ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603
Ben ik blij dat ik de komende dagen/weken niet in de City hoef te zijn.quote:VonFoX schreef op maandag 23 juni 2008 @ 21:01:
Ik liep vanmiddag langs de OBN winkel in Veldhoven, daar stond me toch een lange rij!Komt misschien wel goed met de aanmeldingen
@Rolandje: Ik hoor ook veel tevreden gebruikers over UPC. Ik snap dat het "genoeg" papierwerk kost, maar het ligt eraan wat je er voor over hebt.
SparTi wijzigde dit bericht 23-06-2008 22:18 (0%)
Reden: foutje!
De-SparTies (816360) - Jeugdteam: Sparti II (134721)
Reg. datum: 26 maart 2007
Dat is zelfs nog meer, een gemiddelde huisaansluiting kost 1300 euro... waarvan een klant die later zich toch nog bedenkt 385 euro moet betalen. Nu is het vaak wel zo dat er nog een aantal maanden verlenging komt van de inschijvingen zonder aansluitkosten van 385 euro. Maar dan krijg je niet meer de eerste 6 maanden gratis wat je dus alleen krijgt als je je voor de deadline aanmeldt.quote:SparTi schreef op maandag 23 juni 2008 @ 22:17:
[...]
Die 385,- euro gaan ze wél eenmalig vragen aan je, wanneer je later wilt aansluiten. Om een huis speciaal voor glasvezel te voorzien komt er heel wat bij kijken. (Aannemer inhuren, straat openbreken, kabel leggen, kabel aansluiten bij je thuis, de boel testen, straat in orde maken) dit alles bij elkaar, kost voor OBN zelf 800,- per huishouden. Dat ze "slechts" 385,- door berekenen aan de klant, vind ik zo nog wel mee vallen.:) Alhoewel 385 nog altijd veel geld is.
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik weet dat het over het algemeen zeker 5 werkdagen duurt voor de dienst internet geactiveerd is.quote:Denzo schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:40:
We zijn maandag aangesloten, en het is nu vrijdag, en we hebben gisteren de router aangesloten maar hij krijgt nog steeds geen IP adres. Weet iemand hoe dit komt
Edit: Ik woon in Dommelen ( Gemeente Valkenswaard ).
Als je een totaal pakket neemt dan is het schema als volgt als je eenmaal bent aangesloten:
RTV: eigenlijk dezelfde dag nog
Internet: ongeveer 5 werkdagen
Telefonie zonder nummerbehoud: ongeveer 5 werkdagen
Telefonie met nummerbehoud: ongeveer 12 werkdagen
En het kan belangrijk zijn om je modem een keer te resetten na die 5 dagen als ie t dan nog niet doet. Is de dienst eenmaal geactiveerd dan moet je je PC 1 uur aangesloten laten op de modem voordat de verbinding het doet (ook al krijg je een IP-adres), dat heeft te maken met het MAC adres op de server van OnsBrabantNet
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Ik zal het modem eens resetten dan.
Reg. datum: 22 juni 2008
Nou eindelijk na bijna 2 weken heb ik internet maar nog niet de volle 100 mbit 
Denzo bel even obn en vraag wanneer ze jou verbinding activeren.
Check even mijn verhaal een pagina terug
Het is gisteren geactiveerd volgens OBN toen we ze donderdag belden. Waarschijnlijk zijn ze het vergeten dan.
Dat zeiden ze in eerste instantie ook tegen mij.
Morgen gewoon weer bellen...
Morgen gewoon weer bellen...
Reg. datum: 18 augustus 2007
Reg. datum: 18 augustus 2007
385 euro !! reken dat eens om in keiharde guldens!
Los daarvan, aansluitkosten betalen is uit de mode. Ze mogen blij zijn dat je klant wilt worden !!
En als je gaat verhuizen ? word de glasvezel dan weer uit de grond getrokken ?
En woon je in een flat krijgt ieder appartement dan een eigen kabeltje naar boven aangelegd ? Tel uit je winst. En wat is een vastrecht vergoeding van dik 20 euri ??
Nee die aansluitkosten komen er nooit.
Je kent het reclame lokkertje "Op=Op" of "Nu of nooit" toch wel ? trap er niet in mensen.
Geduld hebben is een schone zaak.
En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
Los daarvan, aansluitkosten betalen is uit de mode. Ze mogen blij zijn dat je klant wilt worden !!
En woon je in een flat krijgt ieder appartement dan een eigen kabeltje naar boven aangelegd ? Tel uit je winst. En wat is een vastrecht vergoeding van dik 20 euri ??
Je kent het reclame lokkertje "Op=Op" of "Nu of nooit" toch wel ? trap er niet in mensen.
En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
tja het is nu gratis of later dokken. Best logisch, een kabel leggen is niet goedkoop. Een aansluiting kost ongeveer 1000-1300 euro als ze er één los moeten doen. Relatief gezien is het dus nog gewoon goedkoop. Maar dat is uiteraard het risico wat je neemt. Een compleet nieuwe kabel is wel wat anders als een kastje aansluiten wat er al is.
Misschien moet je iets beter lezen op de site van obn waar precies staat wat het vastrecht tarief inhoud (bij adsl heb je het ook, alleen zeggen ze het daar net iets anders). Het komt er gewoon op neer dat internet 35 euro kost incl het vastrechttarief.
Nu ik het een half jaar heb ben ik nog steeds blij dat upc de deur uit is gegaan. Wat een internetsnelheid
Maar als je de internetsnelheid gewoon niets uitmaakt dan maakt het niet zoveel uit of je nu obn, upc of kpn pakt
Misschien moet je iets beter lezen op de site van obn waar precies staat wat het vastrecht tarief inhoud (bij adsl heb je het ook, alleen zeggen ze het daar net iets anders). Het komt er gewoon op neer dat internet 35 euro kost incl het vastrechttarief.
Nu ik het een half jaar heb ben ik nog steeds blij dat upc de deur uit is gegaan. Wat een internetsnelheid
Maar als je de internetsnelheid gewoon niets uitmaakt dan maakt het niet zoveel uit of je nu obn, upc of kpn pakt
Blueone wijzigde dit bericht 24-06-2008 23:16 (42%)
Reg. datum: 03 februari 2007
Reg. datum: 03 februari 2007
Klopt, maar waar wil je precies op wachten? Goedkoper dan gratis kan toch niet.quote:Rolandje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Ik ben nu een half jaartje klant van OBN, wanneer kan ik al dat papierwerk verwachten?quote:En pas als het echt loont en ik kan overstappen op een betrouwbaar en transparant bedrijf dan heb ik dat papierwerk er heus wel voor over..
Je bedoelt toch niet dat ene inschrijf formuliertje
Euhh, wat denk je zelf?quote:Rolandje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:13:
Hoeveel dan wel?quote:sdh1981 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 20:15:
Nou eindelijk na bijna 2 weken heb ik internet maar nog niet de volle 100 mbit
Reken er maar niet op dat jou pc\hd die volle 100mbit gaat trekken
Een beetje PC / HD moet de 100 Mbit makkelijk trekken...
Je router is eerder de boosdoener of je moet een slechte onboard netwerkaart in je pc hebben.
Je router is eerder de boosdoener of je moet een slechte onboard netwerkaart in je pc hebben.
Goh wat een verrassing
Onze inschrijftermijn is verlengd, meldt u aan vóór 7 juli
We hebben onderzocht wat we nog zouden moeten doen om er zeker van te zijn dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt om zich nog aan te melden.
De inschrijftermijn voor het aansluitpakket, een gratis aansluiting en de 6 maanden gratis abonnementen op de basisdiensten, is daarom verlengd tot 7 juli 2008.
Rond deze datum kunnen we melden of het project doorgaat. Vóór die tijd proberen wij u zo duidelijk mogelijk te informeren en te helpen met al uw vragen.
Onze inschrijftermijn is verlengd, meldt u aan vóór 7 juli
We hebben onderzocht wat we nog zouden moeten doen om er zeker van te zijn dat iedereen die mee wil doen de kans krijgt om zich nog aan te melden.
De inschrijftermijn voor het aansluitpakket, een gratis aansluiting en de 6 maanden gratis abonnementen op de basisdiensten, is daarom verlengd tot 7 juli 2008.
Rond deze datum kunnen we melden of het project doorgaat. Vóór die tijd proberen wij u zo duidelijk mogelijk te informeren en te helpen met al uw vragen.
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603
Reg. datum: 03 oktober 2004
Reg. datum: 03 oktober 2004
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?! Hier zat vroeger ook de gewone adsl aansluiting in, toen werkte het nog goed.
Ligt het aan de netwerkkaart? Is het aan te raden mijn standaard 100 mbit netwerkkaart in de computer te vervangen?
Nog een korte vraag, is Linksys Wireless-N Broadband Router WRT160N nog steeds de beste koop wat betreft routers?
Ligt het aan de netwerkkaart? Is het aan te raden mijn standaard 100 mbit netwerkkaart in de computer te vervangen?
Nog een korte vraag, is Linksys Wireless-N Broadband Router WRT160N nog steeds de beste koop wat betreft routers?
Hehe, nog een keer gebeld en nu hebben ze het eindelijk geactiveerd. Haal idd nog niet de volle 100Mbit maar toch zeker 12-14 Mbit. draadloos.
Zo'n modem is het MAC adres van je netwerkkaartje in de laptop kennelijk gewend. Daarom krijg je op je vaste pc geen internet. Oplossing: stekker van modem er uit, half uurtje wachten, er weer in en dan op de pc aansluiten. Nu is hij het MAC adres van je laptop 'vergeten' en werkt het weer. Als je een router gebruikt kun je het anders oplossen; dan clone je het MAC adres van je laptop naar de router. En dan ziet het modem geen verschilquote:Leolinedance schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?!
Deze router zuigt ballen, hij doet iets met mijn download snelheid ofzo. 1,5 Mbit down en vrolijk 18 Mbit up..
Eerst op je laptop in opdrachtprompt "ipconfig/release" uitvoeren (zonder aanhalingstekens). Vervolgens je desktop pc aansluiten en dan werkt het welquote:Leolinedance schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:41:
Wij hebben een probleem met onze internet aansluiting in Best. Er steekt nu dus een kabel voor het internet uit de meterkast. Wanneer deze kabel in een laptop gestoken wordt werkt internet meteen perfect! Wanneer deze in de netwerkkaart van de vaste computer gestoken wordt echter niet?! Hier zat vroeger ook de gewone adsl aansluiting in, toen werkte het nog goed.
Dit staat trouwens ook letterlijk in de startpost
Haal je met een pc of laptop rechtstreeks op het modem wel de volledige snelheid?quote:Denzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:20:
Hehe, nog een keer gebeld en nu hebben ze het eindelijk geactiveerd. Haal idd nog niet de volle 100Mbit maar toch zeker 12-14 Mbit. draadloos.
ik222 wijzigde dit bericht 25-06-2008 16:06 (20%)
Ik zal eens kijken, wil wel eens 100Mbit zien ja 
Edit:
Ik test later wel, die laptop moet ik dan weer een uur aan de kabel hangen voordat ie een IP krijgt.
Maar ik denk dat ik dan 18 Megabit haal.
Edit:
Ik test later wel, die laptop moet ik dan weer een uur aan de kabel hangen voordat ie een IP krijgt.
Denzo wijzigde dit bericht 25-06-2008 16:12 (60%)
Nee gewoon eerst in je router het ip releasen dan werkt het directquote:Denzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:05:
Edit:
Oh bedankt, dan zal ik straks is kijken.
Ghe heb gelukkig de linksys wrt350n met een gigabit kaart in de pcquote:Lucaz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 12:19:
[...]
Hoeveel dan wel?
Reken er maar niet op dat jou pc\hd die volle 100mbit gaat trekken
Denzo doe even een testje op http://www.speedtest.netquote:Denzo schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 16:05:
Edit:
Met Firefox direct aan het modem ongeveer 71Mbit down en 18 Mbit up en met Internet Explorer 75 Mbit down en 55 Mbit up. *Excuses* KUT Netgear wireless N router. Man dat mogen onderhand niet eens een g router noemen.
Denzo wijzigde dit bericht 25-06-2008 18:39 (28%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
Dit topic is gesloten.