Hoofdcategorieën
Topicacties

[Online] ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel XIX)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 15 februari 2000

quote:
IT-Pro schreef op woensdag 19 november 2008 @ 09:33:
[...]

Waarschijnlijk niet, doorgaans geldt dit alleen voor nieuwe abonnees. Overigens betaal je het eerste jaar 15 euro en daarna 24 euro per maand. Tegen een meerprijs van 9 euro is je contract per maand opzegbaar en kom je dus alsnog uit op meer dan 30 euro.
Wanneer je jaarcontract bijna afloopt en je belt op, om het op te zeggen, heb je kans dat ze je een aanbod doen. Althans, ik kreeg gisteren een voorstel om iets van ¤17/mnd te betalen ipv 24 wanneer ik mijn jaarcontract zou aanhouden.

Niet gedaan, want ik zit er aan te denken naar kabel over te stappen.

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”
PSN ID: Atomsk73

Reg. datum: 08 februari 2008

Vandaag gebelt naar de Helpdesk. Goed te woord gestaan.
Ik gaf dus aan dat me modem spontaan restart en als er gebelt word of als we gaan bellen dat de verbinding naar beneden ging. De medewerker gaf aan dat dat niet zo hoort te zijn en ging een andere routing aanpassen in me Modem. Die zei tegen mij ik ga je verbinding scannen en als er problemen zijn bel ik u even op meneer. Hij zou me modem inlaten trainen op 8,5mbit maar ik download nu nog steeds tegen de 7mbits aan. Die beste meneer zei dat als er nog steeds problemen waren dat ik gewoon moest bellen en dat er dan een monteur langs kwam en in de wijkcentrale want dan ligt het daar aan gaf die beste man aan.
We zullen wel even afwachten straks met testen van de verbinding en als het niet stabiel is dan ga ik morgen weer even bellen en moeten ze maar een monteur sturen.

john

Bij mij staat af en toe de modem opeens op 6 of 7 mb ingestreamd maar na een restart is het dan weer goed op 8.

@ john

Ik heb een soortgelijk probleem, heb geen internet & bellen maar alleen internet en mijn verbinding gaat aan en uit(dus er valt niet te internetten) na ongeveer een kwartier bellen tot er opgehangen is.

daaan_1992 wijzigde dit bericht 19-11-2008 22:02 (3%)

Mijn css clan: klik!

@Daaan_1992
Ik heb helemaal geen telefonie van Online. Maar als we worden gebelt of gaan bellen daalt het internet in..
Wat voor een modem heb jij dan? Ook een speedtouch? Hoeveel zou jij kunnen halen met de speedtesT?
Uhm dan nog 1 vraagje als jij download hoeveel kb/ps heb jij dan?

Tnx

Reg. datum: 27 februari 2000

Jullie hebben wel allebei de telefoon aangesloten op de speedtouch?
In de speedtouch zit nl. een ingebouwde splitter.

Ik heb nog de ouderwetse livebox van wanadoo. Het is toendertijd aangesloten door een monteur. Het heeft ook een tijd gewoon goed gewerkt, dus gewoon een defeect van het modem?
Ik ga vanmiddag nog even kijken hoe het precies zit aangesloten, moe tnu naar school 8)7

Ik haal nu op de nieuwsservers zoon 820kb/s en in het modem staat hij ingetraind op 7992/1020, daar ben ik wel tevreden mee.

Mijn css clan: klik!

Lizard,

Inderdaad ik heb de telefoon gewoon in de speedtouch zitten.
Mijn modem traint in met 8,5 mbit en ik haal op usenet tussen de 880/890 kb/s.
Op het moment ben ik ook tevreden. Al wil altijd iedereen sneller internet..

Reg. datum: 29 december 2007

Hoi,

Enige tijd geleden heeft mijn broer ADSL Extra en telefonie van Online besteld en ook binnen gekregen. Alles aangesloten en al. Alles was prima in orde. Wat ik mij dus nu afvraag: Tijdens het leechen (eweka) bereikt hij een snelheid van 940kb/s en dat terwijl hij een 20Mbit verbinding heeft. De afstand tot de centrale bedraagt 1255 meter. Is de leechsnelheid normaal, 940kb/s? Of moet hij een veel hogere snelheid kunnen halen? Als dat zo is wat moet hij dan doen? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Gr illy

Reg. datum: 20 mei 2004

quote:
illy1982 schreef op donderdag 20 november 2008 @ 18:20:
Hoi,

Enige tijd geleden heeft mijn broer ADSL Extra en telefonie van Online besteld en ook binnen gekregen. Alles aangesloten en al. Alles was prima in orde. Wat ik mij dus nu afvraag: Tijdens het leechen (eweka) bereikt hij een snelheid van 940kb/s en dat terwijl hij een 20Mbit verbinding heeft. De afstand tot de centrale bedraagt 1255 meter. Is de leechsnelheid normaal, 940kb/s? Of moet hij een veel hogere snelheid kunnen halen? Als dat zo is wat moet hij dan doen? Ik hoop dat iemand mij dit kan vertellen.

Gr illy
Dat heeft met bepaalde dingen te maken. Het is inderdaad een snelheid tot 20 Mbit. Het kan zo zijn dat de wijkcentrale geen ondersteuning biedt voor ADSL2+, dan kan je maximaal 8 Mbit halen. 8000/8 = 1 mB/s maximaal, dat ligt in lijn met de 940 kB/s, want je haalt nooit de volle pond.

Heeft de wijkcentrale wel ADSL2+ dan moet je op 1,2 km hemelsbreed wel meer dan 8 Mbit kunnen halen in theorie. Je kan eenvoudig zien of je wijkcentrale wel of geen ADSL2+ heeft door je postcode even hier in te kloppen.

IT-Pro wijzigde dit bericht 20-11-2008 19:04 (6%)

@ IT-Pro

Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken bij postcodecheck en daar staat dat ADSL2+ beschikbaar is. Ik heb zelf ook even de "Test mijn snelheid" op de site van Online gedaan en daar kwam uit dat hij 8-15 Mbit/s kan halen. Nou moet ik zeggen dat het best een lage snelheid is om te leechen zo'n 8Mbit/s terwijl de wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is. Moet hij dan Online even bellen om te vragen hoe dat nou zit waarom hij niet tegen de 15Mbit kan leechen? Heb/Hebben je/jullie misschien enig idee wat te doen?

Gr illy

illy1982 wijzigde dit bericht 21-11-2008 00:26 (1%)
Reden: Updated

Reg. datum: 22 april 2004

AAARGGGHH!

Ik haat Online! Ik word gek van die livebox, helpdesk, wurgcontract. Online is echt de slechtste adsl provider.

Een week geleden kreeg ik een nieuwe adapter voor mijn livebox, omdat dat ding om de paar minuten uitvalt. Dat heeft een week geholpen, totdat ik even flink wat bestanden moest donwloaden (linux installatie). En jahoor, die livebox kapt er weer mee.

Vanmorgen weer een gesprek gehad met de helpdesk. Nu krijg ik weer een nieuwe livebox. Maar die wil ik niet, ik wil een andere modem. De medewerker geeft aan dat dat niet kan, want de nieuwe modems zijn ook niet goed genoeg. De nieuwe speedtouch schijnt ook al van erbarmelijke kwaliteit te zijn en de uitlevering wordt uitgesteld, zegt hij.

JAJA..... ik geloof er niks van!

En nu zit ik dan nog met dat wurgcontract. Ik raad iedereen aan om per Juli 2009 op te zeggen als de nieuwe telecomwet ingaat.....

quote:
illy1982 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 00:21:
@ IT-Pro

Ten eerste bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken bij postcodecheck en daar staat dat ADSL2+ beschikbaar is. Ik heb zelf ook even de "Test mijn snelheid" op de site van Online gedaan en daar kwam uit dat hij 8-15 Mbit/s kan halen. Nou moet ik zeggen dat het best een lage snelheid is om te leechen zo'n 8Mbit/s terwijl de wijkcentrale ADSL2+ beschikbaar is. Moet hij dan Online even bellen om te vragen hoe dat nou zit waarom hij niet tegen de 15Mbit kan leechen? Heb/Hebben je/jullie misschien enig idee wat te doen?

Gr illy
Het enige wat je kunt doen is controleren of de downloadsnelheid die je haalt (bijv bij usenet binaries binnenhalen) overeenkomt met de intrainwaarde van het adslmodem. Wanneer je modem op 15Mbit zit, dan moet je zo'n 1,5 Megabyte/sec kunnen halen bij het leechen. Bij 8Mbit 800kbyte/sec, etc.

Om voor een goede intrainwaarde te zorgen, moet je de adslmodem zo dicht mogelijk bij het ISRApunt aansluiten. Geen telefoonkabel van 20m ertussen dus. Heb je dan nog maar 8Mbit, dan kun je maar 1 ding doen en dat is verhuizen...

“Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

quote:
Atomsk schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:45:
[...]

Het enige wat je kunt doen is controleren of de downloadsnelheid die je haalt (bijv bij usenet binaries binnenhalen) overeenkomt met de intrainwaarde van het adslmodem. Wanneer je modem op 15Mbit zit, dan moet je zo'n 1,5 Megabyte/sec kunnen halen bij het leechen. Bij 8Mbit 800kbyte/sec, etc.

Om voor een goede intrainwaarde te zorgen, moet je de adslmodem zo dicht mogelijk bij het ISRApunt aansluiten. Geen telefoonkabel van 20m ertussen dus. Heb je dan nog maar 8Mbit, dan kun je maar 1 ding doen en dat is verhuizen...
Hoe weet ik wat de intrainwaarde is? Waar zie ik dat staan? En hoe train ik zo'n ding in?
De modem is gelijk aangesloten op de ISRA punt. niet eens 30cm kabel en hooguit 1 meter CAT5 kabel dacht ik. Dus daar is niets mis mee denk ik.

Verhuizen zit er niet in, hij is net verhuist :)

quote:
illy1982 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 12:52:
[...]

Hoe weet ik wat de intrainwaarde is? Waar zie ik dat staan? En hoe train ik zo'n ding in?
De modem is gelijk aangesloten op de ISRA punt. niet eens 30cm kabel en hooguit 1 meter CAT5 kabel dacht ik. Dus daar is niets mis mee denk ik.

Verhuizen zit er niet in, hij is net verhuist :)
Er zit een leuk boekje bij de livebox, genaamd handleiding. Wanneer je dat eerst even doorbladerd weet je zo waar je dat soort statusoverzichten e.d. kunt vinden in het webinterface. Ik kan dat allemaal wel hier gaan overtypen, maar dat lijkt me ook niet erg nuttig..

Intrainen (de verbinding instellen) doet de modem vanzelf, daar kun je niks aan doen, behalve een reset geven.

Verhuizen zou ik ook niet doen, dat kan Online namelijk ook niet. Het zijn echt ongelofelijke prutsers.

Ik ben nu bijna drie weken verder en nog steeds weten ze niet wanneer het probleem opgelost is en wanneer mijn ADSL-verbinding nu eens een keer opgeleverd wordt. De technische dienst heeft al sinds 14 november geen status meer gegeven en de medewerkers liegen dat ze barsten dat het probleem bij de 3e lijn ligt.

Het duurt niet lang meer en dan is hun eigen deadline verstreken en ontbind ik het contract gewoon. Zo ga je blijkbaar met je trouwe klanten om, ze zijn nog te incompetent om een verhuizing goed te laten verlopen, ook al geef je het ruim van tevoren door en die helpdesk-medewerkers weten zelfs niet eens hoe ze informatie van hun scherm af moeten lezen. Een drama die ISP.

N.a.v. mijn ervaringen raad ik dan ook niemand meer aan om nog voor Online te kiezen. Ze maken hun beloftes niet waar en het motto dat je in de reclame hoort is al helemaal niet van toepassing. Het gaat puur om geld en het gros interesseert zich totaal niet voor de klant. Wat een prutsbedrijf...

Volgens mij was het nog sneller gegaan als die pipo's gewoon een nieuwe lijn hadden aangevraagd bij KPN.

IT-Pro wijzigde dit bericht 21-11-2008 14:43 (4%)

Toch nette service van orange..
Mijn intrainwaardes vlogen omlaag, en zaten nu rond de 9000/1000.
Veeel te laag dus.

Ik bellen, moest serie nummer enzo doorgeven, en krijg nieuwe adapter toegestuurd :) Hopen dat het dan is opgelost _/-\o_

Wat is dan wel een goede ISP? Want ik zelf dacht eraan om Online te nemen in februari 2009. Dus ik heb nog genoeg tyd eigenlijk om het een beetje uit te zoeken. Maar wat is volgens jullie een redelijke ISP?

Dat ligt eraan wat je criteria zijn. Online kan best een goede ISP zijn, maar dan moet ook alles goed gaan, dan heb je er geen kind aan. En nou heb ik ruim op tijd een verhuizing aangevraagd en werkelijk alles wat maar mis kan gaan is ook misgegaan.

't Schijnt dat Telfort wel goed is nu het door KPN is overgenomen. KPN heeft sowieso een van de stabielste ADSL-netwerken. Mocht Online het a.s. maandag niet opgelost hebben dan ontbind ik het contract en vraag ik denk ik internet bij Telfort aan.

Reg. datum: 15 september 2006

Ik ben nu weer iets verder en tegelijk op een eindpunt aangekomen in mijn odyssee om de Speedtouch 706
te unlocken cq te flashen.

Het probleem van het wachtwoord vragen om te kunnen flashen of om de configuratietool te gebruiken is
te omzeilen door een nieuwe gebruiker met root rechten toe te voegen aan de .ini file.
Onder [mlpuser.ini] moet de volgende regel bijzetten via copy/paste:

add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9

De naam is rootuser wachtwoord is su.

Helaas accepteert de router alleen specifieke firmware van Online. Zoals Kanarie al meldde.
Ik heb via Tftpd32 geprobeerd hem te flashen. De firmware wordt wel geladen in de router, maar hij accepteert
de nieuwe generieke firmware niet. Hij blijft in bootstrap modus 'hangen'.
Als je hem weer uit- en aanzet laadt hij weer de Online firmware in en alles is weer bij het oude.
Ik heb helaas geen firmware van Online tot mijn beschikking, dus daar houdt het op.

Alles kan kapot (6)

Ik heb toen ik nog bij Online zat - volgens de Online helpdesk - een defecte Livebox gehad.
Ze stuurden mij vervolgens een nieuwe op, maar mijn oude bleek helemaal niet kapot te zijn, het was een fout in de wijkcentrale, want mijn nieuwe Livebox kon ook geen verbinding maken!

Nu is het zo dat er 12,95 is gefactureerd voor het retoursturen van de niet-defecte Livebox. Is dit eigenlijk wel terecht? Ik dacht dat dat ding onder garantie viel omdat het in bruikleen is en Online dus alle kosten op zich zou moeten nemen. Of is dit niet zo?
Reg. datum: 11 september 2003

Ben onlangs verhuisd, dus dit aan KPN van tevoren doorgegeven. Vervolgens een paar dagen later een brief van Online gehad waaruit bleek dat 17 november ADSL verhuisd zou worden. Dus niet. Gebeld, bleek dat ze in de laatste fase van het verhuizen zaten en er "alleen nog maar een knop" omgezet hoefde te worden. Dit zou 20 november (afgelopen donderdag) gebeuren. Zoals verwacht donderdag geen internet. Wederom gebeld, wachten tot vrijdag. Vrijdag ook geen internet, weer gebeld: kan geen IP-adres toegewezen worden, helpdeskmedewerker moest een testrapport (o.i.d) invullen en dan zou het probleem binnen 8 werkdagen opgelost worden.

Ik snap er geen hol van. Hoe moeilijk kan het zijn om een ADSL-lijn te verhuizen? Dat is toch hun werk? ADSL-lijntjes aansluiten, verhuizen, opzeggen. Waarom kan dat dan nooit goed gaan?

Reg. datum: 09 juli 2003

Waardeloos, die diensten van internetproviders. Ze kunnen hun core-business niet eens aan.

wat nou ondertitel?
Reg. datum: 13 oktober 2002

Ik heb ook de 20mbit + basis telefonie.

De uiteindelijke snelheid die ik haal is nog geen 8 mbit :{

quote:
MarcoC schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 14:52:
Ben onlangs verhuisd, dus dit aan KPN van tevoren doorgegeven. Vervolgens een paar dagen later een brief van Online gehad waaruit bleek dat 17 november ADSL verhuisd zou worden. Dus niet. Gebeld, bleek dat ze in de laatste fase van het verhuizen zaten en er "alleen nog maar een knop" omgezet hoefde te worden. Dit zou 20 november (afgelopen donderdag) gebeuren. Zoals verwacht donderdag geen internet. Wederom gebeld, wachten tot vrijdag. Vrijdag ook geen internet, weer gebeld: kan geen IP-adres toegewezen worden, helpdeskmedewerker moest een testrapport (o.i.d) invullen en dan zou het probleem binnen 8 werkdagen opgelost worden.

Ik snap er geen hol van. Hoe moeilijk kan het zijn om een ADSL-lijn te verhuizen? Dat is toch hun werk? ADSL-lijntjes aansluiten, verhuizen, opzeggen. Waarom kan dat dan nooit goed gaan?
Kan geen IP-adres toegewezen worden, klinkt heel bekend. Dat zelfde grapje speelt bij mij ook en daarom zit ik al 3 weken te wachten op een oplevering. Zoals TMC al aangeeft kunnen ISP's hun eigen core business niet eens meer uitvoeren.

Ik vermoed zelf dat het niet zozeer om het toewijzen gaat, maar dat zij extreme overselling toepassen. M.a.w. ze hebben eigenlijk te weinig IP's om uit te geven en dan beland je dus in de situatie dat een klant moet wachten op het toewijzen van zijn IP-adres omdat er geen IP beschikbaar is.

Reg. datum: 11 september 2003

Scherpe analyse, dat zou zomaar kunnen. Mijn oude IP-adres wordt dan gegeven aan een nieuwe klant zodat ze die tevreden kunnen stellen en ondertussen vaste klanten kunnen laten wegrotten? Belachelijk. Maarja, wat doe je eraan. Bij andere providers gaat het er niet anders aan toe lijkt mij. Vijf jaar geleden ben ik ook verhuisd, en toen waren er ook problemen met het IP-adres (toen nog Planet).

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: