Het Playstation 3 ervaringen topic - Deel 43
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Nieuw Topic(oops, d/t errorquote:ymmv schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 12:42:
[...]
Ze hebben wel een punt. In de VS zijn er steeds meer gameswinkels met een verkoopstrategie die uit 2 dingen bestaat: zoveel mogelijk pre-orders verkopen door klanten bang te maken dat ze anders een game moeten missen, en na de release zoveel mogelijk 2e hands games verkopen door diezelfde klanten aan te sporen hun games na 1-2 weken al te verkopen. Wat er hierdoor gebeurt is dat een game vooral in de 1e week goed verkoopt maar daarna niet meer omdat dit soort winkeliers geen nieuwe exemplaren meer bestellen maar enkel nog de 2e hands verkoop stimuleren omdat de marges hoger liggen. Vergeet ook niet dat de klant maar weinig krijgt voor een 2e hands titel terwijl de die in de winkel maar een paar dollar onder de nieuwprijs ligt.
Toch klopt er iets niet. Waarom zou iemand voor een appel en een ei zn game weg doen aan zo'n bedrijf? Verder, 60+ euro voor een game die eigenlijk te bout is voor woorden (en dat is de meerderheid) is gewoon diefstal. Ik kan het best betalen, daar gaat het niet om, het punt is dat wanneer ik een game koop en bv 60 euro betaal, en na 2 uur erachter kom dat het een repetatief prul is, dan vind ik dat gewoon zonde.
Ik weet niet of het een kip-ei probleem is of dat het gewoon een kwestie van marketing is. Ik bedoel: welke groep koopt de meeste games? Is dat 15-25 jarige jongens? Indien ja, waarom zou je dan niet een game maken die die groep juist leuk vindt? Die groep is wel het meest 'aanwezig' op gaming gerelateerde sites/fora/chat.quote:Je moet niet Sega de schuld geven maar al die gamers die de afgelopen jaren geen games buiten hun "comfort zone" willen kopen. Shooters verkopen nog steeds het beste, kijk maar naar Call of Duty, Gears of War, etc. Er is een financiele crisis gaande en dan zullen uitgevers minder risico's nemen. Treurig maar waar. Gelukkig komt er nog Alpha Protocol van Sega aan. Preorder deze game als je wilt dat er meer van dit soort games worden uitgebracht. Als je wacht tot ze in de budgetbak liggen omdat je Uncharted 2 en Modern Warfare 2 vanaf dag 1 wilde spelen ben je zelf schuld aan de ondergang van dit genre.
Alpha Protocol staat op mijn lijstje, maar ik ben nog niet te enthousiast omdat wat ik tot nu toe gezien heb eigenlijk gewoon een brakke shooter is, ik heb nog bar weinig RPG elementen gezien. Nu was dat bij Fallout 3 ook zo en dat heeft erg goed uitgepakt, maar de makers daarvan hadden een trackrecord dat het wel goed zou komen.
Verder pre-order ik helemaal niks en al helemaal niet voor support, het moet toch niet gekker worden. Je brengt het alsof ik op mijn blote knieen dankbaar moet zijn dat 'men' weer een rgp achtige game uitbrengt
In de muziekindustrie zie je al een hele tijd dat de grote studios gewoon focussen op bekende demographics en oeverloos blijven herhalen en uitmelken en de game industrie, op wat dappere dodo's na, doet nu eigenlijk hetzelfde. Ik wil best een game kopen die anders is of in een minder uitgekauwd genre valt, maar die games zijn op 1 hand te tellen of games gericht op game mechanics (psn/live). Echter, en daarom noemde ik het een kip/ei probleem, publishers leveren die games ook niet (meer) in grote getale of willen dat risico niet nemen en kiezen dan voor random shooters. Immers, als die games niet geleverd worden, of maar een handjevol (en dan loop je een groter risico dat de game brak is, niet alle producten zijn even goed immers), wat kan de consument dan doen?
Ik heb in dat kader toch van de week Alone in the Dark : inferno besteld, ookal is het op de ps3 af en toe ook tenenkrommend aldus sommige reviews.
Omtrent je split-screen opmerkingen: geven die niet hetzelfde aan? Nl. dat wat 'veilig is' wordt erin gestopt (bv multiplayer en co-op. Volgens mij (wild guess) speelt veelal de 15-25 jarige male demographic die luidruchtig aanwezig is op internet multiplayer games en/of co-op, en de 30+er niet, die wil liever singleplayer games (domweg omdat die 30+er gewoon minder vrienden heeft met een console + op hetzelfde moment tijd + interesse in dezelfde games). Ikzelf vind het jammer dat games zoals uncharted multi-player krijgen. Je kunt nl. in 1001 games deathmatchen, dus waarom hier nu tijd in steken? Immers, die tijd kun je beter steken in een langere singleplayer. Maar goed, ik behoor tot de minderheid, althans online
EfBe wijzigde dit bericht 27-06-2009 14:28 (10%)
Lead developer of LLBLGen Pro, the productive O/R mapper for .NET
My .NET Blog
Microsoft MVP (C#). PSN ID: EfBe. XBL ID: OtisInf
Da's geen diefstal, da's een consument die zich niet goed geinformeerd heeft en iets koopt wat die eigenlijk niet leuk vindt. Daarom moet je reviews lezen/kijken, online fora bezoeken en indien mogelijk de demo spelen.quote:EfBe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:
Verder, 60+ euro voor een game die eigenlijk te bout is voor woorden (en dat is de meerderheid) is gewoon diefstal. Ik kan het best betalen, daar gaat het niet om, het punt is dat wanneer ik een game koop en bv 60 euro betaal, en na 2 uur erachter kom dat het een repetatief prul is, dan vind ik dat gewoon zonde.
Obsidian heeft een prima track record. Het bedrijf is voortgekomen uit Black Isle Studios (bekend van Fallout 1 en 2, Planescape: Torment, Icewind Dale) en hebben zelf Star Wars: Knights of the Old Republic II en Neverwinter Nights 2 gemaakt. Alpha Protocol is hun eerste game op basis van een eigen IP.quote:Ik weet niet of het een kip-ei probleem is of dat het gewoon een kwestie van marketing is. Ik bedoel: welke groep koopt de meeste games? Is dat 15-25 jarige jongens? Indien ja, waarom zou je dan niet een game maken die die groep juist leuk vindt? Die groep is wel het meest 'aanwezig' op gaming gerelateerde sites/fora/chat.
Alpha Protocol staat op mijn lijstje, maar ik ben nog niet te enthousiast omdat wat ik tot nu toe gezien heb eigenlijk gewoon een brakke shooter is, ik heb nog bar weinig RPG elementen gezien. Nu was dat bij Fallout 3 ook zo en dat heeft erg goed uitgepakt, maar de makers daarvan hadden een trackrecord dat het wel goed zou komen.
Vooral in de VS is pre-orderen zo gebruikelijk dat bedrijven het aantal pre-orders gebruiken om het totaal aan bestellen op te baseren. Bij populaire games met veel pre-orders worden extra exemplaren aangeschaft, bij minder populaire wordt dat aantal omlaag geschroefd. Wat er dan gebeurt bij minder bekende games zonder internethype is dat winkelbedrijven minder games bestellen dan ze eigenlijk hadden kunnen verkopen, zeker omdat de winkel ervan uit dat ze na het verkopen van hun voorraad niet meer hoeven na te bestellen omdat aan de totale vraag is voldaan. Daarom werden er in de VS van een game als Valkyria Chronicles verdomd weinig exemplaren aan winkels geleverd en moesten fans heel wat winkels aflopen om een exemplaar te bemachtigen.quote:Verder pre-order ik helemaal niks en al helemaal niet voor support, het moet toch niet gekker worden. Je brengt het alsof ik op mijn blote knieen dankbaar moet zijn dat 'men' weer een rgp achtige game uitbrengtDat lijkt me de omgekeerde wereld. Zij maken het product, en ik zie of ik het ga kopen. En als de game goed is koop ik hem, no problem. Ik heb alleen nogal wat games in mn kast staan die eigenlijk het spelen niet waard zijn. Dat vind ik gewoon zonde van de tijd.
Het gevaar is dat je op die manier enkel nog een handjevol grote games overhoudt omdat van kleine games structureel te weinig verkocht wordt. Uitgevers proberen dit tegen te gaan door pre-orderbonussen te beloven aan vroege bestellers om zo gamers aan te sporen pre-orders te plaatsen. Hoe meer pre-orders, hoe meer exemplaren er in winkels zullen liggen, hoe meer een uitgever kan verkopen. Bedenk bij dit verhaal ook dat winkelketens als Gamestop liever geen games willen nabestellen omdat ze liever tweedehands exemplaren verkopen.
Ik ben een vroege veertiger en speel ook offline. Lang leve de single player dus.quote:Omtrent je split-screen opmerkingen: geven die niet hetzelfde aan? Nl. dat wat 'veilig is' wordt erin gestopt (bv multiplayer en co-op. Volgens mij (wild guess) speelt veelal de 15-25 jarige male demographic die luidruchtig aanwezig is op internet multiplayer games en/of co-op, en de 30+er niet, die wil liever singleplayer games (domweg omdat die 30+er gewoon minder vrienden heeft met een console + op hetzelfde moment tijd + interesse in dezelfde games). Ikzelf vind het jammer dat games zoals uncharted multi-player krijgen. Je kunt nl. in 1001 games deathmatchen, dus waarom hier nu tijd in steken? Immers, die tijd kun je beter steken in een langere singleplayer. Maar goed, ik behoor tot de minderheid, althans online
Waarom al die aandacht voor multiplayer ipv single player of split screen? Omdat single player games na het uitspelen van een campagne veelal in de 2e hands bakken belanden. Op die manier financieren gamers zonder veel geld hun hobby. Een goede online modus zorgt ervoor dat een game maanden gespeeld wordt en daarmee uit het 2e hands circuit blijft. Verder kunnen online uitbreidingen (map packs) voor extra inkomsten zorgen. Daarnaast zorgen goede online games voor veel inkomsten als gamers massaal overschakelen naar een nieuwe game om zo met hun vrienden te kunnen blijven spelen.
Xbox Gamer Tag ...Wii, Xbox, Xbox 360, PSP, PS2, PS3...
dell xps h2c(ATX gemod) msi p35 neo 3fir x3210 xeon Quad 3.00 ghz vcore 1,3 , 9800gx2 , 4gb team extreem 800mhz, 2x samsung spinpiont raid 0,ocz vertex xbox 360 ,ps3
Reg. datum: 07 april 2008
PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV,RFOM,R2 - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de
Reg. datum: 03 november 2007
Probleem: Ik wil graag final fantasy 7 downloaden, maar heb geen psn card of creditcard. (wil niet op ebay bestellen, te veel werk)
Mijn maatje heeft een creditcard en een PS3. Kan ik bij hem thuis op zijn PS3 inloggen met mijn account. Vervolgens even met zijn creditcard wat geld erop zetten en het spel downloaden. En dan bij mij thuis op mijn PS3 het spel downloaden maar dan gratis natuurlijk omdat ik het al eens heb betaald?
It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.
Jouw methode werkt op zich ook, aankopen worden op PSN accounts gedaan, en die staan los van CC gegevens.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | "Security is just a state of mind" | Cinema 4D !
MacBook Pro! | Canon eos 500d | Iphone 3GS 32Gb
Reg. datum: 07 april 2008
PSN ID: Tegud PS3: MGS 4, BF:BC,GTA lV,RFOM,R2 - Geschenke bei Handyvertrag! Konsolen,LCD's etc. www.geschenk-handy.de
Zeker weten, RSV2 heb ik een tijd geleden gespeeld in co-op (offine en online).quote:Tankbuster schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:18:
Vandaag maar even R2,GRAW 2, RSV2 bestelt, hopelijk zit er wat leuke Co-op actie tussen
Resistance 2 is leuk om online in co-op te spelen, of cooperative, of competitive (hoewel ik voor PvP liever een volledig scherm voor mezelf reserveer
In Resistance FOM kon je de hele campagne met twee spelen, dat gaf meer voldoening dan de 8 aparte offline co-op stukjes. Maar in FOM kan je niet met twee online.
GRAW2 heb ik gespeeld en terug verkocht na een tijd, volgens mij zat daar geen co-op mode in.
Als het met Resistance 2 kan, waarom niet met Killzone?quote:Meelobee schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:05:
[...]
Zou het ook niet zo zijn dat het simpelweg te zwaar is voor de consoles? Ik kan me voorstellen dat een PS3 Killzone 2 in splitscreen niet trekt, tenzij het grafisch allemaal een stuk minder zou zijn.
Er zijn voor de rest inderdaad weinig RPG's voor de PS3, maandag Sacred 2 in de bus dus ik laat dan mijn bevindingen weten.
Het spel is overigens in Co-op speelbaar (4 online - 2 offline splitscreen) dus misschien zijn er hier nog wel gamers die dat graag horen
PSN ID: Vanholm - Ik speel nu: FIFA 10, Prototype, Battlefield 1943, Midnight Club: LA. Hattrick team: Rapid Brugge (841915)
Daarna begonnen met de MP en die is nog veel leuker dan de SP dus daar zijn we wel weer even zoet mee
o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(
Ik ben 30+ en in mijn directe vriendenkring hebben 4 vrienden een PS3. Coop games worden door ons verslonden, dus pas op met die wild guesses van jou.quote:EfBe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:
[...]
Omtrent je split-screen opmerkingen: geven die niet hetzelfde aan? Nl. dat wat 'veilig is' wordt erin gestopt (bv multiplayer en co-op. Volgens mij (wild guess) speelt veelal de 15-25 jarige male demographic die luidruchtig aanwezig is op internet multiplayer games en/of co-op, en de 30+er niet, die wil liever singleplayer games (domweg omdat die 30+er gewoon minder vrienden heeft met een console + op hetzelfde moment tijd + interesse in dezelfde games). Ikzelf vind het jammer dat games zoals uncharted multi-player krijgen. Je kunt nl. in 1001 games deathmatchen, dus waarom hier nu tijd in steken? Immers, die tijd kun je beter steken in een langere singleplayer. Maar goed, ik behoor tot de minderheid, althans online
Volgens mij snap je niet wat 'wild guess' betekent... ik ben geen markonderzoeker dus nee ik heb geen hard-evidence. Ik ben blij voor je dat je zoveel tijd hebt dat je tezamen met andere 30+ers kunt gamen zonder dat andere prioriteiten in het leven je aandacht opeisenquote:Azqi schreef op zondag 28 juni 2009 @ 04:16:
[...]
Ik ben 30+ en in mijn directe vriendenkring hebben 4 vrienden een PS3. Coop games worden door ons verslonden, dus pas op met die wild guesses van jou.
My .NET Blog
Het is maar wat je er zelf van maakt. Je kunt nog zo'n druk leven hebben, maar ontspanning in welke vorm dan ook hoort daar bij. Daar kan prima af en toe een paar uur gamen bij horenquote:EfBe schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:44:
Ik ben blij voor je dat je zoveel tijd hebt dat je tezamen met andere 30+ers kunt gamen zonder dat andere prioriteiten in het leven je aandacht opeisen
"Met een raket op 't dak!"
Ik las net hierboven dat je de campaign van Resistance 1 volledig coop kunt spelen. Is dit ook leuk om te doen, of wordt het daardoor te makkelijk, te onoverzichtelijk of wat dan ook?
Edit: Ah ik zie het al, enkel offline coop. Dan laat maar
PromoX wijzigde dit bericht 28-06-2009 11:43 (56%)
360Gamertag.....PSN ID
Dat bedoel ik helemaal nietquote:Exirion schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:50:
[...]
Het is maar wat je er zelf van maakt. Je kunt nog zo'n druk leven hebben, maar ontspanning in welke vorm dan ook hoort daar bij. Daar kan prima af en toe een paar uur gamen bij horen
Geen seconde bedoelde ik daarmee dat gamen an sig out of the question wordt (anders zou ik geen consoles hebben, nietwaar?). Maar goed, laten we weer over kabeltjes, waar de games het goedkoopste zijn en andere irrelevante zaken die al 1001 keer zijn langs gekomen praten, dat levert tenminste geen spraakverwarring op.
*weg*
PromoX wijzigde dit bericht 28-06-2009 11:43 (48%)
My .NET Blog
Ben het opzich wel met je eens hoor. De meeste games hebben uberhaupt een 13 in een dozijn multiplayer toegevoegd. En dan komen ze nog met dlc multiplayer maps ook. Dan zie ik liever een singleplayer add on.quote:EfBe schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 14:22:
[...]
Maar voor mij persoonlijk geld dat niet voor coop, dat verrijkt imho in veel gevallen de singleplayer ervaring.
Maarja, ik ben ook nog maar 25
Xbox live gamertag: Metsadah - PC: E4300, 2gb ddr, HD4850
Reg. datum: 03 november 2007
Dit is zeer interessante informatie, bedankt. Stel ik log even met zijn account op mijn playstation in (Hij heeft het spel al gekocht), download final fantasy VII. Vervolgens log ik weer met mijn account in, en dan kan ik het spel gewoon spelen?quote:Grannd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:13:
Ik heb samen met een paar vrienden een aparte account genomen waar we dingen kopen (met US PSN Cards) om dan te sharen, zolang de account met password in je PS3 opgeslagen staat kan je tot en met 5 mensen games en DLC sharen.
(PS: Heb geen zin om zo'n account met vrienden te maken, alleen final fantasy is voor mij interesant)
It is possible that we live in a world that has more than the usual 1 time + 3 space dimensions of everyday experience. Indeed, one way to explain the peculiar properties of gravity is that the universe extends in 4+n dimensional space.
Reg. datum: 07 februari 2009
Dat kan gewoon. Het spel is namelijk al geactiveerd als aankoop in zijn account. En zolang zijn accountgegevens op jouw ps3 staan. Zal er ook geen probleem komen.quote:_Diesel_ schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:50:
[...]
Dit is zeer interessante informatie, bedankt. Stel ik log even met zijn account op mijn playstation in (Hij heeft het spel al gekocht), download final fantasy VII. Vervolgens log ik weer met mijn account in, en dan kan ik het spel gewoon spelen?
(PS: Heb geen zin om zo'n account met vrienden te maken, alleen final fantasy is voor mij interesant)
PSN ID: P1K4NT0
Dus als jouw maat even bij jou thuis inlogt met zijn account dan kan hij uit de store gewoon het spel downloaden zonder zijn cc gegevens ook maar te moeten gebruiken (tenminste als hij het zelf ook al gekocht heeft).quote:_Diesel_ schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 22:18:
Vraag:
Probleem: Ik wil graag final fantasy 7 downloaden, maar heb geen psn card of creditcard. (wil niet op ebay bestellen, te veel werk)
Mijn maatje heeft een creditcard en een PS3. Kan ik bij hem thuis op zijn PS3 inloggen met mijn account. Vervolgens even met zijn creditcard wat geld erop zetten en het spel downloaden. En dan bij mij thuis op mijn PS3 het spel downloaden maar dan gratis natuurlijk omdat ik het al eens heb betaald?
PSN-ID: nielsan
Lijkt me logisch dat je dan niet nogmaals je CC gegevens moet invoerenquote:catbert schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:29:
[...]
Dus als jouw maat even bij jou thuis inlogt met zijn account dan kan hij uit de store gewoon het spel downloaden zonder zijn cc gegevens ook maar te moeten gebruiken (tenminste als hij het zelf ook al gekocht heeft).
Als het net zo werkt als op de Xbox360 kun je vervolgens dat spel alleen niet spelen als je onder een ander account ingelogged bent.
BM wijzigde dit bericht 29-06-2009 09:56 (11%)
X360 Gamercard | PSN ID
Even the dark has a silver lining
oeps, laat maar
quote:Grannd schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:13:
Ik heb samen met een paar vrienden een aparte account genomen waar we dingen kopen (met US PSN Cards) om dan te sharen, zolang de account met password in je PS3 opgeslagen staat kan je tot en met 5 mensen games en DLC sharen.
BatmanHorizon wijzigde dit bericht 29-06-2009 10:23 (49%)
PSN: KingofCunnus / プレイステーション 3
Je kunt het spel dan ook gewoon onder je eigen account spelen. Tenminste dat heb ik geprobeerd met een ps1 spel, dat werkte gewoon. Net als dat je de demo's uit de us store kunt downloaden en spelen op je nederlandse account.quote:BM schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:55:
[...]
Lijkt me logisch dat je dan niet nogmaals je CC gegevens moet invoerenDat spel staat gewoon op zijn account gemarkeerd als zijnde gekocht, en dat kun je dan gewoon blijven downloaden lijkt me
Als het net zo werkt als op de Xbox360 kun je vervolgens dat spel alleen niet spelen als je onder een ander account ingelogged bent.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 46 47 48 49 last
Dit topic is gesloten.