Zo, vanmiddag ook tot het clubje toegetreden. Heb een D1 gekocht. Eerste ervaringen zijn niet geheel positief:
- Apparaat gaf aan dat er een update was, maar het downloaden lukte niet (Read Error). Heb dit overigens opgelost door de update op een sdkaart te zetten.
- Downloaden van de firmware van de standaardlink is ernstig traag. Haalde 11 kb/s. Gelukkig met het trucje (Verwijderen van de 2 in de downloadlink).
- Het navigeren op het netwerk had iets makkelijker gekund. Het browsen ging niet goed. Het aanmaken van een share wel.
- Had verwacht dat ik na installatie en aangeven van de mappen wel een mooie interface zou zien voor mijn films en series. Maar daar kwam ik aardig bedrogen uit. Hoewel ik al een Windows 7 MediaCenter heb, met volledig opgebouwde metadata, kwam ik niet verder dan een standaard mappenstructuur. Nu heb ik natuurlijk gevonden dat ik daar met andere programma's wel een mouw aan kan passen, maar echt handig is het niet.
- M'n router gaf aan dat er geen gbit lan was, dus ik m'n hele netwerk uit ekaar getrokken en doorgemeten, niks aan het handje... Dus toen maar even zoeken, blijkt dat er geen gbit op zit
Overigens valt de snelheid van installeren en aan en uitzetten me wel erg positief op, evenals de beeldkwaliteit.
MikeyMan wijzigde dit bericht 21-12-2011 21:03 (8%)