Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
chunyu schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:37:
Klopt het dat Telfort sommige internet pagina's blocken?

Voor de universiteit moet ik soms VPN gebruiken, ivm met licenties.
Dan werken alle site opeens prima...

Toen ik net telfort had, kon ik naar alle sites surfen...
quote:
lt_cmd_data schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:42:
Nee telfort is geen China :-)
Alle pagina's zijn te bereiken er wordt niks geblokkeerd.
quote:
CraZaay schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:44:
[...]

DNS probleem neem ik aan?
Geef dan voorbeeld URL's, zo is het gissen met z'n allen naar niets.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
s3. schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:19:
Kan hieruit iemand iets opmaken ?
Voor uitgebreide uitleg zie de site van Zyxel, het onderdeel
Problemen met de verbinding tussen modem en wijkcentrale
http://www.zyxelsupport.nl/a006.html

quote:
s3. schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:19:

Kan hieruit iemand iets opmaken ?

Trouwens, ik heb als ip 192.xxx.xxx.xx, hoort dit niet 82.xx te zijn ?
Modem traint wel in op 19013 kbps / 1031 kbps
Ja je verbinding is 19mB
De modem/router werkt met Network address translation Wikipedia: Network address translation
Kort houdt dit in dat je 82.xxx.xxx.xxx je internet adress is en NAT zorgt ervoor dat je met meerdere computers van het zelfde ip adres gebruik kan maken. Als jij 1 port modem heb dan zou je een eenvoudig netwerkswitch kunnen aan schaffen en meerdere pc's/laptops van internet kunnen voorzien, zonder daarvoor in je instellingen hoeft te rommelen. Dit kan tot 253 pc/laptops daarna moet je je dhcp server subnetmask aanpassen en je clientpoll vergroten. Maar voor als nog neem ik niet aan dat je er 252 extra computers op aan gaat sluiten, maar het kan wel!

Hier is eindelijk vorige week de aansluiting rond.

Half december 2007 de aanvraag ingediend, in Jan kwam de goedkeuring, @Home opgezegd.
Feb 2008 modem ontvangen met brief, wacht op definieve aansluiting.

Vaak en vele malen gebeld veel reakties gehad, tot 2x toe een kpn monteur, alles goed aangesloten, geen storingen, modem in orde.

Vorige week kwam de 3e monteur, die hoorde het verhaal aan en zei, wach effe en weg was hij.
30 minuten later kwam hij terug, met de mededeling, probeer het eens.

En waarempel het werkt.

Conclusie, fysiek niet aangesloten in de centrale.

Hoe is het nu mogelijk dat bij metingen op afstand door telfort keihard werd beweerd dat alles inorde was.

Nu nog proberen de volle snelheid te krijgen, ik woon ongeveer 100m van de centrale af en kom op ongeveer 1416.3 KByte/sec
misschien dat de lijn vanaf de centrale met een grote boog gaat?

iedergeval zoals het nu werkt ben ik wel tevreden over, de eerdere afhandeling is slordig, maar het verbaasd me niks van een budget provider

quote:
kaajee schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:01:
[...]

En dat 192.nummer is gewoon het ip adres dat je modem aan je pc's uitdeelt middels DHCP....
In het modem zelf staat vast ergens 82.xx
Weet jij zeker dat je antwoord klopt of zie ik iets over het hoofd?

Buiten het punt dat het gewoon werkt heb ik zelf ook onder de Wan status als IP adres: 195.240.xxx.xx range. en die is toch zeker anders dan de ip range 192.168.x.xx die binnen de lan dhcp verdeeld word.

Mabili wijzigde dit bericht 21-04-2008 11:56 (7%)

quote:
trolleystad schreef op maandag 21 april 2008 @ 08:09:
[...]

http://192.168.1.254/

- Advanced setup
- Voip
- SIP
- SIP1 of SIP 2 kiezen
- Advanced setup
- DTMF mode, staat dit op SIP info? Probeer eens PCM. En anders RFC 2833. Ik gebruik ook Voipbuster en heb 'm op PCM staan.
_/-\o_ En bedankt.
Dat is de oplossing.
Helemaal weer blij :)

Wandelende oorgaanzak

Hmmkay, ondertussen al lekker 1,5e week gebruik kunnen maken van het Telfort netwerk, paar kleine opmerkingen/aanduidingen....

Eerst een paar kleine facts :

- Adsl centrale volgens enkele checkups 2190 meter
- Hoofdtelefoon aansluiting in huis (zonder telefoon, geen nieuw is/ra punt)
- Single PC modem
- Alles nieuw bekabelt
- Modem trained in op adsl2plus

Alsvolgt :

Na het aansluiten van dit alles 1 van mijn PC's aangeschakeld en de lijn geactiveerd bij Telfort, vervolgens modem herstart en via de browser naar de modem.
Intrain waardes als volgt :

Attenuation upstream : 19dB
Attenuation downstream : 43dB

Volgens mijn berekening (42/13.6)*1000 = 3088,235 meter
Niet echt overeen met de postcodecheck van Telfort, KPN, Tiscali en nog wat andere sites...

Beetje apart, 900 meter verschil in afstand, dus ben ik wat na gaan kijken. Heb eventjes de postcode en het huisnummer van iemand aan het einde van de straat (andere postcode) ingevult, welke zich ongeveer 200 meter van mijn huis af bevindt.... Deze was volgens de checks 1890 meter van de centrale af, wat klopt, aangezien diegene zijn modem (via KPN zelf zakelijk internet) 26 dB downstream intrained.

Afijn, dan sla je al snel jezelf voor je kop, omdat je dan aan jezelf begint te twijfelen of je daadwerkelijk alle kabels netjes en kort hebt aangesloten....

Maarja, dat is dus wel het geval... Nu staat hierboven al aangegeven dat het huis wat ik sinds kort bewoon een hoofdtelefoon aansluiting ipv een standaard IS/RA punt bevat... Dus zo'n mooie, met blauw omtrokken, dikke telefoonkabel dwars door mijn kruipruimte heen, de meterkast in, waar een hele mooie profi aangesloten (not...) telefoonaansluiting zat... Deze heb ik verwijderd om vervolgens de splitter direct op het IS/RA punt aan te sluiten...

Kabel van de splitter naar mijn modem verkort, welke nu 12 centimeter lang is... Dit verhoogte mijn downloadsnelheid via het BBNed netwerk van 869kb/s naar 882kb/s....

Nu ben ik niet de grootste leek op aarde wat dit soort zaken betreft, maar het lijkt mij stug dat een kabel, welke 200 meter langer hoort te zijn, een afstand van bijna 1200 meter afloopt van een huis dat schuin tegenover dat van mij ligt welke wel een normale train waarde heeft...

Opzich hoor je mij niet klagen, de snelheid is leuk genoeg om een hoop mee te doen, en dat tegen een schappelijkere prijs dan de provider die ik voorheen had, met een lagere snelheid.

Is het mogelijk om de kwaliteit van de telefoonkabel te verbeteren (door bijv. de kabel flink in te korten, tot vlak na binnenkomst in huis) en de modem hier nog verder op aan te sluiten...

Of gewoon een nieuw IS/RA punt laten leggen door KPN....(wat waarschijnlijk een flink aantal duiten moet kosten :P ).

Blijvende onder de naam Administrator

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Mabili schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:47:
[...]

Weet jij zeker dat je antwoord klopt of zie ik iets over het hoofd?

Buiten het punt dat het gewoon werkt heb ik zelf ook onder de Wan status als IP adres: 195.240.xxx.xx range. en die is toch zeker anders dan de ip range 192.168.x.xx die binnen de lan dhcp verdeeld word.
Dan heb je dus geen IP adres in de 82.xx reeks maar in de 195.240.x.x reeks (ook Green ISP, dus ook Telfort), ik weet niet hoe jij in je eerste post dan bij een 82.xx reeks komt, maar jij schrijft dat op, ik niet................

En lees anders het verhaal van lt_cmd_data daar staat het duidelijk in, en verder is er ook genoeg te vinden over NAT/routers/switches/WAN/LAN etc......

kaajee wijzigde dit bericht 21-04-2008 13:20 (15%)

quote:
kaajee schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:16:
[...]

Dan heb je dus geen IP adres in de 82.xx reeks maar in de 195.240.x.x reeks (ook Green ISP, dus ook Telfort), ik weet niet hoe jij in je eerste post dan bij een 82.xx reeks komt, maar jij schrijft dat op, ik niet................

En lees anders het verhaal van lt_cmd_data daar staat het duidelijk in, en verder is er ook genoeg te vinden over NAT/routers/switches/WAN/LAN etc......
Maakt niet uit ;)
Maar ik reageer alleen naar aanleiding van je reactie op een andere poster S3
Voor de rest hoor je mij tot nu toe nog niet klagen over slechte verbindigen alleen vroeg ik me net als die andere persoon af hoe het zit met die ip adressen.. Maar dat is voor mij nu helder geworden :)

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
KatirZan schreef op maandag 21 april 2008 @ 12:58:
Is het mogelijk om de kwaliteit van de telefoonkabel te verbeteren (door bijv. de kabel flink in te korten, tot vlak na binnenkomst in huis) en de modem hier nog verder op aan te sluiten...
Dat gaat dus helemaal niets uitmaken. De kabel di gebruikt word is waarschijnlijk beter dan de kabel die je zelf gaat gebruiken.

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

quote:
rickhansen schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 19:51:
Wij hebben ook telfort internet + bellen bestelt, en als het goed is worden wij tussen 24 en 28 april overgezet.

Wij hebben nu nog internet + bellen van de kpn.

Nou staat er in de TS:

[...]

Maar wij hebben verder geen bevestiging dat ons kpn abonnement beeindigt wordt.
Moeten wij nu alsnog zelf een brief sturen, of komt het wel goed.

Iemand ervaring hiermee?
Iemand?

Wandelende oorgaanzak

quote:
Hurricane schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:45:
[...]

Dat gaat dus helemaal niets uitmaken. De kabel di gebruikt word is waarschijnlijk beter dan de kabel die je zelf gaat gebruiken.
Mja, de kabel die ik gebruik is gewoon een cat6 kabel, alleen was ik van plan de router in de kruipruimte te plaatsen....dus net na binnenkomst...
Heb KPN daarnet gebelt om een lijnmeting te doen, volgens hun zit er wel ietswat interferance in, ze gingen het nakijken....

quote:
bjck schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:12:
[...]

[...]

[...]

Geef dan voorbeeld URL's, zo is het gissen met z'n allen naar niets.
imageshack.us bijvoorbeeld de hele ochtend tot nu toe traag of onbereikbaar.

www.rijschool-him.nl

Reg. datum: 07 januari 2006

Wat ik overigens heb ondervonden is dat ADSL slecht is in tegelijk meerdere bronnen te pingen dan kabel. Bijvoorbeeld via een serverbrowser als HLSW/ASE. Heb er ongeveer 27 servers staan en wanneer ik de lijst ping krijg ik een ping van gemiddeld 50. Met kabel was dat 20 a 30.

prettig gestoord

quote:
s3. schreef op maandag 21 april 2008 @ 18:16:
Wat ik overigens heb ondervonden is dat ADSL slecht is in tegelijk meerdere bronnen te pingen dan kabel.
En dat is inherent aan de techniek wil je zeggen, of ligt dat aan Telfort?

Goed, ik zie net dat ik weer van stap 3 naar stap 1 gegaan ben. Afgewezen dus voor het tweede aderpaar. Aangezien ik nog niet bij de post op mijn nieuwe adres kan, neem ik aan dat dit de reden is.

Op het eerste aderpaar dan maar. Kan ik het gewoon daarop aanvragen met een nieuwe aanvraag, of moet de huidige order dan worden omgezet ofzo?

De huidige bewoners hebben telefonie van KPN en weten dat ik het alvast aanvraag. Nadat Telfort op aderpaar 1 zit samen met KPN telefonie, kunnen ze dan hun nummer/lijn nog gewoon verhuizen naar hun nieuwe adres?

CraZaay wijzigde dit bericht 21-04-2008 18:20 (56%)

Alles draait hier in principe lekker, ik zit alleen nogsteeds met een VOIP probleempje vanaf m'n PC. Ik probeer met X-Lite via Telfort te bellen, de registration van 't nummer werkt goed, ik kan ook gebeld worden, maar uitgaand krijg ik altijd de melding 'the person you are calling is unavailable', of ik nou +31, +0031 of 'niks' als prefix invul bij 't intikken van 't nummer. Google biedt helaas geen hulp hiermee.

Settings die ik gebruik;
Display/authorization user name; telefoonnummer plus regiocode
Domain: tel.telefoniedienst.nl
Set outbound via: proxy, met adres sip.telefoniedienst.nl (andere settings hiervoor werken helaas ook niet).

Iemand 'n idee?
Alfa 156 2.5 V6

Ik ben helaas niet helemaal happy met Telfort. Sinds 4 dagen heb ik een instabiele internetverbinding, waarbij de upstream prima is, maar de downstream gemiddeld 6kB/s. Ook verliest het modem telkens het DSL signaal. Meerdere malen contact gehad met de helpdesk en inmiddels voor 20 euro (¤0.30 per minuut) met hen gebelt :(

Telkens opnieuw uitleggen dat het modem in de meterkast hangt en de kabellengte tussen ISRA en modem 20 cm is. Deze kabel heb ik ook vervangen voor alle zekerheid (zit geen splitter tussen, heb VOIP). Ook gingen ze keer op keer de lijn doormeten en kreeg ik te horen dat de waarden zeer netjes waren. Mooi, maar ik heb wel problemen. Nu is het eindelijk naar de 2e lijn doorgespeelt, die het naar KPN gaan doorspelen als ze er niet uit komen. Maar voordat zij klaar zijn, zijn we 5 tot 10 werkdagen verder.
Nu zit ik dus nog minimaal 5 dagen (ga maar uit van 10) met halfgaar internet dat er om de haverklap uit ligt en telefonie dat telkens wegvalt... bah... Opzich hoeft het niet perse aan Telfort te liggen, maar ze hadden dit sneller/beter kunnen oppakken bij de helpdesk, we zijn nu 4 dagen verder zonder enige voortgang. :/

Reg. datum: 07 januari 2006

Wat ook vrij irritant is, dat mn pc (p4 2.4) de snelheid niet echt kan bijbenen. Als ik zowat als test een venster neem en die steeds heen en weer schuif dan gaat mijn snelheid helemaal omlaag :s

Wandelende oorgaanzak

quote:
s3. schreef op maandag 21 april 2008 @ 21:26:
Wat ook vrij irritant is, dat mn pc (p4 2.4) de snelheid niet echt kan bijbenen. Als ik zowat als test een venster neem en die steeds heen en weer schuif dan gaat mijn snelheid helemaal omlaag :s
dat is een heel vreemd probleem, misschien wordt het eens tijd je PC opnieuw te installeren ;)

Gisteren is mijn oude 8mbit Speedlinq (babyxl) verbinding omgezet naar een 20Mbit Telfort verbinding. Nu probeer ik met het Zyxel modem verbinding te krijgen, ik krijg netjes een IP adres 82.168.57.x maar verder werkt niets, als ik m'n oude modem weer op hang krijg ik ook netjes een ip (195.241.27.x) en werkt alles naar behoren.

De config van de Zyxel heb ik vergeleken met die van m'n Linksys en alles staat imho goed.
Moet het MAC van de nieuwe modem soms nog geactiveerd worden?

Update:
Nadat ik de Zyxel via telnet een sys default heb opgedragen lijkt alles te werken.
Beetje vaag.

Johnny E wijzigde dit bericht 21-04-2008 23:00 (10%)

Reg. datum: 21 februari 2001

quote:
ThaNetRunner schreef op zondag 20 april 2008 @ 14:30:
Mijn ervaring:

Toen Telfort opgeleverd was had ik een verbinding van 8Mbit, op zich niets mis mee, maar met verschillende metingen (Zowel op websites alsmede door de telforthelpdesk) kwam het uit op 700 meter (Waardoor is dus wel hoger zal moeten kunnen).
Hiervoor zat ik op advanced met 12Mbit en daar haalde ik gewoon 12Mbit.
Call aangemaakt, 2 weken niets gehoort, weer gebeld, nogmaals alles uitgelegt en hij ging een call aanmaken waarom ik zo laag intrain qua afstand.
Na 1 week keek ik in het modem en stond hij ineens op 4!Mbit!!!
Week gewacht, misschien waren ze ermee bezig.
Na 1 week nog steeds 4Mbit, ik gebeld en kreeg ik als antwoord: Ja, de technische afdeling heeft je op 4Mbit gezet, omdat de lijn onstabiel was!?
Ik uitleggen dat het op 8Mbit perfect werkte + ik hiervoor met 12Mbit ook een superstabiele verbinding had en of ze het dan terug willen zeggen op 8Mbit.
Nee kan niet, krijg je dan als antwoord.
Ik voel me nu flink in de zeik gezet door hun, want ze nemen nog ineens de moeite om er wat aan te doen.
Kan net zogoed aan het modem liggen (Is niets mee gedaan), de koperlijn kan slecht zijn, wordt ook niets mee gedaan.
Zodra ik dit jaar uit hebt gezeten ga ik lekker weg bij Telfort, want ik vind dit onacceptabel.

Heeft iemand nog een idee wat ik zal kunnen doen hiermee?
Ik heb het probleem ook gehad bij Speedlinq enkele maanden geleden. Na 7 maanden een stabiele lijn met 12-13mbit download begon de lijn ineens als een gek te klapperen. Ook call uitgezet, maar geen reactie gehad. Volgende dag ontdek ik dat de Speedtouch is gesneuveld en na het vervangen van dat ding tegen een FritzBox: Hiep hoi, weer 13 mbit.

Totdat twee weken later ik geen bit hoger kom als 7996/1023, hebben ze dus fijn een 8mbit profiel ingezet 'om de klapperlijn te verhelpen' En onmogelijk ongedaan te maken natuurlijk. Bijzonder irritant dat dit (schijnbaar regelmatig) zonder overleg met de klant wordt geflikt! Mijn oplossing is geweest om juist Telfort op een nieuw aderpaar te laten activeren, waardoor ik toevallig sinds vandaag (KPN monteur is vanochtend geweest) de hoogste snelheid ooit in deze woning heb: 13,8mbit. Ik pas de volgende keer wel goed op voordat ik ga bellen voor een klapperlijn oid!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Ik speel met de gedachten om te gaan overstappen naar Telfort, maar zit met 2 vragen.

1.
Op dit moment zit ik nog met een orange verbinding, nadeel vind ik dat de pingtijden (BBned netwerk) hier altijd best hoog liggen ( gemiddeld 35ms ). Dit schijnt inhert aan BBned te zijn.

Indien ik zou overstappen naar Telfort, wordt ik dan op het KPN netwerk aangesloten dat veel lagere pingtijden geeft ?
(wat zijn evt. jullie pingwaardes naar bijv. 193.33.60.33 )

2.
Zijn er hier mensen die van Orange zijn overgestapt, hoe is de overstap gegaan, vloeiend ?

3.
Ik zit redelijk ver van de centrale, zo'n 2550 meter (check1) totaan 2850 (andere check).
Mijn Orange Livebox trainde op 11mbit tijdens vorst en 9mbit in het rest van jaar. Upload is altijd 1024 geweest (en altijd stable). Maar met Speedtouch en Zyxel modems kreeg ik altijd lagere waardes op mijn orange lijn. Zowel de speedtouch (716) als de Zyxel (geen idee welke) trainen nooit hoger dan 7.5mbit, upload nagenoeg hetzelfde. En ja, netto zaten ze ook echt totaan 200kb/sec lager;

Wat zou mijn snelheid (kunnen) worden met de Telfort Zyxel modem als ik aan het KPN netwerk komt te hangen.
9~11mbit wat mijn livebox nu haalt of de 7.5mbit wat de niet livebox modems op dit moment hier behalen ?

Op dit moment heb ik een speedtouch 716V5 aangesloten, dit zijn de stats:

Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.018 / 6.922
Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,5 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,5 / 35,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,0 / 10,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 145.089
CRC Errors (Up/Down): 0 / 524
HEC Errors (Up/Down): 0 / 462

quote:
Johnny E schreef op maandag 21 april 2008 @ 22:32:
Gisteren is mijn oude 8mbit Speedlinq (babyxl) verbinding omgezet naar een 20Mbit Telfort verbinding. Nu probeer ik met het Zyxel modem verbinding te krijgen, ik krijg netjes een IP adres 82.168.57.x maar verder werkt niets, als ik m'n oude modem weer op hang krijg ik ook netjes een ip (195.241.27.x) en werkt alles naar behoren.

De config van de Zyxel heb ik vergeleken met die van m'n Linksys en alles staat imho goed.
Moet het MAC van de nieuwe modem soms nog geactiveerd worden?

Update:
Nadat ik de Zyxel via telnet een sys default heb opgedragen lijkt alles te werken.
Beetje vaag.
Ik had hetzelfde. Vervolgens de Zyxel aangesloten en de wizard voor internet activeren doorlopen. Nadat deze voltooid was en ik opnieuw de Linksys eraan had aangesloten, liep alles wel. Je krijgt trouwens met andere modems altijd een andere ip adres. Als je de helpdesk belt, moet je dat ook erbij zeggen met internetproblemen. Bij mij kon de medewerker niks zien, omdat de log van het Zyxel profiel dan niks geeft.

@Madshark

1. Dat IP-adres levert zo'n 200-500 ms ...
2. Iedere overstap heeft altijd extra risico's m.b.t. downtime en administratief gezeur, dus bedenk eerst wat je te winnen hebt.
3. Ik haal met 40 dB downstream attenuation ongeveer 7100 kbps met het Telfort ZyXEL modem, dus ik neem aan dat jij met 35 dB rond de 8000-9000 zult uitkomen.

quote:
Madshark schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 04:12:
Ik speel met de gedachten om te gaan overstappen naar Telfort, maar zit met 2 vragen.

1.
Op dit moment zit ik nog met een orange verbinding, nadeel vind ik dat de pingtijden (BBned netwerk) hier altijd best hoog liggen ( gemiddeld 35ms ). Dit schijnt inhert aan BBned te zijn.
Je zit op het Orange netwerk, niet op BBned. Orange heeft ook een eigen ADSL netwerk :)

De pingtijden (latency) wordt bepaald door een basis van je lijn zelf totaan het netwerk van de ISP in A'dam (meestal). Dus het stuk tussen modem en DSLAM in de centrale over de telefoonlijn (koper) en het netwerk van de ISP in het land om je naar een centraal punt te brengen op hun core netwerk.

De latency van een ADSL verbinding wordt bepaald door de instellingen van de telco (ADSL netwerk beheerder) op de DSLAM apparatuur voornamelijk. Dat kan een 8ms zijn, maar ook een 20ms of zelfs tot 80ms afhankelijk van de hoeveelheid foutcorrectie op de verbinding.

Een ander deel is transport in Nederland. Zo heeft het vanaf Groningen naar Amsterdam misschien 1 a 2ms extra (soms wel 6ms) dan vanaf Hilversum naar Amsterdam bijvoorbeeld.

Laatste factor is de peering en transit keuze van de ISP, hoe is deze verbonden met de andere netwerken die samen het Internet vormen. Er is een goede kans dat routes veelal gelijk zijn, maar naar specifieke servers in specifieke netwerken tref je toch soms andere routes (vaak buiten NL wel). Die kunnen langer/korter zijn en de heen route kan je zien, echter terug niet zomaar en die kan verschillen van elkaar en per ISP weer.

BBned & KPN hebben op hun ADSL netwerk meestal een 8 a 12ms, Orange, Tele2 en BaByXL hebben een 16 a 20ms op hun ADSL lijnen standaard. Iets meer fout correctie wordt daar toegepast wat wel hogere lijn snelheden kan opleveren en meer stabiliteit op de data doorvoer.

Mijn ervaring is of het nu 10 of 20ms is niet zo schokkend verschillend is, als het maar stabiel is en niet schommelt tussen 20 en 80ms constant. En vreemde routes over diverse netwerken om via New York bij Parijs te komen zijn veel erger omdat je dan 100ms extra hebt :)
quote:
Indien ik zou overstappen naar Telfort, wordt ik dan op het KPN netwerk aangesloten dat veel lagere pingtijden geeft ?
(wat zijn evt. jullie pingwaardes naar bijv. 193.33.60.33 )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
PING gradius.leeghanger.nl (193.33.60.33): 56 data bytes
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=0 ttl=59 time=22.9 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=1 ttl=59 time=22.9 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=2 ttl=59 time=22.5 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=3 ttl=59 time=23.6 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=4 ttl=59 time=21.6 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=5 ttl=59 time=22.0 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=6 ttl=59 time=22.3 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=7 ttl=59 time=23.3 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=8 ttl=59 time=23.3 ms
64 bytes from 193.33.60.33: icmp_seq=9 ttl=59 time=23.6 ms

--- gradius.leeghanger.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 21.6/22.8/23.6 ms

quote:
2.
Zijn er hier mensen die van Orange zijn overgestapt, hoe is de overstap gegaan, vloeiend ?
Net zo vloeiend lijkt me als vanaf elke andere ISP. Het is alleen een probleem als je te vroeg opzegt bij Orange, maar dat is bij elke ISP als je te vroeg opzegt bij een overstap. Dus eerst aanvragen en wachten tot je ingepland bent voor de overstap, dan pas de opzegging de deur uit.
quote:
3.
Ik zit redelijk ver van de centrale, zo'n 2550 meter (check1) totaan 2850 (andere check).
Mijn Orange Livebox trainde op 11mbit tijdens vorst en 9mbit in het rest van jaar. Upload is altijd 1024 geweest (en altijd stable). Maar met Speedtouch en Zyxel modems kreeg ik altijd lagere waardes op mijn orange lijn. Zowel de speedtouch (716) als de Zyxel (geen idee welke) trainen nooit hoger dan 7.5mbit, upload nagenoeg hetzelfde. En ja, netto zaten ze ook echt totaan 200kb/sec lager;

Wat zou mijn snelheid (kunnen) worden met de Telfort Zyxel modem als ik aan het KPN netwerk komt te hangen.
9~11mbit wat mijn livebox nu haalt of de 7.5mbit wat de niet livebox modems op dit moment hier behalen ?
Moeilijk te zeggen, omdat elke apparatuur combinatie anders reageert. Nu heeft Orange die Livebox natuurlijk ontwikkelt om zo optimaal mogelijk met hun apparatuur samen te werken. En ook Telfort heeft hun modems ontwikkelt om optimaal te werken met hun apparatuur (en die van KPN). Ik zou eerder de 11Mbps aanhouden dan de 7.5Mbps.

Mits natuurlijk je centrale ADSL2+ ondersteunt voor het Telfort netwerk (BaByXL of KPN waarop je wordt aangesloten). Anders is het 8Mbps maximaal :)
quote:
Op dit moment heb ik een speedtouch 716V5 aangesloten, dit zijn de stats:

Vendor ID (Local/Remote): TMMB / IFTN
Dat is het Orange netwerk, niet BBned. Die heeft bij mijn weten geen IFTN chipsets in hun apparatuur/netwerk.

bjck wijzigde dit bericht 22-04-2008 08:19 (5%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws