zet de website op Nederlands zodat ook je Harmony in het Nederlands blijft staan, anders switched ie terug naar de default Engels). Eenmaal ingelogd kun je je apparaten toevoegen en als je al eerder hebt gestoeid met de software staan ze er al in. (volgens mij ook als je het windowsprogramma hebt gebruikt). Via de website kun je als het goed is alles doen wat je met de windows/mac software kunt. Zodra je klaar bent kies je update remote, dan geeft ie een downloadbestand. Dat kun je openen met congruity. Congruity doet vervolgens de rest. |
Handige links |
|
Veelgestelde vragen |
Filmpjes Logitech Harmony Series |
Logitech Harmony One: Logitech Harmony 1100: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SYqYNccLtt4] |
Poll: Welke type Harmony heb jij ?
• Logitech Harmony 525
• Logitech Harmony 555
• Logitech Harmony 675
• Logitech Harmony 680
• Logitech Harmony 688
• Logitech Harmony 785
• Logitech Harmony 885
• Logitech Harmony 895
• Logitech Harmony 1000
• Geen Logitech, maar een Harman Kardon TC-30
• Een ander merk (Philips, Kameleon etc.)
• Voor mij geen universal remote
Ook een poll maken? Klik hier
Elke suggestie/toevoeging/opmerking graag DM naar Mar2zz. Ik heb dit topic overgenomen van Smarron, een schaamteloze copy/paste met een paar kleine toevoegingen, min of meer vrijwillig zelfs, maar medeauteurs zijn meer dan welkom om apparaten toe te voegen/bij te werken/actualiseren enzo.
[ Voor 141% gewijzigd door Mar2zz op 20-08-2010 09:44 ]