/dev/null
Nou, dit lijkt me juist iets waar je de helpdesk voor moet bellen.quote:I_stealth_I schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:
Sinds de afgelopen week doe ik twee vreemde issue's bij T-mobile:
• Als ik mensen bel hoor ik bij een hoop gesprekken geen overgangtoon meer. De lijn blijft stil totdat de ander opneemt.
• Ik ben telefonisch bij eerste poging onbereikbaar, een 2e direct daarna is er weg verbinding.
Het toestel heb ik gereset, wellicht ten overvloede om hier gelijk een helpdesk mee te belagen, ben benieuwd wat jullie ervaren.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
Onwetendheid is een gift
Reg. datum: 04 november 2003
Lazyness is not so much a way of life, as you prefer not to move.
bovenstaande problemen heb ik ook gehad bij TMO. Ik ben er snel weggegaan ( binnen contractsperiode, jaja ook dat is mogelijk ). Heel irritant omdat het zeer waarschijnlijk NIET aan jou ligt ( ik heb meerdere sims gehad, diverse telefoon, diverse locaties. Het netwerk is gewoon nog steeds niet van voldoende kwaliteit )quote:I_stealth_I schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 23:21:
Sinds de afgelopen week doe ik twee vreemde issue's bij T-mobile:
• Als ik mensen bel hoor ik bij een hoop gesprekken geen overgangtoon meer. De lijn blijft stil totdat de ander opneemt.
• Ik ben telefonisch bij eerste poging onbereikbaar, een 2e direct daarna is er weg verbinding.
Het toestel heb ik gereset, wellicht ten overvloede om hier gelijk een helpdesk mee te belagen, ben benieuwd wat jullie ervaren.
Ik kan je adviseren regelmatig bellen naar de helpdesk, dit heeft niet zoveel zin maar er wordt een dossier aangelegd.
Ik kan je ook vertellen hoe ik er weggekomen ben maar verder kan ik je daarbij niet helpen. Ik heb iemand hoger in de organisatie kunnen bereiken door een foutje van T-Mobile. De beste man blufde zichzelf een groot leiderschap toe door te zeggen dat ie 400man leidde(1*), natuurlijk heb ik hem verteld dat ie mij dan ook wel kon helpen met dit, nooit bij TMO voorkomende probleem. Deze heb ik regelmatig gebeld, tot vervelens toe misschien maar dit heeft er wel voor gezorgd dat ik snel weg kon daar.
1*; hij vertelde dit terloops in het gesprek en vond vast dat ie dat even moest melden.
Dingen die ik heb geprobeerd:
- 4 verschillende telefoons
- 1 nieuwe SIM
Het probleem blijft dus ik ben genoodzaakt om weg te gaan bij T-mobile helaas. Het is me er erg goed bevallen de afgelopen jaren en ik vind hun dienstverlening verder zeer prettig. Alleen dit is een onoverkomelijk probleem wat ongelovelijk veel overlast veroorzaakt. Ben hierdoor bijna klanten kwijtgeraakt.
Precies, de dames van de helpdesk bleven altijd aardig en probeerden altijd terug te bellen ( voor zover mogelijk :-( )quote:Zak schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 20:22:
Het probleem blijft dus ik ben genoodzaakt om weg te gaan bij T-mobile helaas. Het is me er erg goed bevallen de afgelopen jaren en ik vind hun dienstverlening verder zeer prettig. Alleen dit is een onoverkomelijk probleem wat ongelovelijk veel overlast veroorzaakt. Ben hierdoor bijna klanten kwijtgeraakt.
/dev/null
Alleen is het bereik echt slecht volgens de dekkingskaart zou ik binnen bereik moeten hebben maar moet daarvoor wel op zolder gaan staan anders heb ik geen bereik, ook valt het gesprek regelmatig weg. Terwijl ik met Orange nooit problemen had met bereik.
Hier ook Met T-Mobile contact over opgenomen en schijnt volgens de medewerken in hun algemene voorwaarden te staan dat zij geen bereik binnenshuis garanderen (heb het zelf nog niet kunnen vinden in hun voorwaarden).
Tevens kon zij melden dat de Orange masten pas over circa 5 maanden functioneel zullen zijn in het T-Mobile netwerk (maar om nou bijna de helft van de tijd van mijn contract met slecht bereik te zitten..).
Vandaag had ik ook die problemen tijdens het bellen naar personen dat de lijn niet over ging en er uiteindelijk wel verbinding was maar geen geluid, dit ook aan beide kanten van de lijn, erg vervelend.
Inmiddels is mijn contract ontbonden en heb ik Telfort aangevraagd, vandaag binnen gehad SIM-kaart getest en jahoor weer prima bereik.
Ik denk dat T-Mobile beter het geld, wat ze hebben betaald aan Apple om de iPhone als enige provider te mogen aanbieden, in verbetering van hun netwerk konden steken.
Antec Solo * Tagan 480W * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 2x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * 2x WD2500KS 250GB raid0 * 2x WD5000AAKS 500GB raid1 * Samsung SH-D162C * Plextor PX-716A * XFX GeForce 6800 GT PCI-E * Samsung 710T
Zat er nl. over te denken om met de migratie een iphone te nemen, alleen dit alles heeft me doen besluiten om toch eens even verder te kijken.
De problemen die ik heb:
- iemand bellen en dat de verbinding meteen verbroken word, nog voor de toon dat de andere telefoon over gaat
- iemand bellen en na 2x de toon te horen krijgen dat het nummer niet bereikbaar is, bij zowel vaste als mobiele nummers. Ging het navragen en bij die mensen ging de telefoon niet eens over. Thuis getest met de huistelefoon en het klopt nog ook ! Ik hoor in mijn gsm de telefoon over gaan, maar het vaste toestel blijft stil.
- veel vervormingen tijdens de gesprekken of mensen die wegvallen, terwijl ik woon en werk in centrum Tilburg(lijkt het BEN tijdperk wel)
Ben iig blij om te lezen dat ik die de enige ben, terwijl orange/t-mobile me dat wel verteld. Gisteren nog een telefoontje gehad dat ze me zó graag willen behouden en deze problemen niet door T-mobile komen, want T-mobile heeft de beste dekking en het meest geavanceerde netwerk.
Een collega heeft dit probleem ook (hij zit al in het T-Mobile netwerk). Als hij of ik het toestel opnieuw opstart dan is de bereikbaarheid weer terug. Mijn toestel is pas 2 of 3 maanden oud (heb het gekocht net voordat Orange volledig in T-Mobile opging en zit dus nog op het orange netwerk).
Ik heb hierover naar de helpdesk gebeld, maar die konden nou niet echt helpen. Het zou een combinatie simkaart/telefoon zijn, vooral LG en Samsung zou volgens hun niet goed zichzelf aanmelden op de zendmast... Vond het een slap antwoord, als het een probleem is met die toestellen (Samsung E950) verkoop die dingen dan niet...
Hij gaf aan dat als T-Mobile en Orange de netwerken samenvoegden het probleem misschien verholpen was.
Na een beetje research denk ik dat het te maken heeft als ik een gebied kruis waar de ontvangst slecht is. Tussen 's-Hertogenbosch en Eindhoven is de ontvangst op sommige plekken zwaar klote (vooral in de trein). Als ik vervolgens in Eindhoven aankom ben ik vaak niet meer bereikbaar. Dus mijn tijdelijke oplossing is gewoon mijn toestel opnieuw starten in Eindhoven...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling".
Curiosity killed the medic!
Ik had het bij de Samsung U600, maar die is de deur uit.
Ben weer naar mijn SE w810i gegaan en die heeft ook het probleem.
Reg. datum: 10 maart 2008
ik heb nu een aantal maanden een Nokia N95, hiervoor had ik de samsung D900.....de laatste 1,5 maand of zo heb ik precies hetzelfde als GertJan......heb gewoon streepjes staan, en krijg dan een smsje dat ik een gemist gesprek heb....direct nadat de persoon die mij wilde bellen direct mijn voicemail kreeg.....dus dat is raar.....het telefoontje lukt niet, maar het smsje komt wel binnen....
dan herstart ik mijn telefoon maar...en dan gaat het weer een tijdje goed....maar jah, je merkt het niet heh....is erg vervelend, heb ook al 2x contact gehad met de helpdesk....de eerste keer wisten ze me te melden dat ik maar even langs een T-mobile shop moest gaan, aangezien het alleen maar aan mijn telefoon kon liggen....
Ik dus maar weer mijn samsung uit de kast gehaald, zelfde probleem....
weer helpdesk, toen kwam de melding dat de regio waar ik woon een hele goede dekking heeft, maar toevallig precies mijn adres juist hele slechte dekking....dat is natuurlijk complete bull, vooral omdat ik daar al 5 jaar woon, en altijd super dekking heb gehad....
gemeld dat het bij meerdere telefoons hetzelfde geval is, dus zal het niet aan de telefoon liggen...
toen viel de helpdesk stil, en zei dat ze er op dat moment niks op wisten te zeggen, ze zullen het uitzoeken, en zo gauw ze een oplossing hebben bellen ze me op.....lekker vaag !!! wat heb je daar nou aan....'dont call us, we call you'.....
Interessant: ik heb een N95-2 en mijn vrouw heeft een D900i en we hebben beiden soortgelijke problemen. Overigens heb ik dit sinds we bij T-mobile zitten (begin dit jaar) en alleen in en rondom huis. T-mobile heeft gemeld dat ze hopen dat het op is gelost als het Orange-netwerk gemigreerd is met het T-mobile-netwerk, maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Tot die tijd hebben we iig 20% korting op het abbo gekregen (we hebben ieder een abbo) en is er mee te leven.quote:Burns_NL_dsl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:01:
ik heb nu een aantal maanden een Nokia N95, hiervoor had ik de samsung D900.....de laatste 1,5 maand of zo heb ik precies hetzelfde als GertJan......heb gewoon streepjes staan, en krijg dan een smsje dat ik een gemist gesprek heb....direct nadat de persoon die mij wilde bellen direct mijn voicemail kreeg.....dus dat is raar.....het telefoontje lukt niet, maar het smsje komt wel binnen....
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Reg. datum: 10 maart 2008
Hmmm...een korting....bij mij was daar nog niet echt over te spreken geloof ik.....moet ik daarvoor maar wat vaker met de helpdesk bellen of zo ????quote:pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:07:
[...]
Interessant: ik heb een N95-2 en mijn vrouw heeft een D900i en we hebben beiden soortgelijke problemen. Overigens heb ik dit sinds we bij T-mobile zitten (begin dit jaar) en alleen in en rondom huis. T-mobile heeft gemeld dat ze hopen dat het op is gelost als het Orange-netwerk gemigreerd is met het T-mobile-netwerk, maar ik heb daar weinig vertrouwen in. Tot die tijd hebben we iig 20% korting op het abbo gekregen (we hebben ieder een abbo) en is er mee te leven.
De eerste keer dat ik ze belde werd er een storing gelogd met de melding dat ze er binnen 10 kalenderdagen op terug komen. Ze kwamen er keurig op terug met de melding dat ze geen storing kunnen vinden en daarom compensatie geven in de hoop dat het een dezer maanden op is gelost.quote:Burns_NL_dsl schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:13:
[...]
Hmmm...een korting....bij mij was daar nog niet echt over te spreken geloof ik.....moet ik daarvoor maar wat vaker met de helpdesk bellen of zo ????
Eigenlijk raar dat er dus meer mensen met dezelfde klachten zijn en ze nog beweren dat het niet aan het netwerk ligt. Dan heb ik het nu even niet over de landelijke storing. Dat ze dan nog doodleuk zeggen dat zij juist het meest geavanceerde netwerk van Nederland hebben met de meeste en beste dekking. uhuh..quote:pven schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 10:16:
[...]
De eerste keer dat ik ze belde werd er een storing gelogd met de melding dat ze er binnen 10 kalenderdagen op terug komen. Ze kwamen er keurig op terug met de melding dat ze geen storing kunnen vinden en daarom compensatie geven in de hoop dat het een dezer maanden op is gelost.
Reg. datum: 16 april 2008
edit: Ik moet ook niet bellen (huh, hoe dan?) en posten tegelijk. Wat een zinlose opmerking al zeg ik het zelf... Was een reactie op Pven: "Hoe kom je aan die mail"...
Gielp wijzigde dit bericht 25-07-2008 12:15 (50%)
Reg. datum: 21 september 2007
Ik zit sinds de invoering van het HSDPA met het volgende netwerk-probleem.
Als ik 's ochtends internet met mijn Vario3 alles prima. Om ongeveer 2 uur a half 3 valt de verbinding weg en die krijg ik dan soms weer voor korte tijd werkende , maar daarna wordt het een crime.
Zodra ik Apeldoorn verlaten heb en terug ben in Zutphen werkt alles weer normaal.
edit: 25-7-2008 Nu had ik in Zutphen ook geen verbinding tot 22.00 uur, daarna weer mondjesmaat.
/edit
De telefoon blijft het gewoon doen, ik ben nogal een heavy user, dus ik heb het idee dat het modem aan de andere kant gewoon weigert te verbinden omdat mijn dagverbruik te hoog zou zijn.
Kan dat ?
@ Gumball
| Zoiets heb ik ook gehad, bij mij lag het er aan dat het UMTS netwerk nu alleen nog HDSPA dekking had. Dit had voor mij ook gevolgen voor mijn bel verbiniding. Ik heb handmatig de boel op GPRS terug gezet en de problemen zijn verhopen (MDA vario3) |
Hoe heb je die instellingen op GPRS weten te zetten, ik kan HSDPA niet uitzetten op mijn Vario3 ?
al_sole wijzigde dit bericht 28-07-2008 12:00 (30%)
Reg. datum: 16 augustus 2001
Ik heb nog niet naar T-Mobile gebeld omdat ik weet dat hun standaard antwoord is dat het aan de telefoon ligt en niet aan het netwerk. Daarom zou ik eerst eens een inventarisatie willen zien van hoeveel mensen met deze problemen rondlopen zodat ik dat T-Mobile onder de neus kan drukken.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Reg. datum: 03 februari 2005
Hier een Touch Diamond i.c.m. T-Mobile met exact dezelfde problemen. Zit middenin het dekkingsgebied en eerder met mijn Nokia N95 nooit problemen gehad. Nu continue compleet wegvallen van netwerk, omschakelingen tussen G (UMTS) en H (HSDPA) wat niet soepel verloopt. SMS die moeizaam verzonden/ontvangen wordt. Mail ophalen (@home account) gaat niet optimaal. Tijdens het opnemen van een telefoongesprek hoor ik helemaal niets, na ophangen en weer opnieuw bellen weer wel. Tsja, spijtig allemaal. Verwacht wel een financiele tegemoetkoming hierin.quote:Xanion schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:53:
Ik heb nu sinds 2 weken constant problemen met mijn Touch Cruise en T-Mobile. Ik moet ondertussen 10keer per dag mijn telefoonfunctie uitschakelen en opnieuw inschakelen om weer verbinding te krijgen met het T-Mobile netwerk, dan doet ie het weer ffkes om naar verloop van tijd weer op 'No Service' te komen staan. Echt irritant, want de laatste 2 weken ben ik dus gewoon nauwelijks bereikbaar. Nou zou je kunnen zeggen, slechte telefoon. ,maar op mijn telefoon is de laatste 2 maanden niets gewijzigd kwa software en ik lees ondertussen te veel dezelfde problemen van mensen op verschillende telefoons.
Ik heb nog niet naar T-Mobile gebeld omdat ik weet dat hun standaard antwoord is dat het aan de telefoon ligt en niet aan het netwerk. Daarom zou ik eerst eens een inventarisatie willen zien van hoeveel mensen met deze problemen rondlopen zodat ik dat T-Mobile onder de neus kan drukken.
HTC Touch Diamond - Nokia N95
Dus ik tik even wat woordjes in google:quote:bounzer schreef op maandag 28 juli 2008 @ 11:25:
Hier een Touch Diamond i.c.m. T-Mobile met exact dezelfde problemen. Zit middenin het dekkingsgebied en eerder met mijn Nokia N95 nooit problemen gehad. Nu continue compleet wegvallen van netwerk, omschakelingen tussen G (UMTS) en H (HSDPA) wat niet soepel verloopt.
Dat moet je toch bekend voorkomen. Zo zijn er wel meer verhalen te vinden van redelijk betrouwbare bronnen. Ik zou zeggen dat het probleem in de Touch-lijn zit, en niet in het netwerk van T-Mobile (wat in Amerika totaal anders is dan in Nederland, dus ook totaal andere problemen zou moeten geven).quote:The primary issue I have been experiencing on the device and the reason I am giving up on this European model is that the RF reception is weak and when it loses the connection it has trouble getting it back. The device also shuts down on me after losing the signal and won’t even come back up unless I remove the battery and replace it. The reception issue is a problem with the device that I am hoping is related to the fact that it is an import device, however when I pop that same T-Mobile SIM into the Nokia N78 or N82 those devices keep the signal and work great.
Ja, maar van wie?quote:Verwacht wel een financiele tegemoetkoming hierin.
Dus op het moment dat je 10, 100 of 1000 mensen met hetzelfde verhaal gevonden hebt is het verhaal waar? T-Mobile zal kijken naar objectieve tellertjes als CCR en CFR, en als de eerste heel hoog is en de tweede heel laag is er geen netwerk-storing. Enkel een stel nerds met splinternieuwe telefoons die nog niet de juiste instellingen gebruiken of last hebben van firmware-bugs.quote:Floris-K schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 11:29:
Eigenlijk raar dat er dus meer mensen met dezelfde klachten zijn en ze nog beweren dat het niet aan het netwerk ligt.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last