Gathering of Tweakers

Quicksearch
die 55-250 IS komt overal een stuk beter uit de bus en voor wat ik m in handen heb gehad is het een best aardig lensje, daar waar ik van die 70-300 apo zo ongeveer uitslag krijg. dan ook nog de IS erbij en ja, wat mij betreft is het duidelijk, ga voor de canon.

Reg. datum: 05 januari 2008

bedankt voor de reacties.. Hoop dat ik de sigma 70-300 voor een redelijke prijs weg kan doen..

Reg. datum: 18 januari 2001

quote:
wh00pz schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 01:32:
bedankt voor de reacties.. Hoop dat ik de sigma 70-300 voor een redelijke prijs weg kan doen..
Helaas zijn het meestal alleen de merk objectieven (hier dus de Canon's) die redelijk waardevast blijven. Alle anderen zoals de Sigma kelderen nogal in hun 2ehands prijs.\
Succes.

idd.. die Canon 55-250 IS (of Canon EF 70-300 IS) zijn echt puike lenzen. En die IS is zeker erg handig als je in het verre bereik zit! Heeft mij nogal geholpen tijdens een safari tocht bij wat minder licht.

ik heb hem voor 205 euro gekocht, heb nu al een bod van 125 .. Hopen datk hem voor 175 kwijt kan..

hmmm, hoger dan 150 zie ik ze toch eigenlijk nooit gaan, maargoed, wie weet. onnozele marktplaatsers enzo :P

quote:
wh00pz schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 21:56:
Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
of
Sigma 70-300 mm F/4-5.6 APO DG Macro Canon AF

??

bied de IS echt een grotere meerwaarde??
Ik denk dat de Canon de optisch betere lens is.
IS moet je zien als een nuttige toegift.
Is wel een paar weken wachten waard, het ding is momenteel schaars....

YARR!

Als je een wat stevigere lens wil zou je kunnen kijken naar de EF 70-300. Deze heeft een metalen mount, en zit volgens de reviews net iets steviger in elkaar.

EOS 450D - EF-S 18-55mm F3.5-5.6 iS - EF 50mm F1.8 - EF 70-200mm F4.0L iS USM

hmm.. die is wel gelijk flink duurder... en voor die 50 mm meer ga ik niet zoveel betalen.. die 55-250 is echt een goede lens vind ik, waarom is hij eigenlijk zo goedkoop?? verbazingwekkend zeg, zet je toch aan het twijfelen aan zijn kwaliteit..

Trouwens, als ik die nu zou bestellen, waar is hij dan wel leverbaar??

ik zoek een lens tot ongeveer 300 euro, wat lijkt op die 55-250.. dus tele van 200/300mm en begint bij ongeveer 55..

iemand?

De 55-200 is met een nieuw soort IS gemaakt die veel goedkoper te maken is. Het objectief is verder zo goed als geheel plastic, wat ook goedkoop is. Daarom is het ding zo goedkoop. Desondanks zijn de prestaties prima.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Afgezien van wat breinonline al aangeeft: de 55-250 is ook goedkoop omdat het een EF-S-lens is, en daar zit nou eenmaal minder glas in dan in een fullframe EF-lens zoals de 70-300 IS USM. Die heeft ook een betere af-motor (usm, al is het nog micro-usm en helaas niet het superieure ring-usm) en 50mm extra tele. Bovendien is de beeldkwaliteit van die lens meer dan een beetje behoorlijk; ik heb meer dan eens gelezen dat het een 'verborgen L-objectief' is. Of dat waar is weet ik niet, maar het verschil met de Sigma is wel heel erg fors en ik gok dat 'ie optisch ook sterker is dan de 55-250.

Als je 300 euro uit kan geven, zou ik nog een paar maandjes sparen: als er begin september weer een cashback is, kan je de 70-300 voor 410,-- of zo oppikken. Als je tevreden bent met je 18-55 kan je natuurlijk ook lekker voor de 55-250 gaan, die zal daarmee vergeleken niet slechter zijn ;)

Ik hoop binnenkort* iig de 70-300 te verwelkomen en mijn Sigma te vermarktplaatsen :+

*) begin september dus :P

all those moments will be lost in time
like tears in the rain...

quote:
BellySM schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:28:
De EF-S 55-250 is de tele variant van je kitlens dus je kan er dezelfde kwaliteit (zowel bouw als beeld) van verwachten. Hoop alleen dat je 'm niet snel nodig hebt. Voor rond die prijs is deze objectief (voor zover ik kan zien) erg moeilijk leverbaar.
Je zou eens kunnen kijken bij een Media Markt in de buurt... Ik wilde deze lens ook hebben voordat ik op vakantie zou gaan en dat ging bij broer Konijn niet meer lukken. Wat bleek nu, de MM in de buurt had hem gewoon op voorraad (Deventer) en ook nog eens voor een tientje minder (EUR 239)! :)

Canon EOS 450D + 18-55 IS + 55-250 IS

das een goeie! ga ik cker doen..

quote:
Rataplan schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 19:51:
Afgezien van wat breinonline al aangeeft: de 55-250 is ook goedkoop omdat het een EF-S-lens is, en daar zit nou eenmaal minder glas in dan in een fullframe EF-lens zoals de 70-300 IS USM. Die heeft ook een betere af-motor (usm, al is het nog micro-usm en helaas niet het superieure ring-usm) en 50mm extra tele. Bovendien is de beeldkwaliteit van die lens meer dan een beetje behoorlijk; ik heb meer dan eens gelezen dat het een 'verborgen L-objectief' is. Of dat waar is weet ik niet, maar het verschil met de Sigma is wel heel erg fors en ik gok dat 'ie optisch ook sterker is dan de 55-250.

Als je 300 euro uit kan geven, zou ik nog een paar maandjes sparen: als er begin september weer een cashback is, kan je de 70-300 voor 410,-- of zo oppikken. Als je tevreden bent met je 18-55 kan je natuurlijk ook lekker voor de 55-250 gaan, die zal daarmee vergeleken niet slechter zijn ;)

Ik hoop binnenkort* iig de 70-300 te verwelkomen en mijn Sigma te vermarktplaatsen :+

*) begin september dus :P
hidden L zou ik het zeker niet noemen, hij is aardig maar met een 70-200 4L niet te vergelijken. dit wordt ook hier op GoT vaak genoeg gezegd. hij is wel weer lekker compact, als dat uitmaakt (en niet zo ellendig wit... mijn god wat kan dat ellendig zijn :P )

Gear horny
Reg. datum: 10 mei 2004

Met "hidden-L" wordt IQ bedoeld en niet de bouw:
http://www.photozone.de/R...st-report--review?start=2

Canon 30D, 60+100 F2.8 Macro,17-55 F2.8 EW83J, 70-200 F4/IS, 580EX2, wh/go/gr omni bounce, 8GB Extreme III, B+W Pol.Filter MRC

YARR!

Ik heb ook heel erg lang getwijfeld over een lens in deze categorie en uiteindelijk is het de 70-200 F4L IS geworden. Was aanvankelijk absoluut niet de bedoeling en het was ook echt een rib uit m'n lijf. Maar het heeft met wel ervan overtuigd dat goed glas eigenlijk het belangrijkste is van het hele fotografie gebeuren. Echter als je er niet teveel eisen aan stelt zou ik gewoon een lens pakken waarvan de recensies zeggen dat ie op zich wel goed is. Er zijn ook lenzen waarvan gezegd wordt dat ze eigenlijk te goed zijn voor de prijs die je ervoor betaald, waaronder de 70-300 IS. Als je er dus wat langer plezier van wil hebben zou ik even doorsparen en die pakken :)

Succes met je keuze! Hij is erg lastig (eigen ervaring ;))

is de 70-300 IS qua kwaliteit beter als de 55-250 IS?? of is het alleen de zoombereik

YARR!

quote:
wh00pz schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:09:
is de 70-300 IS qua kwaliteit beter als de 55-250 IS?? of is het alleen de zoombereik
Betere beeldkwaliteit, scherper, vooral in de hoeken (de 70-300 is FF-compatible) en betere bouwkwaliteit. Over het algemeen is de 70-300 beter dan de 55-250, tenzij je meer waarde hecht aan gewicht en afmetingen. Maar dat is ook te zien aan de prijs. Lees anders ook dit eens:

http://the-digital-pictur...4-5.6-IS-Lens-Review.aspx

en

http://the-digital-pictur...6-IS-USM-Lens-Review.aspx

quote:
oh sorry, was ik niet duidelijk kennelijk. die bouw kan me gestolen worden (oke, niet echt, maar goed...) maar optisch vind ik dat lensje persoonlijk dus niet bij de 70-200 4L in de buurt komen. qua bouw ook niet maar die L is een tank, wil nog niet zeggen dat de 70-300 niet oke is. die bouw is ruim voldoende, absoluut. optisch echter... nougoed.

Vraagje aan de kenners: vorige week heb ik een 50mm F1.4 gekocht. Prima lens, precies wat ik verwachtte, alleen... als ik buiten fotografeer met het diafragma op 1.4 raakt hij steeds overbelicht! Zelfs als het zwaar bewolkt is, knippert er regelmatig '8000' in beeld. Uiteraard kan ik dan naar bijvoorbeeld F5.6 gaan zodat ik redelijke sluitertijden kan gebruiken, maar daar koop ik natuurlijk geen 1.4 voor. Weet iemand een oplossing? Ik zat zelf te denken aan een sterk ND-filter, maar ik zou niet zo goed weten hoe sterk die zou moeten zijn (drie diafragmastops, zes of zelfs tien?). Alvast bedankt voor de adviezen!

Edit: ik ben nieuw hier, dus het zou goed kunnen dat ik deze vraag in het verkeerde topic stel. Is er een soort vragentopic of topic over filters? Ik heb in de topiclijst niet iets dergelijks kunnen vinden, maar ik hoor het graag als er een beter topic is voor mijn vraag.

Redline46 wijzigde dit bericht 24-07-2008 01:40 (20%)

Canon Eos 40D || EF 17-40mm f/4L || EF 24-70mm f/2.8L || EF 50mm f/1.4 || Speedlight 430EX || Lowepro Nova 5 AW

Tussen 1.4 en 5.6 is 4 stops verschil in diafragma, dus als je het daarmee net kan redden is een 3stops ND niet genoeg.

www.ThomasvanderWillik.com Canon Eos 40D, EF 17-40mm f/4L USM, EF 35mm f/2, EF 50mm f/1.8 II, EF 70-200mm f/4L USM, EF 85mm f/1.8 USM, Speedlite 430EX

als je inderdaad serieus op 1.4 wil gaan schieten is een 10 stops ND niet eens zo idioot. al zou ik persoonlijk 6 stops nemen. nougoed, het is grotendeels gewoon rekenwerk, ga in de lichtomstandigheden waarin je het wil gebruiken eens fotograferen op shutter priority en kijk hoeveel stops het zo ongeveer scheelt, bijvoorbeeld. het is niet echt een keuze die wij zomaar voor je kunnen maken... :)

Helaas zie ik vaak dat er geen tussenstap is tussen driestopsfilters en zesstopsfilters, want ik denk dat je gelijk hebt dat driestops te weinig is, maar zesstops lijkt me dan weer erg veel. Met zesstops zal ik in sommige situaties juist te weinig licht hebben, dus dat is weer het andere uiterste. Toch maar driestops dan, ik denk dat het daarmee in de meeste gevallen wel moet lukken. Trouwens, kun je filters zomaar op elkaar draaien (het zogenaamde 'stacken'), of zijn niet alle filters daarvoor geschikt? Ik heb namelijk ook een pola-filter op de lens zitten, die ik meestal niet kan missen.

Canon Eos 40D || EF 17-40mm f/4L || EF 24-70mm f/2.8L || EF 50mm f/1.4 || Speedlight 430EX || Lowepro Nova 5 AW

Ik weet niet waarom je per se op 1.4 wilt schieten, maar de bokeh wordt meestal beter (minder onrustig) als je de lens wat afstopt (2.0 ofzo). Dit geldt vooral voor lenzen in het normale en korte tele-bereik.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Als je portretfoto's maakt, dan kan ik me voorstellen dat de bokeh van 2.0 er wat minder druk uitziet, maar ik gebruik deze lens vaak voor het fotograferen van auto's. En bij een 'portretfoto' van een auto neem je de foto van zo'n afstand (denk aan tien meter) dat er niet echt sprake is van een sterke bokeh, dan heb je 1.4 'nodig' om de auto een beetje mooi te isoleren van de achtergrond (daarom heb ik een 50mm 1.4 gekocht naast mijn 24-70mm 2.8). Ik neig nu naar een zesstops ND-filter. En als die in sommige situaties te sterk is, dan haal ik 'm er even van af. Dat is het makkelijke van een filter hè. ;)

Reg. datum: 08 augustus 2006

Met drie stops ND ga je al van 1.4 naar 4.0, dat moet ruim genoeg zijn. Ik heb in ieder geval zelden of nooit last van overbelichting buiten op 4.0, zeker niet met 1/8000 sluitertijd.

Misschien domme vraag maar heb je je ISO wel zo laag mogelijk gezet (bijv 100)?

8pack wijzigde dit bericht 24-07-2008 10:07 (14%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws