Logitech Harmony 895 RF signalen

Pagina: 1
Acties:
  • 10.240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of je de RF signalen van de Harmony 895 (deze gebruikt z-wave ipv. x10) ook te gebruiken is om bijv. schakelaars (geschikt voor z-wave) te kunnen bedienen ?

en zo ja, hoe leer ik de afstandbediening wel signaal hij moet uitzenden om verschillende schakelaars te kunnen bedienen ?

Moch dit niet mogelijk zijn kan iemand me dan vertellen waarvoor ze die RF functionaliteit hebben toegevoegd aan deze afstandbediening ?

Ik zou graag weten hoe ik die RF signalen kan gebruiken en waarvoor.

alvast bedankt.

Verwijderd

Ik reageer hier maar even aangezien ik een soortgelijke vraag heb:

Zijn er mensen met deze ab die hier hun klikaanklikuit systeem mee bedienen??

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:05
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:08:
Moch dit niet mogelijk zijn kan iemand me dan vertellen waarvoor ze die RF functionaliteit hebben toegevoegd aan deze afstandbediening ?
Is dat niet voor een RF-ontvanger/IR-zender unit? Dus dat je apparatuur in een kast kan inbouwen met zo'n RF-IR converter er bij zodat je via RF die apparatuur kan bedienen?

(weet het niet zeker, maar meen zoiets gelezen te hebben)

Verwijderd

Heb gebeld met zowel Logitech (harmony) als klikaanklikuit beide bevestigen dat dit niet met elkaar werkt.
Harmony gebruikt idd z-wave en deze zijn niet te programmeren en/of een learnmodus.

Zoals al eerder gezegd zit de rf functie er dus alleen in om ir signalen via rf mbv een converter naar een andere kamer te verzenden.

Als er iemand een alternatief weet, om zowel ir als rf via een universele ab te bedienen, hoor ik het graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Wat wil je precies?
Wil je X10 besturen via een afstandbediening, zoals je in je openingspost meldt? Kan in principe met elke configureerbare afstandbediening (Harmony 525 al), in combinatie met een Marmitek IR-naar-X10 converterkastje. Doe ik naar volle tevredenheid (nou ja, met een Harmony 885 sinds kort).

Geen idee of er generieke afstandbedieningen voor klik-aan-klik-uit spul is.

Ik heb ook nog geen afstandbediening gezien die programmeerbare RF-mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van aalten: Gebruik jij dat kastje van Marmitek om klikaanklikuit aan te sturen?

Ik wil de harmony aanschaffen om tevens mijn klikaanklikuit te kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Nee, ik gebruik het voor X10 (en dat kastje kan ook niets anders: het converteert IR naar signalen die op het lichtnet gezet worden, niet naar RF dus).

Voor klik-aan-klik-uit spul zou ik eerlijk gezegd geen oplossing weten. Weet die fabrikant (je hebt ze tenslotte al eerder gebeld) niet of daar iets voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-08 09:17

JerNL

I said goodday!

Misschien een hele stomme vraag van mijn kant (maar ik vraag hem toch :) )
Wat is klikaanklikuit systemen?

Ik heb mijn hele huis namelijk ook met marmitek geregeld al mijn spotjes zitten op dimmers van marmitek. En ik wil zo graag 1 afstandsbediening, maar als ik discussie zo volg dan kan het dus niet met mijn x-10 systeem! en ik maar denken dat ik de standaard had aangeschaft.

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JerNL schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:07:
Misschien een hele stomme vraag van mijn kant (maar ik vraag hem toch :) )
Wat is klikaanklikuit systemen?
Klikaanklikuit is volgens mij het systeem dat je bij een Gamma of zo haalt.
Ik heb mijn hele huis namelijk ook met marmitek geregeld al mijn spotjes zitten op dimmers van marmitek. En ik wil zo graag 1 afstandsbediening, maar als ik discussie zo volg dan kan het dus niet met mijn x-10 systeem! en ik maar denken dat ik de standaard had aangeschaft.
Marmitek heeft o.a. een Infrarood-naar-X10 omzetter, de IRRF7243. Combineer dat met een programmeerbare afstandbediening (Logitech 525 doet het prima, heb zelf de 885 die het ook goed doet) en je kan inderdaad alles met 1 afstandbediening bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

vanaalten schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:53:
Marmitek heeft o.a. een Infrarood-naar-X10 omzetter, de IRRF7243. Combineer dat met een programmeerbare afstandbediening (Logitech 525 doet het prima, heb zelf de 885 die het ook goed doet) en je kan inderdaad alles met 1 afstandbediening bedienen.
Maar ik neem aan dat je dan wel altijd met je afstandsbediening moet richten naar dat kastje. het voordeel van RF is natuurlijk dat het altijd verstuurd zeg maar. IR moet je toch goed naar het apparaatje richten. Hoe werkt dat bij jou dan? Je kan er normaal mee dimmen het kan eigenlijk alles wat je met je normaal licht afstandsbediening ook kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Weet je wat ook zo raar is. Als je op logitech.com die 895 selecteerd kan je bij "testritje" allerlei aparaten aansluiten waaronder je licht en daar staat Marmitek gewoon tussen. Wat bedoelen ze daar dan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JerNL schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:08:
[...]

Maar ik neem aan dat je dan wel altijd met je afstandsbediening moet richten naar dat kastje. het voordeel van RF is natuurlijk dat het altijd verstuurd zeg maar. IR moet je toch goed naar het apparaatje richten. Hoe werkt dat bij jou dan? Je kan er normaal mee dimmen het kan eigenlijk alles wat je met je normaal licht afstandsbediening ook kan?
Ik gebruik 'm eerlijk gezegd maar zelden - het werkt, ik kan al m'n lampen aan/uit schakelen, dimmen werkt ook. Maar ik heb alle dimmers eruit gegooit en bedien meestal alles met 1 Marmitek inbouw-wandschakelaar.
Oh ja, zo'n Logitech afstandbediening heeft genoeg zend-kracht dat je echt niet precies hoeft te richten.
Weet je wat ook zo raar is. Als je op logitech.com die 895 selecteerd kan je bij "testritje" allerlei aparaten aansluiten waaronder je licht en daar staat Marmitek gewoon tussen. Wat bedoelen ze daar dan mee?
Dat 'ie die Marmitek IRRF7243 aan kan sturen, via infrarood. Doe maar eens een testrit met een 525, staat 'ie ook gewoon tussen.

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Klopt ik heb het even gedaan en dat staat er inderdaad. dus ik zou ook gewoon genoeg kunnen hebben aan de 885 en hoef dan nog geen eens die nieuwste nemen want ik gebruik toch infrarood om die converter aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt PC zapper en de digitale Samsung tuner van KPN (digitenne) met de Harmony 895?
Heeft iemand daar ervaringen mee??
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Harmony 895 met bijbehorende IR-extender en bedien daar zowel mijn Marmitek X10-systeem als mijn klikaanklikuit-systeem mee.

A) Voor het X10 systeem gebruik ik de Marmitek IR7243. Die zet infrarood om in signalen op het lichtnet voor de X10 componenten (lampen, ed.)
Je kunt dat als apparaat van de Harmony 895 kiezen.

B) Voor het klikaanklikuit systeem gebruik ik de Light-Manager van JBmedia.de. Die zet infrarood om in radiosignalen, geschikt voor klikaanklikuit.
Ook dat kun je als apparaat kiezen. De gebruiksaanwijzing, op de site verkrijgbaar, ervan legt dat uit.

Omdat zowel A) als B) met infrarood aangestuurd worden moeten zij in het zicht van de Harmony 895 staan, TENZIJ je de IR-extender van de Harmony gebruikt en de infraroodsignalen daarvan (de opplakbare ledjes) gebruikt om de Marmitek IR7243 en/of Lightmanager aan laat sturen.

Ik kan met de radiosignalen van de Harmoy 895 nu beide systemen bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 22:14
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:24:
Ik heb een Harmony 895 met bijbehorende IR-extender en bedien daar zowel mijn Marmitek X10-systeem als mijn klikaanklikuit-systeem mee.

A) Voor het X10 systeem gebruik ik de Marmitek IR7243. Die zet infrarood om in signalen op het lichtnet voor de X10 componenten (lampen, ed.)
Je kunt dat als apparaat van de Harmony 895 kiezen.

B) Voor het klikaanklikuit systeem gebruik ik de Light-Manager van JBmedia.de. Die zet infrarood om in radiosignalen, geschikt voor klikaanklikuit.
Ook dat kun je als apparaat kiezen. De gebruiksaanwijzing, op de site verkrijgbaar, ervan legt dat uit.

Omdat zowel A) als B) met infrarood aangestuurd worden moeten zij in het zicht van de Harmony 895 staan, TENZIJ je de IR-extender van de Harmony gebruikt en de infraroodsignalen daarvan (de opplakbare ledjes) gebruikt om de Marmitek IR7243 en/of Lightmanager aan laat sturen.

Ik kan met de radiosignalen van de Harmoy 895 nu beide systemen bedienen.
Ik heb 1 vraag mbt het pakket, zit er standaard de HF naar IR converter in?
Want enkele webshops zeggen dat het er niet bij zit, de Logitech site wel, maar deze hanteerd ook een advies prijs van €299,00 en webshops zitten rond de €200,00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 230 euro voor betaald (HardwareTotaal.nl) en dat was met de HF naar IR converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08 22:14
Ff wat onduidelijkheid, je hebt toch niet de HF naar IR converter nodig wil je je tv kunnen bedienen?
Het is toch IR en HF wat de afstandsbediening uitzend?

De converter is handig mocht je de apparatuur in een kast willen plaatsen waar je niet met het ir signaal v/d afstandsbediening bij kunt komen..............toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De converter Hf naar IR (die heeft 4 poorten met op elke poort 2 LEDs) gebruik ik voor de X10- en klikaanklikuit-systemen (beide op poort 1), want de genoemde IR7243 en Light-manager zitten in de kast.
Ik gebruik 'm ook voor mijn audio-reveiver en CD-speler (beide op poort 2) want die zitten ook in die kast.
De TV en DVD speler stuur ik inderdaad direct met (de IR van) de afstandsbediening aan, want ik zit toch voor de TV als ik kijk, dus kan ik de afstandsbediening ook wel daarop richten.
Dus de laatste zin van Atomic-NI klopt helemaal.
Pagina: 1