Reg. datum: 02 februari 2007
Het ATi HD48XX Ervaringen Topic - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicReg. datum: 02 februari 2007
Reg. datum: 28 augustus 2006
Net nieuwe club3d 4870 geinstalleerd maar krijg totaal geen beeld. Mijn beeldscherm blijft zoeken naar analoog/digitaal signaal maar vind niks. Ik heb mijn moederbord ge reset maar dat hielp niks. Allebij de voedingskabels zijn geinstalleerd en er gaan 4 lampjes kort aan als ik de pc opstart.
De kaart is geplaatst in een ga-p35-s3. Ik heb het opgezocht en er zit een pci-e 1.1 ondersteuning op.
De pc krijgt wel beeld als ik er een pci( Geen pci-e) kaartje in zet.
De nieuwste bios is ook geinstalleerd.
Of de kaart is al kapot, of ik vergeet iets?
wortelsky wijzigde dit bericht 10-10-2008 17:24 (4%)
Het geluid is echt een ramp, zelf op 20% nog duidelijk hoorbaar. Het is natuurlijk persoonlijk, maar het hoge geluid wat deze koeler maakt is voor mij te veel. (Ik hou wel van stilte).quote:Wombat13 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:10:
[...]
Hoe erg is t geluid dat ie maakt? Ik twijfel namelijk tussen deze kaart en een club3d OC'ed variant.. Ik vind bij deze alleen t feit dat de kaart korter is wel handig..
Met een accelero S1 rev2. is dat zo verholpen
Volgens mij moeten die grijze dingen wet goed gekoeld blijven, wat zegt GPU-Z qua temps?quote:NNF schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:10:
Standaard koeler er weer op en hij doet het weer goed. De GPU temperatuur was prima (< 40°), zou het kunnen dat de VRM's te warm werden? Er zitten namelijk niet genoeg heatsinks bij de Accelero S1 dus ik kon niet alle VRM's bedekken, of ik moet die 4 grotere grijze dingen onbedekt laten, volgens mij zaten daar bij de HD38xx ook geen heatsinks op... denk ik dat later vandaag eens ga proberen.
(Je krijgt dus geen BSOD in CCC 8.8?)
s9600 en het gebruikelijke
Reg. datum: 01 oktober 2008
Ik ben momenteel in het bezig van een Sapphire HD4870.
De fan heb ik ingesteld op 35% echter word ik hier al knettergek van.
Het maakt gewoon een tering herrie.
Ik ben dus op zoek naar een goede air koeler voor mijn 4870.
Ik heb een ruime 6cm die vrij is onder mijn videokaart. Hij moet er dus wel in passen.
Enige suggesties?
mvg
Een voeding aan te sluiten.quote:wortelsky schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:23:
ik zit met een groot probleem! HELP !
Net nieuwe club3d 4870 geinstalleerd maar krijg totaal geen beeld. Mijn beeldscherm blijft zoeken naar analoog/digitaal signaal maar vind niks. Ik heb mijn moederbord ge reset maar dat hielp niks. Allebij de voedingskabels zijn geinstalleerd en er gaan 4 lampjes kort aan als ik de pc opstart.
De kaart is geplaatst in een ga-p35-s3. Ik heb het opgezocht en er zit een pci-e 1.1 ondersteuning op.
De pc krijgt wel beeld als ik er een pci( Geen pci-e) kaartje in zet.
De nieuwste bios is ook geinstalleerd.
Of de kaart is al kapot, of ik vergeet iets?
Maar zonder gekheid, wat is je voeding?
PCI-e stroom connectoren aangesloten?
Boot de PC wel gewoon en krijg je geen beeld, of draaien alleen de fans maar en voor de rest doet die niks.
Waarom zet je hem dan op 35% of wordt die anders te heet en valt de PC uit?quote:neax89 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:30:
Dag iedereen!
Ik ben momenteel in het bezig van een Sapphire HD4870.
De fan heb ik ingesteld op 35% echter word ik hier al knettergek van.
Het maakt gewoon een tering herrie.
Ik ben dus op zoek naar een goede air koeler voor mijn 4870.
Ik heb een ruime 6cm die vrij is onder mijn videokaart. Hij moet er dus wel in passen.
Enige suggesties?
mvg
90 graden is namelijk geen probleem voor de videokaart.
-The_Mask- wijzigde dit bericht 10-10-2008 17:32 (24%)
Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
Reg. datum: 28 augustus 2006
Als ik 1 van de 2 stekkers los haal krijg ik WEL beeld, maar rode letters dat er een stekker mist.
De fan gaat op volle snelheid draaien en er verschijnen kort 3 lampjes wanneer hij wel goed aangesloten is. (allebij de stekkers erop) pc start gewoon op volgens mij.
Voeding is lijkt mij niet het probleem, deze is gemaakt voor meerdere videokaarten/ meerdere aansluitingen.
wortelsky wijzigde dit bericht 10-10-2008 19:00 (36%)
Reg. datum: 02 februari 2007
Hmm.. Ok.. Heb er niet veel zin in (of t lef niet) om aan een nieuwe kaart te gaan sleutelen.quote:Nolani schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:24:
[...]
Het geluid is echt een ramp, zelf op 20% nog duidelijk hoorbaar. Het is natuurlijk persoonlijk, maar het hoge geluid wat deze koeler maakt is voor mij te veel. (Ik hou wel van stilte).
Met een accelero S1 rev2. is dat zo verholpen
Vond t verschil in lengte van deze kaart wel handig.. maar heb geen zin om naast een straalmotor te zitten
Ik bedenk t ff... bedankt voor de info!
Lijkt wel op een voeding die de videokaart niet aan kan, als je een andere voeding hebt zou ik dat eens proberen.quote:wortelsky schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:49:
voeding is een recom 600.
Als ik 1 van de 2 stekkers los haal krijg ik WEL beeld, maar rode letters dat er een stekker mist. De fan gaat op volle snelheid draaien en er verschijnen kort 3 lampjes.
pc start gewoon op volgens mij.
Je kunt ook nog eens met een multimeter meten hoeveel volt er op de 12 voltlijn staat.
Specs Intel Core 2 Duo E7200 4GHz - Crucial Ballistix PC2-5300 @ 1380MHz - ATi Radeon HD4850 @ 700MHz-1000MHz
CCC 8.8 geprobeerd, zelfde verhaal.quote:Nolani schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 17:24:
Volgens mij moeten die grijze dingen wet goed gekoeld blijven, wat zegt GPU-Z qua temps?
(Je krijgt dus geen BSOD in CCC 8.8?)
Temperaturen zijn prima, dat is het gekke. Ik heb er even een 92mm fan die ik rond had slingeren op geklust en de temps zijn nu als volgt:
CORE: 38°C
GPU (DISPIO): 37.5°C
GPU (MEMIO): 43.5°C
GPU (SHADERCORE): 38.5°C
Draai nu met alleen de ATi Display Driver, dus zonder CCC, en dan gaat het prima.
Reg. datum: 01 oktober 2008
Ik heb liever niet dat me kaart warmer als 70-75 graden word @ load.quote:Waarom zet je hem dan op 35% of wordt die anders te heet en valt de PC uit?
90 graden is namelijk geen probleem voor de videokaart.
Bovendien heb ik me 4870 overgeclockt naar 800 / 1000.
Zou graag ook misschien nog wel wat verder willen clocken.
mvg
Reg. datum: 11 maart 2000
Met alles gewoon standaard isie idle ongeveer 77c en stressed ergens eind 80c begin 90c volgens mij.
Als ik hem op 35% zet dan gaatie tijdens het gamen om de minuut ofzo de fan ff op 100% laten draaien:)
Heb tot nu toe alleen GRID nog ff getest naar die loopt echt voor geen **** op mijn systeem:)
http://forums.guru3d.com/...=2870621&postcount=30 (snelle downloadlinks)
http://forums.guru3d.com/...php?p=2870621#post2870621 (forum thread)
Reg. datum: 18 januari 2007
Wat raden jullie aan? Nu een HD4850 in CF of nu 1x HD4870 (en misschien in de toekomst een 2e)
Unfortunatly, the hard part isn't the choosing, it's living with the choice you make.
Reg. datum: 03 september 2008
Crossfire ondersteuning en scaling van een aantal games is tegenwoordig nog onder de maat voor de games waarbij zon opstelling nodig is( crysis, stalker). De oude games kan je prima op een enkele kaart spelen, ook al schalen ze redelijk met CF.quote:Jeev schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:51:
Ik ben bezig een nieuwe pc samen te stellen. Nu zit ik met het volgende: Zal ik een HD4870 1gb nemen, of 2x een HD4850 1gb. Het prijsverschil (als ik uitga van de goedkoopste in de pricewatch) komt op zo een +65euro voor de 2x HD4850
Wat raden jullie aan? Nu een HD4850 in CF of nu 1x HD4870 (en misschien in de toekomst een 2e)
Ik zou zeker voor de 1x 4870 1gb gaan en er later nog een bijplaatsen wanneer de implementatie van CF beter is / je meer power nodig hebt.
EDIT: en uiteraard zit EWK ook goed; je mobo moet wel 2 16x pci express 2.0 sloten hebben voor 2x 4780 1gb, iets minder voor 2x 4850.
Ook een goede vraag is hoe snel je procesor/geheugen is. 2x 4870 is niet nuttig met een cpu onder de 3.2-3.4ghz of minder dan dual core.
Verder zit je misschien met een aantal extra stekkers die nodig zijn voor een CF opstelling; check dus even je voeding en de kaart specs.
leon001 wijzigde dit bericht 11-10-2008 13:05 (19%)
morituri nolumus mori
Reg. datum: 18 januari 2007
Het gaat om een toekomstig core i7 systeem, maar ben alvast een beetje aan t kijken naar de overige componenten..
Het zal dan de HD4870 worden!
Niet willen dat je kaart warmer wordt dan een bepaalde temperatuur terwijl deze theoretisch veel meer moet kunnen hebben is hetzelfde als willen dat de motor van je auto op de snelweg rond de 40 graden blijft, dat hoeft niet, hij is gebouwd om een bepaalde temperatuur voor langere tijd te doorstaan.quote:neax89 schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Ik heb liever niet dat me kaart warmer als 70-75 graden word @ load.
Bovendien heb ik me 4870 overgeclockt naar 800 / 1000.
Zou graag ook misschien nog wel wat verder willen clocken.
mvg
En je temperatuur is niet de enige factor voor overclocken he, je kaart moet ook willen. Die van mij doet nu met gemak 845/1175 met de stockkoeler en houdt zich ontzettend goed in Crysis bijvoorbeeld (4+ uur aan een stuk doorspelen geen probleem).
"Drunken oblivion was, each time, a small, temporary death. Hood walked where the self once stood, and the wake of the god's passage sickened mortal flesh afterwards." || specs
Reg. datum: 29 juni 2008
Mijn systeem:
Asus P5Q SE
E8400 @ stock
4GB Kingston DDR2 800mhz
HIS 4850 IceQ4 1GB
Monitor: Fujitsu-Siemens P17-2
Ik zal binnenkort nog even een reviewtje maken van de HIS IceQ4
Performance lijkt me best ok, die fan slider is ook wel leuk om mee te spelen (voor de lol die dingen even 5 minuten op 100% zetten
Sorry verkeerde topic
Avalaxy wijzigde dit bericht 11-10-2008 15:29 (7%)
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Niggers are red, niggers are blue. If you open up Photoshop and fuck with the hue.
Reg. datum: 10 juli 2008
Heb de catalyst drivers niet geinstalleerd. ( Heeft dit nadelen? Zoja waarmee? )
En Loopt al 2 maanden stabiel op 825/1100.
Ik wacht mooi totdat de Core i7 op de markt is en koop dan een goed bordje met processor, en dan komt er een 2de 4870 bij
En zoals meerdere mensen hier vind ik het geluid van de standaard koeler te veel van het goede, qua geluid
Binnenkort ook maar eens zon Acc S1 aanschaffen.
Zit alleen nog met 1 vraagje.
Mijn processor ( de E6600 @ 3,6ghz ), kan die een beetje mijn 4870 bijhouden, of als ik een E8500/600 haal, haal ik dan meer uit mijn videokaart?
http://specs.tweak.to/17233
Je hebt eigenlijk alleen een bottleneck als de VGA al hele hoge framerates haalt... Met een snellere CPU haal je dan nóg hogere framerates. Alleen moet je je afvragen wat je daaraan hebt in jouw geval.
Jouw CPU is snel zat imho.
Ik zou hem iig niet vervangen.
RappieRappie wijzigde dit bericht 11-10-2008 16:37 (8%)
Reg. datum: 11 maart 2000
De ene x speelt grid best lekker, de andere x hapert(lagt) hij als een gek, de andere x zitten er strepen in de intro filmpje etc etc etc
Reg. datum: 06 oktober 2005
Wat ik alleen niet snap is dat ik met catalyst maximaal op 1600x1200 kan draaien terwijl onder de windows driver 1900 x 1440.
quote:FortyOne schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:56:
Gisteren een nieuw systeem gebouwd met de HIS 4850 IceQ4, ging allemaal prima totdat ik de catalyst drivers ging installeren in vista. Met de standaard windows drivers geen probleem maar met de catalyst drivers ging elke keer mijn scherm op zwart ("no input") vlak voor het login scherm van vista. De PC liep niet vast want als ik het wachtwoord intypte en op enter drukte kon ik het geluidje horen dat je krijgt als je in wordt gelogd. Onder winxp totaal geen probleem (heb een dualboot gemaakt). Na wat googlen kwam ik erachter dat het alleen voorkomt bij bepaalde TFT monitoren die met DVI worden aangesloten en waarschijnlijk komt doordat de driver een veel te hoge refresh frequentie instelt. De oplossing is al helemaal bizar; in het bios heb ik de "legacy USB support" op enabled gezet (standaard staat het op disabled).. en toen kwam ik wel in windows, heb ik de resolutie en refresh goed gezet en sindsdien is alles prima (ook als ik de usb legacy support weer op disabled zet in het bios). Ik dacht ik zet het hier maar even neer voor het geval dat anderen dit probleem tegenkomen.
Mijn systeem:
Asus P5Q SE
E8400 @ stock
4GB Kingston DDR2 800mhz
HIS 4850 IceQ4 1GB
Monitor: Fujitsu-Siemens P17-2
Ik zal binnenkort nog even een reviewtje maken van de HIS IceQ4
Shuttle st20g5
Je kan toch gewoon aanvinken dat je alle resoluties beschikbaar moeten zijn en niet alleen de ondersteunde door het beeldscherm.quote:Knowuse schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 20:45:
Ik had gisteren precies hetzelfde met mijn nieuwe systeem alleen met een 19" beeldbuis. Die gave inderdaad aan dat ie frequenties boven de 125 voor z'n kiezen kreeg en dus op power safe stand ging. Nog een keer catalyst opnieuw geinstalleerd en de frequentie op 60HZ gelaten en toe ging alles goed.
Wat ik alleen niet snap is dat ik met catalyst maximaal op 1600x1200 kan draaien terwijl onder de windows driver 1900 x 1440.
[...]
Reg. datum: 10 juli 2008
Ik speel altijd op 1680*1050.quote:RappieRappie schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 16:27:
Nee, zal niet heel veel uitmaken, en is vooral afhankelijk van de resolutie waarop je speelt. Hoe hoger de resolutie en settings, hoe minder je last hebt van een bottleneck. Dit komt omdat je dan meer op je VGA "leunt".
Je hebt eigenlijk alleen een bottleneck als de VGA al hele hoge framerates haalt... Met een snellere CPU haal je dan nóg hogere framerates. Alleen moet je je afvragen wat je daaraan hebt in jouw geval.
Jouw CPU is snel zat imho.
Ik zou hem iig niet vervangen.
Dan leunt ie al veel meer op de Gfx kaart dacht ik.
En een paar extra fps daar doe ik het niet voor
http://specs.tweak.to/17233
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.