Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 143 144 145 146 last

Nieuw Topic
Ugh
Reg. datum: 22 november 2001

Even m'n ervaringen met de Humas IRHD-5000C posten.

Ik had 'm gekocht bij cardwriter met de 90 euro geldterug actie van Ziggo. Installatie ging prima, alle zenders gevonden! Het beeld is ook een stuk beter nu via HDMI ipv RGB scart. Nog geen HD-pakket genomen, vind het nog wat duur voor zo weinig extra zenders, dus voorlopig alleen de standaard zenders.

Ik heb wat zitten proberen met de output resolutie.Op onze TV (HD-ready (720p)) krijg ik het beste beeld als ik de resolutie op Orig zet (dus de originele resolutie zoals het uitgezonden wordt. De meeste andere settings leveren ribbelige randen of onscherpte op.

Enig nadeel is dat ik mijn decoder na een week heb teruggebracht. Soms kon de decoder de zenders niet weergeven (ofwel preview periode verlopen danwel deze zender zit nietin pakket) en als deze het wel deed had ik last van wegvallend beeld (fractie van een seconde met een foutmelding die in die korte flits niet te lezen was). Meteen een nieuwe meegekregen; nog niet veel mee gekeken maat vooralsnog doet deze het wel goed....

-------

Reg. datum: 02 december 2006

Het zou ziggo sieren wat meer openheid te geven over de op hande zijnde snelheids verhogingen. Nu blijft voor een hoop mensen een gisplaatje wanneer het e.e.a wel of niet gaat komen. Ziggo geeft/gaf ook een verkeerd singaal af door neer te zetten "q2" nu weet een iedere dat voornamelijk met alles-in-1 extra dit nimmer gehaald zal worden, maar enige info hierover zou wel prettig wezen.

Verder maakt het mij geen biet uit, ik download niet echt heel veel, en voor internetten is 20mb meer als voldoende. Toch...ook ik ben wel nieuwsgierig naar deze verhoging, het is me dan ook een signifikant verschil zeg pjoei! van 20mb naar 40mb en dan nog een gratis naar 80, en dat voor `t zelfde geld! _/-\o_

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
marcel234 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:52:
Het zou ziggo sieren wat meer openheid te geven over de op hande zijnde snelheids verhogingen. Nu blijft voor een hoop mensen een gisplaatje wanneer het e.e.a wel of niet gaat komen. Ziggo geeft/gaf ook een verkeerd singaal af door neer te zetten "q2" nu weet een iedere dat voornamelijk met alles-in-1 extra dit nimmer gehaald zal worden, maar enige info hierover zou wel prettig wezen.

Verder maakt het mij geen biet uit, ik download niet echt heel veel, en voor internetten is 20mb meer als voldoende. Toch...ook ik ben wel nieuwsgierig naar deze verhoging, het is me dan ook een signifikant verschil zeg pjoei! van 20mb naar 40mb en dan nog een gratis naar 80, en dat voor `t zelfde geld! _/-\o_
van 20 naar 50;) En Q2 duurt nog zowat 2 maanden he;)

Natuurlijk zijn ze er niet duidelijk in. Alleen in een perbericht hebben ze het er over gehad. Ze hebben nog niets direct aan Ziggo klanten beloofd.

Gigabyte P35C-DS3R, Intel Q6600, OCZ 4GB DDRII PC2-6400, MSI8800GTS640MBOC, 2x500GB Spinpoint Raid0, Vista Ultimate 64bit/Windows 7 Beta 64bit, 2xSamsung 226BW, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Teufel CF 5.1, 2x WD Book 1TB, Xbox360

Discovery Channel
Reg. datum: 27 juli 2001

quote:
Ascathon schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:52:
[...]

En je router. En zorg ervoor dat je DNS instellingen over worden genomen van DHCP.

Volgens mij zou het hele ziggo domein moeten werken voor de activatie.
mja wat ik kreeg was een DNS in de 172 reeks, en kreeg die activatie ook niet.

Wat ik toen heb gedaan is de DNS hetzelfde ip gegeven als de gateway

en dan www.ziggo.nl intypen (aangezien alles toch naar het zelfde ip uit komt) en ik kwam op die activatie site

ThaHandy wijzigde dit bericht 03-05-2009 02:24 (11%)

Asus P5AD2 Premium | P4 560 3.6Ghz | Sapphire X1950XTX | 3GB Kingston DDR2-533 |
4*74GB raptors @ raid10 | 4*200GB @ raid5 @ promise sx4 s150 | Stacker case

Reg. datum: 16 september 2007

quote:
Helsie schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Heel vervelend dat je niet je max beloofde upload haalt, maar dat je geen 30 of 40 haalt, lijkt me logisch als de snelheidsverhoging nog niet doorgevoerd is... Beetje geduld mensen, komt vanzelf.
Het wordt al maanden aangegeven als http://www.ziggo.nl/producten/internet/z3i en zowat iedere Z3i gebruiker haalt de 30mbps wel en met het nieuwe modem de 40+

The best way to keep one's word is not to give it. ~ Napoleon Bonaparte

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Het valt wel op dat overal op de site gewoon de genoemde snelheid per pakket staat alleen bij Z3i staat download snelheid tot 30Mbit?

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

High speed addict!
Reg. datum: 24 juni 2002

quote:
The Legend schreef op zondag 03 mei 2009 @ 07:20:
Het valt wel op dat overal op de site gewoon de genoemde snelheid per pakket staat alleen bij Z3i staat download snelheid tot 30Mbit?
Dat komt doordat de meeste modems SB5121E's zijn en met docsis 2.0 firmware komen die niet veder dan 35/36 Mbit, althans dat was als ze vol open stonden.

Rather lucky than good!

.grote schoonmaak

quote:
marcel234 schreef op zondag 03 mei 2009 @ 00:52:

Waarom moeten ze een datum afgeven? Wanneer ze dat gaan doen dan kan de helpdesk z'n borst maar nat maken. Want massaal gaat iedereen bellen want de snelheid is nog niet verhoogd.

Ze geven nu aan dat in Q2 een upgrade zal worden uitgevoerd. Hierdoor kunnen ze iedereen gefaseerd upgraden. En kunnen ze het netwerk in de gaten houden of er misschien nog problemen zijn.

-Ankh- Gear: Nikon D80 | Nikon AF-S DX 18-200mm f3.5-5.6 AF-S DX VR
.Check ook eens mijn VA pagina

Reg. datum: 08 januari 2000

Ik twijfel nog welke router ik moet kopen.
Ik lees goede verhalen over Sitecom hier alleen heb ik een lichte aversie tegen dit merk.

Andere keuze zou de Linksys WRT610N zijn.

Reg. datum: 16 september 2007

quote:
Buzzfuzz schreef op zondag 03 mei 2009 @ 11:23:
[...]

Dat komt doordat de meeste modems SB5121E's zijn en met docsis 2.0 firmware komen die niet veder dan 35/36 Mbit, althans dat was als ze vol open stonden.
Precies, iets wat dit Docsis 3.0 modem toch wel op had moeten lossen... Tevens haalde andere mensen met het modem dat ik eerst had ook al 27-30mbps.

vipeax wijzigde dit bericht 03-05-2009 12:24 (10%)

The best way to keep one's word is not to give it. ~ Napoleon Bonaparte

Reg. datum: 01 april 2009

quote:
Ballebek schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:19:
Ik twijfel nog welke router ik moet kopen.
Ik lees goede verhalen over Sitecom hier alleen heb ik een lichte aversie tegen dit merk.

ik heb hier de WRT610N met een alles in 1 pakket extra werkt als een trein heb er m'n ps3 ook op aangesloten nog nooit problemen gehad.

...
Reg. datum: 25 januari 2002

quote:
idrive schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:25:
[...]

ik heb hier de WRT610N met een alles in 1 pakket extra werkt als een trein heb er m'n ps3 ook op aangesloten nog nooit problemen gehad.
Heb ook sinds kort de WRT610N, werkt echt super! Voordeel ook is dat deze dualband is, je kan dus al je wireless-N apparaten op een aparte band laten verbinden, en de andere band gebruiken voor je B/G apparaten, zodat deze elkaar niet in de weg gaan zitten.

QoS is ook lekker, kan gewoon flink downloaden via newsgroups en op m'n VMC extender (via wireless-N) 720p films bekijken of live TV streamen.

Had wel m'n twijfels over het signaal aangezien deze router geen externe antennes heeft, maar dit is ook prima in orde...

MEDIACENTER P4 3.6GHz | 2GB DDR2 | 5TB ||| MEDION AKOYA OSX86 | ATOM 1.6GHz | 1GB | 80GB ||| ASUS EEE PC 900 | CELERON 900 MHz | 1GB | 12GB

Alle mensen die na modem en telefoon reset nog steeds last hebben van dat je elkaar niet kunt horen. En zo te lezen zijn dat er een aantal, bel met Ziggo! De wachttijden zijn laatste tijd minimaal (< 1 minuut) en als iedereen het aanmeld wordt er (hopelijk/waarschijnlijk) sneller iets mee gedaan.

Reg. datum: 25 juni 2008

Op basis van welke criteria selecteert Ziggo een IP-adres voor je? Is het: router (mac-adres) -> modem -> ziggo. Op het moment dat het apparaat dat achter de modem zit: router of pc een ander mac-adres heeft, waarna je je modem herstart dat je IP dan veranderd? (Uiteraard moet de leasetijd bij de ISP dan ook verlopen zijn.)

Reg. datum: 02 juli 2008

quote:
Ballebek schreef op zondag 03 mei 2009 @ 12:19:
Er schijnt nu een actie te zijn mbt de Linksys WRT610N. Bij inruil van je oude modem/router zou je ¤ 40 kassakorting kunnen krijgen. Ik las dit hier: http://ziggo-gebruikers.n...p=163905&postcount=10

Maar ik kan hier niet veel meer info over vinden bij de betreffende verkopers of op de linksys site.

XBOX Live ID: i DJ

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Peter Petrelli schreef op zondag 03 mei 2009 @ 18:45:
Op basis van welke criteria selecteert Ziggo een IP-adres voor je? Is het: router (mac-adres) -> modem -> ziggo. Op het moment dat het apparaat dat achter de modem zit: router of pc een ander mac-adres heeft, waarna je je modem herstart dat je IP dan veranderd? (Uiteraard moet de leasetijd bij de ISP dan ook verlopen zijn.)
yup, klopt... laatst een nieuwe nic in m'n servertje (tevens router) gezet en direct een ander ip, daarna m'n oude mac gecloned en had m'n 'eigen' IP weer terug..

quote:
i-dj schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:02:
[...]

Er schijnt nu een actie te zijn mbt de Linksys WRT610N. Bij inruil van je oude modem/router zou je ¤ 40 kassakorting kunnen krijgen. Ik las dit hier: http://ziggo-gebruikers.n...p=163905&postcount=10

Maar ik kan hier niet veel meer info over vinden bij de betreffende verkopers of op de linksys site.
Dat zou wel mooi zijn, heb nog een bak met ouwe routers :P
Ik ga eens op onderzoek uit morgen, 40 euro is toch weer een keertje uit eten met het meiske!

edit: Ik lees alleen wel warmteproblemen bij bitorrent gebruikers met de WRT610N ?

Ballebek wijzigde dit bericht 03-05-2009 19:33 (14%)

Reg. datum: 02 juli 2008

Ik moet een nieuwe router aanschaffen omdat ik van Tele2 naar zigGO

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Linksys WRT610N maar budgetair denk ik dat deze router iets te duur is (min ¤150)

Op diverse sites lees ik positieve berichten over de Dlink dir655. Echter kan Ik bij een lokale verkoper redelijk goedkoop (¤ 89,25) de sitecom WL-306 router kopen. Deze router lijkt mij ook interessant en als er problemen zijn kan ik altijd even langs bij de verkoper. Echter kan ik niet zoveel interessante informatie vinden over de Sitecom wl-306. Als er een test is wordt bijna altijd de duurdere Sitecom wl-308 (gaming router) getest.

Zijn er hier mensen die mij kunnen "adviseren" over welke router geschikt is voor ZIGGO

XBOX Live ID: i DJ

Reg. datum: 14 december 2004

quote:
i-dj schreef op zondag 03 mei 2009 @ 19:02:
[...]

Dit zou wel nice zijn dan ga ik hem wel kopen, zal is even contact opnemen met informatique of dit waar is.

Gamer
Reg. datum: 09 mei 2005

quote:
i-dj schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:44:

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Linksys WRT610N maar budgetair denk ik dat deze router iets te duur is (min ¤150)

Op diverse sites lees ik positieve berichten over de Dlink dir655. Echter kan Ik bij een lokale verkoper redelijk goedkoop (¤ 89,25) de sitecom WL-306 router kopen. Deze router lijkt mij ook interessant en als er problemen zijn kan ik altijd even langs bij de verkoper. Echter kan ik niet zoveel interessante informatie vinden over de Sitecom wl-306. Als er een test is wordt bijna altijd de duurdere Sitecom wl-308 (gaming router) getest.

Zijn er hier mensen die mij kunnen "adviseren" over welke router geschikt is voor ZIGGO
Ik ben onlangs overgestapt naar gigabit netwerk met een dir655. Deze was/is relatief goedkoop (85,- incl verzenden) Ben erg tevreden en kan je deze router aanraden.

pricewatch: D-Link DIR-655 Draadloze N Gigabit-router
Reg. datum: 08 oktober 2007

quote:
i-dj schreef op maandag 04 mei 2009 @ 07:44:

Review, Hardware.info (de snelheden zijn gemeten met Chariot Ixia ):

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZ2poZGaa/Vergelijkingstest_9_highend_80211n_routers/

Hier wat specs bijelkaar verzameld. Dan zie je dat Sitecom WL-300N-XR de hoogste routing capaciteit heeft van 251MBit/s... da's vet. De WL-306 heeft de hoogste Switch (je data verkeer voor je thuis netwerk) capaciteit 930 MBit/s.
De WL-306 lijkt mij geen slecht systeem (het zijn allemaal N routers).

WL-306 - 79 euro (Prijzen zijn van hardware.info)
Doorvoersnelheid LAN -> LAN 929.85 Mbit/s
Doorvoersnelheid LAN -> LAN (zonder firewall) 930.58 Mbit/s
Doorvoersnelheid WAN -> LAN 94.76 Mbit/s
Doorvoersnelheid WAN -> LAN (zonder Firewall) 113.58 Mbit/s

WRT610N (dualband) - 143 euro
Doorvoersnelheid LAN -> LAN 872.41 Mbit/s
Doorvoersnelheid LAN -> LAN (zonder firewall) 884.76 Mbit/s
Doorvoersnelheid WAN -> LAN 145.15 Mbit/s
Doorvoersnelheid WAN -> LAN (zonder Firewall) 152.63 Mbit/s

WL-300N-XR (gaming router) - 117 euro
Doorvoersnelheid LAN -> LAN 910.23 Mbit/s
Doorvoersnelheid WAN -> LAN 251.75 Mbit/s

sokolum01 wijzigde dit bericht 04-05-2009 12:21 (33%)

Reg. datum: 24 september 2003

Zijn er mensen die ervaring hebben met Ziggo Zakelijk Glasvezel?
Ik sta op het punt deze aan te schaffen, omdat hij veel sneller, en goedkoper is dan KPN sdsl.

Ik hoor graag slechte en goede ervaringen.

quote:
fRiEtJeSaTe schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:32:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Ziggo Zakelijk Glasvezel?
Heb je al een postcodecheck gedaan of het wel mogelijk is op jouw locatie?
Ik weet niet wat de standaard SLA van Ziggo Zakelijk Glasvezel maar zou dit wel meenemen in je beslissing.

Ballebek wijzigde dit bericht 04-05-2009 15:35 (17%)

Reg. datum: 24 september 2003

quote:
Ballebek schreef op maandag 04 mei 2009 @ 15:34:
[...]

Heb je al een postcodecheck gedaan of het wel mogelijk is op jouw locatie?
Ik weet niet wat de standaard SLA van Ziggo Zakelijk Glasvezel maar zou dit wel meenemen in je beslissing.
Accountmanager heeft uitgezocht en het is mogelijk op beide locaties. SLA ziet er verder goed uit, 99,8% beschikbaarheid. Maar goed, dat zegt natuurlijk niets. Daarom dat ik graag hoor of iemand ervaring heeft met Ziggo Zakelijk glasvezel.

Starbucks

Wat kost dat ongeveer als ik vragen mag?

Workstation: Intel i7-940, 2 x150GB Velociraptor (RAID0), eVGA 260, 12GB PC12800, Dell 24" TFT- Server: Intel Q6600, 3TB-RAID6, 8GB

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 143 144 145 146 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: