Ik was al lang op zoek naar een externe accu als power back up voor mijn Vario III. Bij toeval kwam ik de A-Solar tegen die voldeed aan mijn eisen en ook nog eens op zonnekracht kan worden opgeladen voor de prijs van een 2000 mAh batterij, nl. 40 euro bij Office Centre. Gekocht en uitgeprobeerd, werkt goed en relatief snel!
Verdere informatie en plaatjes op de site van A-Solar.
Deze A-Solar charger is extra krachtig tijdens het opladen. Je TyTN II is bijvoorbeeld in ca. 1,5 - 2 uur opgeladen. De A-Solar charger is voorzien van een 3,7V li-ion accu met een capaciteit van 2000 mAh (accu MDA Vario III / TyTN II 1350mAh bij 3,7V)
Deze A-Solar charger beschikt over meerder voltage keuzes: 5,5 (500mA) - 7,5 (350 mA) en 9,5V (300mA)
Opladen van de accu via de zon duurt ca. 12 uur. Capaciteit zonnecel 5,5V 100mA bij zon.
Opladen van de accu via de USB duurt ca. 2 uur.
Connectoren voor de meeste populaire telefoons worden bijgeleverd (Nokia 2x, Samsung, Sony Ericsson, mini USB, Nintendo DS, Sony PSP, female USB). Mini usb stekker is voor ons bruikbaar voor de MDA Vario III / TyTN II. Stel de spanning op 5,5V in bij gebruik van de mini USB!
MDA Vario III - MDA Vario II - MDA Pro - Siemens SX1 - Psion 5MX - Olivetti Quaderno