Hoofdcategorieën
Topicacties

[Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 23

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

quote:
Ik zie de Kuma niet meer komen, en wel voor die reden die ik al paar weken terug heb uitgelegd.
Snelheidsvoordeel zal Kuma idd niet hebben, maar zou het voor AMD niet eenvoudiger zijn één cpu lijn te hebben? Allemaal K10's die van de band komen.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Athlon X2 5600+

quote:
Hacku schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 11:14:
[...]

Snelheidsvoordeel zal Kuma idd niet hebben, maar zou het voor AMD niet eenvoudiger zijn één cpu lijn te hebben? Allemaal K10's die van de band komen.
Ja maar ik zie de kuma niet de athlon x2 bij houden, een kuma op +- 2.6Ghz zal het afleggen tegen een Athlon X2 3GHz en zeker in games.

En Kuma komt van een ander band dan de Agena, dus je heb nog steeds twee verschillende productie lijnen nodig. En kleiner is hij ook niet dus daarvoor hoeft het ook niet, ik zie geen reden om de kuma op de markt te zetten, hoop dat amd daar ook niet meer geld in aan het steken is.

Denk dat het wachten word op de Regor 45nm dual core, tot die tijd zal Athlon x2 zijn wat de dual core klok slaat. Of misschien nog een verdwaalde Agena quad core waarvan 2 cores van kapot zijn, die dan naar oems verscheept worden als dual core.
-=5600+ X2 / HD4870 =-
Reg. datum: 05 april 2006

Zou opzich wel tactisch zijn om aan de rand van de wafer dualcores te etsen omdat die wat kleiner zijn maar denk niet dat het de moeite waard is. Waarom zou de kloksnelheid van een architectuur afhangen of komen die L2/L3 caches niet goed mee?

Hekking wijzigde dit bericht 30-05-2008 12:11 (7%)

Athlon X2 5600+

quote:
[b][message=30156746,noline]. Waarom zou de kloksnelheid van een architectuur afhangen of komen die L2/L3 caches niet goed mee?
Snap even niet wat je hiermee bedoeld?
-=5600+ X2 / HD4870 =-

Nou dat een Athlon architectuur op het zelfde proces wel hoge snelheden kan halen en de Phenom niet. Structureel is de core weinig veranderd maar er is wel ander cache gebruikt(iig L3)
-= HD4870 X2 =-

quote:
DDR2/DDR3 chipset for the future

AMD's soon-to-launch RS780D chipset, the one that will get branded as AMD 790GX, will also be quite ready for the future. The new and improved IGP board includes RS780D chipset with SB750 Southbridge, but the roadmap we've seen actually claims that the same chipset will be able to cope with future SB800 Southbridge.

Even more surprising is the fact that the document we’ve seen claims that RS780D will be able to support future socket AM3 and DDR3 memory. Let’s not forget that RS780D or AMD 790GX actually has an integrated graphic inside.

RS780D has an IGP that supports DirectX 10 and you should be fine with it even in 2009. This kind of makes sense, as the memory controller will be inside of the CPU and AMD’s chipset doesn’t have much to do with memory controller and AMD tends to make most of its chipsets pin compatible.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Hekking schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:05:
Nou dat een Athlon architectuur op het zelfde proces wel hoge snelheden kan halen en de Phenom niet. Structureel is de core weinig veranderd maar er is wel ander cache gebruikt(iig L3)
Cache is volgens mij een van de simpelere dingen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. De structuur van de core is dan misschien niet veranderd, maar een heleboel 'details' wel.
Is energieverbruik ook niet een groot probleem bij het opschalen?

Athlon X2 5600+

quote:
Hekking schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 14:05:
Je kan denk ik niet de gerijpte 65nm Athlon lijn, vergelijken met een nog iets complexere Kuma core die ook de het zelfde productie proces word gemaakt, en de fabs moeten nog rijpen, yield zullen niet op zijn best zijn. (En met de Agena in je achterhoofd beloofd dat ook niet veel goeds)

Dus veel hoger dan de Agena zal hij denk ik niet zijn in het begin, vandaar dat ik schat op 2.6GHz kan iets meer zijn maar verwacht geen 2.8+Ghz bij de start.

Dus ik denk dat AMD (hoop) daar niet zoveel aandacht aan besteden en misschien wel geschrapt heeft. Als ze toch niet (iets) sneller dan de huidig cpu zijn, wat bied de kuma dan? En waar wil je hem dan plaatsten qua prijs, de Athlon 65nm gaat voorlopig niet weg, sterk nog er komen nog wat modellen bij de komende tijd.

Dit is wat ik denk over de Kuma, overbodig en geld verspilling, als ze ermee doorgaan. ;)
Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

Foxconn released een bord met 790FX en sb750

Iemand enig idee of deze dingen al leverbaar zijn ik wil mijn 9850 wat verder pushen.

Edit:
Wat is trouwens een goede luchtkoeler ?

UlyssesNL wijzigde dit bericht 02-06-2008 12:38 (9%)

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
UlyssesNL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 00:34:
Foxconn released een bord met 790FX en sb750

Iemand enig idee of deze dingen al leverbaar zijn ik wil mijn 9850 wat verder pushen.

Edit:
Wat is trouwens een goede luchtkoeler ?
Thermalright Ultra 120 eXtreme
Scythe Ninja
Scythe Mugen

Doe hierop een Papst/Scyhte 1200/1600 rpm 120x120x25 mm. koeler en klaar is klara :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

Life is just a ride.
Reg. datum: 11 oktober 2006

quote:
nero355 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:48:
[...]

Thermalright Ultra 120 eXtreme
Scythe Ninja
Scythe Mugen

Doe hierop een Papst/Scyhte 1200/1600 rpm 120x120x25 mm. koeler en klaar is klara :)
Ok thx. Niemand heeft wat vernomen van dat foxconn bordje neem ik aan. Of een andere plank met een sb750.
Reg. datum: 04 april 2000

Deze avond (ik zit in Taiwan) een meeting met AMD gehad en de Phenom X2 is voorals nog van de baan. Zoals ik eerder? al vermelde hebben ze nu een rebate aktie voor bepaalde klanten met 20$ rebate bij verkoop van een X3 / X4 op een AMD (AMD/NV chipset) mainboard maar deze korting gaat met de komende prijsupdate in Juli standaard zijn, dus X3 en X4 - 20$. Nu ga ik maffen.
quote:
UlyssesNL schreef op maandag 02 juni 2008 @ 15:02:
[...]
Ok thx. Niemand heeft wat vernomen van dat foxconn bordje neem ik aan. Of een andere plank met een sb750.
Persbericht wat ruim een maand te vroeg is verstuurd. Iedereen zal met de 790GX launch ook een 790FX met SB750 hebben.

The Source wijzigde dit bericht 02-06-2008 18:18 (31%)

Beth
Reg. datum: 26 januari 2002

Dus mad_max234 had ook gelijk, Kuma => exit.

I don't know who this guy is, but I want him and his tortilla's ... DEAD !

Reg. datum: 02 januari 2001

Lichte marktaandeel verschuivingen Q1-2008 (unit basis):
  • Mobile processor segment: Intel +3.4% / AMD -3.3%
  • Server processor segment: Intel +1.6% / AMD -1.6%
  • Desktop processor segment: Intel +1.0% / AMD -1.0%
Wat Nehalem "nieuws", Anandtech:
" We had an early opportunity to "play" with a Bloomfield CPU and X58 board yesterday outside of Intel's control or approval. Our first impressions are quite positive based upon a quick run through of several major benchmarks. This particular CPU sample was running at 2.93GHz and initial performance in video/audio applications was simply superb. The board design and ....."

AMD @ Computex:
http://www.amdcomputex.com.tw/program.php
http://blogs.amd.com/patmoorhead/default.aspx

AMD 'Griffin' launch?:
http://i28.tinypic.com/23k3w5d.jpg
(6.30 uur 4 juni)

-=5600+ X2 / HD4870 =-

Fudzilla meld vanuit Taiwan dat de Deneb samples nog steeds niet terug zijn uit de fabs.
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=7676&Itemid=1
Het lijkt er op dat we Q3 launch kunnen vergeten en ik twijfel aan Q4 productie. Al met al niet erg goed nieuws voor AMD en al helemaal niet nu er al Nehalems op 3.2 Ghz draaiende zijn met de toch al aardig wat snellere IPC :|

Goed werk vericht bij Intel zou ik zeggen maar bij AMD wil het op productie vlak al een tijdtje niet lukken. Daar moet echt iets aan gaan veranderen anders raken ze wel erg achterop gaat de inhaal slag die hard nodig is des te langer duren
-= HD4870 X2 =-

Tja ik roep het al een tijdje dat ik al vreesde dat die Nehalem gewoon steen goed zou worden. En Anandtech bevestigt dat ook. Nu al 2.93 GHz dus gewoon dezelfde clocks met hogere ICP.

AMD nog steeds geen 45nm dus die komt tegelijk met Nehalem op de markt en dan hebben we exact hetzelfde probleem als nu AMD is gewoon veel en veel langzamer.

EaS. Volgens FUD zou het de Pumma launch zijn. Niet echt interessant volgens mij. Zeker niet nu Intel Atom heeft.... Dat is echt low power spul.

Astennu wijzigde dit bericht 04-06-2008 09:30 (17%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Reg. datum: 06 februari 2005

quote:
Astennu schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:07:
Tja ik roep het al een tijdje dat ik al vreesde dat die Nehalem gewoon steen goed zou worden. En Anandtech bevestigt dat ook. Nu al 2.93 GHz dus gewoon dezelfde clocks met hogere ICP.

AMD nog steeds geen 45nm dus die komt tegelijk met Nehalem op de markt en dan hebben we exact hetzelfde probleem als nu AMD is gewoon veel en veel langzamer.

EaS. Volgens FUD zou het de Pumma launch zijn. Niet echt interessant volgens mij. Zeker niet nu Intel Atom heeft.... Dat is echt low power spul.
Denk toch dat Puma in een ander segment ligt dan de Atom. Puma is vooral een degelijke processor (griffin) met een geweldige chipset (780). Atom is meer voor de low power en low performance markt.

Intel is altijd wel vroeg met samples van een aankomende processor in vergelijking met AMD. Maar het is te hopen dat AMD op 45nm kan launchen eerder dan de Nehalem.
Trouwens volgens AMD zullen er samples in het 3e kwartaal zijn, en productie in het 4e. link: http://core.tweakers.net/...details-45nm-plannen.html

penetreerbeer wijzigde dit bericht 04-06-2008 13:24 (9%)

-= HD4870 X2 =-

quote:
penetreerbeer schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:03:
[...]

Denk toch dat Puma in een ander segment ligt dan de Atom. Puma is vooral een degelijke processor (griffin) met een geweldige chipset (780). Atom is meer voor de low power en low performance markt.

Intel is altijd wel vroeg met samples van een aankomende processor in vergelijking met AMD. Maar het is te hopen dat AMD op 45nm kan launchen dan de Nehalem.
Trouwens volgens AMD zullen er samples in het 3e kwartaal zijn, en productie in het 4e. link: http://core.tweakers.net/...details-45nm-plannen.html
True we zullen het ook wel zien. Maar cpu's zijn max 2.4 ghz dus dat is maar met 200 mhz gestegen. En IPC zal niet veel hoger zijn. Dus intels hebben en hogere clocks en veel veel hogere IPC.
quote:
AMD brengt een externe grafische kaart voor notebooks uit. De ATI XGP moet laptopbezitters de mogelijkheid geven de grafische prestaties te verbeteren. Fujitsu-Siemens zal de oplossing als eerste gaan gebruiken.

Het externe apparaat wordt aan een laptop gekoppeld door middel van een pci-express 2.0-aansluiting. Een door JAE Electronics ontwikkelde kabel maakt een bandbreedte van 4GBps in beide richtingen mogelijk. De XGP-oplossing verschijnt onder andere in enkele nieuwe Amilo-ultraportables van Fujitsu-Siemens. Deze laptops zijn gebaseerd op het AMD Turion X2 Ultra-platform.

De grafische kaart in de externe behuizing is een ATI Mobility Radeon HD 3870. De specificaties van de gpu en het gebruikte hoeveelheid videogeheugen zijn door AMD niet openbaar gemaakt, maar normaliter ligt de snelheid van deze gpu op 775MHz. AMD meldt dat zijn externe videokaart ondersteuning biedt voor Crossfirex-technologie, al ontbreken details hierover. De XGP wordt extern gevoed en beschikt over drie dvi- en drie hdmi-aansluitingen, zodat de gebruiker de beschikking krijgt over maximaal vier beeldschermen, als het laptopscherm wordt meegeteld. Het kastje beschikt ook over extra usb 2.0-poorten, waardoor apparaten als tv-tuners of externe blu-ray-spelers aan de notebook kunnen worden gekoppeld.

Volgens Fujitsu-Siemens zouden de grafische prestaties van zijn Amilo Sa 3650 ultraportable met een factor 4,7 verbeteren als er een XGP - die dan 'Amilo Graphicsbooster' wordt genoemd - aan wordt gehangen. De score in 3dMark06 zou daarmee op achtduizend punten uitkomen, terwijl de energiezuinige interne Radeon HD 3200-igp van het notebook blijft steken op 1400 3dMarks. Of AMD de externe grafische oplossing ook via andere notebookfabrikanten gaat leveren, is nog onbekend. Ook is nog onduidelijk welk bedrag Fujitsu-Siemens wil vragen voor zijn Amilo Graphicsbooster.
http://tweakers.net/ext/i/1212567440.jpg

Daar is die 3870 Mobility dan :). Alleen 4,7x meer performance tov een igp is misschien wat weinig ? Ben benieuwd naar de eerste benshmarks zo iets lijkt mij wel wat.

Wat valt er nou te verwachten van Griffin de "nieuwe" CPU van het Puma platform? Hier wat cijfers:

http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image48402247bc344_text

http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4840224900998_text

http://www.notebookjournal.de/storage/show/image/image4840224a4da23_text

-= HD4870 X2 =-

Zoals verwacht op gelijke clock is intel gewoon 50% sneller. Tja jammer maar niets aan te doen. K10 based core had daar ook niets aan gedaan dan heb je gewoon iets totaal nieuws nodig. Intel zal straks ook wel nehalem naar de notebooks brengen dus HT is dan terug en dan heb je een Dual core met 4 Threads nou daar wordt AMD niet blij van....

Astennu wijzigde dit bericht 04-06-2008 16:08 (56%)

Single-die Fusion processor wordt gebakken in Dresden:
  • Niet bij TSMC, of welke geruchten er dan ook rondgingen.
  • De 'APU' wordt geheel gebakken m.b.v. het SOI proces.

-= HD4870 X2 =-

quote:
EaS schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 17:38:
Single-die Fusion processor wordt gebakken in Dresden:
  • Niet bij TSMC, of welke geruchten er dan ook rondgingen.
  • De 'APU' wordt geheel gebakken m.b.v. het SOI proces.
Dat zal nog wel wat werk geweest zijn die vga core zo aanpassen dat die op SOI gebakken kan worden. Ben benieuwd hoe die cpu gaat worden want die komt in low/mid range waar de meeste cpu's verkocht worden.

Reg. datum: 04 april 2000

quote:
EaS schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:54:
Wat valt er nou te verwachten van Griffin de "nieuwe" CPU van het Puma platform? Hier wat cijfers:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gebenchmarkte Ultra versie is veel te duur en die zullen weinig vendors verkopen. Puma moet het vooral van haar platform integratie, snelle onboard vga en multimedia functionaliteit hebben.

http://anandtech.com/cpuchipsets/intel/showdoc.aspx?i=3326: The Nehalem Preview: Intel Does It Again
quote:
First keep in mind that these performance numbers are early, and they were run on a partly crippled, very early platform. With that preface, the fact that Nehalem is still able to post these 20 - 50% performance gains says only one thing about Intel's tick-tock cadence: they did it.

We've been told to expect a 20 - 30% overall advantage over Penryn and it looks like Intel is on track to delivering just that in Q4. At 2.66GHz, Nehalem is already faster than the fastest 3.2GHz Penryns on the market today. At 3.2GHz, I'd feel comfortable calling it baby Skulltrail in all but the most heavily threaded benchmarks. This thing is fast and this is on a very early platform, keep in mind that Nehalem doesn't launch in Q4 of this year.
quote:
AMD never really caught up to the performance of Conroe, through some aggressive pricing we got competition in the low end but it could never touch the upper echelon of Core 2 performance. With Penryn, Intel widened the gap. And now with Nehalem it's going to be even tougher to envision a competitive high-end AMD CPU at the end of this year. 2009 should hold a new architecture for AMD, which is the only thing that could possibly come close to achieving competition here. It's months before Nehalem's launch and there's already no equal in sight, it will take far more than Phenom to make this thing sweat.

Olaf van der Spek wijzigde dit bericht 05-06-2008 10:16 (87%)

-= HD4870 X2 =-

Jep pressies wat ik al vreesde. AMD komt er de komende jaren niet meer boven op. Want die toveren ook geen konijn uit hun hoed.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 21 22 23 24 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: