PC | Late 2008 MacBook Pro 2.53GHz, 4GB DDR3, 320GB 7200RPM, AppleSac, WD MyBook Studio 1TB
[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Nieuw TopicWaarom wacht je daar niet mee tot over 11 maanden? Wellicht brengt Apple een veel betere notebook uit voor die tijd en kun je je 200 dollar houden.quote:Falconey schreef op woensdag 03 december 2008 @ 20:25:
Mijn MBP is vandaag opgehaald door TNT, ik verwacht maandag de nieuwe. Ik denk dat ik ook AppleCare ga bestellen vanaf ebay, ik heb geen zin in hoge reparatiekosten anderhalve maand nadat de garantie afloopt (dit lijkt me wel vaker te treffen).
Mijn (soms USA) schrijfsels: www.incoffeewetrust.com
PC | Late 2008 MacBook Pro 2.53GHz, 4GB DDR3, 320GB 7200RPM, AppleSac, WD MyBook Studio 1TB
Reg. datum: 13 september 2006
Goed nieuws! Apple is bezig met een firmware update dat dit probleem zal oplossen!
Ook worden er geen MBP's meer verkocht die dit probleem kunnen hebben!
seppevs wijzigde dit bericht 04-12-2008 10:33 (11%)
Reg. datum: 24 april 2002
Dit is goed nieuws! Hebben ze ook enige indicatie gegeven wanneer we die firmware update kunnen verwachten?quote:seppevs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:32:
Ik heb juist naar m'n Apple retail store gebeld, waar ik 2 weken geleden m'n MBP heb gekocht en 1 week geleden deze terug heb gebracht ivm het "black screen of death" probleem bij 3D Games.
Goed nieuws! Apple is bezig met een firmware update dat dit probleem zal oplossen!
Ook worden er geen MBP's meer verkocht die dit probleem kunnen hebben!
Ik ga zelf toch nog maar een keer bellen ook al krijg ik het probleem onder OS X niet voor elkaar. Gisteren bij de Flatout 2 demo alle opties op max gezet, een race gereden en toen de replay laten loopen. Hij was wel flink heet geworden maar na een uur deed ie het nog gewoon terwijl in Windows alle games er na ongeveer 15 tot 20 minuten mee ophouden. Ik heb net nog een keer geprobeerd te bellen maar de wacht tijd was nu nogal lang dus probeer het straks nog een keer.
Nee, ze hebben geen indicatie gegeven wanneer die firmware komt.quote:MysticMan schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:14:
[...]
Dit is goed nieuws! Hebben ze ook enige indicatie gegeven wanneer we die firmware update kunnen verwachten?
Ik ga zelf toch nog maar een keer bellen ook al krijg ik het probleem onder OS X niet voor elkaar. Gisteren bij de Flatout 2 demo alle opties op max gezet, een race gereden en toen de replay laten loopen. Hij was wel flink heet geworden maar na een uur deed ie het nog gewoon terwijl in Windows alle games er na ongeveer 15 tot 20 minuten mee ophouden. Ik heb net nog een keer geprobeerd te bellen maar de wacht tijd was nu nogal lang dus probeer het straks nog een keer.
Ook belangrijk: het was iemand van de officiële Apple reseller die me dit vertelde, niet iemand van Apple zelf.
Dus inderdaad: bel even naar Apple en vraag ofdat dit klopt als je wil, ik kan zelf nu nogal moeilijk bellen (ben op m'n werk).
Zie ook zeker deze topic: http://discussions.apple....messageID=8569362#8569362
Ik bel naar Apple, en daar weten ze helemaal NIETS van een firmware update! Ik bel straks terug naar de reseller waar ik m'n MBP heb gekocht.
Het lijkt me niet dat je reseller zo snel al concrete informatie hierover heeft.quote:Apple are aware of the issue and are investigating. At present we do not know if this is a hardware or software issue and have been advised not to offer customers exchanges until the issue is better understood.
Daar had iemand Apple gebeld, en dat was wat Apple hen had geantwoord.
Een aantal websites, AppleInsider.com als eerste, heeft die topic gelezen en er een soort 'samenvatting' van gemaakt. Die quote van jou is het resultaat van 1 poster in dat topic die naar Apple heeft gebeld.
Je moet wel begrijpen dat Apple een groot bedrijf is met allerlei afdelingen.. Duurt altijd even voordat info 'officieel' wordt. Kan zijn dat de technische afdeling er mee bezig is.. maar zolang het nog niet officieel is dan zullen andere (klantgerichte) medewerkers volhouden dat ze van niks weten.quote:seppevs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 12:35:
Godverde goverde goverde! (pardon my language)
Ik bel naar Apple, en daar weten ze helemaal NIETS van een firmware update! Ik bel straks terug naar de reseller waar ik m'n MBP heb gekocht.
Moet vast door de afdelingen 'legal' en communicatie gaan.
Dit probleem komt bij niet alle MBP unibody's voort, slechts bij een minderheid.
Ik denk dan direct aan een hardware probleem .. hoe gaan ze zoiets dan met een firmware fix oplossen?
Volgens mij gaat hun firmware update de 9600M kaart gewoon underclocken en zorgen dat de fans wat harder draaien. Maw: ik vrees dat de firmware eerder een workaround zijn ipv een oplossing ..
En dat wil ik gewoon niet, ik heb veel geld betaald voor deze laptop en wil dan ook dat ik er alles kan uithalen wat er ook maar kan inzitten. Een te hete videokaart underclocken vind ik onaanvaardbaar.
Wat vinden jullie? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Reg. datum: 18 mei 2004
Reg. datum: 24 april 2002
Ik had je bericht op de Apple forums gelezen en ik ben het wel met je eens. Ik verwacht eigenlijk ook dat ze de videokaart gewoon underclocken, ik zou niet weten hoe je het anders met een software/firmware update moet verhelpen. Zou onzin zijn als je er zoveel voor betaalt en je genoegen moet nemen met een langzamere videokaart dan wat je gekocht hebt.quote:seppevs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:12:
Wat vinden jullie? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
Ik heb net nog een keer naar Apple support gebeld. Dit keer heb ik gewoon gezegd dat ik problemen heb met gamen en verteld dat hij meestal na ongeveer 15-20 minuten uitvalt. Heel het woord Windows heb ik niet genoemd en daar hebben ze ook niet naar gevraagd. Onder OSX heb ik het probleem ook nog niet kunnen reproduceren. Ze konden zo niks doen, de vrouw aan de telefoon was niet bekend met het probleem. Ik werd doorverwezen naar een Apple Service Center dus ik denk dat ik dan morgen maar even naar MacHouse in Rotterdam ga. Ondertussen probeer ik nog wel een paar Mac games om te zien of ik die fout kan krijgen.
Eerlijk gezegd wacht ik dan liever een paar weken op een nieuw logic board dan dat ik genoegen moet nemen met een undergeclockte videokaart. Zeker omdat het best zo kan zijn dat het probleem na verloop van tijd alleen maar erger wordt terwijl je dan buiten de 3 maanden garantie zit.
Bij welke games heb jij dit ook gehad onder OSX? CoD 4 en de Flatout 2 demo geven geen problemen bij mij. Hij wordt ook minder warm dan in Windows.
Ik heb dit onder OS X kunnen reproduceren met Warcraft III en Nexuiz. Deze laatste kan je legaal downloaden (WCIII ook, maar niet legaal
Onder Windows heb ik dit probleem gehad met Fallout 3, andere spellen heb ik niet geprobeerd.
Na 2,5 week van gebel en van het kastje naar de muur te worden gestuurd... Via een nogal ongewone actie details helaas niet beschikbaar, niets illegaals ofzo.. het tóch voor elkaar gekregen dat mijn mac 100% onder de garantie wordt gerepareerd!
Apple, bedankt!
MacBook Pro 15,4" C2D 2.2Ghz 2GB DDR 120GB 8600GT
Reg. datum: 04 maart 2004
Nu geeft MinibatteryLogger aan dat het nog een capaciteit heeft van 2206 i.p.v. de standaard 5600.
Valt mijn accu in dit geval onder mijn AppleCare of wordt dit als normaal gezien en moet ik een nieuwe accu aanschaffen? (Dit is overigens al mijn tweede accu, dus deze accu is minder dan een jaar oud.)
Ik moet namelijk toch nog langs een AppleStore, omdat mijn iSight het ook al een tijdje niet meer doet
Arcanedevil wijzigde dit bericht 06-12-2008 13:48 (24%)
Reg. datum: 24 september 2007
Reg. datum: 03 februari 2001
Ik zit zelf te kijken naar deze: http://www.azerty.nl/4-16...-reader-express-card.html
Prijs ok, voldoet aan mijn eisen... maar weet iemand of hij het ook goed doet???
Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort
Reg. datum: 04 maart 2004
Nou had ik al eerder over deze problemen gelezen maar nog nooit zelf ervaren.
Ik heb zelf al vaker games op mijn macbook pro gespeeld met altijd de 9600m ingeschakeld onder zowel windows als ox en nog nooit eerder een probleem gehad. Die keren speelde ik ook al langer dan ik deze keer deed. Naar mijn inziens is dit dan ook een bug die at random voorkomt en dus niet door een hitte probleem wordt veroorzaakt. Toen het scherm op zwart ging heb ik direct de warmte gecontroleerd aan de hand van de behuizing; ik moet zeggen, dit viel reuze warm. Hij is weleens warmer geweest bij het spelen van een game en toen ging het elke keer goed.
Het is ook gewoon idioot. Zelf ben ik de machine zoals ik eerder beschreef reeds een totaal van 6 maanden kwijt geweest, dus misschien dat ik het voordeel heb vaneen coulance regeling. Één jaar garantie is natuurlijk belachelijk voor een product dat meerdere jaren goed zou moeten functioneren. Ik zou als ik jou was gewoon Apple blijven bellen/schrijven en hen verantwoordelijk stellen voor het defect. Kijk hier anders ook even.quote:SyS_ErroR schreef op maandag 01 december 2008 @ 01:50:
[...]
Ik zie dat ze het bij jou over 2 jaar garantie hebben, mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?
Mijn MacBook Pro is nu 16 maanden oud, en vertoont alle symptomen van een dode 8600M GT, iets waar ik gewoon 2 jaar garantie op zou moeten hebben.
Nu heeft Apple hier echter een testapplicatie voor, en op de 1 of andere reden draait deze niet bij mij. Ik val hierdoor niet onder dat programma voor een nieuw logicboard.
Nu heb ik geprobeerd om het te gooien op het europees consumentenrecht, maar ik kreeg afgelopen vrijdag van het service centre te horen dat Apple die aanvraag heeft afgewezen, zonder opgave van reden.
Dus.. hoe heb jij wél je recht kunnen claimen op die 2 jaar garantie?
Ik vind een reparatie van een kleine 900 euro nogal belachelijk, voor een machine van anderhalfjaar oud, die er nog uitziet als nieuw!!
Een andere issue: Ik kocht mijn MacBook Pro online. Uiteraard ga ik altijd naar een ASP (Authorized Service Provider) wanneer ik een probleem heb. Toen ik met mijn laatste probleem (de defecte superdrive) naar HTR ging vertelde ze mij dat Apple alleen kan beslissen wat er gebeurd (omdat het jaar garante voorbij was), ook gezien het feit dat ik de notebook niet bij hen kocht. Toen ik Apple belde werd me weer verteld dat de ASP het probleem moet oplossen. Je wordt dus gewoon van het kastje naar de muur gestuurd.
Het enige wat volgens mij werkt is gewoon te blijven bellen en stellen dat je onrecht aangedaan wordt. In mijn geval heeft HTR nu toegezegd de nieuwe superdrive (welke vorige maand ingebouwd werd en nu kapot blijkt) zonder kosten weer te vervangen.
Photo Blog - Nikon D200 /// C2D 6750 - 4GB DDR800 GEIL - 8800GTS 640MB - Samsung Syncmaster 226BW
Reg. datum: 31 augustus 2003
De laatste dagen valt me wel op wanneer ik hem uit mijn tas haal, na 100% opgeladen te zijn, dat de batterij geslonken is naar 75% door gewoon in tas te zitten (6u later).... hij is eveneens een beetje warm...
Normaal? nee toch...
Weet je zeker dat ie uit staat en niet in slaap stand? Als ie echt uit staat lijkt me dit zeker niet normaal en zou ik er even mee langs een apple premium reseller gaan.quote:Tjeu schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:12:
De laatste dagen valt me wel op wanneer ik hem uit mijn tas haal, na 100% opgeladen te zijn, dat de batterij geslonken is naar 75% door gewoon in tas te zitten (6u later).... hij is eveneens een beetje warm...
Normaal? nee toch...
Overigens ben ik ook uiterst tevereden met mijn 2.8 MBP. Zo blij dat ik ook een 24" LED scherm heb besteld.
http://www.amphora.nl, Dus.......
Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last
Dit topic is gesloten.