Reg. datum: 18 mei 2000
Reg. datum: 24 juli 2001
admuncher werkt in Chrome als volgtquote:pven schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:57:
Ik gebruik AdMuncher om op bepaalde sites adds te blocken (niet op Tweakers, want dan wordt Femme boos op me). In FF en IE werkt dat goed, maar in Chrome werkt het niet goed. Als ik bv op geenstijl kijk dan zie ik daar een-of-andere pokeradvertentie staan die in FF en IE niet voor de dag komt.
in admuncher confguration: options -> filter targets: chrome toevoegen ("filter")
en "apply" indrukken
Ja heb ik ook last van. Vaak als er een flash onderdeel draait en je gaat scrollen. Of je sluit een tab waar Flash in zit. Ik heb het ook met sommige zware JS sites. Op de bugtracker staan al legio meldingen van dit probleem.quote:Jazzper schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:33:
ik gebruik chrome nu sinds dag 1 en overall nog steeds zeer tevreden. Echter heb ik wel zo nu en dan last van hickups. Freezes zou ik zelfs willen zeggen. Duurt 10 seconden en dan komt alles weer tot leven. Heb ik in geen enkele andere app (inc browsers). Ik vertrouw mijn pc niet geheel sinds een harde crash een tijd terug (moet zsm re-installen maar geen tijd/zin). Toch wel apart dat chrome als enige daarover borkt.
Ik vin het vooral opvallend omdat hun eigen Youtube er ook last van heeft: Dan heeft dat toch top priority om gefixed te worden?
Dank je!quote:ajouin schreef op zondag 14 september 2008 @ 15:47:
[...]
admuncher werkt in Chrome als volgt
in admuncher confguration: options -> filter targets: chrome toevoegen ("filter")
en "apply" indrukken
Dat lijkt er inderdaad meer op.
@pvenpven || KWF || Slotje.com || blog || reviews
Plugins systeem zal nog wel even duren ... daar is alleen een concept en structuur van nog niet zo veel code ....
De Eerste Wet van het Menselijke Ras. http://www.godzmodus.com/
US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]
Iedereen alweer uitgekeken? Wie gebruikt 't nog als z'n everyday browser?
MBP 13" 2.4 Mid-2010 + 8GB RAM + OCZ Vertex II 120GB --- HTC Desire
Ikkuquote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
Nog nooit een topic zo snel dood zien bloeden .....
Chrome bevalt prima.
Money for nothin' and your chicks for free
Reg. datum: 29 maart 2000
Helaas ben ik nogal verwent met firefox at the moment. Ik gebruik vooral Firefox nog omdat deze de awesomebar heeft en ik addons kan gebruiken (adblock e.d.).
Zodra de omnibar beter wordt en addons worden ondersteund ben ik weer als eerste over!
(test zo nu en dan nog wel een unstable).
Ik gebruik het dagelijks. Het enige minpunt is dat Chrome vastloopt in combinatie met GameGuard. Dat is een anti-cheat programma bij een aantal gratis MMORPGs. Dus tijdens die spellen moet ik via een alternatiefve browser surfen.quote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Hoezo doodbloeden, de reactie voor je was nog geen 8 uur oud.quote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
Ik update iedere ochtend met de nieuwe svn build en kijk tijdens het werken af en toe in de log of er iets leuks gewijzigd is. Als er iets leuks staat download ik weer de laatste. Alleen op mn linux bak werk ik nog met firefox.
Jogai wijzigde dit bericht 16-09-2008 15:39 (0%)
Reden: Getalletje vergeten, sorry
P.s.
Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 07:49 Mijn post
Geplaatst op maandag 15 september 2008 23:51 post voor mij.
Is nou niet echt een uurtje hè ;')
Smultie wijzigde dit bericht 16-09-2008 09:03 (47%)
Edit: Ik gebruik hem ook dagelijks, maar ik begin af en toe wel m'n plugins te missen. Die dingen gebruik ik niet vaak, maar het is toch vervelend als je ze wel eens nodig hebt
Punksmurf wijzigde dit bericht 16-09-2008 09:53 (27%)
being high is my total existence
Catch Interactive
Reg. datum: 18 april 2004
Alleen als ik filmpjes van uitzendinggemist.nl probeer af te spelen heb ik problemen. Hij speelt ze namelijk niet af. Hebben jullie dat ook?
Je hebt ook mensen die 's nachts slapen....quote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:00:
Goed, doodbloeden was ietwat overdreven, maar het topic begon met meerdere posts per minuut
P.s.
Geplaatst op dinsdag 16 september 2008 07:49 Mijn post
Geplaatst op maandag 15 september 2008 23:51 post voor mij.
Is nou niet echt een uurtje hè ;')
Ik gebruik Chrome sinds release als daily browser. Flitsend snel, intuitief, ... bij sommige sites wat problemen:
Logmein.com draait gewoon niet
Youtube (en andere flash-loaded sites) freezen regelmatig een seconde of 10
Een topic waar elke dag iedereen rapporteert dat ze de browser nog steeds gebruiken is ook niet zo nuttig; een chat-topic wordt ook niet gewaardeerdquote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Er zijn mensen die Java aan de praat gekregen hebben door 1.6 beta 10 te installeren.quote:stefimke schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]
Je hebt ook mensen die 's nachts slapen....
Ik gebruik Chrome sinds release als daily browser. Flitsend snel, intuitief, ... bij sommige sites wat problemen:
Logmein.com draait gewoon niet
Logmein kan ook via Java ipv ActiveX, dus al je wil, kan je het zo eens proberen.
Ik had pech, bij mij werkte het nog niet
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Op de site van uitzendiggemist.nl heb ik bij instellingen quicktime ingesteld. Dan werkt het wel.quote:Jigs schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:42:
Ik ben ook goed te spreken over chrome.
Alleen als ik filmpjes van uitzendinggemist.nl probeer af te spelen heb ik problemen. Hij speelt ze namelijk niet af. Hebben jullie dat ook?
hier begin ik me steeds meer aan te ergeren. Ik zou het bijna bij vlagen onwerkbaar noemen.quote:stefimke schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:44:
[...]
Dev Channel: Early Access to Features and Fixes
Google Chrome publishes new releases to the Dev channel frequently. The Dev channel gives the community access to upcoming features, features in development, and the latest bug fixes. We can use feedback from Dev channel users to improve and iterate on feature ideas, and make sure that the latest features work properly before we release them to a wider audience.
The Dev channel is useful for:
* Web developers who want to test their sites or scripts with pre-release versions of Google Chrome
* Testers who need to make sure they're working with the latest bug fixes
* Anyone who wants to help make Google Chrome better -- your feedback helps us turn good new features into great features, and using the Dev channel is a simple way for anyone to help.
Note: Dev channel releases are less stable than Beta channel releases. Expect the occasional "sad tab" or even browser crashes (if you turn on 'Help make Google Chrome better..' in Options, we'll get the crash reports so we can fix the bugs).
Automatic updates of new Dev channel releases are published every 1-2 weeks
Subscribing to the Dev channel
1. Download and run the Google Chrome Channel Chooser (http://chromium.googlecode.com/files/chromechannel-1.0.exe).
2. Click the circle next to Dev.
3. Click Update to save your choice.
4. Click Close.
5. In Google Chrome, click the wrench menu and choose About Google Chrome.
Note: On Windows Vista, updates from the About box require Service Pack 1. With 0.2.149.29 (the current release), on demand updates do not work in Vista SP1 if User Account Control is disabled.
6. Click Update Now to install the current Dev channel release.
7. Restart Google Chrome.
Battlelog profile -- Huge BF3 patch incoming!, met dank aan mp1st.com
Zie svn log 2266:
• Chromium unstable builds (SVN log)
Ze releasen op dit moment wel erg snel. Ik krijg hem steeds niet volledig gedownload, en als ik opnieuw ga proberen staat er weer een nieuwe klaar.
Ik heb verder geen proxy ingesteld staan.
Waar ik daardoor ook achter kwam, en dat is wel handig, is dat de 'statusbalk' wegschuift zodra je er met je muis boven gaat hangen. Mocht hij dus een stuk van de pagina verbergen, dan kan je het alsnog lezen. Wel vind ik het ontzettend irritant dat hij maar zo'n klein stukje van de URL laat zien en dan ook nog eens het middelste ipv het laatste deel
Catch Interactive
Inmiddels ben ik gewoon weer terug bij IE7, wellicht dat ik overstap als de volgende versie van Chrome beter is, dwz: een zoomfunctie rechtsonder net als bij IE en een werkende scroller van de muis.quote:SMulTiE schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 07:49:
Hier is Opera heer en meester en vooral als je mobiel internet hebt is Opera nog steeds heer en meester.quote:DennusB schreef op donderdag 04 september 2008 @ 17:50:
Ik zit nu in chrome dit te typen.
Moet toch zeggen dat ie in vergelijking met FF3 & IE7 de pagina's echt retesnel op je scherm tovert.
Hoe ze het doen weet ik niet, maar het werkt wel weer goed
Tot nu toe ben ik tevredenIk ga hem is uitgebreid testen
Opera jat je privacy tenminste niet en ik gebruik al jaren Opera. Firefox is beter als je breedband hebt, alhoewel Opera niet wacht totdat de pagina geladen is, maar hem voor je tekend voor je neus zodat je meteen kan beginnen met lezen.
En al die ellende zoals Freezes en eruit klappen heb ik met Opera nog nooit gehad.
Rogresalor wijzigde dit bericht 17-09-2008 07:02 (20%)
Het is 's-nachts kouder dan buiten
Voor de rest werkt ie prima en heb ik niet echt problemen. Ben er zelfs uitermate tevreden over. Ik ga iig niet meer terug naar IE!
INTEL 8086 4.77 Mhz @ 12Mhz watercooled, 640kb main mem(neeeh neeh, neh neeh neeeh), 20mb Seagate, Noname amber monochroom 14", Hercules monochroom video plankie, Star NL-10 Matrix printer
Ik heb direct na het inschrijven een nieuwe build te pakken.
Volgens mij zijn dit gewoon de svn-builds, dus krijg je dagelijks een nieuwe
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Reg. datum: 26 mei 2006
Dat rondje bij het checken blijft lopen!
Maar da's volgens mij gewoon omdat er geen nieuwe update is. Deze morgend ben ik naar dev overgestapt, en toen vond hij direct een update. Nadat deze erop stond, checkte ik opnieuw, en bleef het rondje weer draaien.
Ja kwam bij mij ook idd na de overstap naar dev.quote:Fire69 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:52:
Yep...
Maar da's volgens mij gewoon omdat er geen nieuwe update is. Deze morgend ben ik naar dev overgestapt, en toen vond hij direct een update. Nadat deze erop stond, checkte ik opnieuw, en bleef het rondje weer draaien.
Zal wel horen dan;)
Op http://googlechromereleases.blogspot.com/ staat er nog niks van...?
Reg. datum: 28 september 2006
Hier ook een tevreden gebruiker van die build.quote:Fire69 schreef op donderdag 18 september 2008 @ 10:58:
Euh, ik draai 0.2.152.1, dus wat bedoel je precies?
Alle https sites werken en ook het intraweb ... maar gewone websites doen niks ... ik krijg dan ook geen proxy filter fout die ik onder firfox wel krijg.
Bij portable firefox heb ik een user agent switcher en als ik die op IE 7 zet dan werkt alles ...
Nu heb ik met een hex editor die UA string in chrome.dll aangepast ... maar het werkt nog altijd niet.
De string van Chrome is wat langer en dus heb ik gewoon een null er achter gezet en dan opgevuld met spacies tot de volgende null. De dll werkt in ieder geval ....
Iemand een oplossing ?
Kain wijzigde dit bericht 18-09-2008 12:29 (15%)
Niet echt een oplossing, maar dit is volgens mij niet echt de bedoeling van je proxy. Je "by-past" hiermee de expliciete rule dat enkel IE gebruikt mag worden. Ik zou gewoon eens vragen aan systeembeheer of ze Chrome als user-agent in de proxy willen toelaten.quote:Kain schreef op donderdag 18 september 2008 @ 12:24:
Ik krijg Chrome nog altijd niet door de proxy hier ... is om gek van te worden.
Alle https sites werken en ook het intraweb ... maar gewone websites doen niks ... ik krijg dan ook geen proxy filter fout die ik onder firfox wel krijg.
Bij portable firefox heb ik een user agent switcher en als ik die op IE 7 zet dan werkt alles ...
Nu heb ik met een hex editor die UA string in chrome.dll aangepast ... maar het werkt nog altijd niet.
De string van Chrome is wat langer en dus heb ik gewoon een null er achter gezet en dan opgevuld met spacies tot de volgende null. De dll werkt in ieder geval ....
Iemand een oplossing ?
Het bedrijf waar ons bedrijf voor werkt heeft nog al strenge regeltjes ... nu ja ... het is hun proxy filter niet de onze, teminste voor mensen die op dat project zitten.
Ik kan de user agent in de source gaan aanpassen maar ik heb geen zin om dan elke keer weer op nieuw te moeten gaan compilen als blijkt dat het probleem toch niet daar zit ...
het is iets met de proxy.pac file .... ik kan hem in ieder geval openen ...
Kain wijzigde dit bericht 18-09-2008 12:54 (8%)
Reg. datum: 29 januari 2007
Nu?quote:Sjah schreef op woensdag 17 september 2008 @ 12:11:
Wanneer komt er weer eens een nieuwe versie uit?!
Ik heb net geupdate naar build 2200
0.2.149.30
Vind het trouwens niet erg op schieten, van 0.2.149.29 naar .02.149.30
Reg. datum: 24 juli 2000
http://googlechromereleases.blogspot.com/
Alleen jammer dat de oorspronkelijke release er niet bij staat.
Reg. datum: 07 maart 2005
Weet iemand of het mogelijk is die grote titelbalk te verkleinen?
Nee hoor, niet onmiddelijk i.i.g.quote:martijnoss schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:48:
Chrome update automatisch?
Maximaliseren.quote:Weet iemand of het mogelijk is die grote titelbalk te verkleinen?
En hoe bedoel je maximaliseren? Als ik venster zo groot mogelijk maakt blijft de balk waar je de links intyped groot.
martijnoss wijzigde dit bericht 20-09-2008 12:09 (28%)
Na een tijdje gaat ie wel updaten (volgens de specs) maar ik heb beide keren een handmatige update moeten doen.quote:martijnoss schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:08:
Oke want ik heb wel ineens versie 0.2.149.30 terwijl ik niets geupdate heb.
Je bedoelt dus de adresbalkquote:En hoe bedoel je maximaliseren? Als ik venster zo groot mogelijk maakt blijft de balk waar je de links intyped groot.
Ik erger me er al aan sinds dag 1 die adresbalk is groot
Reg. datum: 29 januari 2007
Dat is inderdaad wat kleiner zou mogen ja, Maar aan de andere kant, storend is het niet! Na een tijdje raak je eraan gewend.quote:martijnoss schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 12:17:
Ok had al van alles geprobeerd maar hij bleef zo groot.
Ik erger me er al aan sinds dag 1 die adresbalk is groot
Een optie zou wel kunnen zijn dat als je met je muis erover gaat of wat wilt intypen hij zo groot wordt en als hij idle is kleiner wordt.
Verder heeft Google extreem weinig opties ingebouwd, en dit is ook niet veranderd bij de 2 nieuwe versies.
Reg. datum: 18 mei 2000
Ik zit voor het eerst met een normale Tweakers in Chrome. It heb hier namelijk een PC zonder Firefox. Blijkbaar is er iets in mijn standaard Firefox profiel dat er voor zorgd dat - geimporteerd in Chrome - ik met een text-only site blijf zitten. :-(quote:Kees_B schreef op donderdag 04 september 2008 @ 19:44:Overigens werkt het importeren uit FF ook niet meer netjes.
It verdenk een add-on?
Maar hiermee doet de download functie het niet meer, kan niks meer downloaden
Meer mensen last hiervan?
of iig het proces
Rooke wijzigde dit bericht 21-09-2008 15:06 (42%)
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Van de originele google site?quote:spyros schreef op zondag 21 september 2008 @ 15:03:
euhm als ik chrome download en wil openen gaat mn kaspersky schreeuwen dat er een trojan inzit
The Iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told that you are a god or a total bastard. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver.
Niks omquote:
Zoek wat met Google (wat gemakkelijker gaat als je de melding weet
qed
Yepquote:DennusB schreef op zondag 21 september 2008 @ 12:45:
Ik zit hier met dev-build : 0.2.152.1
Maar hiermee doet de download functie het niet meer, kan niks meer downloaden
Meer mensen last hiervan?
Ik heb het probleem nu met Chrome en Chromium. Als ik dus iets wil downloaden (of nog maar een wmv'tje wil kijken vanuit mijn Gmail), moet ik IE opstarten
ja hier dus ook, das wel een hele grote fout van google dit!quote:Fire69 schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:54:
[...]
Yep
Ik heb het probleem nu met Chrome en Chromium. Als ik dus iets wil downloaden (of nog maar een wmv'tje wil kijken vanuit mijn Gmail), moet ik IE opstarten
No production networks were harmed during this posting
Iemand tips voor me?
Is Google Chrome naar 0.3 gesprongen? Hoe kom ik daaraan?quote:Jogai schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 12:30:
Ze zijn naar 0.3 gesprongen. Gister heb ik firefox gebruikt. de builds rond 2440 waren echt brak. 2475 deed het weer lekker.
Ik zit op de "Dev Channel" maar zit al een week met een uber-brakke 0.2.152.1 . Downloaden (meestal) niet mogelijk, als downloaden wel lukt is de download-"balk" onderin nogal sticky, gaat vaak niet weg, youtube-achtige content zorgt voor freezes van heel Chrome, .....
Ik neig weer terug te gaan naar het "Beta Channel", ik had iets regelmatigere updates verwacht op het Dev Channel.
YouTube is inderdaad wel zeer essentieel voor dagelijks gebruik.quote:smeerbartje schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:03:
Sowieso vind ik Chrome (de dev versies) ook nog niet ingesteld om dagelijks mee te werken. Youtube website afsluiten en het systeem zit 10 seconden vast. Vreemd toch?
Je bedoelt: internetten via een proxy lukt wel maar downloaden niet? Want Chrome gebruikt (gewoon) de proxy die in Windows ingesteld is.quote:Kees_B schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:06:
En nog steeds geen ondersteuning om met proxy te downloaden. Nu snap ik ook wel dat ze bij Google meer te doen hebben, maar viel me even op toen ik het weer probeerde te downloaden.
Of bedoel je dit niet?
YouTube is een voorbeeld van een site die het niet doet. Root cause is het gebruik van Flash en flash is wel degelijk essentieel voor dagelijks gebruik vind ik. Zolang dit niet stabiel werkt is het geen volwaardige browser naar mijn mening.quote:grizzlybeer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 00:22:
[...]
YouTube is inderdaad wel zeer essentieel voor dagelijks gebruik.
Hebben we het nu over de laatste build van Chromium? Want daar doet YouTube het al geruime tijd in.quote:smeerbartje schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:05:
YouTube is een voorbeeld van een site die het niet doet. Root cause is het gebruik van Flash en flash is wel degelijk essentieel voor dagelijks gebruik vind ik. Zolang dit niet stabiel werkt is het geen volwaardige browser naar mijn mening.
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Ik had de veronderstelling dat we het hier over Google Chrome hadden? De dev-build die ik heb is bagger2.quote:_the_crow_ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:07:
Hebben we het nu over de laatste build van Chromium? Want daar doet YouTube het al geruime tijd in.
Hier werkt de dev-build bijna zonder problemen (0.3.154.0 build 2544). Maar goed, daar gaat het niet om in dit topic. Ik wilde gewoon aangeven dat veel problemen in nieuwere builds zijn opgelost. Uiteraard niet alles, maar het is uiteraard ook nog geen final.quote:stefimke schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:38:
Ik had de veronderstelling dat we het hier over Google Chrome hadden? De dev-build die ik heb is bagger2.
http://www.youtube.com/experiencewii
Weet niet hoe die het in de laatste dev-versie doet.
Bosmonster wijzigde dit bericht 24-09-2008 15:34 (11%)
Difficult takes a day. Impossible takes a week.
Ja, dat typ ik toch?quote:grizzlybeer schreef op woensdag 24 september 2008 @ 01:28:
[...]
Je bedoelt: internetten via een proxy lukt wel maar downloaden niet? Want Chrome gebruikt (gewoon) de proxy die in Windows ingesteld is.
Of bedoel je dit niet?
Sorry maar ik moest wel even lachen toen ik zag dat de ts een avatar heeft van firefox
Wouser wijzigde dit bericht 24-09-2008 21:56 (26%)
Wat ik me wel afvraag is of dit aan Google ligt danwel aan de implementaties van de sites...
Het lijkt wel VEEL sneller te zijn dan FF en IE, en daarvoor hulde. Vind ook vooral de startpagina fijn als je nieuwe tab opent waar alle sites instaan die je als laatste bezocht hebt. Zo kan ik als ik Chrome start snel naar mijn meest bezochte sites doorklikken. :-)
Mijn blog: icedev.nl | Mijn site: bandforge.nl
Punksmurf wijzigde dit bericht 29-09-2008 23:12 (12%)
Catch Interactive
OK, had ik niet gezien, thx.quote:Punksmurf schreef op maandag 29 september 2008 @ 23:12:
Stopknop staat rechts in de URL-balk (of hoe ze dat ding ook noemen). Normaal is dat zo'n 'play' knop, om naar de ingetypte URL te gaan. Op [Esc] drukken kan natuurlijk ook.
En ze mogen wel weer eens met een nieuwe update komen.... Nog genoeg zaken die niet werken.
Ik heb een ander vaag "probleem" met Chrome op een dual monitor setup, heb 2 monitoren, een 17" en een 21" CRT, beide draaiden altijd probleemloos op 1280x1024, maar de 17" begint nu een irritante pieptoon te geven op die resolutie en lezen is niet fijn meer op dat ding (letters schijn niet meer scherp). Zal niet lang meer duren voor hij dood is denk ik. Dus ik heb de resolutie van de 17" (heb ik als primaire (de 21" kan niet recht voor me staan (diepte bureau))) aangepast naar 1024x768 (dat is nog wel goed), maar als ik Chrome wil maximaliseren op de 21" gaat hij naar 1024x768, en dus niet naar volledig beeld. Andere applicaties (FF, mIRC, Outlook) hebben dit probleem niet...quote:Chiel schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 01:34:
Chrome en dual monitorsetup geeft hier helaas problemen. Verplaatsen van browserwindow met 1 klik naar andere scherm gaat niet. Ik gebruik ultramon maar die kan er blijkbaar niet mee overweg en ook het fullscreen openen van een browserscherm op het 2e scherm is niet mogelijk. Toch maar ff teruggevallen op IE7, jammer want verder ben ik erg tevreden over Chrome.
Specs:
WinXP SP3, HD4850 ATI kaart met 8.6 catalyst drivers, ultramon, 21" Fujitsu Siemens E213 en een 17" IIYama
Chrome build: 0.2.149.30
edit: Googlen helpt natuurlijk ook.... => http://groups.google.com/...feefad?lnk=raot&pli=1
djidee wijzigde dit bericht 30-09-2008 20:39 (5%)
Reden: beter zoeken
"Mekker, blaat"
Iemand?quote:pven schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:58:
In FF en IE kan je middels rechts-klik vrij snel achterhalen hoe groot een plaatje op het internet is. Ik kan een dergelijke optie in Chrome niet vinden. Het enige wat ik krijg is 'inspect element' en dat geeft erg veel terug, maar niet de omvang van het plaatje.
Iemand tips voor me?
Hier heb ik ook al naar gezocht, kan het nergens vinden. Wel jammer, kan nog wel eens handig zijn. Zal vast al wel (tientallen keren) gemeld zijn bij Google, dus bij een volgende update misschien...quote:
[ Canon 450D + EF 70-300 IS + EFS 18-55 IS ] [ MacBook (late '08) 2,4GHz ] - [ PSN: gwbh ]
Als ze er nog een paar updates overheen gooien is het een blijvertje, maar er werken nu toch wel erg veel sites niet (wellicht niet de schuld van Google overigens).quote:t.coenraad schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:19:
Lopen de browserstats wb Chrome nu al terug omdat het nieuwe eraf is, of is het een blijvertje?
als ik op "element inspecteren" klik krijg ik wel de hoogte en breedte van het plaatje (in pixels)quote:
er staat bij mij rechts:
height: 453px;
width: 468px;
onder "computed style"
Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras
Ik heb nergens problemen mee, niks crashes, niks vastlopers, niks hick-ups
Heerlijk dat google (A)
Dat vind ik ook nogal vervelend. Ik zou graag wat basic EXIF info willen zien van een foto, op z'n minst de afmetingen.quote:pven schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:58:
In FF en IE kan je middels rechts-klik vrij snel achterhalen hoe groot een plaatje op het internet is. Ik kan een dergelijke optie in Chrome niet vinden. Het enige wat ik krijg is 'inspect element' en dat geeft erg veel terug, maar niet de omvang van het plaatje.
Helemaal mee eens. Ik kan me nu al niet meer voorstellen ooit zonder te hebben gewerkt. In vergelijking met alle andere browsers is Chrome zo veel sneller en echt een verademing.quote:DennusB schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:35:
Ik gebruik hier chrome nogsteeds naar alle tevredenheid
...
Sommige sites werken inderdaad niet goed, maar dat zal meer met die sites zelf te maken hebben denk ik.
VRAAG: Als ik een nieuwe tab open verschijnt deze niet helemaal rechts zoals bij IE en Firefox het geval is maar naast de betreffende open tab. Iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen?
Erhnam wijzigde dit bericht 02-10-2008 12:58 (27%)
http://www.xbmcfreak.nl/
Verder: de cijfers van marktaandeel Chrome zijn binnen, 0.78% in September, netjes voor een binnekomer. En het lijkt vooral ten koste van IE te zijn gegaan. Toch zie ik Chrome niet binnen een half jaar naar 5 a 10% schieten, daarvoor is het nog veels te ongepolijst, en enigszins te Spartaans. En dan heb je nog de mensen die gevoelsmatig pas vanaf een versie 1.0 willen instappen (ik was er zelf zoeen vwb Firefox).
Sjah wijzigde dit bericht 02-10-2008 14:20 (75%)
Multithreaded houdt in dat onderdelen van de applicatie ondergebracht zijn in meerdere threads. Oudere programma's bestaat uit slechts in thread. Een thread kan je zien als een serie instructies en die wordt in principe sequentieel uitgevoerd. Meerdere threads kunnen parallel worden uitgevoerd (elke thread wel sequenteel), en zijn dus niet afhankelijk van elkaar. Dat betekent ook dat je verschillende threads door verschillende processoren (of cores, dus) uit kan laten voeren. Als je programma veel werk heeft te verzetten kan het zijn dat het meer rekenwerk is dan één processor aankan. Het is dan handig om het werk te verdelen over meerdere threads, want dan kan het werk over meerdere processoren worden verdeeld.quote:Sjah schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:14:
multi threaded? Wat is dat ook alweer(dualcore geoptimaliseerd toch?), en zit dat alleen in die chromium? Interesting....
Aangezien Chrome voor (bijna) elke tab een nieuw proces aanmaakt (een proces is een apart programma, en losse programma's kan je ook op verschillende processoren uitvoeren), kan hij dus gebruik maken van dezelfde voordelen als multithreading. Een proces an sich kan overigens ook weer uit meerdere threads bestaan.
De reden dat Chrome aparte processen gebruikt, is dat de processen dus ook allemaal los te killen zijn in je process manager (threads vallen onder 1 proces, en zijn er niet op gemaakt op per stuk afgemaakt te worden -- als een thread crasht, crasht het hele process). Als één webpagina of plugin begint te bokken kan je er dus voor kiezen om alléén die maar af te sluiten (dan krijg je een in Google terminologie een zng. sad tab of sad plugin), en de rest blijft vrolijk doordraaien. Bij de andere browsers gaat dan de hele browser op zijn muil, waardoor je potentieel veel meer werk kan verliezen. Dat wil niet zeggen dat andere browsers geen multithreading gebruiken, maar ze doen het wel op een andere manier.
Alles is natuurlijk te nuanceren, dit is maar even een snelle uitleg. Ik ben ook geen guru dus als iemand aanvullingen heeft: welkom
Dat is nog steeds erg netjes als je het mij vraagt! Ben het wel met je eens dat hij niet gauw zal doorsprinten. Ikzelf zit ook te denken om terug te gaan naar Fx, want ik mis toch veel bij Chrome.quote:Verder: de cijfers van marktaandeel Chrome zijn binnen, 0.78% in September, netjes voor een binnekomer. En het lijkt vooral ten koste van IE te zijn gegaan. Toch zie ik Chrome niet binnen een half jaar naar 5 a 10% schieten, daarvoor is het nog veels te ongepolijst, en enigszins te Spartaans. En dan heb je nog de mensen die gevoelsmatig pas vanaf een versie 1.0 willen instappen (ik was er zelf zoeen vwb Firefox).
Catch Interactive
Ik heb nu in Windows de tekstsize standaard staan op 125% van de originele grote en dat werkt prima in applicaties en ook met Chrome op sites zoals bijv. www.google.nl maar bijv. Tweakers weer niet. Als ik IE8 beta2 erbij pak, dan 'override' hij de CSS settings van een site netjes en heb ik dus lekkere grote letters. Het probleem met IE8 echter, is dat deze heel erg traag (scrolled) en laad, alsof ik met standaard Windows videokaart drivers zit te surfen. Daarnaast wil ik gewoon bij Chrome blijven.
edit: het is mij opgevallen dat IE8 niet zomaar 'override', maar het zoom niveau gelijk standaard voor mij op 125% zet. Als Chrome dat nou ook zou doen
Pffooe beetje koppijn na het tikken van deze post in Chrome zeg
edit:
ik weet ook dat je op een site in kan zoomen, maar dit is niet de oplossing die ik zoek omdat ik dan bij praktisch elke site de zoom-handeling moet gaan verrichten.
temp00 wijzigde dit bericht 03-10-2008 20:17 (14%)
>>FEAR.FM IS TERUG!!<< ik weet uit eerder opgedane ervaring te vertellen dat hardlopen terwijl je diarree hebt, knap lastig kan zijn
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last
Dit topic is gesloten.