Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kleine bump

Kreeg eerder een mailtje van Moneybookers, die gaan nu ook een prepaid creditcard aanbieden voor 10 euro per jaar.
http://g.moneybookers.com/mastercard/nl/

Ik doe zelf al tijdje zaken met Moneybookers (heet nu Skrill), op zich werkt het wel erg netjes enkel dat mijn creditcard dus niet werkt met de Mastercard secure code :(

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

Stewie!

Keen must die!

_JGC_ schreef op woensdag 25 april 2012 @ 10:48:
Die rente is van toepassing op de World card van ICS, kan zijn dat voor AMEX weer andere voorwaarden gesteld worden. Kijk dat eerst wel even na voor je geld op je kaart gaat zetten.
Amex geeft geen rente (en je betaald geen rente). Vooruit betalen is dan alleen handig als je denkt over de limiet heen te gaan. Ik zou wel vooraf bellen en het met ze bespreken, dan kunnen ze ook aangeven tot hoever je kan gaan. Voor elke euro uitgave krijg je 1 tot 2 punten (groene kaart geeft de meeste punten, in buitenland 2 punten per euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:34
Jammer van DKB, geen 2,05% meer. Toch is het beter dan niks.
Ab 15. Juli: DKB-Cash mit 1,55 % p. a. Zinsen
Die Guthabenzinsen der DKB-VISA-Card werden ab dem 15.07.
auf 1,55 % p. a. angepasst.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Ik ben niet echt verrast, de rente op Nederlandse spaarrekeningen heeft ja ook een aardige val gemaakt.

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Schop van dit topic, maar ik heb alweer een tijd een cc van de bijenkorf. Nu vroeg ik mij af wanneer je deze upgrade krijgt naar diamond, volgens de site als je 7500 buiten de bijenkorf of 2500 binnen uitgeeft per jaar in 2 achtereenvolgende jaren.

Krijg je hem ook als je het dubbele uitgeeft in 1 jaar en krijg je ook nog andere extra's tov de standaard kaart of is het slechts de jaarlijkse bijdrage die komt te vervallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 09:07

LauPro

Prof Mierenneuke®

Toch even een kickje. Ik kom een beetje terug op mijn ICS World Card. Er blijkt namelijk geen enkele mogelijkheid te zin om het rekeningoverzicht als CSV te download tbv administratie :( .

Zijn er mensen die ervaring hebben met een creditcard welke wel een online CSV (of ander formaat dan PDF) aan biedt? Op vergelijkingssites is het niet echt een criterium.

Het lijkt bijna wel alsof het ze er enkel om gaat om zo makkelijk mogelijk te betalen en elke vorm van inzicht willen beperken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LauPro schreef op maandag 24 september 2012 @ 09:14:
Zijn er mensen die ervaring hebben met een creditcard welke wel een online CSV (of ander formaat dan PDF) aan biedt? Op vergelijkingssites is het niet echt een criterium.

Het lijkt bijna wel alsof het ze er enkel om gaat om zo makkelijk mogelijk te betalen en elke vorm van inzicht willen beperken.
In het rekeningoverzicht van American Express kan ik exporteren in PDF, QIC (Quicken/Money) en CSV. Ik heb alleen geen idee hoe goed het werkt aangezien ik het zelf nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Ja dat werkt prima bij AMEX. Het werkt alleen iets omslachtig als je meerdere kaarten hebt. Zo staat de AC kaart los in het overzicht links maar is deze toegevoegd onder de hoofdkaart in het overzicht en de downloads. Ik denk dat ze het per MR account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik heb nog even opgezocht, maar bij de Bijenkorfcard is de enige optie PDF. Overigens krijg je dan, naar mijn bescheiden mening, wel een duidelijk overzicht van alle transacties.

Je kunt op een gemakkelijke wijze alle transacties (in bijbehorende kolommen) kopiëren en plakken, zonder dat er overbodige (opmaak)rommel tussen zit. Iets meer handwerk wel, maar dus zeker niet onmogelijk. Je hebt de volgende kolommen: Datum transactie, datum boeking, omschrijving, bedrag vreemde valuta (wanneer van toepassing), bedrag in euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vraagje aan Diqiu-Long en/of Napsju: ik heb bij de DKB vorige maand ook een creditcard + vpay aangevraagd. Alle papieren opgestuurd gekregen, ondertekend en teruggestuurd drie weken terug. Telefoontje gehad twee weken terug, vandaag de pincodes in huis. En binnenkort de creditcard zelf. Dan kan mijn Rabo basecard de deur uit. Maar klopt het dat de limiet op 100 euro staat? En klopt het dat zodra je online iets wilt kopen wat die 100 euro overschrijdt je dus van te voren geld moet overmaken vanaf je Nederlandse betaalrekening? Dus het is in weze een prepaid creditcard? Maar dan wel gratis en tis een visa, dus wel zo handig in de rest v/d wereld. Zo ja: dan heb ik de info uit al die brieven goed begrepen. /me Joosie200 snapt niks van Duits, heeft dat vak in het tweede jaar op de middelbare dankbaar laten vallen :+ Google translate helpt me een beetje, maar ik wil het even checken met mede-tweakers die me voor gegaan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja klopt je limiet is € 100 en daar kun je niet overheen en zul je dus zelf geld op de Visa card moeten zetten, maar het is tegelijk ook een soort van spaarrekening, de rente op de visa card is hogere dan rente op mijn betaalrekening bij ASN.

Dus ja je begrijpt het goed, ik maak meestal gewoon een bepaald bedrag over naar deze via kaart, meestal wat ik denk nodig te hebben.

Maar je moet rekening houden met borgen van hotels enzo, als je die contant kan voldoen kan ik je dat aanraden want teveel borgen op je visa kaart is niet zo fijn vooral wanneer je in meerdere hotels verblijft.

Nou het is beter dan een prepaid credit card, want een prepaid credit card heeft niet zulke goeie tarieven, ik ben zelf echt blij met deze credit card en je kunt ook geen geld uit geven wat je niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Inderdaad helemaal juist. Je kredietlimiet is standaard afzonderlijk van elkaar op zowel de betaalrekening als de Visa 100 euro. Op de betaalrekening (ik heb nog een Maestro pasje) kan je die zelf aanpassen naar 0 (dus geen rood staan faciliteit meer) maar bij de Visa is het minimaal 100 euro. Deze kun je op verzoek laten verhogen via de online omgeving, maar daar heb je goede redenen voor nodig. Ik gebruik hem dus als prepaid CC en zorg gewoon voor een positief saldo. Niet zo erg, want je krijgt er 1,55% rente op bij een positief saldo.

Nee, ik werk niet voor DKB, Maar ben er wel heel erg blij mee! Mijn Visa kaart werkt echt overal in ATMs, ook in landen als Wit Rusland en Bangladesh, en dat zonder transactiekosten!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Laatst geleerd dat mijn creditcard "maand" van de 25e tot de 25 loopt ipv van de 1e tot de 1e.
Helaas kwam ik daar achter toen ik bij het hotel wilde uitchecken en ik dus al op mn limiet zat ><

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

Mijn ervaringen met CC zijn goed al meer dan 30 jaar.

Let wel,ik gebruik ze niet dagelijks,eigenlijk zelden daar ik meestal alles cash afreken (pin ook amper) en ik met facturen werk die ik laat opsturen waarna ik de hele handel betaal.

Ooit had ik AMEX,Diners,VISA,Mastercard en nog 3 anderen,tegenwoordig heb ik er 3 en dat is meer dan zat voor mijn levensstijl daar ik niet meer nodig heb en het toch alleen maar geld kost.
Een goede vriend van mij die maakt er een sport van zoveel mogelijk CC te hebben en als het kan allemaal in 1 bepaalde kleur alleen laat dat zijn inkomen niet toe. :D

Zolang je je wettelijke regels kent inzake het gebruik van de CC kan je niks gebeuren en zijn fouten zo goed als uitgesloten daar ik ook altijd de kopie van mijn CC e paspoort wanneer ik uit check mee wil hebben en nooit en te nimmer ergens zomaar uit een ATM geld haal maar ruim van te voren dit regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
Anoniem: 323791 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:08:
Ooit had ik AMEX,Diners,VISA,Mastercard en nog 3 anderen,tegenwoordig heb ik er 3 en dat is meer dan zat voor mijn levensstijl daar ik niet meer nodig heb en het toch alleen maar geld kost.
Als je ze toch zelden gebruikt, kun je dan niet beter terug naar één? Drie klinkt een beetje overbodig en zoals je zelf al zegt, het kost je onnodig geld.
Zolang je je wettelijke regels kent inzake het gebruik van de CC kan je niks gebeuren en zijn fouten zo goed als uitgesloten daar ik ook altijd de kopie van mijn CC e paspoort wanneer ik uit check mee wil hebben en nooit en te nimmer ergens zomaar uit een ATM geld haal maar ruim van te voren dit regel.
Wettelijke regels? Bedoel je soms de Algemene Voorwaarden?

Over het algemeen vind ik het juist veiliger om met CC te betalen dan met andere vormen, en in het buitenland al helemaal. Puur en alleen vanwege het simpele feit dat met vrijwel elke CC (de mijne in ieder geval) een aankoopverzekering is inbegrepen. Alles wat ik koop is verzekerd voor 180 dagen, en mocht er een betwiste betaling zijn dan wordt je altijd schadeloos gesteld (tenzij het duidelijk wordt dat je de zaak loopt de flessen natuurlijk).

Ze frauderen er maar op los, ik ben gedekt tegen dat risico (welke in feite wordt opgebracht door de mensen die schulden laten openstaan op hun kaart en elke maand de hoge rentes betalen). En omdat er in feite geen geld opstaat (alleen maar krediet) is het ook niet 'mijn' geld wat op het spel staat. Vind het een prima betaalmiddel, geef er echt de voorkeur aan.

Jammer is alleen dat Nederland niet echt een 'krediet' land is. In de supermarkt waar ik vaak kom kan ik er niet mee betalen, en in veel (web)winkels betaal je een toeslag soms van wel 3%!. Vind dat erg klantonvriendelijk, maar goed het is niet anders. Gelukkig kun je hier in de pricewatch wel selecteren op betaalmiddel en kun je zo de winkels eruit filteren die het niet aanbieden (of er geld voor vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ebia schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:23:
Jammer is alleen dat Nederland niet echt een 'krediet' land is. In de supermarkt waar ik vaak kom kan ik er niet mee betalen, en in veel (web)winkels betaal je een toeslag soms van wel 3%!. Vind dat erg klantonvriendelijk, maar goed het is niet anders. Gelukkig kun je hier in de pricewatch wel selecteren op betaalmiddel en kun je zo de winkels eruit filteren die het niet aanbieden (of er geld voor vragen).
Die 3% is de opslag die de winkels nu eenmaal aan de creditcard maatschappij moeten betalen. Jij begrijpt ook wel dat je daar als klant toch voor betaalt, alleen de ene winkel vraagt er een toeslag voor en de andere heeft 't al bij voorbaat in de prijzen verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
ebia schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 21:23:
Bij Dirk/Digros/Bas-supermarkten kan je ermee betalen, met 50 cent toeslag. Ik heb nog nooit iemand het zien gebruiken.
Voor webshops snap ik het wel: als er op electronica bar weinig marge zit, zijn de kosten van een creditcard voor de webshop enorm hoog. Op kleding zal veel meer marge zitten dan op de goedkoopste vul-maar-in in de pricewatch.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 09-10-2012 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bij Em-Te supermarkten, MediaMarkt, Gamma en KarWei is betalen met Visa kosteloos. Verder geen idee.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 12:57
Ik kom zelfs genoeg webwinkels tegen die een toeslag rekenen voor iDeal of Paypal.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-05 14:06
Ik heb het laatste half jaar echt nergens een webshop gezien waar je kosten voor iDeal moest betalen. PayPal komt wel iets meer voor.

Zat nog te twijfelen over de Bijenkorf kaart om deze aan te schaffen omdat deze het goedkoopst is. Maar die lui bieden 3 verschillende soorten kaarten aan met verschillende tarieven. En de site is dermate onduidelijk dat ik geen idee had of je nu wel of niet een vaste klant/klantenlid moest zijn om de 12 euro creditcard te kunnen bemachtigen.

Ben nu uiteindelijk op MasterCard uitgekomen. Deze is 5 euro duurder per jaar maar dat kunnen we ook nog wel lijden. Ben alleen benieuwd hoe je kunt aangeven, hoe je de rekening wilt krijgen (per maand, automatisch afschrijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 18:33
Robkazoe schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 10:18:
... Ben alleen benieuwd hoe je kunt aangeven, hoe je de rekening wilt krijgen (per maand, automatisch afschrijven).
Die keus krijg je als je inlogt.
Het contract wordt in beginsels altijd echter afgesloten met de 'gespreid betalen' mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb het laatste half jaar echt nergens een webshop gezien waar je kosten voor iDeal moest betalen. PayPal komt wel iets meer voor.
Thuisbezorgd.nl bv ;) Er zijn er best nog wel een aantal die dit nog doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 10-10-2012 17:58 ]

• Napsju
quote: DKB bank
Ab 01. Dezember: DKB-Cash mit 1,30% p.a. Zinsen
Die Guthabenzinsen für Ihr DKB-Cash werden angepasst.
Ab dem 01.12. erhalten Sie 1,30% p.a. auf der DKB-VISA-Card und
0,20% p.a. auf Ihrem Internet-Konto. Unser DKB-Cash bleibt
besser als andere Girokonten – vergleichen Sie selbst!
Jammer, maar nog steeds beter dan niks, en ook nog eens kosteloos.

Lekker!

Als de rente verlaging het enige is dan lig ik daar niet wakker voor, de credit card gebruik ik ja niet voor te sparen, maar wel voor aankopen online en geld pinnen in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online

Zat nog te twijfelen over de Bijenkorf kaart om deze aan te schaffen omdat deze het goedkoopst is. Maar die lui bieden 3 verschillende soorten kaarten aan met verschillende tarieven. En de site is dermate onduidelijk dat ik geen idee had of je nu wel of niet een vaste klant/klantenlid moest zijn om de 12 euro creditcard te kunnen bemachtigen.

Ben nu uiteindelijk op MasterCard uitgekomen. Deze is 5 euro duurder per jaar maar dat kunnen we ook nog wel lijden. Ben alleen benieuwd hoe je kunt aangeven, hoe je de rekening wilt krijgen (per maand, automatisch afschrijven).
Heb zelf de Bijenkorf kaart en ben er erg blij mee. Punten tikken toch lekker aan. Daarnaast kost hij niks als je een x bedrag per jaar besteed. Ik snap echt niet waarom mensen voor een andere kaart kiezen, maar goed...

Zie ook:
http://creditcardkosten.n...-beste-rewards-programma/

[ Voor 3% gewijzigd door StephaN900 op 16-11-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Die vergelijking is niet helemaal goed. Zo kan je op elke kaart voor 25 euro per jaar de accelerator aanzetten, dan krijg je al 1.5 punten per euro. De groene kaart heeft in het buitenland 2 punten per euro. De Centurion heeft in binnen- en buitenland 1.5 punt per euro en gratis accelerator (maar dat mag ook wel omdat die kaart 2500 euro per jaar kost). Als je dit meeneemt in die berekening op die site kom je al op hele andere getallen uit. Daarbij is de Amex rewardsshop tegenwoordig ook vrij goed. Regelmatig kortingen van 20% op winkelcredit. Zoals bij bol.com 100 euro cadeaubonnen voor maar een paar duizend punten. Dan is de waarde in euros veel hoger dan puur de omwisseling die ze op de site nemen. Ook iPads, TVs, enzovoort kan je via Membership Rewards krijgen.

Ik heb zelf de Centurion en de groene American Express, waarbij de groene vooral voor buitenlandse uitgaven wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hmmm dat wist ik niet, ja op de site staat wel dat je voor de green card dubbele punten krijgt in het buitenland. Hoeveel punten heb je nodig voor een 100 euro cadeaubon dan? Want als ik op die site de green card neem en het hypothetische geval dat ik alleen maar uitgaven in het buitenland doe dan is de Bijenkorf kaart nog steeds beter.

Oftewel zijn de punten meer waard dan €0,0050 per punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantus
  • Registratie: Augustus 2005
Voor een verre vakantie binnenkort ben ik opzoek naar een creditkaart. Na wat zoeken kwam ik bij ICS waar je nu een VISA world kaart kan aanvragen waarbij het eerste jaar gratis is en je €50 tegoed krijgt. Ik wil niet gespreid betalen wegens de BKR registratie en invloed op je maximale hypotheek.
Weet iemand hoe je dit aan kan geven bij ICS/VISA aangezien de laatste stap van het aanvraag formulier is "ik ga akkoord met gespreid betalen, bla bla, geld lenen kost geld, bla bla, wij melden deze overeenkomst aan bij BKR". Dit staat ook nog een keer in de algemene voorwaarden:
Uw World Card is standaard voorzien van de Gespreid Betalen Faciliteit. Deel 1 en deel 2 van deze algemene voorwaarden zijn hierop van toepassing. Als in afwijking van de standaard de Gespreid Betalen Faciliteit niet is afgesloten, zijn voor u alleen deel 1 en deel 3 van deze algemene voorwaarden van toepassing.

DEEL 2. GESPREID BETALEN FACILITEIT
Artikel 23. Aanmelding bij BKR en de gevolgen van late betaling
23.1. Wij melden de Overeenkomst aan bij BKR.
23.2. Een ongeoorloofde betalingsachterstand moeten wij verplicht melden bij BKR. Een dergelijke achterstandsmelding kan voor u nadelige gevolgen hebben bij het verkrijgen van een hypotheek of een andere lening.

DEEL 3. GEEN GESPREID BETALEN FACILITEIT
Artikel 27. Terugbetalen en de gevolgen van niet (tijdig of volledig) terugbetalen
27.6. Een ongeoorloofde betalingsachterstand moeten wij verplicht melden bij BKR.
Op de site van ICS staat alleen dat je gespreid betalen aan kan vragen via Mijn ICS en dat je je betaalwijze makkelijk wijzigt via Mijn ICS. Nergens staat hoe je kan aangeven dat je de Gespreid Betalen
Faciliteit niet afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

ik heb dat zo'n overneenkomst achteraf afgesloten, even gebeld met ICS dat ik gewoon via aut.incasso wilde betalen, ze stuurden een formulier wat ik ondertekend moest retourneren.
Bij de aanvraag heb ik dat toen ook niet zien staan.
Ik zou even bellen vóór je de aanvraag doet om die BKR toestand te vermijden.

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 23-01-2013 11:26 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 18:33
Ik heb dat vorig jaar ook gehad bij de aanvraag van mijn CC bij ICS (MasterCard)
Toen was het niet mogelijk om de aanvraag te doen zonder de gespreid betalen functie.
Na telefonisch contact werd mij duidelijk gemaakt dat wanneer je kunt inloggen bij ICS je dit daar zelf kunt wijzigen in automatische incasso 100% per maand.

Ik heb het dus op die manier gedaan, en de wijzigingen worden vrij vlot doorgevoerd. (ook bij BKR)
Dan verdwijnt de registratie bij het BKR ook weer.

[ Voor 11% gewijzigd door JvdW op 23-01-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-05 13:51

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Even een bumpje.

Zojuist ben ik gebeld door een medewerken van Flying Blue om mij een FB American Express kaart aan te smeren/bieden. Gezegd dat ik hier nog even over na denk en dat ze me volgende week maar even terug gaan bellen.

Ik vlieg de laatste tijd wat vaker. Vorig jaar een aantal vluchten gemaakt, en dit jaar weer een stuk of 3. Vlieg niet altijd met een partner van KLM. En tevens heb ik a.t.m. een CC bij ING.

Ik ben nu nog student. Hopelijk in augustus student af.

Mijn grootste vraag, waar zitten de addertjes van de FB AMEX? 75 euro per jaar is nog te overbruggen, mits je dit er maar weer (dik) uit kunt halen. En dan spreek ik niet over een paar tientjes, want dat is de moeite mij niet allemaal waard.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kaart en zeggen; ja doen! of; nee! Abort the mission!!!! ????

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrammetje
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Topsysteem die pincode's op creditcards!

Ik plaats een bestelling bij een Amerikaanse webwinkel. Reken af met CC. Kut, moet randomreader gebruiken. Natuurlijk géén idee wat mijn pincode is, want tsja, het is toch een creditcard.

Mailtje naar webshop: boys, kunnen jullie niet gewoon mijn creditcard chargen hiervoor zonder die pin?
Mailtje terug: Sure thing, is al geregeld voordat u mailde. We hebben uw creditcard succesvol aangeslagen. Veel plezier van uw bestelling!

Dus een met pincode beveiligde pas heb ik net gebruikt zonder pin én zonder CVC code. Strikt genomen zelfs zonder toestemming! Klasse systeempje! :X

Zelf e-liquid mengen? -> www.MaakjeSmaak.nl!
Geef ook eens E-liquid cadeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik vind die pincode prima, maar dat Secure Pay ofzo van de Rabo Mastercard is ongelofelijk kut. Vliegveld van Belgrado, WiFi access kopen, mastercard, redirect naar rabo website -> geblokt zonder WiFi acces -> infinite redirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

NeFoRcE schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:11:
Mijn grootste vraag, waar zitten de addertjes van de FB AMEX? 75 euro per jaar is nog te overbruggen, mits je dit er maar weer (dik) uit kunt halen. En dan spreek ik niet over een paar tientjes, want dat is de moeite mij niet allemaal waard.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze kaart en zeggen; ja doen! of; nee! Abort the mission!!!! ????
Iedereen die ik ken die een FB Amex heeft, vind het jammer dat je geen gewone punten spaart. De gewone AMEX geeft MR punten die je in hun webshop kan uitgeven voor van alles en nogwat, ook voor airmiles.
De groene Amex is ook nog eens goedkoper en geeft je dubbele punten in het buitenland. Zie: https://www.americanexpre...=nl_menu_cards_pc_compare

Neem je de FB amex, dan is dat alleen leuk als je veel vliegt met KLM.

[ Voor 8% gewijzigd door Stewie! op 02-04-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
*iets aanbieden kan op marktplaats of V&A.

[ Voor 89% gewijzigd door Krisp op 02-04-2014 12:22 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 13:33
Iemand hier nog recent ervaringen met een prepaid cc?
Ik kwam deze vergelijk site tegen.
http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/
Bij bv Skrill kom ik wisselende ervaring tegen op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Waarom zou je dat willen als een CC meestal gratis in je betaalpakket zit?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Ik maak, naast de gratis Mastercard, al twee jaar gebruik van de Visa World Card met €50,- tegoed. De kaart houden wij voornamelijk aan als back-up tijdens vakanties.

We zeggen jaarlijks op en wisselen met de tenaamstelling, zodat we (tot nu toe) elk jaar gebruik hebben kunnen maken van het gratis tegoed. Enige nadeel is dat je elk jaar een nieuwe gebruikersnaam moet kiezen voor Mijn ICS en je de app voor zover mij bekende ook niet kan bijwerken met een nieuwe kaart.

Afgelopen maand trouwens wel een nieuwe Mastercard gekregen, nadat ik terug ben gekomen van vakantie. De gegevens zouden mogelijk in handen van kwaadwillenden zijn gevallen. Op mijn rekeningoverzicht staan echter geen onbekende transacties. Op basis waarvan zij deze conclusies hebben getrokken is mij vooralsnog onduidelijk. Wellicht is het land waar de transacties uitgevoerd zijn voor hun een trigger.

In het verleden heb ik dit ook gehad, maar toen werd ik gebeld op het moment dat de verdachte transacties binnenkwamen en kon ik ze ook al zien op mijn overzicht. Toen waren ze ook daadwerkelijk niet van mij afkomstig en is mijn kaart geblokkeerd. Nu is dat niet gebeurd.

Achteraf gezien lijkt de vervanging onnodig, maar liever zo, dan dat ik bezwaar moet gaan maken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-05 00:24
Kan ook zijn dat bij één van de winkels waar je bent geweest een verdachte medewerker of apparaat heeft gestaan. Dan vervangen ze preventief.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:51
Melniek schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:25:
We zeggen jaarlijks op en wisselen met de tenaamstelling, zodat we (tot nu toe) elk jaar gebruik hebben kunnen maken van het gratis tegoed. Enige nadeel is dat je elk jaar een nieuwe gebruikersnaam moet kiezen voor Mijn ICS en je de app voor zover mij bekende ook niet kan bijwerken met een nieuwe kaart.
Dat truucje wilde ik ook toepassen maar ik heb een partner kaart aangevraagd dus ik vermoed dat ik met de wachttermijn zit en niet geaccepteerd zal worden. Ik zou het komende jaar op naam en rekeningnummer van mijn vrouw willen aanvragen (met dan voor mij een partnerkaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Senor Sjon schreef op woensdag 02 april 2014 @ 10:13:
Waarom zou je dat willen als een CC meestal gratis in je betaalpakket zit?
Banken doen heel kinderachtig met limieten (en CC's). Daarnaast zijn ze alleen maar een frustrerend doorgeefluik dat geen waarde toevoegt. Direct zaken doen met ICS is veel makkelijker en sneller. Daarnaast geven die je ook gewoon fatsoenlijke limieten ipv de banken die menen dat ze op basis van jouw betaalgedrag kunnen bepalen wat je kwijt kunt (terwijl je 5 x de limiet in een termijn deposito hebt hangen).

Ik heb bij zowel mijn ABN als Rabo rekeningen de CC's opgezegd na gedoe/conflicten en heb nu al een aantal jaar een VISA en Mastercard (+ partnerkaart) via ICS met fatsoenlijke limieten en nooit 1 moment gezeik. Dat is me meer waard dan het feit dat ze gratis zijn.

Overweeg gezien volume dat ik doe met die kaarten wel om misschien toch 1 in te wisselen voor AMEX FB of gewone AMEX. De acceptatie van die kaarten is in de USA erg goed, maar valt helaas in Afrika toch wat tegen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 03-04-2014 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Sander schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:26:
Overweeg gezien volume dat ik doe met die kaarten wel om misschien toch 1 in te wisselen voor AMEX FB of gewone AMEX. De acceptatie van die kaarten is in de USA erg goed, maar valt helaas in Afrika toch wat tegen.
Ik gebruik AMEX alleen voor tickets en hotels, verder is hij (iig in Europa en Azie) waardeloos. Overigens zijn er ook zat ticketsites waar je niet met AMEX kan betalen.

Maar wel fijn dat er geen harde limiet op zit, zoals op mijn Rabo kaart. Als je pre-authorisaties meeneemt dan zit je heel snel aan je limiet als je veel reist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:41
Accountant schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:15:
[...]

Dat truucje wilde ik ook toepassen maar ik heb een partner kaart aangevraagd dus ik vermoed dat ik met de wachttermijn zit en niet geaccepteerd zal worden. Ik zou het komende jaar op naam en rekeningnummer van mijn vrouw willen aanvragen (met dan voor mij een partnerkaart).
Ik heb dit vooraf nagevraagd en dit was geen probleem. Het eerste jaar stond de kaart op naam van mijn vriendin en had ik de (gratis) tweede kaart. Dit jaar opgezegd en een nieuwe aangevraagd op mijn naam en het tegoed gewoon gekregen. We hebben hetzelfde adres en ook de automatische incasso verloopt vanaf hetzelfde rekeningnummer.

Wel even opletten bij het aanvragen: Ik was in de (onterechte) veronderstelling dat het verschuldigde bedrag automatisch geïncasseerd zou worden en heb daardoor een boete wegens een te late betaling gekregen. Ik was tijde van het ontvangen van de factuur op vakantie en kennelijk is de standaard betalingsmethode via overboeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Melniek schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:42:
[...]

Ik heb dit vooraf nagevraagd en dit was geen probleem. Het eerste jaar stond de kaart op naam van mijn vriendin en had ik de (gratis) tweede kaart. Dit jaar opgezegd en een nieuwe aangevraagd op mijn naam en het tegoed gewoon gekregen. We hebben hetzelfde adres en ook de automatische incasso verloopt vanaf hetzelfde rekeningnummer.

Wel even opletten bij het aanvragen: Ik was in de (onterechte) veronderstelling dat het verschuldigde bedrag automatisch geïncasseerd zou worden en heb daardoor een boete wegens een te late betaling gekregen. Ik was tijde van het ontvangen van de factuur op vakantie en kennelijk is de standaard betalingsmethode via overboeking.
Mooi! Vorig jaar van de gratis RayBan actie gebruik gemaakt dan ga ik dit jaar voor die geldactie. Klopt van die rare betalingsmethode zijn rare grapjes! Voor de rest ben ik er wel tevreden over de handige en goedwerkende app vind ik ook wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-05 09:59
Ik heb ook al een aantal jaren een AMEX. Acceptatie is slecht maar wordt wel iets beter (Shell express, Jumbo, IKEA). Een voordeel is dat je het eigenlijk ook altijd wel gratis kan krijgen (door een invite zelfs 1 jaar gratis Gold met reisverzekering, punten, KLM giftcard).
En omdat ik vrij weinig vlieg maar nog wel wat KLM punten heb is dit een goede manier om ze niet te laten verlopen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Sander schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:26:
[...]

Banken doen heel kinderachtig met limieten (en CC's). Daarnaast zijn ze alleen maar een frustrerend doorgeefluik dat geen waarde toevoegt. Direct zaken doen met ICS is veel makkelijker en sneller. Daarnaast geven die je ook gewoon fatsoenlijke limieten ipv de banken die menen dat ze op basis van jouw betaalgedrag kunnen bepalen wat je kwijt kunt (terwijl je 5 x de limiet in een termijn deposito hebt hangen).

Ik heb bij zowel mijn ABN als Rabo rekeningen de CC's opgezegd na gedoe/conflicten en heb nu al een aantal jaar een VISA en Mastercard (+ partnerkaart) via ICS met fatsoenlijke limieten en nooit 1 moment gezeik. Dat is me meer waard dan het feit dat ze gratis zijn.

Over wat voor limieten heb je het dan? Want mijn ervaringen is dat tussen de 5.000 en 10.000 euro echt geen probleem is bij de bank. Dat is met een simpel telefoontje direct op te hogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 511904 schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:20:
[...]

Over wat voor limieten heb je het dan? Want mijn ervaringen is dat tussen de 5.000 en 10.000 euro echt geen probleem is bij de bank. Dat is met een simpel telefoontje direct op te hogen.
Nou dat is al een paar jaar niet meer zo, ik heb met zowel Rabo als ABN AMRO veel gezeik gehad bij een simpele vraag om van 1250/1500 naar 5.000 te gaan. Een keer voor mijn vriendin, een keer voor mezelf. Werd in beide gevallen na overleg van zeer veel gegevens geweigerd. Spaartegoeden waren voldoende om een veelvoud daarvan te dekken en ook de inkomsten waren geen probleem. Uiteindelijk gewoon direct bij ICS aangevraagd en zonder problemen de limieten die ik wilde hebben gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 06-04-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 511904

Sander schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:40:
[...]

Nou dat is al een paar jaar niet meer zo, ik heb met zowel Rabo als ABN AMRO veel gezeik gehad bij een simpele vraag om van 1250/1500 naar 5.000 te gaan. Een keer voor mijn vriendin, een keer voor mezelf. Werd in beide gevallen na overleg van zeer veel gegevens geweigerd. Spaartegoeden waren voldoende om een veelvoud daarvan te dekken en ook de inkomsten waren geen probleem. Uiteindelijk gewoon direct bij ICS aangevraagd en zonder problemen de limieten die ik wilde hebben gekregen.
Het was begin vorig jaar, maar nu ik erover nadenk was dit nadat ABN het hele beheer had overgedragen naar ICS. Mijn limiet moest toen ook naar 5.000 euro, maar dat was met een telefoontje van een minuut gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:30
NeFoRcE schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:11:
Even een bumpje.

Zojuist ben ik gebeld door een medewerken van Flying Blue om mij een FB American Express kaart aan te smeren/bieden. Gezegd dat ik hier nog even over na denk en dat ze me volgende week maar even terug gaan bellen.

Ik vlieg de laatste tijd wat vaker. Vorig jaar een aantal vluchten gemaakt, en dit jaar weer een stuk of 3. Vlieg niet altijd met een partner van KLM. En tevens heb ik a.t.m. een CC bij ING.

Ik ben nu nog student. Hopelijk in augustus student af.

Ik heb een FB amex Gold card. Zeer tevreden over! Heeft goede aankoop-verzekeringen, en je spaart makkelijk punten binnen het FB programma.
Enig nadeel is de hoge prijs, maar daar heb ik een trucje voor :*)
Via iemand die al een FB AMEX kaart heeft, kan je een referral geven naar een vriend of familie!
Die krijgt de kaart dan het eerste jaar gratis ipv €170, een KLM voucher van €50 en een Hertz voucher van €30 plus nog eens 5.000 FB Miles. Voordat ik de kaart opzeg, nodig ik mijn vriendin uit voor een gratis Gold card, en na 1 jaar nodigt zij mijn weer uit en zegt ze hem op. De KLM voucher gebruiken we altijd wel, en anders kan je er iemand blij mee maken, of op marktplaats zetten.
Als FB Amex member kan ik iedereen een gratis FB Amex gold card geven :D

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

Ik zit bij ICS maar ga naar de Rabobank terug, nu is de kaart gratis. Nouja 1 euro, blijkbaar moet je een extra kaart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
died_laughing schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:44:
Iemand hier nog recent ervaringen met een prepaid cc?
Ik kwam deze vergelijk site tegen.
http://www.creditcard-ver...cards/prepaid-creditcard/
Bij bv Skrill kom ik wisselende ervaring tegen op google.
Ik heb sinds 2011 een MasterCard van MoneyBookers (nu Skrill). Bevalt opzicht prima, één keer gehad dat door een systeemfout een preautorisatie dubbel werd gedaan waardoor m'n hele saldo plots weg was vlak voordat ik op vakantie ging. Één belletje naar de UK en het was 10 minuten later gefixt. Ook erg fijn is dat de kosten voor geld opnemen altijd €1.80 is, ipv de 1-4% die de meeste kaarten rekenen.

Overigens verloopt mijn kaart bijna en ben ik nu wel opzoek naar een normale credit card. Kosten zijn dan wat hoger, maar preautorisaties zijn erg vervelend met een prepaid kaart. Je moet het hele bedrag naar de kaart overmaken en je kan het dan nogal eens een tijdje kwijt zijn. Vooral lastig bij huurauto's waar het bedrag wat ze achter de hand houden voor verzekering soms vele malen de huursom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met mijn DKB Visa kaart word 0% berekend wanneer ik geld opneem, ook wanneer het buitenlandse valuta betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
DKB is ook weer semi-prepaid toch?

Het is jammer dat in Nederland alleen de SNS een (bankgebonden) CC heeft die nauwelijks kosten rekent bij vreemde valuta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dipsausje schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 12:39:
DKB is ook weer semi-prepaid toch?

Het is jammer dat in Nederland alleen de SNS een (bankgebonden) CC heeft die nauwelijks kosten rekent bij vreemde valuta.
Als DKB semi-prepaid is dan is iedere credit card dat in pricipe ;) Want als je bij de ING een limiet heb van € 500 en je wilt € 1000 besteden dan dien je zelf € 500 te storten om je limiet uit te rekken.

Dus de DKB Visa kaart is gewoon een echte volledige functionele credit kaart, alleen als je geen inkomen laat storten op de DKB Bankrekening kun je geen hogere limiet krijgen dan € 100 en daarom is het van belang om zelf geld erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 17:46
Stinger_Ventura schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:27:
[...]

Ik heb een FB amex Gold card. Zeer tevreden over! Heeft goede aankoop-verzekeringen, en je spaart makkelijk punten binnen het FB programma.
Via iemand die al een FB AMEX kaart heeft, kan je een referral geven naar een vriend of familie!
Die krijgt de kaart dan het eerste jaar gratis ipv €170, een KLM voucher van €50 en een Hertz voucher van €30 plus nog eens 5.000 FB Miles. Voordat ik de kaart opzeg, nodig ik mijn vriendin uit voor een gratis Gold card, en na 1 jaar nodigt zij mijn weer uit en zegt ze hem op. De KLM voucher gebruiken we altijd wel, en anders kan je er iemand blij mee maken, of op marktplaats zetten.
Ik heb - ondanks de iid mindere acceptatie - al ruim 10 jaar de AMEX FB kaart. Kosten vind ik absoluut te hoog, dus heb em op willen zeggen. AMEX wilde dit niet graag dus heb em al 8 jaar gratis. Voorwaarde is dat ik gemiddeld 400 euro per maand besteed met de kaart. En mijn KLM punten.. inmiddels nog maar zo"n 800.000, die verlopen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ik heb gewoon de creditcard van ABN en kan hem overal gebruiken eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.
Misschien dat het anders is omdat ik een silver credit card heb met vrij hoog limiet. Maar toeslag voor vreemde valuta heb ik nog nooit gehad, Alleen als ik geld wil opnemen met mijn credit card krijg ik kosten berekend. In alle webshops en groot handels waar ik veel zaken mee doe is de kaart altijd probleemloos zonder extra kosten geaccepteerd. Vooral handig met zaken doen in amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:48
flyingdutchboy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:21:
[...]

Ik heb - ondanks de iid mindere acceptatie - al ruim 10 jaar de AMEX FB kaart. Kosten vind ik absoluut te hoog, dus heb em op willen zeggen. AMEX wilde dit niet graag dus heb em al 8 jaar gratis. Voorwaarde is dat ik gemiddeld 400 euro per maand besteed met de kaart. En mijn KLM punten.. inmiddels nog maar zo"n 800.000, die verlopen niet ;)
Heb je daar nog wat bijzonders voor moeten doen? Ik haal die 400 per maand ook makkelijk, maar betaal wel al jarenlang voor de silver FB kaart. Wilde hem ook opzeggen maar heb 107.000 punten die ik niet wil laten verlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-05 17:46
hv08 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 22:59:
[...]

Heb je daar nog wat bijzonders voor moeten doen? Ik haal die 400 per maand ook makkelijk, maar betaal wel al jarenlang voor de silver FB kaart. Wilde hem ook opzeggen maar heb 107.000 punten die ik niet wil laten verlopen :)
AMEX bellen en aangeven dat je em op wil zeggen... positief zijn over de kaart, als reden voor opzegging de jaarlijkse bijdrage opgeven. Je wordt doorverbonden.... dan wordt een aanbod gedaan. Laat maar weten hoe het afloopt.

Ik geloof dat de AMEX fee tussen de 3 en 5% ligt. Bij 400 euro per maand en een fee van 3% verdienen ze 144 euro per jaar aan je. Nog altijd 2x zoveel als de kaart bijdrage

[ Voor 13% gewijzigd door flyingdutchboy op 05-05-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Weet iemand waar ik een creditcard zou kunnen krijgen voor mijn dit jaar gestarte eenmanszaak?
Ik koop nog wel eens dingen online in het buitenland en dat doe ik nu met mijn privé-Visacard, maar ik wil mijn bankzaken graag wat meer gescheiden houden. En er zijn in Nederland ook leveranciers waar je niet op rekening kunt kopen.

De bank waar mijn zakelijke rekening loopt (ABN Amro) verstrekt pas een creditcard na een jaar. Privé heb ik een Mastercard van ABN Amro en een Visacard via ICS. Op mijn zakelijke creditcard heb ik geen hoge limiet nodig, iets van 1000 euro is voldoende. Desnoods stort ik er vooraf een bedrag op.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Anoniem: 319464 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 08:57:
Ik zit bij ICS maar ga naar de Rabobank terug, nu is de kaart gratis. Nouja 1 euro, blijkbaar moet je een extra kaart nemen.
Ik heb 1 van mijn ICS kaarten nu ook opgezegd en gewoon weer de Rabo kaart er gratis bijgenomen. Neem aan dat je 1,- betaald voor je partnerkaart? Want ik heb dat geweigerd en was geen probleem.

Had ook een discussie met de helpdesk die het nodig vonden dat iemand die al 15 jaar klant is en al zijn zaken daar heeft lopen nogmaals hele verhaal van loon, hypotheek etc gaat verstrekken online. Toen ik aangaf dat als ik dat allemaal moest invullen ik het net zo goed bij de concurrent kon doen, was het ineens zo geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 13:29
*Dit soort verzoeken zijn niet de bedoeling.*

[ Voor 92% gewijzigd door Krisp op 14-05-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
flyingdutchboy schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:29:
[...]

AMEX bellen en aangeven dat je em op wil zeggen... positief zijn over de kaart, als reden voor opzegging de jaarlijkse bijdrage opgeven. Je wordt doorverbonden.... dan wordt een aanbod gedaan. Laat maar weten hoe het afloopt.

Ik geloof dat de AMEX fee tussen de 3 en 5% ligt. Bij 400 euro per maand en een fee van 3% verdienen ze 144 euro per jaar aan je. Nog altijd 2x zoveel als de kaart bijdrage
Zojuist gedaan (net terug van vakantie, dus wilde even wachten), ik besteed per jaar iets boven 10k op mijn (en vrouw) FB AMEX silver card en wat er kon: 50 euro korting eenmalig en 3 maanden 1 mile extra per euro (en ik heb er al meer dan 100k). Niet echt heel positief over, volgend jaar nog maar even denken hoe en wat.

*knip*

[ Voor 29% gewijzigd door Krisp op 14-05-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik heb mijn AMEX Gold vorig jaar wel opgezegd, omdat de doorlopende reisverzekering flink ingeperkt was. Die was altijd ongeacht waar je je reis mee betaalde geldig, maar opeens werden de voorwaardes zo aangepast dat het alleen maar gold als je je reis met je AMEX betaalde. Jammer maar daarvoor vond ik hem dan te duur worden -> exit

edit - dat ging over de gewone Gold, jullie hebben het over die FB kaart zie ik nu ;)

[ Voor 12% gewijzigd door psy op 14-05-2014 13:16 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

psy schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:15:
Ik heb mijn AMEX Gold vorig jaar wel opgezegd, omdat de doorlopende reisverzekering flink ingeperkt was. Die was altijd ongeacht waar je je reis mee betaalde geldig, maar opeens werden de voorwaardes zo aangepast dat het alleen maar gold als je je reis met je AMEX betaalde. Jammer maar daarvoor vond ik hem dan te duur worden -> exit

edit - dat ging over de gewone Gold, jullie hebben het over die FB kaart zie ik nu ;)
Dat geldt voor de FB gold ook en dat is precies waarom ik nu ook een zilveren in m'n portemonnaie heb zitten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ok, ik ben overgestapt op ICS Visa Platinum.
De complete Doorlopende Reisverzekering is wereldwijd geldig. Ook in Nederland, als het gaat om een vooraf geboekte reis met minimaal één overnachting, bestemd voor u én voor uw meereizende gezinsleden. Deze verzekering geldt ook als u de reis niet heeft betaald met de World Card Platinum. De Doorlopende Reisverzekering heeft ook winter- en watersportdekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366674

Ik heb eerder een Visa World Card gehad van ICS. Toen ik de card aanvroeg kreeg ik een brief thuis met "Gefeliciteerd. U maakt automatisch gebruik van de Gespreid Betalen Faciliteit". Ik kon mij echt niet herinneren dat ik dat specifiek heb aangevraagd. Vervolgens n.a.v. een aanbieding overgestapt op de World Card Gold met meer extra's. Vervolgens heb ik dus in het BKR 2x een krediet van € 2500 staan. Eén afgelost en de andere lopend. Ik heb toen gelijk de card opgezegd. Mijn bank verstrekt een Visa van LaSer indien gewenst.. Maar ondanks je daar dus standaard alles in één keer betaald hebben ze je aanvraag zo beoordeeld dat de gespreid betalen faciliteit startklaar staat en ook bij het BKR staat geregistreerd.

Iemand enig idee of ICS hun cards nog steeds zo verstrekken? Ik wil gewoon een charge card (zoals AMEX - maar ik vlieg nooit en de acceptatie is in NL niet heel best) en geen registratie in BKR (dus ook niet achteraf online uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bij mijn aanvraag toenertijd (mei 2013) was ik daar ook beducht op, ik heb meteen bij het insturen van de formulieren meegemaild dat ik absoluut geen gespreid betalen wilde, maar een automatische afschrijving. Dat was geen probleem, en zo is het ook ingegaan. Op die manier heb je geen BKR notering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Weten jullie nog goede acties voor een prepaid Visa-kaart? Ik heb een MC, maar ik moet wat aankopen doen op een buitenlandse website die alleen Visa accepteert. Het zal sowieso iets moeten zijn zonder inkomenseis (ik ben student). Ik neig nu naar 3V, maar misschien weten jullie iets beters/voordeligers (evt met referral code oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335279

Sefyu schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:03:
Weten jullie nog goede acties voor een prepaid Visa-kaart? Ik heb een MC, maar ik moet wat aankopen doen op een buitenlandse website die alleen Visa accepteert. Het zal sowieso iets moeten zijn zonder inkomenseis (ik ben student). Ik neig nu naar 3V, maar misschien weten jullie iets beters/voordeligers (evt met referral code oid).
ik gebruik ook een 3V kaart maar dan voornamelijk met ene andere reden. Wanneer ik vooraf mijn CC moet opgeven en aangeven wordt dat de aankoop/reservering (nog) niet in rekening wordt gebracht geef ik ze mijn bijna lege 3V nummer. Tegen de tijd dat het wel afgeschreven wordt verander ik het nummer. Dit is handig als je tussentijds iets wilt annuleren. Stuk minder gedoe.

Voor een prepaid CC ben ik zeer tevreden over moneybookers. Deze is echter weer mastercard.

Let op, die 3V kaart is zeker prijzig. bereken even of het niet gemakkelijker en goedkoper is om het bij een iets duurdere webshop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accountant
Melniek schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 19:42:
[...]

Gelukt, heb net als vorig jaar meegedaan aan de Ray-ban actie maar nu op de naam van mijn vrouw. Wel handig ieder jaar een klein cadeautje op deze manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vorig jaar had ik mijn VISA afgesloten via ICS en kreeg eerst jaar gratis + 50 euro bestedingstegoed (nu 75 euro bestedingstegoed of een RayBan). Heb hem een half jaar gebruikt en nu overgestapt naar de gratis Mastercard via ABN Amro ("gratis" als in bij elke ABN Amro betaalrekening).

Op mijn VISA had ik wel een bestedingslimiet van 1000 euro, omdat ik 3 euro per maand te weinig inkomen had voor 2500 euro 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:36
Wokschotel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 14:25:
[...]

Daar heb ik ook zo'n hekel aan. Is er nu geen enkele creditcard waarbij je gewoon online je bestedingen kan zien?
Klinkt suf maar de ANWB (-visa) creditcard!

Die is erg overzichtelijk :p met een duidelijk online overzicht, je krijgt een email die waarschuwt op tijd te betalen (voordat je rente over het bedrag moet betalen)

Weinig klachten en werkt perfect vanaf NL tot Singapore =)

Ik gebruik hem om maandelijks om Netflix te betalen en diverse goedkope prullaria uit china etc. :)

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je serieus een bericht uit 2009 geciteerd 8)7 Want anno 2014 lijkt me zoiets doodnormaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Stef87 schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 20:42:
[...]

Klinkt suf maar de ANWB (-visa) creditcard!

Die is erg overzichtelijk :p met een duidelijk online overzicht, je krijgt een email die waarschuwt op tijd te betalen (voordat je rente over het bedrag moet betalen)

Weinig klachten en werkt perfect vanaf NL tot Singapore =)

Ik gebruik hem om maandelijks om Netflix te betalen en diverse goedkope prullaria uit china etc. :)
ANWB heeft enkel zijn naam aan die creditcard meegegeven. De kaart zelf en alle onderliggende diensten zijn van ICS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:59
Kan zijn, maar je moet wel ANWB lid zijn om 'm te mogen gebruiken. In die zin dus wel van belang om het woord ANWB hieraan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:36
dcl! schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:24:
Kan zijn, maar je moet wel ANWB lid zijn om 'm te mogen gebruiken. In die zin dus wel van belang om het woord ANWB hieraan te koppelen.
Correct, en je gebruikt ook de GUI van de anwb website.

De qoute was idd op een oud bericht, niet specifiek de bedoeling om terug te koppelen aan een oud bericht. Ik gebruik hem ongeveer ruim 3 jaar en toen was het ook al zeer duidelijk en overzichtelijk.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Ik heb inmiddels een bijenkorfcard + partnerkaart aangevraagd, dan maar sparen voor shoptegoed bij de Bijenkorf :) Volgend jaar april maar amex opzeggen. Ik heb alleen nog 110000 flying blue punten, eens zien wat ik daarmee kan doen.

Edit: 400 euro uitgeven is 5 euro shoptegoed. Daarmee moet ik de kosten (25 EUR voor de 2 kaarten) makkelijk terugverdienen.

[ Voor 21% gewijzigd door hv08 op 19-06-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:22
Heb zelf deze kaart ook... De aanschaf is inderdaad €10 maar elke opwaardering kost je €2 extra en kent verder vrij veel limieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 13:10
hv08 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:15:
Ik heb inmiddels een bijenkorfcard + partnerkaart aangevraagd, dan maar sparen voor shoptegoed bij de Bijenkorf :) Volgend jaar april maar amex opzeggen. Ik heb alleen nog 110000 flying blue punten, eens zien wat ik daarmee kan doen.

Edit: 400 euro uitgeven is 5 euro shoptegoed. Daarmee moet ik de kosten (25 EUR voor de 2 kaarten) makkelijk terugverdienen.
En als je 2 jaar lang meer dan 7500 per jaar uitgeeft met de CC is die daarna gratis :)

ivm. Diamond Membership

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Oh dat red ik ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Ik heb ook de ANWB ICS kaart, fijn ding waar ik tevreden over ben :-)

Ik heb verder twee rekeningen bij ING waar ik graag een creditcard op wil, maar nee hoor. Ik kan alleen een creditcard aanvragen voor de rekening waar mijn salaris op gestort wordt....als ik mijn werkgever zou vragen mijn salaris te splitsen over de twee rekeningen dan zou het opeens wel kunnen..... man man man houtje touwtje bij ING weer (ook omdat de procedure en informatie zijn vormgegeven voor mensen die hun bankzaken dronken vanaf een tablet doen).

Ik heb ze een boze e-mail gestuurd waarin ik vraag waarom ze het zo moeilijk maken en of ze een concurrent kennen die het wel (makkelijk) kan :P :+
Voordat ik antwoord krijg: anderen die goede ervaringen hebben met ING creditcard?

[ Voor 18% gewijzigd door Sibylle op 23-06-2014 10:39 ]

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Sibylle schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:37:

Ik heb verder twee rekeningen bij ING waar ik graag een creditcard op wil, maar nee hoor. Ik kan alleen een creditcard aanvragen voor de rekening waar mijn salaris op gestort wordt....als ik mijn werkgever zou vragen mijn salaris te splitsen over de twee rekeningen dan zou het opeens wel kunnen..... man man man houtje touwtje bij ING weer (ook omdat de procedure en informatie zijn vormgegeven voor mensen die hun bankzaken dronken vanaf een tablet doen).

Ik heb ze een boze e-mail gestuurd waarin ik vraag waarom ze het zo moeilijk maken en of ze een concurrent kennen die het wel (makkelijk) kan :P :+
Voordat ik antwoord krijg: anderen die goede ervaringen hebben met ING creditcard?
Die heb ik ook (nog). Kreeg ik tijdens het aanvragen ook geen salaris op gestort, dus zal wel iets van de laatste tijd zijn dan denk ik. Werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:54
Ik ben momenteel aan het kijken of ik al mijn rekeningen bij de ABN Amro kan weghalen, maar ja, daar zit mijn CC ook bij natuurlijk. Daarnaast is ICS volgens mij van ABN Amro als ik mij niet vergis. Nu alleen nog even kijken aan welke bank ik mijn geld kan toevertrouwen en de CC wellicht bij de ANWB (zit je nog met ICS)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 10:46
Sibylle schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:37:
Toevallig kreeg ik vorige week een brief van de ANWB met de aankondiging dat de jaarlijkse contributie van 27,50 naar 35 euro/jaar ging. Omdat hij hier nauwelijks nog gebruikt wordt, denk ik erover om hem op te zeggen. Bij de ASNbank kost een VISA card maar 20 euro/jaar (en het eerste jaar een tientje als lokkertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
grun93 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:32:
[...]

Toevallig kreeg ik vorige week een brief van de ANWB met de aankondiging dat de jaarlijkse contributie van 27,50 naar 35 euro/jaar ging. Omdat hij hier nauwelijks nog gebruikt wordt, denk ik erover om hem op te zeggen. Bij de ASNbank kost een VISA card maar 20 euro/jaar (en het eerste jaar een tientje als lokkertje).
Dat is de goldcard, de gewone is 12 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hv08 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 12:38:
Dat is de goldcard, de gewone is 12 euro.
Je hebt gelijk. Ik heb hem al zo lang, eigenlijk vanaf het begin, dat ik dat vergeten was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
grun93 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Je hebt gelijk. Ik heb hem al zo lang, eigenlijk vanaf het begin, dat ik dat vergeten was.
Dus ANWB gewone kaart is en blijft €12,- of gaat t over de 'ASNbank' ? :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
grun93 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:21:
[...]

Misschien tijd om hem om te zetten dan? Bespaart je toch weer wat en dat is ie goedkoper dan ASN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
hv08 schreef op maandag 23 juni 2014 @ 13:22:
Misschien tijd om hem om te zetten dan? Bespaart je toch weer wat en dat is ie goedkoper dan ASN.
Ja, maar bij de ANWB VISA cc moet je ook lid zijn (en blijven) van de ANWB en dat is jaarlijks ook weer 15 euro. Je kunt niet de ANWB opzeggen en toch de cc houden (heb ik ooit wel eens gedaan en was vergeten dat er nog een fors bedrag open stond op de cc. Toen toch maar de opzegging gecanceld want alles moet je in dat geval in een keer ophoesten en dat kwam op dat moment slecht uit).

Bij de ASN bank is de cc niet gekoppeld aan een ASN rekening trouwens, ook niet-klanten kunnen een card daar aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Inderdaad (asn card had ik ook) en dan kun je net zo goed de Bijenkorf kaart van 12.50 per jaar nemen, allebei van ics alleen spaar je dan punten ipv dat geld naar goede doelen gaat waar asn voor staat (ik bankier hoofdzakelijk trouwens wel bij asn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een aantal jaar geleden moest ik (ING/Mastercard) bij online betalingen met mijn creditcard een "ING Creditcard SEcureCode" aanmaken: na de betaling werd er vervolgens altijd om dat password gevraagd. Een extra beveiliging tegen online shoppen als mijn creditcard wordt gestolen. Prima dus!

Sinds kort is dat echter veranderd... Als ik nu online betaal, wordt er om mijn IBAN-nummer (wellicht in de hoop dat ik die ooit ga onthouden) en geboortedatum gevraagd. Het probleem daarmee: IBAN is af te leiden uit het gironummer op mijn bankpas, en geboortedatum staat op mijn rijbewijs. Dit alles zit (heel praktisch) samen met mijn creditcard in mijn portemonnee!
Als mijn portemonnee gestolen wordt, heeft de dief dus genoeg informatie om direct online te gaan shoppen! Niet goed!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom ze de beveiliging hebben verminderd op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

RemcoDelft schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 20:55:
IBAN is af te leiden uit het gironummer op mijn bankpas
Sterker nog, 't staat op je bankpas. Jij hebt 'm gewoon nog niet laten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:27:
[...]

Sorry voor de kick van deze oude post, maar werkt dit nog steeds? Ik kom er net achter dat ik 2000 miles te kort kom voor een miles-only upgrade op een nachtvlucht en dat bracht me op het idee om toch maar eens een keer de FB AMEX te nemen voor een jaartje omdat het in dat geval goedkoper is, zeker als het gratis is. Is het toegestaan om binnen het gratis jaar op te zeggen en blijft de kaart dan ook gratis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Sander schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:51:
[...]

Sorry voor de kick van deze oude post, maar werkt dit nog steeds? Ik kom er net achter dat ik 2000 miles te kort kom voor een miles-only upgrade op een nachtvlucht en dat bracht me op het idee om toch maar eens een keer de FB AMEX te nemen voor een jaartje omdat het in dat geval goedkoper is, zeker als het gratis is. Is het toegestaan om binnen het gratis jaar op te zeggen en blijft de kaart dan ook gratis?
Als je voor het eerste jaar voorbij is opzegt (30 dagen opzegtermijn geloof ik) kost het je helemaal niks. Als je een uitnodiging wil dan kan je me een PM sturen, levert jou gratis kaart en miles op en mij ook wat miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEQREEL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 17:10

SEQREEL

Altijd bezig....

Ik had een Mastercard van ICS (prima service en goede website). Gezien ik de laatste tijd vaak naar Afrika moet heb ik deze ingewisseld voor een VISA. In Afrika doet men bijna alleen maar zaken met VISA, Mastercard sporadisch maar niet op de plekken waar ik kom.

Ik ben blij met ICS is allemaal prima voor elkaar! Kaart wisselen binnen enkele dagen geregeld zonder moeilijkheden etc.

Nec timide, nec tumide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 01:19
https://www.worldcard.nl/rayban/

Leuke actie. Als je de goedkoopste visa aanvraagt (36.50pj) dan krijg je nu een voucher voor een Ray Ban bril twv 139 euro. Zowel voor mijzelf als vrouw aangevraagd. Uiteraard na een jaar weer opzeggen. Maar dan heb je een leuke bril voor 36 euro :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Anoniem: 620028

Waarom opzeggen, heb al jaren mijn creditcard bij ICS. Vind het beter dan bij je eigen bank. Bij banken heb je alleen maar extra tussenpersoon, die moeten weer contact opnemen met de creditcardmaatschappij.

Bij ICS lokaalnummer en 24 uur beschikbaar. Nooit hoef je te wachten, gee doorverbindingen of bankpersoneel die niet begrijpen waar je het over hebt. Hier werken de mensen die ze uitgeven en er alle verstand van hebben.

Heb bij de Postbank en Rabobank al creditcards gehad, maar bij ICS bevalt me het beste. Al vaak geld laten terug lvorderen wat onder garantie valt.

Zelfs paypal werkt omslachtiger in zulke situaties.

Verder bellen ze je op als er vreemde transacties zijn. Laatst in Zweden grote bedragen opgeomen, was voordeliger dan bij de Rabobank betaalrekening. Binnen 20 minuten werd ik gebeld mobiel of ik deze pin transacties had uitgevoerd.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 620028 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:28:
Verder bellen ze je op als er vreemde transacties zijn. Laatst in Zweden grote bedragen opgeomen, was voordeliger dan bij de Rabobank betaalrekening. Binnen 20 minuten werd ik gebeld mobiel of ik deze pin transacties had uitgevoerd.
Dat doet ING ook gewoon hoor. Heb een keer geprobeerd in Italië twee iPhones te kopen wat net niet kon omdat 't over de limiet van m'n cc heen ging. Ik had ze al aan de lijn terwijl ik nog in de winkel stond.

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:30:
[...]

Dat doet ING ook gewoon hoor.
Dat is inherent aan ongeacht welke creditcard je hebt. Is nu net een pluspuntje: dat de creditcardmaatschappij monitort of er geen vreemde transacties plaats vinden buiten je gebruikelijke bestedingspatroon. Is mij ook overkomen met mijn Rabo basecard. En toen ging het om 20x aankopen in iTunes van 1 dollarcent terwijl ik niks met iTunes doe want geen Apple producten in huis. Schade was dus nihil, toch zo waar uit mijn bed gebeld rond 04:30 uur toen de transactie net plaats had gevonden :+

Tis een leuke actie van ICS, maar zoals met tig VISAcards zullen ze mijn aanvraag wel weigeren want onvoldoende inkomen. Terwijl ze bij willekeurig welke Nederlandse bank niet moeilijk doen als je een studentenrekening hebt kun je zo een creditcard erbij nemen (met 'lage' limiet, maar 1000 euro is al ruim zat) Dus tja.. wat nu onvoldoende inkomen? :X
Pagina: 1 ... 6 ... 92 Laatste

Let op:
Het vragen of aanbieden van referrals is niet de bedoeling, zie ook het beleid.

Voor ervaringen met frequent flier programs en reward tickets: Reizen met het Vliegtuig - Deel 1