Hoofdcategorieën
Topicacties

De EénVandaag download-enquête

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 december 2007

http://eenvandaag.nl/docs/image/Tweakers2.jpg

Het actualiteitenprogramma EénVandaag is op zoek naar jongeren onder 25 jaar met een mening over (illegaal) downloaden. Aangezien hier op Tweakers vast veel van die downloaders rondlopen, zou het leuk zijn als jullie hierbij helpen.

Hoe? Ga daarvoor naar deze site, vul vervolgens wat informatie over jezelf in (die niet aan derden wordt verstrekt) en beantwoord een aantal vragen. De uitslag van de enquête komt terug in een EénVandaag tv-item rond 20 mei over de rechtszaak tussen Mininova en Brein. Ook zie je de uitslag op FOK!, Top-X.nl, NOS, 3FM, MSN en tig andere sites en kranten.

Je kunt met de enquête ook nog shirts en pokens winnen. Vul hem dus snel in en laat je mening horen!

Puby wijzigde dit bericht 11-05-2009 13:56 (23%)

Acties:

Door: bjck
Moderator I&H
Reg. datum: 05 mei 2000

Er is toestemming van Tweakers.net voor dit topic.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

There is no spoon

Wat een rare enquête... Ten eerste wordt er om een hele reeks gegevens gevraagd die nergens goed voor is (afkomst moeder? afkomst vader? geloof?). Om vervolgens het volgende soort vragen te krijgen:
quote:
Je bent in Nederland strafbaar als je (illegaal gedownloade) bestanden
op je computer hebt staan of deelt met anderen.
(weet ik, weet ik niet vraag) Heuh? Ik ben strafbaar als ik bestanden op m'n computer heb staan? Ooh, als ze illegaal zijn, tja illegaal is meestal strafbaar, toch?
quote:
Waarom download je illegaal?
Download ik illegaal?
quote:
Koop je minder, evenveel of meer sinds je illegaal muziek downloadt?
Euh... laat ik maar ophouden. Het lijkt wel of deze vragen zijn opgesteld door stichting Brein...

<PowerSp00n.nl> | <HRooster.nl>: persoonlijke HRO rooster | Slackware & Gentoo \o/

één is geen twee

Ik zit in een infinite loop in Firefox...

Nu maar proberen in IE, de post hierboven voorspelt al weinig goeds.
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
PowerSp00n schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:51:

Download ik illegaal?

[...]

Euh... laat ik maar ophouden. Het lijkt wel of deze vragen zijn opgesteld door stichting Brein...
Dan heb je toch bij een vorige vraag aangegeven dat je illegaal download, want als je had gekozen voor het antwoord 'ik download nooit illegaal' krijg je gewoon vragen die daar op doorgaan.. (waarom niet, hoeveel cd's koop je)

Kater? Eerst water, de rest komt later

There is no spoon

quote:
Haan schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:55:
Dan heb je toch bij een vorige vraag aangegeven dat je illegaal download, want als je had gekozen voor het antwoord 'ik download nooit illegaal' krijg je gewoon vragen die daar op doorgaan.. (waarom niet, hoeveel cd's koop je)
Nee, ik ben verplicht om aan te geven bij de vraag 'Waarom download je illegaal?' dat ik illegaal download want anders gaat de enquête niet eens verder. Daarvoor is er nog geen vraag geweest waar ik moet aangeven dat ik illegaal download.

PowerSp00n wijzigde dit bericht 11-05-2009 13:59 (12%)

<PowerSp00n.nl> | <HRooster.nl>: persoonlijke HRO rooster | Slackware & Gentoo \o/

notebookspot.nl

quote:
Wat een rare enquête... Ten eerste wordt er om een hele reeks gegevens gevraagd die nergens goed voor is (afkomst moeder? afkomst vader? geloof?).
Iets wat bijeen dergelijke poll uberhaupt optioneel zou moeten zijn. Een dergelijke enquete wil je juist annoniem in kunnen vullen als je illegaal bezig bent. Zal je straks weer zien dat de uitkomst weer positief is, mensen die het of verbergen of enkel meedoen als ze enkel legaal bezig zijn.

* GENETX sloot het venster dan ook na het zien van het "vul hier je e-mail adres in"-vlak.
één is geen twee

Aan de andere kant is de goedkeuring van Tweakers.net en het feit dat het eenvandaag.nl genoeg is voor mij om ze het vertrouwen toch te geven.

Al vraag ik mij wel af in welke mate de opsteller zich er zelf in verdiept heeft.

Daarnaast is de speculatie over de rechtszaak tussen mininova en brein ook wel erg apart, en daarna vooral de link in hoeverre de overheid erachter aan zit.

De overheid zit nergens achter aan, zij maken wetten en kunnen niet achter mensen aan zitten...

Het had een stuk beter gekunt, al viel het mij nog mee.

Als je aangeeft dat je niet download, krijg je geen verdere vragen over illegaal downloaden. Je gaat dus door naar de vragen over de aankoop van cd's. Gr. Top-X

Acties:

Door: Kixtart
PowerMod / Frontpage Admin
Wolfje
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
Het actualiteitenprogramma EénVandaag is op zoek naar jongeren onder 25 jaar met een mening over (illegaal) downloaden.
Maar je mag dus alleen een mening geven over illegaal downloaden als je dat ook doet. Daarnaast heb je in Nederland nog altijd de discussie wat illegaal is en wat niet.

☻/
/▌
/ \

____(>^^(>0o)>____

En hoe wordt dit 'gepresenteerd' tijdens die show? Je kan natuurlijk de cijfers zo presenteren dat het brein of juist m.nova in het 'slechte daglicht' zetten, zeker als het gaat om 'illegaal' downloaden.

En wat is die rare <25 grens? 26 en ouder zijn wel brave burgers? :+
quote:
Waarom koop je een cd (los van dat je de muziek leuk vind)? Noem de meest belangrijke redenen.
Waar ik juist de vorige vraag 'ik koop geen CDs' gaf :P

Maarja, vind het een erg 'sturende' enquete, alsof er (bij bv vraag 1) geen legale games te downloaden zijn? :P

SinergyX wijzigde dit bericht 11-05-2009 14:08 (11%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

quote:
PowerSp00n schreef op maandag 11 mei 2009 @ 13:57:
[...]

Nee, ik ben verplicht om aan te geven bij de vraag 'Waarom download je illegaal?' dat ik illegaal download want anders gaat de enquête niet eens verder. Daarvoor is er nog geen vraag geweest waar ik moet aangeven dat ik illegaal download.
Je hebt gelijk, de vraag is eerst 'download je weleens films, muziek e.d.', maar dat kan je ook perfect legaal doen natuurlijk.

Wat ook nogal apart is, is dat er eerst gevraagd in welke stad je woont, kies je voor een stad uit de lijst, moet je vervolgens je provincie opgeven en ook nog eens de postcode, waarom dan überhaupt eerst naar de stad vragen, met de postcode zit je direct al goed! 8)7 Plus dat je ook gewoon kan zeggen dat Amsterdam in Friesland ligt, zit niet echt een check op:P

Iets wat bijeen dergelijke poll uberhaupt optioneel zou moeten zijn. Een dergelijke enquete wil je juist annoniem in kunnen vullen als je illegaal bezig bent.

Je gegevens zijn absoluut anoniem bij Top-X.
Gr. Top-X

There is no spoon

quote:
Puby schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:04:
Als je aangeeft dat je niet download, krijg je geen verdere vragen over illegaal downloaden. Je gaat dus door naar de vragen over de aankoop van cd's. Gr. Top-X
Ik download wel, maar niet illegaal. Maar blijkbaar is dat geen mogelijkheid in deze enquête. Dat geeft mij ook totaal het gevoel dat deze enquête is opgesteld naar de informatie uit Brein folders. Verder sluit ik me aan bij Hooglander1...
quote:
Kixtart schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:06:
Maar je mag dus alleen een mening geven over illegaal downloaden als je dat ook doet. Daarnaast heb je in Nederland nog altijd de discussie wat illegaal is en wat niet.
Illegaal staat tussen haakjes, ook als je gewoon download dus...

PowerSp00n wijzigde dit bericht 11-05-2009 14:11 (25%)

Reg. datum: 30 juni 2001

Ik snap die vragen over afkomst ook niet zo. Waarom is dat nou weer nodig. Wordt deze enquete trouwens ook verspreid op sites als maroc.nl? Anders schiet je er nog weinig mee op als 95% van de respondenten autochtone mannen zijn.

Go Go Gadget Ondertitel!

vind het echt zo onzinnig om zoveel info van jezelf in te vullen...
Daarnaast vraag je aan mensen die waarschijnlijk vaak illegaal downloaden hun email, postcode, woonplaats etc etc...
Dat vind ik al gewoon niet slim en eigenlijk gewoon asociaal om te doen.

En de enquete is echt niet slim. Als ik bijvoorbeeld Den Haag kies, waarom vraagt ie dan nog de provincie..
En waarom moet ik als laatst postcode invullen, terwijl je met de postcode gewoon gelijk de woonplaats kan zien.

Of waarom als ik kies dat ik nooit een cd koop, waarom vraagt ie dan wat de belangrijkste reden is dat ik een cd koop.
En zo zijn er nog meer van zulke vragen...

Het is gewoon erg ouderwets opgebouwd...
Daarnaast, als ik bij "anders, namelijk" iets wil invullen, past mijn zin niet eens in de box.

Huub Huub Barabatruc!

Reg. datum: 12 juli 2000

Ik ben een jongere van 27 jaar en ik voel me door deze leeftijdsgrens zo achtergesteld dat ik het verdom die enquête in te vullen!

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

één is geen twee

Ik krijg na 15 minuten nog steeds geen bevestigingsmail, ook niet in mijn junk mail folder.

quote:
PowerSp00n schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:10:
Tja.. en brengen ze dat dan niet tijdens de uitzending als "90% van de jongeren vindt illegaal downloaden heel normaal". Ik zie het al helemaal voor me. Dat programma heeft vooraf z'n oordeel al klaar is mijn gevoel.

____(>^^(>0o)>____

quote:
Noork schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:14:
[...]

Tja.. en brengen ze dat dan niet tijdens de uitzending als "90% van de jongeren vindt illegaal downloaden heel normaal". Ik zie het al helemaal voor me. Dat programma heeft vooraf z'n oordeel al klaar is mijn gevoel.
En dat is wat ik bedoel. Vraag 1 zal 99% Ja kiezen, er wordt niet explicitiet gevraagd naar illegaal downloaden. Dus iedereen die een trial, free of opensource binnenhaalt wordt nu onder de groep gegooid 'download illegaal'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Mannetje Pug en een stokbrood
Reg. datum: 11 februari 2005

quote:
Wat een rare enquête... Ten eerste wordt er om een hele reeks gegevens gevraagd die nergens goed voor is (afkomst moeder? afkomst vader? geloof?). Om vervolgens het volgende soort vragen te krijgen:

[Je bent in Nederland strafbaar als je (illegaal gedownloade) bestanden op je computer hebt staan of deelt met anderen.]
(weet ik, weet ik niet vraag) Heuh? Ik ben strafbaar als ik bestanden op m'n computer heb staan? Ooh, als ze illegaal zijn, tja illegaal is meestal strafbaar, toch?
[...]
Download ik illegaal?
[...]
Ik vind vooral vragen als die eerste verschrikkelijk irritant. Voordat je zo'n enquete online gooit ga je hem toch eerst even doorlezen en kijken of er niet dat soort lompe zinnen in staan?

Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Benjamin Franklin

Acties:

Door: Kixtart
PowerMod / Frontpage Admin
Wolfje
Reg. datum: 14 mei 2004

quote:
PowerSp00n schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:10:
[...]
Achja, ben toch te oud voor die test ;)

En trouwens dan nog. Als je niet (illegaal) download zou je alsnog een mening mogen geven volgens de omschrijving, maar dit blijkt niet zo te zijn.

Kixtart wijzigde dit bericht 11-05-2009 14:22 (25%)

☻/
/▌
/ \

Pff ik ben die enquete nu even aan het doornemen, hoewel ik niet in de leeftijdscategorie val. Hoe kun je als 24 jarige nu inwonende kinderen van 18 jaar en ouder hebben? En ooit weleens een 24 jarige met pensioen/VUT gezien? Is hier een of ander standaard script uit de kast getrokken, damn wat een slechte vragenlijst.

Noork wijzigde dit bericht 11-05-2009 14:23 (9%)

quote:
Kixtart schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:19:
[...]

Achja, ben toch te oud voor die test ;)
Ik klikte netjes op de 'ik ben ouder dan 24' knop en toen bleek dat ik me alleen had aangemeld op de site en kreeg ik niet de enquête :'(
Maar enquête bevat wel een hoop klassieke fouten die je kan maken bij het opstellen van zoiets.

There is no spoon

quote:
SinergyX schreef op maandag 11 mei 2009 @ 14:16:
En dat is wat ik bedoel. Vraag 1 zal 99% Ja kiezen, er wordt niet explicitiet gevraagd naar illegaal downloaden. Dus iedereen die een trial, free of opensource binnenhaalt wordt nu onder de groep gegooid 'download illegaal'.
En buiten dat is er heel wat materiaal waarvan een hoop mensen waarschijnlijk denken dat ze illegaal downloaden terwijl dat helemaal niet zo is.
quote:
De Internetgebruiker die gebruik maakt van de mogelijkheden die Napster, KazaA en vergelijkbare peer-to-peer-diensten bieden om werken van letterkunde, wetenschap of kunst te kopiëren voor privé-gebruik opereert over het algemeen genomen binnen de marges van het auteursrecht. Dat geldt ook wanneer een privé-kopie wordt gemaakt van een origineel dat illegaal, dat wil zeggen zonder toestemming van auteursrechthebbende, is openbaar gemaakt.
(bron). Zo is er natuurlijk nog veel meer over te lezen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009