Na 18 minuten ook nog eens mijn spits er voor 2 weken af. Nu heb ik genoeg doktoren in dienst om redelijk snel weer terug te krijgen, maar toch. Mijn centrale aanval was dus gelijk naar de klote.CoRrRan schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:16:
Het gaat trouwens lekker met de ME:
359173262 - DSanka krijgt veel te weinig in zijn wedstrijd
353272214 - RM-rf krijgt ook veel te weinig
359243433 - Zentex verliest 3 punten onterecht
359277592 - ADP verliest ook 3 punten onterecht
Ikzelf ben wel in mijn nopjes. Mooie ratings gehaald in mijn wedstrijd en met 5-0 gewonnen.
met 9-0 gewonnen thuis tegen een team met altijd dezelfde opstelling.
Volgende week stunten tegen een ander team wat bijna niet meer inlogt maar wel een enorme def muur heeft.
Mid pak ik dan wel dus alles maar over de vleugel maar denk niet dat ik briljant(hoog) kan overklassen.
Volgende week stunten tegen een ander team wat bijna niet meer inlogt maar wel een enorme def muur heeft.
Mid pak ik dan wel dus alles maar over de vleugel maar denk niet dat ik briljant(hoog) kan overklassen.
Mja, ik heb het al wel weer gezien dit seizoen. Ik zou promoveren, maar met 2 ijzersterke degradanten uit de VI en 1 ijzersterke promovendus uit de VIII ging het erom spannen. Met 2 verloren wedstrijden die ik op basis van alles op m'n sloffen had moeten winnen is promoveren nu al geen optie meer, dit ga ik nooit inhalen. Sta nu op plek 5 en 1 fan vond het ook al welletjes en is vertrokken.
Zoiets is er in Hattrick zelf wel bijgekomen. Op je competitiepagina heb je de optie statistieken bijgekregen. Die toont de maximale ratings (de bekende hatstats (maar dan gedeeld door 9 - vonden ze kennelijk intuitiever) en sterren) van de teams tijdens het huidige seizoen.Marzman schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:50:
5-0 gewonnen gisteren, 75 procent balbezit. Jammer dat Altid het niet meer doet, ik ben wel benieuwd hoe de andere teams er voor staan dit seizoen, maar heb ook niet zo'n zin om ze een voor een te gaan bekeken (deed ik vroeger wel, toen hield ik zelfs de stats van iedereen per wedstrijd bij in een schemaatje om te kijken waar ik tekort kwam)
Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9
Had ik (ook) nog niet gezien, thx!Kaplander schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:36:
[...]
Zoiets is er in Hattrick zelf wel bijgekomen. Op je competitiepagina heb je de optie statistieken bijgekregen. Die toont de maximale ratings (de bekende hatstats (maar dan gedeeld door 9 - vonden ze kennelijk intuitiever) en sterren) van de teams tijdens het huidige seizoen.
Overigens gisteren wederom gelijksgespeeld (dit maal 2-2); volgens de ratings zou ik in de top mee moeten draaien, maar na 2 gelijke spelen sta ik 4e met 4 punten achterstand.. het is nog vroeg in het seizoen ik weet het maar toch..
Mensen ik twijfel een beetje over mijn strategie voor de volgende wedstrijd: Oud-Beijerland - Bennies (359259758). Dit team is een concurrent voor het kampioenschap en thuis MOET ik van hem winnen.
ik heb alleen naar jullie laatste wedstrijden gekeken.-TheNose- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:18:
Mensen ik twijfel een beetje over mijn strategie voor de volgende wedstrijd: Oud-Beijerland - Bennies (359259758). Dit team is een concurrent voor het kampioenschap en thuis MOET ik van hem winnen.
Je komt duidelijk tekort op het middenveld dus hier moet je versterken.
Daarnaast is bij beide de aanval te zwak voor de verdediging van de tegenstander.
Ik zou kiezen voor een sterke linker of rechter aanval en proberen het over de vleugels te winnen.
Daarnaast moet je gewoon het middenveld proberen te pakken en moet je hopen op een SE.
Als ik eerlijk ben denk ik dat je de mindere partij bent.
Ik vrees het op het gebied van het middenveld ook, al zal hij natuurlijk lager scoren aangezien hij de vorige wedstrijd thuis speelde. Ik twijfel met name hoe ik mijn verdediging en aanval in zal richten.
Als je wilt scoren zul je door zijn verdediging heen moeten.-TheNose- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 10:05:
Ik vrees het op het gebied van het middenveld ook, al zal hij natuurlijk lager scoren aangezien hij de vorige wedstrijd thuis speelde. Ik twijfel met name hoe ik mijn verdediging en aanval in zal richten.
Kies voor een kant bijvoorbeeld links en zet daar je wingback en winger aanvallend + je spits naar die kant en kijk wat de ratingvoorspeller zegt.
En om te kunnen scoren heb je balbezit nodig. Als je dat niet kunt realiseren kun je voor de counter gaan (raad ik af ivm de slechte aanvalsratings) of hopen op een aantal SE's en kiezen voor creatief spel.
Vanvavond is het david vs goliath voor mij, m`n tegenstander is zo`n beetje op alle vlakken sterker dus hoop op een 8ste wereldwonder maar dat zit er niet gok ik zo, alloewel de ME zondag niet mee werkte, kan die dat vanavond wel doen
volgens mij heb je thuis en met je normale AOW tactiek best een behoorlijke kans, mits hij zn standaard taktiek niet aanpast, maar die lijkt hij altijd te spelen.-TheNose- schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:18:
die Bennies heeft een overdreven sterke centrale verdediging en aanval maar is zéér kwetsbaar over de vleugels
(DEF centrum uitmuntend, vleugel redelijk, AANVAL centrum matig/redelijk, vleugels slecht/zwak)..
verder is zijn aanval niet al te sterk.
Jij kunt gewoon al je verdediging in het centrum concentreren, en zelf aanvallen over je vleugels..
moet je wel oppassen niet je aanvalsvleugels te zwak te houden (dus kijken of je vleugelspelr gewoon kunt laten spelen en kunt afzien van het WTM).
ik veracht dat het middenveld zo ongeveer gelijk zal blijven of die Bennies dat netaan zou winnen:
thuis zou jij matig (hoog/zeer hoog) moeten kunnen halen en hij zal uit vermoedelijk eenzelfde score halen
je verdediging is volgens mij ook nu al een zwaktepunt en in jouw liga lukt het volgens mij nooit om een dusdanig hoog middenveld te behalen dat je kunt voorkomen dat je tegenstanders ook genoeg kansen krijgen:chario2 schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:08:
pff effe met 4-1 afgedroogd.
RM-rf: Jouw mening wordt zeer op prijs gesteld, betreffende mijn team. Chario2.
Er is 2 miljoen in kas, pop van een spits staat bijna op wereld klasse.
Wat zou jij versterken ?
Ik zelf zit te twijfel om 2-5-3 te gaan spelen, en vollop voor mid gaan en hope dat mijn aanval punten gaat pakken.
zeker in uitwedstrijden zul je tegenstanders treffen die makkelijk uitstekend middenveld halen, dat team Theseus1 zelfs een uitmuntend middenveld...
bv een direkte concurent voor een van de 'P/D-duel-degradatie-plekken', nl RockandRollers is dan weer een counterteam dat zelfs als je een verschrikkelijk middenveld haalt zeker drie of vier counterkansen gaat halen...
wat dat beteft heb ik twijfels of het je met je huidige verdedigers ook maar enigszins zinnig een 2-mans verdediging zou kunnen opzetten:
momenteel zou je dan met Wolf Winnen en Julioej Boucher moeten spelen maar zelfs die zijn eigenlijk niet sterk genoeg en zouden een niveau hoger moten, ze hebben al dgoddelijke loyaliteit dus daarin is niks te winnen...
Om die reden zou ik je aanraden een eventuele investring als je die wilt doen ineen verdediger te doen die nog een niveau beter dan Boucher en Winnen is...
voordeel is daarbij dat goede verdedigers momenteel best goedkoop zijn.
Overigens, een handige Tip voor diegenen die ook met wissels werken, een uitstekende wisselcalculator:
http://lizardopoli.altervista.org/staminia/
[ Voor 42% gewijzigd door RM-rf op 16-11-2011 15:16 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Voor wie nog een oude speler zoekt om trainer te maken heb ik te koop staan:
Ingemar Westerby (44878537), hij heeft bovennatuurlijk ervaring en is een redelijk leider.
Bieden vanaf 1000
Ingemar Westerby (44878537), hij heeft bovennatuurlijk ervaring en is een redelijk leider.
Bieden vanaf 1000
waarom maak je die niet zelf coach?hilgo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:28:
Voor wie nog een oude speler zoekt om trainer te maken heb ik te koop staan:
Bieden vanaf 1000
met bovennatuurlijk ervaring is dat een spotprijsje , dat zal iets van 350-400K zijn om een goed coach te maken, uitstekend coach mogelijk ook véél goedkoper dan zonder hoge ervaring (alhoewel dat érg hoge bedragen zijn, 2 miljoen zal het vast zijn voor een uitstekend coach, met bovennatuurlijk XP)
Je huidige coach heeft waardeloos Leiderschap, een coach met meer LS kan een essentieel verschil uitmaken door je teamgeest ook sterker te maken
edit: too late, ik ga lekker op hem meebieden
[ Voor 16% gewijzigd door RM-rf op 16-11-2011 15:54 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Ik ken de kwaliteiten (of het gebrek eraanRM-rf schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:43:
[...]
waarom maak je die niet zelf coach?
met bovennatuurlijk ervaring is dat een spotprijsje , dat zal iets van 350-400K zijn om een goed coach te maken, uitstekend coach mogelijk ook véél goedkoper dan zonder hoge ervaring (alhoewel dat érg hoge bedragen zijn, 2 miljoen zal het vast zijn voor een uitstekend coach, met bovennatuurlijk XP)
je huidige coach heeft waardeloos Leiderschap, een coach met meer LS kan een essentieel verschil uitmaken door je teamgeest ook sterker te maken
Edit: Biedt maar raak, drijf maar op, ik heb geld nodig. Cash. Doekoe, knaken, keiharde inflatie vrije Zwitserse Franken, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door hilgo op 16-11-2011 16:00 ]
Ik heb 'em niet nodig, maar heb wel geboden! (Waarom druk ik eigenlijk op dat bied knopje... ik heb al veel te veel geld uitgegeven de laatste dagen.)hilgo schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:55:
[...]
Ik ken de kwaliteiten (of het gebrek eraan) van mijn huidige coach (ook oud speler, by the way) maar op dit moment heb ik niet zo vreselijk veel geld én een oude mannen selectie. Ik ben van plan de selectie stapsgewijs te verjongen en daarna (over een seizoen of misschien wel 2) komt er wel weer eens een coach met redelijk of goed leiderschap.
Edit: Biedt maar raak, drijf maar op, ik heb geld nodig. Cash. Doekoe, knaken, keiharde inflatie vrije Zwitserse Franken, etc.
-- == Alta Alatis Patent == --
Vooruit dan, neem ik je in bescherming tegen jezelf met een nieuw hoogste bodCoRrRan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:56:
[...]
Ik heb 'em niet nodig, maar heb wel geboden! (Waarom druk ik eigenlijk op dat bied knopje... ik heb al veel te veel geld uitgegeven de laatste dagen.)
Rondje verder in de beker; net van een mede VIe klasser (beiden sterkste elftal opgesteld) met 0-2 gewonnen; wel een rode kaart voor een verdediger dus da's minder mooi..
Hopen op een leuke tegenstander voor de volgende ronde!
Edit: Weer een team uit de VIe en wederom een uitwedstrijd, dat is wel jammer.. Volgens de verwachtingen zijn zij iets sterker, en zie dat de manager gewoon competitie en beker met dezelfde 11 speelt, zal dus wederom met mijn A spelers aan moeten treden wil ik een kans maken op de 5e ronde (wat een clubrecord zou zijn)
Hopen op een leuke tegenstander voor de volgende ronde!
Edit: Weer een team uit de VIe en wederom een uitwedstrijd, dat is wel jammer.. Volgens de verwachtingen zijn zij iets sterker, en zie dat de manager gewoon competitie en beker met dezelfde 11 speelt, zal dus wederom met mijn A spelers aan moeten treden wil ik een kans maken op de 5e ronde (wat een clubrecord zou zijn)
[ Voor 41% gewijzigd door Imperial_Master op 16-11-2011 21:51 . Reden: tegenstander bekend ]
Anoniem: 360312
Door naar de vierde ronde in de beker.
2-1 winst maar wel een heel belangrijke kracht op mijn middenveld er met +4 af. Daar baal ik wel goed van. Hij is belangrijke schakel in mijn plannen, zeker omdat ik nu drie middenvelders in de ziekenboeg heb zitten, en zal nu moeten beslissen of ik er nog een extra investering tegenaan ga gooien.
Volgende week een team uit de IIIe voor de kiezen.
Ik denk dat ik maar gezellig ga piccen en ons zonder A-spelers maar eens goed op de pijnbank zal laten leggen.
2-1 winst maar wel een heel belangrijke kracht op mijn middenveld er met +4 af. Daar baal ik wel goed van. Hij is belangrijke schakel in mijn plannen, zeker omdat ik nu drie middenvelders in de ziekenboeg heb zitten, en zal nu moeten beslissen of ik er nog een extra investering tegenaan ga gooien.
Volgende week een team uit de IIIe voor de kiezen.
Ik denk dat ik maar gezellig ga piccen en ons zonder A-spelers maar eens goed op de pijnbank zal laten leggen.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 360312 op 16-11-2011 20:07 ]
Zo, even dik gepakt door de ME
Ik had niet verwacht dat ik deze pot zo zou verliezen. Bijna om te huilen.
Afgelopen 2 weken in beide competitie wedstrijden 3 spelers van mij eruit geschopt. Brengt het totaal in 2 weken 6 spelers kwijt, hoezo genaait door de ME..
Anoniem: 121555
4-0 gewonnen verloren gister, vriendschappelijk. Conform verwachting overigens, m'n opstelling was 'fantasievol' te noemen.
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 121555 op 17-11-2011 11:14 ]
idd een rot-uitslag en enorm onterecht ... daarvan is het heel terecht je goed ziek te voelen. Alle linies gelijk of duidelijk gewonnen, iets van 100 Htstatpunten meer en toch netaan verliezen.Pewwy schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:13:
Zo, even dik gepakt door de MEIk had niet verwacht dat ik deze pot zo zou verliezen. Bijna om te huilen.
heheCoRrRan schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:56:
[...]
Ik heb 'em niet nodig, maar heb wel geboden!
die Ingemar Westerby valt al veel geinteresseerden op, 4 andere teams die volgens mij niks met GoT hebben hebben ook al lopen meebieden ...
ik verwacht wel dat die zeker duidelijk boven de 100K gaat opleveren
edit:
en nu hebben die opeens een niveau lager...
staat geen systeemmelding verder
edit2: melding is gekomen: "- Fixed rounding error in Loyalty ratings - now it works similar to all other skills "
[ Voor 54% gewijzigd door RM-rf op 17-11-2011 14:24 ]
Vooral blijven bieden mensen! Blijven bieden!RM-rf schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:20:
[...]
hehe
die Ingemar Westerby valt al veel geinteresseerden op, 4 andere teams die volgens mij niks met GoT hebben hebben ook al lopen meebieden ...
ik verwacht wel dat die zeker duidelijk boven de 100K gaat opleveren
Zooooo, onlangs ook Hattrick gevonden via-via, en wil graag ook een accountje starten. Nu heb ik gister even meegekeken, en ik stond echt versteld over de mogelijkheden die je had en alle stats/omstandigheden waar rekening meer werd gehouden in Hattrick.
Omdat ik nog op moet starten en er zoveel functionaliteit in zit, heeft iemand tips of hints waar ik het beste kan beginnen of waar ik informatie vanaf kan halen om goed op te kunnen starten?
Thanks!
Omdat ik nog op moet starten en er zoveel functionaliteit in zit, heeft iemand tips of hints waar ik het beste kan beginnen of waar ik informatie vanaf kan halen om goed op te kunnen starten?
Thanks!
ik gooi der telkens 1000 euro overheen, dan loopt de prijsje heel netjes op en kunnen meer mensen zo'n speler bookmarken..hilgo schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:27:
[...]
Vooral blijven bieden mensen! Blijven bieden!
De échte winst is meestal te behalen 15-30 minuten voordat de transfer afloopt of zelfs helemaal als er 2, 3 of meer bieders tegelijkertijd online zijn als die afloopt en die tegen elkaar op gaan bieden, in de 3 minuten voor deadline.
€150K is gewoon nog een winstgevende prijs bij deze jongen als je er een solide coach van maakt (immers, de prijs om hem coach te maken zal ook zo'n 150-200K minder zijn dan een speler die nét solid XP bereikt heeft)..
maar nóg interssanter kan deze speler zijn voor mensen die een excellent coach willen maken, op de prijs een uitstekend coach te maken bespaar je namelijk véél meer, miljoenen zelfs, tov speler met netaan uitstekend XP..
je kunt nog overwegen om een federatie voor uitstekend coaches te joinen en daar te kijken of ze een thread hebben waarin je potentiele coaches te koop kunt zetten, heb je helemaal een hoop geintersseerden gevonden
bv AllianceID=97684 : Excellent Coach Federation (32 members)
uiteindelijk gewoon de tijd nemen om veel te lezen is misschiend beste truc... Hattrick is een spel dat langzaam gaat en waarin je de tijd ook hebt... verwacht geen snel resultaatnoskill schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:33:
Vaak heeft het zin een lange termijn plan op te stellen, en ook op te passen niet te snel veel geld te investeren, maar juist liever eerst te sparen
qua programma's die je op je eigen computer kunt draaien om bv opstellingen te testen, training bij te houden kun je kiezen uit
Hattrick Organizer (HO) of Tomattrick
verder zou ik aanraden de Foxtrick add-on te installeren voor Firefox (Chrome / Safari hebben hier ook een adon voor)
evenals de PsicoTSI addon
HAG online is een goede nederlandstalige site met Hattrick informatie en bv wat statstieken en berekeningen en tools:
http://www.hagonline.org/
[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 17-11-2011 14:18 ]
Thanks voor je reply! Ben nog aan het wachten op mn mail waarin staat dat ik mn team krijg. Heb de manager shizzle afgerond ondertussen, damn dit is echt het meest verbluffende browser/klik spelletje dat ik ooit gezien heb. Ben met een maat van me even wat dingen door aan het nemen nu.
HAG is een erg relaxte site, kwam ik hier ook al tegen. Stuk duidelijker dan die handleiding op Hattrick zelf, wat een bad ding is dat. Straks maar eens even een toekomstplan opstellen denk ik zo :3
HAG is een erg relaxte site, kwam ik hier ook al tegen. Stuk duidelijker dan die handleiding op Hattrick zelf, wat een bad ding is dat. Straks maar eens even een toekomstplan opstellen denk ik zo :3
Ik doe ook meehilgo schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:27:
[...]
Vooral blijven bieden mensen! Blijven bieden!
Vleugelspel trainen is leuk! Alle trainees gepopt.
Ik ben vandaag begonnen met het spelen van Hattrick. Nu heb ik er al veel over gelezen en heb 2 vraagjes.
- Ik wil gaan trainen op verdedigen, maakt het dan nog uit of ik 5-4-1 of 5-3-2 ga spelen?
- Welk software programma(gratis) bevelen jullie aan.
Verder nog ervaringstips bij het beginnen van het spel?
- Ik wil gaan trainen op verdedigen, maakt het dan nog uit of ik 5-4-1 of 5-3-2 ga spelen?
Veel success de komende tijd! Ik train zelf verdedigen en wissel 541 en 532 af. 550 kan ook. Voor wat het trainen betreft maakt het niet uit, maar je merkt het natuurlijk wel in je ratings.martini1 schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:40:
Ik ben vandaag begonnen met het spelen van Hattrick. Nu heb ik er al veel over gelezen en heb 2 vraagjes.
Voor wat betreft programma's: Hattrick Organizer wordt aanbevolen, ik gebruik zelf tomattrick.org. Voor de rest: ff teruglezen dit topic, er worden een hoop interessante links aanbevolen (hagonline etc.).
Lol..Ingmar is er uiteindelijk voor 310k uitgegaan, na aftrek van de gebruikelijke kosten 288k in de pocket. Dat is toch ruim boven wat ik gehoopt/verwacht had
Voor het trainen van de verdedigers met een 5-..-.. formatie. Maakt het nog uit welke orders ik de backs meegeef. Of krijgen ze altijd een training van 50% op verdedigen.theturtle schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 21:53:
[...]
Veel success de komende tijd! Ik train zelf verdedigen en wissel 541 en 532 af. 550 kan ook. Voor wat het trainen betreft maakt het niet uit, maar je merkt het natuurlijk wel in je ratings.
Voor wat betreft programma's: Hattrick Organizer wordt aanbevolen, ik gebruik zelf tomattrick.org. Voor de rest: ff teruglezen dit topic, er worden een hoop interessante links aanbevolen (hagonline etc.).
Orders zoals to wing, offensive of defensive maken helemaal niets uit, enkel hun positie.
Oke, bedankt.
Zojuist de opstelling en tacktiek bepaald voor de 1e wedstrijd die vanavond wordt gespeeld.
Verwacht er niet veel van, maar we gaan het zien.
Zojuist de opstelling en tacktiek bepaald voor de 1e wedstrijd die vanavond wordt gespeeld.
Verwacht er niet veel van, maar we gaan het zien.
Jammer jammer, ik had een beetje hoop dat ik een vuist zou kunnen maken tegen een directe concurrent. Maar ik was over alle linies toch iets te zwak.
Vorige week genaaid door de ME.
Deze week genaaid door mijzelf. Tactisch blunder gemaakt waardoor ik 0-0 speel.
Dat zijn twee wedstrijden waarin ik de volle winst had moeten hebben waar ik nu maar 1 punt aan over heb gehouden. Sta nu 7 punten achter de nummer 1 en 5 achter de nummer 2. Nog niets verloren maar hetgaat wel erg krap worden. Ruimte voor foutjes heb ik nu niet meer.
Deze week genaaid door mijzelf. Tactisch blunder gemaakt waardoor ik 0-0 speel.

Dat zijn twee wedstrijden waarin ik de volle winst had moeten hebben waar ik nu maar 1 punt aan over heb gehouden. Sta nu 7 punten achter de nummer 1 en 5 achter de nummer 2. Nog niets verloren maar hetgaat wel erg krap worden. Ruimte voor foutjes heb ik nu niet meer.
En toen stond ik na drie wedstrijden gewoon eerste. Verrassend gewonnen tegen het op papier sterkste team in de VII.242 (wel 11/1024 wat betreft sterkte, hihi), die nog maar één puntje heeft gehaald en nu ook weer pech had (volgens HTMS had ik 7% kans om te winnen...).
Ik zie trouwens net dat ik ook nog eens titanisch haal in mijn counterskill. Zo krijg ik er wel weer zin in.
Ik zie trouwens net dat ik ook nog eens titanisch haal in mijn counterskill. Zo krijg ik er wel weer zin in.
1-2 thuis verloren.
gaat nog een hele klus worden om er in te blijven.
gaat nog een hele klus worden om er in te blijven.
Chario2 (818126)
Na een knappe winst heb ik 2 weken vrij wel geheel onterecht gelijk gespeeld. sta nu 5de met 5 punten maar de nummer 1 heeft er maar 2 meer 
Aanstaande zondag tegen een botje, zal ik wat doelsaldo en punten inlopen op alles en iedereen, de nummer 1 en 2 gaan tegen elkaar spelen namelijk
Aanstaande zondag tegen een botje, zal ik wat doelsaldo en punten inlopen op alles en iedereen, de nummer 1 en 2 gaan tegen elkaar spelen namelijk
Anoniem: 26445
Wat een timing met het kopen van een nieuwe spits. Vorige week een nieuwe jongen spits gekocht. Vandaag dropt mijn scoring skill van mijn oudste aanvaller een niveau. Dus die heb ik gelijk de transferlijst opgeschopt voor het nog erger word 
Competitie was erg saai van het weekend indien de tegenstander alleen nog een trainer in dienst heeft en verder geen enkele speler.
Competitie was erg saai van het weekend indien de tegenstander alleen nog een trainer in dienst heeft en verder geen enkele speler.
Dacht aan het begin van de competitie nog wat tegenstand te krijgen en zo hopelijk niet te promoveren. Nu win ik 9-0 en ben 3 wedstrijden ongeslagen. Het enige team wat er in zat wat beter was dan mij is verdwenen. Misschien maar gaan proberen opzettelijk te verliezen. Aan de andere kant, wellicht dat ik tegen die tijd in de VII ook wel redelijk mee kan komen.
EDIT: Die season expectations raken ook kant noch wal of hoe zit dat? Every day in this division is a bonus
EDIT: Die season expectations raken ook kant noch wal of hoe zit dat? Every day in this division is a bonus

[ Voor 13% gewijzigd door The Realone op 21-11-2011 10:42 ]
Na 28 minuten een 2e gele kaart voor een van mijn 3 middenvelders.
PIN daardoor eigenlijk weggegooid, speler rood (al is dat niet erg, aangezien die komende woensdag al gereset wordt en hij toch niet in de beker speelt), en 2 verliespunten.
Gelukje bij een ongeluk: geen 3 verliespunten. Wel met 10 man bijna 300 hatstats gehaald, in ieder geval wel netjes.
MatchID=359179767
PIN daardoor eigenlijk weggegooid, speler rood (al is dat niet erg, aangezien die komende woensdag al gereset wordt en hij toch niet in de beker speelt), en 2 verliespunten.
Gelukje bij een ongeluk: geen 3 verliespunten. Wel met 10 man bijna 300 hatstats gehaald, in ieder geval wel netjes.
MatchID=359179767
Alles gewonnen tot nu toe, maar nu is er een speler geblesseerd. Het is maar een week, maar het is wel een oudje dus ik verwacht dat het langer gaat duren.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Mijn VIII is een stuk gezelliger geworden. Heb 4 reallife vrienden uitgenodigd om te joinen, en we zitten nu leuk met z'n 5en in dezelfde competitie. Verder nog 1 andere speler en 2 botteams. Hoop eigenlijk dat de 'onbekende' speler dit seizoen wint en promoveert, ik blijf nog liever een seizoentje hier
Heb ik weer:
16jr54dgn. Waarom is die niet gewoon lekker 15jr54dgn?Scout Comment
We have an interesting prospect to evaluate. He goes by the name of Jozias van der Oever and is 16 years old.
If he develops well, I would say this chap can emerge with solid Defending before joining the senior squad. Without any further training, this player will remain with inadequate Defending. His overall abilities are passable, in my opinion.

2-0 gewonnen. Sta nu 4e in mijn eerste jaar IV. Wordt lastig genoeg om erin te blijven, aangezien ik twee bovennatuurlijk defs heb die tegen een pop aan zitten, en één wonderbaarlijk def met wonderbaarlijk positiespel van 25 die er ook uit zal moeten...
Ja desnoods 16jaar en 1 dag dan kan je hem nog redelijk op tijd promoveren, maar dit is toch zonde ja. Ben zelfs nog steeds op zoek naar mijn volgende talent die de redelijk voorbij komt.CoRrRan schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:44:
Heb ik weer:
[...]
16jr54dgn. Waarom is die niet gewoon lekker 15jr54dgn?
mijn tachtische zet heeft gewerkt en met 1-2 gewonnen van een team met een verdedigingsmuur. DOor alles op 1 kant te zetten haalde ik wonderbaarlijk(laag) in mijn aanvalsratings aan 1 kant. Sta nu 2e maar er zijn 4 teams met 6 punten.
ik wist wel dat het een hardstikke interssante speler was, maar ruim 300K is zelfs meer dan ik had gedacht... wel leuk zulke dingenhilgo schreef op zondag 20 november 2011 @ 06:41:
Lol..Ingmar is er uiteindelijk voor 310k uitgegaan, na aftrek van de gebruikelijke kosten 288k in de pocket. Dat is toch ruim boven wat ik gehoopt/verwacht had
alhoewel, ook als je in twee seizoenen een nieuwe coach overweegt zul je eigenlijk nu al moeten voorbereiden, na de verkoop van Ingmar heb je geen enkele coachkandidaat en eentje zelf een niveau XP optrainen duurt vaak ook een seizoen of twee als je hem in het eerste team laat meespelen, en kan nog veel langer duren als je hem hooguit via friendlies ervaring kan laten opdoen
Heb van het weekend terecht gewonnen en mn eerste plek ietwat versterkt, maar dat gaat nog heel spannend worden.
één team dat ik favoriet achtte, haakt duidelijk af en staat 7e met 1 punt.
Daar moet ik volgende week tegen, waarbij ik vermoed dat ik een goede kans maak hem eindelijk te verslaan (wat me nog nooit gelukt is: 4x dik verlies met 17 tegendoelpunten en 1 goal voor mijn team)
twee andere teams lijken gevaarlijker te zijn qua titel-aanspraak, maar de sterkste (350 HTstats) heb ik al in de eerste wedstrijd verslagen en tref ik pas in week 14 weer..
het andere zal ik tegen moeten spelen in week 7 en 8, die haalt 320-330 HTstats, wat ongeveer gelijk aan mijn ratings is, als ik echter tot dan toe alles win hoop ik hem met tweemaal een gemene counter-taktiek te kunnen verrassen (dat houd ik tot nu toe achter de hand, alhoewel ik vermoedelijk week 6 ook counter het beste kan spelen tegen een typische 'middenveldreus')
[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 21-11-2011 17:07 ]
Is er nog iemand die een jeugdcompetitie nodig heeft, want een van de teams uit mijn competitie is ineens naar een andere competitie overgestapt.
Ik hou bij de huidige aankopen het leiderschap en de ervaring goed in de gaten en aangezien mijn budget geen super jonge spelers toe laat gaat dat wel goed komen. En op de hele lange termijn gaat Aldo Westerik, 19 jaar en 108dagen (309665149) met zijn redelijk leiderschap trainer worden. Aldo speelt sinds einde vorig seizoen in het 1e. En op de nog veel langere termijn heb ik Jari Huf, 17 jaar en 26 dagen (336703857) met goed leiderschap.RM-rf schreef op maandag 21 november 2011 @ 17:06:
[...]
ik wist wel dat het een hardstikke interssante speler was, maar ruim 300K is zelfs meer dan ik had gedacht... wel leuk zulke dingen
alhoewel, ook als je in twee seizoenen een nieuwe coach overweegt zul je eigenlijk nu al moeten voorbereiden, na de verkoop van Ingmar heb je geen enkele coachkandidaat en eentje zelf een niveau XP optrainen duurt vaak ook een seizoen of twee als je hem in het eerste team laat meespelen, en kan nog veel langer duren als je hem hooguit via friendlies ervaring kan laten opdoen
Het lijkt haast of ik een plan™ heb maar eigenlijk doe ik maar wat
Idd een heel slimme truc om te zoeken naar spelers van 30+, veel ervaring en passabel/goed Leiderschap...hilgo schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:05:
[...]
Ik hou bij de huidige aankopen het leiderschap en de ervaring goed in de gaten en aangezien mijn budget geen super jonge spelers toe laat gaat dat wel goed komen.
die zijn momenteel reuze goedkoop en weinig gewild dus je kunt ze ook vaak op hun normale Transfer Compare waarde kopen, terwijl ze als potentiele Future Coach ook best waardevol zijn...
(TC rekent ervaring/Leiderschap niet mee)
(Er zijn ook specifieke Future Coach trainers, maar die lijken specifiek te zoeken naar spelers zonder te hoge skills, waardoor soms een speler met TSI:0 meer opbrengt dan eentje met TSI:2500-5000)
afgelopen zaterdag heb ik twee van zulke spelers doorverkocht... liet ze gewoon in mn team invallen aan het einde van wedstrijden (hun conditie voldoet meestal niet meer voor een hele wedstrijd) en zette ze tegen een winstgevende minimumprijs op de TL en als ze dan verkocht werden is dat een leuk zakcentje:
Hans Selin (185921886) - aankoop: 1062000 € in week 14/46 - verkoop: 1450000 € week 4/47
Niclas Peuker (146181637) - aankoop: 679000 € in week 15/46 - verkoop: 1250000 € week 4/47
zeker die tweede was een héél leuke winst
Iemand nog tips voor mijn bekerwedstrijd? Momenteel een 4-4-2 opstelling met CA. Zware CD, hoge rechter aanval en laag middenveld. Rechter verdediging ook sterker dan linker en hopen dat mijn tegenstander niet nog een andere opstelling/aanvalskant gaat kiezen.
Ik heb bewust mijn bekerwedstrijd laten lopen tegen een IIIe divisie team. Was sowieso redelijk kansloos geweest dus heb ik alle spelers die ik voor opvulling heb lopen staan in de basis staan, en speel PIC.
Kan alles gewoon weer in het teken van de competitie staan.
36 minuten in de eerste helft 0-6. " Tijd voor een TTE bij mijn tegenstander denk ik ".
0-11!! Weet niet of ik er goed aan gedaan heb om de wedstrijd zo te laten lopen. Gaat vermoedelijk wel wat fans kosten!!
Kan alles gewoon weer in het teken van de competitie staan.
36 minuten in de eerste helft 0-6. " Tijd voor een TTE bij mijn tegenstander denk ik ".
0-11!! Weet niet of ik er goed aan gedaan heb om de wedstrijd zo te laten lopen. Gaat vermoedelijk wel wat fans kosten!!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 360312 op 23-11-2011 19:35 ]
Jammer maar helaas... met 0-1 verloren dus einde beker. Goede nieuws is natuurlijk dat ik me nu 100% op mijn competitie kan richten om weer terug te komen in de Ve
Geen goed nieuws hier.
3e wedstrijd op rij verloren. Wederom compleet genaaid door de match engine. Compleet gestoord gewoon. Volgende wedstrijd dit keer niet tegen een zwakke broeder maar uit tegen één van de 3 sterke tegenstanders.
Nog even en ik gooi het bijltje erbij neer.
3e wedstrijd op rij verloren. Wederom compleet genaaid door de match engine. Compleet gestoord gewoon. Volgende wedstrijd dit keer niet tegen een zwakke broeder maar uit tegen één van de 3 sterke tegenstanders.
Nog even en ik gooi het bijltje erbij neer.
Ik had eigenlijk wel goed vertrouwen in nog een rondje beker, maar moest met 1-2 toch het veld ruimen.
In de competitie val ik tussen servet en tafellaken en zal het dus allemaal niet heel erg spannend worden.
Om een volgende stap te maken heb ik 6 miljoen aan nieuwe middenvelders nodig. Met 3 miljoen aan inruil en 1 miljoen op de bank kom ik al met al nog een 2 miljoen tekort. Die verzamelen, zonder mijn bestaande trainingsplannen al te zeer in de war te gooien, zal voor de rest van dit seizoen mijn hoofddoel worden nu verder maar...
In de competitie val ik tussen servet en tafellaken en zal het dus allemaal niet heel erg spannend worden.
Om een volgende stap te maken heb ik 6 miljoen aan nieuwe middenvelders nodig. Met 3 miljoen aan inruil en 1 miljoen op de bank kom ik al met al nog een 2 miljoen tekort. Die verzamelen, zonder mijn bestaande trainingsplannen al te zeer in de war te gooien, zal voor de rest van dit seizoen mijn hoofddoel worden nu verder maar...
Wat maakt een TU nu zo 'prettig' ...?
allereerst: Pops in je getrainde skill, specifiek bij trainee's of evt soms een osmose-pop...
en dan had ik vanochtend een goede score daarop: Twee trainee's die een skill stegen...
mn Liechtensteinse verdediger is zelfs nu de allerbeste verdediger uit zn generatie, en lijkt nu kans te maken op het Nationale Team
Ten Tweede: Positieve Vorm-update.
ook daar scoor ik vandaag prima op, méér dan dat zelfs, 6 A-team spelers die een niveau in vorm stijgen en slechts eentje, een reserve-speler die en niveau daalt, van goed naar redelijk.
Mijn totale TSI ging met 30.000 omhoog (3,5%)
en als laatste: of je komende tegenstander een eerder negatieve TU had (te zien aan zijn TSI of vorm van specifieke A-spelers)
En ook dat had ik.. mijn tegenstander van zaterdag heeft een TU gehad die zn Totale TSI deed dalen overall
bovendien zijn en aantal A-spelers in vorm gedaald, zelfs tot in een probleemzone:
zn keeper heeft nu slecht vorm (was zwak) en dat is een enorme achilleshiel...
sowieso heft diezelfde tegenstander een blessure voor een A-speler die niet geheeld zal zijn én een schorsing door een rode kaart...
aangezien hij een iets te krappe selectie heeft kan hij dat nooit opvangen..
de kans is érg groot dat ik zaterdag gewoon probleemloos ga winnen
allereerst: Pops in je getrainde skill, specifiek bij trainee's of evt soms een osmose-pop...
en dan had ik vanochtend een goede score daarop: Twee trainee's die een skill stegen...
mn Liechtensteinse verdediger is zelfs nu de allerbeste verdediger uit zn generatie, en lijkt nu kans te maken op het Nationale Team
Ten Tweede: Positieve Vorm-update.
ook daar scoor ik vandaag prima op, méér dan dat zelfs, 6 A-team spelers die een niveau in vorm stijgen en slechts eentje, een reserve-speler die en niveau daalt, van goed naar redelijk.
Mijn totale TSI ging met 30.000 omhoog (3,5%)
en als laatste: of je komende tegenstander een eerder negatieve TU had (te zien aan zijn TSI of vorm van specifieke A-spelers)
En ook dat had ik.. mijn tegenstander van zaterdag heeft een TU gehad die zn Totale TSI deed dalen overall
bovendien zijn en aantal A-spelers in vorm gedaald, zelfs tot in een probleemzone:
zn keeper heeft nu slecht vorm (was zwak) en dat is een enorme achilleshiel...
sowieso heft diezelfde tegenstander een blessure voor een A-speler die niet geheeld zal zijn én een schorsing door een rode kaart...
aangezien hij een iets te krappe selectie heeft kan hij dat nooit opvangen..
de kans is érg groot dat ik zaterdag gewoon probleemloos ga winnen
Jij gebruikt ook www.htfyo.org?
nee, leuke site, die kende ik niet eens, maar wel handig (wel een beetje traag, en ik krijg SQL-fouten mét foutmelding en exacte Query)
zelf deed ik het vaak met de hand, voor de TU eventjes het team van mn opponent aankijken en belangrijke gegevens opslaan en daarna vergelijken, met Alltid kon je het ook acheraf opvragen , maar schijnbaar zijn de updates voor Alltid sinds week 1 helemaal stopgezet...
die Hattrick-interne 'Player development' is dan wat onoverzichterlijker en minder handig daarvoor imho..
denk dat ik als alternatief idd maar deze site ga gebruiken
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 25-11-2011 14:38 ]
Klopt, hij is niet altijd stabiel en erg traag. Maar je kunt op het CHPP-forum van deze applicatie ook berichten achterlaten. Heb ik ook eens gedaan, geloof ik en ik dacht wel snel antwoord gekregen te hebben.RM-rf schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 14:36:
[...]
nee, leuke site, die kende ik niet eens, maar wel handig (wel een beetje traag, en ik krijg SQL-fouten mét foutmelding en exacte Query)
zelf deed ik het vaak met de hand, voor de TU eventjes het team van mn opponent aankijken en belangrijke gegevens opslaan en daarna vergelijken, met Alltid kon je het ook acheraf opvragen , maar schijnbaar zijn de updates voor Alltid sinds week 1 helemaal stopgezet...
die Hattrick-interne 'Player development' is dan wat onoverzichterlijker en minder handig daarvoor imho..
denk dat ik als alternatief idd maar deze site ga gebruiken
Het handige is, is dat je in 1 klik je gehele league kunt laten updaten.
Als ik nou een wedstrijd bijvoorbeeld het beste qua tactiek 4-3-3 ofzo kan spelen, maar qua training (verdediging) uiteraard het beste 5-x-x. Wat kan ik dan het beste kiezen?
Ik neem aan dat het aan de belangrijkheid van de wedstrijd ligt of zie ik nog verdere factoren over het hoofd?
Ik neem aan dat het aan de belangrijkheid van de wedstrijd ligt of zie ik nog verdere factoren over het hoofd?
Belangrijkste factor is wat vind jij belangrijker. Als in geval van verdedigen 10 spelers aan het trainen bent dan is de vraag wil je een week training overslaan om een extra wedstrijd te willen winnen.
Het is altijd een dilemma de keuze tussen resultaat en training, maar uiteindelijk op de lange termijn is training de beste keuze.
Het is altijd een dilemma de keuze tussen resultaat en training, maar uiteindelijk op de lange termijn is training de beste keuze.
Ja precies, zoiets dacht ik ook al eigenlijk.Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:18:
Belangrijkste factor is wat vind jij belangrijker. Als in geval van verdedigen 10 spelers aan het trainen bent dan is de vraag wil je een week training overslaan om een extra wedstrijd te willen winnen.
Helemaal mee eens, het is een lange termijn spel dus lange termijn keuzes zijn het verstandigst (IMO)Anoniem: 26445 schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 15:18:
Natte krant (363218) (V.242)
net is mn competitiewedstrijd geeindigt....
uit gewonnen met 0-5, en tegelijkertijd hebben de nr's 2,3 en 4 punten laten liggen, dus heb mn koppositie behoorlijk verstevigd:
na 4 wedstrijden al 3 punten los
uit gewonnen met 0-5, en tegelijkertijd hebben de nr's 2,3 en 4 punten laten liggen, dus heb mn koppositie behoorlijk verstevigd:
Netjes! Ik heb achteraf met wat mazzel gelijk kunnen spelen (2-2). 1 van mijn spitsen was geschorst waardoor mijn aanvalsratings erg laag waren. Rest van de ratings vielen ook tegen, door met name een dramatisch slechte vorm van mijn middenvelders.RM-rf schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:34:
net is mn competitiewedstrijd geeindigt....
De tweede plek voor promotie is nu wel ver weg, maar de competitie is nog lang. Heb de eerste weken wel erg sterke tegenstanders gehad.
Zondag een zeer noodzakelijke 0-3 overwinning geboekt.
De kansen in de competitie liggen gelukkig weer helemaal open.hoewel we nog vijfde staan hebben we nog maar 2 punten achterstand op plaats 2. De komende drie weken moeten 9 punten opleveren om mee te blijven doen.
De kansen in de competitie liggen gelukkig weer helemaal open.hoewel we nog vijfde staan hebben we nog maar 2 punten achterstand op plaats 2. De komende drie weken moeten 9 punten opleveren om mee te blijven doen.
Gisteren een zakelijke 2-0 overwinning op de nummer laatst. Aankomend weekend komt de wedstrijd waar het echt omdraait. Dan mag ik als de huidige nummer 2 de strijd aan gaan met de koploper. Als ik de stats bekijk ben ik de betere van de twee, maar het verschil is niet groot genoeg om met een gerust hart te gaan zitten. Als ik deze win dan doen we in ieder geval goede zaken voor de titel. Echter zal de top 3 dan binnen 1 punt van elkaar staan daarna en word het er alleen maar spannender op. Eens kijken of mijn jongens beter met de spanning omgaan als het einde van het vorige seizoen.
dit weekend met 12-0 van een botje gewonnen.
De komende weken moet ik als nr2 tegen de nummer 3 uit, de nummer 4 thuis, de nummer 1 uit en dan het rijtje nogmaals in omgekeerde volgorde. Zal toch twee van de drie wedstrijden moeten winnen om in de race te blijven en lijfsbehoud veilig te stellen.
De komende weken moet ik als nr2 tegen de nummer 3 uit, de nummer 4 thuis, de nummer 1 uit en dan het rijtje nogmaals in omgekeerde volgorde. Zal toch twee van de drie wedstrijden moeten winnen om in de race te blijven en lijfsbehoud veilig te stellen.
Iemand een idee wat ik kan verbeteren aan mijn team om mogelijk volgend seizoen in een IVe divisie mee te kunnen spelen? Ik heb momenteel 2 oude spelers in mijn team (173956372 & 172331985), die ik wil vervangen. Tevens heb ik maar 1 speler in mijn team die >titanic skill heeft. (M'n CD met ET DF.)
Ik heb 2 spelers te verkopen, waarvan er 1 al op verkopen staat (de andere heb ik een 0 teveel gezet, ik vrees dat niemand 40M gaat betalen voor hem
).
Ik vond m'n middenveld wel mooi zo, met 3x 15PM (+10/11/12PA & 8/7/5DF). Tevens ga ik vanaf deze week vleugelspel trainen.
Edit:
En wel lekker gewonnen met 7-0 gisteren. Had ik niet verwacht. Wel een klein beetje geschrokken van de ratings van een van mijn divisiegenoten, die opeens >300 hatstats haalt.
Ik heb 2 spelers te verkopen, waarvan er 1 al op verkopen staat (de andere heb ik een 0 teveel gezet, ik vrees dat niemand 40M gaat betalen voor hem
Ik vond m'n middenveld wel mooi zo, met 3x 15PM (+10/11/12PA & 8/7/5DF). Tevens ga ik vanaf deze week vleugelspel trainen.
Edit:
En wel lekker gewonnen met 7-0 gisteren. Had ik niet verwacht. Wel een klein beetje geschrokken van de ratings van een van mijn divisiegenoten, die opeens >300 hatstats haalt.
[ Voor 13% gewijzigd door CoRrRan op 28-11-2011 13:36 ]
Damm valt me nu pas op dat een van mijn verdedigers er met 3 weken afgeschopt is. Was toch al aan het kijken naar een oudere def met heel veel ervaring als reserve om die later tot uitstekend coach te kunnen promoveren. Die heeft nu ineens iets hogere prio gekregen, want kan niet met de reserve die ik nu heb de concurrentie aan met de huidige nummer 1.
Aangezien er een serieuze kans is dat ik dit seizoen kampioen zou kunnen worden, heb ik maareen verlanglijstje opgesteld en alsof ik met mn vrouw inkopen was ook direkt al fiks uitgegegeven...
10,6 miljoen aan drie nieuwe spelers:
een spits, SCO 1 skill hoger dan mn andere twee (reusachtig) en daarnaast bovennatuurlijk PS én onvoorspelbaar als specialiteit, net 26 jaar oud (+28d)
mn oude spits kan nu langzaam op de verkoop gaan, meer dan 1,5-2 miljoen zal ik daarvoor niet meer krijgen (is ook al 32 jaar oud), maar dat kan ik wat tijd geven.
verder een aanvullende vleugelspeler (reusachtig Vleugel, goed PM, uitstekend Passing), Snel als specialiteit en 25 jaaroud
en daarnaast nog een 19 jaar oude reusachtige keeper, die ik in DEF laatoptrainen, net zolang tot hij mn huidige keeper kan vervangen, die keeper (bijna 23, bovennatuurlijk KP en uitmuntend DEF) krijgt dan geen DEF-training meer, dat heeft sowieso niet zoveel zin meer.
10,6 miljoen aan drie nieuwe spelers:
een spits, SCO 1 skill hoger dan mn andere twee (reusachtig) en daarnaast bovennatuurlijk PS én onvoorspelbaar als specialiteit, net 26 jaar oud (+28d)
mn oude spits kan nu langzaam op de verkoop gaan, meer dan 1,5-2 miljoen zal ik daarvoor niet meer krijgen (is ook al 32 jaar oud), maar dat kan ik wat tijd geven.
verder een aanvullende vleugelspeler (reusachtig Vleugel, goed PM, uitstekend Passing), Snel als specialiteit en 25 jaaroud
en daarnaast nog een 19 jaar oude reusachtige keeper, die ik in DEF laatoptrainen, net zolang tot hij mn huidige keeper kan vervangen, die keeper (bijna 23, bovennatuurlijk KP en uitmuntend DEF) krijgt dan geen DEF-training meer, dat heeft sowieso niet zoveel zin meer.
weet iemand hoe lang het duurt voordat een team eigenaarloos wordt? Was dit 45 dagen of 49?
Mijn tegenstander van zondag heeft al vanaf 16 oktober niet ingelogd en het zou best ideaal zijn als deze voor de helft van het seizoen nog een bot wordt.
Edit: Hattrick ook bij jullie down 29-11 11.01?
Mijn tegenstander van zondag heeft al vanaf 16 oktober niet ingelogd en het zou best ideaal zijn als deze voor de helft van het seizoen nog een bot wordt.
[ Voor 9% gewijzigd door Wceend op 29-11-2011 11:01 ]
Teams worden enkel tot Bot op twee momenten in het seizoen, direkt na de seizoenswissel, nog voor de eerste wedstrijd gespeeld is en de maandag na de 7e wedstrijds, dus exact halverwege het seizoen...Wceend schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 08:19:
weet iemand hoe lang het duurt voordat een team eigenaarloos wordt? Was dit 45 dagen of 49?
Tot die tijd kan een team hooguit eigenaarloos worden, dat gebeurt als een eigenaar minimaal 6 weken niet ingelogd is, dus zeker na 49 dagen (maar soms duurt het ietwat langer)...
een eigenaarloos team speelt met zn gewone default opstelling door als waarmeee hij tot dan toe gespeeld heeft
ja dat weet ik maar ik hoop dat het team deze week dus eigenaarloos wordt. Dat betekend dat we de tweede helft van het seizoen tegen een bot spelen ipv een echt team.RM-rf schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:49:
[...]
Teams worden enkel tot Bot op twee momenten in het seizoen, direkt na de seizoenswissel, nog voor de eerste wedstrijd gespeeld is en de maandag na de 7e wedstrijds, dus exact halverwege het seizoen...
Tot die tijd kan een team hooguit eigenaarloos worden, dat gebeurt als een eigenaar minimaal 6 weken niet ingelogd is, dus zeker na 49 dagen (maar soms duurt het ietwat langer)...
een eigenaarloos team speelt met zn gewone default opstelling door als waarmeee hij tot dan toe gespeeld heeft
Hij heeft nu 45 dagen niet ingelogd dus zondag zou hij in principe eigenaarloos worden.
Daar heb ik voor deze wedstrijd niets aan maar wel voor de return over een paar weken.
Ik heb ook een leuke winst kunnen maken op een mooie speler. (6PM/7PA/7DF gekocht, 7PM+DF+PA verkocht):
Player name | Purchase | Sell | Days in | Corrected | Profit/Loss | Profit/day | Profit/Week | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Date | Amount | Date | Amount | service | Amount | ||||
Hristofor Stoychev (335859151) | 08-nov-11 | €1,328,000 | 28-nov-11 | €2,254,000 | 20 | €1,986,638 | € 658,638 | € 32,932 | € 230,523 |
Geniale match van een competitiegenoot uit de IV

http://www90.hattrick.org...66446,359166450,359166453
Ik vond deze eigenlijk ook best mooi: 362042925
Zelf (weer) met 2-3 gewonnen. Nu dezelfde ronde bereikt als vorig seizoen. Kijken of ik nu wel verder kan komen.
Helaas nog steeds uit, da's wel vervelend.
Zelf (weer) met 2-3 gewonnen. Nu dezelfde ronde bereikt als vorig seizoen. Kijken of ik nu wel verder kan komen.
Helaas nog steeds uit, da's wel vervelend.
interssant, maar volgens mij vertekenen die statistieken ook deels...Loona35 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 06:57:
Geniale match van een competitiegenoot uit de IV![]()
![]()
dat team dat verloor komt mij over als een iets te overdreven middenveldreus, die alles op het middenveld zet, zelfs zn vleugelspelers laat hij naar het miden spelen, terwijl hij vermoedelijk ook zonder hen al makkelijk 70-75% BB zou halen en imho de meerwaarde van dat nóg sterkere middenveld miniem is...
Wel is het een erg lage kans dat geen enkele van zn kansen erin vliegen, maar dat kan gebeuren..
Hierbij treed er weer een vreemde 'twitch' van de Matchenigine op: alhoewel het thuisteam AIM speelt komen er meer kansen over vleugels (4: 1x links, 3x rechts) dan via het midden (2 kansen). daarnaast nog een ervarings-SE.
de kans om te scoren is bij die vleugelkansen een stuk lager (alhoewel theoretisch gezien er eentje van de drie in had kunnen vliegen, 'statistisch' gezien)...
Dat thuisspelende team zal volgens mij wel hun aanval sterker moeten maken, die is nu in relatie tot dat middenveld eigenlijk te zwak en dat geeft een nadeel...
het is een volgens mij wel vaker gemaakte fout van teams om vanuit lagere regionen veels te sterk op hun middenveld in te zetten en dan op een gegeven moment tegen een plafond op te lopen en veel 'onterechte' uitslagen tegen te krijgen...
ik denk zelf dat de fout dan deels ligt in het gebrek aan evenwicht, waardoor bv het ook kan gebeuren dat een team zelf al zn kansen mist en tegenstanders die wél afmaken...
zeker counterteams kunnen daarvan zeer goed profiteren
Na een tijd niet meer gespeeld te hebben zojuist nog maar eens aangemeld. Nu maar wachten en hopen dat ik nog geactiveerd wordt voor aanstaande zondag
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
gisteren mn competitiewedstrijd weer gewonnen!
winnende doelpunt viel wel pas in de 83e minuut, maar qua stats terecht...
de nr 2 speelde gelijk, en ook een ander sterk team verloor dus mn eerste positie wordt snel sterker...
sta nu 3 punten voor op een team dat relatief lage ratings haalt (50-60 HTstats minder dan mijn team), en 5 en 6 op de twee sterkste achtervolgers die ongeveer gelijke ratings halen...
Volgens mij heb ik weinig te beklagen, beter dan dit zou erg moeilijk zijn, al is het seizoen nog lang, en zal het vooral gaan of ik de direkte promotie kan bereiken
winnende doelpunt viel wel pas in de 83e minuut, maar qua stats terecht...
de nr 2 speelde gelijk, en ook een ander sterk team verloor dus mn eerste positie wordt snel sterker...
sta nu 3 punten voor op een team dat relatief lage ratings haalt (50-60 HTstats minder dan mijn team), en 5 en 6 op de twee sterkste achtervolgers die ongeveer gelijke ratings halen...
Volgens mij heb ik weinig te beklagen, beter dan dit zou erg moeilijk zijn, al is het seizoen nog lang, en zal het vooral gaan of ik de direkte promotie kan bereiken
dit weekend gewonnen tegen het team met het beste middenveld van de competitie. Gelijk een hatstat record van 228 en nu 3 punten los op de achtervolgende groep. Helaas sta ik nog 3 punten achter op de nummer 1 maar dat zien we over twee weken wel. Volgens de statistieken zou ik het moeten redden dus we zien het wel.
Hel lijkt erop dat ik sterk genoeg ben om voor promotie te gaan. Nu nog zien of ik het ga redden in een VI.
Hel lijkt erop dat ik sterk genoeg ben om voor promotie te gaan. Nu nog zien of ik het ga redden in een VI.
Natuurlijk, twee centrale middenvelders geblesseerd van het ved geschopt en met 2-0 verloren.
3-1 gewonnen en weer een plaatjse omhoog. Nog steeds 2 punten achter een promotieplek en 7 achter de nummer 1. Het is toch wel zaak dat die nummer 1 ergens wat puntjes gaat laten liggen.
Zelf met 0-0 gelijk gespeeld. Blijkbaar toch weer de verkeerde kant gekozen en zodoende geen goals kunnen scoren. Dat zijn al 4 verliespunten dit seizoen. Toch wel een beetje jammer. Tegenstander heeft een dikke vette muur van verdedigers, en speelde met pressie al mijn kansen weg. 0 kansen gekregen.
Haalde wel 313 hatstats, wat ik niet onaardig vond. Tevens 2 nieuwe spelers aan kunnen trekken, eentje als WB en een als normale W. Die ga ik nu trainen op vleugelspel. Voor het eerst dat ik aan het knopje "verander training" ben gekomen, sinds 2008, denk ik. Ben benieuwd of ik met vleugelspel training verder kan komen dan voorheen. Moet nog wel 2 jonge WB's gaan kopen om er voor te zorgen dat ik alle trainingsplekken kan vullen, maar niet heel veel centjes meer over.
Haalde wel 313 hatstats, wat ik niet onaardig vond. Tevens 2 nieuwe spelers aan kunnen trekken, eentje als WB en een als normale W. Die ga ik nu trainen op vleugelspel. Voor het eerst dat ik aan het knopje "verander training" ben gekomen, sinds 2008, denk ik. Ben benieuwd of ik met vleugelspel training verder kan komen dan voorheen. Moet nog wel 2 jonge WB's gaan kopen om er voor te zorgen dat ik alle trainingsplekken kan vullen, maar niet heel veel centjes meer over.
wat zoek je op de vleugel? misschien heb ik wel wat in de aanbieding binnenkort.
Gisteren met 3-5 thuis verloren van de koploper en kan dus voorlopig de ambities voor het kampioenschap in de koelkast zetten. Zijn aanval en verdediging waren beter en mijn middenveld beter zodat het totaal elkaar niets ontliep, maar de verhouding op het middenveld heeft waarschijnlijk net de doorslag gegeven. Het missen van 1 verdediger in een 3-mans achterhoede komt dan ineens wel pijnlijk naar voren. Een ervaren rot, met veel ervaring maar veel minder verdedigen is een erg tijdelijk oplossing. Hij zal nu een seizoen of misschien twee meedraaien en dan maak ik hem uitstekend coach en ga me dan volledig op trainen richten. Even de resultaten los laten en zien waar het schip strand. Ben niet van plan om af te laten zakken, maar me gewoon minder druk te maken om een nederlaag. Desnoods blijf ik 10 seizoenen in dezelfde competitie spelen ofzo.
Ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik wel wil promoveren naar de VII. Ik ben de botjes in de VIII zat en heb een paar weken terug van mijn enige echte concurrent met 3-2 gewonnen. Als ik niks doe denk ik dus dat ik gewoon promoveer. Aan de andere kant is dit pas mijn 2e seizoen en wil ik aan het einde van dit seizoen m'n trainees verkopen en dan heeft promoveren weer geen nut.
Achja, ik heb tot de laatste competitiedag om te beslissen want dan speel ik weer tegen m'n concurrent.
Achja, ik heb tot de laatste competitiedag om te beslissen want dan speel ik weer tegen m'n concurrent.
altijd promoveren als je kunt. Het is in de VII echt wel uitdagender als in de VIII.
Ik ben twee seizoenen terug in een zeer sterke VII terecht gekomen en daardoor gedegradeerd. Maar ben toch blij dat ik wel gepromoveerd was. Nu speel ik na een seizoen alles winnen in de VIII weer in de VII en ik doe nu mee voor promotie.
Ik ben twee seizoenen terug in een zeer sterke VII terecht gekomen en daardoor gedegradeerd. Maar ben toch blij dat ik wel gepromoveerd was. Nu speel ik na een seizoen alles winnen in de VIII weer in de VII en ik doe nu mee voor promotie.
Ik zou ook gewoon voor de title en promotie gaan als ik jou was.
Je zegt het zelf al, bijna alle wedstrijden tegen bot-teams. Komt toch ook je strot uit.
De uitdagingen die je mogelijk in de VII treft maken het spel ook weer leuker, en je gaat er zelf ook het spel beter van begrijpen.
Je zegt het zelf al, bijna alle wedstrijden tegen bot-teams. Komt toch ook je strot uit.
De uitdagingen die je mogelijk in de VII treft maken het spel ook weer leuker, en je gaat er zelf ook het spel beter van begrijpen.
Mooi, dan gaan we dat doen. Want hoewel ik de huidige tweestrijd wel leuk vind (zeker omdat onze 1e onderlinge strijd in een mooie 3-2 eindigde en de 2e op de laatste dag is) mag het van mij wat uitdagender.
M'n keeper en een verdediger zijn weer wat beter geworden: nice.Mads Faber Al het harde trainingswerk was niet tevergeefs! Op verdedigen steeg hij van slecht naar zwak.
Mike Grafen Al zijn inspanningen op de training hadden een positief effect! Hij verbeterde zich op het gebied van verdedigen van goed naar uitstekend.
Mijn Surinaams international neemt vandaag mythische vormen aan op het gebied van positiespel. O ja en mijn nieuwe spits gaat naar zwak positiespel, maar ja daar heb ik wat minder aan.
Leuke trainingsresultaten deze week 
Armando Buitenhuis
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van zwak naar matig.
Vaardigheidsniveau gestegen!
Simeon Bastiaens
Zag zijn mate van scoren toenemen van wonderbaarlijk naar wereldklasse.
Thijmen Gillhaus
Kylian ter Heide
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van goed naar uitstekend.
Mathijs Schaken
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van redelijk naar goed.
Armando Buitenhuis
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van zwak naar matig.
Simeon Bastiaens
Thijmen Gillhaus
Kylian ter Heide
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van goed naar uitstekend.
Mathijs Schaken
Het keiharde werken op de training had resultaat! Hij ging in scoren vooruit van redelijk naar goed.
(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!
Bij mij was de TU niet zo leuk:
geen pops in skill en een hoop vormdalingen in mn A-team (-5 en +1 bij de eerste keus)
moet morgen tegen de nr.1 en als ik dat win zou ik een 5 punten voorsprong nemen (mogelijk zelfs 6 punten)
maar dat gaat wel tricky worden.. heb echter geluk dat ook mn tegenstander niet op volle sterkte is, die heeft twee blessure's die vermoedelijk niet zullen helen:
dat betekent dat hij vermoedelijk maar één spits kan opstellen en ook slechts 4 goede verdedigers heeft... 4-5-1 is echter een opstelling waarin hij erg weinig ervaring heeft (alhoewel hij het ongever 10 wedstrijden etrug één keer ongeveer 50 minuten gespeeld heeft en toen direkt direkt in verwaring terugviel naar matig)...
ik schat wel dat ik een betere kans heb (40-50%) maar dat is nog altijd iets dat spannend worden kan
geen pops in skill en een hoop vormdalingen in mn A-team (-5 en +1 bij de eerste keus)
moet morgen tegen de nr.1 en als ik dat win zou ik een 5 punten voorsprong nemen (mogelijk zelfs 6 punten)
maar dat gaat wel tricky worden.. heb echter geluk dat ook mn tegenstander niet op volle sterkte is, die heeft twee blessure's die vermoedelijk niet zullen helen:
dat betekent dat hij vermoedelijk maar één spits kan opstellen en ook slechts 4 goede verdedigers heeft... 4-5-1 is echter een opstelling waarin hij erg weinig ervaring heeft (alhoewel hij het ongever 10 wedstrijden etrug één keer ongeveer 50 minuten gespeeld heeft en toen direkt direkt in verwaring terugviel naar matig)...
ik schat wel dat ik een betere kans heb (40-50%) maar dat is nog altijd iets dat spannend worden kan
Ik heb twee poppers naar goed positiespel en daarbij +6/-2 in vorm, dus mag deze week niet klagen. Het had nog wat beter kunnen zijn als ik de opstelling van woensdag goed gedaan had, maar door de drukte had ik daar helaas geen tijd voor waardoor er maar 6 van de 10 hun training kregen, de andere hadden dus een weekje vrij
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
net is mn wedstrijd afgefloten.. een nette 1-3 winst tegen de nr. 2 : 3 kansen waren 3 goals, 100% effectiviteit..dat maakt de goede counterwedstrijden uit.
en zoals ik al vermoedde, liet weer eens een concurrent ook punten liggen (nr.3) en nu sta ik dus 6 punten los van de gedeelde nr's 2,3,en 4 ...
waarbij dat nog niet eens de sterkste teams zijn qua ratings, die staan op nr. 5 en nr. 7.
Eerlijk gezegd kan het kampioenschap me al bijna niet meer ontgaan, juist ook omdat de anderen vermoedelijk elkaar ook afmaken, en misschien deels mdat de anderen ook een beetje zullen hopen dat ik direkt promoveer
en zoals ik al vermoedde, liet weer eens een concurrent ook punten liggen (nr.3) en nu sta ik dus 6 punten los van de gedeelde nr's 2,3,en 4 ...
waarbij dat nog niet eens de sterkste teams zijn qua ratings, die staan op nr. 5 en nr. 7.
Eerlijk gezegd kan het kampioenschap me al bijna niet meer ontgaan, juist ook omdat de anderen vermoedelijk elkaar ook afmaken, en misschien deels mdat de anderen ook een beetje zullen hopen dat ik direkt promoveer
Dat is goed nieuws, nu hopen dat het gaat zoals je het zelf voorspelt
Ik zit in een lastig seizoen, totaal opnieuw begonnen ratings vallen zwaar tegen als je totaal geen middenveld hebt zeg. Fans lopen weg, inkomsten dalen toch wel flink maar gelukkig kunnen we het kopje wel boven water houden met 10mil op de bank.
Moet wel bekennen dat het plezier eigenlijk helemaal weg is, ik log echt alleen nog maar in voor de orders voor wedstrijden maar zelfs die staan op standaard tenzij er een blessure is daarom kijk ik dus alleen nog maar twee keer per week.. Geen idee wat daar tegen te doen is eigenlijk
Ik zit in een lastig seizoen, totaal opnieuw begonnen ratings vallen zwaar tegen als je totaal geen middenveld hebt zeg. Fans lopen weg, inkomsten dalen toch wel flink maar gelukkig kunnen we het kopje wel boven water houden met 10mil op de bank.
Moet wel bekennen dat het plezier eigenlijk helemaal weg is, ik log echt alleen nog maar in voor de orders voor wedstrijden maar zelfs die staan op standaard tenzij er een blessure is daarom kijk ik dus alleen nog maar twee keer per week.. Geen idee wat daar tegen te doen is eigenlijk
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik denk dat het belangrijk is een haalbaar concreet doel te formuleren om naar toe te spelen.
Wat je doel ook is, met op de automatische piloot spelen zul je er niet komen, dus dan ga je automatisch vaker inloggen, om bij sturen of te repareren (als zoals je zegt de ratings van je aanpassingen wat tegenvallen). Maar zonder concreet doel lijkt het mij iig lastig spelen en zou ik denk ook vanzelf langzaam afhaken..
Wat je doel ook is, met op de automatische piloot spelen zul je er niet komen, dus dan ga je automatisch vaker inloggen, om bij sturen of te repareren (als zoals je zegt de ratings van je aanpassingen wat tegenvallen). Maar zonder concreet doel lijkt het mij iig lastig spelen en zou ik denk ook vanzelf langzaam afhaken..
Dit topic is gesloten.