Hoofdcategorieën
Topicacties

De EL-kroeg deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 februari 2002

Wellicht heb je ergens een download-jumper en kan je dan seriëel een van de hex-files inladen?
Wat wil je trouwens doen met de LVDS signalen, zelf een panel aansturen, of denk je er een VGA-DVI convertor mee te kunnen maken?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties: [view][quote]

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

Het gaat om deze unit, en het zipje wat ik erbijkreeg is deze. Er zit naast de AD-, LVDS- en TDMS-converters en de FLI2300 en de jagASM-de-interlacer e.d. ook een N80C251 op, waar een stukkie flash aanhangt. De enige plekken waar ik verder flash oid zie, is naast de teletext-decoder (SDA555), bij de DVI-poort (zal wel DDC zijn) en nog eentje onder de 80c251 (instellingen?).

Jumpers zijn er niet; er is wel een serieele aansluiting te vinden bij de 80C251 maar die zou volgens de docs pas enabled worden zodra je daar dmv de afstandsbediening (die ik niet heb) de juiste instelling op het scherm (die ik er niet aan kan hangen) geselecteerd heb.

Edit: Hmm, misschien kan ik er op een gehackede manier wat mee... De JagASM lijkt een GM1601 te wezen, waarvan je de instellingen serieel of dmv een 2-wire protocol (wat ze volgens mij alleen om trademark-redenen geen i2c noemen) door kan sturen. Als ik uit kan vogelen wat die instellingen zijn, kan ik ze wel dmv een avr oid bitbangen... of desnoods de parallele poort.

Sprite_tm wijzigde dit bericht 04-07-2008 19:29 (30%)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

Het is klote dat die Genesis chips geen openbare datasheets lijken te hebben, dat zou het veel leuker maken.

Swieso is die verkoper wel een enorme prutser zeg :X In die ZIP file zitten b.v. files van een AGP kaart met een Mobility Radeon met LVDS erop, ik bedoel WTF heeft dat met dat ding te maken :X

Ik vraag me ook af waarom er nog een externe uC op dat bordje zit, in principe zit er al een processor met wat GPIO's in de Genesis chip ingebouwd

DaWaN wijzigde dit bericht 04-07-2008 21:18 (19%)

Specs Desktop Specs Notebook Consoles: 4x XBoX 360 - PSP - PS3

Zo, vanavond eens bezig geweest om te kijken of het mogelijk is om met 1 pin van een standaard PIC (dus zonder DA-converter) een sinus te maken, en het is gelukt. Ter leering ende vermaeck *O*

http://pics.jer00n.nl/sinegen.jpg

De PIC poept gewoon een PWM-signaal uit met een steeds varierende dutycycle, waardoor de output min of meer sinusvormig wordt. Op dezelfde manier dus zoals DC-AC inverters werken. Daarna gaat het door een laagdoorlaatfilter om de PWM-frequentie eruit te halen en om het signaal wat meer richting een sinus te trekken. Daarna nog door een ontkoppelcondensator om de gelijkspanning te verwijderen en voila een sinus :P Meer op m'n site: http://www.jer00n.nl/electronics/pic-based-sine-generator/
Hail the scriptsausage!

offtopic:
heeft iederéén nou een domeinnaam van z'n nick tegenwoordig?

Wat? Taboe?

Reg. datum: 29 oktober 2002

* SA007 is nog aan het sparen voor een eigen tld maar dat is nogal prijzig dus houdt het nog ff bij een domein... ;)

quote:
ssj3gohan schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 22:58:
offtopic:
heeft iederéén nou een domeinnaam van z'n nick tegenwoordig?
offtopic:
Is daar wat mis mee?
'r you wicked ??

Ik ben nog op zoek naar DIP adapters, ik heb hier nog wat SMD ic's die ik even makkelijk op standaard 2,54mm rommel print wil duwen.

Nu heb ik wel e.e.a. gevonden maar vanuit Amerika heb je bizarre verzendkosten + grotere kans dat je import heffing moet betalen.

Weet iemand een goede toko (buitenland is geen probleem) waar je die dingen voor een redelijke prijs kunt krijgen ?

More Power, Igor!
Reg. datum: 10 januari 2006

quote:
DaWaN schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 10:22:
Ik ben nog op zoek naar DIP adapters, ik heb hier nog wat SMD ic's die ik even makkelijk op standaard 2,54mm rommel print wil duwen.

Nu heb ik wel e.e.a. gevonden maar vanuit Amerika heb je bizarre verzendkosten + grotere kans dat je import heffing moet betalen.

Weet iemand een goede toko (buitenland is geen probleem) waar je die dingen voor een redelijke prijs kunt krijgen ?
hier dan naar pcb's en daar staan ze

"-Currents of less than 20 amps can be considered as leakage current"

'r you wicked ??

quote:
dalus schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:19:
[...]

hier dan naar pcb's en daar staan ze
Ik heb 8 pins MSOP naar DIP nodig, VOTI heeft die helaas niet

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

Jaaaaaaaaaaa ik heb weer een coole :+

Mijn 433 Mhz verzender doet vaag totdat ik eraan rommel. Dwz: ik krijg crap op mijn compoort als ik er met mijn vingers vanaf blijf, als ik eraan rommel krijg ik wel de goede waardes. Nu ben ik erachter dat als ik mijn vinger op de behuizing van mijn oscillator leg dat het dan goed gaat. Hoe los ik dit op? Ik heb geen condensatoren op de print zitten. Is het verstandig deze toe te voegen als ontkoppel condensatoren? En zo ja: waar/ hoe dan en welke waardes?
Ik heb een Atmega8 en dat 433 Mhz ding erop zitten als enige 2 boeiende IC's :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

een atmega moet naar mijn weten altijd ontkoppeld worden, dit doe ik altijd als volgt:
100nF tussen vcc en gnd, zo dicht mogelijk bij de vcc pen.

100nF tussen Avcc en Agnd, zo dicht mogelijk bij de avcc pen

aangezien ik avcc en vcc aan elkaar knoop, en gnd Agnd ook, weet ik niet of dit extra helpt, maar kwaad kan het ook niet :p

daarnaast zet ik bij het kristal (mits van toepassing) 22pF vanaf beide pinnen naar de gnd.

Heb je een wel een antenne aangesloten? Maakt alles wel goed contact? Ground goed aangesloten?

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

Antenna is goed aangesloten, alles maakt goed contact en ground is ook goed.
Ik ga die ontkoppel c-tjes eens proberen, thnx :)

Avcc en Agnd heb ik nog nooit aangesloten, dit is toch alleen voor de comperator en ADC?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

quote:
nick_haak schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 19:06:
...
aangezien ik avcc en vcc aan elkaar knoop, en gnd Agnd ook, weet ik niet of dit extra helpt, maar kwaad kan het ook niet :p
...
Das ook de bedoeling, dat je massa's (en vaak ook voedingsspanningen) aan elkaar hangen, maar dan wel op een specifiek punt, zodat je een "vuile" en "propere" voeding/massa hebt op hetzelfde potentiaal, maar je wel storingen en rommel uit de "vuile" kan weren van de "propere".
Massa's hangen vaak via een weerstandje aan elkaar (of gewoon een smal baantje), terwijl voedingen doorgaans via een onstoringsspoeltje (of uitgebreider filter) worden gekoppeld.

Heel interessant voor die zaken, als je erin geïnteresseerd bent, zijn datasheets van IC's waar gevoelige analoge signalen en digitale signalen samenkomen, bijvoorbeeld in ADC's en DAC's, of DVI receivers/transmitters. Daar zie je ook de correcte plaatsing van onstoringscondensatoren, zo dicht mogelijk bij de voedingspin, en tussen de te voeden IC en de voeding (nooit de voeding laten toekomen tussen de onstoringscondensator en de voedingspin van de IC).

Voor een simpele µC zal het vaak wel los lopen, maar je krijgt wel weer wat meer inzicht door.

naftebakje wijzigde dit bericht 11-07-2008 20:48 (4%)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

GoTd*mn
Reg. datum: 01 december 2004

aah, weer wat geleerd:)

bedankt :)

Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

Ok nu snap ik er echt geen zak meer van :+

http://crew.tweakers.net/Atlas/node.jpg

Dit is het ding in kwestie. Op de plaats rechtsonder zit normaal een DS1820.

• Als ik de DS1820 eruit sloop krijg ik netjes data op mijn draadloze ontvang station.
• Als de DS1820 erin zit en ik leg mijn vinger op de oscillator dan krijg ik netjes data
• Als de DS1820 erin zit en ik hou hem vast aan zijn zwarte behuizing dan krijg ik ook netjes data.

En toen snapte ik er vrij weinig meer van :+
Voor welke componenten kan ik nu het beste een 100nF condensator zetten tussen de GND en VCC? Voor zowel de Atmel, de DS1820 en de 433 Mhz verzend-module, of aleen bij de Atmel? :)

Hee vet, als ik de 2 voedingskabels vastpak dan heb ik opeens ook goeie ontvangst :X

Atlas wijzigde dit bericht 12-07-2008 14:12 (5%)

Begin eens met eentje bij die Atmel te zetten, zo dicht mogelijk bij de voedingsaansluiting (vaak zie je deze dan ook onder het IC-voetje). Bij PIC's kan je ook problemen krijgen als je de reset niet goed hebt aangesloten (moet een 10K tussen), controleer de datasheet van jou Atmel of zoek eens hoe anderen het aansluiten.
Heb je trouwens de condensatortjes van xx pF niet vergeten aan de 2 pinnen van het kristal?
Edit:
quote:
Atlas schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 14:02:
...Hee vet, als ik de 2 voedingskabels vastpak dan heb ik opeens ook goeie ontvangst :X
Zo heb je ook weeral geleerd dat je een condensator bent ;) (maar helaas is de waarde niet echt stabiel, en werk je ook als antenne)

naftebakje wijzigde dit bericht 12-07-2008 14:17 (28%)

Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

• Reset heb ik niet aangesloten. Is zover ik weet niet nodig bij Atmega's
• Er zit onder aan de print direct op de 2 pootjes van de atmel een 0u1 condensator.
• Dit is toch geen kristal maar een oscillator blok waarbij de 2 condensatoren van 22 pF niet nodig zijn?

Ik heb er nu ook 1 direct tussen VCC en GND gezet bij het blokjes linksboven, maar dit hielp ook niet.
Ik snap er echt geen zak meer van :/

Loopt je atmega wel z'n programma door? Hoe staan je fuses (met name startup time)? Werkt het wel met de interne oscillator (die is ook 8MHz)? Alle solderingen al nagelopen? Werkt het wel met een draadje ipv 433 zender?

real_FireFly wijzigde dit bericht 12-07-2008 15:10 (18%)

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker

In AVR042 staan de Hardware Design Considerations van de Atmel. Mogelijk stoort het geheel op de resetlijn?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl

Door: Sprite_tm
Moderator EL/CM/TCA
Backups al geregeld?

Knoop die resetlijn iig es hard aan de +, weet je iig 100% zeker dat je daar geen problemen mee hebt. Verder: heb je dat oscillatording wel vastgeknoopt aan het juiste xtal-pootje, en de fuses ingesteld voor een externe klokbron?

Ik ben btw ook vrolijk met Atmels bezig: ik heb besloten dat ik mijn Xbox-controller (geen 360 dus) fantastisch vind, maar de drivers ervoor zuigen. Dingetje opengesloopt, originele controller (een ST-ding met mask-ROM erin :/ ) eruit, ATMega88 erin en na een hoop info over HID-devices gelezen te hebben, een nette driver geschreven. Kreng is <4K, dus ik heb besloten dat er ook wel een bootloader bijkan zodat ik de gamepad dicht kan schroeven en toch kan herprogrammeren door de 'back'-knop in te drukken terwijl ik 'm aansluit. Punt is alleen dat de bootloader niet mee wil werken :/ Nja, ik krijg 'm nog wel klein :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: HID-compliant Xbox-controller

Hail the scriptsausage!

Heeft iemand vakken in control theory/engineering gevolgd voor elektrodynamische systemen? Een paar steekwoorden: transfer function, eigenmodes, bode plot, nyquist diagram, zeroes, poles. Raadt iemand mij daar goede (evt. online beschikbare) boeken/dissertaties over aan? Ik heb al vakken gehad in control engineering in aerospace applications.

(deze theorie heb ik hard nodig om een kernbomdc/dc converter te ontwerpen.)

Wat? Taboe?

Reg. datum: 29 november 2004

quote:
ssj3gohan schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 22:57:
Heeft iemand vakken in control theory/engineering gevolgd voor elektrodynamische systemen? Een paar steekwoorden: transfer function, eigenmodes, bode plot, nyquist diagram, zeroes, poles. Raadt iemand mij daar goede (evt. online beschikbare) boeken/dissertaties over aan? Ik heb al vakken gehad in control engineering in aerospace applications.

(deze theorie heb ik hard nodig om een kernbomdc/dc converter te ontwerpen.)
Ik neem dan aan dat je een buck of boost converter gaat bouwen? Daarvoor zijn verschillende interessante websites te vinden, ik heb voor school een MPPT gebouwd, wat feitelijk een buck converter + speciale regel elektronica is. Zo te zien gaat het jou vooral om de regel kant van het verhaal... waar ik geen informatie over heb gevonden op internet. MPPT's zijn dan ook geen normale DCDC converters, maar DCDC converters om zonnepanelen op een accu aan te sluiten, en zo veel mogelijk vermogen uit de panelen te halen. Aangezien zonnepanelen zulke eigenaardige beestjes zijn, is er niemand die informatie verschaft over algoritmes enz enz. dus daar zit een eigen bedacht stukje control software in.

Deze website hebben we gebruikt voor de benodigde achtergrond informatie en theorie. http://powerelectronics.c...erter_design_demystified/

www.hanzesolarteam.nl

Reg. datum: 12 juni 2005

Kan ik een auto accu laden met een LM317 ? Ik heb namelijk een print uit een alarminstallatie gesloopt, die gebaseerd is op een LM317 om een gelaccu vol te pompen. Hij kan max 1.5A leveren.

Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB

Pagina: 1 2 3 4 ... 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: