Reg. datum: 25 februari 2009
mooiste bierkrat radio [deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last
Nieuw TopicBerichten: 1
Ja maar op 12v maakt het niet uit welke je neemt
Moi
Reg. datum: 24 maart 2008
quote:
Is dat dan niet mogelijk met een step up converter van 1 volt? en dan met een flinke condesator? is dat een beetje makkelijk te realiseren?quote:BlackFlower schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:26:
Ja maar op 12v maakt het niet uit welke je neemt
Ik heb in ieder geval mijn bestelling geplaatst. 2xta2024, 1 x 2020, 2a adapter..
lredev wijzigde dit bericht 04-07-2009 01:41 (20%)
Reg. datum: 25 juni 2009
ik probeer het weer even opnieuw.quote:Pixeltje schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:57:
[...]
Helaas, epic failure. Probeer je foto's te uploaden naar, bijvoorbeeld Imageshack, daar krijg je een [URL][/URL] tag, die je zo hierheen kan kopieren.
http://img188.imageshack.us/gal.php?g=kratradio1.jpg
ik hoop dat het nou lukt. geef jullie reacties.
groeten jens
bij 12V zelfde rendement, kan je met 13,5 V voeden dan geeft de ta2020 een beter geluid. Tenminste, dat is wat ik heb begrepen.quote:
Ziet er prima uit, al zou ik aanraden grotere speakers te nemen... De 10cm'tje gaan doorgaans niet boven de 89dB/w en vergelijk je dat met 6"x9"dan hoor je dat erg goed. Ik heb zelf nu ook 10cm'ers en mee gehad naar de camping afgelopen dagen. Ik mistte duidelijk wat bas, vooral op 3-5 meter afstand.quote:jens-n schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 01:40:
[...]
ik probeer het weer even opnieuw.
http://img188.imageshack.us/gal.php?g=kratradio1.jpg
ik hoop dat het nou lukt. geef jullie reacties.
groeten jens
De kist die ik voor een maat maakte heeft 6"x9" pioneers en die geeft een denderend sterker geluid, al moet gezegd worden dat die ook een iets zwaardere versterker heeft, echter zijn het de boxen die het bij mij moeilijk lijken te krijgen. De versterker heeft nog wat over lijkt het.
Nu is 6x9 natuurlijk niet in een bavaria kratje te krijgen, maar wellicht 13 of 16 CM wel en die hebben al gauw 91dB/w.
@Harper:
DAt versterkertje waar ik het eerder over had, die tk2050 doet het lekker... Op 4-8Ohm boxen aangesloten: http://www.youtube.com/watch?v=-yX4__M3fgI

Ook op de autospeakers, al kan ik hem niet voluit benutten aangezien dat pas bij 36V gebeurt en ik hier op 12V draai.
http://www.youtube.com/watch?v=tTPkGL4yMAA

Het versterkertje van sure (deze TK2050) wil ik na ontvangst van de samenkoopactie inbouwen in een versterkerbehuizingkje met een 24V adapter of in een wat groter kist met 2 12V accu's in serie, alleen nog een deftig laadsysteempje daarvoorbedenken. (optie: 30 Volt voeding inbouwen en deze ook als lader laten werken middels een deftig, nog te vinden, circuitje. Schakel opties: afspelen op voeding [30V], afspelen op accu's [24V], laden.)
Deze pioneers wil ik dan in een zo'n klein mogelijke behuizing fixen met een 12V battery en een TA2024. Gezien de normale inbouwplaats van deze speaker (dashboard) moeten ze wel goed overweg kunnen met een kleine klankkast.
lredev wijzigde dit bericht 04-07-2009 02:34 (16%)
Reden: aanvulling plannen..
Reg. datum: 04 juli 2009
ik ben van plan om een autoradio in een kist te bouwen op 230 volt. ik heb een radio en 4 speakers, wat heb ik allemaal nodig?
maakt amperage iets uit? dacht t wel toch.. heb nog een adapter liggen
heb namelijk geen idee hoeveel ampere mn radio+speakers trekken
beelen18 wijzigde dit bericht 04-07-2009 17:07 (46%)
pak even accu uit je/je ouders auto en een metertje en je kan het even meten ;-) zie: lredev in "mooiste bierkrat radio [deel 3]"quote:beelen18 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 16:41:
maakt amperage iets uit? dacht t wel toch.. heb nog een adapter liggen
Reg. datum: 11 december 2004
Reg. datum: 11 december 2004
Is zo'n http://samenkopen.net/action_product/638964/775653 beter dan een marquant versterker. met betrekking om het vermogen. weet namelijk niet welke versterker chip er in de marquant zit.
heb ergens vernomen dat het 6 tot 8A kan zijn, dat kan mn adapter niet, moet ik dus een andere hebben
Ik raad je aan even te meten, want kan best meevallen, vooral als je maar 2 speakers aansluit. Verder kan je nog overwegen in de samenkoopactie mee te doen, daar heb je ook een MP3 module, waar je een usbstick met muziek op aansluit en kan knallen. Die werkt met een 2A adapter en die is ook te koop. Verder kan je voor je auto radio natuurlijk een oude pc voeding gebruiken.quote:beelen18 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 17:50:
heb ergens vernomen dat het 6 tot 8A kan zijn, dat kan mn adapter niet, moet ik dus een andere hebben
ik wil 4 speakers aansluiten, zonder versterker. die mp3 module, weet je daar meer over?
Reg. datum: 03 juli 2009
Dat is duidelijk, bedankt! Ik ga er binnenkort wat mee proberen te knutselen.quote:happer schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:57:
Je koopt een stereo logaritmische(audio) potentiometer van 10 kiloohm bij een electronikazaak/conrad.nl, ziet er zo uit.
Die sluit je zo aan, onderste rij vlnr:bovenste rij vlnr
- aarde - links naar versterker - links uit mp3
- aarde - rechts naar versterker - rechts uit mp3
Reg. datum: 17 april 2009
Foto
Dit is mijn creatie, de linkse (met radio dr in) heb ik al een tijdje, nu heb ik er een andere bij gebouwd, deze werkt op netvoeding, hier zit de lader in, pc voeding, versteker en speakers. Deze sluit ik dan op de krat aan met radio zodat het er meer geluid uit komt, de accu wordt opgeladen en de pc voeding voor de versteker in de ene krat en voor de radio, zodat de accu niet wordt ontladen onder het bijladen.
De linkse kan ook als stand alone werken door er een simpele jack-in aan te maken.
Dit is mijn creatie, de linkse (met radio dr in) heb ik al een tijdje, nu heb ik er een andere bij gebouwd, deze werkt op netvoeding, hier zit de lader in, pc voeding, versteker en speakers. Deze sluit ik dan op de krat aan met radio zodat het er meer geluid uit komt, de accu wordt opgeladen en de pc voeding voor de versteker in de ene krat en voor de radio, zodat de accu niet wordt ontladen onder het bijladen.
De linkse kan ook als stand alone werken door er een simpele jack-in aan te maken.
ik heb dit besteld: http://www1.conrad.nl/scr...okies=1&scrwidth=1024
is dat volgens de kenners goed om mee te checken hoever je je accu nog kan ontladen?
ik moet dan dus als er nog maar 1 groen lampje aan is(=12volt) gaan laden?
is dat volgens de kenners goed om mee te checken hoever je je accu nog kan ontladen?
Ja dat klopt, met een beetje handigheid knutsel je een relaitje aan het 2de groene ledje, dat als die uitgaat dan de spanning naar je versterker ook uit gaat... tenminste, zoiets wil ik nog makenquote:22Joris schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:24:
ik heb dit besteld: http://www1.conrad.nl/scr...okies=1&scrwidth=1024
PS:
Linken naar conrad doe je anders.....: http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=197165

lredev wijzigde dit bericht 04-07-2009 21:02 (12%)
wat voor schakelingen heb je hiervoor gebruikt dan?quote:-Jurjen- schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 20:14:
Foto
Ik heb in de krat met radio gewoon een 2 polige wisselschakelaar gezet waarbij ik kan schakelen tussen pc voeding en accu zeg maar, en de lader zit gelijk op de accu..
Ik ben ook alweer bezig met mijn tweede kratradio.
Mijn eerste was een beetje topzwaar maar lekker voor op de boot te laten staan en deed het ook lekker lang. Wij hadden dan ook een 92Ah(!) accu er in.
Mijn tweede wil ik wat mooier afgewerkt en het belangrijkst: wat lichter hebben. Ik heb dan dus ook gekozen voor een handzame bierkrat, lekker origineel dacht ik.
Ik heb mijn bierkrat nu helemaal gestript met de slijptol, zwart gespoten, schakelpaneel, neon, versterker, speakers. Daar komt dan een plexiglazen plaat bovenop met daarin de speakers en een elektronische VU-meter van Velleman Kits.
Van die (rode) neon komt best wel wat licht af! Ik heb hem aangesloten en mijn hele kamer leek op een ... (vul in?
)
En dan waarsschijnlijk de primeur:
Mijn krat ga ik insmeren met schoolbordverf waardoor ik dus op mijn krat kan stoepkrijten! Ik wil hem af hebben voordat ik op vakantie ga en ik denk dat dan mijn krat veelgebruikt gaat worden, zowel de de binnenkant, maar ook zeker de buitenkant met leuke berichtjes! (daar mag je zelf wel wat voor verzinnen! weekje Renesse..
)
De foto's komen nog, want mijn telefoon in vandaag in het water gevallen
Mijn eerste was een beetje topzwaar maar lekker voor op de boot te laten staan en deed het ook lekker lang. Wij hadden dan ook een 92Ah(!) accu er in.
Mijn tweede wil ik wat mooier afgewerkt en het belangrijkst: wat lichter hebben. Ik heb dan dus ook gekozen voor een handzame bierkrat, lekker origineel dacht ik.
Ik heb mijn bierkrat nu helemaal gestript met de slijptol, zwart gespoten, schakelpaneel, neon, versterker, speakers. Daar komt dan een plexiglazen plaat bovenop met daarin de speakers en een elektronische VU-meter van Velleman Kits.
Van die (rode) neon komt best wel wat licht af! Ik heb hem aangesloten en mijn hele kamer leek op een ... (vul in?
En dan waarsschijnlijk de primeur:
Mijn krat ga ik insmeren met schoolbordverf waardoor ik dus op mijn krat kan stoepkrijten! Ik wil hem af hebben voordat ik op vakantie ga en ik denk dat dan mijn krat veelgebruikt gaat worden, zowel de de binnenkant, maar ook zeker de buitenkant met leuke berichtjes! (daar mag je zelf wel wat voor verzinnen! weekje Renesse..
Reg. datum: 13 mei 2009
Reg. datum: 13 mei 2009
Dat zuigtquote:Finnl schreef op zondag 05 juli 2009 @ 21:44:
Ja nogal, mijn telefoon heeft nu ongeveer een eigen wil en doet wat ie wilt doen.:Pquote:
Maarja, gelukkig staan ze op een SD-kaart en upload ik ze vanmiddag!
Vanmiddag ga ik gelijk even naar de stad om plexiglas en schoolbordverf te halen!
Heeft er nog iemand tips over een VU-meter?
Ik heb er nu eentje op het oog, het is een kit van velleman, en die kost rond de 22e.
Dit is er dan een met 2x 10 LEDjes. Iemand een alternatief die ik makkelijk in kan bouwen?
Pagina: 1 2 3 4 ... 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 last
Dit topic is gesloten.