Reg. datum: 22 april 2007
Browser: Google Chrome - Deel II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 22 april 2007
Reg. datum: 01 juni 2001
Gelukkig kun je sites op een greenlist zetten hèquote:Punksmurf schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:29:
[...]
Je weet dat AdBlock niet is toegestaan op Tweakers? Als je geen ads wil kan je voor een abonnement kiezen, maar ze moeten ergens geld mee verdienen om de boel draaiende te houden natuurlijk.
Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW
Grappig om dit te zeggen terwijl je eerder vermeldt dat je 'geen last' hebt van Google Adsense reclames op GoT...quote:SMulTiE schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:06:
Gelukkig kun je sites op een greenlist zetten hè
........................................................................................................................................................
Reg. datum: 01 juni 2001
"Geen last hoef te hebben" was een betere woordkeuze geweest!quote:ikbenwouter schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 14:37:
[...]
Grappig om dit te zeggen terwijl je eerder vermeldt dat je 'geen last' hebt van Google Adsense reclames op GoT...
Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW
Ik heb precies hetzelfde, zowel bij gmail als bij igoogle krijg ik een blanco pagina die niks meer doet. Op het moment zit ik achter een proxy, zal het thuis nog eens proberen.quote:boomsma schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
Bij mij lukt het me niet om me aan te melden voor igoogle (persoonlijke google pagina).
Ik kom ook niet bij mijn gmail account omdat het aanmelden niet wil lukken.
Als ik de aanmeld link aanklik da krijg ik een blank scherm wat verder niets meer doet.
Toch vreemd dat aanmelden bij chrome niet lukt terwijl het bij firefox en IE geen enkel probleem is.
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro
Reg. datum: 04 mei 2004
Maf. Ik klik 1 x op "Google.com in English", en ik krijg de Engelse pagina. Ook na afsluiten en opnieuw opstarten van Chrome...quote:thomasvk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:32:
Bah vervelend: Chrome blijft een Nederlandse Google.com geven als ik wat intik, ookal is de taal van mijn Windows én die van Chrome Engels, en heb ik die ook ingesteld als enige taal bij de Languages instellingen. Deze kleine dingetjes houden me toch tegen om Chrome als default browser te gebruiken.
Voor de SP: Thema's: http://www.freechromethemes.com/
Jogai wijzigde dit bericht 05-09-2008 16:56 (25%)
Ja heel maf inderdaad! Dat is normaal gesproken ook de manier waarop ik het fix (Firefox geeft het de allereerste keer ook in Nederlands bijv), maar Chrome wilde zich daar niet aan houden. Maar nu dus opeens wel, maar juist alleen na het sluiten en opnieuw openen van Chrome (in dezelfde 'sessie' niet).quote:IEEE1394 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:39:
[...]
Maf. Ik klik 1 x op "Google.com in English", en ik krijg de Engelse pagina. Ook na afsluiten en opnieuw opstarten van Chrome...
Ook rottig is dat de titel van de pagina nergens in z'n volledigheid te zien is. In Firefox en Internet Explorer in de titelbalk van het scherm, maarja Chrome heeft geen titelbalk en op de tab komt het niet volledig te staan
De enige manier om de hele titel te zien, is door de muis boven de betreffende tab te houden. Zelf lig ik er niet wakker van, maar ik kan me voorstellen dat je het vervelend vindt.quote:thomasvk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:03:
Ook rottig is dat de titel van de pagina nergens in z'n volledigheid te zien is. In Firefox en Internet Explorer in de titelbalk van het scherm, maarja Chrome heeft geen titelbalk en op de tab komt het niet volledig te staan.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Reg. datum: 02 augustus 2003
De oplossing : Options > Default search > manage en daar een nieuwe entry aanmaken met de volgende eigenschappen :quote:thomasvk schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:32:
Bah vervelend: Chrome blijft een Nederlandse Google.com geven als ik wat intik, ookal is de taal van mijn Windows én die van Chrome Engels, en heb ik die ook ingesteld als enige taal bij de Languages instellingen. Deze kleine dingetjes houden me toch tegen om Chrome als default browser te gebruiken.
Name : Google.com
Keyword : Google.com
url : http:// www.google.com/search?hl=en&q=%s&btnG=Google+Search
(Even de spatie weghalen bij http://, zonder die spatie gaat er iets mis met de opmaak hier)
En die dan als default instellen. Dan heb je wel google.com ipv zoals in jou geval google.nl en in mijn geval google.de. Waar ik me suf aan erger want dan krijg je compleet andere resultaten dan google.com
Chrome blijft natuurlijk een mindere browser die zo'n beetje alles gejat heeft van de betere Opera, maar ja een beetje klooien met beta-ware is altijd leuk.
HaseMike wijzigde dit bericht 05-09-2008 18:04 (6%)
Reden: wat minder scherp verwoorden van het opera vergelijk
Bedankt. Wat ik me net bedacht is dat door zoiets te doen er ook gewoon "I'm feeling lucky" toe te voegen is door de btnG parameter aan te passen. :-Oquote:HaseMike schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:50:
[...]
De oplossing : Options > Default search > manage en daar een nieuwe entry aanmaken met de volgende eigenschappen :
Name : Google.com
Keyword : Google.com
url : http:// www.google.com/search?hl=en&q=%s&btnG=Google+Search
(Even de spatie weghalen bij http://, zonder die spatie gaat er iets mis met de opmaak hier)
En die dan als default instellen. Dan heb je wel google.com ipv zoals in jou geval google.nl en in mijn geval google.de. Waar ik me suf aan erger want dan krijg je compleet andere resultaten dan google.com
Chrome blijft natuurlijk een prut browser in vergelijk met Opera, maar ja een beetje klooien met beta-ware is altijd leuk.
En tsja... prut browser in vergelijking met X, Y of Z: het is maar net wat je in een browser zoekt. Ik vind Opera ook de beste browser op allerlei vlakken, maar gebruik het niet omdat ik simpelweg Firefox veel lekkerder vind in het dagelijks gebruik. En Chrome vind ik persoonlijk beter dan de anderen op bepaalde vlakken met in het bijzonder de gebruikersinterface (no nonsense) en de minimalistischheid (is dat een woord?
Ik heb het hier dus over constante activiteit, blijft ook nadat ik dat anti-malware ding heb aangezet,quote:lasharor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:40:
Iemand die ook last heeft van Hd activiteit bij het gebruiken van chrome?
Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...[modbreak]Is het echt zo moeilijk om even te zoeken, of zelfs maar de veelgestelde vragen in de topicstart te lezen?[/]
leuk dat je een modje bent maar gelijk me post editten met een modbreak slaat imo nergens op
code:
1
| {google:baseURL}search?{google:RLZ}{google:acceptedSuggestion}{google:originalQueryForSuggestion}sourceid=chrome&ie={inputEncoding}&q=%s&btnI=745 |
(Gekopiëerd van 'Google' en '&btnI=745' erachter geplakt). De oude Google heb ik de keyword 'g' gegeven, nu kan ik 'g <spatie> <tab>' doen om alsnog op Google te zoeken. Glory!
Edit:
Bovenstaande URL gebruikt altijd de I'm Feeling Lucky optie van Google. Als je hetzelfde wilt als het in Firefox gaat, gebruik dan de volgende URL:
code:
1
| http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=%s |
Deze gebruikt voor sommige termen (bijv. 'imdb lotr') wel de I'm Feeling Lucky optie en voor sommige termen niet ('asd', 'winamp drop box'). Ik heb geen idee waarop dit gebaseerd is, maar als je dit gewend bent van Firefox is dit wel fijn (vind ik).
thomasvk wijzigde dit bericht 05-09-2008 19:20 (35%)
Reg. datum: 18 februari 2002
dank dank, ga er naar op zoek!quote:t.coenraad schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 07:26:
[...]
Op de devsite (Chromium) staat heel vrolijk een zippertje op je te wachten om op jouw locatie te worden uitgepakt
Reg. datum: 26 juni 2004
Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro
Er is een source cleanup gaande in voorbereiding van de Webkit merge, dit heeft tot gevolg dat de compiles failen en er geen zichtbare updates zijn. (kan ook opzettelijk stopgezet zijn wegens bovenstaande reden)quote:Jogai schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 16:40:
Heeft iemand enig idee waarom de buildbot zijn laatste build gisteravond heeft afgeleverd en daarna niets meer?
Voor de SP: Thema's: http://www.freechromethemes.com/
Immidels zijn er weer builds, heb nog niet gekeken of de webkit merge al compleet is
EDIT: er zijn weer builds omdat ze een tijdelijke hack hebben gemaakt om de bug te omzeilen
Tetsuo55 wijzigde dit bericht 05-09-2008 21:07 (7%)
Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?
Heb het uit de Preferences file van Chrome naar die van Chromium gekopieerd, dus het is nu nog snel in orde, maar handig is hun manier van werken nu nog niet.
Fire69 wijzigde dit bericht 05-09-2008 21:26 (26%)
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Verder mis ik een hoop features, waaronder dus plugins. Layout vind ik ook niet erg prettig, ik heb liever de tabs onder de adressbar.
Wel hulde dat ze voor een beta zo'n product neer kunnen zetten, dat belooft wat voor de toekomst.
Voorlopig blijf ik Firefox 3 gebruiken als main browser, maar ik zal zeker Chrome in de gaten houden.
Nikon D70 | Nikkor 18-70
Twee opvallende dingen: 1: Google start nagenoeg even snel op als IE7, hoe krijgen ze het voor mekaar, knap!
2: minder leuk punt, IE komt in 6 van de 9 snelheidstest als snelste naar voren.... WTF?!
Die resultaten zouden bijna allemaal in voordeel van Chromium SVN zijn als die ook was getest. Er zitten een aantal bugs de google chrome die in SVN gefixed zijn. Ik haal bijvoorbeeld 18% betere score met de javascript testsquote:Sjah schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 21:53:
http://www.anandtech.com/showdoc.aspx?i=3398&p=4
Twee opvallende dingen: 1: Google start nagenoeg even snel op als IE7, hoe krijgen ze het voor mekaar, knap!
2: minder leuk punt, IE komt in 6 van de 9 snelheidstest als snelste naar voren.... WTF?!
De grootste bottleneck in Chrome/Chromium is naar mijn idee de file reader/parser.
Tetsuo55 wijzigde dit bericht 05-09-2008 22:06 (6%)
Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?
Reg. datum: 26 mei 2006
Het is gewoon een stuk langzamer als Chrome.quote:Barfman schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 22:14:
Mensen praten IE7 ook graag langzaam, vergeet dat niet.
Serieus hoor, draai nu 2 dagen Chrome, wat is dit heerlijk zeg.
Overzichtelijk, geen onnodige balken net als in IE & FF, rete-snel
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last