[Ervaringen] Samsung NC10
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
Nieuw TopicOok wel leuk om hem naast een Apple Macbook te zien, dacht dat die al klein was!

En hier ook nog een kort nieuwsbericht met een foto die ik nog niet eerder gezien heb, alleen jammer dat ie wat klein is. (resolutie van de foto):
Vinze wijzigde dit bericht 26-10-2008 21:29 (48%)
Ikzelf ben van plan m te gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges, er op te studeren of is een keer een filmpje of nummertje op af te spelen (al dan niet in de trein ;-) )
Qua software wil ik er openoffice op zetten, firefox, thunderbird, rainlendar, itunes, msn, skype. Meer niet eigenlijk.
Zijn jullie het met me eens dat als ik m puur voor academische doeleinden ga gebruiken (nooit voor downloaden of plezier internet) er geen virusscanner/firewall op hoeft? Ik wil de laptop zo licht en schoon mogelijk houden, door alleen het broodnodige te installeren
Als jullie wel een virusscanner/firewall aanraden, welke is dan het lichtste? En is er nog andere nuttige software, die voor mijn gebruik specifiek handig is/kan zijn?
8 november komt dichterbij!
www.noflow.nl
Reg. datum: 27 oktober 2008
Ik werd alleen niet al te vriendelijk behandeld aan de telefoon. Ze kende de code niet, maar zouden wel 10 euro van de prijs afhalen.. Hoop dat ik er niet voor heb gezord dat de code afgeschaft wordt.
Reg. datum: 14 oktober 2004
virusscanner tsja, ik heb ook wellis een halfjaartje zonder gedraait op mn desktop en nergens last van gehad dus ik denk dat dat prima moet kunnen
verder vind ik NOD32 een goeie die weinig resources gebruikt
Heb m zelf ook voornamelijk voor de studie aangeschaft. Tijdens colleges gebruiken maar ook in de trein en thuis in de slaapkamer lekker wireless. Heb nu alleen desktop in de woonkamer namelijk.quote:Orfu schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:21:
Ik vraag me af waar jullie de NC10 voor gaan gebruiken? En wat voor software erop komt.
Ikzelf ben van plan m te gebruiken om aantekeningen te maken tijdens colleges,
Wil er proberen Office2003 (Word,Excel) op te zetten. Als dat ok loopt zo houden. Als niet goed werkt ga ik wel kijken naar OpenOffice of Thinkfree netbook office. Daarnaast gratis virusscanner Avast ben ik zeer tevreden over. Uiteraard gaan mijn favoriete programma's als FTP proggie FileZilla, Firefox, Notepad++, Winamp en Effective File Search erop maar ook MiniRadio XP. Een Firewall zit voorzover ik weet toch al in windows. Geen plannen om er photoshop/dreamweaver te draaien (ga t wel proberen te installeren en kijken hoe t werkt) of films op te kijken dat gaan we ook gewoon op mn tv danwel 19inch desktop doen
overigens is op youtube een review van het italiaanse computer blad pc professionale verschenen. Helaas in het Italiaans. Op hun site eigen site is het ook in tekst vorm te lezen dmv google translate.
funrider wijzigde dit bericht 27-10-2008 12:27 (21%)
Reg. datum: 14 oktober 2004
krijg je na het annuleren via de telefoon nog een bevestiging via mail? heb net namelijk zelf geannuleerd en de meneer aan de telefoon zei dat het was gebeurd maar straks staan ze met 2 NC10's op de stoepquote:ElayZ schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:56:
Ik heb de bestelling geannuleerd (moet helaas via de klantenservice telefonisch) en nu besteld met de code en dat scheelt mooi 20 euries haha!
heb namelijk opnieuw besteld, wilde toch zwart ipv wit en weer 10 euro goedkoper, kon het niet laten
Voor 369.
Zo, nu kijken of de netbook iedereen bevalt (Na 1-11) zo niet; annuleren. Of als ik het gewoon niet kan uithouden, moet ik wel annuleren en op 1-11 een neiuwe kopen. Het wachten is t ergst.
*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Tracer @1000-CL4* | *MSI HD5770 1GB* | *X-FI Titanium* 2E HANDS
Vinze wijzigde dit bericht 27-10-2008 15:31 (3%)
Nee dat is het rare.quote:mastercard schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:09:
[...]
krijg je na het annuleren via de telefoon nog een bevestiging via mail? heb net namelijk zelf geannuleerd en de meneer aan de telefoon zei dat het was gebeurd maar straks staan ze met 2 NC10's op de stoep
heb namelijk opnieuw besteld, wilde toch zwart ipv wit en weer 10 euro goedkoper, kon het niet laten
Ik heb dus nog een keer erachteraan gemaild om duidelijk t krijgen of die bestelling nu geannuleerd is.
Wat een gare site is dat van die modern zeg dat je niet gewoon zelf kunt inloggen en je bestelling kunt bekijken en evt annuleren. Niet meer van deze tijd. Elke eerste de beste webshop heeft een goed bestel systeem tegenwoordig....
Ik heb dit gestuurd:
En dan krijg je een standaard mailtje terug waarmee t nog niet echt duidelijk is.quote:Ik heb telefonisch via de klantenservice een bestelling geannuleerd, deze had bonnummer 450-4517XX (dit omdat ik vergeten was bij de bestelling een kortingscode in te voeren en de dame aan de tel kon dit niet alsnog toevoegen)
Ik heb het artikel later opnieuw besteld met de code (nieuwe order is 450-4538XX) ik heb alleen nooit een bevestiging gehad dat de oude order geannuleerd is.
Even voor de duidelijkheid, de oude bestelling met nr 450-4517XX moet dus geannuleerd worden.
Kunt U mij een bevestiging sturen dat de oude order daadwerkelijk geannuleerd is?
Bvd
Dus ik ga er maar vanuit dat ze de goeie geannuleerd is en anders zie ik t wel tegen die tijd, dan bestel ik m wel ergens anders desnoods, wat een rare winkel...quote:Geachte heer/mevrouw
Dank u wel voor uw email.
Bij deze bevestigen wij de annulering van uw order. U
Wellicht tot ziens bij uw volgende internetaankoop bij www.Modern.nl .
Mocht u eventueel overige vragen of opmerkingen hebben dan horen wij dat graag van u
Wij gaan er van uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Heidy van Willigen
Reg. datum: 06 december 2005
Puntjes waarnaar ik wel erg benieuwd ben:
- krijgen we daadwerkelijk de 160GB geleverd
- krijgen we 1G DDR2 en is dit uit te breiden naar 2GB
- is het scherm LED?
Een ander interessant puntje: in de US brochure,
http://www.samsung.com/us...nc10_ka01us/NC10_spec.pdf
staat bij accessoires naast de 6-cell batterij + adapter en datakabel 'EXTERNAL OPTICAL DISK DRIVE'. Zou er in de US misschien een externe DVD-lezer/brander meegeleverd worden? Misschien ook in EU dan. Interessant...

Er staat wel een filmpje met hun eerste ervaringen online:
http://blog.laptopmag.com...es-and-gets-fully-unboxed
Zij kregen er een 6 cell bij, die overigens wel een beetje uitsteekt aan de onderkant zoals je in het filmpje kunt zien.
Ook zit er een hoesje bij en dat had ik nog nergens anders gelezen.
In het filmpje zegt ze dat er vandaag (vannacht dus) nog een korte mini-review volgt.
Kan niet wachten tot er hier aangebeld wordt! Hij ziet er echt super uit!!!
ElayZ wijzigde dit bericht 27-10-2008 20:58 (51%)

Zelf van Samsung, heel mooi, en werkt via USB. Zou echt top zijn als je die ook meekreeg.
Samenvatting;
10.2" Samsung Nettop,
Externe DiskDrive,
Hoesje,
6-Cell-accu.
120GB HDD/1GB RAM
*370Euro*
Mooier zou het niet kunnne worden?
PS: Heb nu het filmpje gezien; zo te zien zit er bij de Koreaanse versie geen Externe Drive, ook bij de andere video's kom ik deze nergens tegen. Ben bang dat alleen de Amerikanen hem krijgen (ALS ze m dan al krijgen). Maar ja,
salimrmaf wijzigde dit bericht 27-10-2008 21:20 (26%)
*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Tracer @1000-CL4* | *MSI HD5770 1GB* | *X-FI Titanium* 2E HANDS
Had gevraagd of die 10 euro ook nog verrekend kon worden, niet dat ik het heel erg zou vinden als het niet kan maar wie niet waagt wie niet wint. Werd ik vanavond gebeld door Modern, dat ik die 10 euro binnen 10 dagen na het ontvangen van de netbook terug krijg. Super netjes als je het mij vraagt!
Edit: Nu niet allemaal erachteraan mailen, anders komt het ook wat lullig over voor hun
Vinze wijzigde dit bericht 27-10-2008 21:26 (11%)
Zelf zou ik er géén virusscanner op zetten. Ik heb op m'n hoofdPC ook geen virusscanner, en ik heb nergens last van. Gewoon een kwestie van je computer verstandig gebruiken.quote:funrider schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:00:
[...]
Heb m zelf ook voornamelijk voor de studie aangeschaft. Tijdens colleges gebruiken maar ook in de trein en thuis in de slaapkamer lekker wireless. Heb nu alleen desktop in de woonkamer namelijk.
Wil er proberen Office2003 (Word,Excel) op te zetten. Als dat ok loopt zo houden. Als niet goed werkt ga ik wel kijken naar OpenOffice of Thinkfree netbook office. Daarnaast gratis virusscanner Avast ben ik zeer tevreden over. Uiteraard gaan mijn favoriete programma's als FTP proggie FileZilla, Firefox, Notepad++, Winamp en Effective File Search erop maar ook MiniRadio XP. Een Firewall zit voorzover ik weet toch al in windows. Geen plannen om er photoshop/dreamweaver te draaien (ga t wel proberen te installeren en kijken hoe t werkt) of films op te kijken dat gaan we ook gewoon op mn tv danwel 19inch desktop doen. Maar e-mail, internet en word/excel is denk het voornaamste wat ik ga draaien.
Overigens: mocht je tóch een virus oplopen kun je altijd nog formatteren, het klinkt alsof je toch niet iets exeptioneels opslaat op dat dingetje.
In ander nieuws: ik heb'm ook in de pre-order staan bij Modern, én even een screenshot gemaakt van de specificaties (geheugen als een zeef
Ben benieuwd naar de reviews.
Reg. datum: 23 juni 2003
Reg. datum: 28 oktober 2008
Geachte heer XXXXX,
Dit zijn inderdaad de specificaties zoals wij deze van Samsung door hebben gekregen. Om absolute zekerheid te hebben over de specificaties raden wij u aan om contact met Samsung op te nemen via telefoonnummer 0900-2020088.
Het zal dus wel kloppen - maar ook ik heb even een screenshot gemaakt... Overigens in het wit besteld. Gaat vooral gebruikt worden op de bank, voor werk onderweg (OV) en op reis (regelmatig naar familie in buitenland).
Misschien is een aanpassing van de specs m.b.t. battery/accu handig te vermelden dat ie 5200Mah accu heeft. Overigens de Asus Eee pc 1000 heeft een 6600Mah dus je zou verwachten omdat die zo'n 5 uur haalt dat de Samsung daar sowieso onder moet zitten. De 8uur gebruikstijd is sowieso onzin zeker als wi-fi aanstaat.
funrider wijzigde dit bericht 28-10-2008 12:08 (38%)
T-mobile gaat de blauwe exclusief aanbiedenquote:funrider schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
De blauwe is niet echt in NL te koop zo lijkt het. Overigens op
Als ie nou op 1 nov bij de mediamarkt ofzo ligt ga ik m daar wel halen ipv wachten tot het 8 nov is en modern eindelijk eens komt...
Het zou nog kunnen zijn dat de Samsung accu een hoger voltage meekrijgt dan de Asus, dan heb je meer Whr. Maar het kan ook zijn dat ze net iets zuinigere componenten op het moederbord hebben zitten (bedoel ik natuurlijk niet de chipset mee, die is overal hetzelfde) en het kan zijn dat ze de GPU van de GMA950 teruggeklokt hebben om stroom te besparen...maar goed mij lijkt 8 uur ook een beetje overdreven...quote:funrider schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:59:
Dixons heeft de zwarte en witte inmiddels ook in zn online shop staan voor 419,98 als 'Tijdelijk uitverkocht in onze webwinkel'. Ook heeft Informatique.nl de witte staan. De blauwe is niet echt in NL te koop zo lijkt het (via T-mobile i.s.m. abo). Overigens op eeepcnews.de staat nog een review onder de reacties. gebruiker tecuilatl die zegt m al te hebben (Duitser) en die beweerd dat er bij hem geen Bluetooth op zit. Heb het idee dat dan niet de definitieve versie is die wij in NL en in UK krijgen. Overigens in de Duitse MediaMarkt (Heidelberg) is ie ook al gesignaleerd. Vetrouw op data van NL pers bericht en de diverse shops. Overigens bij It's gaat ie 391 kosten. Ben vorige week een winkel binnen gestapt.
Misschien is een aanpassing van de specs m.b.t. battery/accu handig te vermelden dat ie 5200Mah accu heeft. Overigens de Asus Eee pc 1000 heeft een 6600Mah dus je zou verwachten omdat die zo'n 5 uur haalt dat de Samsung daar sowieso onder moet zitten. De 8uur gebruikstijd is sowieso onzin zeker als wi-fi aanstaat.
Ik vind het overigens wel knap van Asus dat ze 6600mAh in zo'n kleine accu gestopt krijgen! Als je hem naar die van de Wind legt is zit er niet veel verschil in grote (inhoud) terwijl de MSI maar 4400mAh erin krijgt. Ik had dus gedacht dat Samsung ook met een 6600 mAh (of meer) accu zou komen in klein formaat om die 8 uur te bewerkstelligen. Maar als je zegt dat het maar 5200mAh dan lijkt me dat dus sterk (heb overigens nergens een betrouwbaar cijfer over de accu kunnen vinden...de 5200mAh die ik hier hoor is het eerste)
http://www.kleinelaptops.nl/--------------http://www.kleinelaptops.nl/---------------http://www.kleinelaptops.nl/
Check deze Samsung site. Het is echt 5200. Moet inderdaad dan wel te maken hebben met specs/instellingen van hardware om langere accuduur te bewerkstelligen.quote:StraightOn.NL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:20:
[...]
Ik had dus gedacht dat Samsung ook met een 6600 mAh (of meer) accu zou komen in klein formaat om die 8 uur te bewerkstelligen. Maar als je zegt dat het maar 5200mAh dan lijkt me dat dus sterk (heb overigens nergens een betrouwbaar cijfer over de accu kunnen vinden...de 5200mAh die ik hier hoor is het eerste)
Reg. datum: 15 oktober 2006
Reg. datum: 06 december 2005
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last
Dit topic is gesloten.