Gathering of Tweakers

Quicksearch
directive?

quote:
wacko schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:57:
Bedankt voor je reactie Buccket. Ik heb helaas al geen garantie meer (Macbook is ouder dan een jaar en geen AppleCare aangeschaft). Zou ik iets kunnen beginnen met het feit dat het een ontwikkelfout lijkt te zijn?
Ik heb mijn MacBook vandaag opgehaald met een nieuwe topcase en oplader. Die zijn kosteloos vervangen omdat de scheur (rechtsonder) en verkleuring (overal) van de topcase en de aanhechting van de kabel aan de Magsafe connector erkende problemen zijn. Mijn MacBook is van juni 2006!

Eigenlijk ging ik voor de oplader naar de winkel, maar ik had mijn MacBook meegenomen om een prijsopgave te vragen voor de vervanging van de topcase. Dat bleek achteraf helemaal gratis! Ik ben echt zo blij :)

De toetsen zijn ook vervangen en de glanzende buitenkant is mooi gepolijst. Mijn (eerste generatie) MacBook kan weer een tijdje mee. Zo heb ik nog de tijd om te sparen voor een MacBook Pro :P

Mijn (eerste) generatie macbook is gisteren voor de 6de keer gestorven. Ik krijg er een beetje genoeg van. Ik ga apple maar eens bellen of ze het normaal vinden dat nu weer de schijf naar de maan is.
En wat die grap nu weer gaat kosten. Ik dacht dat apple eerst voor kwaliteit stond, maar dat is zeker van "vroegah" toen alles nog beter was. Het is nu duur spul met te goedkope componenten lijkt het wel.

Specs: P4-2.4C@3.3Ghz, Abit IC7-G, 2x512MB Corsair PC3500 Plat. Heatspr. , Hercules 9500 Pro, Audigy 2 Platinum Ex, 2x Maxtor 120GB 8MB cache LB SATA, Pioneer DVD-106s, Antec Case PLUS1080AMG + Antec Truepower 430 Watt, CPU Watercooled.

Elysium Hoplite Forever

quote:
burne schreef op donderdag 04 september 2008 @ 22:07:
[...]

Met genoeg geredeneer kun je MrOrange's accuproblemen denk ik nog wel onder de Geneefse conventie laten vallen. En anders de Bernse Conventie wel. Juristen zijn daar erg goed in, maar schieten we er iets mee op? :+
Net zoveel als wanneer niet-juristen zich eerst met juridische kwesties gaan bezighouden en daarna badinerend de discussie onder het tapijt schuiven. :o

DUGG

Reg. datum: 14 februari 2008

quote:
wacko schreef op donderdag 04 september 2008 @ 23:57:
Bedankt voor je reactie Buccket. Ik heb helaas al geen garantie meer (Macbook is ouder dan een jaar en geen AppleCare aangeschaft). Zou ik iets kunnen beginnen met het feit dat het een ontwikkelfout lijkt te zijn?
Ik denk dat wanneer je de scheur laat zien aan een Reseller dat het wel vervangen wordt. Daarnaast heb je geen 1 jaar garantie, maar 2 jaar. Ook na 3 jaar kun je nog garantie eisen omdat je van een product van deze prijs mag verwachten dat hij langer dan die periode mee gaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn.

SanderVerkerk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2004

In de OP staat netjes welk geheugen je nodig hebt als je hem wilt uitbreiden naar 2x1 GB, ik ben opzoek naar 2x2GB. Nu weet ik in het verleden dat de Mac's nogal kieskeuring zijn...

Welke kan ik het beste kopen?

quote:
Daros schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:34:
In de OP staat netjes welk geheugen je nodig hebt als je hem wilt uitbreiden naar 2x1 GB, ik ben opzoek naar 2x2GB. Nu weet ik in het verleden dat de Mac's nogal kieskeuring zijn...

Welke kan ik het beste kopen?
[Mem-ervaringen] Intel Mac - Deel 2 :Y)

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 20 januari 2004

quote:
Buccket schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:58:
[...]

Ik denk dat wanneer je de scheur laat zien aan een Reseller dat het wel vervangen wordt. Daarnaast heb je geen 1 jaar garantie, maar 2 jaar. Ook na 3 jaar kun je nog garantie eisen omdat je van een product van deze prijs mag verwachten dat hij langer dan die periode mee gaat. Het zou dus geen probleem moeten zijn.
Ach, please, wanneer kunnen we deze discussie nou achter ons laten...
2 jaar garantie is onzin. Wettelijk gezien is een garantie van 6 maand verplicht, alles daarboven komt extra van de fabrikant. Dat sommige bedrijven standaard 2 jaar aanbieden, maakt het nog niet tot een verplichting. En officieel ligt de bewijslast zelfs na 6 maanden al bij de koper ;).
Natuurlijk kun je met hulp van de rechtsbijstand/advocaten/consumentenbond/whatever altijd een brief sturen hoe teleurgesteld je bent en dat je verwacht dat een product wel langer mee moet gaan, maar dan moet je er aardig wat tijd in stoppen ;).

Over de scheuren in de topcase. Als deze op de plaats zitten waar de magneten de topcase raken, dan valt het onder een vorm van verlengde garantie. Dit kan elke AASP voor je repareren, alleen de voorwaarden/mogelijkheden verschillen wel per AASP. Bij sommigen kun je een afspraak maken zodat je het systeem zo kort mogelijk kwijt bent, bij anderen moet je de hele MacBook inleveren.
quote:
Rox_NL schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 11:46:
[...]

Ach, please, wanneer kunnen we deze discussie nou achter ons laten...
als je na deze zin nou geen relaas was begonnen over garantie perikelen, had je zowaar je punt gemaakt... Kortom: genoeg over garantie issues already! Het is een MacBook topic, geen garantie/consumentenrecht topic!

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Discussies over garantie en consumentenrecht mogen in het Shopping Forum. Dit topic blijft voorbehouden aan discussies over de MacBook. Dus, back ontopic!

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Ik heb sinds kort dat mijn adapter geen groen licht meer geeft als hij opgeladen is. Is daar zelf nog wat aan te doen of moet ik naar de apple dealer (heb nog garantie).

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

Helemaal lijp.
Reg. datum: 18 december 2005

Mac OS geeft wel aan dat je batterij compleet opgeladen is? Ik zou de batterij een calibratie geven, oftewel wanneer ie compleet is opgeladen hem helemaal leeg laten gaan (dus totdat ie zichzelf automatisch in slapen zet) en vervolgens weer compleet opladen. Als het dan niet is opgelost naar een Apple Store.

Het kan ook zijn dat je een draadbreuk hebt aan je Magsafe connector. Dan moet je wel oppassen, want dat kan brand veroorzaken.

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

Ok ik ga de calibratie proberen, ik houd jullie wel op de hoogte. aan de stekker zelf kan ik ook niets geks zien, ook niet aan de aansluiting op de Macbook.

WS: E6600, Asus P5B Dlx, 2x 1gb OCZ 4-4-4-15 , x1950GT, 2x WD3200AAKS (raid 0) + 1x WD3200KS, Pioneer dvr108, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: 2400+, 512mb, 2x160gb 8mb, | Laptop: Apple Macbook, 2,4ghz, 2gb, 160gb, OSX 10.5.3

quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 11:22:
Ik heb sinds kort dat mijn adapter geen groen licht meer geeft als hij opgeladen is. Is daar zelf nog wat aan te doen of moet ik naar de apple dealer (heb nog garantie).
Het rooie lampje brand wel normaal, en je accu laadt ook normaal op? Dan is het groene ledje stuk, lijkt me.

het groene lampje werkt wel want hij brand kort als je de adapter aansluit (altijd al gedaan), vervolgens blijft ie oranje branden ondanks dat de batterij wel vol is (Coconut Battery geeft 100% vol aan). Of hij ook aangeeft of hij "charged" is in Coconut Battery heb ik eigenlijk niet goed naar gekeken. Momenteel laat ik de batterij helemaal leeglopen, en zal hem over ongeveer een half uurtje weer helemaal op gaan laden. Hopelijk helpt het.

Ik heb ook van de Apple helpdesk wat howto's gekregen, SMC opnieuw instellen, PRAM en NVRAM resetten, die heb ik ook nog niet geprobeerd.

BIj mij doen die lampjes al sinds begin raar soms werkt het en soms niet, maar hij laad wel netjes op dus gewoon storing in je adapter.
Genius Or Madman?.. You Decide

Euhm.. misschien een domme vraag, maar, waar zet je de optie dat je MB in sluimerstand gaat als je het scherm dicht klapt uit? :$

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)

quote:
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:13:
Euhm.. misschien een domme vraag, maar, waar zet je de optie dat je MB in sluimerstand gaat als je het scherm dicht klapt uit? :$
Er bestaat daar geen optie voor, want hij gaat standaard in sluimer/slaapstand als je 'm dichtklapt.
Hoe kan ik zien met welke files mijn harde schijf volstaat? Ik heb een harde schijf van 120Gb en heb nog maar 30GB over, snap helemaal niet hoe dat kan

Macsafe is weer groen! het ontladen en opnieuw opladen van de batterij heeft geholpen.

En toch zijn er een hoop mensen die hem gebruiken als 'desktop' dus met externe monitor en de shell dicht geklapt.
Halen die hem dan steeds uit sluimerstand door te klikken/op toetsen te drukken?

[Edit]
Werkt aardig idd zo.
Maar k lijk geen logica te ontdekken in hoe hij uit sluimerstand gehaald word? Is steeds een andere toets :?

Spike_wolf wijzigde dit bericht 06-09-2008 19:11 (26%)

quote:
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:50:
En toch zijn er een hoop mensen die hem gebruiken als 'desktop' dus met externe monitor en de shell dicht geklapt.
Halen die hem dan steeds uit sluimerstand door te klikken/op toetsen te drukken?

[Edit]
Werkt aardig idd zo.
Maar k lijk geen logica te ontdekken in hoe hij uit sluimerstand gehaald word? Is steeds een andere toets :?
Hiervoor is het programma InsomniaX daarmee kan je instellen dat hij niet in de sluimerstand gaat als je je macbook dicht doet.

quote:
hardcore_bass schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:31:
Hoe kan ik zien met welke files mijn harde schijf volstaat? Ik heb een harde schijf van 120Gb en heb nog maar 30GB over, snap helemaal niet hoe dat kan
Disk Inventory X vind ik daar zelf wel erg handig voor ;)

quote:
Spike_wolf schreef op zaterdag 06 september 2008 @ 18:13:
met InsomniaX moet dat lukken. Even googlen :) te laat :+

"Conclusion is the point where someone got tired of thinking"

Xtra software voor die sluimerstand lijkt me niet eens nodig.. beetje gepruts en geprobeerd, doet het nu super hier.

Klep gewoon dicht, en als ik op een paar toetsen druk op m'n toetsenbord (1 toets lijkt geen effect te hebben) dan komt hij vanzelf uit sluimerstand.

Als ik weg ga zet ik hem handmatig weer terug in sluimerstand. Prima zo :)
Of heeft InsomniaX nog meer voordelen naar jullie mening?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws