Reg. datum: 19 januari 2007
En dat heeft die gedaan, hij zij zet je ps3 op PC modus en dan zijn de trillende lijnen weg.
Als je op spel modus zet, moet je dan je ps3 via scart aansluiten want dat is spel modus.
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4)
ok maar is 1080i dan veel slechter dan 1080p en kan ik dan beter 720p draaien of 1080i? en ik zie trouwens nergens game of pc mode staan...? en ik had mijn xbox 360 ook op 1080p gespeeld maar zag niks geks aan het beeld ofzo dus hoe kan dat ?quote:Ralphfx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Nog een keer:
Nordin, een paar posts terug staat het antwoord op je vraag al gegeven. De 7862 ondersteunt GEEN full hd 1080p. Stuur je 1080p de TV in, dan krijg je OF interlacing effecten op PC mode, OF trillende lijnen/beeld op een andere modus zoals Bluray.
Edit: Voor de duidelijkheid: Het beeld is pas goed bij 1080i of minder.
nordin wijzigde dit bericht 14-05-2008 22:10 (11%)
En scart kan geen 1080p doorgeven... tja niet echt een oplossing dus. ECHT NIET een oplossing:)quote:AeroXz schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:40:
Had gebelt met philips ze zeggen dat monteur contact met mij op neemt.
En dat heeft die gedaan, hij zij zet je ps3 op PC modus en dan zijn de trillende lijnen weg.
Als je op spel modus zet, moet je dan je ps3 via scart aansluiten want dat is spel modus.
Ik heb alle 4 de topics zo goed mogelijk doorgelezen. Wat een informatie! En omdat ik een leek ben is de nodige info te technisch voor mijquote:Ralphfx schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Stuur je 1080p de TV in, dan krijg je OF interlacing effecten op PC mode, OF trillende lijnen/beeld op een andere modus zoals Bluray.
freakie wijzigde dit bericht 15-05-2008 16:13 (9%)
Ik denk niet dat je er hinder van gaat ondervinden.quote:freakie schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:49:
[...]
Ik heb alle 4 de topics zo goed mogelijk doorgelezen. Wat een informatie! En omdat ik een leek ben is de nodige info te technisch voor mij![]()
Wat is mijn vraag. Ik heb een maand of 4 geleden een 47PFL9732D-10 gekocht. Ik ben super tevreden met dit toestel. Echter ik beschik nog niet over een HD bron zodat ik de tv niet op 1080P heb kunnen beoordelen. Ik weet dat ik bijvoorbeeld bij een Blu-ray film trillende lijnen kan verwachten. Maar wat houdt dat nu precies in? Zie ik dit alleen in het menu van de Blu-ray film of is dit merkbaar gedurende de hele film? Wanneer je dit tijdens de gehele film ziet, wat trilt er dan precies? Is dit alleen van (zeer) dichtbij waarneembaar of zie je dit ook wanneer je ongeveer 4 a 5 meter van de tv vandaan zit? En hoe zichtbaar/storend is het wanneer de bron een HD film via de pc is?
Wat ik niet snap is hoe deze tv verleden jaar tot tv van het jaar is uitgeroepen. Ik neem toch aan dat de critici het toestel toch ook op 1080P prestaties beoordeeld hebben. Dit probleem moet toch zijn opgevallen?
Ik ben erg benieuwd naar een gedetailleerdere beschrijving van de "storing" zodat ook een leek kan inschatten of het de moeite waard is om alsnog "oorlog" met de leverancier en/of Philips te gaan voeren.
Alvast bedankt voor jullie aanvullende informatie/uitleg
Ik denk dat je er helemaal geen last van hebt, kan helemaal niet want je hebt geen 1080P videobron. En als je wel een 1080p videobron zou hebben, dan zou het je echt niet 1 2 3 opvallen.quote:friander schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:22:
Ik heb daar nu niet zo'n last van, het beeld is echt prachtig maar als ik binnekort een Blu-Ray speler ga kopen, kan ik dan niet films in 1080p bekijken??
Strikt gezien is een scherm "full hd" als het 1080 fysieke beeldlijnen heeftquote:Calvin_Hobbes schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:15:
Het is een kwestie van details...
Daar waar een aantal nog oudere modellen inderdaad geen 1080p konden verwerken, en een dergelij signaal dan ook niet aan de ingang accepteerden, kan de 9632 / 9732 / 9900 dit wel. Wat hij niet kan is het [b]onbewerkt[b] ook als zodanig tonen. Dit laatste zou eigenlijk het criterium voor Full HD moeten zijn, en niet of hij een 1080p aan de ingang accepteerd en kan tonen, dit doet de 9632 / 9732 / 9900 immers wel. Hier tussen in maakt hij er echter altijd 1080i van, en dat willen we juist niet bij een "Full HD LCD".
Ik heb de review gelezen, bedankt voor de link!quote:Jules|IA schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:19:
[...]
Ik denk dat je er helemaal geen last van hebt, kan helemaal niet want je hebt geen 1080P videobron. En als je wel een 1080p videobron zou hebben, dan zou het je echt niet 1 2 3 opvallen.
Dus, jawel, je kan wel films in 1080p bekijken, maar er is wel een "maar".
Intern is er een 1080p>1080i>1080p verwerkingsproces gaande.
Meer info kun je eventueel hier vinden: http://www.hdtvtest.co.uk/Philips-37PFL9632D
Maar als er in de specs van de tv staat dat deze alle 1080p signalen ondersteunt, dan moet de tv deze ook naar behoren weergeven en niet met interlacing en trillen.quote:Jules|IA schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 12:21:
[...]
Strikt gezien is een scherm "full hd" als het 1080 fysieke beeldlijnen heeft![]()
"Full hd" is nl helemaal geen officiele standaard zoals "hd ready" dat wel is.
Vakmanschap is meesterschap
Je zal een custom resolutie moeten toevoegen die 1920x1080x24Hz is, in plaats van de standaard 60Hz van de PC. Met powerstrip kan dit inderdaad (afhankelijk van het merk videokaart dat je gebruikt), maar als je zoiets nog niet eerder gedaan hebt is het niet triviaal. Online moet genoeg info te vinden zijn over hoe je een resolutie toevoegt.quote:FutureCow schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:37:
Ik dacht dat het iets te maken had met de 24p van de film, en de 60Hz van het beeld. Waardoor sommige plaatjes 2/60 van een seconde getoond worden en andere plaatjes 3/60 waardoor dus geen strak beeld ontstaat. Iemand die mij kan uitleggen of en hoe ik dit kan oplossen?
Benieuwd waar ik mee bezig ben? http://www.elmerproductions.com/igor en http://www.genexis.eu
Kurzweil wijzigde dit bericht 16-05-2008 16:17 (4%)
Canon
Hoe lang had je hem al in huis?quote:Kurzweil schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 15:34:
Vorige week heb ik geklaagd bij It's dat mijn gekochte televisie (47PFL9632D/10) een 1080p signaal als 1080i weergeeft. Vandaag hebben ze hem opgehaald en is er een nieuwe (47PFL9603D/10) besteld (tegen bijbetaling). Een goede service omdat ik kan begrijpen dat dit probleem voor de meeste klanten geen probleem is. Ze hebben niet eens gezegd of ze het wel of niet met mij eens waren maar alleen dat ze een tevreden klant willen. En dat is gelukt. Hierbij een warme douche.
Welk type tv heb je?quote:friander schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 20:29:
Nu wil ik de fimware upgraden dus ik download de nieuwste versie en unzip deze. Daarna kopieer ik de file autorun.upg naar mijn lege memorystick en stop deze in de USB poort van mijn LCD.
De LSC zegt dat hij de USB stick detecteerd en springt dan op zwart. Na een sec. of 10 kom ik in het menu Software Upgrade Application Q581E-0.64.14.6
Upgrade Menu
Local Upgrades/Apllications No software found on media
Terwijl de file gewoon op de USB stick staat. Wat doe ik fout?
GoT Index » LCD, Plasma, Projectie & Recording » [LCD TV] Philips de recente modellen (deel 4)
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius