Ik weet hoe DX10 en de DX10.1 update werken. Tenminste 'zouden' moeten werken als het goed geimplementeerd is.quote:
DX10.1 is een uitbreiding op DX10, puur en alleen om bepaalde dingen gemakkelijker te maken en om dingen te fixen die niet goed waren geregeld in DX10 (zoals AA). Als een game een DX10.1 codepath heeft en dit op een DX10 kaart gespeeld wordt, dan maakt de game by default gebruik van het DX10.0 codepath. DX10.1 zou een aparte codepath moeten zijn die naast het DX10 codepath bestaat en wat geen enkele invloed heeft op het DX10 codepath... op geen enkele manier. Zo is dat in het verleden ook gegaan met DX9a/b/c, DX8.0/8.1 etc.
Wanneer dat wel het geval is, dan heeft de dev het gigantisch verneukt en mag Ubisoft het gehele Q&A team wel ontslaan, want zoiets kan/mag gewoon niet door de testfase heen komen. Het grappige is dat NV devrel de laatste mensen waren die aan AC hebben gewerkt en niet het AMD team. Je zou zeggen dat dit hun al zou zijn opgevallen als er problemen waren...
En op dit moment zijn er voor zover ik weet geen meldingen dat er zich dezelfde problemen voordoen op de HD2900XT als op de GF8 serie, wat dus wel zou moeten want beiden maken gebruik van het DX10.0 path. Nu maar eens zien of de problemen op GF8 kaarten ook echt opgelost worden met de nieuwe patch.
Zelfs Ubisoft's woordvoerder Michael Beadle zegt nu dat gebruikers van een DX10.1 kaart die geen enkele probleem hebben met de game, de patch niet moeten installeren:
Bron: http://www.techreport.com/discussions.x/14707quote:
Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(