Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 143 144 145 146 last

Nieuw Topic
Gisteren was het echt bar en boos met telefonie. Zowel inkomende als uitgaande gesprekken werden niet goed opgebouwd: men kon elkaar soms niet horen.

Moest soms 5 pogingen doen voordat ik een goede verbinding had met de tegenpartij.

Reg. datum: 18 september 2003

Ik was een uurtje geleden met m'n kameraad aan de telefoon. Ineens poef internetverbinding + telefonie was weg. Ik bel em op z'n mobiel, blijkt dat zijn internet ook was weggevallen. Terwijl hij Online (adsl) heeft en ik Ziggo (kabel). En het mooie was, ongeveer 15 minuten later gaven onze beide modems weer signaal. Zo goed als tegelijkertijd. Is dat mogelijk? Dat 2 internetverbindingen van twee verschillende providers tegelijk wegvallen en ook tegelijk weer terug komen?

Ongeveer 30 minuten later viel mijn verbinding weer weg. Deze bleef 20 minuten weg en kwam daar na weer terug. Erg leuk als je een online spel als OGame speelt en je in die 20 minuten voor een paar jaar werk om zeep geholpen kan worden door een niet werkende internetverbinding.
Reg. datum: 24 september 2003

quote:
rally schreef op maandag 04 mei 2009 @ 17:33:
Wat kost dat ongeveer als ik vragen mag?
Huur van de lijn kost 300 per locatie. Daarnaast betaal je aanlegkosten voor het trekken van de glasvezel, die weet ik nog niet (1000?). Bovenop de kosten van de lijn neem je dan diensten af. Waarbij 10Mbit internet 650 kost, maar 10Mbit VPN weer aanzienlijk goedkoper is (279) per locatie.

boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
Snowwie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 01:31:
Erg leuk als je een online spel als OGame speelt en je in die 20 minuten voor een paar jaar werk om zeep geholpen kan worden door een niet werkende internetverbinding.
:D

Niet overdrijven he... :)

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

Starbucks

Gisteren bij Ziggo Digitaal Totaal + HD Pakket besteld en op drie smartcards laten activeren.

Nu hebben we voor ongveer hetzelfde geld alle pakketten :) We hadden namelijk het Kennis & Nieuws pakket op drie smartcards. Het kostte even wat moeite om het om te zetten, maar het is nu dus wel mogelijk.

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB

Lost in Translation
Reg. datum: 02 juni 2003

Wilde geen nieuw topic openen, maar heb een vraag. Wellicht kunnen jullie mij helpen.

Een aantal dagen geleden lag mijn internet verbinding eruit bij Ziggo. Even gebeld met Ziggo en bleek dat er een storing was op mijn locatie (tenminste dat kreeg ik te horen via zo'n electronisch grietje voordat ik een medewerker van de helpdesk aan de telefoon kreeg). Twee dagen erna was mijn internet verbinding terug, maar klapte hij er na 30 min telkens uit, om na 30 tot 45 min weer terug te keren.

Inmiddels lijkt de verbinding weer volledig hersteld, maar nu heb ik het volgende probleem. Ik speel geregeld online een spelletje (voornamelijk WoW) en mijn latency gaat geregeld richting de 600 tot 1000ms met uitschieters richting de 6000ms! Soms zakt het weer terug naar tussen de 40 en 60ms (dit was mijn waarde voor al mijn problemen).

Nu heb ik ook de motorola 5121E met daaraan een MIMO-XR van Sitecom als wireless router. Hieraan hangt ook nog mijn xbox360 met een normale ethernetkabel. Mijn PC is draadloos verbonden. Verscheidene dingen geprobeerd om te kijken of het aan mijn eind zat, maar dat is volgens mij niet het geval.

Aangezien ik de laatste dagen dus vooral WoW speel, heb ik het IP opgezocht van de server waarop ik speel en daar een tracert op los gelaten. De verbinding thuis was prima (alles 1ms). De Hop naar Ziggo (de 2e) gaf echter zeer fluctuerende waardes terug. Als mijn latency hoog was in WoW, kreeg ik waardes terug tussen de 800ms en 2000ms). Toen mijn lat ging zakken in WoW, was ook de response Ziggo aan het dalen.

Kan ik hieruit concluderen dat het probleem bij Ziggo ligt en niet bij mij? En kan de responsetijd zoveel fluctueren aan hun kant?

Ook heb ik het idee dat mijn IP adres verandert is, zat vroeger bij Casema en dacht dat ik een 89.xxx.xxx.xxx IP had, nu heb ik een 94.xxx.xxx.xxx adres.

Het IP adres van ziggo dat zulke hoge response tijden teruggeeft is 94.208.160.1 (locatie Breda).

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Starbucks

Ping statistics for 94.208.160.1:
Packets: Sent = 42, Received = 42, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 49ms, Average = 10ms

Dus dat lijkt allemaal erg gezond te zijn (kan nog wel een langere test doen, maar dat heeft weinig zin). Dit is overigens van een XS4All DSL abonnement naar dat IP toe.

Om dit te analyseren zul je een aantal dingen moeten doen:

1. Als je WOW speelt, zijn er dan andere apparaten die communiceren met het Internet?
2. Doe een ping -t naar drie servers tegelijk tijdens het spelen en kijk dan als je lag hebt of dat ook hebt naar die drie IP's. Ik zou nemen: 195.241.77.53, 194.109.66.67 en iets van www.tweakers.net.
3. Als je de mogelijkheid hebt kun je dan een bandwidth monitor op je computer installeren en kijken hoe zwaar de belasting is?

Wat voor abonnement heb je eigenlijk?

rally wijzigde dit bericht 05-05-2009 10:14 (3%)

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB

quote:
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 00:58:
Gisteren was het echt bar en boos met telefonie. Zowel inkomende als uitgaande gesprekken werden niet goed opgebouwd: men kon elkaar soms niet horen.

Moest soms 5 pogingen doen voordat ik een goede verbinding had met de tegenpartij.
Vul het contact formulier op Ziggo even in. Er zijn heel veel mensen die er last van hebben in mijn omgeving maar volgens Ziggo was ik de enige die erover belde en er dus last van had.

www.e-Dot.nl
Reg. datum: 10 oktober 2000

Zow ook ff mijn fustraties kwijt over ziggo...
ik ben inmiddels al een jaar bezig de facturatie stop te zetten. Mijn abbo is beeindigd... al ruim een jaar, maar facturatie loopt door!! Krijg nog een leuke bak geld van ze... maarja... gaat allemaal niet zo makkelijk bij Ziggo.

Nu is mijn geduld op en heb ik de bank hun incasso laten blokkeren en de laatste incasso terug laten halen in ieder geval :)

e-Dot | www.e-Dot.nl | Fight me! @ frenck.mybrute.com

boe!
Reg. datum: 25 juni 2001

Dan heb je nog lang geduld gehad. Na een 1e keer onterechte afschrijving was ik gelijk al begonnen met storneren.

INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer

www.e-Dot.nl
Reg. datum: 10 oktober 2000

Hmz ja... was meer een verrassing... Want ik kijk eigenlijk nooit op mijn rekening :S

e-Dot | www.e-Dot.nl | Fight me! @ frenck.mybrute.com

Lost in Translation
Reg. datum: 02 juni 2003

quote:
rally schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 10:13:
Ping statistics for 94.208.160.1:
Packets: Sent = 42, Received = 42, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 8ms, Maximum = 49ms, Average = 10ms

Dus dat lijkt allemaal erg gezond te zijn (kan nog wel een langere test doen, maar dat heeft weinig zin). Dit is overigens van een XS4All DSL abonnement naar dat IP toe.

Om dit te analyseren zul je een aantal dingen moeten doen:

1. Als je WOW speelt, zijn er dan andere apparaten die communiceren met het Internet?
2. Doe een ping -t naar drie servers tegelijk tijdens het spelen en kijk dan als je lag hebt of dat ook hebt naar die drie IP's. Ik zou nemen: 195.241.77.53, 194.109.66.67 en iets van www.tweakers.net.
3. Als je de mogelijkheid hebt kun je dan een bandwidth monitor op je computer installeren en kijken hoe zwaar de belasting is?

Wat voor abonnement heb je eigenlijk?
Het zou nu best weer ok kunnen zijn. Heb gisteren ook een aantal keren wel lage ms gehad naar dat IP, en toen was mijn latency in WoW ook weer prima. Tenminste die zag ik hard terugzakken naar normale waardes.

- Er zit alleen een Xbox360 aan mijn router verbonden, maar die stond niet aan. Verder is het een beveiligde verbinding en is alleen mijn PC verbonden aan mijn wireless router.
- Ik heb gisteren tijdens hoge lag een tracert gedaan naar andere sites en daarin was de communicatie met 94.208.160.1 vaak het probleem. Zal vanavond nog even jouw voorbeelden uitproberen.
- bandwith monitor installeren. Geen probleem. Wat raad je aan? Heb wel wat speedtest testjes gedaan sinds ik last heb van mijn problemen en mijn download is rond de 14mbps en mijn upload rond de 1,5 mbps. Had het vroegere Casema abonnement met 12mbit download en is nu 15mbit geworden.

Das Ziggo Z3 nu volgens mij.

Winter is coming! Talmaril@Aggramar

Starbucks

http://www.bwmonitor.com/

Dit is een prima tooltje (trial versie zou prima voor je moeten zijn.

Vergeet niet ook een ping te doen naar die server. Dan kun je zien of het alleen die server is of je verbinding.

BWM is nodig om te kijken of je upload niet toevallig vol gegooid word en je verbinding dicht trekt. Als dat WEL zo is, dan moeten we verder zoeken.

Als er alleen een hoge latency naar je 94.x.x.x. IP dan weet je dat het i.i.g. niet je verbinding is.

Reg. datum: 08 januari 2000

Even een update over de Linksys actie: Ik was gisteren bij Paradigit in Den Haag met een oud brak Speedtouch ding onder m'n arm en zowaar wisten ze van de actie af :)

Reg. datum: 23 december 2008

Ik zit eraan te denken om zelf een digitale decoder te kopen, en dan deze i.c.m. een smartcard aan te sluiten op mijn PC. nu heb ik hierover twee vragen:

1. Is dit mogelijk, om via de computer digitale TV te kijken? heb ik dan meer noddig dan een kastje en smartcard?

2. Moet ik het kastje aansluiten op de COAX TV kabel, of haald deze het signaal ergens anders vandaan.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

1. Als je de digitale ontvanger op je pc aansluit werkt het, heb je wel een video-in nodig op je Pc. Mooier is als je monitor beschikt over video-in.
2. Ja Ziggo levert signaal over de kabel dus die moet je op dat kastje aansluiten.

Reg. datum: 02 juli 2008

quote:
Ballebek schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:42:
Even een update over de Linksys actie: Ik was gisteren bij Paradigit in Den Haag met een oud brak Speedtouch ding onder m'n arm en zowaar wisten ze van de actie af :)
Dus jij bent een gelukkig mens met een nieuwe Liksys router?
Wat mag je allemaal inruilen om de korting te krijgen? Een modem of router van elk soort of zijn er voorwaarden aan verbonden. Ik heb namelijk een "leen" modem van Tele2 en nog wel ergens een intern 56k6 modem liggen. Mag ik de laatst genoemde ook inruilen voor de korting?

XBOX Live ID: i DJ

quote:
i-dj schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:39:
[...]

Dus jij bent een gelukkig mens met een nieuwe Liksys router?
Wat mag je allemaal inruilen om de korting te krijgen? Een modem of router van elk soort of zijn er voorwaarden aan verbonden. Ik heb namelijk een "leen" modem van Tele2 en nog wel ergens een intern 56k6 modem liggen. Mag ik de laatst genoemde ook inruilen voor de korting?
Ze hadden hem niet op voorraad, alleen in de kast staan maar daar heb ik geen trek in (ouwe zeur he).

Alles wat ADSL modem / routing doet en losse routers mogen volgens de actie.

Reg. datum: 23 december 2008

Beste Jongentje,

Bedankt,

Maar is het mogelijk het signaal draadloos te ontvangen? mijn PC staat namelijk niet in dezelfde ruimte als mijn COAX aansluiting, en ik heb niet zo'n zin om draad te trekken.

Alvast bedankt.

quote:
Gotez schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:02:
Beste Jongentje,

Bedankt,

Maar is het mogelijk het signaal draadloos te ontvangen? mijn PC staat namelijk niet in dezelfde ruimte als mijn COAX aansluiting, en ik heb niet zo'n zin om draad te trekken.

Alvast bedankt.
Dan moet je aan digitenne denken en zit je in het verkeerde topic :). Het is niet voor niets kabel-tv.

Reg. datum: 18 september 2003

quote:
Uni 35 - Ogame.org loopt op 5 speed. De buurman kan in 6 minuten bij je zijn. Dus 20 minuten is zeker niet overdreven :)
Reg. datum: 29 september 2004

Nog wat vragen over digitale tv van Ziggo, want ik vind de site niet geheel duidelijk.

Wat ik begrijp uit de site is dat wanneer je alles-in-1 neemt, je nu gratis een digitale ontvanger krijgt. Dit is bij mijn weten dat Humax ding (typenr weet ik even niet), welke mijn vriendin nu ook heeft. Deze is alleen via SCART aan te sluiten op de tv, en heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van HD (in de toekomst).
Als je alles-in-1 neemt en kiest voor de HD digitale ontvanger, moet je 99 euro (eenmalig) bijbetalen en ben je dus wel op de toekomst voorbereid (als in: je hoeft geen nieuwe decoder aan te schaffen).

So far so good?

Mijn vraag is nu: welk zenderaanbod zit hierbij? Is dit het gewone digitale standaard zenderaanbod? En als je die HD ontvanger neemt, heb je dan ook de HD zenders of moet je die ook nog los erbij bestellen?

Verdere vragen. In ons nieuwe huis komen 2 tv's. Als ik alles-in-1 neem, krijg ik neem ik aan 1 smartcard erbij. Kan ik een tweede smartcard bestellen (kosten?) + decoder (kosten?) en dan op hetzelfde abonnement tv kijken, of moet ik voor die tweede tv ook weer opnieuw een tv abbo nemen?

PSN: Sluuz

Starbucks

quote:
Sluuz schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:53:
Mijn vraag is nu: welk zenderaanbod zit hierbij? Is dit het gewone digitale standaard zenderaanbod? En als je die HD ontvanger neemt, heb je dan ook de HD zenders of moet je die ook nog los erbij bestellen?

Verdere vragen. In ons nieuwe huis komen 2 tv's. Als ik alles-in-1 neem, krijg ik neem ik aan 1 smartcard erbij. Kan ik een tweede smartcard bestellen (kosten?) + decoder (kosten?) en dan op hetzelfde abonnement tv kijken, of moet ik voor die tweede tv ook weer opnieuw een tv abbo nemen?
Je krijgt gratis het standaard zenderaanbod. Voor extra zenders (muziek, science, etc) moet je extra betalen. 3,95 per kanaal of 9.95 voor alle zes.
Hetzelfde geld voor de HD kanalen (voorlopig nog maar 4), hoewel Eurosport HD gratis is.

Een smartcard kun je bij Mediamarket etc kopen voor ¤ 29.95. Een HD decoder kun je daar ook eenvoudig vandaan halen.

Sinds mei is het mogelijk om een abonnement op maximaal 3 smartcards te activeren. Dus als je één of meerdere abonnementen neemt hoef je niet te betalen voor je extra smartcards.

Reg. datum: 03 november 2008

quote:
Sluuz schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:53:
Nog wat vragen over digitale tv van Ziggo, want ik vind de site niet geheel duidelijk.

Wat ik begrijp uit de site is dat wanneer je alles-in-1 neemt, je nu gratis een digitale ontvanger krijgt. Dit is bij mijn weten dat Humax ding (typenr weet ik even niet), welke mijn vriendin nu ook heeft. Deze is alleen via SCART aan te sluiten op de tv, en heeft geen mogelijkheid tot het afspelen van HD (in de toekomst).
Als je alles-in-1 neemt en kiest voor de HD digitale ontvanger, moet je 99 euro (eenmalig) bijbetalen en ben je dus wel op de toekomst voorbereid (als in: je hoeft geen nieuwe decoder aan te schaffen).

So far so good?
Dat klopt, je zou eventueel nog over kunnen gaan op interactive tv.
Maar daar moet je z'n duurdere cisco decoder voor aanschaffen :)
quote:
Je krijgt gewoon het standaard tv (z1) pakket.
Alle andere pakketten moet je los aanschaffen...zoals het kennis & nieuws pakket ed. a 3,95 per pakket.
je kan ook kiezen voor om het digitaal totaal pakket te nemen a 9,95 per maand.
Dan krijg je standaard (z1) tv plus 5 pakketten en een aantal extra zenders.
voor het hdtv pakket betaal je 3,95 per maand extra ;)
quote:
De extra smartcard en/of decoder kan je gewoon bij de winkel halen, maar de smartcard moet je dan nog wel even op ziggo activeren.
Je kan je pakketten op maximaal 5 kaarten gebruiken zonder extra kosten :P

Vrijdag A-I-1 Extra aangevraagd en gisteren brieven met activatiecode, telefoonnummer en overige narigheid ontvangen. Ik had gisteren nog gebeld met Ziggo en die melde mij dat ik waarschijnlijk deze week nog het modem kan ontvangen. :9

Ben benieuwd!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 143 144 145 146 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: