Nou volgensmij is die 90% toch niet correct hoor. Ik had destijds al de 386DX40 oid die sneller liep dan de intel versie. Wat later had ik de Thunderbird op 1000 mhz waarmee ze Intel ook scherp beconcurreerden en daarna de Athlons e.d.quote:mad_max234 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 18:53:
AMD heeft dat 90% van de tijd gedaan, waarom nu ineens niet meer? Reden is denk ik niet de high end, maar dat intel op de budget markt is gestort met de Celeron, Pentium E2000, serie C2 4000 serie. Nu dan ook nog de Atom.
High end is leuk, maar niet te kosten van alles, amd is slimmer af dat ze goed koop in de midrang blijven en een breed scala aan producten heeft, dan dat ze al haar resource in de high end war gaat steken.
AMD haar probleem is niet zozeer de high end cpu van intel, maar de uitgebreide budget lijn die intel nu aanbied.
Edit/
En natuurlijk neemt intel gas terug, als het even kan, en heeft geen haast meer. Het is een bedrijf en gas geven kost veel geld, en als het geld toch binnen loopt met minder gas geven betekent dan meer winst, en wij minder snelle vooruitgang.
Ieder zijn mening hoor, maar ik ben bang dat AMD een erg marginale rol gaat spelen als ze idd alleen nog maar op de lowend meekunnen.