Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 24

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 02 december 2007

Zijn er nu al mobo's te koop met 750SB en 790FX?

AMD Turion TL-60

quote:
Stephan224 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:13:
Toms hardware heeft een leuke review online gezet van de Atom (45nm a 4 watt @1,6GHz) tegen de Athlon (65nm a 8watt @1,0GHz) Raad eens wie er een betere, snellere en zuinigere processor heeft? :D

http://www.tomshardware.c...thlon-Efficient,1997.html
Dat vermoede ik al, goed zet van amd, geen extra ontwikkelingskosten en intel heeft de markt al open gebroken door hun atom hype, en asus heeft de netbook markt gecreëerd, en nu kan amd wat mee liften. :) Vind dit leuke ontwikkeling, intel gooit met geld, zoals ze al meerder malen aan een energie zuinig cpu heeft gewerkt in het verleden en nu hebben ze een oplossing in vorm van een atom cpu, komt amd even met een oude terug geklokte cpu die bijna geen extra ontwikkelingskosten heeft gecombineerd met hun relatie zuinig chipset evenaart qua zuinigheid (voorlopig althans) Ik heb het altijd al gezegd intel cpu zijn zuinig maar de chipsets die ze gebruiken doen daar wel weer wat bovenop, dus het totaal plaatje komt er heel anders uit te zien dan dat je alleen maar intel en amd cpu's vergelijkt met elkaar.

Ook de intel op de telefoon markt lijkt weer eens te gaan floppen zoals eerdere pogingen krijgt ze geen voet aan wal, en ze wilt het al jaren zo graag. :P
=[ TranceRadio.ch ]=
Reg. datum: 12 februari 2005

Mooi, mooi mooi nieuws. Laten we hopen dat AMD's PR deze keer wél wakker is, dan hebben ze een kans om door te breken in deze markt. Hoe zit het truowens met de prijzen van de ''Atom-wise'' AMD Athlon inclusief moederbord? Edit: ik zie 90 dollar. Klinkt als competitief.

Jejking wijzigde dit bericht 15-08-2008 20:23 (9%)

| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12

AMD Turion TL-60

De atom 230 kost per stuk bij afname van 1000 stuks 29dollar, dat is relatief duur voor zo een kleine chip, de goedkoopste semperon kost goedkoper, dus is er ruimte voor amd voorlopig, en ze hoeft geen (bijna geen) ontwikkelingskosten terug te verdienen. Intel kan wel snel zakken want haar productie kosten zijn minder ze verdien nu veel geld op dit moment aan die chips omdat ze er relatief veel (dacht iets van 2500 stuks) kan produceren per wafer en ze ook echt gelijk verkocht worden.

En moederborden zijn natuurlijk niet te vergelijken, de 780G veegt de vloer aan met de atom chipsets, zowel qua mogelijkheden als igp prestatie. :)

mad_max234 wijzigde dit bericht 15-08-2008 20:45 (13%)

Reg. datum: 18 maart 2006

Ik vind wel dat de naam 2000+ suggereert dat de processor een supersloom goedkoop dingetje is, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met de naam "Athlon X2 6000+". Uiteraard zegt de naam precies wat het beestje is: een low-energy, low-power processortje, dat onderaan de oude desktopreeks thuis hoort, maar dat is de Atom ook in feite ook ongeveer, terwijl die frisse nieuwe merknaam iets nieuws, spannends en speciaals uitstraalt.

Dit geeft een beetje het gevoel dat je met een Atom iets nieuws in huis haalt, terwijl je met een 2000+ een stoffig traag ding aanschaft. De PR-afdeling van AMD mag imho wel wat beter zn best gaan doen.

Desalniettemin, slimme zet van AMD!
quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 21:40:
Ik zou geen processor (of een volledig platform) kopen omdat die een "frisse, nieuwe" naam heeft. Maar dat ben ik maar, zeker?
Mensen die benchmarks bekijken inderdaad niet nee, voor hen zou je het niet moeten doen. Voor de andere 90% van de potentiële kopers daarentegen...

H004 wijzigde dit bericht 15-08-2008 21:46 (22%)

http://hawn.be/

Is het niet zo dat die 2000+ weeral als vergelijking met de 1,6GHz (1600MHz) van de Atom zal dienen? Op die manier lijkt het mij nog logisch. Voor de rest: tja. Ik zou geen processor (of een volledig platform) kopen omdat die een "frisse, nieuwe" naam heeft. Maar dat ben ik maar, zeker?
Reg. datum: 23 november 2002

quote:
Mightybunny schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:34:
ja in de rest van de wereld wel, in NL zullen we nog een weekje of 2, 3 moeten wachten

(en dan ben ik positief)

tja die containerschepen varen niet zo snel

Ja zou ik ook zeggen

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
wippo76 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 22:51:
[...]

ja in de rest van de wereld wel, in NL zullen we nog een weekje of 2, 3 moeten wachten

(en dan ben ik positief)

tja die containerschepen varen niet zo snel
Lijkt mij beetje onzin. In NL zitten de meesta europese warehousen van mainboard fabrikanten, Asus, MSI, Gigabyte, Abit, Foxconn. Dus in NL zal het altijd eerder verkrijgbaar zijn tov de rest van Europa. Daarnaast duurt een container shipment naar de EU nagenoeg even lang als naar de USA (paar dagen verschil). Als je zegt dat alles in Azie eerder beschikbaar is dan klopt het, maar lijkt me logisch.

op newegg zijn er al foxcon bordjes tekoop met de 790fx sb750 combo
hier in nl nog niet eens in de prijslijsten
dat van die containers was een beetje cynisch bedoeld en zeker geen feit
(trouwens de tweakers prijslijst is er traag met het opnemen van AM2 bordjes)

de 790GX is wel te koop al bij onderandere obcs en http://www.azerty.nl/prod.../asus-m3a78-t-retail.html

Ja zou ik ook zeggen

Viktor

quote:
Mightybunny schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:34:
Volgens mij wordt de GA-MA790GP-DS4H van Gigabyte al verscheept. MSI zal iets later volgen, van Asus weet ik nog niks.

dat is een GX bordje hij wacht (net als ik) op een FX bordje met sb750

asus heeft er wel een aangekondigt maar het blijft daarna al weken erg stil (de m3a79-t)

foxxcon heeft wel op de amerikaanse markt deze combo maar foxxcon zie je nog niet erg veel in NL

Ja zou ik ook zeggen

Viktor

Oh, verkeerd gelezen. Ik denk niet dat er in de Benelux al moederborden zijn met 790FX/SB750 chipset. Een vlotte beschikbaarheid zal maar ergens in september zijn gok ik.

=[ TranceRadio.ch ]=
Reg. datum: 12 februari 2005

quote:
The Source schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 23:13:
[...]

Lijkt mij beetje onzin. In NL zitten de meesta europese warehousen van mainboard fabrikanten, Asus, MSI, Gigabyte, Abit, Foxconn. Dus in NL zal het altijd eerder verkrijgbaar zijn tov de rest van Europa. Daarnaast duurt een container shipment naar de EU nagenoeg even lang als naar de USA (paar dagen verschil). Als je zegt dat alles in Azie eerder beschikbaar is dan klopt het, maar lijkt me logisch.
Niet waar. Mijn ervaringen vanuit het verleden staan daar haaks tegenover. Het mag hier dan wellicht als eerste binnenkomen, dat betekent niet dat wij ook voorraad krijgen. Over het algemeen huppelen we wat dat betreft achteraan, de E8600 is bijvoorbeeld al in Duitsland een tijdje te verkrijgen en hier in Nederland komt het net op gang.

| Up (2009) gaat over iets wat omhoog gaat als het gevuld is en weer zakt als het leegloopt. | (C) @ 29-10-09 00:12

pricewatch: Foxconn A79A-S

dit is trouwens de eerste 790FX sb750 combo in NL op de lijst de foxconn die dus in amerika wel leverbaar is

Ja zou ik ook zeggen

Viktor

quote:
Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:52:
[...]

Niet waar. Mijn ervaringen vanuit het verleden staan daar haaks tegenover. Het mag hier dan wellicht als eerste binnenkomen, dat betekent niet dat wij ook voorraad krijgen. Over het algemeen huppelen we wat dat betreft achteraan, de E8600 is bijvoorbeeld al in Duitsland een tijdje te verkrijgen en hier in Nederland komt het net op gang.
Dat ligt puur aan de winkels. Hier in België heeft geen enkele shop de E8600 liggen, maar de distributeur heeft wel genoeg voorraad.

quote:
Hacku schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:49:
Oh, verkeerd gelezen. Ik denk niet dat er in de Benelux al moederborden zijn met 790FX/SB750 chipset. Een vlotte beschikbaarheid zal maar ergens in september zijn gok ik.
Ze zijn al leverbaar hoor, ik heb de Gigabyte GA-MA790GP-DS4H al gespot bij Komplett. Ik hoop alleen dat deze plank snel zakt... als ik hem vergelijk met een 780G dan is die bijna de helft van de prijs. Bij een 790GX krijg je alleen sideport geheugen en de nieuwe SB750 en 200 MHz meer op de IGP.

http://tweakers.net/price...byte-ga-ma790gp-ds4h.html

Over die Athlon 2000+....ik vind het idd een mooie zet van AMD. Het bewijst voor mij wel hoe goed de architectuur is (of was) van de K8 cores.

Stephan224 wijzigde dit bericht 16-08-2008 12:10 (5%)

AMD Phenom X3 720BE @ 2800MHz | Gigabyte GA-MA790GP-DS4H | 2x 2GB Kingstone HyperX DDR2-800 | Sapphire Radeon HD4830 512Mb | WD Raptor 74Gb 10.000RPM | WD Caviar SE16 250Gb 7.200RPM | Windows 7 RC1 64-bits

Viktor

quote:
Ze zijn al leverbaar hoor, ik heb de Gigabyte GA-MA790GP-DS4H al gespot bij Komplett
Zoals hierboven gezegd is dat een moederbord met 790GX chipset, we zoeken moederborden met een 790FX en SB750 chipset ;)

Reg. datum: 06 juli 2007

Weet iemand (liefst uit ervaring) hoeveel GB ram de Athlons en Phenoms ondersteunen. Die nieuwe 16 GB kits van OCZ worden wel door de P45 ondersteund, maar kan niks vinden over AMD.

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
masterchi schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 14:53:
Weet iemand (liefst uit ervaring) hoeveel GB ram de Athlons en Phenoms ondersteunen. Die nieuwe 16 GB kits van OCZ worden wel door de P45 ondersteund, maar kan niks vinden over AMD.
8gb max voor amd desktop

Reg. datum: 06 juli 2007

In dit 790gx moederbord kan 16 ram. Aangezien de memory controller in de cpu zit bij amd vraag ik me af of dit een typo is van asus. Anders zou je denken dat alle am2 systemen 16 gb moeten ondersteunen.

http://www.asus.com/produ...odel=2321&modelmenu=2

Acties:

Door: GENETX
Moderator CSL / Reviewer
notebookspot.nl

Dat hangt af van de BIOS ondersteuning. Een AMD AM2 CPU kan in totaal 4x8GB=32GB aan.
-= HD5870 =-

quote:
Stephan224 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 16:13:
Toms hardware heeft een leuke review online gezet van de Atom (45nm a 4 watt @1,6GHz) tegen de Athlon (65nm a 8watt @1,0GHz) Raad eens wie er een betere, snellere en zuinigere processor heeft? :D

http://www.tomshardware.c...thlon-Efficient,1997.html
Net terug van vakantie en een beetje aan het bij lezen. Deze had ik ook al gezien. Interessant platform. Niet echt het zelfde segment wel leuk voor een server en wat zuiniger dankzij de chipset. Hopelijk gaat AMD nog wat leuks doen in dit segment. BV dual core K8 op 45nm met speciaal ontwerp ronder de 10 watt met super performance vergeleken met ATOM tegen een goede prijs. Leuk voor de low end laptops.

En Denep ziet er ook goed uit. Stroomverbruik zou echt super zijn als die 57 watt tov 104 eerst klopt. 4 GHz oc op 1.475v is ook erg nice voor een AMD chip de vraag is alleen of dit een extreme uitzondering is. Bij Intel is het dat in ieder geval niet.... Performance per clock lijkt iets hoger hopelijk is dat bij meer apps zo want dat hebben ze hard nodig. Ben benieuwd wanneer die chips op de markt gaan komen. Ze hadden er eigenlijk al een half jaar moeten zijn....

Astennu wijzigde dit bericht 17-08-2008 17:37 (3%)

Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!

http://www.hardware.info/...etbook_met_AMD_processor/

ziet er leuk uit moet ik zeggen
goed werk van AMD

Ja zou ik ook zeggen

Rare vogel
Reg. datum: 14 september 2000

quote:
Ik zie in de netbook-markt niet een enorme vraag komen voor deze machine. Het voordeel van veel netbooks is de lange accuduur. Dit apparaat heeft slechts 2,5uur in een gunstig geval. En daarnaast slechts een 7 inch beeldscherm. Uiteraard dan wel weer een betere videokaart en een betere processor. Voor mij persoonlijk niet zo erg interessant op een netbook.

Maar goed dat AMD z'n intrede doet in deze markt. Al hoewel ik denk dat deze netbook ten opzichte van modellen van concurrende merken niet al te goed gaat lopen. De prijs zal wel rond de 450E liggen, gok ik.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Zo dat is een deftige laptop(je) wat amd daar neer zet ,een echte concurent van de atom.

-=Specs=-Oc'ing - The process of installing high hopes, dumb luck, and several paychecks into a rectangular box..

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: