Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Samsung NC10

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 augustus 2006

Valt me op dat bij een aantal sites bluetooth niet meer vermeld wordt.
Zal dit er dan toch uitgehaald zijn?
Wellicht dat dit in een eerder model wel zat, net als dat glimmende scherm.

Als het er niet meer in zit is de keus voor mij makkelijk, dan wordt het een 1000H.
Heb namelijk een mooi bluetooth muisje, en die ga ik nu niet meer weg doen!

Edit: Even een mailtje naar Modern.nl gestuurd, hopelijk kunnen zij mij meer vertellen.

Vinze wijzigde dit bericht 12-10-2008 22:51 (56%)

GTA IV - FS-X
Reg. datum: 04 november 2005

Hmm, ja daar ben ik ook bang voor. Niet zozeer Bluetooth, maar dat er steeds op meer dinge wordt bezuinigd.

:/

Ik heb het liefst gewoon; NC10 met Bluetooth, 160GB HDD, Fn-knop niet helemaal linksonder, een 6Cell-accu, 8 uur accu-funcionaliteit, en 2 aparte muisknoppen.

Dat zou perfect zijn; Samsung zou al van een paar van deze punten hebben losgelaten, helaas. |:(

*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Tracer @1000-CL4* | *MSI HD5770 1GB* | *X-FI Titanium* 2E HANDS

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

quote:
Tjukkie schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 17:48:
volgens die duitse site is volgens samsung de accu tijd zo'n 5uur. Das al 3uur minder dan ze eerst beweerden
ja was me ook opgevallen maar had eigenlijk ook niet anders verwacht er zit tenslotte ook veel van t zelfde in als de Asus Eee PC 1000 en die doet ook zo'n 5uur met zn 6cell accu.

Wel overigens typisch dat die review uit t Oostblok een 3cell accu nog had. Daarvan was alleen eerder sprake. Bluetooth zit er toch nog steeds in staat niet voor niets ook op modern.nl site (helaas geen blauwe nc10 te bestellen). Wel jammer dat ie daar nog als 399 staat terwijl ze de prijzen in UK hebben verlaagd wordt er blijkbaar hier nog niets mee gedaan. Hoop dat ie ook uiteindelijk voor 350 weg gaat. Maar kan eigenlijk niet wachten. Ga m denk ik pre-orderen eind oktober. Hoop ook dat ie snel bij dixons online te pre-orderen is kom daar namelijk sneller dan een modern.

Overigens net ook gevonden dat de NC10 in het zwart ook te pre-orderen is bij alternate.nl a 419 eurie dure hap. Bij Its is ie ook in de winkel te bestellen (ook alleen in zwart,wit). Prijzen ontbreken echter op de website. Maandag maar eens binnen stappen. Vermoedelijk ook voor 399 aangezien naar mijn weten modern.nl en its in de zelfde handen zijn (prijstopper ook trouwens). Je kunt m ook al als t-mobile bundel bij belnu.nl en bij telecom.nu (week 45) bestellen.

Vinze misschien ff de shops qua pre-order verhaal aanpassen.
Inmiddels diverse shops in NL (Modern.nl,Its winkels, Alternate.nl / shop)

funrider wijzigde dit bericht 13-10-2008 11:43 (34%)

Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen tussen de 1000H en NC10.
De NC10 is wel stukken mooier maar had nog paar vraagjes drover:
Heeft ie eigenlijk bluetooth? SD kaart lezer? En welke zouden jullie mij aanraden?

Paco is de kreet!

quote:
thachosen schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:53:
Ik ben zelf ook nog aan het twijfelen tussen de 1000H en NC10.
De NC10 is wel stukken mooier maar had nog paar vraagjes drover:
Heeft ie eigenlijk bluetooth? SD kaart lezer? En welke zouden jullie mij aanraden?
De vragen die je stelt worden beantwoord in de startpost. De Samsung NC10 heeft Bluetooth en ja hij heeft een kaart lezer voor SD. Op papier heeft Samsung meer te bieden maar ervaringen zijn er nog niet dus dat is nog afwachten. Qua looks en vooral toetsenbord indeling vind ik zelf de Samsung vele malen beter. Houdt maar eens de twee naast elkaar. De rechter shift van de 1000H zit heel raar geplaatst.

Ik heb ff gekeken en de samsung spreekt me veel meer aan.
Maar bij ITS is die pas vanaf 8-11 leverbaar. Bij welk winkel is die nu al te krijgen?

Reg. datum: 06 januari 2004

quote:
thachosen schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:32:
Ik heb ff gekeken en de samsung spreekt me veel meer aan.
Maar bij ITS is die pas vanaf 8-11 leverbaar. Bij welk winkel is die nu al te krijgen?
Nergens. Alleen pre-orderen bij eerder genoemde online shops.

JBS wijzigde dit bericht 14-10-2008 15:36 (9%)

- That's the way the cookie crumbles -

Paco is de kreet!

Zojuist zag ik dat hier weer een reeks aan foto's en een filmpje is geplaatst. De eerste echte goede reviews kunnen we volgende week verwachten van laptopmag en eeepcnews.

Overigens typisch om te zien dat de pricedrop nog niet heeft plaatsgevonden on Nederlandse bodem als je kijkt naar modern of alternate.

a.k.a. BreKev

Waarom lees ik hier nog niks over de HSDPA ondersteuning? (of ik kijk niet goed :P )
Volgens de pricewatch heeft ie een simcard slot.

Canon EOS 1000d - 18-55 kitlens - Tamron 70-300 F4-5.6 - Canon 50 F1.8 II - Canon 430EX II

Paco is de kreet!

quote:
BreKev schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:33:
Waarom lees ik hier nog niks over de HSDPA ondersteuning? (of ik kijk niet goed :P )
Volgens de pricewatch heeft ie een simcard slot.
volgens hier en hier en hier zou ie inderdaad bij battery pack een simcard slot (3G) moeten hebben. Helaas nog niks terug te vinden op Samsung NL of UK site over de NC10. In de Koreaanse flash manual programma (let op wel 120MB) kon ik het ook niet vinden. Je zou de vraag neer kunnen leggen bij eerder genoemde review sites die m volgende week gaan testen.

funrider wijzigde dit bericht 16-10-2008 12:27 (14%)
Reden: aanvulling

KleineLaptops.nl

Wellicht ten overvloede, maar ze staat nu ook in de pricewatch :)

pricewatch: Samsung NC10-KA04NL Wit

pricewatch: Samsung NC10-KA06NL Zwart

Ik vind het de meest interessante netbook tot nu toe, mits hij inderdaad gewoon geleverd gaat worden met een 6-cell accu die het minimaal 6 uur uithoudt in de spaarstand (maar de berichten wijzen erop van wel gelukkig :)) en bluetooth (helaas volgens mij nog niet 100% duidelijk, maar ik ga er wel gewoon van uit)

Ook lekker dat hij ruim 200 gram lichter is als een 1000H als het goed is :D

StraightOn.NL wijzigde dit bericht 15-10-2008 13:24 (6%)

Noflow.nl!
Reg. datum: 05 maart 2005

Zojuist de witte NC10 bij modern.nl in de preorder gezet voor 399. :D

Als het goed is wordt ie 8 november (gratis) thuisbezorgd. Er zit daarnaast 2 jaar garantie bij.

Ik hou jullie op de hoogte van het bestelproces en plaats uiteraard foto's en ervaringen als het apparaat binnen is!

www.noflow.nl

Reg. datum: 15 oktober 2008

Enig idee waar en wanneer hij in België uitkomt? Al wat gegoogled maar buiten "gesprekken met de Belgische leveranciers" kwam ik niets concreet tegen.

Overigens herinner ik mij precies dat er een broertje van deze netbook uitkwam met de extra optie om te switchen tussen de onboard grafische kaart, en een aparte grafische kaart. Waarom hoor ik hier niets meer van?

Reg. datum: 05 september 2001

quote:
Orfu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:52:

Ik hou jullie op de hoogte van het bestelproces en plaats uiteraard foto's en ervaringen als het apparaat binnen is!
Dat zou mooi zijn! :)
quote:
jan k schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:32:

Overigens herinner ik mij precies dat er een broertje van deze netbook uitkwam met de extra optie om te switchen tussen de onboard grafische kaart, en een aparte grafische kaart. Waarom hoor ik hier niets meer van?
Ben je niet in de war met de Asus N10?

Paco is de kreet!

Ik had m overigens ook eerder deze week al bij Modern in pre-order geplaatst. Heb toen ook gelijk de Samsungs aan pricewatch met specs en shops toegevoegd. Aangezien It's geen online shop heeft die er maar niet bijgezet. Laat uiteraard tegen 8 november mn bevindingen weten hier. ;)

Overigens de blauwe nog niet in Nederlandse shops gezien. Bij alternate staat overigens alleen de witte mag aannemen dat ze ook de zwarte gaan leveren.

funrider wijzigde dit bericht 16-10-2008 09:58 (21%)

Paco is de kreet!

quote:
jan k schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 15:32:
Enig idee waar en wanneer hij in België uitkomt? Al wat gegoogled maar buiten "gesprekken met de Belgische leveranciers" kwam ik niets concreet tegen.
Heb ook even gegoogled. Zou verwachten dat Expansys België m wel zal leveren. Ze hebben namelijk ook al andere Samsung producten. Misschien die gasten eens bellen/mailen.

Ik ben maar alvast gaan zoeken naar een tas voor een 10inch. D'r is weinig te vinden behalve die van Case Logic UMM-10G (40 euro), XNTM-3K (40 euro) en de LNEO-10 (20 euro) Neopreen vond m hier t voordeligst.

De LNEO-10
http://www.funriders.net/temp/CaseLogic_LNEO-10.jpg
http://www.funriders.net/temp/CaseLogic_LNEO-10_foto2.jpg

funrider wijzigde dit bericht 17-10-2008 12:45 (55%)

Reg. datum: 21 maart 2002

Als je erg goedkoop een hoes wil zou je kunnen kijken bij DealExtreme:

http://www.dealextreme.co...ory.317~search.case%20eee

Dit bedrijf in Hong Kong heeft een paar sleeves voor EEE pc's, die wereldwijd gratis verzonden worden. De prijzen zijn gemiddeld tussen de $5 en $10, dus geen geld. Ik heb zelf deze week de 10" versie ontvangen voor de MSI Wind van mijn vriendin en op zich doet de sleeve imho weinig onder voor die van CaseLogic (ik heb een 13" van hun gehad). Wellicht dat je trouwens naar de 9" modellen kunt kijken, aangezien de 10" EEE relatief groot is (groter iig dan de Wind, die ook in een 9" sleeve zou moeten passen).

Overigens werd hij opgevouwen verstuurd in een envelop, dus zijn er nog een paar vouwen zichtbaar in de sleeve. Maar goed, voor rond de 5 euro thuisbezorgd mag je daar imho niet over klagen :)

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

Reg. datum: 05 juni 2005

De hands-on van laptopmag staat online, inc filmpje:

http://blog.laptopmag.com...ith-samsungs-nc10-netbook

Op het filmpje is te zien dat de ctrl toets links naast de FN toets zit, dat is wel beter gelukkig.

Dat is wel iets wat irriteerde bij de Wind/Akoya.
Ik heb mn akoya mini gesloopt vandaar dat ik nu voor de nc10 ga :X

Ik heb m in ieder geval besteld bij modern en hoop dat er bluetooth inzit want dat staat er niet bij op de site.

ElayZ wijzigde dit bericht 19-10-2008 21:12 (72%)

Jaja
Reg. datum: 29 januari 2004

Zie hier twee leuke links!! (iets voor de startpost?)

de eerste is een link naar alle drivers voor de NC10
http://www.samsung.com/download/Mode...e=DR&language=

en de 2e is een nederlandse gebruikshandleiding voor NC10 (even downloaden en installeren):
handleiding NL

quote:
nutss schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:26:
Zie hier twee leuke links!! (iets voor de startpost?)

de eerste is een link naar alle drivers voor de NC10
http://www.samsung.com/download/Mode...e=DR&language=

en de 2e is een nederlandse gebruikshandleiding voor NC10 (even downloaden en installeren):
handleiding NL
Je links werken geen van beide...

Jaja
Reg. datum: 29 januari 2004

okee??

Ik heb de links op DEZE site gevonden en daar werken ze wel.

Dus even doorklikken naar bovenstaande website

Voor de volledigheid, hier zijn de correcte links: drivers en de manual.

Reg. datum: 15 oktober 2008

quote:
funrider schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 12:38:
[...]

Heb ook even gegoogled. Zou verwachten dat Expansys België m wel zal leveren. Ze hebben namelijk ook al andere Samsung producten. Misschien die gasten eens bellen/mailen.
Inderdaad, staat er sinds vandaag op Samsung NC10 in België
Wel 40 euro duurder dan bij de buren: 439.99 euro. Er staat overigens bij dat hij 'op verzoek' wordt besteld.
Zou ik? :P

Is deze trouwens verkrijgbaar in Azerty? Ik weet dat sommige webshops zelf een toetsenbord van een laptop kunnen vervangen, maar is dit aan te raden voor deze netbook?

jan k wijzigde dit bericht 20-10-2008 22:34 (12%)

it's all about the beats
Reg. datum: 06 april 2001

Er staan er op dit moment ook twee op ebay voor 199 met nog twee uur te gaan.

Ik twijfel toch beetje vanwege de vreemde zin in de ad: "Chinese goederen zullen verzonden worden"

ik hou ze ff in de gaten

Aanvulling:

Nou ik heb eerst maar eens een mailtje gestuurd naar de verkoper of de stekker gewoon een NL-stekker was of Us-110voltstekker bv.

Kreeg een mailtje terug met de volgende wazige tekst:
Hallo
Items zijn nieuw,
U kunt er zeker van dat u koopt!
Dank u wel, ik wens u veel geluk! ! !

Geen antwoord op de vraag, en in slecht nederlands, van een chinees live mailadres, in de trand van ffgrrdddfggg@live.cn vreemd dus, want de verkoper leek nederlands!

Toch maar geboden tot 275 euro dat leek me nog wel te doen. Ben overboden maar heb daar niet zo'n slecht gevoel over ivm de vreemde conversatie.

Ofwel pas op met nc10's op ebay!

Markao2000 wijzigde dit bericht 21-10-2008 15:48 (61%)

Oerbrood!

Paco is de kreet!

Inmiddels zijn de prijzen die ik had ingevoerd uit de pricewatch weggehaald van alternate en modern. Geen idee waarom. Misschien omdat ze alleen nog maar in pre-order gezet kunnen worden.

overigens jammer dat laptopmag of eeepc.de nog geen reviews hebben geplaatst wel las ik dit bericht.

funrider wijzigde dit bericht 21-10-2008 15:59 (63%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: