Misschien valt er Rockbox naar te poorten
Weet je toevallig of het 'os' op iets herschrijfbaars staat ?
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 - PSP
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 - PSP
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard
Specs Desktop Specs Notebook Consoles: XBoX 360 - PSP
Blaat
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Online Whiteboard
.ε(●̮̮̃•̃)з IBM ThinkPad T40! .ε(●̮̮̃•̃)з
M'n pa heeft onlangs voor 30 euro een 150W 12V->230V omvormer bij een lokale autoonderdelentent gekocht. Daar prik je dan gewoon de laptopvoeding in. Het zal minder efficient zijn, meer kabels, maar wel flexibeler in te zetten...quote:ThinkPad schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 22:47:
Iemand ervaring met deze laptop voeding voor in de auto?
http://www.conrad.nl/goto/?product=510516
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
Dan moet je er eentje kopen die 12v omvormt naar de spanning die je laptop nodig heeft. Uit de 12->230v-omvormers die in de normale handel verkrijgbaar zijn komt doorgaans een gemodificeerde blokgolf, omdat het vrij duur is om een goede sinus te maken.quote:ThinkPad schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 14:11:
Mja, zon ding heb ik nu ook (zie Tip! Goedkope auto omvormer voor laptop bij Action )
Maar die doet het niet zo lekker (m'n adapter gaat brommen, en hij geeft maar 1 sec stroom aan m'n laptop ) Vandaar dat ik een goede oplossing wil, want met een lege laptopaccu achterin zitten tijdens een lange reis is erg vervelend.

PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Het ding van m'n pa levert een 'gemodificeerde sinus', wat dat ook moge inhouden. Iemand een idee? Ik zou eens kunnen kijken met scope, maar die is hier en de omvormer niet... Werkt overigens zonder merkbare problemen icm een laptop. Het ding noemt laptops en opladers expliciet op de verpakking. Sowieso redelijk nieuwerwets, met 5V USB uitgang.quote:Kaj. schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 10:56:
[...]
Dan moet je er eentje kopen die 12v omvormt naar de spanning die je laptop nodig heeft. Uit de 12->230v-omvormers die in de normale handel verkrijgbaar zijn komt doorgaans een gemodificeerde blokgolf, omdat het vrij duur is om een goede sinus te maken.
Een geschaelde voeding reageert erg slecht op zo'n blokgolf, en in het slechtste geval blaas je 'm ermee op. Ik heb ook een auto-omvormer specifiek voor mijn laptop, en die bevalt prima.
ik weet niet waarin je progt, maar als het gcc is, heb ik misschien wel wat handigs voor je:quote:ssj3gohan schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 08:58:
Heeft iemand ervaring met SED1335-based LCDs? Mijn atmega88 wil er geen tekst op toveren... [maw code-plagiaat request]
nick_haak wijzigde dit bericht 12-05-2008 08:00 (14%)
ssj3gohan wijzigde dit bericht 12-05-2008 13:47 (39%)
Wat? Taboe?
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
Je weet hopelijk dat het heel slecht en zelfs gevaarlijk is om een LIPO te ver ontladen en daarna via een goedkope lader te laden?quote:real_FireFly schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:42:
Niet helemaal EL, maar toch.
Wat doe je als je een goedkoop helicoptertje gekocht hebt en je niet geheel tevreden bent over de performance?
[afbeelding]
Dan tweak je de body erafDe infrarood ontvanger dient als houdertje voor de lipo cel.
Nu vliegt hij zelfs met een bijna lege accu
Next up, betere lipo cel en kogellagers voor de hoofdrotor.
Nee ik quote de verpakking. Maar hoe erg is het als er geen mooie sinus uit komt rollen? Alsof een stopcontact dat wel levert... Bovendien, de schakelende voedingen tegenwoordig lijken zo ongeveer alles te vreten qua spanning en frequentie.quote:ssj3gohan schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:45:
@fuzzillogic: bedoel je niet een gemoduleerde blokgolf? Gemodificeerd klinkt als nog zo'n lege term die alles kan betekenen. Meestal zit er gewoon een 4-bits of 5-bits blokgolf die een sinus nadoet in. Beetje inductie erachter en voilą, je hebt een sinus.
ThinkPad wijzigde dit bericht 12-05-2008 15:49 (73%)
Dat weet ik ja. De fabrikant van dat ding ook, want er zit een lipo saver ingebouwd. Ergens rond de 3.7V celspanning werkt hij gewoon niet meer. Dat is ook 't probleem niet, wat er gebeurde was dat bij +/- 50% lading de spanning te laag was voor het motortje om genoeg lift te genereren.quote:kippy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:09:
[...]
Je weet hopelijk dat het heel slecht en zelfs gevaarlijk is om een LIPO te ver ontladen en daarna via een goedkope lader te laden?
Die dingen kunnen namelijk ontploffen en dat is niet cool.
real_FireFly wijzigde dit bericht 12-05-2008 23:48 (14%)
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Onverminderd waar. Met een schakelende voeding heb je weinig risico voor de achterliggende elektronica als je troepstroom binnenkrijgt, het enige wat er evt. onder te lijden heeft is PFC en conversie-efficientie. Maar omdat in de EL-kroeg te zeggen is gelijk aan being Captain Obvious.quote:Fuzzillogic schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:40:
[...]
Nee ik quote de verpakking. Maar hoe erg is het als er geen mooie sinus uit komt rollen? Alsof een stopcontact dat wel levert... Bovendien, de schakelende voedingen tegenwoordig lijken zo ongeveer alles te vreten qua spanning en frequentie.
Wat? Taboe?
PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]
Ja dat lukte dus niet.quote:stereohead schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:31:
Eeh, door er een pic mee te programeren?, als de pic doet wat je wilt, werk 'ie blijkbaar, en anders niet

inanc wijzigde dit bericht 13-05-2008 22:28 (22%)
PSN: incyi Online: [COD4] [GT5:P]
ik vrees, beste kippy, dat ik het hier heel erg met je oneens ga moeten zijnquote:kippy schreef op maandag 12 mei 2008 @ 15:09:
[...]
Je weet hopelijk dat het heel slecht en zelfs gevaarlijk is om een LIPO te ver ontladen en daarna via een goedkope lader te laden?
Die dingen kunnen namelijk ontploffen en dat is niet cool.
GoT Index » Elektronica » De EL-kroeg deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona