Reg. datum: 11 december 2004
mooiste bierkrat radio [deel 3]
Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 59 60 61 62 last
Nieuw TopicBerichten: 380
Reg. datum: 05 mei 2008
dat was Elmoow, hij gaat waarschijnlijk binnenkort een nieuwe actie beginnen.quote:_-Tijmen-_ schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:05:
[...]
Wie had die oude actie geregeld dan met die t verstekers op samenkopen? Die zijn namelijk hetzelfde als die lepai dingen alleen dan 10 euro.
edit.
http://samenkopen.net/action_products/58300 die van 11 euro was echter de ta2024
zie hier: http://samenkopen.net/topic/85286/651296
Reg. datum: 03 november 2006
Reg. datum: 03 november 2006
Leuk ideetje! Als je kijkt op www.dickbest.nl dan zie je dat de chip die gebruikt wordt ¤1,75 kost. Ledjes en andere onderdeeltjes kosten daar ook niet zo erg veel. Ik denk dus dat je voor een paar euro wel klaar bent. Je moet het dan natuurlijk nog wel zelf in elkaar solderen, maar dat moet te doen zijn.quote:J_V_D_L schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:54:
Ik zoek zelf ook een mooie VU-meter. Analoog (wijzertje) vind ik ook erg gaaf. Maar 10 ledjes op een rij zijn ook tof: klik enig idee hoeveel dat gaat kosten?
Ik maak nooit circuit boards of wat dan ook, t ziet er best lastig uit eigenlijk...
Reg. datum: 25 juni 2009
Dit is wel degelijk een probleem!quote:Skywalkerr schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 10:48:
[...]
ja dit is geen probleem,
een 12volt adapter levers dus 12 volt voor je 12volt versterker.
maar je moet wel even kijken hoeveel (m)A je adapter maximaal kan leveren, en wat je versterker trekt!
Een adapter, of lader denk ik dat je bedoelt, levert geeeeeen 12Volt!!
Een Acculader voor een accu van 12Volt levert minimaal 13.7Volt. Misschien dat het werkt, maar niet lang. Niet proberen dus!
Je hebt ook omvormers van 230 naar 12. Misschien dat je die kunt gebruiken. Het mooiste is als je dan nog een oude stofzuiger hebt en die rol van het snoer eraan vastmaaktxD Hebben wij met ons kistje ook met vrij wat moeite gedaan, maar dan heb je ook wat: geen in de weg hangend snoer als je dr klaar mee bent en je kunt mziek luisteren!
Reg. datum: 24 maart 2008
Sommige lepai's zijn ook uitgerust met slechtere chips, ze worden echter geadverteerd als zijnde met Ta2020 welke een stuk beter moet zijn.quote:_-Tijmen-_ schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 17:05:
[...]
Wie had die oude actie geregeld dan met die t verstekers op samenkopen? Die zijn namelijk hetzelfde als die lepai dingen alleen dan 10 euro.
De Ta2020 moet nu in ieder geval te regelen zijn voor 25 euro. Bij afname van 10 stuks. De verzendkosten komen daar nog bij 15/10 1,50 per stuk.quote:edit.
http://samenkopen.net/action_products/58300 die van 11 euro was echter de ta2024
Opladen moet inderdaad met 13+V, afspelen niet. De versterker kan prima draaien op 12 volt, 11 lukt wss zelfs nog wel. De stroom is echt belangrijk, trekt het beestje 3Ampere dan is het niet verstandig met een 600mAh adapter te gaan voeden,quote:Finnl schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:27:
[...]
Dit is wel degelijk een probleem!
Een adapter, of lader denk ik dat je bedoelt, levert geeeeeen 12Volt!!
Een Acculader voor een accu van 12Volt levert minimaal 13.7Volt. Misschien dat het werkt, maar niet lang. Niet proberen dus!
Dat is een adapter ook, lijkt me zo...quote:Je hebt ook omvormers van 230 naar 12.
Dat is vrij stoerquote:Misschien dat je die kunt gebruiken. Het mooiste is als je dan nog een oude stofzuiger hebt en die rol van het snoer eraan vastmaaktxD Hebben wij met ons kistje ook met vrij wat moeite gedaan, maar dan heb je ook wat: geen in de weg hangend snoer als je dr klaar mee bent en je kunt mziek luisteren!
lredev wijzigde dit bericht 27-06-2009 00:44 (23%)
): Kratradio afgebouwd en onderdelen (o.a. TA2024) te koop (weerstandsmod ook mogelijk)
Vraagje voor happer: kan ik voor ¤50 autospeakers kopen die beter klinken dan mijn huidige speakers (DM220)? Voor in mijn kratontwerp dan hè.
Een auto geeft tijdens het rijden volgens mij ook een redelijke hoge spanning af, in ieder geval geen 12V precies. Auto electronica is volgens mij ook ontworpen om maximaal 14 of 15V te kunnen verdragen.quote:lredev schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 00:35:
Opladen moet inderdaad met 13+V, afspelen niet. De versterker kan prima draaien op 12 volt, 11 lukt wss zelfs nog wel.
Een auto laadt een accu op dmv een dynamo. Die dynamo levert geen constante spanning.quote:ThinkPad schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:21:
[...]
Een auto geeft tijdens het rijden volgens mij ook een redelijke hoge spanning af, in ieder geval geen 12V precies. Auto electronica is volgens mij ook ontworpen om maximaal 14 of 15V te kunnen verdragen.
De autoaccu, waarop alles is aangesloten, zoals lichtjes, radio enz, geeft wel een constante spanning van 12V.
Je kunt dus niet de acculader rechtstreeks op de versterker zetten. Je kunt het wel proberen en misschien dat het lukt, maar er zal gewoon veel te veel stroom gaan lopen op een begeven moment. Niet proberen dus.
Reg. datum: 21 mei 2007
Ik denk het niet dat je autospeakers kan krijgen die beter klinken. B&W is een topmerk, alleen verkrijgbaar bij de betere audiospeciaalzaak. Wat je wel kan krijgen is iets wat veel harder klinkt. Dat is de afweging. De B&W's heb je al dus ik zou er gewoon iets van bouwen en later verder kijken of je er iets anders van wilt maken.quote:J_V_D_L schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 19:16:
Vraagje voor happer: kan ik voor ¤50 autospeakers kopen die beter klinken dan mijn huidige speakers (DM220)? Voor in mijn kratontwerp dan hè.
Ja, een stroommeter (amperemeter) is een soort geleider. Als je hem direct op je accu aansluit dan is het een soort kortsluiting. Dat heb ik perongelijk al een keer gedaan: lang leven m'n 4 ampere zekering... Daarom sluit je hem alleen aan alsof het een "verbindingkabeltje" is. Hij tapt wel een heel klein beetje energie (spanning) af maar dat merk je normaal gesproken niet.quote:lredev schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 16:55:
Uhm, als ik me dit zo indenk, dan houd je ze eigenlijk op dezelfde plek, aangezien de pluspool van mijn accu direct verbonden is met de pluspool van de versterker, of moet die verbinding dan weg? Dus de multimeter als geleider van accu naar versterker zeg maar?
Ik kan ze nu nl. verkopen voor ¤50... Dus ik zit een beetje in een dilemma... Maar ik hou ze denk ik dus gewoon, ze zien er namelijk ook veel toffer uit dan die lelijk glimmende autospeakers.quote:happer schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:43:
[...]
Ik denk het niet dat je autospeakers kan krijgen die beter klinken. B&W is een topmerk, alleen verkrijgbaar bij de betere audiospeciaalzaak. Wat je wel kan krijgen is iets wat veel harder klinkt. Dat is de afweging. De B&W's heb je al dus ik zou er gewoon iets van bouwen en later verder kijken of je er iets anders van wilt maken.
En de spanning van je dynamo loopt ook niet naar je apparaten denk jijquote:Finnl schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:26:
[...]
Een auto laadt een accu op dmv een dynamo. Die dynamo levert geen constante spanning.
De autoaccu, waarop alles is aangesloten, zoals lichtjes, radio enz, geeft wel een constante spanning van 12V.
Je kunt dus niet de acculader rechtstreeks op de versterker zetten. Je kunt het wel proberen en misschien dat het lukt, maar er zal gewoon veel te veel stroom gaan lopen op een begeven moment. Niet proberen dus.
En dat er een steeds grotere stroom gaat lopen klopt ook niet, waarom zou het 'zomaar' ineens hoger worden
ThinkPad wijzigde dit bericht 27-06-2009 22:48 (5%)
Ja, en die versterkers kunnen dus prima op de dynamo/lader.
De ideale spanning voor de TA2020 is ook 13,5V en de max is 14,8V
De ideale spanning voor de TA2020 is ook 13,5V en de max is 14,8V
http://link.marktplaats.nl/251469954
Een voordeel van glimmende speakers is dat ze tegen water kunnenquote:J_V_D_L schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 21:27:
Ik kan ze nu nl. verkopen voor ¤50... Dus ik zit een beetje in een dilemma... Maar ik hou ze denk ik dus gewoon, ze zien er namelijk ook veel toffer uit dan die lelijk glimmende autospeakers.
Ik heb m'n DM110's vijf jaar geleden gekocht voor 60e per stuk. Maar er stonden er vier dus die heb ik toen gekocht voor 200e
Reg. datum: 16 juni 2009
Hee ik had een vraag kan ik zeg maar opladen als er nog een versterker aan mijn accu hangt en een neon ? hier heb ik een kleine tekening 

http://samenkopen.net/topic/85286/177672
Laten we hier even verder praten over de samenkoopactie..
Laten we hier even verder praten over de samenkoopactie..
http://link.marktplaats.nl/251469954
Hallo,
ik ben op zoek naar een nieuwe set voor in mijn kratradiodevice, en mijn oog viel op deze: Ground Zero. De versterker die ik nu gebruik is crappy, en wordt veel te warm.
ik gebruik een 45 ampere/uur autoaccu (dus geen gelaccu of anders), en mijn huidige setup houdt het daar flink lang op vol. Zien jullie bezwaren tegen deze set?
ik ben op zoek naar een nieuwe set voor in mijn kratradiodevice, en mijn oog viel op deze: Ground Zero. De versterker die ik nu gebruik is crappy, en wordt veel te warm.
ik gebruik een 45 ampere/uur autoaccu (dus geen gelaccu of anders), en mijn huidige setup houdt het daar flink lang op vol. Zien jullie bezwaren tegen deze set?
"You had to do what with the seat?"
Je kunt gewoon opladen tijdens het gebruik, als je dat bedoeld. Ik laad zelf ook mijn accu wel eens op tijdens gebruik, of al het krat uitstaat, maar met de accupolen aangesloten.quote:tumtum100 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:07:
Hee ik had een vraag kan ik zeg maar opladen als er nog een versterker aan mijn accu hangt en een neon ? hier heb ik een kleine tekening [afbeelding]
Ja dat kan, maar dan zou ik wel de neon + de versterker uit zetten als je gaat laden.quote:tumtum100 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 10:07:
Hee ik had een vraag kan ik zeg maar opladen als er nog een versterker aan mijn accu hangt en een neon ? hier heb ik een kleine tekening [afbeelding]
Je neon en versterker hebben samen wel meer dan 600mA nodig, en als je dus de radio en neon aan hebt tijdens het laden, wordt je accu niet vol (en loopt misschien zelfs langzaam leeg ondertussen)
Oooh oke dankje heel erg bedankt voor je andwoordquote:ThinkPad schreef op zondag 28 juni 2009 @ 12:15:
[...]
Ja dat kan, maar dan zou ik wel de neon + de versterker uit zetten als je gaat laden.
Je neon en versterker hebben samen wel meer dan 600mA nodig, en als je dus de radio en neon aan hebt tijdens het laden, wordt je accu niet vol (en loopt misschien zelfs langzaam leeg ondertussen)
ik heb een adapter gevonden die je kunt verstellen hoeveel volt hij levert
. hij levert ook 500mA6VA. kan ik daar dan mijn marquant MCA-200 versterker op zetten als ik het voltage wat lager zet dat hij niet te veel levert dan 12v. groeten jens
Je versterker heeft sowieso 12V nodig, dus alle andere voltages heb je niet nodig.quote:jens-n schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:54:
ik heb een adapter gevonden die je kunt verstellen hoeveel volt hij levert. hij levert ook 500mA6VA. kan ik daar dan mijn marquant MCA-200 versterker op zetten als ik het voltage wat lager zet dat hij niet te veel levert dan 12v. groeten jens
Maar met deze adapter gaat het niet lukken, want 500mA is te weinig. Je hebt toch wel minimaal 2A nodig denk ik.
Ik heb mijn Brand kratje ook maar weer eens aangepast. ik heb mijn oude pioneer autoradio eruit gesloopt en mooi vervangen voor een TA2024.
Als speakers gebruik ik Sony Xplod XS-F1025 en als muziek bron een Ipod nano 8Gb.
mijn setje kan nu ongeveer 12/14 uur draaien op een 7Ah accu.
Plaatje op imageshack (popups!)
Als speakers gebruik ik Sony Xplod XS-F1025 en als muziek bron een Ipod nano 8Gb.
mijn setje kan nu ongeveer 12/14 uur draaien op een 7Ah accu.
Ben ik weer, ik zoek nog steeds een beetje advies over een compo-setje:
Ik heb momenteel deze speakers, van JVC:
6" x 9" 3-Way Speaker
240 W Max. Music Power
Hybrid Metallic Olefin Woofer
2 5/8" Poly-Ether Imide Midrange Cone
13/16" Poly-Ether Imide Tweeter
Strontium Magnet
Rolled Butyl Rubber Edge
Heat Resistant Voice Coil
Rear Mount Design
Frequency Response: 28 - 27,000 Hz
Impedance: 4 Ohms
Mounting Depth: 3 1/4"
En die wil ik gaan vervangen door dit:
Ground Zero - gztc16mkI
maximaal vermogen : 2 x 150 watt
continue vermogen : 2 x 100 watt rms
6 / 12 dB crossover with tweeter protection
19mm / 0.75" silk dome tweeter
Frequency range 60 Hz - 20 kHz
SPL 91dB
inclusief montage materiaal en grill
Prijs: ¤ 89
De speakers die ik nu heb, hebben een iets groter bereik, maar weet iemand hier hoe het zit met de kwaliteit t.o.v. het ground-zero setje?
ik doe nu met een slechte versterker, die eigenlijk bedoeld is voor inbouw in een scooter. Destijds een leuk apparaat ivm de lage aanschafprijs, en haast om het bierkrat af te maken voor een scoutingkamp naar Tsjechië.
Mijn plan is om het ground-zero setje te kopen, en dan of mijn huidige jvc's te gebruiken, en de boxen die bij de set komen te verkopen, of andersom: de jvc's verkopen, en de boxen die bij de set horen te gebruiken.
Kan iemand me hiermee helpen? Welke boxen zijn, volgens jullie, het beste?
Ik heb momenteel deze speakers, van JVC:
6" x 9" 3-Way Speaker
240 W Max. Music Power
Hybrid Metallic Olefin Woofer
2 5/8" Poly-Ether Imide Midrange Cone
13/16" Poly-Ether Imide Tweeter
Strontium Magnet
Rolled Butyl Rubber Edge
Heat Resistant Voice Coil
Rear Mount Design
Frequency Response: 28 - 27,000 Hz
Impedance: 4 Ohms
Mounting Depth: 3 1/4"
En die wil ik gaan vervangen door dit:
Ground Zero - gztc16mkI
maximaal vermogen : 2 x 150 watt
continue vermogen : 2 x 100 watt rms
6 / 12 dB crossover with tweeter protection
19mm / 0.75" silk dome tweeter
Frequency range 60 Hz - 20 kHz
SPL 91dB
inclusief montage materiaal en grill
Prijs: ¤ 89
De speakers die ik nu heb, hebben een iets groter bereik, maar weet iemand hier hoe het zit met de kwaliteit t.o.v. het ground-zero setje?
ik doe nu met een slechte versterker, die eigenlijk bedoeld is voor inbouw in een scooter. Destijds een leuk apparaat ivm de lage aanschafprijs, en haast om het bierkrat af te maken voor een scoutingkamp naar Tsjechië.
Mijn plan is om het ground-zero setje te kopen, en dan of mijn huidige jvc's te gebruiken, en de boxen die bij de set komen te verkopen, of andersom: de jvc's verkopen, en de boxen die bij de set horen te gebruiken.
weet iemand dan hoeveel ampere een marquant MCA-200 nodig heeft. dus hoe sterk mijn adapter moet zijn. want een stuk terug staat dat hij tussen de 400en de 500 mA verbruikt klopt dat. groeten jens
Ik gok dat de jvc's beter zijn, al was het maar omdat van de GroundZero composet verder geen zinnige specs bekend zijn op die site die je linktquote:Pixeltje schreef op zondag 28 juni 2009 @ 16:13:
Die composet zit geen versterker bij. Alleen twee woofers, 2 hoogtoners en een scheidingsfilter, je hebt dan nog steeds een fatsoenlijke versterker nodig, aangezien je zegt dat je huidige ruk is. Dus investeer met ons in een TA2020quote:ik doe nu met een slechte versterker, die eigenlijk bedoeld is voor inbouw in een scooter. Destijds een leuk apparaat ivm de lage aanschafprijs, en haast om het bierkrat af te maken voor een scoutingkamp naar Tsjechië.
): Kratradio afgebouwd en onderdelen (o.a. TA2024) te koop (weerstandsmod ook mogelijk)
Pagina: 1 2 3 4 ... 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 59 60 61 62 last
Dit topic is gesloten.