Ik heb het de afgelopen winter niet gedaan. In winterse omstandigheden rij ik eigenlijk gewoon extra rustig en let ik goed op het wegdek. Ik ga dan ook gewoon standaard een kwartiertje eerder van huis, zodat ik ook niet onder tijdsdruk sta en gewoon heel relaxed naar het werk kan tuffen. Ik ben altijd al vroeg, dus er is dan ook nog eens nauwelijks verkeer op de weg. En als er echt een ijslaag op de weg ligt, dan zou ik ook met winterbanden niet op de scooter gaan. Dan pak ik gewoon lekker mijn ATB en ga ik lekker fietsen. Ik maak dan liever een schuivertje met een lichte fiets, dan met 120 kilo scooter. Met de fiets heb je nog een goede kans om overeind te blijven, met een zware scooter ben je al snel kansloos.SkyStreaker schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:21:
[...]
Ik ken het verschil. Met de fiets had ik anders 18.000km per jaar gemaakt, als het al niet meer is.
Maar even een vraag: winterbanden voor de scooter - ik ga wss nu 55km per dag doen, handig of laat maar?
Ik ga er dus ook dit jaar geen winterbanden op laten leggen. Vind het ook een duur geintje. Banden voor een 16" scooter zijn aardig aan de prijs en ik denk dat een setje winterbanden + montage + opslag van 1 set banden richting de 250 euro gaat kosten.
Waar ik dit najaar misschien nog wel in ga investeren: verwarmde handschoenen. Afgelopen winter heb ik op de extreem koude dagen toch wel last gehad van extreen koude handen, ondanks dat ik winterhandschoenen voor op de motor draag. Collega van me heeft vorig jaar verwarmde handschoenen aangeschaft en die is er erg enthousiast over.