Hoofdcategorieën
Topicacties

Browser: Google Chrome - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Huis, Tuin en Keuken Turk

Iemand die ook last heeft van Hd activiteit bij het gebruiken van chrome?

Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...
Modbreak:
Is het echt zo moeilijk om even te zoeken, of zelfs maar de veelgestelde vragen in de topicstart te lezen?

Spider.007 wijzigde dit bericht 05-09-2008 10:31 (16%)

leuk hè?
Reg. datum: 10 april 2002

Ik mis alleen het scrollen door de tabs met de muis en het gedrag ervan. als in: wanneer een nieuwe tab, wanneer in het open tab etc. (bij FF: de tabbed browsing opties)

thejoker80 wijzigde dit bericht 05-09-2008 09:44 (11%)

Reg. datum: 29 oktober 2003

Ik ben gek op de minimalistische interface met name het verdwijnen van die halve centimeter die je boven elk programma ziet. Want waarom zit die ruimte er in godsnaam in ieder programma? Het verteld je wat het programma is maar dat kun je ook zien door naar het programma zelf te kijken. Complete verspilling van ruimte. Het zelfde geld voor het zoek venster in IE dat is in chrome netjes in de adresbalk geintegreerd.

Waar ik geen fan van ben zijn de apparte processen. Ze zijn in het leven geroepen om te voorkomen dat je hele browser crashed als er een bug in 1 tab voorkomt. Maar dat is een lap middel. Wat ik wil is dat de tabs niet meer crashen en niet dat ze alleen maar voorkomen dat alle tabs sluiten. Nu wordt mijn proccess tab in de taskmanager voor 70% gevult met chrome proccessen. Niet erg minimalistisch.

Net even het voordeel gezien van die apparte procesen.
Had 6 tabs openen, in 1 tab liep Flash vast.
Netjes een melding, die tab viel weg, maar de rest bleef vrolijk doorgaan :)
Erg handig ! :D
Rare vogel
Reg. datum: 14 september 2000

quote:
lasharor schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:40:
Iemand die ook last heeft van Hd activiteit bij het gebruiken van chrome?

Ik weet niet wat me hd aan het doen is maar tijdens het gebruiken van chrome blijft het hd lampje knipperen en hoor ik dus ook een bewerking afgewisseld door niets en dan weer, dit herhaalt zich todat ik chrome afsluit...
Je bedoelt dit:
:? Waarom ratelt mijn harde schijf zo?
De SafeBrowsing-feature (anti-malware, anti-phishing) update elke 30 minuten z'n blacklists. Het uitschakelen hiervan kan het probleem verhelpen (bron 1, bron 2)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Ha! Weer een fout gevonden.
Na het openen van meerde tabbladen en het sluiten van een paar kreeg ik dit resultaat :
http://www.brouwernetwork.nl/foutje.png

radiokeuze.nl die zogenaamt fok heet ? :P
*~*GrahF Emperor of Darkness*~
Reg. datum: 09 oktober 2001

Mocht iemand het werkelijk lukken om CPU-Optimised PGO builds te maken wil diegenen dan deze dan benchmarken tegen een gewone versie?

Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?

quote:
Seth_Chaos schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:56:
Waar ik geen fan van ben zijn de apparte processen. Ze zijn in het leven geroepen om te voorkomen dat je hele browser crashed als er een bug in 1 tab voorkomt. Maar dat is een lap middel. Wat ik wil is dat de tabs niet meer crashen en niet dat ze alleen maar voorkomen dat alle tabs sluiten. .
Je wil dat de tabs niet meer crashen, en dat is nou net iets waar Google(/FF/IE) niets aan kan doen, er wordt namelijk code getoond die niet van Google afkomstig is maar van de makers van de verschillende sites. Er zijn zo ontzettend veel mensen die een kapotte site maken, omdat ze expres de boel willen laten crashen of, in het overgrote merendeel van de gevallen, omdat de "devs" ontzettende prutsers zijn.

Het is dus niet mogelijk om een tab volledig crashproof te maken. In de huidige versies van IE en FF neemt een crashende tab je hele browser mee. In Chrome is alleen die ene tab dood.

Wat heeft je voorkeur?

En dat er 100 processen in je task manager verschijnen heeft helemaal niets met minimalisme te maken. Ten eerste, waarom heb jij 100 tabs open? Ten tweede, het is prima om een CPU/het geheugen/het OS zo optimaal mogelijk te gebruiken.

Lick here to continue

He, kijk nou wat er hieronder in de google ads verschijnt :)
quote:
De nieuwe Google-browser
Minimalistische browser, eenvoudig
in gebruik. Download Google Chrome.
quote:
Probeer Google Chrome
Een nieuwe benadering van browsers.
Download Google Chrome vandaag.

Chakotay wijzigde dit bericht 05-09-2008 10:26 (27%)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

Hmm, dat is natuurlijk wel een flaw in adsense. Waarom laten ze mij die ad zien als ik Chrome al draai. Zou ik niet verwachten aangezien altijd bezig is met ads leveren aan de juiste doelgroep :+.

Weet iemand trouwens al wat de verschillen tussen Chrome en Chromium gaan zijn? Ik neem aan dat Google nog wat veranderingen aanbrengt aan Chromium voordat ze het releasen onder de Google naam. En dan heb ik het natuurlijk over dataverzamel zaken.

Layout nostalgie | Last.fm

Er is weinig/geen verschil behalve wat icoontjes en copyright. Beide versies hebben dezelfde trunk source.

Wat wel leuk is dat ze op dit moment bezig zijn om Webkit te updaten naar bleeding edge

Oh.? You want me to watch my mouth? How rip my f*ck*ng Eyeballs out and turn them around?

Reg. datum: 23 november 2000

Bij mij lukt het me niet om me aan te melden voor igoogle (persoonlijke google pagina).

Ik kom ook niet bij mijn gmail account omdat het aanmelden niet wil lukken.
Als ik de aanmeld link aanklik da krijg ik een blank scherm wat verder niets meer doet.

Toch vreemd dat aanmelden bij chrome niet lukt terwijl het bij firefox en IE geen enkel probleem is.

quote:
boomsma schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:59:
Bij mij lukt het me niet om me aan te melden voor igoogle (persoonlijke google pagina).

Ik kom ook niet bij mijn gmail account omdat het aanmelden niet wil lukken.
Als ik de aanmeld link aanklik da krijg ik een blank scherm wat verder niets meer doet.

Toch vreemd dat aanmelden bij chrome niet lukt terwijl het bij firefox en IE geen enkel probleem is.
Geen probleem met gmail hier hoor ?
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Chakotay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:25:
He, kijk nou wat er hieronder in de google ads verschijnt :)

[...]

[...]
Goh, heb ik geen last van met Ad Block Plus, tevens maar meteen ontopic: zolang er in Chrome geen Ad Block Plus-achtige plugins verschijnen, stap ik niet over.

[edit]
Even ter verduidelijking. Aangezien ik GoT/Tweakers.net steun, heb ik ABP ingesteld op "exlude site from rules" o.i.d.
Echter is het voor een boel andere sites een stuk sneller/minder frustrerend (denk grote flash-reclames midden over de tekst e.d.) om ABP aan te zetten.
Ik vind dit een enorme meerwaarde van Firefox. Zolang Chrome dit niet gaat implementeren (en gezien de belangen van Google verwacht ik niet dat ze dat gaan doen) zal ik dus ook niet overstappen.

SMulTiE wijzigde dit bericht 05-09-2008 16:06 (40%)

Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW

Fail!

quote:
Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:42:
Er is weinig/geen verschil behalve wat icoontjes en copyright. Beide versies hebben dezelfde trunk source.

Wat wel leuk is dat ze op dit moment bezig zijn om Webkit te updaten naar bleeding edge
Waar heb je deze informatie vandaan? De source van Chrome is niet open, enkel die van Chromium. Google kan veranderingen erin brengen zonder dat we dat merken.

Sunglasses at night

quote:
SMulTiE schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:44:
[...]

Goh, heb ik geen last van met Ad Block Plus, tevens maar meteen ontopic: zolang er in Chrome geen Ad Block Plus-achtige plugins verschijnen, stap ik niet over.
Je weet dat AdBlock niet is toegestaan op Tweakers? Als je geen ads wil kan je voor een abonnement kiezen, maar ze moeten ergens geld mee verdienen om de boel draaiende te houden natuurlijk.

being high is my total existence
Catch Interactive

Canon EOS 30D

quote:
remmelt schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:22:

Je wil dat de tabs niet meer crashen, en dat is nou net iets waar Google(/FF/IE) niets aan kan doen, er wordt namelijk code getoond die niet van Google afkomstig is maar van de makers van de verschillende sites. Er zijn zo ontzettend veel mensen die een kapotte site maken, omdat ze expres de boel willen laten crashen of, in het overgrote merendeel van de gevallen, omdat de "devs" ontzettende prutsers zijn.

Het is dus niet mogelijk om een tab volledig crashproof te maken. In de huidige versies van IE en FF neemt een crashende tab je hele browser mee. In Chrome is alleen die ene tab dood.
mwa sorry dat ik het zo subtiel zeg hoor, maar ze hebben er niks van gebakken.
ik kan door zelfs maar te hoveren over een linkje naar bijv:
<a href="linkje:%">boe</a> de hele browser laten crashen.. wat nou appart proces? wat nou 1 tab?

Verder vind ik wel erg weinig opties in google chrome zitten. Dingen die in firefox erg normaal zijn ('start searching as you type', etc.) mis ik echt
(en natuurlijk de plugins, maar die komen wel)

verder zit er een bug in met scrollen van je touchpad. Dit werkt gewoon niet. erg vervelend als ik op me laptop in de trein zit.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

quote:
Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:24:
[...]

Waar heb je deze informatie vandaan? De source van Chrome is niet open, enkel die van Chromium. Google kan veranderingen erin brengen zonder dat we dat merken.
De source is hetzelfde voor beide, het enige verschil een een compile time optie voor chrome of chromium, kijk maar in de source van chromium.
quote:
BasieP schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:32:
[...]

mwa sorry dat ik het zo subtiel zeg hoor, maar ze hebben er niks van gebakken.
ik kan door zelfs maar te hoveren over een linkje naar bijv:
<a href="linkje:%">boe</a> de hele browser laten crashen.. wat nou appart proces? wat nou 1 tab?

Verder vind ik wel erg weinig opties in google chrome zitten. Dingen die in firefox erg normaal zijn ('start searching as you type', etc.) mis ik echt
(en natuurlijk de plugins, maar die komen wel)

verder zit er een bug in met scrollen van je touchpad. Dit werkt gewoon niet. erg vervelend als ik op me laptop in de trein zit.
Die % bug is al gefixed in de source en triggerde een bug in chrome zelf niet in de tabs. De tabs blijven een child-process van chrome zelf

Search as you type zit er juist wel en dat is de feature waar alle privacy peeps over lopen te klagen.
Ze hebben de feature wel iets aangepast om minder annoying te zijn

Scrollbug is bekend en word aan gewerkt

Lick here to continue

quote:
Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:37:
[...]

Die % bug is al gefixed in de source en triggerde een bug in chrome zelf niet in de tabs. De tabs blijven een child-process van chrome zelf

Search as you type zit er juist wel en dat is de feature waar alle privacy peeps over loopen te klagen.

Scrollbug is bekend en word aan gewerkt
Hij doelt up de "find as you type" functie in firefox, waardoor je gewoon kunt gaan beginnen te typen, en FF dan automatisch wat je typt opzoekt in de text op de pagina zelf. Daarvan gaat helemaal niets naar Google, MS, de CIA of wie dan ook :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
HAR 2009 | Get Firefox! | Xbox live gamertag

Reg. datum: 26 augustus 2008

quote:
BasieP schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:32:
[...]
Ja maar je moet je laptop ook gewoon op schoot houden. ;)

Ze zijn in ieder geval nog wel even bezig als je ze Firefox in willen halen, maar ze hebben er wel genoeg geld voor.

Fail!

quote:
Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:37:
[...]

De source is hetzelfde voor beide, het enige verschil een een compile time optie voor chrome of chromium, kijk maar in de source van chromium.
Uhm, hoe weet jij dat? Google kan alles aanpassen voordat ze het compilen hoor...

quote:
Chakotay schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:39:
[...]

Hij doelt up de "find as you type" functie in firefox, waardoor je gewoon kunt gaan beginnen te typen, en FF dan automatisch wat je typt opzoekt in de text op de pagina zelf. Daarvan gaat helemaal niets naar Google, MS, de CIA of wie dan ook :)
Mischien dat ik de feature niet ken dan.

Wat chrome wel heeft is zoeken terwijl je typt in de adres balk EN als je CRTL+F typt heb je ook find as you type op de pagina zelf, inclusief mooi aangegeven waar de andere results zitten (als gele streepjes in de sleepbalk)

quote:
Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:42:
[...]
Uhm, hoe weet jij dat? Google kan alles aanpassen voordat ze het compilen hoor...
Iedereen die dat wil kan het weten omdat het in de source code staat die iedereen kan zien? het build script wat de buildbot gebruikt is ook inzichtelijk?

Natuurlijk kan google stiekem een 2de buildscript hebben en die gebruiken, dat kan elk bedrijf doen.
Om dat te bewijzen zul je chrome uitelkaar moeten slopen.

EDIT:
Ik denk dat Chrome stable releases met google branding moet voorstellen en Chromium unstable bleeding edge

Tetsuo55 wijzigde dit bericht 05-09-2008 12:56 (12%)

Fail!

quote:
Tetsuo55 schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 12:47:
[...]

Iedereen die dat wil kan het weten omdat het in de source code staat die iedereen kan zien? het build script wat de buildbot gebruikt is ook inzichtelijk?

Natuurlijk kan google stiekem een 2de buildscript hebben en die gebruiken, dat kan elk bedrijf doen.
Om dat te bewijzen zul je chrome uitelkaar moeten slopen.

EDIT:
Ik denk dat Chrome stable releases met google branding moet voorstellen en Chromium unstable bleeding edge
Dus je weet het dus niet. Waarom verklaar je dan dat Google geen aanpassingen doet terwijl je het zelf niet eens weet. Ja, ik weet dat Chromium open source is. Ik weet dat iedereen dat kan checken. Maar Google zegt niks over eventuele aanpassingen die ze doen in Chrome voordat ze het compilen.

quote:
Brons schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 13:00:
[...]

Dus je weet het dus niet. Waarom verklaar je dan dat Google geen aanpassingen doet terwijl je het zelf niet eens weet. Ja, ik weet dat Chromium open source is. Ik weet dat iedereen dat kan checken. Maar Google zegt niks over eventuele aanpassingen die ze doen in Chrome voordat ze het compilen.
Time will tell, je kunt google chrome zelf compilen en kijken wat het verschil is, de oude versies worden gearchiveerd in de svn tree. Als je omgeving hetzelfde is als die van google-build-bot zou de binary bit-voor-bit gelijk moeten zijn.

Ik weet alleen wat ze laten zien, en wat ze laten zien is een complete werkende google chrome sourcecode met als enig verschil wat copyright zinnetjes en plaatjes(ten opzichte van chromium)

chromium is de developement omgeving en google chrome is de officiele release, je zult dus nooit een officiele chromium release zien als ze hun huidige werkwijze aanhouden.

Daarnaast komt er een linux versie van google chrome die je zelf kan/moet compilen, dan kan google dus echt niets meer verbergen

Tetsuo55 wijzigde dit bericht 05-09-2008 13:05 (27%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: