Reg. datum: 08 juli 2004
Reg. datum: 25 augustus 2004
De WM6.1 update zal binnenkort door HTC gereleased voor TyTN II. Daarnaast zullen sommige carriers ook updates uitbrengen voor hun gebrande versie van de TyTN II. Zo zal AT&T inderdaad een WM6.1 update voor hun 'Tilt' uitbrengen. Ik geloof dat T-Mobile ook een update voor de MDA Vario III heeft aangekondigd.quote:dj_bobbo123 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 10:50:
net even met HTC gebeld, en ze zeggen dat de update naar WM6.1 nog niet bevestigd is voor europa, alleen voor de AT&T telefoons van america, heeft iemand hier meer nieuws over???
Edit: Kan zo geen statement van T-Mobile vinden m.b.t. een evt. WM6.1 update voor de MDA Vario III, dus pin me hier niet op vast. Maar hij zal vast wel komen, we hebben eerder ook WM6 updates voor de Compact III en de Vario II gezien. En een ROM update voor de Vario III is nog niet eerder verschenen (terwijl T-Mobile vrijwel altijd wel een update voor zijn MDA's uitbrengt).
TommyCP wijzigde dit bericht 16-05-2008 11:11 (60%)
>>>insert witty remark here<<<
ja, dat zal hoogswaarschijnlijk de HTC Raphael gaan worden, een versie van de HTC diamond met tobo en microSD.quote:olanjouw schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:09:
al iets bekend over een opvolger voor de Tytn II ?
pluspunten ten opzichte van de tytn II
-vga scherm
-nieuwe chipset met 3d drivers
-meer ram geheugen
-(standaard teaser van tomtom7)
-(wellicht een uitgekleede versie van touchflow 3d)
beroerde pic:

releasedatum nog onbekend
PDA & HTC software (freeware en trials): http://www.htcdriver.com
Reg. datum: 19 november 2000
Ik heb hem bij de media markt gekocht alleen de autolader werkt niet
iemand een idee waar het aan kan liggen?? de 220v van deze set werkt wel
Jou post lijkt wel op al die vage berichten die verspreid worden. No offencequote:TommyCP schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:05:
[...]
De WM6.1 update zal binnenkort door HTC gereleased voor TyTN II. Daarnaast zullen sommige carriers ook updates uitbrengen voor hun gebrande versie van de TyTN II. Zo zal AT&T inderdaad een WM6.1 update voor hun 'Tilt' uitbrengen. Ik geloof dat T-Mobile ook een update voor de MDA Vario III heeft aangekondigd.
Edit: Kan zo geen statement van T-Mobile vinden m.b.t. een evt. WM6.1 update voor de MDA Vario III, dus pin me hier niet op vast. Maar hij zal vast wel komen, we hebben eerder ook WM6 updates voor de Compact III en de Vario II gezien. En een ROM update voor de Vario III is nog niet eerder verschenen (terwijl T-Mobile vrijwel altijd wel een update voor zijn MDA's uitbrengt).
Ik weet niet waarom dit tussen haakjes staat, dit heeft de TyTN 2 toch ook?quote:peugeot206gt schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:05:
[...]-(standaard teaser van tomtom7)
-(wellicht een uitgekleede versie van touchflow 3d)
Specs --- Mijn aquarium --- Motor
omdat ik het hier heb over de tomtom7 en touchflow 3d, tytn heeft tomtom6 en normale touchflow.quote:My-life schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:20:
[...]
...
[...]
Ik weet niet waarom dit tussen haakjes staat, dit heeft de TyTN 2 toch ook?

Eeeeeeeej Rudolph
jep dat is de bootloader.... heb je toevallig geprobeerd een andere (niet standaard) rom te flashen zonder hardSPL?quote:Molliebollie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:27:
Is iemand bekend met dit scherm? Ik heb soft en hard reset geprobeerd, maar hij start niet meer normaal op en blijft daarna hoe dan ook op dit scherm hangen. Ik heb het schermpje even in Photoshop nagemaakt, omdat ik geen fotocamera heb (wel op de Tytn, maar die doet het nu dus niet).
[afbeelding]
wat je kan doen is je tytn verbinden met activesync, als het goed is komt er dan ipv serial usb te staan. nu kan je je originele rom terugflashen... weet niet welke je hebt. anders even xda raadplegen. Als je de originele rom flasht heb je overigens geen hardspl nodig zover ik weet.
illegale roms zijn hier niet toegestaan, dus daar zal ik het verder niet over hebben.
peugeot206gt wijzigde dit bericht 16-05-2008 14:33 (10%)
Ik heb niks geprobeerd, ik pakte mn telefoon vanmorgen en dit scherm stond erop. Ik ga even op zoek naar wat hardSPL is en hoe ik de originele ROM er weer opnieuw op kan zetten.quote:peugeot206gt schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:32:
[...]
jep dat is de bootloader.... heb je toevallig geprobeerd een andere (niet standaard) rom te flashen zonder hardSPL?
wat je kan doen is je tytn verbinden met activesync, als het goed is komt er dan ipv serial usb te staan. nu kan je je originele rom terugflashen... weet niet welke je hebt. anders even xda raadplegen. Als je de originele rom flasht heb je overigens geen hardspl nodig zover ik weet.
illegale roms zijn hier niet toegestaan, dus daar zal ik het verder niet over hebben.
Ik zou trouwens niet weten welke ROM er op staat en welke versies er zijn.
Molliebollie wijzigde dit bericht 16-05-2008 14:44 (4%)
Eeeeeeeej Rudolph
dan is het inderdaad behoorlijk balen, is het dan niet beter om hem gewoon op te sturen? voordat je er dingen zelf aan gaat vernaderen, zou zowieso geen hardSPL installeren dan. gewoon een originele rom zoeken en proberen te flashen. werkt dit niet dan gewoon opsturen onder garantie...quote:Molliebollie schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:38:
[...]
Ik heb niks geprobeerd, ik pakte mn telefoon vanmorgen en dit scherm stond erop. Ik ga even op zoek naar wat hardSPL is en hoe ik de originele ROM er weer opnieuw op kan zetten.
Ik zou trouwens niet weten welke ROM er op staat en welke versies er zijn.
wel zuur voor je zeg... succes met oplossen
Honda: The Power of Dreams!
Reg. datum: 25 augustus 2004
Non taken. Hopelijk vind jij het op jouw beurt niet erg dat ik op je post reageer door op te merken dat als je niet te lui was geweest om even te Googlen, je de persberichten die mijn claim onderbouwen zelf had kunnen lezen.quote:My-life schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:20:
[...]
Jou post lijkt wel op al die vage berichten die verspreid worden. No offence.

Anyway, op XDA-developers is al enkele malen een uitgelekte WM6.1 test-ROM van AT&T voor de Tilt gepost, dus die komt er zeker weten. HTC heeft eerder al een update beloofd (voor maart, deze zou verbeterde (video)performance hebben), maar die is nooit verschenen. Een nieuwe datum hebben ze dacht ik niet gegeven, al hebben een aantal mensen (waaronder DaannO dacht ik) vernomen dat een nieuwe HTC TyTN II ROM deze maand nog gaat verschijnen. Deze ROM zou volgens de geruchten ook de Qualcomm videodrivers moeten bevatten, maar eerlijk gezegd heb ik hier weinig vertrouwen in, aangezien de gelekte AT&T test-ROMs allen geen drivers aan boord hebben.
En wat betreft T-Mobile: ik heb nog weer even wat gezocht, maar voor zover ik weet hebben die hun kaken stijf op elkaar gehouden wat betreft een eventuele WM6.1 update voor de Vario III. Ik vermoed wel dat hij komt, maar afgezien van het feit dat de vorige Vario's ook ROM updates gehad hebben kan ik dit vermoeden werkelijk nergens op baseren.
TommyCP wijzigde dit bericht 16-05-2008 22:31 (14%)
>>>insert witty remark here<<<
zou iemand heel mischien zijn ROM willen dumpen? ik wou er graag 1 op voorraad hebben mocht mijn telefoon bricken en ik hem terug moet sturen naar HTC in geval dat.
een ROM is puur het besturingssysteem en dus NIET de programma's / gegevens van de gebruiker.
stuur me een DM als je me uit de brand wilt helpen! het zijn maar een paar stappen en totaal veilig! (wellicht kan je molliebollie er ook mee helpen want zijn ROM is waarschijnlijk verloren gegaan door zn NAND-memory, is waarschijnlijk de oorzaak door een bad block die je dan moet flaggen)
Imperium wijzigde dit bericht 16-05-2008 17:11 (4%)
Heb je de lader aangesloten met de bijbehorende kabel van Adapt of van je Vario III?
Zet je Vario III nu eens alleen aan (flight mode, sluit alle lopende progs af via de task manager), dim de verlichting tot het eerste streepje van de instelling Verbruik is dan ca 67 mA, gemeten met BatteryStatus (freeware). Kijk eens of de autolader nu wel werkt, zoniet kijk of het werkt met de Vario III kabel. Indien niet, probeer dan een lader met een groter vermogen. Als je de Vario III gebruikt met GSM (UMTS), TomTom (GPS) en BlueTooth aan in een typische auto-situatie, dan zit je al snel aan een dikke 1 Ampere (eigen verbruik + opladen accu). Ik denk dat de Adapt-lader max 1 Ampere kan leveren, hetgeen een gebruikelijke waarde is, maar bij gebruik van de Vario III tot problemen kan leiden.
Ik zelf gebruik een originele HTC auto lader van 2A (door mij voor ca 20 euro gekocht bij T-for-Telecom, is ook leverbaar bij andere shops en de HTC-shop zelf), dit is meer dan voldoende.
Laat je ons horen waar het probleem zit?
MDA Vario III - MDA Vario II - MDA Pro - Siemens SX1 - Psion 5MX - Olivetti Quaderno
Reg. datum: 28 maart 2007
Aangezien ik zo snel nergens een optie zie om jou een prive bericht te sturen, doe ik het maar in dit topic: ik heb vandaag een nieuwe NL'se tytn II binnen gekregen, en wil best een rom-dump voor je doen.quote:Imperium schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 17:10:
Ik had trouwens een verzoekje aan iemand met een HTC Tytn2 NL
zou iemand heel mischien zijn ROM willen dumpen? ik wou er graag 1 op voorraad hebben mocht mijn telefoon bricken en ik hem terug moet sturen naar HTC in geval dat.
een ROM is puur het besturingssysteem en dus NIET de programma's / gegevens van de gebruiker.
stuur me een DM als je me uit de brand wilt helpen! het zijn maar een paar stappen en totaal veilig! (wellicht kan je molliebollie er ook mee helpen want zijn ROM is waarschijnlijk verloren gegaan door zn NAND-memory, is waarschijnlijk de oorzaak door een bad block die je dan moet flaggen)
Allicht dat we elkaar kunnen helpen, want ik zoek gratis goede navigatie software voor gebruik met de GPS (nee, geen illegale tomtom, maar legale freeware navi software zoals bijv. google maps) en andere goede bruikbare must-have programma's.
Heb nog geen ervaring met rom's etc, heb wel xda al een keer doorgelezen, maar moet nog even wennen aan alles (A). Stuur mij een berichtje met je msn/mail, dan hebben we er even contact over!
Computer: C2D E4400 // 2Gb ddr2 pc5300 // Sapphire X1950Pro
Mobiles: HTC TyTn II (Kaiser) // S.E. W850i
*weg*
Imperium wijzigde dit bericht 16-05-2008 22:44 (78%)
Reg. datum: 11 juni 2006

Op http://www.handster.com/download.php?id=136 kun je allerlei versies van de SPB Mobile Shell aanschaffen. Via deze link http://www.handster.com/download_ppc.php?id=136&ver=ota krijg ik een cab die na installatie zegt dat het de geregistreerde versie is. Iemand enig idee hoe dat zit? Of zouy die na verloop van tijd onklaar geraken? Ik zou denken dat ie dan zou moten volhouden "trial" i.p.v. "registered".
Igo 8? Dat is toch de versie met 3D? Werkt dat beter dan TomTom? Ik zit nl ook te denken aan Igo 8 of copilot live 7 omdat TomTom de zinnen niet altijd afmaakt als de TyTN in mijn carkit zit. Zeer irritant. Igo 8 en copilot live 7 zijn alleen nauwelijks te koop. Kan geen adres in NL vinden.quote:571Pro schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 17:16:
[...]
Vandaag nog eens mijn GPS getest, ik opende enkel iGo 8. en als ie opgestart was, en de straat enzo had ingevuld, duwde ik route naar en ie zei al direct waarheen ik moest, en wist al direct waardat ik zat.
Kdenk dat alles 2min hda geduurd, dat opstarten en het invullen.
QuickGPS had ik zelfs niet eens gestart.
Reg. datum: 13 juni 2006
Voorheen was het zo, dat als ik bijv. in Internet Explorer met het scroll-wieltje draaide, dat de pagina naar boven/beneden scrollde.
Als ik nu draai met het scroll-wieltje, dan gaat het geluid harder/zachter/trillen/uit. Dit is best wel irritant. Was er net aan gewend, en gebruikte het daarom ook veelvuldig.
Ik heb niets gewijzigd, alleen een andere ringtone gekozen.
Kan iemand mij helpen om het scroll-wieltje weer zijn oude werkzaamheden te laten doen?
Alvast bedankt
Nu al paar keer gehad dat als ik (met een volle accu) savonds beetje zit te surfen, wat uiteindelijk de accu verlaagt naar 75%, blijkt de volgende morgen de accu gewoon helemaal leeg te zijn
En jah, de UMTS/WLAN dataverbinding heb ik 100% zeker uitgezet....
After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...
@Raven
Heb ik ook een aantal keren gehad. Is een bekend euvel, zie XDA-developers forum. Ik heb BatteryStatus (freeware) geinstalleerd om het stroomverbruik te kunnen meten. Wat bleek nu, normaal verbruik in de 'uit'-stand is ca 1-3 mA, soms na surfen en/of GPS-gebruik bleek dit verbruik tegen de 100 mA te zijn (soms hoger soms lager). Als ik alle progs uitzet en radio in flight mode (verbruik is dan ca 70mA) en hem zelf laat uitschakelen dan kijk ik of het 'uit'-verbruik belangrijk groter dan 1 mA is. Zoja dan doe ik het volgende: ik gebruik MemMaid om het geheugen te schonen en daarna een soft reset. Controleer of dit helpt op de eerder beschreven wijze en herhaal zonodig.
Laat even weten of dit helpt!
MDA Vario III - MDA Vario II - MDA Pro - Siemens SX1 - Psion 5MX - Olivetti Quaderno