Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:42

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Van de manager van t-mobile store Groningen te horen gekregen dat t-mobile alleen recht heeft op de iphone voor 5 jaar, wat doet impliceren dat er geen sim-lock vrije versie op de markt komt.

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van de nieuwe iphone, echt gigantische verbeteringen zie ik niet gebeuren eigenlijk.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:34

Beyond

Dussssss.......

Zpottr schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:03:
[...]

*Stel* nu eens dat Apple op WWDC groot uit wil pakken met TomTom op iPhone (*) - denk je dat dat feest nog doorgaat als TomTom het nu al gaat verklappen?

(*) Geen idee hoor, maar niet heel onwaarschijnlijk.
Zie http://www.jobserve.us/Fa...N=E756C3C97CA3&src=EB672E

??? zoekt een MAC OS developer voor 'iets' met navigatie software. Locatie Amsterdam. Lijkt me dus dat dat TomTom is. Schijnt trouwens ook dat iemand TomTom al eens 'deels' werkend heeft gehad. Zie
http://www.macnn.com/arti...omtom.on.iphone.software/

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:06
Nomad schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 11:01:
Van de manager van t-mobile store Groningen te horen gekregen dat t-mobile alleen recht heeft op de iphone voor 5 jaar, wat doet impliceren dat er geen sim-lock vrije versie op de markt komt.

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten van de nieuwe iphone, echt gigantische verbeteringen zie ik niet gebeuren eigenlijk.
Dan moet T-Mobile naar mijn inziens echt godsgruwelijk veel geld daarvoor moeten lappen of moeten gaan lappen, ik weet namelijk zeker dat als Apple de iPhone zelf los had verkocht via de Apple Stores online of niet, ze er al VEEEEEEEEEEEEL meer hadden kunnen verkopen zelfs met die hoge prijs voor een simlockvrij toestel.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153710

Heb een vraagje over de ipod functie van de iphone :) Ik heb namelijk erg veel albums op me iPhone staan en elk album heeft een aparte playlist. Nu vind ik niet alle nummers van zon album mooi maar wil ze wil allemaal op me iphone laten staan. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een playlist te maken van bepaalde nummers uit andere playlists zonder dat je ze 2x op je iphone moet zetten? Zodat ik naar de leuke nummers van de albums kan luisteren zonder al die andere nummers te hoeven skippen.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 153710 op 09-05-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als een bepaald nummer in 2 playlists staat wordt hij gewoon 1 keer op je telefoon gezet, maar heeft hij gewoon 2 verwijzingen. Daarnaast hoef je natuurlijk niet van elk album een playlist te maken, gewoon zorgen dat je ID3 tags op orde zijn.
Daarnaast kun je nummers in iTunes ook een rating (mbv sterretjes) geven, en je iPhone vervolgens de nummers met de hoogste rating laten plaatsen.

Maar zelf doe ik het gewoon met een losse playlist die ik zelf bijhoud met wat ik op dat moment graag luister.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt dat wist ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 10:21
Hoe lang kun je met die kensington battery pack een spelletje spelen of ebooks lezen?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Silvan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:51:
Ook ik wou nu een iPhone gaan aanschaffen... Toch wacht ik dan nog maar een maandje (vooral door de tips hierboven ;))!
Maar ik had nog een vraag, ik kreeg te horen van een verkoper dat de iPhone vanaf Juni eindelijk Simlock vrij in Nederland te krijgen is.... kan iemand dit bevestigen??!
(Waarneer het zo is, is hij dan ook gelijk simlock vrij te koop met abbonement? Of is dit alleen met los toestel? )

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)
Mijn foon is ook voortijdig overleden, dankzij een goede vriend nu een gsm te leen :P
Als er al een nieuwe Iphone aangekondigd wordt of niet..wil een nieuwe foon nu toch simlockvrij (dus niet samen met Tmobile, alhoewel ik daar nu wel een abo heb) maar neem simonly+web n walk gprs. Dus voor mij is een nieuwe Iphone op een andere manier interessant: kan ik de huidige 3G versie voor een leuke betaalbare prijs aanschaffen..en genoeg 2e hands aanbiedingen dan denk ik zo ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlink
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Is het mogelijk om volledig een "image" te maken van ene iphone 2g en die daarna op een andere volledig restored? En daarmee bedoel ik dus ook de jailbreak, apps en appstore apps, muziek, instellingen enz. IMEI nummer enz. natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
FlipFlink schreef op zondag 10 mei 2009 @ 03:36:
Is het mogelijk om volledig een "image" te maken van ene iphone 2g en die daarna op een andere volledig restored? En daarmee bedoel ik dus ook de jailbreak, apps en appstore apps, muziek, instellingen enz. IMEI nummer enz. natuurlijk niet.
Deze vraag had je beter in [iPhone & iPod Touch] Jailbreaken - Deel 2 kunnen stellen, maar ik zal hier even antwoord geven: Nee, is niet mogelijk. Je kunt wel in iTunes een back-up maken van mail, agenda, favorieten en nog een paar dingen en die na een restore terugzetten. App Store app's worden ook de instellingen en highscores van opgeslagen en moet je opnieuw naar je iPod/iPhone synchen.

Er is een manier om ook je jailbreak apps en instellingen te backuppen met behulp van Apt Backup maar daarvoor zal je zelf even moeten googlen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakHooi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-02-2023
Weet iemand waar ik in nederland een empower adapter kan kopen (ivm vlucht met Delta Airlines).

Ik zoek zoiets als dit: http://www.magellans.com/...Power_AdaptorsEA270?Args=

Helaas is dat in nederland nergens te koop en bestellen bij magellan is ook geen optie ivm levertijd en verzendkosten die 300% boven de produktkosten liggen.

Graag advies

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de airport zelf zijn die wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Heb de laatste tijd wat probleempjes met push mail. Kan ik ergens op de iPhone logging terug vinden van ActiveSync? Ding is jailbroken, dus ik kan bij het filesystem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 21:42
Ik heb via ebay een goedkope autolader weten te scoren. Als ik de iPhone aansluit krijg ik keurig een bliksem in de batterij-status te zien. Ongeacht hoe vol (of leeg) de batterij is geeft de iPhone na een minuut of 5 aan dat deze 100% is opgeladen (het stekkertje is in het batterijstatus te zien). Dit is natuurlijk onmogelijk. Wordt de batterij nog verder opgeladen ook al is het stekkertje in beeld?

Kan iemand met een auto lader uit de originele apple store misschien een zelfde gedrag bevestigen / ontkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Julio_Ricardo schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:39:
Ik heb via ebay een goedkope autolader weten te scoren. Als ik de iPhone aansluit krijg ik keurig een bliksem in de batterij-status te zien. Ongeacht hoe vol (of leeg) de batterij is geeft de iPhone na een minuut of 5 aan dat deze 100% is opgeladen (het stekkertje is in het batterijstatus te zien). Dit is natuurlijk onmogelijk. Wordt de batterij nog verder opgeladen ook al is het stekkertje in beeld?

Kan iemand met een auto lader uit de originele apple store misschien een zelfde gedrag bevestigen / ontkennen?
Ontkent :) (Griffin ding).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
FlipFlink schreef op zondag 10 mei 2009 @ 03:36:
Jailbreak durf ik niet te zeggen, er is geloof ik wel een apple tool om 'images' (instellingen, contactpersonen, applicaties inbegrepen) te maken om binnen een bedrijf op alle telefoons te flashen.
Als ik me niet vergis dan is dat:
iPhoneConfigurationUtility.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 17:52

Elwood Blues

87167191

Ik heb ook zo'n Griffin autolader uit de Apple Store (online) en dat werkt prima.

[ Voor 20% gewijzigd door Elwood Blues op 10-05-2009 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Furfoot schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 20:36:
Hoe lang kun je met die kensington battery pack een spelletje spelen of ebooks lezen?
eBook lezen is nog wel in te schatten (hoewel, dat hangt voor het grootste deel af van hoe fel je backlight staat), maar een spelletje spelen verschilt natuurlijk behoorlijk per spel. Maar de meeste van die accupacks claimen voor zover ik heb gezien 1-1.5x de capaciteit van de iPhone dus grofweg 2-2.5x zo lang als je gewend bent.

[ Voor 7% gewijzigd door Punksmurf op 10-05-2009 22:14 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik ga deze vraag nogmaals stellen:

Ik heb een probleem dat ik na het synchroniseren geen app meer kan openen.
Ik moet dan eerst een nieuwe app installeren waarna ik alle apps wel weer kan openen.

Ik had hier in het begin ook last van (2.0) maar de versies daarna gaven het probleem niet meer. Alleen sinds een week heb ik het probleem weer. Ik heb inmiddels firmware 2.2.1

Hoe kan ik dit oplossen?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-06 18:25
Julio_Ricardo schreef op zondag 10 mei 2009 @ 12:39:

Ontkend ;-)
Ik heb er een van 3 euro van Extreme China Deal o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knopsje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:40
autoreverse schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:15:
[...]

Ontkend ;-)
Ik heb er een van 3 euro van Extreme China Deal o.i.d.
Deal Extreme, komt uit China ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Sjeez zeg.. De laatste paar dagen gaat het hard met mijn accu. Echt hard. Alleen al 2 minuten naar het scherm kijken kost me 5% accu :(
Heb het vermoeden dat het niet lang meer gaat duren voor deze retour kan gaan.. (10 maanden oud). Op dit moment moet ik overdag minimaal 1x bijladen. Ik game niet, luister geen muziek, ding zit gewoon in mijn broekzak niks te doen. Is echt niet leuk meer zo. Meer mensen die deze ervaring hebben? Heb ik last van een rotte accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 14:57
UltraSub schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:36:
Sjeez zeg.. De laatste paar dagen gaat het hard met mijn accu. Echt hard. Alleen al 2 minuten naar het scherm kijken kost me 5% accu :(
Heb het vermoeden dat het niet lang meer gaat duren voor deze retour kan gaan.. (10 maanden oud). Op dit moment moet ik overdag minimaal 1x bijladen. Ik game niet, luister geen muziek, ding zit gewoon in mijn broekzak niks te doen. Is echt niet leuk meer zo. Meer mensen die deze ervaring hebben? Heb ik last van een rotte accu?
Het lijkt me eerder te komen door je jailbreak of een app die blijft hangen en daardoor continue je processor belast. Dat kan bijna niet anders (of een brakke accu).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Heb je niet toevallig ingeschakeld dat er steeds op mail gecheckt moet worden, zit je in gebieden met slecht bereik?

[ Voor 0% gewijzigd door Wiethoofd op 12-05-2009 18:10 . Reden: 6666e post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hoedje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:46:
[...]

Het lijkt me eerder te komen door je jailbreak of een app die blijft hangen en daardoor continue je processor belast. Dat kan bijna niet anders (of een brakke accu).
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar ik heb alleen SBsettings en Winterboard (geen themes of niks, alleen een wallpapertje) draaien. Lijkt me moeilijk dat die blijven hangen. Maar goed, kan wel. Binnenkort eens restoren.
Wiethoofd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:50:
[...]

Heb je niet toevallig ingeschakeld dat er steeds op mail gecheckt moet worden, zit je in gebieden met slecht bereik?
Ja, dat is een sterk punt, en ik dacht eerst ook dat het aan mijn brakke push verbinding lag. Ik weet dat een push verbinding die niet persistent gehouden kan worden enorm aan je accu vreet. Daarom eens een dag op manual gezet, 's ochtends om 0730 van de lader af, om 18.00 uur nog maar 15% over, om 18.30 plat. Push helpt zeker met het drainen van mijn accu, want dit ging al beter dan met push aan. However, op manual was het ding nog veel te snel leeg, en bereik was gewoon goed (strak 3G).

Ik ben gewend dat ik iedere dag moet laden, 's morgens er af, 's avonds als ik naar bed ga om een uur of elf er weer op. Meestal had ik dan nog 35% over. Sinds kort lukt dat dus ineens niet meer. Heel heel vaag. Ik kijk het nog even aan, en als het niet verbetert, gaat hij voor repair.
Al vraag ik me af of ik hem dan niet gewoon terug krijg met de mededeling dat er niks aan de hand is, en dat het aan mijn apps, push en 3G dekking ligt (en dat heb ik dus volgens mij aardig uitgesloten) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
ik gebruik de Iphone en de app store nu sinds november, en vandaag had ik na het syncen opeens dat er een aantal apps misten, O.A. het meesterlijke Shazam snel gekeken in Itunes, daar stond hij nog wel maar ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer terug, Shazam weer gedownload, maar de inmiddels mooie DB van gevonden nummers zijn nu allemaal pleitos.
Iemand hier al is tegen aangelopen?
ook Aroundme en aantal andere apps zijn nu weg, maar staan nog wel in Itunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:14:
Al vraag ik me af of ik hem dan niet gewoon terug krijg met de mededeling dat er niks aan de hand is, en dat het aan mijn apps, push en 3G dekking ligt (en dat heb ik dus volgens mij aardig uitgesloten) :(
Als je voor je allerlei rampscenarios gaat verzinnen nu eens je jailbreak ongedaan maakt... het heeft toch geen zin om je al zo op te gaan zitten vreten? Op dit moment heb je een device met een mengeling aan bijelkaar gehackte software. Ik zou eens bij de meest waarschijnlijke bron beginnen te zoeken.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Mee eens. Het kan echter ook op een niet-jailbroken telefoon voorkomen dat er iets hangt; had het zelf vanmiddag nog. Telefoon uit m'n zak, toch wel erg warm (processor relatief zwaar belast vermoed ik) en weinig accu over. Even resetten helpt dan gelukkig wel, al ben je dan natuurlijk wel flink wat % van je accu kwijt en dat kan lastig zijn.

Jammer dat je op dat soort momenten geen taskmanager of andere tools hebt om eens wat dieper in het systeem te kijken. Sowieso zou hij van mij apps die in standby hard aan de processor blijven vreten van mij wel mogen killen, tenzij die op de voorgrond staat (want dan zou het wel eens de bedoeling zijn).

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Punksmurf schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:03:
Mee eens. Het kan echter ook op een niet-jailbroken telefoon voorkomen dat er iets hangt; had het zelf vanmiddag nog. Telefoon uit m'n zak, toch wel erg warm (processor relatief zwaar belast vermoed ik) en weinig accu over. Even resetten helpt dan gelukkig wel, al ben je dan natuurlijk wel flink wat % van je accu kwijt en dat kan lastig zijn.

Jammer dat je op dat soort momenten geen taskmanager of andere tools hebt om eens wat dieper in het systeem te kijken. Sowieso zou hij van mij apps die in standby hard aan de processor blijven vreten van mij wel mogen killen, tenzij die op de voorgrond staat (want dan zou het wel eens de bedoeling zijn).
Je geeft het al aan, dat de app dan blijft hangen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling, wat jij omschrijft zou een goede reactie zijn op gewenst gedrag. Overigens heb ik het pas een paar keer gehad in de 10 maanden dat ik de iPhone nu bezit, dus het is volgens mij ook weer niet zo'n groot probleem :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
heb ik ook. Gewoon 2 minuten internetten en ik ben ook 5% verder. Vooral op 3G gaat het zo hard, met GPRS valt het iets mee. Ik heb zelf dan ook nooit meer 3G aan behalve als dat even nodig is. Ik heb weliswaar ook gejailbreaked, maar alleen SBSettings geinstalleerd en PDANet, verder niets. Scherm Brightness staat op 20~30%
Ik ga nooit de deur uit zonder volle accu en reserve batterij :(
Met de komst van 3.0 wil ik nog wel eens proberen een tijdje zonder jailbreak te doen, maar ik geloof niet dat dat echt de oorzaak is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hoedje schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:17:
Overigens heb ik het pas een paar keer gehad in de 10 maanden dat ik de iPhone nu bezit, dus het is volgens mij ook weer niet zo'n groot probleem :)
Ik heb het ook pas een keer of 6-7 gehad sinds November, waarvan een keer 3 dagen na elkaar dus toen was ik wel voorbereid met een laadkabel mee. Evenwel komen dat soort dingen (met dank aan Murphy) altijd juist op de meest ongunstige tijd.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Dag mede Iphone bezitters. Ik heb gisteren mijn abonnement verlengt met een Iphone. Nu wil ik apps downloaden maar Itunes accepteerd alleen creditcards. (Heb geen creditcard vanwege BKR). Had laatst een Wirecard aangevraagd dus heb ik dat ingevuld. Maar helaas kreeg ik een melding dat de creditcard in Nederland niet geldig is :?

Ik heb daarna maar een account met een VS adres proberen aan te maken zodat ik maar via Paypal kan betalen, maar Paypal geeft dan weer een melding dat ik alleen via een Nederlandse account kan aanmelden.

Iemand enig idee hoe ik hemelsnaam apps kan kopen bij Itunes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
QUILIX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:21:
Dag mede Iphone bezitters. Ik heb gisteren mijn abonnement verlengt met een Iphone. Nu wil ik apps downloaden maar Itunes accepteerd alleen creditcards. (Heb geen creditcard vanwege BKR). Had laatst een Wirecard aangevraagd dus heb ik dat ingevuld. Maar helaas kreeg ik een melding dat de creditcard in Nederland niet geldig is :?

Ik heb daarna maar een account met een VS adres proberen aan te maken zodat ik maar via Paypal kan betalen, maar Paypal geeft dan weer een melding dat ik alleen via een Nederlandse account kan aanmelden.

Gaat het dan om gratis apps of daadwerkelijk betaalde apps? Voor gratis apps is het sinds kort niet meer nodig om een CC te hebben.

Bron gevonden: linkje

[ Voor 6% gewijzigd door Miki op 13-05-2009 09:30 . Reden: Update: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverscope
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05 21:11
QUILIX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:21:

je kan toch ook gewoon een one click buy account aanmaken ofzo?

werkt in principe hetzelfde als paypal.

gr,
Silverscope

Just grow old with grace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272952

Helaas, het is zover... :'( Na negen maanden heb ik mijn iPhone ingeleverd omdat delen van het telefoongesprek steeds wegvallen, de 'andere kant van de lijn' kan mij niet meer goed verstaan. Heeft iemand daar ook ervaringen mee gehad? Zo ja, hoe is dat toen opgelost?

Heb bij de T-Mobile shop in Haarlem (uitstekend personeel overigens) ook maar meteen aangegeven dat ik een paar haarscheurtjes heb.

Ben benieuwd wat ik terugkrijg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 20:20
@ QUILIX

Koop gewoon een iTunes card en koop daar je apps mee. Het werkt volgens hetzelfde principe als een prepay voucher voor prepaidbellers en je kunt de iTunes kaarten met verschillende waardes aanschaffen.

http://store.apple.com/nl/product/MA145?mco=NDY1NjM1MA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriessenDev
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-07 14:50
Ik heb deze handleiding volledig uitgevoerd.
Echter als ik naar mijn Agenda ga op de iPhone (de standaard applicatie) staan er nog geen agenda punten in.

Ik heb tevens ook een Google Mail account ingesteld (niet via Exchange maar via de Google Mail optie op de iPhone), deze werkt prima.
Echter wordt mijn agenda niet gesynced.

[ Voor 10% gewijzigd door DriessenDev op 13-05-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301491

DennizZMeister schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 13:54:
Ik heb deze handleiding volledig uitgevoerd.
Echter als ik naar mijn Agenda ga op de iPhone (de standaard applicatie) staan er nog geen agenda punten in.

Ik heb tevens ook een Google Mail account ingesteld (niet via Exchange maar via de Google Mail optie op de iPhone), deze werkt prima.
Echter wordt mijn agenda niet gesynced.
Moet je op je Iphone even naar m.google.com gaan en daar moet je als het goed is vinkjes zetten bij de agenda's die je wilt synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QUILIX
  • Laatst online: 10-09-2024

QUILIX

zZzZzZz.....

Silverscope schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:58:
[...]

je kan toch ook gewoon een one click buy account aanmaken ofzo?

werkt in principe hetzelfde als paypal.

gr,
Silverscope
Heb ik nu geprobeerd, maar ik krijg de melding dat mijn bankrekening al is geregistreerd bij Click&Buy terwijl ik nooit een rekening heb geopend daar :?

Slechte dienst van Apple. Zo moeilijk is het niet om iDeal te nemen voor Nederland. Amerikanen met hun creditcards |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34339

Wat ik irritant vind is de "GEEN NETWERK" melding. Die iedere keer opduikt wanneer ik bijv. met de trein reis. Maar ook wanneer ik in een gebied ben waar, op de een of andere vage manier, de ontvangst fluctueert.

Is er een manier om deze melding uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-07 22:31

M_V

Ik zit eigenlijk met 2 problemen:
1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er niet steeds een WIFI-popup (met beveiligde netwerken) op-popt als ik bijvoorbeeld in een bus zit te internetten.
2. Hebben jullie ook last van de erbarmelijke FORECASTS van dat yahoo-weather. Bijvoorbeeld vandaag staat er voor Groningen zware regen voorspeld, terwijl het gewoon mooi weer is. Voor gisteren stond er ook (zelfs op de dag zelf) regen voorpeld, terwijl het snikheet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:50

Stewie!

Keen must die!

Sinds gisteren heb ik live TV op de iPhone met Slingbox media player! Erg leuk, ik hoop dat ze snel de wifi restrictie weghalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
DaMorpheus schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:37:
Sinds gisteren heb ik live TV op de iPhone met Slingbox media player! Erg leuk, ik hoop dat ze snel de wifi restrictie weghalen :)
Hoe dit voor elkaar gekrgen of moet je ergens lid van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 18-05 22:31
mobile625 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Volgens mij is er sinds kort een Iphone App voor de Slingbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 21:42
Rudy_V schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:28:
Ik zit eigenlijk met 2 problemen:
1. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er niet steeds een WIFI-popup (met beveiligde netwerken) op-popt als ik bijvoorbeeld in een bus zit te internetten.
Instellingen - Wi-Fi - Vraag om verbinding op uit zetten.
2. Hebben jullie ook last van de erbarmelijke FORECASTS van dat yahoo-weather. Bijvoorbeeld vandaag staat er voor Groningen zware regen voorspeld, terwijl het gewoon mooi weer is. Voor gisteren stond er ook (zelfs op de dag zelf) regen voorpeld, terwijl het snikheet was.
De voorspellingen van Yahoo zijn erg slecht, ook voor bijvoorbeeld Rotterdam. De standaard weer applicatie is bij mij al langzaam naar achteren geschoven (lees: naar de minst gebruikte applicaties). Ik gebruik nu iweerbericht.nl. Gewoon naar surfen in safari en een link in het beginscherm zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ik ben aan het spelen met html.
als ik in windows surf naar http://www.iphoneclub.nl/ dan krijg ik een desktop site te zien. maar als ik in iphone surf naar http://www.iphoneclub.nl/ dan krijg ik een aangepaste versie te zien. hoe hebben ze het gedaan? iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Zijn er inmiddels al carkits (houders) beschikbaar met zowel bel-functionaliteit als muziek afspelen over de speakers (niet via FM-radio) in omloop? Ik heb het hele web afgestruind maar het is het een of het ander lijkt het :S

Gewoon een houder (waarmee je ook bijv. Google Maps binnen handbereik hebt, die muziek afspeelt en automatisch incoming calls over je speakers gooit zou er toch wel moeten zijn zou je zeggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
icegodd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:06:
als ik in windows surf naar http://www.iphoneclub.nl/ dan krijg ik een desktop site te zien. maar als ik in iphone surf naar http://www.iphoneclub.nl/ dan krijg ik een aangepaste versie te zien. hoe hebben ze het gedaan? iemand tips?
browser sniffer? zijn genoeg scriptjes voor op het web :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Laatst online: 18-05 22:31
Je browser geeft zijn naam en versie mee in de headers, de server ziet dat en weet dan of hij met IE, FF, Safari of bijv een iPhone van doen heeft. Op basis daarvan geeft de server andere inhoud terug op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

mobile625 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Je moet een Slingbox hebben en de media player gebruiken. Je kan de volledige DVR en ondemand besturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
QUILIX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:32:
[...]

Heb ik nu geprobeerd, maar ik krijg de melding dat mijn bankrekening al is geregistreerd bij Click&Buy terwijl ik nooit een rekening heb geopend daar :?

Slechte dienst van Apple. Zo moeilijk is het niet om iDeal te nemen voor Nederland. Amerikanen met hun creditcards |:(
Click&Buy werkt echt relaxed. Jij hebt problemen met het activeren, maar bij mij werkt alles gewoon goed. Hoe zou je dat met ideal willen regelen dan? Steeds als je een app wil kopen van 79 cent het hele ideal-proces volgen. En hoe wil je dan iets aanschaffen vanaf je iPhone?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:57

lasharor

7 december 2004

Iphoneclub.nl draait op wordpress, met gratis plugins als(wptouch) kun je zoiets op een gemakkelige manier maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
funk-e schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:29:
[...]

Click&Buy werkt echt relaxed. Jij hebt problemen met het activeren, maar bij mij werkt alles gewoon goed. Hoe zou je dat met ideal willen regelen dan? Steeds als je een app wil kopen van 79 cent het hele ideal-proces volgen. En hoe wil je dan iets aanschaffen vanaf je iPhone?
iDeal werkt hier prima vanaf mijn iPhone. Het is alleen wèl handig als je de 6 cijfers van de TAN-code even kunt onthouden ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-07 09:45
Zpottr schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:41:
[...]

iDeal werkt hier prima vanaf mijn iPhone. Het is alleen wèl handig als je de 6 cijfers van de TAN-code even kunt onthouden ;)
maar straks in 3.0 kan je dat ook gewoon copy-pasten :)

Vind Click&Buy ook ideaal werken. Download gewoon die programma's en een aantal dagen later word het afgeschreven. Netjes e-mailtjes met factuurtjes. Zou heel irritant zijn om voor elk programma weer in te moeten loggen op mijn ING oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theatman
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
DaMorpheus schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:37:
Zie hier de oplossing :) http://www.iphoneclub.nl/...r-3g-gebruiken-jailbreak/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 16:54
habermas schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:06:
Zijn er inmiddels al carkits (houders) beschikbaar met zowel bel-functionaliteit als muziek afspelen over de speakers (niet via FM-radio) in omloop? Ik heb het hele web afgestruind maar het is het een of het ander lijkt het :S

Gewoon een houder (waarmee je ook bijv. Google Maps binnen handbereik hebt, die muziek afspeelt en automatisch incoming calls over je speakers gooit zou er toch wel moeten zijn zou je zeggen :p
Ik denk aan een brodit houder voor de Iphone 3g en een radio met een aux in (en automute!). kun je prima alles op aansluiten.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Parrot MKI9200 als carkit, Carcomm CMIC-02 als actieve lader, met line out naar line in van radio.
130 euro voor de carkit, 90 voor de houder. (En die carcomm is way degelijker dan een Brodit!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-07 18:54
Ik heb net Gmail op mijn iPhone ingsteld. Uiteraard met IMAP. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat? Ik zit met de volgende vragen:

- Op dit moment heeft mijn inbox ongeveer 3000 e-mails. Haalt mijn iPhone deze allemaal op, of hoe moet ik dat zien? Aangezien alles gesynchroniseerd blijft, dat is tenslotte IMAP....

- Wanneer ik een e-mail van mijn iPhone verwijder zou het hij normaliter ook van de server verwijderd moeten worden (IMAP). Is het mogelijk om in te stellen wanneer ik een e-mail van mijn iPhone verwijder, deze nog wel ongelezen op de server blijft staan?

Thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dotto schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:52:
Ik heb net Gmail op mijn iPhone ingsteld. Uiteraard met IMAP. Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies in zijn werk gaat? Ik zit met de volgende vragen:

- Op dit moment heeft mijn inbox ongeveer 3000 e-mails. Haalt mijn iPhone deze allemaal op, of hoe moet ik dat zien? Aangezien alles gesynchroniseerd blijft, dat is tenslotte IMAP....
Hij haalt alleen de laatste x aantal op. Natuurlijk kun je wel naar beneden scrollen en dan meer emails laten laden. Ik snap alleen niet helemaal je keuze voor IMAP, als je eerst zegt dat alles dan gesynchroniseerd blijft, maar je dat vervolgens niet wil...
- Wanneer ik een e-mail van mijn iPhone verwijder zou het hij normaliter ook van de server verwijderd moeten worden (IMAP). Is het mogelijk om in te stellen wanneer ik een e-mail van mijn iPhone verwijder, deze nog wel ongelezen op de server blijft staan?
Dan moet je dus juist niet IMAP, maar POP gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
UltraSub schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 21:44:
Parrot MKI9200 als carkit, Carcomm CMIC-02 als actieve lader, met line out naar line in van radio.
130 euro voor de carkit, 90 voor de houder. (En die carcomm is way degelijker dan een Brodit!)
thanks! dit lijkt inderdaad de beste oplossing so far, alhoewel ik voor de Parrot Carkit MKi9000 zou gaan (display van de 9200 heb je niet nodig lijkt me). toch wel een gat in de markt vind ik dat er nog geen all-in-one oplossingen hiervoor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 22:03

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Ik ben een midweek op een vakantiepark in Flevoland geweest, en dat was vet balen: gewoon geen bereik met mijn T-mobile iPhone....

Zit je ook mooi voor L*L, als je oude vader met zijn goedkoop prepaidje van Telfort/KPN gewoon vol bereik heeft.

Echt waardeloos van T-Mobile, omdat ik juist op vakantie behoefte heb aan bereik voor e-mail en surfen. Thuis kan ik wel naar mijn PC uitwijken, daar is dat niet zo'n punt.
:X

Ik heb het inmiddels al gemeld bij T-Mobile, want volgens hun dekkingskaart zou ik buiten gewoon goed bereik hebben....Klopt dus gewoon ook geen z*k van.

[ Voor 15% gewijzigd door wvexeltweakers op 16-05-2009 11:31 . Reden: aanvulling ]

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wow, na slechts 9 dagen zonder iPhone heb ik 'm vanochtend opgehaald in de T-Mobile shop. Op mijn vraag wat ze hebben gerepareerd kreeg ik als antwoord: "Niets..."

Het is een nieuwe, coulant van T-Mobile hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13
Anoniem: 272952 schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 12:55:
Wow, na slechts 9 dagen zonder iPhone heb ik 'm vanochtend opgehaald in de T-Mobile shop. Op mijn vraag wat ze hebben gerepareerd kreeg ik als antwoord: "Niets..."

Het is een nieuwe, coulant van T-Mobile hoor!
T-Mobile (of Solid Vision 'de reparatie bedrijf') Mag je iPhone niet openmaken. Ze kijken alleen of er wat mis mee is dat onder de garantie valt. Zo ja > Refurbished model. Zo nee > Prijsopgaaf om Refurbished model te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117852

Heel vreemd, sinds gisteren is het bereik van mijn iPhone ineens erg onstabiel. De status switched willekeurig (elke 10-15secs) tussen 5 bars+3G naar 3 bars, 1 bar naar zoeken... Dit terwijl de plaats waar ik ben, thuis of op m'n werk, normaal altijd stabiele verbindingen gaf, thuis 5 bars+3G en op m'n werk 3 bars. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tales schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:14:
[...]

T-Mobile (of Solid Vision 'de reparatie bedrijf') Mag je iPhone niet openmaken. Ze kijken alleen of er wat mis mee is dat onder de garantie valt. Zo ja > Refurbished model. Zo nee > Prijsopgaaf om Refurbished model te krijgen.
Ah, vreemde 'reparaties'... maar helemaaaal niet erg... ;)

Heb de nieuwe iPhone aan itunes gehangen en alles gerestored, alle contacten, smsjes, bookmarks voor you tube en gevonden nummers in Shazam etc. Geweldig dus.

Nu zie ik bij 'gebruik' dat de gegevens niet opnieuw zijn ingesteld, dus verstuurde en ontvangen gegevens zijn eigenlijk van mijn oude iPhone. Vreemd, waarom zou dat zo gedaan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
De enige twee dingen die me nu nog tegenhouden zijn slechte navigatie en dat iTunes verhaal, ik wil mijn mp3 gewoon op een machine sleur en pleur met verkenner.commander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Navigatie wordt sterk verbeterd met OS 3.0 die binnenkort gereleased zal worden. En wat betreft sleur en pleur zal dat nooit gaan werken. Misschien dat het via een jailbreak wel mogelijk is. Wat ik ook wel mogelijk acht. Ik heb ook geen idee hoe dit bij de normale werkt. Als het daar wel kan lijkt het me ook wel dat ze dat in de iphone kunnen gaan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
MorDrakka schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:17:
De enige twee dingen die me nu nog tegenhouden zijn slechte navigatie en dat iTunes verhaal, ik wil mijn mp3 gewoon op een machine sleur en pleur met verkenner.commander.
The_Ghost16 schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:21:
Ik heb ook geen idee hoe dit bij de normale werkt. Als het daar wel kan lijkt het me ook wel dat ze dat in de iphone kunnen gaan zetten.
Geloof ik niets van. Handmatig gigabytes aan muziek beheren is iets dat alleen een paar tweakertjes willen.

Je ziet over de hele range consumentenapplicaties een beweging weg van het beheren van files in je bestandssysteem naar het beheren van verzamelingen objecten in een daarvoor geschikte omgeving (Denk aan Picasa, iPhoto e.d.). De hoeveelheden mediabestanden op een moderne PC zijn niet meer handig te beheren in een traditionele verkenner-achtige omgeving tenzij je jezelf beperkt tot een strikte hierarchische indeling waarbij je heel veel flexibiliteit mist mbt het maken van verzamelingen, views per artiest / album / jaartal etc.

Drag & drop is verleden tijd, good riddance.

[ Voor 26% gewijzigd door Zpottr op 18-05-2009 11:20 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 04-07 16:22
Zpottr schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:17:
[...]

[...]

Geloof ik niets van. Handmatig gigabytes aan muziek beheren is iets dat alleen een paar tweakertjes willen.

Je ziet over de hele range consumentenapplicaties een beweging weg van het beheren van files in je bestandssysteem naar het beheren van verzamelingen objecten in een daarvoor geschikte omgeving (Denk aan Picasa, iPhoto e.d.). De hoeveelheden mediabestanden op een moderne PC zijn niet meer handig te beheren in een traditionele verkenner-achtige omgeving tenzij je jezelf beperkt tot een strikte hierarchische indeling waarbij je heel veel flexibiliteit mist mbt het maken van verzamelingen, views per artiest / album / jaartal etc.

Dit is erg overdreven, er is echt een hele grote groep potentiële gebruikers die drag & drop prefereert boven iTunes. Daarnaast zeg je dat er over de hele range van consumentenapplicaties het beheren van bestanden steeds meer in daarvoor geschikte applicaties gebeurt, en vervolgens noem je twee kleine voorbeelden van foto-applicaties :? .

Apple had ervoor kunnen kiezen om zowel drag & drop als synchroniseren toe te staan, hebben ze niet gedaan, en daar klagen een hoop mensen over. In plaats van de schuld bij Apple te leggen zeg jij dat zulke mensen zeikerds zijn (zo tussen de regels door). Dat lijkt me onzin.

Daarnaast is iTunes een bizar traag en log programma onder Windows die je elke keer weer het bloed onder de nagels vandaan haalt. Als ik mijn iPhone aansluit duurt het serieus minstens 20 seconden voordat hij in iTunes tevoorschijn komt. En oh wee als je eerst je muziekbibliotheek aan het bekijken was en vervolgens op je iPhone klikt, dan staat iTunes ook weer een tijdje vast. 8)7

Genoeg redenen om de door de Apple gekozen strategie af te keuren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

WTF, wat voor computer heb jij MarcoC? Ik heb een P4 van 4 jaar oud en mijn iPhone verschijnt binnen 3sec in iTunes 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 23:32
Tales schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 13:14:
[...]

Klopt niet helemaal, mijn iPhone is 2x 'gerepareerd' beide keren na een valpartij, de eerste keer kreeg ik een nieuwe. De tweede keer met exact dezelfde schade (scherm stuk) werd mijn scherm vervangen.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48
Wat bevelen jullie mij aan,
ik kan op dit moment een 2 jarig I-150 abbo bij T-Mobile nemen waarbij ik de 16GB gratis krijg.
Het lijkt mij verstandiger om te wachten op de nieuwe iphone of... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
Ditmar schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:17:
ik kan op dit moment een 2 jarig I-150 abbo bij T-Mobile nemen waarbij ik de 16GB gratis krijg.
Tuurlijk wachten op de volgende! Nog 3 weken en dan wordt ie aangekondigd en wellicht over 1,5 maanden kan je deze al aanschaffen!!!

Zeker wachten mate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
MarcoC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:02:
[...]
Dit is erg overdreven, er is echt een hele grote groep potentiële gebruikers die drag & drop prefereert boven iTunes. Daarnaast zeg je dat er over de hele range van consumentenapplicaties het beheren van bestanden steeds meer in daarvoor geschikte applicaties gebeurt, en vervolgens noem je twee kleine voorbeelden van foto-applicaties :? .
Je kunt het rijtje zelf makkelijk afmaken maar heel veel hoeft er niet bij. Op de gemiddelde consumentenPC zorgt een van die twee voor foto's en zelf gemaakte videoclips en iTunes of iets als MM of WMP voor muziek en films; allemaal databaseapps. Als je dat vervolgens niet gebruikt om bv. via playlists mensen in staat te stellen makkelijk de content van hun mediaspeler te wisselen ben je als fabrikant niet slim bezig.
Apple had ervoor kunnen kiezen om zowel drag & drop als synchroniseren toe te staan, hebben ze niet gedaan, en daar klagen een hoop mensen over.
Apple heeft veel van zijn succes te danken aan het aanbieden van minder (maar wel goed doordachte) opties, niet meer. Meer features betekent meer clutter in je interface, meer keuzes en beslissingen die je consument moet maken, meer potentieel voor onbetrouwbaarheid en bugs, meer gebruik van resources, meer supportkosten. Die "hoop mensen" van jou vind je terug op technisch georienteerde forums zoals dit.
In plaats van de schuld bij Apple te leggen zeg jij dat zulke mensen zeikerds zijn (zo tussen de regels door). Dat lijkt me onzin.
Absoluut niet, dat lees jij en je mag nu meteen ophouden mij woorden in de mond te leggen. Ik zeg dat er wat tweakertjes (OK, technisch onderlegde enthousiasts) zijn die vasthouden aan het in een verkenner / Finder-achtige omgeving beheren van hun MP3'tjes en andere media. Mijn punt is dat dat ouderwets is en steeds meer op de achtergrond zal verdwijnen. Als je dat niet fijn vindt moet je geen iPhone kopen. Je hebt alle keuze van de wereld, van Nokla tot Nokia.
Daarnaast is iTunes een bizar traag en log programma onder Windows die je elke keer weer het bloed onder de nagels vandaan haalt. Als ik mijn iPhone aansluit duurt het serieus minstens 20 seconden voordat hij in iTunes tevoorschijn komt. En oh wee als je eerst je muziekbibliotheek aan het bekijken was en vervolgens op je iPhone klikt, dan staat iTunes ook weer een tijdje vast. 8)7
Geen last van maar ik gebruik dan ook geen Windows - herken dit overigens niet van de PC in ons huishoudentje. Al dan niet brakke implementatie van iTunes onder Win is echter niet het punt van mijn betoog, wel dit: GB's aan mediafiles met het handje beheren is ouderwets, onhandig en laat veel mogelijkheden onbenut die je anders zou hebben door gebruik te maken van dingen als metadata, tagging etc. Case in point: Faces en Places in iPhoto. Onmogelijk in een traditionele setting. Allerlei smart playsists e.d. ("zet 1 GB van mijn nieuwste MP3's die ik minder dan 2 keer beluisterd heb op mijn iPhone"): succes met s&p.
Genoeg redenen om de door de Apple gekozen strategie af te keuren lijkt me.
Voor jou en wat andere mensen die het leuk vinden aan hun computer te prutsen: prima. Maar de markt heeft anders bepaald, strategie (jouw woord) van bedrijven afkeuren doe je door hun spullen niet te kopen.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Even wachten. Zelfs met de grootst voorstelbare anticlimax in juni kun je rekenen op een verdubbeling van het geheugen voor hetzelfde geld.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07 18:48
Hmm.. Wou ook binnenkort een iphone kopen, maar kan dus waarschijnlijk ook liever op de nieuwe wachten. Wat is de naam, 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 09:55
Vraag je dat aan ons ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
1 van de meest onnozele reacties die ik ooit hier heb gelezen op tweakers.net, zit dan ook niet heel vaak op het forum. Sorry voor de uitspatting, aan wie zou ik het anders vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Laatst online: 04-07 16:22
Er is nog niets bekend over de nieuwe iPhone. Ik kan natuurlijk speculeren dat er geruchten zijn dat de nieuwe iPhone meer op videomogelijkheden geörienteerd is en de nieuwe naam dus wellicht "iPhone video" is, maar het blijft speculeren. Wacht maar gewoon af, 8 juni weten we het (naar alle waarschijnlijkheid).
kenneth schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:06:
WTF, wat voor computer heb jij MarcoC? Ik heb een P4 van 4 jaar oud en mijn iPhone verschijnt binnen 3sec in iTunes 8)7
Een dual core Intel van 1,83GHz ;( .

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iUU0R8fvZ-E

[ Voor 33% gewijzigd door MarcoC op 18-05-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Rimostiq schreef op maandag 18 mei 2009 @ 18:14:
Hmm.. Wou ook binnenkort een iphone kopen, maar kan dus waarschijnlijk ook liever op de nieuwe wachten. Wat is de naam, 4G?
Nee, zeker niet. De 3G was genoemd naar de ondersteunde netwerktechnologie en 4G is in de VS niet op enige schaal verkrijgbaar tot volgend jaar, bij AT&T zelfs 2011. iPhone Video, iPhone VGA, iPhone HD, iPhone OLED, iPhone Autofocus, iPhone Zoom, iPhone BackgroundTask, iPhone Flip of iPhone slide: who knows ;)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimostiq
Ahh... Dus nog niet bekend. Nogmaals sorry voor de uitspatting. Maar moet deze nieuwe iphone gezien worden als een opvolger, verbeterde versie, totale nieuwe iphone? Ik neem aan dat die wel beter is dan de huidige iphone 3G? Anders is het het wachten niet waard natuurlijk. Thanks voor de info :) Ik dacht dat 3G voor 3rd Generation stond, is dat niet zo? Daarom nam ik aan 4G, als ik op google zoek zie ik redelijk veel verschijnen over een 4G in juni.

[ Voor 20% gewijzigd door Rimostiq op 18-05-2009 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 23-06 08:16

DeluxZ

Livin' the good life

De iPhone die nu verkrijgbaar is is gewoon de 2de generatie. Zoals hierboven gezegd is 3G alleen de aanduiding dat deze 3G netwerktechnologie ondersteund. Als Apple de iPhone nu iPhone 4G zou noemen zou dat verwarrend zijn als het zou staan voor de 4de generatie. Wat ze waarschijnlijk niet zullen doen. Het zou kunnen staan voor de 4G netwerktechnologie, zoals hierboven gezegd wordt.

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Rimostiq schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:09:
Ahh... Dus nog niet bekend. Nogmaals sorry voor de uitspatting. Maar moet deze nieuwe iphone gezien worden als een opvolger, verbeterde versie, totale nieuwe iphone? Ik neem aan dat die wel beter is dan de huidige iphone 3G? Anders is het het wachten niet waard natuurlijk. Thanks voor de info :) Ik dacht dat 3G voor 3rd Generation stond, is dat niet zo? Daarom nam ik aan 4G, als ik op google zoek zie ik redelijk veel verschijnen over een 4G in juni.
Je zult ook veel referenties vinden naar de iPhone 2G maar dat is nooit een officieel typenummer geweest (uiteraard). Dat staat dus inderdaad niet voor de generatie iPhone. 4G is onzin.

Reken op verbeteringen uiteraard, maar het zou me niets verbazen als e.e.a. vrij evolutionair is. iPhone Video (Clip? Cinema? Film? Stream?) is wat dat betreft misschien nog wel de beste gok.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

MarcoC schreef op maandag 18 mei 2009 @ 20:54:
Er is nog niets bekend over de nieuwe iPhone. Ik kan natuurlijk speculeren dat er geruchten zijn dat de nieuwe iPhone meer op videomogelijkheden geörienteerd is en de nieuwe naam dus wellicht "iPhone video" is, maar het blijft speculeren. Wacht maar gewoon af, 8 juni weten we het (naar alle waarschijnlijkheid).
[...]
Een dual core Intel van 1,83GHz ;( .

Filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=iUU0R8fvZ-E
Ik hoop dat je speculatie klopt MarocC :P
Ik vind het daarnaast erg storend dat de gekraakte iPhones zoveel leuke software kunnen draaien die Apple voor de "keurige" klanten nu achterwege houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
kenneth schreef op maandag 18 mei 2009 @ 14:06:
3? Dat is echt snel. Bij mij (1,83GHz C2D mac) duurt het ook 15 seconden, hoor. Ik vind 20 seconden niet extreem ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:48

jefjef

learning by doing

Zpottr schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:03:
[...]

Nee, zeker niet. De 3G was genoemd naar de ondersteunde netwerktechnologie en 4G is in de VS niet op enige schaal verkrijgbaar tot volgend jaar, bij AT&T zelfs 2011. iPhone Video, iPhone VGA, iPhone HD, iPhone OLED, iPhone Autofocus, iPhone Zoom, iPhone BackgroundTask, iPhone Flip of iPhone slide: who knows ;)
I wish! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom_aagten
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 13:10
iemand dit al gelezen, nog meer rumors http://www.nu.nl/internet...-iphones-komen-later.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 23:32
autoreverse schreef op maandag 18 mei 2009 @ 22:26:
[...]

3? Dat is echt snel. Bij mij (1,83GHz C2D mac) duurt het ook 15 seconden, hoor. Ik vind 20 seconden niet extreem ofzo
Hier heb ik hem ook binnen no-time op het scherm, zeker geen 10 sec, ik neig eerder naar max 5 ofzo. (C2D 2.4ghz MBP).

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kage Musha
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:52
Waar kan je die 16GB iPhone gratis krijgen bij een i-150 abbo? Ik heb op T-mobile gekeken maar zag het niet staan.

o.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Kage Musha schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:31:
Waar kan je die 16GB iPhone gratis krijgen bij een i-150 abbo? Ik heb op T-mobile gekeken maar zag het niet staan.
Uit de Topic waarschuwing ;)
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 16:29
Ja is redelijk oud nieuws toch? Maar goed het zijn analisten die hun brood verdienen met heel de dag een beetje vage voorspellingen te roepen. Ik ga er gewoon vanuit dat de nieuwe iPhones op de WWDC worden aangekondigd of anders op een later tijdstip in juni wanneer Jobs weer terug is.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Zpottr schreef op maandag 18 mei 2009 @ 11:17:
[...]

[...]

ENorm, overdreven. Ik zei hier verkenner en slepen, wat ik bedoeld is met mijn Windows COmmander en zonder muis. Ik heb mijn eigen indeling en weet waar ales staat. Ook een erge hekel aan Mijn Muziek, Mijn... Mijn Etc.
Niet erg dat die functionaliteit geboden word, maar dan MOET ik een account aanmaken ? Tevens luister ik het vaakst nog mixen van 80-120 mb die geen id 3 tag hebben. Het werkt alleen maar lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En dat is dus iets dat alleen een paar tweakertjes willen, zoals Zpottr zegt. Logisch dat Apple geen rekening houdt met die 0,6% gebruikers.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
iTunes werkt gewoon.
Al ben ik ook van mening dat het fijner was, als de mensen die willen drag en droppen de mogelijkheid hebben om dit te doen. Al is het maar 1%, het zou netjes zijn als ze rekening houden met dat soort mensen.
Overigens kun je nu al muziek op je iPhone drag en droppen :D Moet je het wel in het iTunes venster slepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Als je gewoon via Verkenner/Finder had kunnen drag en droppen had je de ID3-tag gehad die je zelf aan kunt passen, maar iTunes pakt deze niet altijd even lekker en ben je als nog uren bezig deze perfect inclusief album art goed te krijgen en minder vaak geneigd nieuwe nummers op je iPhone te zetten als iTunes niet je standaard mediaplayer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ditmar
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-07 07:48
Kage Musha schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:31:
[...]

Ik kan hem gratis krijgen aangezien ik al 2 jaar bij T-Mobile zit.
Niet-klanten moeten €160,- bijbetalen voor de 16GB en €80,- voor de 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 00:03

--MeAngry--

aka Qonstrukt

kenneth schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 10:22:
En dat is dus iets dat alleen een paar tweakertjes willen, zoals Zpottr zegt. Logisch dat Apple geen rekening houdt met die 0,6% gebruikers.
Klopt, ik was ook lang 1 van die gebruikers, en kan me nog steeds wel vinden in de kritiek. Maar dit is wel de reden waarom Apple's producten softwarematig over het algemeen goed uitgedacht en bruikbaar zijn. Onder Windows en Linux wordt altijd rekening gehad met de kleinste percentages mensen die het net weer ff anders willen doen, en daar wordt alles alleen maar complexer van. Als je al je software gewoon op 1 werkwijze kunt baseren, dan is die ene werkwijze ook wel goed doordacht in uitgewerkt.
Als je jezelf echter niet kunt vinden in de manier waarop Apple denkt dat het zou moeten, dan loop je zeker tegen problemen aan, en kun je meestal beter verder kijken. Of jezelf aanpassen... :) (Maar dat is lastig voor veel mensen. ;))

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:13
Ik begin mijn iPhone echt te haten (voornamelijk de hardware). Ik zit nu op iPhone nummer 7 en dat zal nummer 8 worden, aangezien ik nu random problemen heb dat me sim locked, en dat ik verbinding verlies (heb simkaart al vervangen). Ik heb alle problemen ondertussen al gehad. van gebroken koptelefoon ingang, tot losse sluimer knop. van rijtje dode pixels. en glas dat er scheef op zit. en natuurlijk ook stof onder het scherm. Ik heb geen idee meer wat ik moet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online
Gein met een iPhone plus €2,- jelly lensje:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/180675/Last%20Import%20-%2049.jpg

Scherptediepte van niks & niet focuseerbaar, uiteraard, maar wel grappig. Vergroting is helaas net te hoog voor de meeste barcodes.

Wide-angle en pola niet kopen, da's pas echt troep. Gezien de slowchatwaardigheid van een verzameling random foto's een linkje naar de overkant voor wie nog een paar plaatjes wil zien.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

@foto hierboven: grappig!
Ditmar schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:51:
[...]

Ik kan hem gratis krijgen aangezien ik al 2 jaar bij T-Mobile zit.
Niet-klanten moeten €160,- bijbetalen voor de 16GB en €80,- voor de 8GB
interessant. Ik sta voor een mega-dilemma. Ik heb nu een aflopend 2 jarig (vrij zwaar) abonnement bij T-mobile met een T-mobile Compact III aka HTC P3300 die ik geflashed heb naar Windows Mobile 6.

Ik kan nu kiezen tussen verlengen, sim only nemen met behoud van deze HTC of een nieuwe foon en dan zou dat de iphone worden. In het laatste geval is bovenstaande info interessante informatie.

Maar goed, wat is het dilemma. Ik kan niet kiezen. Sim only is lekker cheap en ik ben best tevreden met mijn HTCtje. Ik zou op zich graag over willen naar de iphone (past ook mooi bij mijn PowerMac G4, mijn C2D Macbook en mijn ipods). Maar:

- ik gebruik TomTom op mijn HTC behoorlijk vaak. Hier heeft de iphone geen alternatief voor
- de HTC werkt native op vreemde computers (mits Vista) zoals op het werk. De Iphone niet dacht ik
- De HTC werkt out of the box met alle microsoft meuk (wederom beroepshalve). De iphone niet zonder slag of stoot?
- De HTC heeft de wereld aan apps ter beschikking. Apple ook maar je komt al snel aan de jailbreak volgens mij en ik heb geen zin in een instabiel toestel, dan neem ik wel weer windows mobile ;)
- de accuduur schijnt niet je van het te zijn. Dit is voor mij belangrijk want ben best wel een poweruser.

naast deze punten wint de iphone op 1001 andere punten bigtime dus dat is het punt niet.

hamvraag: a) ga ik die navigatiesoftware genoeg missen om de iphone te rechtvaardigen en b) hoe lang kan ik, tweaker, zonder jailbreak?

keuzes keuzes...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone 3G] Provider & Abonnementen - deel 7
[iPhone 3G] Importeren, wat zijn de mogelijkheden? Deel 2
[iPhone & iPod touch] Jailbreaken - Deel 2
[iPhone & iPod touch] App Store Ervaringen & Discussie
[iPhone & iPod touch] Handige websites en web apps

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Media Devices Beleid.