Het Marantz ervaringen/discussie Topic

Pagina: 1 ... 10 ... 67 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:32
Ik dacht al... :P
Naast Martin Logan heb je nog wel andere merken natuurlijk, Final is volgens mij wat leuker geprijsd. Wel aan te raden om goed te testen met je toekomstige receiver of dat wel matched. Site van Martin Logan zegt wel dat elke receiver het aan kan, maar genoeg receivers die langdurig 4 Ohm niet leuk vinden. Huidige AVR-3300 serie van Denon is zo'n reeks. Lastige is dat er voor dit soort bedragen zo veel leuks te vinden is, genoeg Duitse en Engelse merken met een warme sound. Al zie ik jou inderdaad eerder iets van B&W neerzetten, CM ofzo. Vraag me niet waarom, gewoon een gevoel :P

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 14-06-2012 21:57 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Marantz AV8801 (pre/pro) en de MM8077 (eindversterker):

Afbeeldingslocatie: http://www.hifi.nl/gfx/20120614110130_marantz_AV8801_MM8077_130612.jpg
De AV8801 en de MM8077 zijn voorzien van een volledig verkoperde binnenkast, HDAM modules, 32bit/192kHz D/A converters en 11.2-kanaals processing.
Dus toch weer eens naar de 8000-serie die Marantz achter zich had gelaten. Ben alleen wel benieuwd hoe veel beter/meer de AV8801 is ten opzichte van de SR7007. Dit omdat de SR7007 de basis is van de AV8801, maar om er een hele klasse op te gooien moet er toch intern wel het één en ander goed uitzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-06 08:00
:P :9 :9~ _/-\o_

Wie weet komt er ooit zoiets in huis... Voorlopig tevreden met mn SR7005!!! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:13
FeaR schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 22:10:
Marantz AV8801 (pre/pro) en de MM8077 (eindversterker):

[afbeelding]

[...]

Dus toch weer eens naar de 8000-serie die Marantz achter zich had gelaten. Ben alleen wel benieuwd hoe veel beter/meer de AV8801 is ten opzichte van de SR7007. Dit omdat de SR7007 de basis is van de AV8801, maar om er een hele klasse op te gooien moet er toch intern wel het één en ander goed uitzien!
Dat ziet er wel indrukwekkend uit zeg! :>

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
LuPo schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:01:
Dat ziet er wel indrukwekkend uit zeg! :>
Ik ben vooral zeer benieuwd naar de achterkant van die AV8801. Sowieso omdat er van de SR7007 ook nog maar weinig foto's zijn. En natuurlijk foto's van de binnenkant om te zien of dit echt als opvolger van de AV8003 gezien kan worden of dat het wederom een mid-range is net als de SR7005/AV7005.

Van een ander forum:
Ik hoorde dat D&M qua strategie heeft dat Marantz de pre-pro's en echte high end gaat doen en Denon niet meer. Dus geen Denon AVC en POA's meer voorlopig, helaas.
Aan de ene kant jammer, want ik ben een fan van Denon. Maar aan de andere kant geeft mij dit wel hoop voor de kwaliteit van de AV8801.

Al blijft het wel krom/apart .De AVR-4520 van Denon met £2300 ook niet echt mid-market te noemen. Die staat naar mijn inziens al boven de SR7007 welke ongeveer gelijk met de AVR-3313 staat. Sowieso heeft de AVR-3313 en hoger de nieuwe vorm van Denon Link, ook iets wat niet echt mid-end te noemen is aangezien dat vroeger alleen op de hogere modellen zat. Zie je dus ook weer een positieverschuiving van de AVR-3313. Waar de AVR-3312 eigenlijk low-end was qua opbouw is dat met de AVR-3313 niet meer het geval. Sowieso heeft de AVR-2800 en AVR-3300 serie nog nooit Denon Link gehad.

Lange post kort, wat gaan Denon en Marantz doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

FeaR schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 21:55:
Al zie ik jou inderdaad eerder iets van B&W neerzetten, CM ofzo. Vraag me niet waarom, gewoon een gevoel :P
Dat klopt wel ja, maar dan wel een houten versie, ik ben niet zo'n fan van hoogglans zwarte of witte speakers, B&W 803's of 804's zijn ook erg mooi.

Over de nieuwe serie's, de zaak waar ik de SR7005 heb gekocht heeft erg goede contacten met Marantz, op internet staat dat de SR7007 vanaf augustus beschikbaar zou zijn maar volgens hem komt die pas aan het eind van het jaar/begin volgend jaar.
FeaR schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 12:27:
[...]
Ik ben vooral zeer benieuwd naar de achterkant van die AV8801. Sowieso omdat er van de SR7007 ook nog maar weinig foto's zijn. En natuurlijk foto's van de binnenkant om te zien of dit echt als opvolger van de AV8003 gezien kan worden of dat het wederom een mid-range is net als de SR7005/AV7005.
Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs, een AV7007 met MM7055 zijn nu nog rond de 3K dus die nieuwe serie is waarschijnlijk nog iets duurder, ik ben benieuwd hoe groot de markt is voor Marantz, als ik zulke bedragen uit wil geven zou ik ook naar andere merken kijken.

Sowieso moet je wel een beste woonkamer hebben voor een 11.2 setup, ik heb een tijdje 7.1 gehad maar merkte niet zoveel verschil met 5.1 dus heb 2 Wharfedale's weer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bierkameel schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:04:
[...]
Dat klopt wel ja, maar dan wel een houten versie, ik ben niet zo'n fan van hoogglans zwarte of witte speakers, B&W 803's of 804's zijn ook erg mooi.
B&W 800-serie is wel een heel andere prijsklasse :P
Bierkameel schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 13:04:
[...]Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs, een AV7007 met MM7055 zijn nu nog rond de 3K dus die nieuwe serie is waarschijnlijk nog iets duurder, ik ben benieuwd hoe groot de markt is voor Marantz, als ik zulke bedragen uit wil geven zou ik ook naar andere merken kijken.
Als de AV8801 echt de opvolger wordt van de AV8003 dan zal alleen de processor al een 3000 euro gaan kosten. Op zich niet heel gek voor een dergelijke processor. Er zijn ook merken als Onkyo en Integra die ongeveer gelijke bedragen vragen voor hun processoren. Zolang het niet richting de 7000 euro gaat van wat Denon vraagt vind ik het al lang goed. Natuurlijk kan je ook naar dingen als Rotel en Arcam gaan kijken, maar dit is zo'n nichemarkt dat je sowieso veel geld kwijt bent :P De eindversterkers van de standaard merken vind ik wel zwaar overpriced. Ik heb nu voor minder geld een dedicated stereo en surround eindversterker staan met heel wat meer vermogen en reserves als iets van een MM7055.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 15-06-2012 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:19
ijskonijn schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 19:53:
Ik ben al een uur aan het proberen en aan het zoeken maar ik krijg het niet klaargespeeld op mijn NR1402.

Situatie:
1 - Decoder via HDMI aangesloten op HDMI1
2 - Bluetooth Audio Receiver van Logitech aangesloten op een analoge ingang.

Apart werken 1 en 2 prima. Nu wil ik dat ik de video van 1 krijg met de audio van 2 (Ik wil voetbal kijken op de achtergrond met muziek via 2 erbij). Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet uit. Begin zelfs te denken dat dit helemaal niet gaat...
Volgens mij kan dit inderdaad niet, in ieder geval niet als je maar af en toe altijd wilt. Analoge beeld- en geluidsaansluitingen kun je onderling toewijzen. Zo gaat mijn receiver ervan uit dat als je een apparaat op de compone-aansluitingen aansluit, je het geluid via een optische kabel doet. Bij een Wii gaat dat niet werken, dus heb ik andere geluidsaansluitingen gecombineerd met de component-ingang.

Bij HDMI is het geluid met het beeld in één aansluiting verenigd. Wisselen wordt dan dus moeilijk. Of je zou je decoder standaard via de TV moeten laten lopen. Dan ben je evt. wel je surround vanaf de decoder kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De SR7005 is een geweldig apparaat maar na veel nadenken heb ik toch maar afgezegd, ik wil geluid en beeld gescheiden houden dus heb je niet zoveel aan een AV receiver.
Dit is het geworden: Bierkameel in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Bierkameel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 18:32:
De SR7005 is een geweldig apparaat maar na veel nadenken heb ik toch maar afgezegd, ik wil geluid en beeld gescheiden houden dus heb je niet zoveel aan een AV receiver.
Dit is het geworden: Bierkameel in "Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 48"
Je wilde toch de nieuwe codecs zoals DTS-HD etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Yup maar als die door een HDI Dune HD Max gedecodeerd worden naar een 7.1 analoog signaal is het effect hetzelfde :)
De SP32 kan zelf decoderen maar die is nu nogal prijzig: http://hificorner.nl/sp32-hd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Bierkameel schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 21:40:
De SP32 kan zelf decoderen maar die is nu nogal prijzig: http://hificorner.nl/sp32-hd.html
Ik zie in het lijstje toch geen DTS HD dan wel Dolby TrueHD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Hmm de naam klopt maar ze hebben de specs overgenomen van de SP32 en niet de SP32 HD
http://www.primare.net/as...audioUserGuideHighRes.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06 21:13

Nss

The Dude Abides

Weet iemand of de NR1602 ipv6 ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
Ik heb de "Marantz SR5005" besteld dit exemplaar wordt de vervanger van mijn 10 jaar oude Pioneer vsx D512 in combo met de Jamo s606.

Als ik het goed begrepen heb kan ik de Marantz "bi-ampen" nu is mijn vraag of dit verstandig is in combo met de jamo s606. (ik gebruik alleen stereo) hoe ik dit moet aansluiten kan ik natuurlijk zelf opzoeken maar de hamvraag is of ik er merkbaar voordeel van heb of niet, mijn kennis is te laag om dit zelf te beoordelen dus zou ik graag "feedback" van jullie willen horen.

Aangezien ik de Marantz pas woendag in huis heb wil ik me graag voor-bereiden op de luidpreker kabels anders heb ik dubbel werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Passief Bi-Ampen (echt Bi-Ampen doe je pas met twee losse versterkers naar mijn mening) heeft mij nog nooit echt meerwaarde laten horen. Zeker als je maar twee speakers aanstuurt dan heb je al meer dan genoeg vermogen. Vier kabels van de receiver naar de speakers staat wel grappig, dat wel. Voordeel wat je wel hebt is dat de metalen bruggen die normaal tussen de terminals zitten minder goed geleiden dan een stuk speakerkabel. Maar dat kan je ook oplossen door zelf een jumper te maken of Bi-Wire aan te sluiten (twee aders aan de kant van de receiver en vier aan de kant van de speaker). Het is niet zo dat je met de SR5005 2 x 100 = 200 Watt krijgt als je gaat "Bi-Ampen". Maar goed, dat is mijn mening en ervaring. Genoeg mensen die wel verschillen horen. Zo duur is speakerkabel ook niet, dus proberen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
@FEAR

m.a.w. het heeft weinig zin :) ik dacht dat je dan rechtstreeks 100 naar de hoog/midden stuurt en 100 naar het laag.

Nu laat je wel 200 watt liggen die je niet gebruikt (was mijn theorie)

De koperbruggen verwijderen en vervangen door luidpreker-kabel heeft bij mij niet veel effect gehad op de pIoneer versterker, maar goed bij de Marantz kan dat natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je gebruikt nog steeds het filter van de speaker dus het rechtstreeks aansturen van hoog dan wel laag gaat ook niet op. Dan nog, als jij 200 Watt door die speakers gaat jagen dan heb je binnen no-time de buren op de stoep staan.. Plus dat ik de kans redelijk groot schat dat de Jamo dan begint te vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
FeaR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:20:
Je gebruikt nog steeds het filter van de speaker dus het rechtstreeks aansturen van hoog dan wel laag gaat ook niet op. Dan nog, als jij 200 Watt door die speakers gaat jagen dan heb je binnen no-time de buren op de stoep staan.. Plus dat ik de kans redelijk groot schat dat de Jamo dan begint te vervormen.
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, ik kom hier op terug zodra ik het gevonden heb met bij-behorende info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
RoaDHouse schreef op maandag 25 juni 2012 @ 17:01:
[...]
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, ik kom hier op terug zodra ik het gevonden heb met bij-behorende info.
Ik ben benieuwd. Het is namelijk niet zo dat de versterker het hoog en laag gaat scheiden, dat doet de speaker nog steeds en je gaat dus door het filter.

Hoe dan ook blijf ik Bi-Amp overrated vinden. Je ziet de gekste dingen, soms tot wel vier versterkers (mono-bridged) om één speaker aan te sturen. Moet niet gekker worden... Ben toch blij dat Focal gewoon Single-Wire heeft, scheelt een hoop zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
[b]......
Aangezien ik de Marantz pas woendag in huis heb wil ik me graag voor-bereiden op de luidpreker kabels anders heb ik dubbel werk :).....
...En?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
FeaR schreef op maandag 25 juni 2012 @ 16:20:
Je hebt gelijk :) het is idd zoals je zegt mijn excuses hiervoor.

Inmiddels heb ik de SR5006 aangesloten (wel met bi-amp) en het klinkt lekker met de s606 Jamo's ik weet niet hoe het klinkt met single wire omdat ik dit niet geprobeerd heb.

Ik vind hem wel zeer lastig af te regelen omdat alles via de TV moet gebeuren (vind ik een min-punt) en het "Audyssey" gebeuren vind ik een ramp mede omdat hij niet kan meten in bi-amp, hij geeft aan dat ik de luidprekers niet goed heb aangsloten (caution: phase) maar dit is wel correct gedaan.

Af en toe valt mijn tv-beeld weg, ik heb een externe decoder en de HDMI zit er goed in (geen idee waar dit van komt) BD speler valt niet uit.

btw. heb ik 1.4a HDMI kabels nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
HDMI 1.4 kabels bestaan niet, het apparaat bepaald de versie en daarmee de mogelijkheden. HDMI gaat nu over High Speed en Normal Speed, dan wel met of zonder ethernet. Het is alleen nodig als je een of meer functies van HDMI 1.4 wilt gebruiken. Je probleem met je decoder komt vaker voor, genoeg receivers die niet lekker overweg kunnen met externe decoders, handshake problemen in overvloed.

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 30-06-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
hij geeft aan dat ik de luidprekers niet goed heb aangsloten (caution: phase) maar dit is wel correct gedaan.
ik had ook phase -probleem na 1x audessey met mn sr7005. bleek toch dat ik de draadjes niet goed had aangesloten. je moet met bi amp / wire goed opletten hoe je de draadjes aansluit. dus, zit niks anders op dan blijven proberen met draadjes wisselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Na 4 keer controleren weet ik zeker dat ik de luidprekers goed op de versterker heb aangeloten (bi-amp) ik gebruik ook maar "2" luidprekers.

Als ik een cd afpeel heb ik ook echt niet het idee dat er phase verschil is, naar mijn idee moet het dan ook hoorbaar zijn.

Volgens sommige sites komt dit vaker voor met "Audessey" maar ik ga nog wel een keer proberen.

Voor de rest ben ik nog niet tevreden, het klinkt allemaal een beetje "dof" vlak zeg maar en met de "Audessey" settings aan klinkt het al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Je zal niet de eerste zijn die niet warm loopt voor de resultaten die Audyssey geeft, dus staar je daar niet te blind op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:43

Shapeshifter

Get it over with

RoaDHouse schreef op zondag 01 juli 2012 @ 12:59:
Na 4 keer controleren weet ik zeker dat ik de luidprekers goed op de versterker heb aangeloten (bi-amp) ik gebruik ook maar "2" luidprekers.

Als ik een cd afpeel heb ik ook echt niet het idee dat er phase verschil is, naar mijn idee moet het dan ook hoorbaar zijn.

Volgens sommige sites komt dit vaker voor met "Audessey" maar ik ga nog wel een keer proberen.

Voor de rest ben ik nog niet tevreden, het klinkt allemaal een beetje "dof" vlak zeg maar en met de "Audessey" settings aan klinkt het al helemaal niet.
Ik had het ook met mijn Marantz SR-7005, voor de zekerheid nog gekeken, maar had het gewoon goed aangesloten dus verder genegeerd, klinkt prima verder...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Ik denk dat mijn Jamo's s606 gewoon te kort komen.

De bas is wel strak maar midden/hoog is maar middelmatig,ik heb alle instellingen wel een beetje geprobeerd en het resultaat is onder de maat vind ik.

Mijn vriendin heeft een 25 jaar oude kenwood stereo versterker 2x90 watt en die klinkt een stuk beter dan de sr5006.

Tot nu toe kan ik er nog niet erg warm voor lopen, maar vanavond komt een marantz kenner bij me luisteren en ben dan ook benieuwd wat hij ervan vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
We zijn eruit, de sr5006 is het probleem hij geeft een vlak geluid zonder diepgang en kan de bas ook niet onder controle houden (bij sommige settings).

Alles hebben we geprobeerd bi-amp, rechtstreeks op links/rechts enz.... maar het blijft gewoon kleurloos. Ik breng hem morgen gelijk terug en hoop dan maar dat mijn oude Pioneer niet verkocht is :).

Voor mij totaal onduidelijk wat er zo goed is aan marantz, een oude Kenwood van 25 jaar oud vaagt de Marantz compleet van tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

Wil het niet goedpraten, maar de sr5006 is niet bepaald de beste Marantz die je kunt kopen...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Shapeshifter schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:47:
Wil het niet goedpraten, maar de sr5006 is niet bepaald de beste Marantz die je kunt kopen...
Ik had er meer van verwacht, de sr5006 is ronduit slecht, en dan nog maar te zwijgen over alle bugs die erin zitten, daar kan ik dan wel mee leven als het geluid maar goed is.

Voor een versterker die 799 adviesprijs is verwacht je niet dit drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter

Shapeshifter

Get it over with

RoaDHouse schreef op zondag 01 juli 2012 @ 22:54:
[...]

Ik had er meer van verwacht, de sr5006 is ronduit slecht, en dan nog maar te zwijgen over alle bugs die erin zitten, daar kan ik dan wel mee leven als het geluid maar goed is.

Voor een versterker die 799 adviesprijs is verwacht je niet dit drama.
Nouja, het is de laagste uit de serie (even afgezien van de slim-line receivers). Heb hem zelf nooit beluisterd, dus ik kan er verder geen uitspraken over doen.

Als je er €799,- voor betaalt ben je niet goed wijs, €485,- is meer in de richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Shapeshifter schreef op maandag 02 juli 2012 @ 01:40:
[...]

Nouja, het is de laagste uit de serie (even afgezien van de slim-line receivers). Heb hem zelf nooit beluisterd, dus ik kan er verder geen uitspraken over doen.

Als je er €799,- voor betaalt ben je niet goed wijs, €485,- is meer in de richting.
Nee, €408,- om precies te zijn met inruil oude Pioneer, maar daar gaat het ook niet om. Het is gewoon een slechte receiver die niet in staat is een beetje fatsoenlijk geluid te leveren. Marantz is voor mij ook gelijk history en zal het ook niemand aanraden, schijnbaar moet je bij dit merk ver boven de €1000 gaan betalen om een beetje lekker geluid te krijgen.

Ik kan veel betere receivers bedenken voor dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
RoaDHouse schreef op maandag 02 juli 2012 @ 04:18:
[...]

Nee, €408,- om precies te zijn met inruil oude Pioneer, maar daar gaat het ook niet om. Het is gewoon een slechte receiver die niet in staat is een beetje fatsoenlijk geluid te leveren. Marantz is voor mij ook gelijk history en zal het ook niemand aanraden, schijnbaar moet je bij dit merk ver boven de €1000 gaan betalen om een beetje lekker geluid te krijgen.

Ik kan veel betere receivers bedenken voor dat geld.
Een beetje kort door de bocht om het een slechte receiver te noemen. Op zich is het een prima apparaat, maar als het geluid je niet aanstaat... daar is weinig aan te doen.

Ik heb een SR5004 gehad die mijn oude s606-en en later twee Focal 816v aanstuurde en vond het een prima combinatie. Ik wist dat niet alles er uit gehaald werd wat in de speakers zat, maar toch was het zeker niet slecht.

Toen deze later is vervangen door een SR7005 ging er wel een wereld voor me open met betrekking tot geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:15
Tijdens de 004 serie werd juist de 5004 ook aangeduid als een mindere versterker. Toen werd zelfs de 15xx nog boven deze versterker aangeraden. De 6004 daarentegen was dan wel weer een goede versterker voor het geld. Die laatste heb ik zelf ook naar volle tevredenheid.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
MrFl0ppY schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:39:
Tijdens de 004 serie werd juist de 5004 ook aangeduid als een mindere versterker. Toen werd zelfs de 15xx nog boven deze versterker aangeraden. De 6004 daarentegen was dan wel weer een goede versterker voor het geld. Die laatste heb ik zelf ook naar volle tevredenheid.
Ik had eerst de SR6005 destijds gekocht ( middenmaat , 5x110W ) , en nadien heb ik er toch ook maar de MM7025 bijgeplaatst. Die doet zijn werk veel beter ( ik vergelijk die 2 dan enkel in Direct Mode )

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Op welk vlak was de 5004 dan zo slecht? Ik heb deze receiver een hele tijd gehad naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 06:56
Ik was in de veronderstelling dat de SR5004 juist het heel iets kleinere broertje was de 6004 was en dat deze twee dichter bij elkaar lagen dan de nieuwere 500x en 600x series. In ieder geval wat versterking betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:15
Heb ze beide geluisterd en de 5004 gaf toen erg dof geluid i.c.m. de Focals die erop aangesloten waren. Net of het midden en vooral het hoog afgetopt werden. Juist die zaken die bij Focal zo goed overkomen. De 15xx had wel het mooie hoog maar je merkte dat die gewoon de power miste. Ik vond het erg vreemd, het leek net of ze bij de 5004 gewoon half werk hadden geleverd, het paste gewoon niet in het rijtje.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-06 16:58
Vreemd om de bevindingen te lezen van de SR5004. Ik heb de SR5005, die volgens mij hetzelfde versterkergedeelte omvat ... en deze klinkt super in pure direct ... ik hoor wel een duidelijk verschil wanneer pure direct 'uit' staat. De sound is iets minder gecontroleerd imo, maar echt dof oid. is bij mij toch nooit het geval. Zelfs met 684's ... deze hebben vaak als minpunt dat ze ietwat dofjes zijn.

Smaken verschillen, allicht is dat de oorzaak van deze uiteenlopende bevindingen! Ik hoorde in de winkel trouwens geen verschil met een 2.0 PM5004 ...

Zijn hier trouwens gebruikers van de NA7004 ? Ik heb werkelijk een haat - liefde verhouding met dit apparaat. Geluid geweldig leuk, dlna / upnp gebruik ronduit vreselijk hiero ... folders worden niet altijd gevonden, scrollen is mega traag etc ...

[ Voor 18% gewijzigd door Benga op 02-07-2012 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
  • Laatst online: 01-02 11:17
Ik merk de laatste tijd dat als ik het volume van mijn SR5005 wil veranderen met de volumeknop op de receiver zelf, dit niet helemaal soepel gaat. Hij hapert of het volume wordt eerst zachter. Is dit een bekend probleem en is hier wat tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
Vandaag promotie bij een webshop, de SR5005 aan € 399 ... prijs / prestatie gezien, een zeer mooi aanbod volgens mij!

http://hificorner.nl/sr5005-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Benga schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:03:
Vandaag promotie bij een webshop, de SR5005 aan € 399 ... prijs / prestatie gezien, een zeer mooi aanbod volgens mij!

http://hificorner.nl/sr5005-1.html
Als je liefhebber bent van een "dof" geluid kan ik je deze aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Ik was niet van plan een nieuwe te kopen... ik zocht een oplossing :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
  • Laatst online: 20-06 18:24
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe AV-receiver om PS3 en HDTV door te zetten naar mn Panasonic HDTV en Davis Acoustics speakers, en ik ben specifiek op zoek naar een receiver die ''aan'' gaat als je met Airplay erheen streamed, oftewel dat je niet zelf van tevoren de receiver hoeft aan te zetten. Ik had begrepen dat de Marantz's dit kunnen, en specifiek de 5006 werd me aangeraden, maar ik lees hier dat die niet zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
B.A.L. schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:14:
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe AV-receiver om PS3 en HDTV door te zetten naar mn Panasonic HDTV en Davis Acoustics speakers, en ik ben specifiek op zoek naar een receiver die ''aan'' gaat als je met Airplay erheen streamed, oftewel dat je niet zelf van tevoren de receiver hoeft aan te zetten. Ik had begrepen dat de Marantz's dit kunnen, en specifiek de 5006 werd me aangeraden, maar ik lees hier dat die niet zo goed is?
tja, hou rekening met subjectieve users ... of hij power-on-airplay oid :) ondersteunt weet ik niet. Kijk eens naar http://marantzforum.nl/forum/index.php daar zitten veel Marantz kenners. Ik zou deze receiver WEL vertrouwen, hij is tevens reeds te vinden voor +/- € 470 !

edit:
Network Standby : Zet de netwerkfunctie aan of uit tijdens stand-by.
• ON : Netwerk is aan tijdens stand-by. Het hoofdtoestel is bedienbaar
met een netwerkgeschikte controller.
• OFF : Tijdens standby is netwerk functie onderbroken.
Stel in op “ON” wanneer de webbedieningsfuncti e wordt gebruikt

[ Voor 16% gewijzigd door Benga op 03-07-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Jo thx, ik weet alleen niet of iPhone onder ''netwerkgestuurde controller'' valt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je kunt de versterker, met bovenstaande instellingen, vanaf de iPhone wel aanzetten met app DeRemote of de Marantz Remote App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Laatst online: 09:40
B.A.L. schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 18:14:
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 5006 gewoon aangaat als je er naar toe 'airplayed' als network standby op on staat. Overigens kan ik me totaal niet vinden in de berichten hier dat de 5006 dof/slecht klinkt, ik gebruik hem in combinatie met de Focal Dome 5.1 set, ik vind dat uitstekend klinken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Sikkek: goed dat je dit aanvult. Ik gebruik nooit Airplay i.v.m. het niet afspelen van flac-files, maar die andere mogelijkheden gebruik ik wel (eens).

Weer wat geleerd dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Rallye op 04-07-2012 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
RoaDHouse schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:32:
[...]

Als je liefhebber bent van een "dof" geluid kan ik je deze aanraden.
Je kan nu heel de tijd 'Marantz' gaan afkraken, omdat het jou toevallig niet bevalt, maar daar hebben wij niet zoveel aan. Ik ben al best een tijdje Marantz liefhebber (icm bepaalde speakers) en met mij zijn er heel veel anderen. Natuurlijk is het ook goed dat je je negatieve ervaring met ons deelt, het is niet voor niets een 'ervaringen topic'. Maar houd het daarbij en ga niet gelijk het merk an sich afzeiken door één slechte ervaring met een budget model wat jij hebt.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
virtualJac schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 09:46:
[...]

Je kan nu heel de tijd 'Marantz' gaan afkraken, omdat het jou toevallig niet bevalt, maar daar hebben wij niet zoveel aan. Ik ben al best een tijdje Marantz liefhebber (icm bepaalde speakers) en met mij zijn er heel veel anderen. Natuurlijk is het ook goed dat je je negatieve ervaring met ons deelt, het is niet voor niets een 'ervaringen topic'. Maar houd het daarbij en ga niet gelijk het merk an sich afzeiken door één slechte ervaring met een budget model wat jij hebt.
Ik zeik helemaal niks af, vertel alleen mijn mening over de sr5006 en die is nu toevallig slecht. Je geeft zelf al aan dat het een budget model is €799 vind ik geen budget hoor, hij mag dan voor nu €485 over de toonbank gaan maar goedkoop is die niet.

Als je hier goed tussen regels doorleest zijn er meer die hem "dof" vinden klinken, ik had er meer van verwacht en het is een grote anti-climax geworden thats all.

Ik heb nu een NAD T-737 gekocht voor €349 (in jouw ogen ook budget denk ik) en er ging een wereld voor mij open in 30 minuten was de hele versterker ingesteld en klinkt "geweldig" bij de Marantz was ik 3 dagen bezig om er een beetje normaal geluid uit te krijgen en nog was het dof en dan nog maar te zwijgen over alle bugs die erin zitten.

Marantz ziet er echt mooi uit enz..... maar als je een goed klinkende wil hebben moet je erg diep in de buidel tasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 12:08
En toch blijft het heel persoonlijk allemaal ;)
Mijn SR5006 klinkt gewoon goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
loyske schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:27:
En toch blijft het heel persoonlijk allemaal ;)
Mijn SR5006 klinkt gewoon goed !
idd, mischien was de mijne wel een maandag model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
RoaDHouse schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 13:37:
[...]

idd, mischien was de mijne wel een maandag model :)
Of matcht hij niet met je speakers, of vind jij het niet mooi, of ligt het aan je akoestiek, of...

Oftewel hij is niet slecht, hij past gewoon niet bij jou. Ik vind een Peugeot ook kut rijden, betekent niet dat het een slechte auto is.

edit: En wat betreft het diep in de buidel tasten:

Ik heb een setje staan in de slaapkamer: Tannoy Revolution Signatures met een Marantz 1601 en dit klinkt heerlijk. Klein subje ter aanvulling en speelt de sterren van de hemel. Ik ben zelf liefhebber van helder sprankelend geluid en was bang dat deze combi te wollig was voor mij, maar speelt heerlijk.

[ Voor 30% gewijzigd door virtualJac op 04-07-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-05 19:19
pimmedoris schreef op maandag 02 juli 2012 @ 23:38:
Ik merk de laatste tijd dat als ik het volume van mijn SR5005 wil veranderen met de volumeknop op de receiver zelf, dit niet helemaal soepel gaat. Hij hapert of het volume wordt eerst zachter. Is dit een bekend probleem en is hier wat tegen te doen?
Mijn SR6005 heeft hetzelfde probleem. Ik twijfel er nu wat aan om dit te laten herstellen binnen garantie.

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B.A.L.
Sikkek schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 07:57:
[...]

Uit ervaring kan ik je vertellen dat de 5006 gewoon aangaat als je er naar toe 'airplayed' als network standby op on staat. Overigens kan ik me totaal niet vinden in de berichten hier dat de 5006 dof/slecht klinkt, ik gebruik hem in combinatie met de Focal Dome 5.1 set, ik vind dat uitstekend klinken!
Ok dankje voor die info, Sikkek! Ik ben gewoon op zoek naar een mooi klinkende receiver die mijn HT aankan, die mooi muziek kan afspelen over Dacis Acoustics speakers, en die makkelijk aangestuurd kan met Airplay. Goed om te lezen dat die 5006 zeker wel een optie is; alleen dat blijkbaar de meningen erover verschillen.

Kan iemand uitleggen hoe deze Marantz zich verhoud tegenover bv. een Denon AVR-2113, of gelijkbare receivers?

EDIT: en hoe verhoud zich de Marantz 1603 tov de 5006 en de Denon 2113?

[ Voor 4% gewijzigd door B.A.L. op 05-07-2012 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:45
Voor de geïnteresseerde:
Kreeg van mijn hifi dealer te horen dat de nieuwe SR 7 serie (SR5007, SR6007, SR7007) vanaf augustus leverbaar zijn. Nu bestellen, 1e week augustus in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
@MPAnnihilator: Ja ik zit ook een beetje te twijfelen. Op zich gebruik ik die knop nauwelijks, maar hij moet gewoon werken... Ik zal in mijn vakantie eens langs de audiozaak gaan en kijken wat zij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05-2023
Misschien kan iemand mij helpen met een irritant probleempje: Ik heb sinds kort een Marantz UD5005, welke ik onder andere gebruik voor het afspelen van muziek. Nu moet ik helaas, om te kunnen zoeken in mijn mappen van een usb stick of mijn pc, mijn televisie aanzetten (50"Samsung plasma). Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dit via de display van de UD5005 zou kunnen regelen, maar helaas. Als ik de map heb gevonden die ik af wil spelen, wil ik mijn tv weer uithebben (vreet toch stroom een 50" plasma). Maar als ik dat doe, dan valt het geluid van de UD5005 ongeveer 5 seconden weg en knippert het HDMI indicator. Weet iemand toevallig hoe ik de tv aan- en uit kan zetten zonder dat het geluid van de UD5005 wegvalt? Ik heb de gebruikershandleiding al doorgelezen, maar daar kan ik het niet uithalen. Jullie hulp en tips zijn zeer welkom!
(p.s. ik gebruik de UD5005 icm een NR1501)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
MadToin schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 00:59:
Misschien kan iemand mij helpen met een irritant probleempje: Ik heb sinds kort een Marantz UD5005, welke ik onder andere gebruik voor het afspelen van muziek. Nu moet ik helaas, om te kunnen zoeken in mijn mappen van een usb stick of mijn pc, mijn televisie aanzetten (50"Samsung plasma). Ik had eigenlijk gehoopt dat ik dit via de display van de UD5005 zou kunnen regelen, maar helaas. Als ik de map heb gevonden die ik af wil spelen, wil ik mijn tv weer uithebben (vreet toch stroom een 50" plasma). Maar als ik dat doe, dan valt het geluid van de UD5005 ongeveer 5 seconden weg en knippert het HDMI indicator. Weet iemand toevallig hoe ik de tv aan- en uit kan zetten zonder dat het geluid van de UD5005 wegvalt? Ik heb de gebruikershandleiding al doorgelezen, maar daar kan ik het niet uithalen. Jullie hulp en tips zijn zeer welkom!
(p.s. ik gebruik de UD5005 icm een NR1501)
Ik weet niet hoe het bij jouw tv is, maar bij mijn panasonic gaat dit via viera link. Heeft te maken met dat mijn tv in de ARC poort zit volgens mij want als ik mijn TV uitzet gaat mijn receiver ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

MPAnnihilator schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 15:50:
[...]

Mijn SR6005 heeft hetzelfde probleem. Ik twijfel er nu wat aan om dit te laten herstellen binnen garantie.
Doen! Ik heb hetzelfde gehad met een Yamaha receiver en heb me er dood aan zitten ergeren. Het wordt ook alleen maar erger. Op een gegeven moment wordt je volumeknop onbruikbaar. Heb ook een USB-geluidskaart met een volumeknop die na een jaar of acht dezelfde kuur begint te vertonen, dus ik vrees dat het een kwaaltje van draaiknoppen is. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
virtualJac schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 09:55:
[...]

Ik weet niet hoe het bij jouw tv is, maar bij mijn panasonic gaat dit via viera link. Heeft te maken met dat mijn tv in de ARC poort zit volgens mij want als ik mijn TV uitzet gaat mijn receiver ook uit.
Mijn receiver ondersteunt geen ARC, dus ik vind het sowieso al raar dat de UD5005 reageert op mijn tv.
Mijn ps3 blijft gewoon doorspelen als ik de tv aan- en uitzet, ik vermoed daarom dat het probleem alleen bij de UD5005 ligt.
Iemand anders nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
MadToin schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 23:27:
[...]
Mijn receiver ondersteunt geen ARC, dus ik vind het sowieso al raar dat de UD5005 reageert op mijn tv.
HDMI ARC is puur voor het geluid, de HDMI CEC standaard is voor een verbinding in het algemeen. Die twee hoeven niet altijd met elkaar gecombineerd te zijn. Maar grote kans dat je receiver merkt dat er geen beeldweergever in is geschakeld en daarom even uit gaat. Maar HDMI CEC uitzetten is wel de eerste stap waar je naar kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadToin
Ik heb de HDMI CEC van de Samsung tv uitgezet, de UD5005 stond in de lijst van Anynet+. Maar helaas reageert de UD5005 nog steeds op het aan- en uitzetten van de TV. In de settings van de NR1501 kan ik niets over HDMI CEC vinden.. Wel staat in de settings van de UD5005 de HDMI power off control. In de handleiding staat dat als deze op "off" staat, de UD5005 niet meer in wachtmodus springt als aangesloten apparaten worden aan- of uitgeschakeld. Maar in de praktijk gaat dit dus niet op.. Nog even verder puzzelen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316042

Tijd voor een domme vraag...

Ik heb mijn blu-ray speler, settopbox, etc aangesloten op mijn SR7005 en het beeldsignaal gaat van de SR7005 naar mijn Samsung 40D8000 televisie. Dit werkt allemaal perfect. Maar op mijn televisie kan ik via smarthub bijvoorbeeld youtube filmpjes bekijken. Het lukt me niet om het geluid vanaf de televisie naar de receiver te krijgen.

Ik heb mijn receiver via hdmi (ARC) verbonden aan mijn televisie.

Weet niet of dit helemaal past in dit forum maar dat hoor ik dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Anoniem: 316042 schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 20:25:
Tijd voor een domme vraag...

Ik heb mijn receiver via hdmi (ARC) verbonden aan mijn televisie.
1)Zit de hdmi van de reciever wel in de hdmi-arc van de tv? Vaak is maar 1 hdmi-ingang van det tv geschikt voor hdmi arc, de andere zijn gewone hdmi's.

2)En soms moet je in het menu ook (nog) dit arc/cec aanvinken voor audio-out, om het het maar heel kort door de bocht te zeggen.

Vermoed optie 1...

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Optie 1 is niet het geval. De out op de receiver is de ARC uitgang en ook mijn tv heb ik de ARC uitgang gekozen.

Optie 2 is een instelling in de tv? Ik zie dit namelijk zo snel niet terug in het menu.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 316042 op 15-07-2012 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thermaltaker
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-02 21:37

Thermaltaker

hardware enthusiast

Ik heb er zojuist ook een tijdje mee zitten stoeien. Heb een Philips 46PFL9705 en een Marantz SR7005.

Wat ik in eerste instantie niet doorhad was dat je als bron te allen tijde TV dient te selecteren op je Marantz. Zodra ik dit deed (alle andere zaken zoals hierboven beschreven gecontroleerd hebbende), speelde het geluid van NET TV (bv RTL gemist) via ARC!

Liquid cooled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thermaltaker schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:14:
Ik heb er zojuist ook een tijdje mee zitten stoeien. Heb een Philips 46PFL9705 en een Marantz SR7005.

Wat ik in eerste instantie niet doorhad was dat je als bron te allen tijde TV dient te selecteren op je Marantz. Zodra ik dit deed (alle andere zaken zoals hierboven beschreven gecontroleerd hebbende), speelde het geluid van NET TV (bv RTL gemist) via ARC!
Het is me ook gelukt! Op de SR7005 moet je eerst HDMI control op 'ON' zetten. Anders zal het niet gaan werken. Maar met deze oplossing loop ik wel weer tegen een nieuw probleem aan:

Het tv audio signaal heeft voorrang op andere signalen. Wanneer ik nu de heleboel opstart springt mijn receiver naar een andere ingangsbron en neemt ie het audio signaal van de tv over terwijl dit gewoon van settopbox naar receiver moet blijven lopen... Alleen bij het starten van bijvoorbeeld youtube op mijn televisie moet het tv-signaal voorrang hebben.

Een idee hoe ik deze tv-audio voorrang kan uitschakelen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 316042 op 15-07-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 22:46
Ik ben me wat aan het oriënteren op een receiver van Marantz, de NR1402 heeft mijn aandacht getrokken vanwege de geringe hoogte vergeleken met bijvoorbeeld de SR serie.

Ga ik het verschil in geluid horen tussen die NR1402 en bijvoorbeeld de SR5005? Speakers die eraan komen te hangen zal iets zijn in de klasse Kef IQ5.

Ik wil wellicht een NR1402 2e hands kopen en dus veel mogelijkheden om te luisteren / vergelijken heb ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413389

jobcohen schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:10:
Ik ben me wat aan het oriënteren op een receiver van Marantz, de NR1402 heeft mijn aandacht getrokken vanwege de geringe hoogte vergeleken met bijvoorbeeld de SR serie.

Ga ik het verschil in geluid horen tussen die NR1402 en bijvoorbeeld de SR5005? Speakers die eraan komen te hangen zal iets zijn in de klasse Kef IQ5.

Ik wil wellicht een NR1402 2e hands kopen en dus veel mogelijkheden om te luisteren / vergelijken heb ik niet.
De sr 5005 heeft een grotere voeding wat zorgt voor meer controle. Bij vloerstaande luidsprekers ben ik daar toch wel voor te spreken. De 1402 zou ik voor boekenplank luidsprekers gebruiken dan komt die beter tot zijn recht. De SR 5005 zal meer uit de IQ5 halen, door zijn zwaardere voeding en meer vermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 11:19

De Boston acoutics rs260 gaan zeer goed met een NR1402 ;)

Toevallig kom ik hier nu op dit forum en kan jullie misschien helpen met het e.e.a.
Ik heb namelijk bij Marantz gewerkt en weet over de meeste versterkers/AV-receivers wel het e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino_Helmond
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2024

Een nieuwe NR1403 koop je voor € 350,-
Weet niet wat je voor die 1402 moet betalen maar wellicht is een nieuwe 1403 een alternatief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 22:46
Er staat nu een NR1402 voor 100 euro op Marktplaats (lijkt me vrij laag geprijsd trouwens, dus weet niet hoe betrouwbaar dat is).

Maar als bijvoorbeeld een SR5005 een merkbaar beter / stabieler geluid levert dan ga ik me in de SR serie verdiepen en laat de NR voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
johnkessels87 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 23:29:
[...]

De Boston acoutics rs260 gaan zeer goed met een NR1402 ;)

Toevallig kom ik hier nu op dit forum en kan jullie misschien helpen met het e.e.a.
Ik heb namelijk bij Marantz gewerkt en weet over de meeste versterkers/AV-receivers wel het e.e.a.
Mooi! In welke functie?

om maar met de deur in huis te vallen:
Weet je wat te doen doen tegen het ' handshake' probleem? De industrie maakt het een probleem van de consument dat componenten niet met elkaar kunnen communiceren. Belachelijk gewoon. (bij mij de SR 7005 en de Samsung DCB H380R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I.c.m. de SR7005 ben ik op zoek naar goede luidsprekers. Omdat je je geld wel kwijt kan op dit gebied ben ik erg benieuwd naar jullie mening voor een goede set luidsprekers met een maximaal totaal budget van 900-1000 euro (voor een paar). Het moet een goede allround luidspreker zijn omdat mijn muzikale voorkeur nogal uiteen loopt. Mijn woonkamer is wat groter dan een gemiddelde woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:22
Anoniem: 316042 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 12:44:
I.c.m. de SR7005 ben ik op zoek naar goede luidsprekers. Omdat je je geld wel kwijt kan op dit gebied ben ik erg benieuwd naar jullie mening voor een goede set luidsprekers met een maximaal totaal budget van 900-1000 euro (voor een paar). Het moet een goede allround luidspreker zijn omdat mijn muzikale voorkeur nogal uiteen loopt. Mijn woonkamer is wat groter dan een gemiddelde woonkamer.
Je hebt wel een dijk van een versterker dus je kan alle kanten op. Als je rond de 1k shopt dan vind ik de KEF 3005 set een goede keus. Rond de 1400euro te verkrijgen. Dan heb je een mooie 5.1 set met subwoofer. Let op dat er ook 3005 sets worden aangeboden die goedkoper zijn maar daar zit een mindere subwoofer bij.
Als je alleen stereo wil dan heb je uiteraard een ruimere keus. Dan kan je kijken naar DALI, die zijn op dit forum ook wel redelijk populair en goed te betalen. Monitor audio RX, KEF Q500.
Ga lekker luisteren bij een hifi winkel en vertel hun je budget dat is de beste manier om een keuze te maken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Laatst online: 22-06 23:41

Boedha

Niks

Hehe, vandaag uiteindelijk na 10 weken wachten ofzo mijn Quadral M serie binnen gekregen. Nu maar aansluiten. :P :P :P

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Een receiver van 1000 - 1500 euro en dan speakers van 450 - 500 euro de stuk er op aan willen sluiten. Had je dan niet beter een SR6006 ofzo kunnen nemen en dan meer geld naar de speakers. Meeste geld naar de speakers geeft in mijn ogen nog altijd de beste kwaliteit qua geluid. Maar goed, verder is hier toch niets over te zeggen aangezien speakers smaakafhankelijk zijn. Loop eens een audiowinkel in en luister naar wat je aanstaat. Als je een paar merken hebt die je aanstaan kan er al meer over gezegd worden, maar op dit moment is er niets zinnigs over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Tja daar doen mensen zals ik 5 jaar over op zoek naar goede combi. En dan verhuis je en mag je opnieuw beginnen ivm akoestiek

mijn shortlist (ook icm sr7005)

- B&W cm9
- Kef r500 of r700 (nergens in amersfoort te beluisteren merkwaardig genoeg dus weet nog niet hoe deze klinken
- quadral m (4 of 5) @ Boedha: en? en? en?

De speakers kosten per stuk ongeveer evenveel als de receiver. En dat is niet omdat tegen me gezegd is dat ik die vuistregel moet aanhouden, maar omdat door luisteren ik erachter ben gekomen dat deze speakers een prettige combi vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Pjotr22 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 19:52:
[...]

Tekst!!

- quadral m (4 of 5) @ Boedha: en? en? en?
Ik heb de Quadral M4 als front speakers, M2 als surround en de M1 als center. Sub 700 active als subwoofer, hangend aan de SR7005. Ging eerste voor Focal maar de Quadral bliezen die totaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkessels87
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06 11:19
Pjotr22 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 07:00:
[...]

Mooi! In welke functie?

om maar met de deur in huis te vallen:
Weet je wat te doen doen tegen het ' handshake' probleem? De industrie maakt het een probleem van de consument dat componenten niet met elkaar kunnen communiceren. Belachelijk gewoon. (bij mij de SR 7005 en de Samsung DCB H380R)
Commercieel medewerker/Product manager.

Ik ben zelf niet bekend met de DCB H380R maar het handshake probleem is idd een lastige.
Enige wat je kunt doen is beide componenten (hard)resetten naar de fabrieks instellingen en opnieuw beginnen. Zorg ook dat je HDMI kabel perfect in orde is }:O

Helaas valt dit probleem ook niet binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
Goedemiddag allemaal,

Ik heb vorig jaar een NR1602 en een UD5005 gekocht (met een set Dynaudio's DM2/7 eraan), maar ik loop tegen een aantal puntjes aan met zowel de versterker als de UD.

NR1602
Deze zit bedraad aangesloten op mijn thuisnetwerk, via een switch. Wat prima werkt, is om via de Marantz mijn Synology NAS te benaderen, muziek op te zoeken en af te spelen. Ik gebruik 9 v/d 10 keer de app AVR Remote om de NR1602 aan te sturen en ook dat gaat zonder problemen. Waar het echter niet goed gaat, is als ik extern de muziek naar de versterker toe wil sturen. Ik begruik daarvoor Bubble UPnP op mijn telefoon om bijvoorbeeld playlists te maken e.d. Wil ik via deze app de muziek van m’n NAS afspelen op de Marantz, dan krijg ik een timeout. Ik heb de logfile uitgelezen en daaruit bleek dat de response tijd van de NR1602 extreem traag was (tussen de 10 en 40s), waardoor de app dus een foutmelding geeft. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Het maakt trouwens niet uit of ik de versterker aan of uit heb staan.

UD5005
Ook de UD5005 kan gewoon mijn Synology benaderen. Ik zie alle (compatible) bestandstypes staan, het gros is MKV. Echter, ik krijg de ondertitels niet werkend? Ik heb eerste geprobeerd de SRT-subtitles bij de videofiles in de map te zetten (uiteraard met dezelfde naam), maar dat werkte niet. Daarna heb ik met MKVMerge de subs in de MKV geplaatst en getest met VLC op mijn PC: werkt perfect. Echter, als ik het nieuwe MKV-bestand dan op de UD5005 wil afspelen gebeurt er niks (het ronddraaiende logootje in de rechterbovenhoek blijft gewoon continu doorgaan).

Ik heb hier en daar al wat proberen te zoeken op mijn problemen, maar ik ben nog geen forum o.i.d. tegengekomen waar mensen een van beide problemen ook had. Iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
@Stalensnuitje: heb je de App DS audio al geprobeerd? Da's een app van synology. Werkt vlekkeloos icm met mn marantz, stream daarmee mn Flacs direct naar de sr7005 zonder mediaplayer.

en voor 80 tientjes heb ik een mediaplayer van WD ('live hd tv o.i.d.') aangesloten aan mn Synology , speelt alle mkv's zonder probs! (dvd files zien er alleen niet uit maar ach die zijn zooo 2003 ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Pjotr22 op 24-07-2012 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:24
Pjotr22 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 22:26:
@Stalensnuitje: heb je de App DS audio al geprobeerd? Da's een app van synology. Werkt vlekkeloos icm met mn marantz, stream daarmee mn Flacs direct naar de sr7005 zonder mediaplayer.
Werkt perfect als ik op m'n telefoon wil afspelen, maar als ik de lijst met Devices open, staat daar de NR1602 gewoon niet in :? Andere DLNA-apps ook niet trouwens, daarom was ik ook zo blij met Bubble UPnP, die werkte in eerste instantie namelijk gewoon, "ziet" de versterker altijd, etc.
en voor 80 tientjes heb ik een mediaplayer van WD ('live hd tv o.i.d.') aangesloten aan mn Synology , speelt alle mkv's zonder probs! (dvd files zien er alleen niet uit maar ach die zijn zooo 2003 ;)
Ja, ik heb nog een Mede8er staan, maar die hoopte ik nou juist uit te kunnen faseren ;) Bovendien kan die niet met 3D omgaan, in tegenstelling tot de UD5005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16:13
Beste medetweakers,

Ik heb op het moment een probleem mijn mijn marantz receiver. Ik heb altijd de volgende combinatie gehad:Marantz SR5002 Ps3 , WD TV , Apple TV , Toshiba TV. Dit heeft altijd goed gewerkt, echter heb ik een nieuwe tv gekocht (panasonic p42vt50). Sinds ik die tv aangesloten heb krijg ik zowel geen beeld als geluid door met mijn ps3. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En een betere vraag is weet iemand de oplossing hiervoor? Als ik de ps3 rechtstreeks op de tv aansluit dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik weet niet of dit helemaal in dit topic past, maar:

Kan een Marantz Melody Maker/M-CR603 met Airplay update ook Apple Lossless via DLNA afspelen? Volgens de specificaties (en Marantz bij navraag, maar je weet maar nooit of het niet toch kan) ondersteunt het apparaat MP3, WMA, AAC, WAV en FLAC, voor Airplay is echter ook ondersteuning voor Apple Lossless vereist (is het streamingformaat), het apparaat moet het dus kunnen decoderen. Heeft iemand al eens uitgeprobeerd of een Marantz Airplay/DLNA apparaat ook Apple Lossless-bestanden via DLNA kan afspelen (of zou iemand dat voor mij kunnen uitproberen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terran
  • Laatst online: 21:51
Wellicht een rare vraag, maar mij viel in eens op dat me volume knop van mij marantz sr6005 vrij zwaar gaat. Reciver reageert overigens prima en zonder kraken oid maar als ik het vergelijk met de source knop voelt het zwaarder aan.

Zijn er mensen die dit het zelde ervaren of ligt het gewoon aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128793

Zijn er mensen welke de kwaliteit van de phono voorversterker van de SR6006 vergeleken hebben met een losse / externe phono voorversterker als een Cambridge Audio Azur 640P, Hagerman Bugle, NAD PP2 en anderen?

Ik heb in overweging de SR5006 en SR6006, waarbij de laatste (wanneer de phono voorversterker van enige kwaliteit is) mijn Cambridge Audio Azur 640P zou kunnen doen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:47
Volg het forum al een tijdje en sta nu zelf op het punt een en ander te vervangen thuis.
Graag ben ik benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Al jaren doet mijn oude analoge versterker het prima (SATX50 Technics 5x135w)
Echter het gemis van digitale aansluitingen en HDMI begint nu toch wel lastig te worden.
Ik heb dit tot nu toe op weten te lossen door er aller hande randaperatuur aan te hangen maar dit maakt het er niet mooier en gebruiksvriendelijker op. Dus de zoektocht naar een digitale versterker os begonnen.

Na rondkijken, lezen op forums en luisteren in de winkels is mijn keuze bijna zeker op Marantz gevallen.
Nu twijfel ik voornamelijk tussen de SR 6006 en 7005. Nadeel van de 6006 is het gebrek aan Flac ondersteuning. (en Spotify?) Dit zou voor de 7005 geen probleem moeten zijn volgens de spec maar komt wel met een prijskaartje dat 400 euro hoger is. Huiskamer is niet erg groot dus vermogen van 6006 is waarschijnlijk prima.

Heb aan randaparatuur:
Fronts - Kef iq70
Center - Kef iq60c
Rear - Kef kht2005
Sub - kef Psw 2500
Bluray - Yamaha bd-s1065
Tv - Sony 40" full HD
Verder, xbox360, apple tv3 en squeezebox receiver.

Ik weet dat zaken als airplay en Flac opgelost kan worden door een deel van de randaparatuur maar ik wil juist een en ander naar de slaapkamer verhuisen zodat er wat minder componenten rond de tv staan.

De 6006 kan ik beluisteren echter de 7005 niet bij mij in de buurt. Nu durf ik hier wel een gok te nemen maar ben benieuwd of iemand ze beide heeft kunnen beluisteren en wat de ervaringen zijn. Ook als er ervaringen zijn met de phono in van beide versterkers ben ik erg benieuwd aangezien ik hier maar weinig over lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Xenophoben schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 09:47:
Beste medetweakers,

Ik heb op het moment een probleem mijn mijn marantz receiver. Ik heb altijd de volgende combinatie gehad:Marantz SR5002 Ps3 , WD TV , Apple TV , Toshiba TV. Dit heeft altijd goed gewerkt, echter heb ik een nieuwe tv gekocht (panasonic p42vt50). Sinds ik die tv aangesloten heb krijg ik zowel geen beeld als geluid door met mijn ps3. Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? En een betere vraag is weet iemand de oplossing hiervoor? Als ik de ps3 rechtstreeks op de tv aansluit dan gaat het wel goed.
Vreemd. Neem aan dat de aansluitingen niet anders zijn? Dus beeld én geluid van PS3 via de 5002, mbv dezelfde hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Boedha schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 02:14:
[...]

Ik heb de Quadral M4 als front speakers, M2 als surround en de M1 als center. Sub 700 active als subwoofer, hangend aan de SR7005. Ging eerste voor Focal maar de Quadral bliezen die totaal weg.
En nu wil ik wel eens weten hoe de Quadrals bevallen :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benga
mtouw78 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 17:51:
Nadeel van de 6006 is het gebrek aan Flac ondersteuning. (en Spotify?) Dit zou voor de 7005 geen probleem moeten zijn volgens de spec maar komt wel met een prijskaartje dat 400 euro hoger is. Huiskamer is niet erg groot dus vermogen van 6006 is waarschijnlijk prima.
de 6006 kan dus wel perfect flac afspelen / streamen.En die Airplay upgrade is ook nog steeds inbegrepen hoor ...

zoek en gij zult vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha

Boedha

Niks

Pjotr22 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:49:
[...]

En nu wil ik wel eens weten hoe de Quadrals bevallen :) :) :)
Bevallen uitstekend!... _/-\o_ nog bezig met inspelen. Klein probleemje met bi-amp aansluiting op de front speakers. Moet je uiteraard wel de goede instelling in de versterker kiezen anders klinkt het voor geen meter als je geen hoge tonen hebt.

Maar ik had deze speakers eerder moeten halen ipv met mijn Wharfedales blijven klote. Dit klinkt zoveel beter.
Zelfs het vrouwtje is tevreden en die had het lieftst de Kef eitjes gezien of iets in die trend.

[ Voor 5% gewijzigd door Boedha op 27-07-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimmedoris
Even een korte update over mijn volumeknop problemen. Ik heb mijn receiver teruggebracht om de problemen na te laten kijken. Ik ben benieuwd... Ik heb zolang als vervanger een Vincent SV-382 meegekregen. Wel een oud beestje en heeft geen HDMI, dus aansluiten was even lastig. Maar nu kan ik komende week toch geluid vergelijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 10:30:
... Kan een Marantz Melody Maker/M-CR603 met Airplay update ook Apple Lossless via DLNA afspelen? ...
Weet niemand meer over het bovenstaande?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Boedha schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 20:59:
[...]

Bevallen uitstekend!... _/-\o_ nog bezig met inspelen. Klein probleemje met bi-amp aansluiting op de front speakers. Moet je uiteraard wel de goede instelling in de versterker kiezen anders klinkt het voor geen meter als je geen hoge tonen hebt.

Maar ik had deze speakers eerder moeten halen ipv met mijn Wharfedales blijven klote. Dit klinkt zoveel beter.
Zelfs het vrouwtje is tevreden en die had het lieftst de Kef eitjes gezien of iets in die trend.
Vet!!
Je bedoelt dat je de power van de C versterker moet gaan gebruiken? niet echt ingewikkeld toch? Neem aan dat je dit inmiddels gelukt is?

Hoe zit het met je surround?

Ik zit echt zwaar in dubio. Ga ik voor nieuwe CM9's of tijdelijk 2e hands 603-tjes (ook B&W) en wachten op betere aanbiedingen?? Iemand ervaring met 6004/5/6 of 7004/5 icm B&W??

@ Fear jij bent van de Focals toch? ik vind die erg schel in het hoog. Welk type heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Pjotr22 schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 16:09:
[...]
@ Fear jij bent van de Focals toch? ik vind die erg schel in het hoog. Welk type heb jij?
Ik heb Focals, genoeg andere speakers waar ik meer/ook van ben als ik het geld zou hebben ;)
Maar Focal is behoorlijk schel in het hoog, is een eigenschap van de Magnesium/Aluminum inverted dome tweeter die je moet liggen. Zet er een speaker naast met een hoorn-tweeter (Klipsch of bepaalde JBL-series) en dan zal je merken dan het nog scheller kan. Dat schelle is behoorlijk Amerikaans lijkt het wel, vooral in combinatie met een wat aangezet laag. Ikzelf heb de Chorus 826W, dus de Special Edion met andere woofers en middentoner. Deze W's klinken wat zachter dan de V's. Oftewel je hebt wel dat schelle hoog (wat ik kan waarderen), maar de rest is wat zachter waardoor het niet too much wordt. De 836V heb ik bijvoorbeeld ook geluisterd en deze springt er als het ware meteen uit. Leuk voor even, maar voor een lange tijd luisteren ga je je daar aan ergeren. Ik vond de 816W al beter dan de 836V. De 826W was voor mij alles wat ik zocht: behoorlijk strak laag, maar niet te aanwezig; snel en fel hoog (heerlijk met bijvoorbeeld een CD van Diana Krall) en de rest wat warmer zodat het niet te aanwezig is.

Maar als jij twijfelt aan B&W en dan me name de CM9 dan is Focal zeker niets voor jou, dat is een dag en nacht verschil qua klank. Want de V en de W hebben beiden een relatief scheller hoog doordat beiden de Magnesium/Aluminum inverted dome tweeter gebruiken. De tweeter in de hogere modellen is wel van een andere materiaal (Beryllium), maar nog steeds wel wat scheller dan de gemiddelde speaker. Al vond ik het verschil tussen een Electra 1027BE en de 826W niet eens heel groot, de Electra is wat aanweziger in het laag maar qua hoge tonen merkte ik niet veel. Niet de meerprijs waard in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr22
Welke ervaringen hebben jullie met luisteren, en dan bedoel ik met name waar / welke winkel ben je tevreden over en waarom?

Vandaag bij HOBO in Amersfoort geweest, kon lekker mn gang gaan. Daarna wilde ik KEF luisteren dus moest naar Hilversum, naar RAF. Zal wel aan het moment van de dag gelegen hebben maar ik werd met de nek aangekeken..

Is Stassen wat? (heb al gehoord dat ze erg kunnen pushen naar bepaalde merken) Ze hebben daar veel luister ruimtes en verschillende merken. Alleen tja naar Limburg rijden he..
Pagina: 1 ... 10 ... 67 Laatste