Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:16:
Phoronix is trouwens zeer te spreken over de Linux drivers van AMD. Met Catalyst 8.5 gaat het weer met sprongen vooruit en er staat nog meer aan te komen: http://www.phoronix.com/s...talyst_85_linux&num=1
Nou vind ik Phoronix altijd wel een beetje aan de optimistische kant, maar laten we hopen dat er inderdaad een hoop verbeteringen in de linux drivers volgen in de komende driver releases. In ieder geval is 8.4 al een goed werkbare versie voor mij en ik ga vandaag of morgen ook 8.5 eens proberen. Vervolgens eens kijken of mijn gpgpu programma's een beetje willen draaien :).

The Flying Dutchman

Nullor fetisjist
Reg. datum: 01 maart 2004

Hmmm wat te kiezen voor een eurootje of 60. Een 8600GT of toch een 3850.. lastige keuze :D

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

Waarom? Die 3850 rent rondjes om de 8600GT :o

XPS M1530 Tuxedo Black - T8300 - 4GB RAM - 8600M GT 256MB - 250GB 7200RPM - 15.4" WSXGA+ - 9 cells

quote:
512bit internal ring

We've posted that RV770XT will be 512 but our usually very reliable sources misinterpreted some parts of the information. The card is 512bit internally as ATI has its internal ring buss memory interface but externally we are talking about the 256bit card.

Both RV770XT and PRO will be the same and they will work with 256bit memory. The RV770XT pairs with 512bit memory and the ultra high speed should help the card improving the performance but from what we know Nvidia’s GT200, Geforce GTX 280 will work with the real 512bit memory controller.

GT200 is a higher league all together and we believe that GT200 will easily beat RV770XT but at the same time, it will come with a much higher price, almost twice as high. It’s now less than a month to see these cards in action.
Haha ze geven toe dat ze fout zaten met 512 Bit memory voor de RV770 :P

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

G A M E !

Ja, het heeft wel geduurd zeg.... En dan de schuld geven aan hun bronnen.... pffff.... Typisch Fudo weer.

Het nieuwe topic komt trouwens later vandaag. Zit nu op m'n werk en daardoor even weinig tijd om nieuwe informatie toe te voegen over de RV730 en RV770. So be patient.

Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(

quote:
aca schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 09:52:
Hmmm wat te kiezen voor een eurootje of 60. Een 8600GT of toch een 3850.. lastige keuze :D
Quad Crossfire HD3850 voor 240 euro, niet onaardig :9~
quote:
CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:35:
Ja, het heeft wel geduurd zeg.... En dan de schuld geven aan hun bronnen.... pffff.... Typisch Fudo weer.

Het nieuwe topic komt trouwens later vandaag. Zit nu op m'n werk en daardoor even weinig tijd om nieuwe informatie toe te voegen over de RV730 en RV770. So be patient.
hoe kun je dat nu vragen ? :D je weet toch dat we geen geduld hebben als het over nieuwe RV770 facts gaat :P _/-\o_

Sys -=System Specs=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!- 3DMark 2003 Score = 30869

quote:
Astennu schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:52:
[...]

hoe kun je dat nu vragen ? :D je weet toch dat we geen geduld hebben als het over nieuwe RV770 facts gaat :P _/-\o_
CJ is wat dat betreft net zo erg als Fudo. :p

Alles in kleine stukjes hakken en vooral lekker duidelijk zijn. :+
quote:
Sp!tF!re schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:24:
Waarom? Die 3850 rent rondjes om de 8600GT :o
Denk dat er daarom ook de ' :D ' smiley bijstond - want de keuze is nog nooit zo makkelijk geweest :) !

An eye for an eye and the whole world goes blind - System

Gold Squadron Reporting In!

de 3850 is idd een stukk sneller hehe ik heb zelfs een 3850 AGP en echt ik heb nog nooit zoveel vrijheid op de AGP bus gehadm echt een monster kaartje voor zeer weinig geld ;) dus ja een 3850 PCI-E over een 8600GTS PCI-E is ook snel gekozen ;)

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ATi 9800 Pro 256MB DDR2,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg. Kingston, ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg. Kingston, HD 3850 AGP.

ATi CrossFire
Reg. datum: 17 november 2001

quote:
CJ schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 01:16:
AMD is achter de schermen bezig met een andere vorm van multi-rendering, die lijkt op de AFR of SFR methode van NV. Deze nieuwe vorm zou scaling moeten verbeteren in de games waar je wel scaling ziet tot 3 GPUs, maar een vierde niet veel extra toevoegt.

Daarnaast is AMD ook bezig met een andere multi-rendering techniek... maar daarover binnenkort wellicht meer. ;)
Klinkt erg goed, ben erg benieuwd hoe dit zal uitpakken. Maar neem aan dat dit wel iets is voor over een paar maanden pas.

[ Asus X38 Maximus Formula SE ][ Intel Q6600 G0 @ 3600MHz ][ Dual Jetway ATi HD 4850 512MB ][ G.Skill "HZ" 4096MB DDR2-800 4-4-4-12 ][ Dual Dell UltraSharp 2007WFP ][ Triple WD 320GB S-ATA II 16MB ][ Antec TruePower Quattro 1kW ]

quote:
Depep schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 11:44:
[...]

Quad Crossfire HD3850 voor 240 euro, niet onaardig :9~
Dat zou ik toch niet doen om meerdere redenen.
1.Het stroomverbruik zal torenhoog zijn, misschien toch maar even kijken naar de prijs voor de voedingen
2.Voor 60 euro krijg je de 256 mb versie, ontstaat er dan niet een gigantische bottleneck bij grafisch intense spellen?
3.Een 4de kaart in crossfire toont nouwelijks voordeel.
4.Betaal je je dan niet helemaal blut aan een moederbord dat quad crossfire ondersteunt?
5.De hitte productie zal hoog zijn, meer coolers dan maar.

Uiteindelijk is het dan toch misschien beter om te kijken naar een Radeon 3870X2 of 2X 3870.
Want met alle aanpassingen aan je computer om die 4 kaartjes erin te steken ben je erg duur uit.

quote:
The Flying Dutchman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:44:
[...]

Nou vind ik Phoronix altijd wel een beetje aan de optimistische kant, maar laten we hopen dat er inderdaad een hoop verbeteringen in de linux drivers volgen in de komende driver releases. In ieder geval is 8.4 al een goed werkbare versie voor mij en ik ga vandaag of morgen ook 8.5 eens proberen. Vervolgens eens kijken of mijn gpgpu programma's een beetje willen draaien :).
Zojuist 8.5 voor Linux geinstalleerd. Eindelijk, na een jaar, is er weer support voor video op de second head in dual head mode (hoef nu dus geen textured video meer te gebruiken om dvd's en films op mijn tv af te spelen). Mijn gpgpu programma draait wel erg langzaam en de output is niet helemaal wat ik ervan verwacht had, dus er zijn blijkbaar nog wel wat verbeteringen mogelijk.

Maar gezien de lijst van resolved issues en de lijst van known issues lijkt het erop dat er weer wat gebeurt bij Ati aan de linux drivers (voorgaande releases veranderde er niets aan deze lijsten en waren ze steeds erg kort, wat beslist niet wilde zeggen dat er weinig issues waren ;)).

Ik ben vol goede moed dus.

The Flying Dutchman

@Flying Dutchman
Gebruik je Brook(+) voor gpgpu of gebruik je ogl? Een van de volgende drivers zal ondersteuning voor CAL krijgen met Brook+ op linux.

oeLangOetan wijzigde dit bericht 22-05-2008 21:08 (3%)

quote:
Icey_Pain schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:42:
[...]

Dat zou ik toch niet doen om meerdere redenen.
1.Het stroomverbruik zal torenhoog zijn, misschien toch maar even kijken naar de prijs voor de voedingen
2.Voor 60 euro krijg je de 256 mb versie, ontstaat er dan niet een gigantische bottleneck bij grafisch intense spellen?
3.Een 4de kaart in crossfire toont nouwelijks voordeel.
4.Betaal je je dan niet helemaal blut aan een moederbord dat quad crossfire ondersteunt?
5.De hitte productie zal hoog zijn, meer coolers dan maar.

Uiteindelijk is het dan toch misschien beter om te kijken naar een Radeon 3870X2 of 2X 3870.
Want met alle aanpassingen aan je computer om die 4 kaartjes erin te steken ben je erg duur uit.
Het ging, denk ik, ook meer om het idee in dit geval ;)
Zeer hoge pats-factor, voor weinig geld.

Significant lekkerder!What comes out off this mouth ain't called boastin', it's thruthin'!Pas op voor... Spul!!!

quote:
oeLangOetan schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:08:
@Flying Dutchman
Gebruik je Brook(+) voor gpgpu of gebruik je ogl? Een van de volgende drivers zal ondersteuning voor CAL krijgen met Brook+ op linux.
Ik gebruik OpenGL met GLSL.
Had laatst wel iets over Brook gelezen, maar ik ben er verder niet bekent mee.

The Flying Dutchman

Noob in hart en nieren

(2) foto's van de gtx280

http://www.tcmagazine.com/comments.php?id=20002&catid=2

huge chip :o

markje1 wijzigde dit bericht 23-05-2008 17:04 (3%)

Eh .. Dit is het ati topic :) Niet Nvdia. En das een heatspreader, geen actuall core/chip :P

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

Walks at night 2

Is er eigenlijk al een oplossing om de fan van de Club3d hd3870 oc stiller te krijgen?
Softwarematig?

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

quote:
Daywalk3r schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:40:
Is er eigenlijk al een oplossing om de fan van de Club3d hd3870 oc stiller te krijgen?
Softwarematig?
Iets verder kijken dan je neus lang is. Voor zover ik weet heeft de Club3D koeler geen fancontrol en is er dus geen softwarematige oplossing om hem stiller te krijgen.
Soon: ATi HD4870X2

quote:
RV770 DDR5 is confirmed by AMD

As AMD and the rest of the world knows that GT200 based Geforce GTX 280 and 260 will only support GDDR3, AMD has decided to make a big fuss about its GDDR5 support.

They dared to officially tell the world that they do support GDDR5. AMD has also said that it is working together with Samsung Semiconductor Inc., Hynix and Qimonda to bring GDDR5 cards on the market. GDDR5 simply offers far more bandwidth at higher clock and it should help the new RV770XT to boost some performance.

The Executive Vice president of AMD, the one that goes under the name Rich Bergman, has said that “AMD believes that GDDR5 is the optimal way to drive performance gains while being mindful of power consumption. We’re excited about the potential GDDR5 brings to the table for innovative game development and even more exciting game play.” Don’t get too excited.

Furthermore, AMD said that GDDR5 affirms its “continued tradition of technology leadership in graphics for AMD” and AMD underlines that it is first to bring unified Shader architecture to market, first and only to support DirectX 10.1 and first to go to 55nm and first to offer integrated HDMI with audio and first with double precision floating point calculation support.

AMD is first with many features but when it comes to performance, Nvidia is number one, at least in most of cases.

You can check the official press release

http://www.amd.com/us-en/...51_104_543~125849,00.html
Bron: http://www.fudzilla.com/i...amp;id=7493&Itemid=34

Dat is dus enkel voor de 3870, niet de 3850?
Heb dan nog altijd mijn twijfels of de 3850 niet gebottlenecked wordt door GDDR3.

quote:
AMD is first with many features but when it comes to performance, Nvidia is number one, at least in most of cases.
Tja, nVidia staart zich blind op performance, terwijl ATi kaarten produceert die in alle huidige games op de hoogste settings gewoon goed presteren, wel aan de nieuwste standaarden voldoen, de helft kosten en de helft van de stroom gebruiken.
Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Depep schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 12:47:
[...]

Tja, nVidia staart zich blind op performance, terwijl ATi kaarten produceert die in alle huidige games op de hoogste settings gewoon goed presteren, wel aan de nieuwste standaarden voldoen, de helft kosten en de helft van de stroom gebruiken.
Al die voordelen, en dan ook nog eens meer mogelijkheden bieden: Audio en Video combineren maakt je PC meteen een stuk beter geschikt voor het afspelen van High-Def spullen ... en da's toch wel de toekomst :) Want het gaat echt geen lange tijd duren voordat we Bluray spelers in de PC hebben, zoals we nu DVD-spelers hebben.

Jammer dat de beeldkwaliteit met HD-films slechter is met ATI kaarten. nVidia heeft een behoorlijke sprong gemaakt op dit gebied met de laatste drivers. Met mn 2900pro is het dus ook steeds tweaken met filters om het beeld beter te maken met films. Vroegah waren de rollen omgedraaid en won ATI altijd op dit punt.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws