[MacBook Pro] Ervaringen & Discussie - Deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 73.245 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:56:
Hoe kunt je de Sudden Motion Sensor inschakelen als hij uit geschakelt is?

Ik heb de nieuwe mbp met een @7200 250GB hd (van apple)
Kijk eens een paar posts boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ondervind ook problemen met mijn late 2008 en het aansluiten van een 24" HP lp2475w scherm.
Wanneer ik het scherm heb aangesloten zie je constant witte en groene flikkerende pixels over het hele scherm :S Dit heb ik niet wanneer ik een early 2008 mbp aansluit op het Hp scherm.
Zou het aan mijn nieuwe macbook pro liggen? Als ik een 19" of een 22" aansluit op mn late 2008 heb ik geen problemen met flikkerende pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:31
seppevs schreef op woensdag 26 november 2008 @ 14:14:
[...]

Het was een verse Windows XP SP3 installatie aaangevuld met de meegeleverde drivers van Bootcamp (op de Leopard installatie DVD).

Als ik de drivers update (laptopvideo2go) -> zelfde probleem
Fans op 6000 RPM zetten -> zelfde probleem.

En het rottige is: naar 't schijnt apple ondersteunt Windows niet. Dus ik moet nu een game op OS X zetten om te bewijzen dat het daar ook mis loopt.

Er zijn nog veel mensen met dit probleem, onder alle versies van Windows (XP, Vista, 32 bit, 64 bit) Windows herinstalleren gaat dus niet veel helpen denk ik (maar ik ga het wel proberen):
http://discussions.apple....threadID=1767221&tstart=0
http://forums.macrumors.c...hlight=black+screen+crash
http://forums.macrumors.c...highlight=boot+camp+crash
...

Daarnet naar de winkel gebeld waar ik hem heb gekocht: ik moet langskomen en het probleem demonstreren onder OS X, zij zullen er dan eens naar kijken.
Pff voor mijn part moeten ze er zelfs niet naar kijken, ik wil gewoon een andere machine. Ik vind dit echt niet kunnen voor een machine waar ik 2500 EUR voor heb neerlegt .. :(
Ik heb ook een aantal keer COD4 in osx gespeeld en daar deed alles het goed, het lijkt mij een software matig probleem. Ik had het probleem met Far Cry 2 maar met de rest van de games heb ik het nog nooit gehad (ook niet na een aantal uur gamen achter elkaar).

Maar je krijgt dus alleen maar een nieuwe als het probleem zich onder osx voordoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10-2024
hebron schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:12:
[...]

Ik heb ook een aantal keer COD4 in osx gespeeld en daar deed alles het goed, het lijkt mij een software matig probleem. Ik had het probleem met Far Cry 2 maar met de rest van de games heb ik het nog nooit gehad (ook niet na een aantal uur gamen achter elkaar).

Maar je krijgt dus alleen maar een nieuwe als het probleem zich onder osx voordoet?
Ik ben blij en niet blij momenteel! Ik heb namelijk het probleem ook onder OS X kunnen reproduceren.
De eerste game die testte, Warcraft III, liet het na een 5 tal minuten al afweten: scherm vliegt op zwart, geluid blijft verder spelen.

Ik ga nu nog Nexuiz downloaden (gratis game), want ik vermoed dat het gewoon met elke game gebeurt. Hoe meer bewijs, hoe sterker ik in m'n schoenen sta.
Ik ga ook gewoon een nieuwe eisen, ik heb deze nog maar 2 dagen. Dit is duidelijk een slechte Nvidia chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Hmm ik vind de edit knop niet ..

Wat ik nog wou zeggen: het lijkt mij minder en minder op een software matig probleem. Ik krijg dezelfde soort crash (zwart scherm) op zowel OS X als Windows, met een verschillend spel.

Ik heb onder Windows al andere Nvidia drivers gebruikt, fan snelheid op max gezet, enz .. enz .. en het blijft zich voordoen.

Deze Mac gaat terug. Spijtig om zo je eerste Mac ervaring te beleven.
Om dan toch nog iets positief te zeggen: OS X is super clean, het scherm is een zaligheid (ik heb geen last van glare), geluid is ook mega (gaat echt hard), 720p filmpjes draaien zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb net mijn nieuwe mbp binnen. Ik was al 2,5 jaar een mac gebruiker en ik ben niets anders dan tevreden over de nieuwe hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• limboroger
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:44
Verwijderd schreef op woensdag 26 november 2008 @ 16:06:
Ik ondervind ook problemen met mijn late 2008 en het aansluiten van een 24" HP lp2475w scherm.
Wanneer ik het scherm heb aangesloten zie je constant witte en groene flikkerende pixels over het hele scherm :S Dit heb ik niet wanneer ik een early 2008 mbp aansluit op het Hp scherm.
Zou het aan mijn nieuwe macbook pro liggen? Als ik een 19" of een 22" aansluit op mn late 2008 heb ik geen problemen met flikkerende pixels.
Heeft de nieuwe update voor de mini-displayport wellicht enig nut?

Verwijderd

Ik ga denk ik toch mijn Macbook Pro teruggeven aan Apple want ik vind de problemen nu toch wel storend (heb hem nog geen week). Ik zou 90 euro vergoeding krijgen maar die mogen ze wel terug trekken.

Weet iemand of je een gerepareerde MBP terugkrijgt of een gloednieuwe bij een replacement?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 00:07 ]

• cornelixnootje1
Ik hoor de fan van mijn MPB nooit. Zit hij er wel in, of issie stuk? :)

Heb nog niet gegamed...

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:12
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:06:
Weet iemand of je een gerepareerde MBP terugkrijgt of een gloednieuwe bij een replacement?
Als je binnen 14 dagen niet tevreden bent, wordt er een gloednieuwe voor je in elkaar gezet.
Mijn eerste vervanger komt voor het weekend binnen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 27-11-2008 00:20 ]

^ Wat hij zegt.

• seppevs
Z-Dragon schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:19:
[...]
Als je binnen 14 dagen niet tevreden bent, wordt er een gloednieuwe voor je in elkaar gezet.
Ik ga straks naar de winkel, en een gloednieuwe eisen.
Ik heb deze sinds afgelopen maandag (dus 3 dagen), en hij is binnengekomen in de winkel sinds de maandag daarvoor (dus 10 dagen geleden).
Het is een custom build, dus hopelijk moet ik niet te lang wachten op een nieuw exemplaar én heeft dat nieuwe examplaar niet terug dezelfde problemen.

Ik zou zeggen: test best eens of je MBP ook problemen heeft met 3D games.
1. Download Nexuiz, een gratis 3D game voor oa OS X, op http://www.alientrap.org/nexuiz/
2. Ga naar systeem voorkeuren -> energie beheer (of zoiets gelijkaardig) -> 'beste prestaties' aanklikken -> Logout
3. Installeer Nexuiz en start de game
4. Probeer dit spel eens een uurtje uit.

Ik kreeg meestal de 'black screen of death' binnen de 5 a 10 minuten.

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik las vanochtend dat Apple er mee bezig is.

Hier stond achterhaalde informatie…

• seppevs
Net nog eens naar de winkel gemailed. Ze raden aan dat ik gewoon wacht totdat Apple met een oplossing komt, omdat de kans groot is dat ik met een ander toestel hetzelfde probleem ga hebben.
Maar dat wil ik echt gewoon niet, ik heb naar 't schijnt tot 14 dagen na aankoop recht op een nieuw toestel, ik wil daar dan ook gebruik van maken ipv er op te wachten.

Wat denken jullie?

Test aub allemaal eens of jullie dezelfde problemen hebben. Ik ben benieuwd op hoeveel % van de nieuwe MBP machines dit probleem optreedt.

Echt dikke shit dit!

• Z-Dragon
De 14 dagenregeling waar ik over sprak, betreft bestellingen via de online Apple Store. In de winkel zijn de regels waarschijnlijk anders.

^ Wat hij zegt.

• seppevs
Ja, ik heb net naar Apple gebeld en daar vertelden ze me hetzelfde.
Ik ga straks gewoon naar die winkel, en ga ze het demonstreren. Ik zie wel wat ze zeggen. Ik wil in ieder geval dat het *kostenloos* opgelost wordt.

Verwijderd

Z-Dragon schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:19:
[...]
Ah oke, het is nu bij mij ook geregeld :) In het begin deden ze moeilijk omdat ze de vergoeding al hadden vewerkt maar ik had nog wel een goede reden dus ik mag die 90 euro houden. Ik heb alleen nog geen RMA nummer gekregen ofzo...

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
seppevs schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:26:
Ja, ik heb net naar Apple gebeld en daar vertelden ze me hetzelfde.
Ik ga straks gewoon naar die winkel, en ga ze het demonstreren. Ik zie wel wat ze zeggen. Ik wil in ieder geval dat het *kostenloos* opgelost wordt.
gewoon in de winkel kan je binnen 7 dagen je geld terug eisen.
is bij de wet bepaald.

• seppevs
sk1nny666 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 10:16:
[...]

gewoon in de winkel kan je binnen 7 dagen je geld terug eisen.
is bij de wet bepaald.
Ja heb ik gehoord. Ik heb nog met die winkel gemailed, maar ze blijven zeggen dat ik moet wachten op een software update van Apple.

Ik vrees echter dat dit niet met een software update op te lossen valt, en wil eigelijk gewoon een nieuwe machine aangezien het blijkbaar bij slechts een beperkt aantal MBP's voorkomt (??). Heb geen zin om te wachten nu dat ik nog mijn 7 dagen 'opzeg' kan gebruiken (heb hem afgelopen maandag gekocht).

• Z-Dragon
Het verbaast mij anders hoeveel problemen Apple met een software-update weet op te lossen. Ik heb er best vertrouwen in dat dat ook deze keer uitkomst biedt. :)
Verwijderd schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:47:
[...]

Ah oke, het is nu bij mij ook geregeld :) In het begin deden ze moeilijk omdat ze de vergoeding al hadden vewerkt maar ik had nog wel een goede reden dus ik mag die 90 euro houden. Ik heb alleen nog geen RMA nummer gekregen ofzo...
Dat vind ik wel heel apart. Een vergoeding voor problemen die opgelost worden? Dan zou iedereen korting kunnen krijgen door eerst zo'n vergoeding te vangen en dan alsnog garantie te claimen!

^ Wat hij zegt.

• msjonathan
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-11-2022
hoi

ik heb een vraagje ik weet niet of het hier thuishoort maar ik waag mijn kans: Ik sta voor de keuze van een nieuwe macbook (pro) te kopen. De keuze is tussen de 'oude' macbook pro promo model van 2,4 Ghz en 256 mb videokaart, .... en het nieuwe macbook van 2,4 Ghz en 256 mb videokaart.
Nu vraag ik mij af is er een groot prestatieverschil tussen deze 2 computers?

• cornelixnootje1
msjonathan schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:59:
hoi

ik heb een vraagje ik weet niet of het hier thuishoort maar ik waag mijn kans: Ik sta voor de keuze van een nieuwe macbook (pro) te kopen. De keuze is tussen de 'oude' macbook pro promo model van 2,4 Ghz en 256 mb videokaart, .... en het nieuwe macbook van 2,4 Ghz en 256 mb videokaart.
Nu vraag ik mij af is er een groot prestatieverschil tussen deze 2 computers?
Volgens mij zijn de prestaties bijna gelijk. De nieuwe videokaart is wel ietsje sneller, maar dan heb je het over 5% ofzo. Tenzij straks beide videokaarten in de nieuwe tegelijk kunnen worden aangestuurd, dan wordt het wel wat sneller.

Dus qua prestaties maakt het niet uit. Qua beter:
- scherm
- keyboard
- trackpad
- resale value
- bouwkwaliteit

is de nieuwe wel een stuk beter dan de oude.

Edit: de nieuwe heeft ook hardwarematige HD decodering, dus dat is wel een enorm prestatieverschil met de oude.

[ Voor 6% gewijzigd door cornelixnootje1 op 27-11-2008 13:00 ]

• sk1nny666
volgens mij gaat het tussen de oude MBP en de nieuwe MB

• msjonathan
sk1nny666 schreef op donderdag 27 november 2008 @ 13:44:
volgens mij gaat het tussen de oude MBP en de nieuwe MB
Ja inderdaad , sorry als het onduidelijk was

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Ook wat de nieuwe Macbook betreft gelden de punten van Niek:
- scherm (hoewel de pro een betere kijkhoek heeft)
- keyboard
- trackpad
- resale value
- bouwkwaliteit

Zijn allemaal beter. De rest van de prestaties, mits vergeleken met 2,4 GhZ Core2Duo zullen nauwelijks verschillen (bear in mind echter dat 10.6 veel gebruik gaat maken van de gpu en die is in de nieuwe Pro en Macbook iets beter). Voordeel van de pro is dan wel (en die zijn voor mij persoonlijk vrij groot) 15", speakers en betere aansluitingen. De nieuwe Macbook pro welke ik heb zou ik niet omruilen voor een oude Macbook pro, wellicht had ik wel net zo goed een Macbook kunnen kopen, alleen trokken de 15" en de gfx chips mij over de streep.

[ Voor 4% gewijzigd door vgroenewold op 27-11-2008 13:57 ]

• cornelixnootje1
Dat van die kijkhoek, daar is al eens eerder over gediscussieerd in dit topic met als conclusie dat de meesten hem juist beter vinden, inclusief engadget.com.

• remmelt
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 12:25
Het grote verschil in grafische kracht is natuurlijk tussen de oude witte MB en de nieuwe alu versie. Dat is echt een stap omhoog. De Pro is ook wel sneller dan de oude Pro, vooral als de twee kaarten in SLI zouden kunnen (kan nu niet.)

De nieuwe MB is natuurlijk tof (zie het MB topic) maar voor mij is het grote nadeel toch wel de resolutie. 1280x800 vs 1440x900.

• msjonathan
Bedankt voor jullie hulp

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:31
Het blijkt dat er best wel veel mensen zijn die het probleem hebben dat de nieuwe Macbook (Pro) niet goed uit de slaap komt. Ik heb er zelf ook (soms) last van. Voor zover ik weet is er nog geen echte oplossing. Zie hier een discussie: http://discussions.apple....readID=1762377&tstart=135

Verwijderd

Z-Dragon schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:34:
Het verbaast mij anders hoeveel problemen Apple met een software-update weet op te lossen. Ik heb er best vertrouwen in dat dat ook deze keer uitkomst biedt. :)

[...]
Dat vind ik wel heel apart. Een vergoeding voor problemen die opgelost worden? Dan zou iedereen korting kunnen krijgen door eerst zo'n vergoeding te vangen en dan alsnog garantie te claimen!
Klopt, ze kunnen niet controleren of je echt problemen hebt met de laptop, ze keren het bedrag gewoon uit. Ik had aangegeven dat ik het bedrag best wou terugstorten maar de man aan de lijn zei "hou maar"...

Maar ik kwam na die vergoeding erachter dat mijn SuperDrive niet goed werkte (CD komt er haperend uit) en toen had ik weer Apple gebeld. Wel topservice van Apple hoor! _/-\o_

Edit: Ik vind mijn RMA nummer niet terug in mijn mail, waar staat ie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 18:44 ]

• hebron
seppevs schreef op donderdag 27 november 2008 @ 06:46:
[...]

Ik ga straks naar de winkel, en een gloednieuwe eisen.
Ik heb deze sinds afgelopen maandag (dus 3 dagen), en hij is binnengekomen in de winkel sinds de maandag daarvoor (dus 10 dagen geleden).
Het is een custom build, dus hopelijk moet ik niet te lang wachten op een nieuw exemplaar én heeft dat nieuwe examplaar niet terug dezelfde problemen.

Ik zou zeggen: test best eens of je MBP ook problemen heeft met 3D games.
1. Download Nexuiz, een gratis 3D game voor oa OS X, op http://www.alientrap.org/nexuiz/
2. Ga naar systeem voorkeuren -> energie beheer (of zoiets gelijkaardig) -> 'beste prestaties' aanklikken -> Logout
3. Installeer Nexuiz en start de game
4. Probeer dit spel eens een uurtje uit.

Ik kreeg meestal de 'black screen of death' binnen de 5 a 10 minuten.
Ik heb dit net uitgeprobeerd en ik heb geen problemen. Zal het morgen nog eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help!!

Ik ging even fitnessen en ik had mijn MBP aanstaan omdat ie aan het downloaden was, na thuiskomst zag ik bij Finder opeens dat er onder 'gedeeld' een pc server stond, genaamd 'nbrv'. Hoe kan dit nou gebeuren!?!?! Als ik erop klik staat er 'verbinden' en na 3 seconden staat er 'verbinden mislukt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:42:
Help!!

Ik ging even fitnessen en ik had mijn MBP aanstaan omdat ie aan het downloaden was, na thuiskomst zag ik bij Finder opeens dat er onder 'gedeeld' een pc server stond, genaamd 'nbrv'. Hoe kan dit nou gebeuren!?!?! Als ik erop klik staat er 'verbinden' en na 3 seconden staat er 'verbinden mislukt'.
Een pc dat in het zelfde netwerk als jou was, en de macbook heeft hem opgemerkt. Niets ernstigs... je kan niet verbinden omdat die pc al uitgeschakeld is. Is je Wifi wel beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 22:45
Ik heb het volgende met mn macbook pro:
http://www.foto-uploaden....6157dc5969da9e25857c9.jpg
Aan beide zijkanten komt de klep omhoog. Is dit normaal of is dit een fout? Naar mijn idee heb ik de klep goed geplaatst en hij kwam ook op deze manier uit de doos.

Ik heb mn macbook net en kan dus nog aanspraak maken op de 14 dagen retour-gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielsvr schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 00:46:
[...]

Een pc dat in het zelfde netwerk als jou was, en de macbook heeft hem opgemerkt. Niets ernstigs... je kan niet verbinden omdat die pc al uitgeschakeld is. Is je Wifi wel beveiligd?
Ja, ik heb hem altijd beveiligd met een WEP key. Ik vind het wel vreemd hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:38
Heb je geen enkele andere computer/apparaat op je (wifi) netwerk zitten?

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
hebron schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:22:
[...]

Ik heb dit net uitgeprobeerd en ik heb geen problemen. Zal het morgen nog eens proberen!
Thx! Ben echt benieuwd hoeveel mensen eigelijk die 3D bug hebben. Staat ondertussen zelfs op digg: http://digg.com/apple/App...sues_on_new_MacBook_lines

Ik heb gisteren m'n macbook pro terug binnen gedaan. De man van de winkel zei dat hij zelf niet kan/mag beslissen of er een nieuw toestel in de plaats komt, of dat ze dit toestel gaan repareren. Apple beslist dat.
Eigelijk interesseert het me niet meer, zo lang ze het maar oplossen en ik binnenkort een werkende MBP heb die zonder problemen 3D games aankan is het voor mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Laatst online: 27-01 12:04
Tijn89 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 01:05:
Ik heb het volgende met mn macbook pro:
http://www.foto-uploaden....6157dc5969da9e25857c9.jpg
Aan beide zijkanten komt de klep omhoog. Is dit normaal of is dit een fout? Naar mijn idee heb ik de klep goed geplaatst en hij kwam ook op deze manier uit de doos.

Ik heb mn macbook net en kan dus nog aanspraak maken op de 14 dagen retour-gebeuren.
Nee, hij is waarschijnlijk niet goed dicht gedaan, probeer het even opnieuw zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Arosf schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:30:
[...]

Nee, hij is waarschijnlijk niet goed dicht gedaan, probeer het even opnieuw zou ik zeggen.
Idd. Dat heb ik ook als ik hem niet goed dicht doe.

Zorg er wel bij dat je het openklikdingetje op "open" hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/IMG_0309_2.jpg
Ik hoop nog steeds dat jullie gelijk hebben, maar ik denk dat ik toch zo ff bel. Ook omdat hij zo uit de doos kwam en als ik de klep plat op de tafel leg, deze zegmaar bol staat.
Wat ik doe is dit:
Die vergrendeling staat omhoog/open.
Ik schuif de klep tegen de rand en druk deze zeg maar nog aan zodat die zeker weten goed zit. Klep staat nu dus schuin en leunt (denk ik) op het vergrendelingsscharnier.
Dan gebruik ik de vergrendeling om hem dicht te doen.
Met dus dit als resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/IMG_0310.jpg
PS: excuses voor de brakke foto's, heb nu alleen een iphone voor handen ;)
Edit:
Voor de duidelijkheid; in het midden van de klep sluit die wel perfect aan op de rest van de computer. Alleen meer naar de zijkanten niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Tijn89 op 28-11-2008 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:42

Step

step@tweakers.net#

Tijn89 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 10:55:
[afbeelding]
Ik hoop nog steeds dat jullie gelijk hebben, maar ik denk dat ik toch zo ff bel. Ook omdat hij zo uit de doos kwam en als ik de klep plat op de tafel leg, deze zegmaar bol staat.
Wat ik doe is dit:
Die vergrendeling staat omhoog/open.
Ik schuif de klep tegen de rand en druk deze zeg maar nog aan zodat die zeker weten goed zit. Klep staat nu dus schuin en leunt (denk ik) op het vergrendelingsscharnier.
Dan gebruik ik de vergrendeling om hem dicht te doen.
Met dus dit als resultaat:
[afbeelding]
PS: excuses voor de brakke foto's, heb nu alleen een iphone voor handen ;)
Heb 'em zelf wel eens open gemaakt en toen sloot ie ook moeilijk. Soms moet je em iets aan drukken zodat de pinnetjes (zover ik kon zien) verder in de behuizing gaan. Dan is ie weer mooi glad, zal wel tijdens de productie niet helemaal goed opgelet zijn. :) Het kan zijn dat je iets harder moet drukken. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadroJ schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 01:26:
Heb je geen enkele andere computer/apparaat op je (wifi) netwerk zitten?
Nee alleen mijn MBP en een PC op mijn kamer maar die is verbonden met een ethernet-kabel. Hiervoor had ik dit dus niet, ik vind het vreemd dat iemand op mijn netwerk zit :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:15:
[...]

Nee alleen mijn MBP en een PC op mijn kamer maar die is verbonden met een ethernet-kabel. Hiervoor had ik dit dus niet, ik vind het vreemd dat iemand op mijn netwerk zit :? :?
Dat is gewoon die PC hoor. Je zal hem enkel zien als hij effectief aanstaat en verbonden is met je netwerk.
Ik heb ook een PC via ethernet op m'n netwerk, en die zie ik ook op m'n MBP.

[ Voor 9% gewijzigd door seppevs op 28-11-2008 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:15:
[...]

miss aan denken om er een wpa op te zetten in plaats van wep?
wep is namelijk binnen notime gekraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Step schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:09:
[...]
Heb 'em zelf wel eens open gemaakt en toen sloot ie ook moeilijk. Soms moet je em iets aan drukken zodat de pinnetjes (zover ik kon zien) verder in de behuizing gaan. Dan is ie weer mooi glad, zal wel tijdens de productie niet helemaal goed opgelet zijn. :) Het kan zijn dat je iets harder moet drukken. :)
Hij sluit prima verder, alleen dus niet mooi vlak. In het midden is die wel mooi vlak, maar meer aan de zijkanten niet.
Ik heb inmiddels maar gebeld en ga zo naar de machouse in woerden. Volgens de persoon aan de telefoon was ik de eerste die met dit verhaal bij hem kwam ;( nouja, hopen nu dat t daar gewoon kwestie van klep verwisselen is.

[ Voor 17% gewijzigd door Tijn89 op 28-11-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seppevs schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:24:
[...]

Dat is gewoon die PC hoor. Je zal hem enkel zien als hij effectief aanstaat en verbonden is met je netwerk.
Ik heb ook een PC via ethernet op m'n netwerk, en die zie ik ook op m'n MBP.
Hmm wel raar dat ik dat alleen gister had. Maar ik heb mijn PC een heel andere naam gegeven en onder gedeeld stond voor mij een onbekende PC naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisM schreef op donderdag 27 november 2008 @ 18:20:
Het blijkt dat er best wel veel mensen zijn die het probleem hebben dat de nieuwe Macbook (Pro) niet goed uit de slaap komt. Ik heb er zelf ook (soms) last van. Voor zover ik weet is er nog geen echte oplossing. Zie hier een discussie: http://discussions.apple....readID=1762377&tstart=135
Klopt, hier lijkt onze MacBook Pro ook last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb sinds kort ook een nieuwe MBP, 4GB, 320GB 7200/min.

Heb er bootcamp op gezet, met Vista 64bit.

Heb alle updates laten gebeuren steeds en alles werkt nu ook zeer vlotjes. Alleen 1 probleem, ik kan mijn score niet updaten bij die windows experience EN ik kan dus ook niet AERO aktiveren omdat ie denkt dat mijn systeem dat niet zou aankunnen (wat met een 9600 dus uiteraard wel zo is.

Is er een manier om Aero toch geforceerd aan te zetten of een soort van driver update ofzo zodat mijn experience points juist worden weergegeven?

Dank bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Je hebt neem ik aan wel alle drivers geinstalleerd via de Leopard cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tunboy schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 13:24:
Heb sinds kort ook een nieuwe MBP, 4GB, 320GB 7200/min.

Heb er bootcamp op gezet, met Vista 64bit.

Heb alle updates laten gebeuren steeds en alles werkt nu ook zeer vlotjes. Alleen 1 probleem, ik kan mijn score niet updaten bij die windows experience EN ik kan dus ook niet AERO aktiveren omdat ie denkt dat mijn systeem dat niet zou aankunnen (wat met een 9600 dus uiteraard wel zo is.

Is er een manier om Aero toch geforceerd aan te zetten of een soort van driver update ofzo zodat mijn experience points juist worden weergegeven?

Dank bij voorbaat!
Heb je ook na installatie van Vista de bootcamp drivers geïnstalleerd? Dit kan je doen door de bijgeleverde system DVDs van Mac OS X in je drive te proppen (ik geloof dat het DVD nr. 2 is). Je krijgt dan een bootcamp installation wizard en die zorgt ervoor dat VGA / chipset drivers etc. allemaal in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:49
Het is DVD 1 ;). Op DVD 2 staan de programma's voor Mac OS :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
seppevs schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 07:06:
[...]

Thx! Ben echt benieuwd hoeveel mensen eigelijk die 3D bug hebben. Staat ondertussen zelfs op digg: http://digg.com/apple/App...sues_on_new_MacBook_lines

Ik heb gisteren m'n macbook pro terug binnen gedaan. De man van de winkel zei dat hij zelf niet kan/mag beslissen of er een nieuw toestel in de plaats komt, of dat ze dit toestel gaan repareren. Apple beslist dat.
Eigelijk interesseert het me niet meer, zo lang ze het maar oplossen en ik binnenkort een werkende MBP heb die zonder problemen 3D games aankan is het voor mij goed.
Ik heb vandaag nog eens lang gespeeld en hij doet het nog steeds goed.
Het lijkt erop dat het software matig is want in windows xp heb ik het wel 3 keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
hebron schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 15:59:
[...]

Ik heb vandaag nog eens lang gespeeld en hij doet het nog steeds goed.
Het lijkt erop dat het software matig is want in windows xp heb ik het wel 3 keer gehad.
Lijkt me sterk, de meeste mensen hebben er in beide besturingssystemen last van. Misschien moet je onder OS X eens met een ander game proberen (Warcraft 3, Postal 2, Nexuiz, WoW, Call of Duty 4, ... om er maar een paar te noemen).

Ben je zeker dat je 'beste prestaties' aangevinkt hebt staan onder 'energiebeheer' (of hoe het ook noemt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hebron
seppevs schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:26:
[...]

Lijkt me sterk, de meeste mensen hebben er in beide besturingssystemen last van. Misschien moet je onder OS X eens met een ander game proberen (Warcraft 3, Postal 2, Nexuiz, WoW, Call of Duty 4, ... om er maar een paar te noemen).

Ben je zeker dat je 'beste prestaties' aangevinkt hebt staan onder 'energiebeheer' (of hoe het ook noemt)?
Ik heb onder osx Nexuiz en COD4 gedaan, beide met beste prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seppevs
Dan kan je het misschien in Windows oplossen met nieuwere drivers van laptopvideo2go.com ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Laatst online: 27-01 12:04
Verwijderd schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 12:06:
[...]

Klopt, hier lijkt onze MacBook Pro ook last van te hebben.
Volgens mij wordt dit veroorzaakt door aangesloten apparatuur o.i.d., al kan ik dit niet volledig bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Na heel wat uurtjes achter elkaar een spel te hebben gespeeld (onder OSX dus geen windows met bootcamp) ging ineens het beeld op zwart en ook het geluid bleef hangen in een irritante loop (zoals ik al eerder ergens hier heb gelezen). Laptop was inderdaad ook erg heet op dat moment, direct contact met de hand was nog maar net mogelijk zonder dat het pijnlijk werd. Ik hoop dat het éénmalig is. De 2.8 Ghz processor die ik heb zal ook wel warmer worden dan een 2.4 of 2.53 denk ik?

[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 29-11-2008 13:46 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
amphora schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 13:46:
Na heel wat uurtjes achter elkaar een spel te hebben gespeeld (onder OSX dus geen windows met bootcamp) ging ineens het beeld op zwart en ook het geluid bleef hangen in een irritante loop (zoals ik al eerder ergens hier heb gelezen). Laptop was inderdaad ook erg heet op dat moment, direct contact met de hand was nog maar net mogelijk zonder dat het pijnlijk werd. Ik hoop dat het éénmalig is. De 2.8 Ghz processor die ik heb zal ook wel warmer worden dan een 2.4 of 2.53 denk ik?
Ehh waarom? Als er iets gebeurd met een snellere processor die dezelfde taak uitvoert is het wel dat hij koeler blijft.

Mijn processor temp (gemeten met istat) heeft de 90 C al behaald. Maar nog geen vastlopers. (MPB 2.4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh ik kan mijn MSN Avatar niet veranderen, als ik een foto sleep naar mijn avatar dan zegt ie dat ie niet geimporteerd kan worden en dat de indeling niet klopt. Als ik dan kies voor een andere standaard avatar in mijn lijst, en ik klik op OK, dan gebeurt er helemaal niks.

Mijn Mac heeft hier vaker last van, dat ie gewoon NIET reageert op mijn klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Heb inderdaad eerst de bootcamp-DVD zijn werk laten doen met alle drivers...

Heb nu ook de laatste video-driver er op gezet via laptopvideo2go, heeft geen verschil gemaakt, kan nog steeds geen Windows Experience Index score krijgen omdat er steeds een error is.

In het menutje Problem Reports and Solutions staan wel twee errors:
Compatibility issue between Intel 82801GBM (ICH7-M) LPC Interface Controller - 27B9 and Windows (Vista 64)

en

Problem caused by Apple Desktop Null Driver

Windows Vista Ultimate 64bit kan hiervoor zelf geen oplossingen voorstellen behalve dat ik Apple moet contacteren...

Wat raar is is dat ik gewoon normaal kan internetten, films kijken, Grid Race Driver spelen enzo... maar NIET mijn Experince Index kan laten updaten en NIET de mogelijkheid heb Aero te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 14:04:
Huh ik kan mijn MSN Avatar niet veranderen, als ik een foto sleep naar mijn avatar dan zegt ie dat ie niet geimporteerd kan worden en dat de indeling niet klopt. Als ik dan kies voor een andere standaard avatar in mijn lijst, en ik klik op OK, dan gebeurt er helemaal niks.

Mijn Mac heeft hier vaker last van, dat ie gewoon NIET reageert op mijn klik.
Je gebruikt gewoon msn voor de mac? Ik zou adium gaan gebruiken als ik jou was. Ik heb msn voor de mac niet geprobeerd, door die verhalen hier over iritante geluidjes enzo. Ik ben eigenlijk alleen maar zeer tevreden over adium! Alle gesprekken worden netjes in tabbladen weggezet en het ziet er allemaal erg goed uit. Ik zou msn opzij schuiven en adium gebruiken.

Owja, ik kan jullie afraden om naar applecare te woerden te gaan... Wat een ....
Ik krijg als het goed is maandag-dinsdag mijn tweede macbook pro binnen dankzij de internetstore. Nu hopen dat die helemaal goed is ;) Heb er wel vertrouwen in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

amphora

Websites & Fotografie

Tijn89 schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:44:
[...]
Je gebruikt gewoon msn voor de mac? Ik zou adium gaan gebruiken als ik jou was.
Niets mis met de standaard MSN messenger van microsoft zelf hoor. Vind em lekker basic. Niet die irritante eigen emoticons die sommige mensen gebruiken. Geen winks, geen getril. Gewoon standaard smilies en lekker typen ;-)
Maar volgens mij dwalen we een beetje af.

Ik heb ook de iStat widget even geinstalleerd om temperatuur te meten. Zodra ik een spel opstart schiet de CPU temp omhoog (logisch). Pas op ca. 100 graden gaan de fans pas echt toeren maken en voordat er effectief gekoeld werd was de temp zelfs 110 graden. Dit stabiliseerde weer tot ca 90 graden als de fans op volle toeren draaien (ca. 6000 rpm). Is een piek van 110 normaal? Op dat moment was het ook even niet mogelijk de laptop echt op schoot te houden. Door een spijkerbroek heen werd het me toch echt iets te heet.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Laatst online: 28-04 21:44
Eindelijk mag ik ook in deze thread posten! Afgelopen vrijdag mijn Macbook Pro besteld. Ik had al een tijdje een Mac mini als mediacenter, maar dit wordt de eerste mac die ik als hoofdsysteem ga gebruiken en ik kan niet wachten.

Ik heb hem besteld met de 2,8 Ghz en de 250 Gb met 7200 rpm. Als toetsenbord indeling toch maar voor US gegaan. Ik kan niet wacht totdat ik hem heb, wat een feest zal dat zijn. Vogeltjes zullen zingen, de zon zal schijnen, drank zal rijkelijk vloeien en iedereen zal lachen en dansen van vreugd!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Sinds afgelopen week mijn macbook pro ontvangen (versie met 4gb 512mb video)
Gister viel me echter pas een klein zwart streepje op in het scherm, ik heb er een foto van gemaakt en lijken geen dooie pixels maar eerder een klein stofje?
Ik ga eens bellen morgen wat ze hier van zeggen. Iemand een idee?
Het stoort me opzich niet echt, zit meer tussen de oren, want met werken met de laptop zie je het niet.
Afbeeldingslocatie: http://www.debillekletsers.nl/macscherm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
Dat je dat uberhaupt ziet! Zo te zien is de foto een enorme vergroting van een aantal pixels. Het lijkt eerder op een paar pixels die net even iets verschoven zijn in het grid... maar of dat nu een groot probleem is (blijkbaar niet)? Geen enkele reden tot inruil volgens mij, als mensen iedere andere laptop waar geen Mac op staat, ook op deze manier bekijken als in dit topic soms gedaan wordt, vindt je ook heel wat terug me dunkt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door vgroenewold op 30-11-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:04:
Dat je dat uberhaupt ziet! Zo te zien is de foto een enorme vergroting van een aantal pixels. Het lijkt eerder op een paar pixels die net even iets verschoven zijn in het grid... maar of dat nu een groot probleem is (blijkbaar niet)? Geen enkele reden tot inruil volgens mij, als mensen iedere andere laptop waar geen Mac op staat, ook op deze manier bekijken als in dit topic soms gedaan wordt, vindt je ook heel wat terug me dunkt. :)
Daarom viel het me blijkbaar pas op na een paar dagen. Je ziet het wel op het scherm als een klein zwart streepje..maar inderdaad door de foto, de pixels doen het wel. Ik ga het ook niet omruilen. Wat ik al zei je ziet het wel maar echt storend is het niet...is meer da tik het weet en dat het tussen de oren zit haha. Verder wel super te vreden met mijn eerste apple hoor echt geweldig apparaat en os x.
Denk dat een dode pixel ook wel groter te zien geweest zou zijn. Maar had de foto ook gemaakt om te kijken wat het zou kunnen zijn of dat er bij een uitvergroting echt een dodepixel zou zijn maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F0kke
  • Laatst online: 02-07 10:00
Ik ben het meer dan zat. Mijn MacBook Pro ben ik nu wel 5 keer kwijt geweest. Ik heb 2 keer een nieuwe moederbord gekregen, een keer een hardeschijf en ben de machine in totaal meer dan 6 maanden kwijt geweest. Net voordat de machine 2 jaar oud was deed de Superdrive het niet meer, welke vorige maand is vervangen. Ik heb geen idee wanneer hij kapot is gegaan omdat ik de Superdrive enkel gebruik voor het installeren van OS X en af en toe wat software.

Nu is de "nieuwe" Superdrive binnen een maand weer defect aangezien hij mijn DVD niet meer eject. Het is een fisiek probleem aangezien ik alles al heb geprobeerd (de muisknop vasthouden bij het opstarten etc). Hij maakt het eject geluid met daarna een naar geluid wat erop duid dat de DVD gewoon in de drive blijft zitten.

De Service Provider waar ik altijd heen ga zegt nu doodleuk dat de garantie is verlopen en ze nu een paar honderd Euro in rekening brengen voor het inbouwen van een tweede nieuwe Superdrive.

Ik word hier helemaal gestoord van. Gewoon geen woorden meer voor.

Iemand een beter idee dan de laptop na sluitingstijd door de etalage naar binnen te keilen?

P.S. Ik zie dat de Firmware van de Superdrive AE38 is, welke volgens mij ook al gedateerd is. Geen nieuwe drive dus?

[ Voor 5% gewijzigd door F0kke op 30-11-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je gebruikt gewoon msn voor de mac? Ik zou adium gaan gebruiken als ik jou was. Ik heb msn voor de mac niet geprobeerd, door die verhalen hier over iritante geluidjes enzo. Ik ben eigenlijk alleen maar zeer tevreden over adium! Alle gesprekken worden netjes in tabbladen weggezet en het ziet er allemaal erg goed uit. Ik zou msn opzij schuiven en adium gebruiken.
Ja, Messenger for Mac 7. Ik heb Adium en aMSN al een keer geprobeerd maar ik vind het niet beter dan Messenger for Mac. Binnenkort wordt mijn MBP omgeruild, misschien is dan het 'klikprobleem' verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:49
F0kke schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:49:
Ik ben het meer dan zat. Mijn MacBook Pro ben ik nu wel 5 keer kwijt geweest. Ik heb 2 keer een nieuwe moederbord gekregen, een keer een hardeschijf en ben de machine in totaal meer dan 6 maanden kwijt geweest. Net voordat de machine 2 jaar oud was deed de Superdrive het niet meer, welke vorige maand is vervangen. Ik heb geen idee wanneer hij kapot is gegaan omdat ik de Superdrive enkel gebruik voor het installeren van OS X en af en toe wat software.

Nu is de "nieuwe" Superdrive binnen een maand weer defect aangezien hij mijn DVD niet meer eject. Het is een fisiek probleem aangezien ik alles al heb geprobeerd (de muisknop vasthouden bij het opstarten etc). Hij maakt het eject geluid met daarna een naar geluid wat erop duid dat de DVD gewoon in de drive blijft zitten.

De Service Provider waar ik altijd heen ga zegt nu doodleuk dat de garantie is verlopen en ze nu een paar honderd Euro in rekening brengen voor het inbouwen van een tweede nieuwe Superdrive.

Iemand een beter idee dan de laptop na sluitingstijd door de etalage naar binnen te keilen?

P.S. Ik zie dat de Firmware van de Superdrive AE38 is, welke volgens mij ook al gedateerd is. Geen nieuwe drive dus?
Ja, een ander idee is om contact op te nemen met Apple, bij voorkeur telefonisch en leg daar het hele verhaal netjes en rustig uit. Als je geluk hebt zullen ze je wel tegemoet komen. Met zoveel pech zou dat wel mogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
De laptop is dus binnen 2 jaar, zo vaak kapot gegaan? Het lijkt mij dat je op duidelijke, doch rustige toon wel mag aankaarten dat een geheel nieuwe laptop gerechtvraadigd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:26
Ik ben bang dat ik ook het rare black screen of death probleem heb. Ik heb nog maar weinig gegamed op m'n MBP (heb meestal ook de beschikking over een desktop computer die toch net wat sneller is) maar had er vorige week nog geen probleem mee. Toen had ik een uurtje Dead Space gedaan (onder Vista) en dat werkte prima. Eigenlijk meteen gingen de fans op vol vermogen branden en hoewel hij aan de rand boven het toetsenbord erg heet werd, bleef hij het wel doen.

Vandaag ben ik weer verder gegaan in Dead Space en het viel me meteen al op dat de fan speed maar heel langzaam opliep. Na ongeveer 1 tot 2 minuten werd het beeld zwart en kwam het geluid in een loop. Wel ging toen de fan steeds sneller draaien (maar nog niet op vol vermogen). Alleen met een harde reset kon ik eruit komen. Dit heb ik nog 3x geprobeerd en steeds ging binnen 1 tot 2 minuten het beeld op zwart en was de laptop gloeiend heet, fans draaiden niet op volle snelheid.

Mijn vermoeden is dat het gewoon oververhitting is doordat de fan speed niet snel genoeg wordt verhoogd. Voor vista heb ik geen programma kunnen vinden om handmatig de fan speed in te stellen. Wel heb ik het programma smcFanControl voor OS X gedownload. In OS X heb ik de snelheid op max gezet (6200 rpm) en 'm opnieuw opgestart in Vista. Vervolgens 15 minuten gegamed (meer tijd had ik niet) en nu deed ie het wel en als ik aan de rand boven het toetsenbord voelde leek de temperatuur me nu wel mee te vallen.

Vanavond ga ik even wat langer gamen om te zien of hij het op deze manier goed blijft doen. Als hij het op deze manier gewoon goed blijft doen vind ik het niet nodig om hiervoor m'n laptop om te ruilen. Zo te zien lijkt het me een software probleempje wat met een update (met een strengere fanregeling onder Windows) wel moet zijn op te lossen. Wel vind ik het merkwaardig dat ik vorige week geen enkel probleem ermee had en dat voor m'n gevoel de fanregeling toen ook sneller reageerde. Misschien dat het te maken heeft met een mislukte installatie van Vista SP1 gisteren....

[edit] Net een half uur Dead Space gedaan met de fans op max (in smcFanControl ingesteld). Na een half uur dacht ik al dat ik een artifact zag rechtsonder, een raar klein lijntje wat af en toe in beeld verscheen. Niet veel later ging het scherm weer op zwart en kon ik weer een harde reset doen. Straks nog maar een keer proberen en anders morgen toch maar Apple bellen....

[edit2]
Net nog in Vista de video drivers van laptop2go geprobeerd om te kijken of dat het probleem oploste maar na 20 minuten gamen kreeg ik weer een zwart scherm....

[ Voor 11% gewijzigd door MysticMan op 30-11-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:38

Bob Popcorn

Plop!

Dus als ik het goed begrijp stel je in OSX je fans in, reboot je naar Vista en valt 'ie uit? Niet zo gek he, aangezien de instellingen van je fans niet meegenomen worden in de reboot en naar Vista toe 8)7 8)7

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
Bob Popcorn schreef op maandag 01 december 2008 @ 00:29:
[...]

Dus als ik het goed begrijp stel je in OSX je fans in, reboot je naar Vista en valt 'ie uit? Niet zo gek he, aangezien de instellingen van je fans niet meegenomen worden in de reboot en naar Vista toe 8)7 8)7
Die worden wel meegenomen. Dit verbaasde mij ook maar het lijkt erop alsof het een instelling is die in de hardware wordt opgeslagen. Als je smcFanControl gewoon op default hebt staan (de standaard instellingen) werkt het in Vista ook zo, maar reageert het in games af en toe niet snel genoeg waardoor het bij mij dus 3x na 2 min al uitviel. Nadat ik in OSX de fans op max had gezet blijven ze dat in Vista ook. Tijdens heel het Vista bootproces en in Vista zelf blazen de fans continue maximaal. Anders had ik dat natuurlijk echt wel gehoord..... Helaas lijkt het erop dat ondanks dit alles de videokaart toch nog te heet wordt waardoor het na ongeveer 20 min uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 12:23
F0kke schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:49:

Ik zie dat ze het bij jou over 2 jaar garantie hebben, mag ik vragen hoe je dit voor elkaar hebt gekregen?

Mijn MacBook Pro is nu 16 maanden oud, en vertoont alle symptomen van een dode 8600M GT, iets waar ik gewoon 2 jaar garantie op zou moeten hebben.
Nu heeft Apple hier echter een testapplicatie voor, en op de 1 of andere reden draait deze niet bij mij. Ik val hierdoor niet onder dat programma voor een nieuw logicboard.

Nu heb ik geprobeerd om het te gooien op het europees consumentenrecht, maar ik kreeg afgelopen vrijdag van het service centre te horen dat Apple die aanvraag heeft afgewezen, zonder opgave van reden.

Dus.. hoe heb jij wél je recht kunnen claimen op die 2 jaar garantie?
Ik vind een reparatie van een kleine 900 euro nogal belachelijk, voor een machine van anderhalfjaar oud, die er nog uitziet als nieuw!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Zoek even op dit forum naar de discussie over AppleCare en uitgebreide garantie onder Europees recht. Het lijkt me niet zinnig dat hier nog eens te herhalen. Je hebt inderdaad recht op service voor zolang als de redelijke leeftijd van een computer. Dat is nu drie of vijf jaar, het is maar hoe je het bekijkt. Je hebt in die tijd niet meer recht op gratis reparaties, er wordt gekeken naar redelijkheid. Een laptop die dertien maanden oud is, zal minder kosten om te repareren dan een die 36 maanden is. Probleem is echter dat je altijd gedoe hebt. Je krijgt eerst het volledige bedrag te horen, in jouw geval €900, zodat je goed schrikt, en als je dan doorvraagt en er samen probeert uit te komen, dan kan je er minder van maken. Ik ken iemand met een toen anderhalf jaar oude MacBook waarvan het logic board vervangen moest worden. Dat kostte €800 maar werd uiteindelijk na veel gezeur en gesteggel iets van €250. Nog steeds niet weinig, maar minder dan €800....

In jouw geval zou ik het toch op de Nvidia issues gooien. Ze weten dat het daar fout zit en geven daar ook garantie op na het eerste jaar. http://support.apple.com/kb/TS2377
Wat is er precies aan de hand dat je die garantie niet kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Ik heb mijn MBP nadat ie dood was bij een service centre ingeleverd.
Om onder dat nvidia program te MOGEN vallen is er 1 of andere testapplicatie op een FW/USB-disk. daar moet de machine van booten, die test draaien, logfile wegschrijven op dat medium, en die logfile moet naar apple worden gestuurd.

Om de 1 of andere duistere reden boot mijn machine niet van die FW of USB-disk. en dús krijg ik geen garantie van Apple.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mellachi
  • Laatst online: 28-04 21:44
Sorry dat begrijp ik niet. Dus jij bent verantwoordelijk voor het feit dat hun test applicatie moet draaien en anders geen garantie? Dus ook al heb je dezelfde klacht? Vind ik een beetje kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
Mellachi schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:10:
Sorry dat begrijp ik niet. Dus jij bent verantwoordelijk voor het feit dat hun test applicatie moet draaien en anders geen garantie? Dus ook al heb je dezelfde klacht? Vind ik een beetje kort door de bocht.
Ja, dat heb je goed gezien! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
SyS_ErroR schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:44:
Ik heb mijn MBP nadat ie dood was bij een service centre ingeleverd.
Om onder dat nvidia program te MOGEN vallen is er 1 of andere testapplicatie op een FW/USB-disk. daar moet de machine van booten, die test draaien, logfile wegschrijven op dat medium, en die logfile moet naar apple worden gestuurd.

Om de 1 of andere duistere reden boot mijn machine niet van die FW of USB-disk. en dús krijg ik geen garantie van Apple.. :(
Ik denk dat we:

A. Niet het hele verhaal te horen krijgen, of
B. Je ze met gemak kunt aanklagen en dat wint.

Je hebt tenslotte garantie, of je hebt het niet, en iets wat niet werkt moet dan gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat we:

Je hebt tenslotte garantie, of je hebt het niet, en iets wat niet werkt moet dan gefixt.
apple kan dat toch gewoon aan de kant schuiven als een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
cornelixnootje1 schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:17:
[...]

Ik denk dat we:

A, je hoort inderdaad niet het hele verhaal; maar wel alles dat relevant is.
Gelukkig is er vandaag redelijk schot in de zaak gekomen, nog even afwachten dus, maar het lijkt erop alsof ik inderdaad gewoon mijn gelijk ga krijgen (niet zonder slag of stoot.. eigenlijk te belachelijk voor woorden dit, maar goed...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op maandag 01 december 2008 @ 19:44:
[...]

apple kan dat toch gewoon aan de kant schuiven als een bug.
Dat is waar de rechter er aan te pas komt. Een dooie pixel, daar win je niet mee, maar een onbruikbare computer, dan wel. Wat een "bug" is of wat echt een "probleem" is, dat is niet aan Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 17:11
Vanmiddag om 4 uur heb ik mijn nieuwe MBP in ontvangst mogen nemen :9

Helaas wordt hij van de week al omgeruild voor een nieuwe, de superdrive werpt schijven niet goed uit en de backslash toets maakt kraak geluiden :(

Ik baal er best van dat hij terug moet, het scherm is perfect, de batterijklep is helemaal recht, er zitten helemaal geen krassen op en voor zover ik heb kunnen testen heb ik ook geen last van het black screen probleem bij 3d games.

Edit:
Als ik nou gewoon apps zit te installeren en erop werk totdat het ding wordt opgehaald, kan ik dan gewoon met Time Machine restoren op de nieuwe?

[ Voor 15% gewijzigd door Falconey op 01-12-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

Falconey schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:48:
[...]

Edit:
Als ik nou gewoon apps zit te installeren en erop werk totdat het ding wordt opgehaald, kan ik dan gewoon met Time Machine restoren op de nieuwe?
Ja, kan.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08 11:28

TheKeeper

In 2 words: NO!

Falconey schreef op maandag 01 december 2008 @ 20:48:
Helaas wordt hij van de week al omgeruild voor een nieuwe, de superdrive werpt schijven niet goed uit en de backslash toets maakt kraak geluiden :(
Wat versta je onder niet goed uitwerpen? Ik merk dat ik de disc's soms gewoon bij het gat in het midden kan beetpakken, soms ook niet, dan moet ik even bij de rand de disc eruit trekken. Niet erg hinderlijk imho.
Verder alleen maar lof over het apparaat. Bloed snel en geen deukjes/krasjes of dooie pixels (tot nu toe). Wel nog heel erg wennen aan OS X, maar met de nodige hulpprogramma's wordt het werken al een stuk prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 13:10:
Hoi Sinds afgelopen week mijn macbook pro ontvangen (versie met 4gb 512mb video)
Gister viel me echter pas een klein zwart streepje op in het scherm, ik heb er een foto van gemaakt en lijken geen dooie pixels maar eerder een klein stofje?
Ik ga eens bellen morgen wat ze hier van zeggen. Iemand een idee?
Het stoort me opzich niet echt, zit meer tussen de oren, want met werken met de laptop zie je het niet.
[afbeelding]
Ik heb toch met apple gebeld omdat het midden in het scherm zit en ik gelezen had je je hem om kan ruilen. Bang dat ik er anders spijt van krijg. Aan de telefoon moest ik eerst maar naar een apple store of op laten halen, mara toen iemand van sales aan de telefoon en die heeft netjes de boel afgehandeld. Dat hij wordt opgehaald en dat er een nieuwe verzonden gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ik heb een "software matige dooie pixel" die alleen voorkomt bij het afspelen van films, of erna. Dan blijft hij ook zichtbaar op het bureaublad of in andere apps. En soms zit hij 1 cm naar links! :? :?

Afbeeldingslocatie: http://xs234.xs.to/xs234/08492/picture_1806.png.xs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaSchop
  • Laatst online: 28-07-2015

DaSchop

Hallo, ik ben Bastiaan

cornelixnootje1 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 11:16:
Ik heb een "software matige dooie pixel" die alleen voorkomt bij het afspelen van films, of erna. Dan blijft hij ook zichtbaar op het bureaublad of in andere apps. En soms zit hij 1 cm naar links! :? :?

[afbeelding]
Heb je dit bij alle playback software? Quicktime, VLC, etc? Erg vreemd probleem. Zal dan ergens in de video hardware zitten(h.264 decoder misschien?), in dat geval moer je een nieuw moederboard hebben. Zou er wel even achteraan gaan in ieder geval.

>> Bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Moet nog wat meer experimenteren met codecs etc. Maar heb net prison break gekeken, en dus blijft de pixel op mijn scherm staan.

Echter, in exposé is hij wel weer weg. :?

Ik heb er geen last van, en het lijkt ook niet "erger te worden", maar ik snap het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
TheKeeper schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 10:05:
[...]

Wat versta je onder niet goed uitwerpen?
Het gaatje van de dvd zie ik niet, ook maakt hij aan het eind van het uitwerpen een kraak/ratel geluid.

Bij het invoeren pakt hij de dvd pas als deze nog maar ~5mm uitsteekt, de persoon waar ik mee had gebeld vond beide niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Falconey schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 12:52:
[...]
Het gaatje van de dvd zie ik niet, ook maakt hij aan het eind van het uitwerpen een kraak/ratel geluid.

Bij het invoeren pakt hij de dvd pas als deze nog maar ~5mm uitsteekt, de persoon waar ik mee had gebeld vond beide niet normaal.
Ik had precies hetzelfde met de mbp die vandaag is opeghaald. Als dat indd echt niet zo hoort, ben ik blij dat die is opgehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die van mij is ook net opgehaald, ik had dat probleem ook. Maar ik had ook deukjes en putjes op mijn unibody...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Dat je een CD er echt ver in moet duwen is al jaren zo. Staat ook uitgelegd in de handleiding of op internet ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Ik heb vanmiddag nog even met Apple gebeld en op verzoek eens naar de installatie DVD gekeken, blijkt dat de dvd helemaal bekrast is.

Dat een dvd er helemaal in moet voordat hij hem pakt vind ik niet erg, maar het kraak/ratel geluid bij het uitwerpen is echt niet normaal.

Hiernaast was ook zoals ik al eerder zei iets mis met de backslash toets (kraakt).

Verder ben ik echt super tevreden over de MBP. Geen stofjes/dode pixels, geen deuken/krassen/putjes in de Unibody.

Ik heb ook nog even naar de temps gekeken (iStat):
Net opgestart
Paar minuten Fusion
~5 minuten WoW op 9400M

[ Voor 3% gewijzigd door Falconey op 02-12-2008 17:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Apple Portables: Noises from the optical drive : http://support.apple.com/kb/HT1723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
Ik heb net Apple even gebeld over dat sleep probleem (bij activiteit van USB apparaten gaat laptop aan, display niet en alleen harde reset helpt) en het oververhittingsprobleem bij gamen in Windows. Voor dat eerste probleem heeft hij me de accu laten verwijderen en adapter eruit, power knop een paar seconden in laten drukken en daarna alles weer terug laten doen. Dit heeft wel redelijk geholpen. Als er nu een USB apparaat aan of uitgaat terwijl hij dicht is en in sleep dan hoor ik 'm wel aangaan, display gaat ook aan maar na een paar seconden gaat hij weer in sleep en komt er ook weer goed uit. Dit is dus al heel wat beter dan eerst al lijkt het me toch niet de bedoeling dat hij uberhaupt aangaat bij activiteit van USB apparaten.

Met het gaming probleem wilde hij me niet helpen omdat het in Windows is. Duidelijk maken dat het toch echt om een hardware probleem lijkt te gaan, helpt niet. Het probleem moet reproduceerbaar zijn onder OSX. Call of Duty 4 voor de Mac heb ik al wel even geprobeerd maar daar komt het probleem dus weer niet voor..... Andere Mac games kan ik zo even niet aankomen. Vanavond toch nog maar even problemen met een paar andere Windows games. Verder zal ik de berichten op de support forums een beetje in de gaten houden en anders over een paar dagen nog een keer bellen en hopen dat ik een ander iemand aan de telefoon krijg.

Sowieso vind ik dat ze moeilijk kunnen verwachten dat je dan zelf Mac games koopt alleen om dit probleem te testen. Ze zouden eigenlijk gewoon een GPU test programma moeten maken, volgens mij kom je er dan zo achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
Je kan proberen smcFanControl te installeren en de fans op 4000 rpm zetten voordat je reboot naar Windows. Als het goed is blijven de fans dan op 4000 rpm draaien, ook in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
Falconey schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:29:
Je kan proberen smcFanControl te installeren en de fans op 4000 rpm zetten voordat je reboot naar Windows. Als het goed is blijven de fans dan op 4000 rpm draaien, ook in Windows.
Dat had ik al geprobeerd, zelfs op 6200 rpm, toen kon ik 20 min gamen in plaats van 2.

Ik heb net nog geprobeerd in Call of Duty de fout te krijgen. Toen weer een ander raar probleem gehad. Het spel liep ineens veel en veel slechter dan eerst. Op een 1440x900 resolutie met alle instellingen op optimal was de framerate zo laag dat het niet te spelen was terwijl het 2 dagen later met dezelfde instellingen nog goed werkte. Voor de zekerheid gecheckt of de laptop wel stond ingesteld op 'higher performance' en dat was zo. Ook viel het me op dat hij nu totaal niet heet werd. Ik heb toen maar het PRAM gereset waarna hij wel weer vloeiend Call of Duty 4 speelde en nu wel heet werd. Toch werd het niet heet genoeg om de computer vast te laten lopen.

Op internet zag ik dat bij iemand het wel werkte om iedere keer voor het gamen in windows het PRAM te resetten. Dat wil ik dus nog even testen vandaag. Zou me niet eens verbazen als het nu wel werkt aangezien ik anderhalve week geleden wel zonder enige problemen en zonder handmatig de fan instellingen te veranderen, een uur heb kunnen gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmelt
Niet heel raar dat ze geen Windows support geven, totdat je bedenkt dat je gebruik maakt van de drivers die Apple zelf heeft geschreven. Tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:06
Falconey schreef op woensdag 03 december 2008 @ 12:29:
Ik heb ook problemen met gamen onder windows, na een tijdje gamen crash ik terug naar mijn desktop. Is de Fan Speed een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
Ace P900 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 19:23:
[...]

Ik heb ook problemen met gamen onder windows, na een tijdje gamen crash ik terug naar mijn desktop. Is de Fan Speed een oplossing hiervoor?
Van wat ik op internet heb gezien is bij de meeste mensen het probleem oververhitting en dan kan de fan speed wel helpen. Maar bij oververhitting van de GPU gaat eigenlijk gewoon het beeld op zwart en het geluid in een loop waarna je alleen met een harde reset eruit kan komen. Zou misschien wel kunnen dat de cpu te heet wordt en dat je dan een normale crash hebt. Als je aan het gamen bent is dan wel te horen dat de fans steeds harder gaan draaien? Als dit niet zo is zou ik het zeker even proberen. Gewoon smcFanControl op max zetten en restarten in Windows.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: Apple Computers Beleid.