Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Samsung NC10

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 78 79 80 81 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 september 2001

Misschien waren dat wel de allereerste testmodellen, geen bluetooth en fluitende hd's (joke ;) ).

Reg. datum: 03 november 2008

Ik heb pas de 10" netbook van Aldi op mijn schoot gehad en het viel me op dat deze een stukje naar achter kantelt door het gewicht van de accu. Dit typt ittritant. Is dit ook bij de Samsung het geval, als je hem op je schoot zet? Op tafel (harde ondergrond) hebben ze nergens last van.

Reg. datum: 28 december 2000

Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste productreviews van deze netbook... :9~
Natuurlijk voorzien van de nodige pics en testresultaten (die niet veel van de andere netbooks zullen afwijken).
Al las ik ergens dat de HDD-snelheden beter dan de concurenten zijn.. :?

I Am The Übermensch
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
SimonBenson schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 08:32:
Ben trouwens erg benieuwd naar de eerste productreviews van deze netbook... :9~
Natuurlijk voorzien van de nodige pics en testresultaten (die niet veel van de andere netbooks zullen afwijken).
Al las ik ergens dat de HDD-snelheden beter dan de concurenten zijn.. :?
Ja, daar ben ik ook op aant wachten ^^

Asus P5K :: Intel C2D E8400 :: Scythe Mugen (Infinity) :: Antec P182 :: Samsung SH-S203D :: OCZ 2*2gb :: Creative X-Fi Xtreme Music :: Asus EN8800GTS :: WD 500gb*2 :: OCZ 600WATT

Reg. datum: 04 november 2008

In de specs op pagina 1 (en de Samsung site) zie ik staan dat er ook een v.92 modem in de NC10 zou zitten, maar ik zie geen aansluiting en het modem wordt nergens genoemd, niet hier en niet in reviews. Niet dat ik die vaak zal gebruiken (is echt al jaren geleden dat ik die mooie kraak-piepjes gehoord heb), maar voor een laptop/note/netbook wel een handige extra om aan boord te hebben. Kan iemand bevestigen of er een modem ingebouwd zit in de NC10?

Net zoals Musiquita ben ik ook geinteresseerd in de 'kantelgevoeligheid' van de NC10 en de kwaliteit van de scharnieren (zijn die een beetje stevig?).

Thanks!

Paco is de kreet!
Reg. datum: 15 oktober 2001

Zijn diegene die inmiddels bij MM hebben gehaald allemaal in het bezit van een witte? Of ook zwart?
Ik wacht met smart tot zaterdag mn zwarte van Modern wordt bezorgd.

Gelukkig nog weinig negatieve geluiden hier over de harde schijven. Dat baarde me wel een beetje zorgen toen ik die berichten las op duitse netbook sites/fora.

Reg. datum: 16 december 2003

Ik hoor de harde schijf niet fluiten. Je hoort enkel soms een klein klikje, maar dat is waarschijnlijk als de kop / schijf stopt met lezen/schrijven.
Ps iemand al extra geheugen besteld en welk? 2gb zal wel verschil uitmaken tov 1gb.

Tijs_a wijzigde dit bericht 04-11-2008 12:03 (22%)

Reg. datum: 05 juni 2005

Ik heb hier ook geen problemen met de harde schijf. Heel af en toe een klikje inderdaad maar de medion akoya van de aldi tikte veel meer!

Wat kantel gevoeligheid betreft, die is gelukkig bij de NC10 een stuk minder dan bij de wind/akoya!
Zal waarschijnlijk door de 6 cell komen en die steekt natuurlijk ook een klein stukje uit aan de onderkant waardoor de laptop beter staat.

En bij de mediamarkt hebben ze alleen witte inderdaad, de zwarte zal wel na 8 nov komen.

ElayZ wijzigde dit bericht 04-11-2008 12:18 (33%)

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Orfu schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:04:
Ik kon niet meer wachten op modern en heb m voor 399 bij MM Utrecht gehaald.

TOP apparaatje tot nu toe. Alles werkt zoals je het verwacht.

Zijn er vragen van jullie kant?
Ik stond op het punt om een 1000H te bestellen, maar neig nu naar de NC10, hoewel daarvan nauwelijks serieuze reviews, laat staan gebruikers ervaringen zijn.

- Werkt sleep & hibernate zonder enig probleem?
- WiFi werkt (daarna) probleemloos?
- Accuduur met Wifi on, scherm iets gedimd?
- Ventilator redelijk stil?
- Disk fluit niet ;-)
- Uitbreiden naar 2Gb is mogelijk (peace of cake)

Mijn persoonlijke indruk is dat op basis van de beschikbare gegevens de NC10 minimaal equivalent is aan de (duurder) EeePC 1000H...

King of no pants

quote:
wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:33:
[...]
Mijn persoonlijke indruk is dat op basis van de beschikbare gegevens de NC10 minimaal equivalent is aan de (duurder) EeePC 1000H...
Vergeet de multi touchpad niet, één van de onderscheidende eigenschappen van de 1000H*.
Vraag me wel af hoe het zit met de videokaart. Volgens mij was het laptopmag die schreef dat de 1000H betere score had dan de NC10...

*
edit:
Die de NC10 ook heeft, dus is er eigenlijk niet echt een reden te noemen waar de 1000H slechter in is... misschien de grootte van de touchpad t.o.v. de NC10?

Hot Pixel wijzigde dit bericht 04-11-2008 17:08 (37%)

Reg. datum: 31 oktober 2008

quote:
Vinze schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:04:
Grappig, hij heeft ook een multi-touchpad!
Dat was eigenlijk de enige reden waarom ik misschien een 1000H zou verkiezen boven de NC-10 :P
[afbeelding]

Word alleen wel gek van het wachten, nog 10 dagen....
Wel een multi-touchpad toch?

King of no pants

yup, en die stond niet in het rijtje, dus vandaar :)

Reg. datum: 13 februari 2001

quote:
Hot Pixel schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:21:
[...]

Vergeet de multi touchpad niet, één van de onderscheidende eigenschappen van de 1000H.
Vraag me wel af hoe het zit met de videokaart. Volgens mij was het laptopmag die schreef dat de 1000H betere score had dan de NC10...
- NC10 heeft een Small Multi-Touch Touchpad (cons)
- The Intel 945GSE Express integrated graphics chip with 64MB of shared memory delivered a score of 603 in 3DMark03, which is 66 points higher than the category average but 136 points lower than the Eee PC 1000H. Nevertheless, we didn’t see any differences between the systems in usual graphics intensive activities, such as watching a downloaded video of Mad Men.

Al met komt de NC10 erg goed uit de review van laptopmag, IMHO gemiddeld beter dan de 1000H (o.a. keyboard).

have fun :)
Reg. datum: 27 november 2006

Heeft iemand de blauwe versie al gespot, anders dan die acties icm met een t-mobile abo :?

Reg. datum: 04 november 2008

Ook ik zit te wachten op de zwarte versie, heb wel alvast de Samsung SE-S224 USB DVD brander gehaald. Een aanrader trouwens, slechts 43 euro. Niet naar Dixons gaan, daar is ie 59.

Houd er trouwens rekening mee dat je bij een RAM upgrade het 1GB bankje moet vervangen voor een 2GB versie, aangezien de NC10 plaats heeft voor slechts 1 bank. Je kunt dus niet een 1GB bankje er naast zetten zoals volgens mij wel kan bij de EEE1000.

Graphics (GMA945) zijn overigens op papier net iets beter dan de GMA900 van de EEE. Vreemd dat 3d mark lager uitkwam, misschien omdat ze de test met een 64MB-versie hebben gedaan (NC10 kan maximaal 128MB sharen)?

Oh ja, blooper van Samsung? Bovenaan de NC10-PDF staat heel groot: "SAMSUNG recommends Windows Vista® Home Premium". En dan vervolgens XP leveren. Grapjassen.

Reg. datum: 07 november 2004

Ik heb ook de zwarte besteld bij modern.nl. Goeie tip van die actiecode! Thanks.
Kan niet wachten, maar toch maar gedaan omdat ik die zwarte vet mooi vind!

Reg. datum: 16 december 2003

Ik zoek eigenlijk 2gb cas4 geheugen en minstens pc5300, maar heb dat nog niet kunnen vinden zonder dat het deel uitmaakte van een 4gb dual kitje. Iemand een idee...

King of no pants

quote:
wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:21:
[...]
- The Intel 945GSE Express integrated graphics chip with 64MB of shared memory delivered a score of 603 in 3DMark03, which is 66 points higher than the category average but 136 points lower than the Eee PC 1000H. Nevertheless, we didn’t see any differences between the systems in usual graphics intensive activities, such as watching a downloaded video of Mad Men.

Al met komt de NC10 erg goed uit de review van laptopmag, IMHO gemiddeld beter dan de 1000H (o.a. keyboard).
Ik was niet echt duidelijk over die touchpad blijkt maar weer haha.
Afijn: ik vond het stukje over videoprestaties echt belabberd. Sowieso hebben ze volgens mij alleen maar'n beetje internet en batterij getest. Bij'n filmpje kijken belast 'ie de videokaart toch (bijna) niet?
Laat ze eens een halflife 1 draaien, of een max-payne ofzo.
Tssk....
quote:
Tijs_a schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:32:
Ik zoek eigenlijk 2gb cas4 geheugen en minstens pc5300, maar heb dat nog niet kunnen vinden zonder dat het deel uitmaakte van een 4gb dual kitje. Iemand een idee...
zoek iemand uit die het ook nodig heeft en deel de kosten ;)

quote:
wsmaal schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:33:
[...]
- Werkt sleep & hibernate zonder enig probleem?
- WiFi werkt (daarna) probleemloos?
- Accuduur met Wifi on, scherm iets gedimd?
- Ventilator redelijk stil?
- Disk fluit niet ;-)
- Uitbreiden naar 2Gb is mogelijk (peace of cake)

- Sleep en hibernate werkt vlekkeloos hier,zeer snel en na opnieuw aanzetten direct weer verbinding via Wifi (in combinatie met Linksys WRT160N)

- Accuduur met scherm op twee streepjes brightness en wifi aan, 7+ uur

http://www.phant0m.nl/elayz/accunc10thumb.JPG

(zoals je ziet, hij is niet helemaal vol meer, hij staat alweer even aan)

- Ventilator is zeer stil! Stiller dan de MSI wind (ligt hier naast me op de bank, van mn vriendin)

- HDD fluit niet ofzoiets, niets aan te horen, heel af en toe een klikje zoals ik al zei. Stiller als de akoya en de wind ook.

Ik ben zelf erg tevreden over de NC10, ik kan alleen vergelijken met de MSI Wind en de akoya(kloon vd wind natuurlijk)
maar hij heeft een aantal pluspuntjes ten opzichte van de rest wat mij betreft:

- De accu is t grootste pluspunt.
- CTRL+FN key goed geplaatst.
- Dat ie zo stil is.
- Grote HDD van 160gb.
- Multitouchpad, ik vind m lekker werken, dat ie ietwat klein is ervaar ik totaal niet als storend.
- Kantelt minder snel.
- Behuizing is stevig, niet van die LCD schermvervormingen te zien als je met je vinger op de LCD klep drukt.
- Beter geluid, minder blikkerig (uiteraard ook geen dikke bass) maar qua volume veel beter.

ElayZ wijzigde dit bericht 05-11-2008 00:43 (7%)

GTA IV - FS-X
Reg. datum: 04 november 2005

Hallo.. gaat er iemand nog foto's posten? :X

*ASUS P5E* | *XEON E3110@ 4.7 GHZ* | *Crucial Tracer @1000-CL4* | *MSI HD5770 1GB* | *X-FI Titanium* 2E HANDS

quote:
salimrmaf schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:42:
Hallo.. gaat er iemand nog foto's posten? :X
Ok, vooruit, heb toch niks te doen. :9

Ik heb m even op de grond gezet met een lamp erop, want met een flitser wordt helemaal niks.
Vandaar de beetje gelige foto's...

Op klikken voor hogere resolutie.

(en let niet op de kattenharen op de vloerbedekking... haha, morgen maar stofzuigen weer)

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/01thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/02thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/03thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/04thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/05thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/06thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/07thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/08thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/09thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/10thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/11thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/12thumb.jpg

http://www.phant0m.nl/elayz/nc10/13thumb.jpg

ElayZ wijzigde dit bericht 05-11-2008 02:09 (6%)

Reg. datum: 30 mei 2002

Mm iemand enig idee waarom ik met de Fn + F8 niet meer de SpeedMode kan selecteren? Dit ging volgens mij eerst nog altijd, maar nu kan ik alleen kiezen tussen Silent en Normal, niet dat het zo erg is. Maar vraag me af hoe het werkt haha :)

Reg. datum: 27 december 2005

Ik doe mijn MSI Wind weg en heb deze net besteld bij Modern.
Ben het scheitziek die Wind, de accu is kut, met de touchpad ken je niet scrollen enz enz

Wordt de Samsung ook de 8e geleverd thuis denken jullie?

En hoe draait Vista op deze Samsung??
Of draait XP lekkerder?

Slemp
Reg. datum: 28 augustus 2001

quote:
ElayZ schreef op woensdag 05 november 2008 @ 01:10:
[...]

Ok, vooruit, heb toch niks te doen. :9

Ik heb m even op de grond gezet met een lamp erop, want met een flitser wordt helemaal niks.
Vandaar de beetje gelige foto's...

Op klikken voor hogere resolutie.

(en let niet op de kattenharen op de vloerbedekking... haha, morgen maar stofzuigen weer)

...foto's...
GoT op het beeldscherm... jeuj; nu ben ik helemaal overtuigd! ;) Dank voor de foto's!

Een week geleden hield ik me niet bezig met netbooks, toen las ik ineens wat over die krengen, ben daarop alles gaan lezen en in tig winkels geweest om er zoveel mogelijk te zien/proberen en kreeg deze onder ogen... ben helemaal verkocht! Bestellen dan maar.... :)

Eh, werkt nou ineens die actiecode op Modern niet meer? :| Met Chrome i.p.v. I.E. werkte de code wel, dus besteld. :)

robhof wijzigde dit bericht 05-11-2008 09:32 (6%)

|| Nikon D90 ||

Noflow.nl!
Reg. datum: 05 maart 2005

@Elayz,
Leuk muisje heb je erbij. Welke is dat? Ik ga nog een BT muis halen (en 2gb ram).

Ik ben tot nu toe echt zeer positief over de NC10.

Pluspuntje dat nog niet genoemd is, is dat er bijna geen software meegeleverd wordt.

Dat lijkt misschien een raar pluspunt, maar het is enorm storend om 100 free trials van v/ alles en nogwat op je nieuwe pc te hebben.

Mcafee security suite (oid) werd meegeleverd met een aantal maanden subscription. Is er meteen afgegaan bij mij! Wil zo min mogelijk zware applicaties draaien.
Verder staat er adobe reader op en nog een aantal samsung apps (systeemondersteunend, backup software, update software).

Kom ik op nog een pluspunt: Samsung levert samsung update plus mee. Dit programma zoekt automatisch naar firmwareupdates e.d. (voor de hardware).

Kortom ,

Big up voor de NC10! :D

www.noflow.nl

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 78 79 80 81 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: