Hoofdcategorieën
Reg. datum: 31 mei 2009

het is gewoon schandalig :@ waarom moeten de beste games in zo'n kleine oplage gemaakt worden ? xD
ja ik denk dat het dan maar weer zo'n gaar lelijk blauw hoesje gaat worden :(

Most Wanted: Starcraft 2
Reg. datum: 02 februari 2005

Bizar, acht weken geleden final fantasy AC + FF XIII demo besteld. Na vier weken niks ontvangen te hebben heb ik een mailtje gestuurd naar play-asia, vervolgens doen zij drie weken onderzoek waar het pakketje blijft. Het is onvindbaar. Vervolgens sturen ze hem vorige week opnieuw.
Vandaag in de post twee pakketjes, beiden AC + FF XIII demo waarbij ik voor de ene douanekosten moet betalen en voor de andere niet. Zit dus nu met twee exemplaren :O

Wii/DS/Ps3/PC gamer psnid: valentino1988

lol wat een schandaal xD
kan je mooi verkopen op marktplaats, krijg je goud geld voor denk ik ^^. en anders kan je het ook naar mij opsturen ^^

de mijne is mooier

Vandaag mijn ps3 binnengekregen, kom er alleen nu pas achter dat hij geen ps2 games kan spelen...
Das mooi *** omdat ik nog lang niet ben uitgespeeld met bepaalde ps2 games en mijn ps2 is aan zijn eind.

Is er echt geen mogelijkheid om de ps2 games te kunnen spelen in de ps3?
Ik lees dat er dus wel oudere varianten zijn die het wel kunnen ;(

die van hen is mooi....

PSN ID: Jody1990
Reg. datum: 26 juli 2008

nee op dit moment zit er niets anders op dan je PS2 te reanimeren en aan de zuurstof te hangen.

er is echter hoop:

http://www.siliconera.com...logy-for-cell-processors/

PLAYSTATION 3 40GB - PSP Slim & Lite - NDS Lite - PSX - GBA

Reg. datum: 23 september 2003

quote:
Skire schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 02:03:
nee op dit moment zit er niets anders op dan je PS2 te reanimeren en aan de zuurstof te hangen.

er is echter hoop:

zou wel leuk zijn.
Vraag me al sinds de launch af waarom er hardware matige backwards compatability moest zijn aangezien de Cell CPUs perfect zouden zijn voor software matige emulatie.

Supra Addict

Software emulatie is gewoon mogelijk. Hardware oplossing is makkelijker want die hardware draait gewoon 1 op 1 op dezelfde instructieset als die software nodig heeft, en met een software emulator moeten die dus erin gebakken worden. Het enige wat moeilijk is om de loop holes in de hardware in de software te bouwen. (Shortcuts waardoor dingen mogelijk zijn die volgens de specs niet zouden moeten kunnen). Omdat het geen specificatie is, wordt het lastig om dat soort dingen te ondersteunen. Maargoed, een 1 blijft een 1 en een 0 blijft een 0, dus software emuleren is buiten die loop holes om gewoon 100% mogelijk.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro! | Canon eos 500d | Iphone 3GS 32Gb

Gadgetfetisjist en modeluser
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Skire schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 02:03:

er is echter hoop:

Lijkt me geen onlogische zet. Er zijn inmiddels zoveel non-BC PS3's verkocht dat Sony nog wat meer PS2 games zou kunnen slijten als die PS3's ineens PS2-emulatie krijgen.

"Met een raket op 't dak!"

Reg. datum: 30 oktober 2008

Dat zou mooi zijn. Het is ook een gedoe om steeds mn ps2 weer aan te sluiten.

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Exirion schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Lijkt me geen onlogische zet. Er zijn inmiddels zoveel non-BC PS3's verkocht dat Sony nog wat meer PS2 games zou kunnen slijten als die PS3's ineens PS2-emulatie krijgen.
Ze kannibaliseren dan wel hun ps2 verkoop die nog steeds doorgaat. ik gok dat ze echt wel winst maken op iedere ps2 die ze verkopen, dus ik denk niet dat ze snel die verkoop om zeep willen halen. Aan de andere kant, iemand met een ps3 gaat niet meer snel een ps2 kopen denk ik. Het probleem voor sony is dan dat die ps3 bezitters hun ps2's 2e hands wegdoen en dat kost ze geld (want een koper daarvan koopt geen nieuwe), en bij gebrek aan bc op de nieuwe PS3's moet een bezitter van zo'n ps3 zn ps2 wel houden want anders kan z/hij geen ps2 games meer spelen.

Ik gok daarom dat ze zeker nog wel een jaar uitstellen, die BC.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

ossu!

BC herintroduceren zou ik zeer interessant vinden, probleem is dat je nooit 1:1 alle ps2 games zal kunnen emuleren, tenzij de originele emotion chip aanwezig is. Met name games die op strikte timing vertrouwen (dance dance revolution, space channel 5) gaat de sync tussen beeld en geluid de mist in aangezien deze games vertrouwen op de exacte kloktikken van de processor,
R U NutZ!?
Reg. datum: 23 maart 2007

Ik heb van het weekend Pain gekocht op blu-ray (nog niet echt mee bezig geweest).voor 25 eu en toevallig kwam ik bij Bart Smit Chronicles of Riddick tegen voor 30 eu terwijl ik bij een gamewinkel deze ook in mijn handen had, hier was hij gewoon 55eu.
Ik twijfelde altijd al bij dat spel, kon er niet echt hoogte van krijgen maar ik ben toch wel aangenaam verrast.
2 games (escape from butcher bay en Assault on Athena) heb beide nu gespeeld maar is echt een gave game. en dat voor 30 eu zeg.

Zijn er trouwens tweakers hier die Call of Juarez 2 al hebben? ik dacht dat hij pas 20 juli uit kwam maar zag dat ie al uit was. Ben erg benieuwd naar deze game, en vooral de co-op of splitscreen indien aanwezig.
De 1e game heb ik nooit gespeeld.
Iemand die wat ervaringen kan delen?

PSN: Sandah ---- PS3 + Resistance:FoM, Warhawk, CoD4, Army of 2, R&C, GTA4 || verkocht: def jam, beowulf, motorstorm, heavenly sword, the darkness, uncharted, AC, Dark Sector [Samsung LE40F71 Ful HD LCD]

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Ik denk dat de PS2-emulatie vooral gebruikt zal worden voor de digitale distributie van PS2-games. Deze kunnen dan ook getest/geoptimaliseerd worden dat ze goed werken in de emulator.

PSN: Shiver23

Reg. datum: 03 november 2007

quote:
Shiver23 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:30:
Ik denk dat de PS2-emulatie vooral gebruikt zal worden voor de digitale distributie van PS2-games. Deze kunnen dan ook getest/geoptimaliseerd worden dat ze goed werken in de emulator.
Ja final fantasy X bijvoorbeeld echt een wereld titel :> En qua grafisch ook erg mooi, zeker voor een PS2 titel!

It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.

@2NuTz

volgens mij zit er geen co-op in, maar ik kan me vergissen. Alleen single player en Versus Multiplayer. Wel vreemd want de game leent zich wel erg voor co-op, maar het gebeuren wel dingen in de game die je niet met z'n tweeën kunt doen. 1ste missie is bijvoorbeeld alleen met Ray en Thomas is er nog niet. Als er een co-op inzit dan is dat vrij anders dan de single player. Dan maar hopen dat het gewoon een andere campaign is en niet een stripdown versie van de single player waarin je alleen de missies speelt die co-op kunnen.

Maar nogmaals volgens mij zit er GEEN co-op in...

yay ik heb ICO en Shadow of the colossus samen voor 55 euro op de kop weten te tikken. allebei special edition :*) jeeeeeuuhh!! ^^

quote:
Nohead schreef op maandag 29 juni 2009 @ 16:03:
[...]

offtopic:
Vanholm is jouw Demon's Soul al verzonden/eventueel al aangekomen? Ik heb hem dezelfde dag besteld ,en is 19 juni verzonden (nog niet binnen).
Jij hebt DM niet aanstaan dus dan maar zo.. :S
Hey, Demon's Souls zat vandaag in de bus. Helaas werken vandaag, dus pas morgen ermee aan de slag.
offtopic: Normaal gezien kan je me DM'en, optie staat ook aan in de instellingen, net nog gecheckt.

Nu een paar dagen aan de slag met Uncharted (damn ik had deze direct moeten kopen!), wat enorm meevalt. En ook Sacred 2, dat iets moeilijker is om mee te beginnen door het vele zoeken naar hoe en wat, maar het speelt wel lekker. Enkel de camera / laadtijden vind ik iets minder.
quote:
_Diesel_ schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:59:
[...]

Lekker binnen zitten met dit weer :P
Als je al heel je leven op 1km van het strand woont, leer je dat relativeren. ;)

Vanholm wijzigde dit bericht 01-07-2009 19:01 (6%)

PSN ID: Vanholm - Ik speel nu: FIFA 10, Prototype, Battlefield 1943, Midnight Club: LA. Hattrick team: Rapid Brugge (841915)

Reg. datum: 03 november 2007

quote:
Vanholm schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 18:50:

Als je al heel je leven op 1km van het strand woont, leer je dat relativeren. ;)
Als dat het geval was, dan relativeerde ik helemaal niks, en lag ik met een pilsje + vrienden/vriendinnen op het strand :P

(Al is het heel mijn leven 'lekker' weer, met 'lekker' bedoel ik zonnig. Sommige mensen vinden raar genoeg regen 'lekker')

It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.

Reg. datum: 20 januari 2000

quote:
Shiver23 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 14:30:
Ik hoop dat ze de projectie van 3D coordinates naar screencoordinates wat gedaan wordt door de videochip (EE) aangepast wordt zodat ze bv naar 720p kunnen renderen (met alleen dus minder scherpe textures). Heeft wel wat problemen met 2D pixelwerk, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn. Dat zou een inmense boost aan de ps3 geven want je hebt dan ps2 games die op een hogere resolutie draaien en dus scherper zijn. En in theorie zou het moeten kunnen, immers, de meeste games zijn 3D oriented op de ps2 en renderen dus altijd alles eerst 3D.

Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf

Reg. datum: 09 januari 2002

Voorlopig denk ik dat Sony geen BC voor PS2 titels gaat toevoegen aan de PS3:

1. Kopers hebben maar X tijd om te gamen per week, en als ze in die tijd PS2 games gaan spelen, daalt de verkoop van PS3 games. Nu al klagen de ontwikkelaars en publishers: "De Activision-topman stelt dat de 'attach rate', oftewel het aantal verkochte games per verkochte console, bij de PlayStation 3 laag is. Dat zou voor Activision reden kunnen zijn om geen software meer voor de PS3 te ontwikkelen" (zie nieuwsberichten). PS2 game verkoop stuwen door BC zou de PS3 game verkoop nog meer doen dalen.

2. Zoals al gezegd, er komen dan veel PS2's op de tweedehands markt, en dus kannibaliseren ze hun eigen markt. Er zijn nu nog genoeg ouders die voor hun jonge kinderen voor ¤ 100,- een PS2 kopen. PS2 games nieuw liggen zelfs bij de Kruidvat etc.

Ik denk als Sony BC voor PS2 games gaat toeveogen ze dit pas gaan doen als de prijs van de PS3 in de buurt komt van de PS2 (dus laten we zeggen PS2 ¤ 99,- en PS3 ¤ 199,-). Dan is het argument voor een klant namelijk (voor die ¤ 100,-) groter om voor een nieuwe console met garantie, internet en PS3 games dan om voor een tweedehands exeplaar van de PS2 te gaan. Ze kunnen dan de productie kraan van de PS2 dichtdraaien en toch kan de consument nog gebruik maken van de PS2 games die in bezit en omloop zijn.

ASUS P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)

Reg. datum: 30 oktober 2008

Zou dat de ps3 ook niet de eerste console zijn die tot 2 generaties terug BC is?

Reg. datum: 24 maart 2005

quote:
GetBack schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:58:
Zou dat de ps3 ook niet de eerste console zijn die tot 2 generaties terug BC is?
Wii doet NES spellen (waarbij wel gezegd moet worden dat de spellen geselecteerd worden door nintendo)

Jasp0r wijzigde dit bericht 02-07-2009 09:11 (16%)

Reg. datum: 11 oktober 2007

de NES spellen ansich doen het niet op de Wii. Je kan de cartridge er niet in doen en spelen :P
dus wat dat betreft is de PS3 wel de enige (voor zover ik weet hoor) die 2 generaties terug echt kan afspelen, nl originele PS1 spellen

Reg. datum: 08 juli 2004

quote:
Jumpman schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:49:
Voorlopig denk ik dat Sony geen BC voor PS2 titels gaat toevoegen aan de PS3:

1. Kopers hebben maar X tijd om te gamen per week, en als ze in die tijd PS2 games gaan spelen, daalt de verkoop van PS3 games. Nu al klagen de ontwikkelaars en publishers: "De Activision-topman stelt dat de 'attach rate', oftewel het aantal verkochte games per verkochte console, bij de PlayStation 3 laag is. Dat zou voor Activision reden kunnen zijn om geen software meer voor de PS3 te ontwikkelen" (zie nieuwsberichten). PS2 game verkoop stuwen door BC zou de PS3 game verkoop nog meer doen dalen.
Je zou ook kunnen zeggen dat door de BC voor ps2 titels meer mensen geneigd zijn om een ps3 te kopen. Waardoor er een grotere markt ontstaat voor de ontwikkelaars, en wordt het dus aantrekkelijker om voor de ps3 spellen te ontwikkelen. Ook bij een zogenaamde lage "attach rate".

Persoonlijk maakt het mij niks uit of het wel of niet komt, want uiteindelijk zal ik de ps2 spellen over het algemeen toch links laten liggen.

Reg. datum: 09 januari 2002

quote:
PearlPumpkin schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:45:
[...]

Je zou ook kunnen zeggen dat door de BC voor ps2 titels meer mensen geneigd zijn om een ps3 te kopen. Waardoor er een grotere markt ontstaat voor de ontwikkelaars, en wordt het dus aantrekkelijker om voor de ps3 spellen te ontwikkelen. Ook bij een zogenaamde lage "attach rate".

Persoonlijk maakt het mij niks uit of het wel of niet komt, want uiteindelijk zal ik de ps2 spellen over het algemeen toch links laten liggen.
Inderdaad, maar als ze het nu doen stagneert het Sony's eigen PS2 verkoop (niemand weet hoeveel voorraad er nog is), en het prijsverschil tussen een PS2 en een PS3 is nog te groot, om de potentiele PS2 kopers de PS3 voor te houden. De ontwikkelaars en publishers pleiten inderdaad ook voor het punt wat jij aandraagt.

Mijn oude werkgever verkoopt per verkooppunt gemiddeld wekelijks één PS2. Laten we voor heel Nederland er 0,5 per retailer in heel Nederland van maken. Dan is dit nog wel aantrekkelijk voor Sony, en dan zeker voor de landen waar men per hoofd van de bevolking gemiddeld (veel) minder te besteden hebben. hier zal de afzetsnelheid van de PS2 nog hoger liggen.

Mij maakt het ook niets uit, speel alleen PS3 games. Ik heb ook nog wel een PS2 staan, maar niet naast me TV. ;)

Jumpman wijzigde dit bericht 02-07-2009 10:03 (19%)

ASUS P5W DH Deluxe, Intel C2D E6600 @ 3,6 GHz, Arctic Cooling Freezer 7 Pro, Kingston KHX6400D2LLK2/2G 4096MB DDR2, Sparkle Nvidia GeForce 8800GTS 512 MB (G92)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: