Hoofdcategorieën
Topicacties

mooiste bierkrat radio [deel 3]

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 59 60 61 62 last

Nieuw Topic
Woo-woohoo!
Reg. datum: 07 november 2005

quote:
J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:18:
Oke, maar ehm, hoe zit het met de versterkertjes? Op samenkoop schiet het niet echt op... Voor een krat dus de MKII ? ¤15 p/s?
De MKII (de HI-FI) is ¤26, staat in de eerste post op samenkopen. De basic ta 2020 is 15 euro.

"You had to do what with the seat?"

quote:
Pixeltje schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:29:
[...]

De MKII (de HI-FI) is ¤26, staat in de eerste post op samenkopen. De basic ta 2020 is 15 euro.
Correctie, de HiFi is de MKIII, de basic is de MKII, tenminste dat is wat ik van arjan begrepen heb.
quote:
J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:18:
Oke, maar ehm, hoe zit het met de versterkertjes? Op samenkoop schiet het niet echt op... Voor een krat dus de MKII ? ¤15 p/s?
Ik heb nu sowieso een lepai gekocht, voor 30 dollar incl. verzekerde verzending. Voor een samenkoop ben ik nog steeds in de markt voor een basic en een HiFi, pas als ik de kwaliteit zelf heb vergeleken van alle drie dan zal ik tot een grote aantal overgaan.

Van samenkopen krijg ik inderdaad de indruk dat het niet een highspeed inkoop gebeuren is, vervelend is dat het verzenden nog al even gaat duren en dan ook nog de distributie in NL moet gebeuren. Vergeet ook niet dat na een inkoop actie de spullen bij BlackFlower/Unreal88 zijn, en dan nog a 5-7 euro in NL gedistribueerd moeten worden. Of je moet bij hem in de buurt wonen natuurlijk :P tussen 10 en 17 juli zou ik trouwens wss wel een distributie rondje moeten kunnen doen tegen kostenvergoeding (rij op LPG), maar of dat goedkoper is dan TNT weet ik niet, sneller is het dan wel wss.
Mag ook zonder lage streepjes.
Reg. datum: 17 juni 2009

quote:
lredev schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:03:

Ik heb nu sowieso een lepai gekocht, voor 30 dollar incl. verzekerde verzending. Voor een samenkoop ben ik nog steeds in de markt voor een basic en een HiFi, pas als ik de kwaliteit zelf heb vergeleken van alle drie dan zal ik tot een grote aantal overgaan.

Van samenkopen krijg ik inderdaad de indruk dat het niet een highspeed inkoop gebeuren is, vervelend is dat het verzenden nog al even gaat duren en dan ook nog de distributie in NL moet gebeuren. Vergeet ook niet dat na een inkoop actie de spullen bij BlackFlower/Unreal88 zijn, en dan nog a 5-7 euro in NL gedistribueerd moeten worden. Of je moet bij hem in de buurt wonen natuurlijk :P
tussen 10 en 17 juli zou ik trouwens wss wel een distributie rondje moeten kunnen doen tegen kostenvergoeding (rij op LPG), maar of dat goedkoper is dan TNT weet ik niet, sneller is het dan wel wss.
haha, dat wordt niet goedkoper denk ik. Ik denk dat ik pas ga beginnen aan mn project als ik terug ben van vakantie.

Edit: en welke/waar lepai heb je uiteindelijk gekocht?

J_V_D_L wijzigde dit bericht 29-06-2009 16:29 (8%)

Reg. datum: 16 juni 2009

hee zijn dit goede speakers voor de marquant versterker : http://kb-audio.nl/speake...g-620-watt-spakers-1.html

quote:
je kan er van uitgaan dat het niet heel veel soeps is. Maar ach, het kan wel.

Reg. datum: 16 juni 2009

Hoezo wat is er dan niet goed aan die speakers van shark ?

Woo-woohoo!

quote:
tumtum100 schreef op maandag 29 juni 2009 @ 18:36:
Hoezo wat is er dan niet goed aan die speakers van shark ?
Ik heb er niet zoveel verstand van als anderen hier, maar wat mij opvalt;
quote:
Frequentiebereik: 65 Hz - 22 kHz
De meeste speakers die ik tegen kom hebben een groter bereik. Sowiezo de hoge tonen (dus tot 27/28 kHz) maar vaak ook in de lage tonen (vanaf 20/25Hz)

Pixeltje wijzigde dit bericht 29-06-2009 22:10 (24%)

Reg. datum: 21 mei 2007

Ze kosten 30e en zijn erg flitsend. Schat je kans waar die 30e in is gaan zitten ;) Voor 13cm is 65hz trouwens normaal. Voor een groter bereik moet je grotere speakers hebben.

Reg. datum: 08 mei 2007

En wat betreft het frequentiebereik, boven de 20kHz hoor je in principe niets meer. Voor een kratradio is het dus ook niet zinvol om speaker te nemen die hoger dan 20kHz kunnen weergeven.

TheModeR wijzigde dit bericht 29-06-2009 22:14 (36%)

quote:
TheModeR schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:12:
En wat betreft het frequentiebereik, boven de 20kHz hoor je in principe niets meer. Voor een kratradio is het dus ook niet zinvol om speaker te nemen die hoger dan 20kHz kunnen weergeven.
alhoewel het in echte hifi speakers wel fijn is :)

quote:
J_V_D_L schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:41:
[...]

haha, dat wordt niet goedkoper denk ik. Ik denk dat ik pas ga beginnen aan mn project als ik terug ben van vakantie.

Edit: en welke/waar lepai heb je uiteindelijk gekocht?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...tem&item=110407748453 Gewoon omdat ik wil kijken wat het is, of het voldoet voor een krat etc en te vergelijken met de nog te samenkopen Ta2020's

Ik koop de mijne nu ook gewoon via ebay. Is uiteindelijk wel wat duurder denk ik.. Ik hou jullie wel uptodate :)

edit: "gewoon via ebay 8) "
Mn eerste keer ebay uit buitenland, spaaannneendd! :')

J_V_D_L wijzigde dit bericht 30-06-2009 14:51 (33%)

quote:
J_V_D_L schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:50:
Ik koop de mijne nu ook gewoon via ebay. Is uiteindelijk wel wat duurder denk ik.. Ik hou jullie wel uptodate :)

edit: "gewoon via ebay 8) "
Mn eerste keer ebay uit buitenland, spaaannneendd! :')
Welke heb je genomen, ook een lepai? Wat betreft ebay + paypal gaat het doorgaans best ok. Kan wel even duren! 16de wat gekocht bij sureelectronics, die ook op ebay zitten en dat pakje uit hongkong kreeg ik vandaag binnen, geen customs oid.

quote:
lredev schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 21:29:
[...]

Welke heb je genomen, ook een lepai? Wat betreft ebay + paypal gaat het doorgaans best ok. Kan wel even duren! 16de wat gekocht bij sureelectronics, die ook op ebay zitten en dat pakje uit hongkong kreeg ik vandaag binnen, geen customs oid.
nope, een bordje met ta2020 en verder geen behuizing. Hij moet nog wat daagjes en ik hoop dat ik m n beetje goedkoop mee kan pakken.. :9

Reg. datum: 01 maart 2009

quote:
J_V_D_L schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 23:08:
[...]

nope, een bordje met ta2020 en verder geen behuizing. Hij moet nog wat daagjes en ik hoop dat ik m n beetje goedkoop mee kan pakken.. :9
je bedoelt die van 0.99 euro?

Ik zal binnenkort ook wel een paar TA2020 bordjes kunnen gebruiken. Ik ben met wat mensen aan het regelen dat we volgend jaar met een kratradio installatie op het Oerol festival op terschelling kunnen staan (of rondrijden). Dan kan ik wel een paar bordjes gebruiken.

Ik zag net dat er ook bordjes met drie TA2020 chips bestaan. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor een wat geavanceerder systeem. Bijvoorbeeld 4 halve kratten als speakers en een grote subwoofer.

happer wijzigde dit bericht 01-07-2009 11:32 (27%)

quote:
happer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 11:21:
Ik zal binnenkort ook wel een paar TA2020 bordjes kunnen gebruiken. Ik ben met wat mensen aan het regelen dat we volgend jaar met een kratradio installatie op het Oerol festival op terschelling kunnen staan (of rondrijden). Dan kan ik wel een paar bordjes gebruiken.

Ik zag net dat er ook bordjes met drie TA2020 chips bestaan. Dat zou ook een oplossing kunnen zijn voor een wat geavanceerder systeem. Bijvoorbeeld 4 halve kratten als speakers en een grote subwoofer.
Dan zou ik even melden bij Elmoow op samenkopen, de ta2020 gaat hij sowieso halen.
Woo-woohoo!

Mijn versterkertje heeft gisteren besloten de uitgang voor de rechter speaker te ontkennen. ik heb de stekker en de spekerkabels doorgemeten, en daar ligt het probleem niet, ook als ik de rechter speaker aansluit op de linker uitgang, werkt deze gewoon.

Dmv uitsluiten heb ik dus geconstateerd dat er iets grandioos fout gaat in de versterker, waardoor hij geen signaal meer geeft op de speakeruitgang. Toen dacht ik, als het stuk is kan het niet erger worden; dus ik hem m opengeschroefd.

Blijkt dat er een Toshiba versterkertje inzit (wie had dat gedacht? :+ ), maar ik zie geen schade aan het bord, de condensators of weerstanden. Heb alle verbindingen nagelopen, en voor zover ik kan zien maakt hij geen sluiting. Ik dacht, dat als je een condensator opblaast, dat het duidelijk te zien zou moeten zijn.

Heeft iemand een suggestie waar ik zou kunnen kijken? Ik doe mee met de samenkoopactie, dus er komt op termijn een nieuwe versterker in, maar ik zou graag tot die tijd kunnen genieten van mn krat :P

De versterkerchip zou kapot kunnen zijn. Mijn vorige versterker was een philips chip TDA1594Q, in vermogen vergelijkbaar met de TA2020. Die is ooit eens doorgefikt. Je zag later niets aan de chip hoewel hij enorm warm werd toen het mis ging. Toch is het vreemd. Dit soort electronica gaat meestal niet opeens kapot.

Woo-woohoo!

quote:
happer schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:21:
De versterkerchip zou kapot kunnen zijn. Mijn vorige versterker was een philips chip TDA1594Q, in vermogen vergelijkbaar met de TA2020. Die is ooit eens doorgefikt. Je zag later niets aan de chip hoewel hij enorm warm werd toen het mis ging. Toch is het vreemd. Dit soort electronica gaat meestal niet opeens kapot.
Ik vermoed dat er iets mis is gegaan bij het volumeregelen: Ik heb laatst (2 dagen terug oid) het de volumeknop van de versterker op +/- 90% opengezet, (input-volume van mp3 speler was heel niet zo hoog, maximaal half volume), en sindsdien niet meer gebruikt. Ik vermoed dat er toen iets mis is gegaan, dos that makes sense?

Dat zou niet zoveel uit moeten maken. Bij te hoog ingangsvolume gaan ze meestal vervormen. Dat betekent dat er een lager volume uitkomt dan wanneer er geen vervorming was geweest. En de meeste chips kunnen het hebben als ze te warm worden. Daan gaan ze meestal uit.

Woo-woohoo!

@ Happer,

Dan ben ik ook los. tis jammer, maar de winkel waar ik m 4 jaar gelden kocht voor 40 euro, verkoopt hem nog steeds voor dat bedrag. Dat ga ik er niet aan uitgeven, als met een week of wat de samenkoop bordjes komen.

Zo snel al? Dan moet ik snel beslissen. Aan de andere kant, als ik er meer nodig heb dan kan ik ook zo'n bord met 3 units nemen. Daar zit een 230 volt voeding in wat mij enorm veel gebruikersgemak geeft

Reg. datum: 11 juni 2008

ik ben op zoek naar nieuwe boxen 3 wegs voor een goede prijs, ik ga waarschijnlijk een versterker uit
de samenkopen actie kopen, welke weet ik nog niet maar het zal de ta- 2020 of de ta-2024 worden.
Nu zag ik op conrad deze boxen http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=370792
dit leken mij wel geschikte boxen, of weet iemand nog betere boxen ( ik prefereer ovalen boxen)

Reg. datum: 25 juni 2009

ik heb mijn kratradio af ik heb wat foto's. het is me gelukt om hem aan te sluiten op een 12v adapter van 1 amp. als ik hem te hard zet gaat hij er wel een beetje over heen maar het lukt goed.

http://jens70.hyves.nl/al..._/fotos/633721164/0/lv9c/
http://jens70.hyves.nl/al...rchhyver=&__state__=1
http://jens70.hyves.nl/al...rchhyver=&__state__=2
http://jens70.hyves.nl/al...rchhyver=&__state__=3

en nog een filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=WaqF6GtKl8E

groeten jens:9 :P :9

Pagina: 1 2 3 4 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... 59 60 61 62 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: