Gathering of Tweakers

Quicksearch
Afternaft

quote:
ownage maxim schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 17:00:
Jammer dat de beeldkwaliteit met HD-films slechter is met ATI kaarten. nVidia heeft een behoorlijke sprong gemaakt op dit gebied met de laatste drivers. Met mn 2900pro is het dus ook steeds tweaken met filters om het beeld beter te maken met films. Vroegah waren de rollen omgedraaid en won ATI altijd op dit punt.
Herinner je je de berichten nog met cheatdrivers van nVidia? Op het gebied van videorendering dan. CJ kan er vast meer over vertellen, ik kan het zo snel even niet vinden. Ik weet niet of dit al opgelost is? Het waren in ieder geval drivers die de snelheid omhooghaalden op een niet erg aardige manier.

Strijd tegen ziektes, sluit je nu aan bij Team MAD!

SG surft naar info hardewaren
Reg. datum: 02 januari 2001

2900 heeft de UVD hardware niet daarom is die slechter dan de rest van de 2xx0 3xx0 sieries van aTI. nV zou op specifiek vlakken iets beter zijn. bepaalde beperkingen met AVVIO Maar ATI is voldoende goed in CPU ontlast HD weer te geven.

GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi

Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of de 4870X2 een beetje gelijktijdig met de 4870 wordt gelaunched? of is het net als bij de 38xx serie, paar maanden later kwam pas de 3870X2.

Edit: ik vind het niet met de search. Beetje kinderachtig om het dan toch niet te zeggen ;(

keldererik wijzigde dit bericht 23-05-2008 19:56 (20%)

E8400 @ 4.3GHz / P5E X38 / OCZ PC7200 3GB / Crossfire X 2x 3870X2 1GB / X-fi Xtrememusic / Samsung 226BW 22'"

dual ownage

quote:
Gebruik de search dan ook :X

Antwoord is trouwens te vinden via de search, heb het al meerdere malen voorbij zien komen. Succes ;)

:: Specs (updated)

quote:
keldererik schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 19:47:
Misschien is het al gevraagd, maar weet iemand of de 4870X2 een beetje gelijktijdig met de 4870 wordt gelaunched? of is het net als bij de 38xx serie, paar maanden later kwam pas de 3870X2.

Edit: ik vind het niet met de search. Beetje kinderachtig om het dan toch niet te zeggen ;(
Hij zou 1-2 maanden later komen dan de HD4870. Dus ik hoop dat dat is omdat ze grote aanpassingen gemaakt hebben.

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

Mr Majestic

quote:
Astennu schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:03:
[...]

Hij zou 1-2 maanden later komen dan de HD4870. Dus ik hoop dat dat is omdat ze grote aanpassingen gemaakt hebben.
Omdat ze voor een X2 versie ook 2 keer zoveel chips nodig hebben denk ik dat dat eerder de oorzaak is.
Verder willen ze wellicht nog wat extra tijd om de drivers beter te maken, iets wat imho bij XF & SLI zelfs nog belangrijker is dan bij singlecard.

Vind het overigens maar lastig, aan de ene kant wil ik wat nieuws maar aan de andere kant trek ik het iha eigenlijk nog wel met mijn 8800GTX.

Maar als je dan wat nieuws neemt dan is de keus weer lastig:
nVidia 280GTX vs 4870X2

nV ws het allersnelst
nV ws stuk eerder leverbaar
nV ws stuk duurder
nV vrijwel zeker geen dx10.1
nV ws stuk heter door enorme chip en wellicht lawaaiiger

ATI ws wat langzamer
ATI ws later leverbaar
ATI veel betaalbaarder
ATI wel dx10.1

Alhoewel ik zelf ervan overtuigd ben dat dx10.1 de api ''af" maakt , zal de realiteit ws zijn dat zonder dx10.1 kaarten van nV, deze extensie vooralsnog niet en sowieso later dan nodig zal doorbreken.

Dat vind ik dus een behoorlijk minpunt van nV. Die G80 serie is immers al sinds nov 06 op de markt. Elke verbetering voor de user is er immers 1tje.. :)

Help!!!! wijzigde dit bericht 23-05-2008 22:36 (5%)

dual ownage

HD4870X2 wordt wel sneller dan GT200 hoor (mits beide cores werken, waar ik wel van uit ga. Dat zal waarschijnlijk een stuk makkelijker worden door middel van reversed hyperthreading). De HD4870 in tegendeel wordt niet sneller.

Mr Majestic

quote:
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 22:37:
HD4870X2 wordt wel sneller dan GT200 hoor (mits beide cores werken, waar ik wel van uit ga. Dat zal waarschijnlijk een stuk makkelijker worden door middel van reversed hyperthreading). De HD4870 in tegendeel wordt niet sneller.
Oh ok. Dat had ik even gemist. :)

Sinds de 8800gtx zijn er eigenlijk geen kaarten uitgekomen die voor mij persoonlijk echt interessant waren, derhalve heb ik het nieuws wat meer op afstand gevolgd.

Met de aanstaande introductie van de 4870 en GT200 ga ik het weer intensiever volgen.... :o

Sowieso kijk ik wel uit naar de reviews van beide kaarten. Gelukkig duurt dat nog maar ongeveer een maandje. :)

Help!!!! wijzigde dit bericht 23-05-2008 22:50 (8%)

quote:
Reversed hyperthreading? En dat op een videokaart, nog nooit van gehoord. Er gaan alleen wat geruchten dat beide cores hetzelfde geheugen gebruiken, maar ik denk dat dit nog niet klopt voor de 4850/4870.

dual ownage

quote:
mdcobra schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:55:
[...]

Reversed hyperthreading? En dat op een videokaart, nog nooit van gehoord. Er gaan alleen wat geruchten dat beide cores hetzelfde geheugen gebruiken, maar ik denk dat dit nog niet klopt voor de 4850/4870.
Er is geen shared memory pool, maar de 2 fysieke GPU's zullen wel als 1 virtuele core gezien worden door het OS -> reversed hyperthreading.

Of ze dat al voor elkaar hebben weet ik niet. Zou mooi zijn. Maar de huidige X2 heeft dat in ieder geval niet. Je krijgt van volgens mij altijd overhead want de software moet 1 thread dus gaan splitsen in twee threads en er op die manier voor zorgen dat je dus 2 cores aan het werk kan zetten. Best ingewikkeld dus. Gewoon hyperthreading is in verhouding veel makkelijker toe te passen dan het idee van reversed hyper threading.

Shared memory pool moet wel kunnen wat CPU's doen dat eigenlijk ook wel. Zie de Intel c2d met hun L2 cache en de K10 met de L3 die shared is. En volgens mij kunnen opteron cpu's dat via NUMA ook doen met hun geheugen. Snelheid is in ieder geval veel hoger. En volgens mij kan bv CPU 1 ook echt het geheugen van CPU 2 benaderen.

Astennu wijzigde dit bericht 24-05-2008 00:28 (13%)

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
leonpwner1 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:59:
[...]

Er is geen shared memory pool, maar de 2 fysieke GPU's zullen wel als 1 virtuele core gezien worden door het OS -> reversed hyperthreading.
Is dat al zeker dan? :o

Dacht dat dat een gerucht was.
Reg. datum: 11 januari 2006

Ik ben eigenlijk op zoek naar een single-core kaart, sneller dan de 8800gtx, maar wel met evenveel of zelfs minder stroomverbruik. Zit ik dan bij Ati goed, denken jullie, met deze nieuwe generatie kaarten ?

quote:
jb70 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 10:10:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een single-core kaart, sneller dan de 8800gtx, maar wel met evenveel of zelfs minder stroomverbruik. Zit ik dan bij Ati goed, denken jullie, met deze nieuwe generatie kaarten ?
Zeer waarschijnlijk met een 4870 zit je dan op precies de juiste plek. Maar ik weet niet exact hoe groot de performance increase zal zijn.

An eye for an eye and the whole world goes blind - System

quote:
Krizzie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
[...]

Ik ben wel benieuwd eigenlijk... nu ik erover nadenk hoeft het niet eens zo heel moeilijk te zijn. Tenminste, als je kijkt naar fragment shader nivo (waar volgens mij het meeste werk verzet moet worden). Aangezien een fragment shader per pixel werkt, en een videokaart eigenlijk al uit een set van meerdere shaders bestaat (480 in het geval van de 4xxx serie), waarom zou je dat dan niet nog verder kunnen paralleliseren? Als het werk over verschillende pixels shaders op één kaart verdeelt kan worden, dan lijkt me dat het ook wel verdeelt kan worden over verschillende pixel shaders op meerdere gpu's of zelfs videokaarten.

Een ander verhaal zijn misschien de vertex shaders en de geometry shaders. Ik weet niet in hoeverre die dingen tegenwoordig nog de bottleneck zijn, maar het lijkt me dat het werk van deze shaders moeilijker te verdelen is (hoewel... eigenlijk gebeurt hier ook een hele hoop parallel).

The Flying Dutchman

Nocturnal Metamorphoses

Wanneer kan ik die 4870's ergens pre-orderen? Ik heb nu bijna alles behalve de harddisk en de videokaarten... :X

1.. 2.. 3... Techno!
Mijn Specs!
Mijn Games!

quote:
CaptainM schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:01:
Wanneer kan ik die 4870's ergens pre-orderen? Ik heb nu bijna alles behalve de harddisk en de videokaarten... :X
prijs is bekend
naam is bekend
release date is bekend
foto is bekend

Dus het is een kwestie van tijd voordat een of andere malifide webshop hem online zet voor pre-order. Echter zoals ik altijd roep, de shops die pre-order doen kunnen nooit leveren. Ten eerste hebben zij geen support van VGA vendors en van ATI, anders zullen ze nooit de NDA breken. Daarnaast geven de VGA vendors en ATI/AMD de eerste allocatie aan hun launchpartners (wie dat zijn, ga maar terug naar wie eerste 3870 en 3870x2 in volume! konden leveren).

Reg. datum: 27 oktober 2005

@The Source:
Is het al bekend wat de definitieve clocks van de HD4850 en de HD4870 zijn geworden?

AMD Athlon X2 6000+ | AC Freezer 64 Pro | Abit AX78 AMD770 | Sapphire HD4850 512MB | 2 x 160GB WD Raid0 | 2GB OCZ Platinum DDR800 | Coolermaster eXtremePower 430 Watt | Razer Diamondback Plasma | Crt 19" IIyama LS902UT

G A M E !

Ja. Dat is al bekend. :)

Later vandaag het nieuwe topic. Moet nog efffe de stad in. :P

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

dual ownage

quote:
Krizzie schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 00:27:
[...]

Dat is wel wat ik vernomen heb ja.

Ik denk dat een shared memory pool nog te complex is om te implementeren in een videokaart aangezien je enorm te maken krijgt met consistentie. Ik denk dat de voordelen voorlopig niet opwegen tegen de nadelen (de kosten en het ontwikkelen ervan).

Wat betreft de reversed hyperthreading, dat is niet zo moeilijk om in te bouwen. Zover ik weet hoef je de drivers alleen maar zo te schrijven dat ze bij het herkennen van een X2 kaart de cores als 1 core zien, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet hoe ze dat in willen bouwen.

quote:
CJ schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:58:
Ja. Dat is al bekend. :)

Later vandaag het nieuwe topic. Moet nog efffe de stad in. :P
Mooi, bedankt voor de ruime info!

Acer 5315 - Intel GL960 - T7300 - Hitachi HTS722010K9SA00 100GB 7200RPM - 2GB RAM

De coolers van de 47** serie op de foto.

http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=20040&catid=2

Ziet er weer rood uit :).

MSI Geforce NX8800 GTS oc 320 Mb @603/1806, 3Dmark06 - 9555 (nieuwe drivers) / Amd Athlon 5600+@Stock 2,8 Ghz / 2Gb 5300ram, Coolermaster eXtreme 650, sharkoon rebel 9. My.tnet pf http://tweakers.net/gallery/219112 .

Duke draait Swedish Beatballs

quote:
Zo, al "levende" plaatjes van de X2-variant. Mischien laat deze toch niet zó lang op zich wachten.

*Intel Q6600@ 3,3 gHz*Asus P5E* Club3d HD4870X2 quad CF*4 GB OCZ 6400C4*adaptec 19160U160*Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*Eizo T966*X-Fi Fatal1ty*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Vista64 Ultimate*

Noob in hart en nieren

Foto's van de coolers zien er goed uit

offtopic:
CJ de link in je sig over het 'laatste' ati nieuws is van deel 66 tijd voor een update lijkt me :P

quote:
leonpwner1 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 15:04:
[...]
Wat betreft de reversed hyperthreading, dat is niet zo moeilijk om in te bouwen. Zover ik weet hoef je de drivers alleen maar zo te schrijven dat ze bij het herkennen van een X2 kaart de cores als 1 core zien, maar dat weet ik niet zeker aangezien ik niet weet hoe ze dat in willen bouwen.
Als het zo ontzettend eenvoudig was, dan hadden zowel nVidia als Ati dat allang gedaan voor hun producten neem ik aan. Ik denk dat reversed hyperthreading nog niet zo gemakkelijk is als je denkt en het zou me ernstig verbazen als de 4870X2 dat kan.

The Flying Dutchman

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws