Anoniem: 244717 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 19:39:
@ardana De enquête is niet op het artikel van nu.nl gebaseerd. Met dit artikel wordt puur aangegeven wat de term van illegaal downloaden inhoud. Dit vanwege het feit dat de mening over de term illegaal downloaden nogal verdeeld ligt.
En jij komt dan vervolgens met een artikel op nu.nl wat door de betreffende journalist niet helemaal begrepen is en een iets té populare titel heeft toebedeeld.
Echt, "illegaal downloaden" bestaat niet (helaas dus wel bij nu.nl en overgenomen door EénVandaag...)
Lees dat vonnis maar eens door.
Zoek voor de grap eens of daarin over "illegaal downloaden" wordt gesproken, dat scheelt je veel tijd. Ik zal je helpen: "illegaal downloaden" staat daar niet één keer in. Er staat zelfs nergens een keer dat downloaden illegaal is, of met bepaalde worden wordt gesuggereerd.
Er wordt slechts gesproken over downloaden uit een illegale bron. Dat maakt de download zelf niet illegaal. De aanbieder, die is dan illegaal bezig. En dat is zo (en blijft zo) omdat je van de ontvanger niet kan verlangen dat hij alle bronnen waar hij download kan vaststellen of het een legale of illegale bron is.
Als je het dan doet, doe het dan goed, en noem het een illegale kopie. Dát bestaat wél.
Illegale download bestaat niet.
Edit:
Dat de enquête dan verkeerd betiteld wordt is tot daar aan toe, daarnaast is de inhoud blijkbaar ook dubieus (getuige andere posts hier).
Maar iets in me zegt dat de uitzending straks ook van "illegaal downloaden" uitgaat.
En dan ontspoor je echt volledig en gaat de geloofwaardigheid van welke journalist of TV-programma echt naar het nul-punt. Met name bij diegene die gewoon weten dat een illegale download niet bestaat. Aan de andere kant maak je onwetenden wijs dat downloaden illegaal kan zijn, wat gewoonweg niet klopt.
Dus ben ik erg benieuwd naar
echte bronnen (anders dan een documentje geschreven door een willekeurige journalist, al dan niet goed begrepen) waaruit blijkt dat "illegaal downloaden" wel degelijk bestaat.
Edit2:
Dit geneuzel doet me (om wat voor reden dan ook) denken aan een item wat een aantal maanden geleden in Editie NL ineens verscheen: Een baby van een paar dagen/weken oud die kan lopen!! O, zo speciaal...
Laten ze het filmpje zien, paps en mams helemaal onder de indruk, alsmede de journalist...
Maar in werkelijkheid was het gewoon de standaard loop reflex die vrijwel alle baby's hebben... Ja, ook mijn 2 kinderen deden dat toen ze een paar weken oud waren.
En zo was mijn betrouwbaarheids gevoel voor Editie NL weer een punt gezakt.
Ga ze a.u.b niet achterna... Breng het "nieuws" liever gewoon zoals het is, zonder het op te vijzelen met mooie titels en woorden. Dan krijg je in ieder geval Tweakers.net niet over je heen.

Dat die FOK-knuppels erin trappen moeten ze zelf weten.

(geintje jongens!)
[
Voor 57% gewijzigd door
remco_k op 11-05-2009 20:25
]
Alles kan stuk.