ZenTex schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:15:
[...]
Dus jij vindt dat 2-5-3 de voorkeur heeft boven 3-4-3?
(m'n huidige centrale mids hebben outstanding playmaking/excellent passen, en inadequate/weak defending)
In hoeverre kan ik dan het verschil in def opvangen door een nieuwe keeper? één van pak-em-beet 1.5 miljoen? Dit ter vervanging van m'n keeper met solid keepen/weak def?
Heb je 3 topspitsen? Anders zou je nog beter 3-5-2 kunnen gaan spelen met 3 middenvelders, dat is al jaren de beste opstelling (ja, ik weet het, hangt van je spelers af en van de situatie maar over het algemeen denk ik dat je dit wel kan zeggen).
Anders zou ik 3-4-3 spelen met 3 middenvelders en 1 vleugelspeler, tenzij je natuurlijk 2 wingers hebt met heel veel positiespel.
Probleem van 3-4-3 is dat je meestal het middenveld verliest van ploegen die 3-5-2 spelen (en dat doen de meesten) en dan is het vrij lastig om te winnen. Als scoren trainer zit je aan een opstelling met 3 spitsen vast, maar aangezien jij passen traint (net als ik trouwens) kan je imo het beste kiezen uit 3-5-2 en 2-5-3. Bij 2-5-3 train je optimaal, maar verwaarloos je wel je verdediging. Doe je dit, moet je ervoor zorgen dat je het middenveld wint en dat je aanvalskanten sterker of minimaal gelijk zijn aan zijn verdediging. 3-5-2 is het meeste in balans, een sterk middenveld zonder je verdediging te verwaarlozen en als je midjes hebt met wat passen kan je nog best leuke centrale aanvalsratings halen met die 2 spitsen. Is voor de resultaten gewoon de beste keuze.
Een keeper is sowieso heel erg belangrijk voor je defence ratings. Heb er een paar dagen terug een wereldklasse keep met matig defence gekocht

Dit omdat de marktprijzen met de dag stijgen en deze kan ik volgend seizoen of over 2 seizoenen break-even verkopen.
Ik heb zelf een paar seizoenen terug m'n team gekregen, ben toen verdedigers gaan trainen. Heb ze verkocht en ben wat gaan skilltraden en heb vorig seizoen wat wingers gekocht en de rest van m'n team verkocht. Week terug heb ik heel m'n nieuwe team bij elkaar gekocht van de 20 mil die ik op de bank had staan en ga nu passen trainen met een 2-5-3 opstelling. Dit omdat ik gewoon graag optimaal train (16 spelers per week trainen, wie wil dat nou niet

) Heb vooral kale spitsen en mids gekocht met een wonderbaarlijke/wereldklasse hoofdstat. Die train ik mooi een tijdje op en kan ondertussen m'n team verbeteren.
Hoop dat ik op m'n wingers een leuke winst ga maken

Kocht ze allemaal in met wat vleugelspel en positiespel en zwak passen. Heb ze allemaal 1 of 2 pops meegegeven op vleugelspel en ondertussen bij me gehouden, komende weken passen trainen en dan poppen ze naar matig. Vallen ze gelijk in de matig-goed transfervergelijking en kan ik heerlijk gaan cashen