Wat een heerlijk geflame en getroll weer hiero. Vakantietijd ofzo?
Er staat nergens dat er 4 miljoen dollar is "betaald". Er is alleen 4 miljoen dollar betrokken bij geweest... maar dat wil niet per se zeggen dat dit overgemaakt is van de ene bankrekening op de ander. In gevallen als deze zit het naast de gebruikelijke marketingactiviteiten (bundels, vouchers, gebruik maken van de naam etc) ook voornamelijk in manuren.
NV heeft een enorm groot dev-support team (ik geloof 300-400 man). Bij sommige games sturen ze grote supportteams om de devs bij te staan bij het ontwikkelen. Een half jaar lang 20 man laten mee draaien (zelfs de wereld over laten vliegen, overnachtingen regelen etc) en je zit al gauw op een hele hoge kostenpost. Reken maar eens uit... maandsalaris... x aantal mensen on-site... x aantal maanden support. Dit neemt NV voor hun rekening om er voor te zorgen dat de games goed draaien op hun hardware.
Dus ook al wordt er niet rechtstreeks geld over gemaakt, indirect gebeurt dit wel. Zo werkt het TWIMTBP programma al jaren. Daarom kunnen ze zeggen dat er geen bedragen of omkoopsommen zijn overgemaakt. Crysis is ook een goed voorbeeld waar een groot dev-support team van NV on-site gewerkt heeft met CryTek. Dit heeft NV in enkele interviews aangegeven en ook CryTek heeft gezegd dat ze NV devs inhouse hadden. Dat grapje is echt niet gratis.
AMD doet dit ook, maar lang niet zo uitgebreid... en de enige imo actieve devsupportmedewerker is vorig jaar augustus vertrokken bij AMD.
En in het geval van AC... mensen zagen geen eens grote verschillen in IQ ondanks het zogenaamd niet goed werken van het DX10.1 path. Ze zagen zelfs een verbetering in IQ. De Radeon community doet er dan gewoon goed aan de komende patch dus ook niet installeren als teken dat Ubisoft er maar voor moet zorgen dat ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben. Zoals het artikel op TG Daily zegt in de conclusie:
quote:
Solution is simple: if you run ATI hardware, just don't patch the game (once that the patch comes out) and enjoy all the advantages of DirectX 10.1 - e.g. one pass less to render.
Overigens is het dikke onzin dat een DX10.1 path voor problemen kan zorgen op DX10 videokaarten. De game heeft 2 paden... DX10 en DX10.1. Die laatste is later toegevoegd en zou - zoals ik het begrepen heb van mijn dev-bronnen - geen enkele invloed mogen hebben op het originele DX10 path, tenzij de devs het compleet verneukt hebben. En dat lijkt me sterk... gezien de developersupport die NV gegeven heeft aan AC... dat ze zoiets over het hoofd zouden kunnen zien... Nee... dacht het niet....